Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Nobina 6111 ved Hillerød st.

Nobina 6111, Volvo B7RLE-60/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 307 ved Hillerød st.
Foto: Thomas de Laine, 18. december 2011.
Arriva 1787 på Blomsterhaven, Smørumnedre

Arriva 1787, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 157 på Blomsterhaven i Smørumnedre.
Foto: Sikandar Sahil, 25. juli 2010.
Arriva 5646 på Skælskør station

Arriva 5646, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 470R på Skælskør station.
Foto: Thomas de Laine, 7. august 2016.
EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

Den første af de selvkørende shuttlebusser til forsøget på DTU er nu blevet testet hos Nobina i Glostrup. Det er nemlig Nobina, der er operatør på busserne. Her ses en af de i alt tre små busser på Glostrup-anlægget 16. december 2020. Denne type er fra EasyMile og hedder EZ10. Der er plads til omkring 10 passagerer ombord, og under forsøget vil busserne køre højst 15 km/t. Ligesom de andre forsøg med selvkørende shuttlebusser, der for tiden foregår på dansk jord, er busserne selvkørende på niveau 3. Kørslen på DTU forventes at begynde i januar 2021.
Foto: Bo Kristensen, 16. december 2020.
Tide Bus 6119 på busvejen ved Gigantium, Aalborg

Tide Bus 6119, Solaris Urbino 24 Electric årg. 2023, på busvejen mellem Aalborg Universitet og Gigantium.
Foto: Thomas de Laine, 17. oktober 2023.
Transgor Myslowice 349 i Gliwice, Polen

Sjældent er en bestemt busserie blevet eksporteret så konsekvent, som de Volvo B10BLE-59/Säffle-busser, Linjebus m.fl. modtog i 1993-94. Alle Linjebus' 83 stk. kom således i 1998 til Finland med en enkelt undtagelse: bus 6052. Denne bus blev få måneder inden slemt trafikskadet, men efterfølgende genopbygget og sat i drift i Nordjylland, hvor Linjebus samme år fik kørsel, som vogn 4034. Herfra er bussen så i 2006 blevet eksporteret til Transgor Myslowice i Polen. Bussen hedder nu 349, men fremstår stadig NT-bybusdesign, selvom den kører som rutebil. Rutebilstationen i Gliwice i Polen. Også de syv vogne med samme karrosseri, der leveredes til Vejle Bustrafik og De Blaa Omnibusser blev eksporteret.
Foto: Thomas de Laine, 18. august 2006.