Myldretid

Menu

Billeder

Prøv lykken - tilfældige billeder

Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:

Nobina 6111 ved Hillerød st.

Nobina 6111 ved Hillerød st.

Nobina 6111, Volvo B7RLE-60/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 307 ved Hillerød st.

Foto: Thomas de Laine, 18. december 2011.

Arriva 1787 på Blomsterhaven, Smørumnedre

Arriva 1787 på Blomsterhaven, Smørumnedre

Arriva 1787, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 157 på Blomsterhaven i Smørumnedre.

Foto: Sikandar Sahil, 25. juli 2010.

Arriva 5646 på Skælskør station

Arriva 5646 på Skælskør station

Arriva 5646, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 470R på Skælskør station.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2016.

EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

Den første af de selvkørende shuttlebusser til forsøget på DTU er nu blevet testet hos Nobina i Glostrup. Det er nemlig Nobina, der er operatør på busserne. Her ses en af de i alt tre små busser på Glostrup-anlægget 16. december 2020. Denne type er fra EasyMile og hedder EZ10. Der er plads til omkring 10 passagerer ombord, og under forsøget vil busserne køre højst 15 km/t. Ligesom de andre forsøg med selvkørende shuttlebusser, der for tiden foregår på dansk jord, er busserne selvkørende på niveau 3. Kørslen på DTU forventes at begynde i januar 2021.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2020.

Tide Bus 6119 på busvejen ved Gigantium, Aalborg

Tide Bus 6119 på busvejen ved Gigantium, Aalborg

Tide Bus 6119, Solaris Urbino 24 Electric årg. 2023, på busvejen mellem Aalborg Universitet og Gigantium.

Foto: Thomas de Laine, 17. oktober 2023.

Transgor Myslowice 349 i Gliwice, Polen

Transgor Myslowice 349 i Gliwice, Polen

Sjældent er en bestemt busserie blevet eksporteret så konsekvent, som de Volvo B10BLE-59/Säffle-busser, Linjebus m.fl. modtog i 1993-94. Alle Linjebus' 83 stk. kom således i 1998 til Finland med en enkelt undtagelse: bus 6052. Denne bus blev få måneder inden slemt trafikskadet, men efterfølgende genopbygget og sat i drift i Nordjylland, hvor Linjebus samme år fik kørsel, som vogn 4034. Herfra er bussen så i 2006 blevet eksporteret til Transgor Myslowice i Polen. Bussen hedder nu 349, men fremstår stadig NT-bybusdesign, selvom den kører som rutebil. Rutebilstationen i Gliwice i Polen. Også de syv vogne med samme karrosseri, der leveredes til Vejle Bustrafik og De Blaa Omnibusser blev eksporteret.

Foto: Thomas de Laine, 18. august 2006.