Myldretid

Menu

Billeder

Prøv lykken - tilfældige billeder

Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:

New Jersey Transit 1855 ved Newark-lufthavnen

New Jersey Transit 1855 ved Newark-lufthavnen

New Jersey Transit (NJT) kører bl.a. med bus 1855, der er en Flxible Metro-D fra 1994. Flxible holdt i øvrigt op med at bygge busser i 1995. NJT 1855 ses her ved den ene af terminalerne i Newark-lufthavnen, New Jersey.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2006.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 (ex. Arriva 2754), Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 2001, som rute 404 på Ringsted st. Denne bus leveredes oprindeligt til Combus tre måneder før Arrivas overtagelse.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

City-Trafik 2052 i Roskilde

City-Trafik 2052 i Roskilde

Selvom City-Trafiks bus 2052, DAB 12-1200B, efterhånden er 14 år gammel, er den for nylig blevet nylakeret. På billedet har den netop forladt Roskilde st. på vej mod festivalpladsen, mens andre festivaldeltagere kan spejle sig i lakken...

Foto: Thomas de Laine, 28. juni 2006.

Østbirk Turist CF 97 891 på Jernbanevej, Skanderborg

Østbirk Turist CF 97 891 på Jernbanevej, Skanderborg

Østbirk Turistfart CF 97 891, Irisbus Crossway LE årg. 2011, på Jernbanevej i Skanderborg. Bussen er fejlagtigt skiltet "Højvangen" i stedet for Vrold.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014.

KS 571 på Nørre Boulevard, Køge

KS 571 på Nørre Boulevard, Køge

HT/Busdivisionen kørte med forskellige Volvo B59 af HTs 800- og 900-serier i Køge-området fra 1990 til 1994, men siden da har man ikke kunnet se B59'ere i Køge. I weekenden 2.-3. april 2011 kørte et eksemplar af racen, KS 571 fra 1972, dog et større antal afgange mellem Køge station og Køge Stadion. Nørre Boulevard i Køge.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2011.

Arriva 1176 på Nørre Allé, København

Arriva 1176 på Nørre Allé, København

+Way'en gennem Tagensvej og Nørre Allé i København, der åbnede i efteråret 2014, blev i foråret 2015 kritiseret for dårlig sikkerhed, når fodgængere og cyklister krydser vejen uden for fodgængerfelterne og lysreguleringerne. Bustrafikken inde i +Sporet har ikke helt samme rytme som trafikken i de almindelige vejbaner, og de smalle rabatter på hver side af +Sporet inviterer måske nok til at blive brugt som "helle", men er ikke særlig velegnede til det. Der er derfor blevet lovet en bedre sikring af +Sporet, som dog fortsat ikke vil blive hegnet ind. Uanset dette kan man tænke, at fodgængerovergange indrettet som her ud for Universitetsparken og Fælledparken næppe heller er særlig fremmende for trafiksikkerheden. Arriva 1176, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015.