Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Lokalbus 4405 ved Køge Nord st. vest

Den nye Køge Nord st. har A-busbetjening i form af linje 101A, der to gange i timen er blevet forlænget fra Ølby st./Campus Køge til den nye station. Det er ikke den permanente linjeføring, der i første omgang køres ad, idet man mangler at bygge en busbro over jernbanen mellem Roskilde og Køge, så linjen tager lidt af en omvej uden stoppesteder. Lokalbus 4405, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 101A på vej ind til Køge Nord st. vest på den første dag med bus 101A hertil. Bemærk, at der på vestsiden af stationen er placeret et sekskantet DSB-logo.
Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.
Veolia 5102 på Bag Haverne, Køge

Veolia 5102, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 501 på Bag Haverne i Køge.
Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007.
Keolis 8421 på Artillerivej, København

Keolis 8421, VDL Citea XLE 137 årg. 2012, som linje 250S på Artillerivej ved Thorvald Borgs Gade på Islands Brygge.
Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014.
Arrivas dobbeltdækkere forlader Ryvang garage

Søndag 28. oktober 2007 kørte Arrivas 13 dobbeltdækkere i samlet flok fra Ryvang garage på Østerbro i København til Esbjerg, hvorfra de skulle sejles til England. De fik kun seks år på de københavnske veje, først på linje 10 og senere på linje 15. Bus 1442 og tre søskende ses her på Borgervænget, mens de forlader Ryvang garage for sidste gang.
Foto: Thomas de Laine, 28. oktober 2007.
Irisbus Crossway LE hos Vejstruprød Busimport i Karlslunde

En ny bustype, der måske er på vej til Hovedstadsområdet, er laventrébussen Irisbus Crossway LE. Den danske importør Vejstruprød Busimport har netop fået godkendt typen til kørsel for Movia. Et eksemplar af racen var til stede, da Vejstruprød fredag 3. oktober holdt indvielsesreception på sit nye serviceværksted i DABs tidligere faciliteter i Karlslunde. Bussen er en laventrébus, her i tredørsversion med dobbelt for- og midterdør og en enkeltbred bagdør i to blade. Busser til Movias entreprenører kommer nok til at afvige med hensyn til fordørene, idet Movias buskrav normalt ikke tillader udsvingsdøre foran eller fordøre, der rager længere frem end fronten. Det bliver spændende at se, hvem der bliver første kunde.
Foto: Kim Løvenskjold, 3. oktober 2008.
City-Trafik 2048 fra vinduessiden ved Sundbyvester Plads

City-Trafik 2048 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads. Bussen er oprindeligt leveret ved City-Trafiks overtagelse af linje 9 (Nordhavn st.-Lufthavnen), da den blev privatiseret i marts 1992.
Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.