Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > Solaris

Nøgleord: Solaris

71 billeder

Anchersen 3216 ved Åmarken st., København Anchersen 3216, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 132 på Gl. Køge Landevej ved Åmarken st.

Foto: Sikandar Sahil, 29. marts 2015

Anchersen 3225 som togbus på Solrød Byvej, Solrød Anchersen 3225, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som S-togsbus på Solrød Byvej.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015

Anchersen 3226 som togbus ved Solrød Strand st. Anchersen 3226, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som S-togsbus ved Solrød Strand st.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015

Anchersen 3222 som togbus på Solrød Byvej, Solrød Anchersen 3222, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som S-togsbus på Solrød Byvej.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015

Anchersen 3223 som togbus ved Solrød Strand st. Anchersen 3223, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som S-togsbus ved Solrød Strand st.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015

Anchersen 3216 ved Flintholm st., København Da linje 22 i april 2014 fik ture med endestation i den gamle linje 10-endestation ved hjørnet Kettevej/Byvej i Avedøre, kørte man i første omgang med denne beskiltning. Den blev senere ændret til "Kettevej, Sløjfen". Da linje 10 1975-96 havde endestation samme sted, kørte man med skiltet "Avedøre Byvej". Anchersen 3216, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 ved Flintholm st. i begyndelsen af maj 2014.

Foto: Thomas Hildebrand, 5. maj 2014

Anchersen 3228 på Damhustorvet, Rødovre Anchersen 3228, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 132 på Damhustorvet i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Anchersen 3223 ved Flintholm st., København Byggeriet af den nye jernbanestrækning København-Køge Nord-Ringsted har medført en længerevarende midlertidig ændring af linje 22, så nogle af turene nu har endestation i den gamle linje 10-sløjfe ved Avedøre Byvej. Stedet hedder dog åbenbart "Kettevej, Sløjfen" i 2014...! Anchersen 3223, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Aarhus Sporveje 148 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 148, Solaris Urbino 12 årg. 2008, på linje 14 på Klostertorvet i Aarhus. I baggrunden vogn 701.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 152 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 152, Solaris Urbino 12 årg. 2008, som linje 18 på Klostertorvet i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 713 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 713, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 3A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 701 og 708 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 701 og 708, begge Solaris Urbino 15 årg. 2014 på linje 1A, mødes på Klostertorvet.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 712 på Banegårdspladsen, Aarhus Aarhus Sporveje 712, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 3A på Banegårdspladsen i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 665 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 665, Solaris Urbino 15 årg. 2012, som linje 2A på Klostertorvet i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 162 på Klosterport, Aarhus Aarhus Sporveje 162, Solaris Urbino 12 årg. 2009, som linje 4A på Klosterport i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 681 ved Aarhus Å, Aarhus Aarhus Sporveje 681, Solaris Urbino 15 årg. 2013, som linje 4A ved Aarhus Å.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 702 i Emil Vetts Passage, Aarhus Aarhus Sporveje 702, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 1A i Emil Vetts Passage i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 709 på Park Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 709, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 4A på Park Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 154 på Park Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 154, Solaris Urbino 12 årg. 2008, som linje 12 på Park Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 163 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 163, Solaris Urbino 12 årg. 2009, som linje 4A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 182 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 182, Solaris Urbino 12 årg. 2009, som linje 2A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 701 ved Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 701, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 1A ved Klostertorvet i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 701 på Grundtvigsvej, Viby Busselskabet Aarhus Sporveje nr. 701, en Solaris Urbino 15, som splinterny på Grundtvigsvej ved Viby Torv. Bussen er her indsat på linje 11.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014

Aarhus Sporveje CG 91 240 i Hasselager garage Århus bliver den første by i Danmark med 14,6 m-busser (i Århus' tilfælde helt præcist 14,56 m). Der kommer 11 styk Solaris Urbino 15 i drift med numrene 656-666. Alle busserne får DAF-motor som sporvejenes i forvejen mange Solaris'er, og halvdelen af serien får Voith-gear og de øvrige ZF-gear. Andre nyheder er udsvingsdøre i midten, hvilket er en fordel i forbindelse med, at der fra 1. januar 2012 bliver indført ind- og udstigning af alle døre i Århus. Allerede i december kom den første af de ekstra lange busser til Århus, og den er blevet indregistreret CG 91 240. Her ses den i garagen i Hasselager. De øvrige 10 bliver indregistreret i midten af januar 2012.

Foto: John E. Nielsen, 19. december 2011

Anchersen Rute 3230 på Ålekistevej, København Anchersen Rute 3230, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 på Ålekistevej ved Slotsherrensvej.

Foto: Thomas Weidekamp, 25. december 2011

Anchersen Rute 3226 på Husumvej, Husum Anchersen Rute 3226, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 på Husumvej ved Frederikssundsvej i Husum.

Foto: Thomas Weidekamp, 17. december 2011

Anchersen Rute 3229 på Vanløse Allé, Vanløse Anchersen Rute 3229, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 på Vanløse Allé ved Vanløse st. Med Anchersens anskaffelser til linje 22 og 132/133 kom Solaris også til Hovedstadsområdet...

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. december 2011

Anchersen Rute 3221 ved Friheden st., Hvidovre Første del af Movias udbud A8 trådte i kraft 23. oktober 2011, og det betød samtidig premiere på Solaris-busser i Hovedstadsområdet. Anchersen Rute indsatte 8 af typen Urbino 12LE på linje 132 og 133 i Valby-Hvidovre-området, og endnu 8 fulgte i december samme år til linje 22. Bus 3221 som ny på linje 132 ved Friheden st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Anchersen Rute 3218 ved Valby st. Anchersen Rute 3218, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, ved Valby st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Anchersen Rute 3222 ved Friheden st., Hvidovre Anchersen Rute 3222, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 132 ved Friheden st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Anchersen Rute 3216 ved Valby st. Anchersen Rute 3216, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 133 ved Valby st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Veolia 6053 på Södra Förstadsgatan, Malmö En skånsk rutebil kan nu om dage godt være en 15 meter Solaris! Veolia 6053, Solaris Urbino 15LE årg. 2010, som linje 132 på Södra Förstadsgatan i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Veolia 6037 ved Malmö C Veolia 6037, Solaris Urbino 15LE-rutebil årg. 2010, som linje 133 ved Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Veolia 6031 ved Malmö C Veolia 6031, Solaris Urbino 15LE-rutebil årg. 2010, som linje 133 ved Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Veolia 6175 i Södervärn-terminalen, Malmö Veolia 6175, Solaris Urbino 15LE årg. 2010, som linje 142 i på Södervärn-busterminalen i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Veolia 6044 på Bergsgatan, Malmö Veolia 6044, Solaris Urbino 15LE-CNG-gasbus årg. 2010, som linje 133 på Bergsgatan i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Solaris-demohybridbus ved Frydenlund, Århus Århus Sporveje prøvekørte i januar 2011 en Solaris Urbino-hybridbus på linje 4/24. Bussen er bygget som dieselbus i 2008, men blev året efter ombygget til hybridbus og har efterfølgende været i trafik som demobus flere steder i Europa. I Århus bliver den efterfulgt af Volvos demohybridbus. Selvom Solaris er en velkendt bus for århusianerne, stak hybridbussen ud på flere punkter. Udover det afvigende lydbillede og den udvendige bemaling havde bussen f.eks. halvgennemsigtige platicsæderygge og en dobbeltbred midterdør udført i ét dørblad. Her ses bussen på linje 24 ved Frydenlund.

Foto: Thomas de Laine, 19. januar 2011

Solaris-demohybridbus og Århus Sporveje 140 ved Frydenlund, Århus Den klart største Solaris-kunde i Danmark har hidtil været Århus Sporveje, så det kan vel ikke undre, at byen også skulle blive den første, der prøvekørte en Solaris-hybridbus. Den var i trafik på linje 4 og 24 fra 7. til 19. januar 2011. Demohybridbussen og Århus Sporvejes egen vogn 140, begge Solaris Urbino årg. 2008, som linje 24 henholdsvis 4 i linjernes fælles vendesløjfe ved Frydenlund.

Foto: Thomas de Laine, 19. januar 2011

Norgesbuss 8990 ved busudstilling i Nyborg Denne 14,5 m lange Solaris Urbino er på vej til Norgesbuss som vogn 8990. Den blev udstillet af Vagn Erik Hvid ved Danske Busvognmænds årsmøde i Nyborg 2010.

Foto: Peter Hobel, 13. november 2010

Bergholdt 5332 i Langeskov Til de nye kontrakter for FynBus har Bergholdt brugtanskaffet 7 Solaris Urbino-busser, der tidligere har kørt hos Hartmann i Berlin. Ex. Hartmann 8075 alias Bergholdt vogn 5332, Solaris Urbino 12 årg. 2004, som rute 885 i Langeskov - lige efter skiftedagen. Ligesom det lave gulv, er firecifrede internnumre nu hverdag på Fyn.

Foto: Niels-Folke Vallin, 2. august 2010

Bergholdt 5331 i Kerteminde Bergholdt vogn 5331, Solaris Urbino 12 årg. 2004, som rute 885 i Kerteminde. Bussen er brugtimporteret fra Hartmann i Berlin, hvor den kørte som vogn 8074.

Foto: Niels-Folke Vallin, 13. august 2010

Solaris InterUrbino 12 Den polske busfabrikant Solaris er nu også leveringsdygtig i den mere traditionelle rutebil i form af modellen InterUrbino. Her et Solaris-pressefoto af en InterUrbino 12.

Foto: Solaris (pressefoto), 15. juli 2009

Solaris Urbino 12 LE bagfra på Toftegårds Plads, Valby Bagenden af Solaris Urbino 12 LE-bussen ved præsentationen for Movia.

Foto: Jeppe Steensgaard, 23. marts 2009

Solaris Urbino 12 LE på Toftegårds Plads, Valby Solaris Urbino 12 LE-præsentationsbussen på Toftegårds Plads.

Foto: Jeppe Steensgaard, 23. marts 2009

Solaris Urbino 12 LE Kruse, Skørringe Turistbusser og Jørn Juul har bestilt Solaris Urbino-laventrébusser som denne til indsættelse på Lolland i 2009. Det er de første busser af typen i Movias område og repræsenterer den nye fortolkning af begrebet 'rutebil'! Bemalingen på dette eksemplar afslører et tilhørsforhold til trafikselskabet i det franske departement Loiret.

Foto: Kim Løvenskjold, 23. marts 2009

Stadtbus Winterthur 337 i Winterthur, Svejts Stadtbus Winterthur nr. 337 er en Solaris Urbino 18, som her ses i trafik i Winterthur i Svejts.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 202 i Winterthur, Svejts På bybusserne i Winterthur kan man også møde en Solaris Urbino 12 i form af bus 202. Foto på byens busterminal.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Århus Sporveje 466 ved Klostertorvet, Århus Selvom Århus i sin tid var med til at udvikle landets første lavgulvsbus, har man i mange år været modstandere af konceptet. Derfor anskaffede Århus Sporveje fortsat højgulvsbusser mere end 10 år længere end andre byer. Men i 2006-07 er der indkøbt 26 lavgulvsledbusser, og på de linjer, der for tiden er i licitation, skal nye busser også være lavgulvsbusser. Århus Sporveje 466, en helt ny Solaris Urbino 18-ledbus, som linje 11 ved Klostertorvet.

Foto: Thomas de Laine, 30. november 2007

TLT Tychy 004 i Tychy, Polen TLT Tychys Solaris Trollino 12-trolleybus nr. 004 på trolleybuslinje B i Tychy ved byens hospital.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2007

Trolleybus 1681 i Vilnius, Litauen Den forholdsvis nye Solaris Trollino 15-trolleybus nr. 1681 i centrum af Vilnius, Litauen.

Foto: Thomas de Laine, 4. juli 2005

Trolleybus 324 fra TTTK i Tallinns bymidte, Estland Solaris Trollino 12-bus nr. 324 fra TTTK som linje 3 i Tallinns bymidte, Estland. Bussen er leveret til Tallinn i 2003 og repræsenterer den nyeste del af Tallinns trolleybuspark.

Foto: Thomas de Laine, 16. juli 2005

Århus Sporvejes Solaris-ledbusser i Garage Nord, Århus Århus Sporveje modtog i november 2006 Danmarks fire første Solaris-busser. Anskaffelsen er, udover mærket, også utraditionel derved, at man nu igen har købt lavgulsbusser. Busserne har numrene 453-456 og er tildelt Garage Nord. Busserne kan ventes i drift i januar 2007. Alle fire busser i Garage Nord.

Foto: Torben V.R. Nielsen, 17. december 2006

Århus Sporveje 454 bagfra Århus Sporveje 454 set bagfra. Busserne er af typen Solaris Urbino 18 og har DAF-motor og Voith-gear. Garage Nord i Århus.

Foto: Torben V.R. Nielsen, 17. december 2006

Interiør af Århus Sporveje 453 Interiør af begenden af en af de nye Solaris-busser til Århus Sporveje: nr. 453. Bussen er opbygget med motoren placeret i bageste venstre hjørne, så der kan blive lavt gulv i hele bussens længde.

Foto: Torben V.R. Nielsen, 17. december 2006

Solaris-ledbus fra Århus Sporveje i Garage Nord, Århus Set fra siden ligner Solaris-ledbusserne meget en MAN- eller Mercedes-ledbus. Garage Nord i Århus.

Foto: Torben V.R. Nielsen, 17. december 2006

MZK Zywiec 361 i Zywiec, Polen Selvom der er mange brugte danske busser i Zywiec, har bybusselskabet MZK Zywiec også nye busser. Bus 361 er f.eks. en Ferrari-rød Solaris Urbino 12 - naturligvis med DAF-motor.

Foto: Thomas de Laine, 17. august 2006

KM Plock 645 i Plock, Polen Bybusselskabet i Plock, KM Plock, er indehaver af denne Solaris Urbino 12, der her ses ved rutebilstationen i byen. Også MAN og Mercedes indgår i vognparken.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2006

Overdragelsesceremoni Ceremoni i forbindelse med overdragelse af nye 15 m-trolleybusser til Ostrava.

Foto: Solaris, dato ukendt

En 18 m-trolleybus fra Solaris En Trollino 18-ledtrolleybus fra Solaris

Foto: Solaris, dato ukendt

En Urbino-ledbus fra Solaris En Urbino-ledbus fra Solaris. Til højre ses en 15 m-Urbino. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

En 15 m Urbino-bus fra Solaris En 15 m Urbino-bus fra Solaris. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

En 15 m-trolleybus fra Solaris En Trollino 15-trolleybus fra Solaris.

Foto: Solaris, dato ukendt

En færdig Vacanza-turistbus fra Solaris En færdig Vacanza-turistbus i en farve, der nok vil være delte meninger om. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

En Valletta fra Solaris under bygning En Valletta til Malta under bygning på Solaris' fabrik nær Poznan, Polen. Busserne på Malta er som bekendt højrestyrede. Bussen har dørplacering 1-0-0 og kørestolsrampe. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

En 18 m-trolleybus fra Solaris En Trollino 18-trolleybus - 18 meter med dørplacering 2-2/2-2.

Foto: Solaris, dato ukendt

En 15 m-trolleybus fra Solaris En Trollino 15-trolleybus med udslået kørestolsrampe under et flot net af køreledninger.

Foto: Solaris, dato ukendt

En 12 m-trolleybus fra Solaris En Trollino 12-trolleybus i rød og hvid.

Foto: Solaris, dato ukendt

En Urbino er ved at få monteret motoren En Urbino-bus er her ved at få monteret motoren på fabrikken ved Poznan, Polen. Om det er en DAF- eller en MAN-motor vides ikke. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

To færdige Urbino'er Et par færdige Urbino'er ved fabrikken i Poznan. Bemærk forrudens nedadgående kurve mod dørsiden. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

En lyseblå Urbino under bygning En Urbino-bus under opbygning på Solaris' fabrik nær Poznan, Polen. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

En orangegul og rød Urbino-bus under bygning Urbino-bus under opbygning på Solaris' fabrik nær Poznan, Polen. Maj 2003.

Foto: Michael de Laine, dato ukendt

Nøgleord med lignende billeder:   Aarhus   Aarhus Sporveje   2014   Polen   2011   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
14. maj 2015

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.