Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Arriva 1182 som linje 150S på Usserød Kongevej, Hørsholm

Linje 150S mellem København City og Kokkedal ad Helsingørmotorvejen og Kongevejen rundede 25 år i februar 2023. Selvom linjens ruteføring er justeret lokalt i både Kokkedal og København, har den kørt ret uændret i hele sin levetid - blot er der skruet op for frekvensen over flere omgange. Linjen afløste i sin tid ekspresbuslinje 173E, som før 1987 havde heddet linje 75E, der egentlig var blandt HTs tidlige nyskabelser og forbedringer. Motorvejsbussen er i en vis forstand den S-bane til Lundtofte, der aldrig blev bygget, og hvis ufærdige anlæg i årtier har kunnet ses langs vestsiden af Helsingørmotorvejen ved Lundtofte (og nu delvist udnyttes til Ring 3-letbanen). Linje 150S har altid været kørt af Bus Danmark/Arriva, men materielmæssigt er der sket nogle forandringer i tidens løb. Fra orettelsen til 2003 kørte linjen med ledbusser, hvoraf de fleste var af Volvo B10L-typen, idet en serie på 13 sådanne nyleveredes til oprettelsen. Vognmangel gjorde dog, at væsentligt ældre Leyland-DAB- og Volvo-ledbusser og flere andre bustyper sideløbende blev anvendt i linjens barndom. Siden 2003 har Scania OmniLink'er præget linjen med først en serie på 13,7 m-busser, som efter et genudbud i 2012 blev erstattet af de nuværende på 14,6 meter. I marts 2024 overtager Umove dog linje 150S, og nye Yutong-elbusser vil afløse OmniLink'erne. Arriva 1182, Scania OmniLink årg. 2012, nyder sin sidste sommer på Usserød Kongevej og bærer flag i anledning af grundlovsdag.
Foto: Thomas de Laine, 5. juni 2023.
DitoBus 7145 ved Tune Landboskole

DitoBus 7145 (ex. Kruse 7145), Solaris Urbino 12LE årg. 2012, som ekstrabus på linje 600S ved Tune Landboskole. Der er en række faste ekstrature på linje 600S hver morgen, og DitoBus kører i efteråret 2025 afgangen fra Tune kl. 7.18 til Roskilde og videre til Risø med ankomst lige efter klokken 8.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, 1. oktober 2025.
Roskilde Turisttrafik 11 på Østrup Trafikplads

A.P. Hansen, Roskilde Turisttrafik, vogn 11, Leyland-DAB serie III årg. 1975, rent undtagelsesvist indsat på en af linjerne 147 eller 202, eventuelt 146. Bussen holder her på Østrup Trafikplads i vinteren 1978-79. På denne bus er den specielle linjenummervisning 147/202 i brug, der var relevant på den måde, at begge disse linjer kørte mellem Østrup og Jyllinge, og på fototidspunktet eksisterede de endnu begge. Destinationsskiltet foran viser blot "A.P. Hansen", hvilket ellers mere typisk stod i skiltet over fordøren, men omregistreringen til hvide nummerplader vidner samtidig om, at denne bus også gjorde tjeneste i turistafdelingen.
Foto: Claus Hansen, ukendt dato.
KS 100 ved Sundby Remise, København

KS' museumssporvogn nr. 100 deltog i kavalkaden ved afskeden med linje 2. Vognen er stadig bevaret og findes i dag på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Sundby Remise.
Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969.
"Attraplokomotiv" hos Østsjællandske Jernbaneklub, Køge

En "attrap" af et damplokomotiv, bygget i træ, er blevet opstillet ved siden af sporet som blikfang i indkørslen til Østsjællandske Jernbaneklubs plads i Køge. Det er anden serie af DSBs litra F, der har dannet forbillede. Attraplokomotivet har bl.a. i julen 2017 været udstillet i Tivoli i København.
Foto: Thomas de Laine, 15. november 2025.
Arriva 1234 på Frederiksberg Allé, Frederiksberg

Arriva 1234 (ex. Veolia 6363), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, som linje 26 på Frederiksberg Allé ved Sankt Thomas Plads på Frederiksberg.
Foto: Thomas de Laine, 18. april 2008.