Billeder ➜
Prøv lykken - tilfældige billeder
Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:
Arriva 1863 ved Køge st.

Arriva 1863 (opr. Combus 5023), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1997, som linje 121 ved Køge st.
Foto: Thomas Hildebrand, 17. maj 2010.
Concordia Bus 6052 ved Glostrup st.

Concordia Bus 6052, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S ved Glostrup st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
De Blaa Omnibusser 4002 ved Birkerød st.

Den ene af De Blaa Omnibussers to hybridbusser, der indgår i et forsøg, som også involverer to hybridbusser hos City-Trafik. Bus 4002, en MAN Lion's City årg. 2011, ved Birkerød st.
Foto: Andreas Szekacs, 24. april 2012.
Røde New Flyer- og Orion-busser i garagen på Roosevelt Island

Roosevelt Island Operating Corporations garage på Roosevelt Island er hjemsted for øens røde lokalbusser. Fra venstre og bagud er det følgende busser: Gammel vogn 1, ny vogn 1, vogn 8, vogn 6, gammel vogn 2 og vogn 3. Til venste for billedet holdt desuden den nye vogn 2. De nye vogne er Orion VII-laventrébusser af elektrisk-hybrid-typen, mens de gamle er New Flyer-busser. Man har modtaget fire af de nye busser og har tilsyneladende genbrugt nogle vognnumre!
Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006.
GoCollective 1285 som sidste dieselbus på linje 176 på Emdrup Torv, København

Den ene af kun to buslinjer i det gamle HT-område, som endnu aldrig havde skiftet operatør ved et udbud, var indtil 12. oktober 2025 linje 176 mellem Emdrup, Vangede, Gentofte og Hellerup. Det var H.C. Stephansen, der i 1929 etablerede ruten, som dengang gik fra Søborghus via Vangede til Gentofte station, men senere blev forlænget. Fra 1975 kørte Stephansen ruten for HT, som i 1979 rykkede endestationen i Søborg-enden til Emdrup Torv. Også i den anden rute er ruten ændret nogle gange, og den kørte i en årrække til Skovshoved ved Strandvejen. Stephansen valgte i 1988 at sælge forretningen til HT, og linje 176 kom derfor ikke i udbud i 1989-90 som de andre "entreprenørlinjer". Faktisk blev den en af de absolut sidste buslinjer i Storkøbenhavn, der kom i udbud. Inden det kom så vidt, var HTs egen buskørsel i 1995 blevet udskilt som det selvstændige aktieselskab Bus Danmark, der i 1999 solgtes til britiske Arriva, som i 2001 genvandt linje 176, da linjen første gang var i udbud. Seks år senere tabte Arriva faktisk linje 176 til konkurrenten Veolia (Connex), men Veolias danske busselskab blev opkøbt af Arriva inden skiftedagen, så linje 176 kom heller ikke til at skifte operatør ved dén lejlighed, og efterfølgende genvandt Arriva linjen i 2015 og 2019. Linjen blev solgt sammen med Arrivas danske datterselskab til kapitalfonden Mutares i 2023, og siden april 2024 har foretagenet heddet GoCollective. Og GoCollective tabte linje 176 til Umove, som fra søndag 12. oktober 2025 kører linjen med nye, kinesiske elbusser. Det blev GoCollective 1285, en Scania Citywide LE leveret til begyndelsen af den sidste kontrakt i 2019, der kørte den sidste tur med GoCollective og diesel som drivmiddel på linje 176. Inden turens afgang fra Emdrup Torv cirka klokken halv tolv lørdag aften blev dette billede taget. Bannerets tekst var: "Sidste 176 på diesel - Stephansen, HT, Bus Danmark, Arriva, GoCollective".
Foto: Thomas de Laine, 11. oktober 2025.
Brillevognen i Holbæk

Korsørs bybusser overgik til Dito's Turistfart fra 1. januar 1995. Til kørslen anskaffede Dito to nye DAB 15-1200C mk. II-busser. Den ene af dem, vogn 242, blev i 2008 solgt til Brillevognen(.dk) i Holbæk, hvor dette billede også er taget.
Foto: Jeppe Steensgaard, 2. november 2009.