Myldretid

Menu

Billeder

Prøv lykken - tilfældige billeder

Her er 6 tilfældige billeder fra Myldretids billedarkiv:

Arriva 1089 i Ålekistevej-sløjfen, Vanløse

Arriva 1089 i Ålekistevej-sløjfen, Vanløse

Arriva 1089, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 29 i vendesløjfen ved Ålekistevej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 12. september 2009.

Arriva 1695 ved Fuglevad st., Lyngby

Arriva 1695 ved Fuglevad st., Lyngby

Arriva 1695, Scania OmniLink årg. 2002, som togbus på Nærumbanen, hvor der kørtes mellem Lyngby og Fuglevad på grund sporarbejde mellem Fuglevad og Jægersborg. Bussen bærer tydeligt præg af, at den indtil for nylig havde røde A-bushjørner. Fuglevad st.

Foto: Peter Hobel, 9. maj 2010.

Arriva 1031 på Holte st.

Arriva 1031 på Holte st.

Arriva 1031, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 184 på Holte st.

Foto: Thomas de Laine, 22. juni 2005.

Lokalbus 9019 på Solrød Strand st.

Lokalbus 9019 på Solrød Strand st.

Busterminalen ved Solrød Strand st. åbnede sammen med Køge Bugt-banens tredje etape fra Hundige til Solrød Strand i slutningen af september 1979. Frem til ibrugtagningen af fjerde og sidste etape af S-banen til Køge fire år senere fungerede Solrød Strand som overgangsstation mellem S-togene og den intensive bustrafik videre sydpå. Terminalen var derfor også indrettet med et par busholdepladser, der var lange nok til linje 121 og 122Es ledbusser. Busterminalen rummede fra begyndelsen linje 121 og 122E samt endestationen for DSBs busrute mod Præstø-Stege. Derudover fik A.P. Hansens linje 213/214 mod Havdrup, Roskilde og Osted endestation i busterminalen, ligesom HTs egen linje 126 mod Taastrup og 246 mod Ejby og Borup afkortedes fra henholdsvis Jersie Strand og den nærliggende, tidligere DSB-rutebilgarage på Solrød Strandvej til busterminalen. Endelig blev terminalen også brugt fast af en skolebus til og fra en privatskole i Solrød landsby, der var etableret netop i 1979. I 2023 er Solrød Strand stations busterminal en af de efterhånden få på Køge Bugt-banen, der ikke er blevet ombygget siden åbningen, når der ses bort fra udskiftningen af læskure og stoppestedsstandere med nyere modeller. Den reinkarnerede linje 121, buslinje 246 og den føromtalte skolebus bruger stadig busterminalen, mens linje 213/214 i dag har størst lighed med linjerne 215 og 220. Linje 126 og forbindelsen til Taastrup blev derimod skåret endegyldigt væk i december 2011. En periode i 2015 fungerede Solrød Strand igen som S-togsendestation i længere tid, og der var indsat et stort antal togbusser - herunder ledbusser - til at klare transporten videre mod Køge. Lokalbus 9019, Volvo B12M-65/Aabenraa (8500) årg. 2003, afgår som togbus E3 mod Køge fra busterminalen i august 2015. Søstervogn 9056 følger efter med en tredje af samme type i baggrunden. Som farven afslører, havde busserne en fortid hos Aarhus Sporveje, nemlig som bus 619 henholdsvis 625.

Foto: Thomas de Laine, 5. august 2015.

Århus Sporveje 326 ved Viby Torv, Århus

Århus Sporveje 326 ved Viby Torv, Århus

Viby Torv i Århus passeres af flere bybus- og regionalbuslinjer. En af dem er bybuslinje 25, hvor man 30. november 2007 blandt andet kunne møde Århus Sporvejes bus 326, en DAB 12-1200B fra 1996.

Foto: Thomas de Laine, 30. november 2007.

Trafikskadede Nowak Transport 032 i garagen, Swierklaniec, Polen

Trafikskadede Nowak Transport 032 i garagen, Swierklaniec, Polen

Nowak Transport fik også Fjord-bus nr. 7432, DAB 15-1200C mk. I fra 1993. Desværre blev denne bus skadet efter kort tid i trafik og er nu kasseret. Hos Nowak havde bussen det interne nummer 032. Her er bussen henstillet på Nowaks busanlæg i Swierklaniec, Polen.

Foto: Thomas de Laine, 17. maj 2007.