Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > USA

Nøgleord: USA

29 billeder

New York-bus nr. 5009 i Brooklyn Linjerne i Brooklyn har et B foran linjenummeret - som her, hvor bus 5009 kører som linje B25 i Brooklyn. Bus 5009 er en NovaBus RTS-06 fra 1999.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

New Jersey Transit 1855 ved Newark-lufthavnen New Jersey Transit (NJT) kører bl.a. med bus 1855, der er en Flxible Metro-D fra 1994. Flxible holdt i øvrigt op med at bygge busser i 1995. NJT 1855 ses her ved den ene af terminalerne i Newark-lufthavnen, New Jersey.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2006

New Jersey Transit 2687 ved Newark-lufthavnen New Jersey Transit vogn 2687 er en NovaBus RTS-06 fra 1995 eller 1996. Bussen adskiller sig fra de tilsvarende bybusser i New York ved bl.a. at have "rigtige" udsvingsdøre i midten. Bussen passerer her den ene af terminalerne i Newark-lufthavnen.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2006

Rutebiler på New Jersey Transit-garage New Jersey Transit har også "et par" Motor Coach Industries-rutebiler. Her er cirka 60 stk. på en garageplads og vejene omkring. Billedet er taget gennem vinduet på en - rigtigt gættet - MCI-bus, dog ikke tilhørende New Jersey Transit, men Olympia Bus.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2006

MTA New York City 9838 på Roosevelt Island Roosevelt Island betjenes bl.a. af buslinje Q102, der forbinder øen med Queens. Bus 9838 på linje Q102 nærmer sig øens busterminal efter at være kørt under Queensboro Bridge. Q'et i linjenummeret angiver tilhørsforholdet til Queens. 9838 er en Orion V CNG-gasbus fra mellem 1998 og 2000.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

NovaBus/TMC RTS-06'ere i New York Et par af de typiske RTS-06'ere holder hvil i en lille busterminal ud mod Hudson-floden (derfor hangarskibet i baggrunden). Til venstre NovaBus-bus 9223 fra 1996 og til højre TMC-bus 8662 fra 1994.

Foto: Thomas de Laine, 14. april 2006

New Flyer-bus nr. 5523 i New York New Yorks linje M86 kører "Crosstown", dvs. på tværs mellem East Side og West Side, tilfældigvis ad 86th Street og den ene af forbindelsesvejene gennem Central Park. Bus 5523, en New Flyer-ledbus fra 2002, holder ud for et typisk New York-stoppested på East 86th Street. Herfra er bussen nødt til at dreje for at komme hen til forbindelsesvejen gennem parken.

Foto: Thomas de Laine, 15. april 2006

Orion V-bus nr. 153 i New York MTA New York City har en del Orion V-busser. Blandt disse er vogn 153 fra 1993 eller 1994. Den ses her i Financial District meget nær Ground Zero.

Foto: Thomas de Laine, 14. april 2006

CNG-gasbus nr. 707 i New York MTA New York City vogn 707 er en TMC RTS-06 fra 1993. Bussen er overtaget fra Command Bus og er ikke bybus, men ekspresbus. Endvidere er bussen CNG-gasbus, hvilket forklarer opbygningen på taget, der rummer gastankene. Bussen ses her i New York i selskab med en ordinær TMC RTS-06'er, vogn 9795.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

TMC RTS-06-bus nr. 8629 i New York TMC RTS-06-bus nr. 8629, en rigtig New York-klassiker årgang 1994 i New York med Empire State Building i baggrunden. Spiret på Empire State Building er lavet til at tøjre luftskibe, men der kom ikke nogen Zeppelinere forbi 14. april 2006...

Foto: Thomas de Laine, 14. april 2006

New Flyer-ledbus nr. 5641 og NovaBus RTS-06-bus nr. 9224 i New York New Flyer-ledbus nr. 5641 fra mellem 2002 og 2004 til venstre som linje M15 og NovaBus RTS-06-bus nr. 9224 fra 1996 til højre som linje M21 i New York nær Chinatown. Nummerkassetterne i forruden benyttes til at angive vognløbsnummer, og de blå/røde mærker til venstre for dem gør passagererne opmærksom på, at linjenummeret står over forruden!

Foto: Thomas de Laine, 16. april 2006

New Flyer-ledbus nr. 1044 i New York MTA New York Citys bus 1044 er en New Flyer er fra 1997, hvor man fik leveret de første 70 vogne af denne type, der mere præcist hedder D60HF "Galaxy". Bussen ses her på linje M15 i New York.

Foto: Thomas de Laine, 14. april 2006

TMS RTS-06-bus nr. 8652 i New York MTA New York Citys TMC RTS-06-bus nr. 8652 fra 1994 holder hvil ved kajen til Hudson-floden.

Foto: Thomas de Laine, 14. april 2006

Orion VII-hybridbus nr. 6666 ved Central Park i New York Orion VII-hybridbusserne kører med et særligt lavt svovlindhold i brændstoffet suppleret med strøm fra batterier på taget. Resultatet er en bus med lavere brændstofforbrug og renere emissioner. MTA New York Citys bus med nr. 6666 ved Central Park.

Foto: Thomas de Laine, 15. april 2006

Ekspresbus nr. 3173 i New York Denne MCI D4505 CL-bus, nr. 3173, er fra en igangværende leverance påbegyndt i 2005. Bussen anvendes på ekspresbusruterne i New York.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Ekspresbus nr. 1934 i New York New Yorks ekspresbusruter betjenes af rutebiler af turistbusstandard. De fleste af disse er fra Motor Coach Industries (MCI), heriblandt vogn 1934 af typen 102DLW3SS. Den er en del af den første serie MCI-busser fra 1997-98, som MTA New York City modtog som nye.

Foto: Thomas de Laine, 18. april 2006

Elektrisk-hybrid-bus nr. 6643 ved Columbia University i New York MTA New York Citys Orion VII elektriske hybrid-bus nr. 6643 ved Columbia University. Denne bus er fra 2004 eller 2005. Kasserne på taget rummer de 46 batterier, der modtager overskydende kraft fra motoren under kørslen. Der trækkes på batterierne ved igangsætning og kørsel op af bakke o.lign.

Foto: Thomas de Laine, 18. april 2006

RIOC vogn 8 i drift på Roosevelt Island Roosevelt Island Operating Corporation kører med røde lokalbusser på Roosevelt Island. De fleste af busserne er New Flyer-busser. Når en svævebanegondol ankommer med passagerer fra Manhattan, holder der en rød bus klar til at modtage dem. Her forlader vogn 8 den lille busterminal ved svævebanestationen.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

RIOC vogn 2 i drift på Roosevelt Island På Roosevelt Islands lokalbusser er der i foråret 2006 med støtte indsat fire nye elektriske hybrid-busser af Orion VII-typen. Her ankommer den ene af dem, vogn 2, til svævebanestationen på øen.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

RIOC vogn 2 i garagen på Roosevelt Island De brandbilsrøde busser er et morsomt afbræk i den ret hvide og blåstribede bushverdag i New York. Det minder jo helt om DSBs busser i gamle dage! Den nye elektriske hybridbus, vogn 2, i Roosevelt Island Operating Corporations garage.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Røde New Flyer- og Orion-busser i garagen på Roosevelt Island Roosevelt Island Operating Corporations garage på Roosevelt Island er hjemsted for øens røde lokalbusser. Fra venstre og bagud er det følgende busser: Gammel vogn 1, ny vogn 1, vogn 8, vogn 6, gammel vogn 2 og vogn 3. Til venste for billedet holdt desuden den nye vogn 2. De nye vogne er Orion VII-laventrébusser af elektrisk-hybrid-typen, mens de gamle er New Flyer-busser. Man har modtaget fire af de nye busser og har tilsyneladende genbrugt nogle vognnumre!

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Roosevelt Island Tramways to gondoler Roosevelt Island Tramway er betegnelsen for svævebanen mellem 59th Street/Second Avenue Station på Manhattan og Roosevelt Island, der ligger i East River mellem Manhattan og Queens. Svævebanens to gondoler er noget så sjældent som en decideret pendlersvævebane, og den er en del af det fælles takstsystem for busser og subway i New York. Her mødes to gondoler med Queensboro Bridge og Manhattans skyskrabere i baggrunden mandag 17. april 2006. Svævebanen erstattede i 1976 en elevatorforbindelse mellem Roosevelt Island og Queensboro Bridge. Et arrangement folk nok savnede, da gondolerne satte sig fast i luften i 11 timer dagen efter, dette billede blev taget!

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Subway-tog på Broadway-Lafayette Station, New York Et subway-tog på linje F kører ind på Broadway-Lafayette Station - en af New Yorks vigtige skiftestationer.

Foto: Thomas de Laine, 16. april 2006

Subway-tog på Court Street Station, Brooklyn Subway-tog som linje R på Court Street Station i Brooklyn.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Subway-tog på linje 1 holder ved 125th Street Station, New York Et 10-vognstog på New Yorks subway-linje 1 holder ved 125th Street Station på linje 1. Netop denne station er hævet over jorden i modsætning til nabostationerne, der er underjordiske. Det skyldes, at banen kører gennem en dal på netop dette sted. Stationen er åbnet 27. oktober 1904 - samtidig med den første subway-linje i New York - og er fotograferet fra det høje tårn i River Side Church på det vestlige Manhattan.

Foto: Thomas de Laine, 18. april 2006

Subway-tog på vej over Manhattan Bridge, New York Manhattan Bridge har et undergrundstog i maven! En subway-tog på linje B, D, N eller Q er på vej mod Brooklyn på underdækket, mens bilerne kører på det øverste dæk. I baggrunden det tæt bebyggede Manhattan.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

R33 World's Fair-togsæt nr. 9338-9339 i New York Dette tovognstog, der består af vogne med numrene 19338 (tv.) og 19339 (th.) påsat, er et sæt af R33 World's Fair-serien. Toget er bygget af St. Louis Car i 1962-63. De sidste tog af denne type blev taget ud af drift i New York i marts 2003, men mange af dem blev konverteret til arbejdstog o.lign. Sådan gik det med nummer 9338-9339, der her ses på et subway-depot beliggende ud mod East River. Den rustrøde farve er valgt for at skjule rust!

Foto: Thomas de Laine, 14. april 2006

Sightseeingbus i New York Selvom de fleste busser i New York er af amerikansk oprindelse, kan man som sightseeingbusser bl.a. møde Dennis/Alexander-open top'ere!

Foto: Thomas de Laine, 16. april 2006

Amerikansk skolebus i New York En rigtig amerikansk skolebus henstillet foran Cathedral of St. Johns The Divine i New York City. Sådan bliver amerikanske skolebørn stadig transporteret rundt den dag i dag!

Foto: Thomas de Laine, 18. april 2006

Nøgleord med lignende billeder:   2006   MTA New York City   New York City   Orion   NovaBus/Transportation Manufacturing Corporation   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
30. april 2006

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.