Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > Passagertog

Nøgleord: Passagertog

I denne kategori indgår ikke S-tog og Metro samt lignende former for bybaner.

121 billeder

Y-tog fra Hornbækbanen, Helsingør Y-tog fra Hornbækbanen i Helsingør i sommeren 2006.

Foto: Palle Nilsson, dato ukendt

Orientekspressen ved Trekroner Tre gange har det legendariske luksustog Orientekspressen kørt på danske skinner: i 1986, 1996 og 2013. Her passerer Orientekspressen med sine 15 flotte, gamle vogne Trekroner trukket af MZ 1401.

Foto: Thomas de Laine, 9. april 2013

Nærumbanen Sm 13 og Lm 23 på Nærum st. 1. september 1952 indsatte Nærumbanen (LNJ) de sølvfarvede skinnebusser i driften. I anledning af 60-årsdagen udførte Nordsjællands Veterantog i weekenderne 25.-26. august og 1.-2. september 2012 et antal dobbeltture på Nærumbanen med én af skinnebusserne fra dengang, som klubben har bevaret: Sm 13. Søndag 26. august måtte nogle af de planlagte ture dog udgå pga. et nedbrud. Her ses Sm 13, leveret 1952, i selskab med vore dages Nærumbane-tog, nemlig RegioSprinteren Lm 23, leveret 1999, på Nærum station.

Foto: Thomas de Laine, 26. august 2012

Nærumbanen Sm 13 på Nærum st. Nordsjællands Veterantogs nyistandsatte skinnebus LNJ Sm 13 på Nærum station.

Foto: Thomas de Laine, 26. august 2012

Arriva X61 017 på Landskrona station Arriva med X61-Pågatåg-sæt 017 på stationen i Landskrona.

Foto: Peter Hobel, 14. maj 2011

DSBFirst ET/X31K 02 på Triangeln station, Malmö DSBFirst med Øresundstog ET-/X31K-sæt 02 på den i december 2010 åbnede Triangeln station i Malmö. Toget betjener både denne station og Nørreport, og man må sige, at Nørreport er grænsende til pinlig i sammenligning.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Arriva X61 028 på Triangeln station, Malmö Et af Arrivas nye Pågatåg litra X61, nemlig sæt 028, på Triangeln station i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Østsjællandske Jernbaneklubs veterantog krydser Østre Banevej i Køge Dansk Model Jernbane Union afholdt 2.-3. april 2011 udstilling i Køgehallerne ved Køge Stadion. Der var dog også arrangeret noget at se på for de af os, herunder fotografen, der mere er til skala 1:1. Dels skulle der begge dage køre veterantog fra København H over Roskilde til Køge og retur, og dels ville der være ture med veterantog på Køge Havn. Østsjællandske Jernbaneklub (ØSJK) lagde materiel til, men blev desværre ramt af flere problemer. Togene skulle have været kørt med banens vanlige to motorvogne, men den ene af disse fik motorproblemer, og togene til og fra København blev helt aflyst. Havneturene kunne udføres ved at erstatte den ene motorvogn med DSB-traktor nr. 115 fra 1954, og turene skulle være foregået på Køge Sydhavn med afgang fra havnepladsen lige ved baneoverskæringen syd for Køge station. Et skinnebrud forhindrede dog også denne plan, så togene måtte i stedet køre til Køge Nordhavn med afgang fra ØSJKs egen plads nord for stationen. Til trods for disse vanskeligheder og en del regnvejr var veterantoget alligevel rigtig godt besøgt, da det her søndag 3. april passerer over Østre Banevej i Køge, trykket af DSB-traktoren. Udover veterantoget kørte Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm med museumsbusser i Køge.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2011

Østsjællandske Jernbaneklub med veterantog på Køge Nordhavn Østsjællandske Jernbaneklubs veterantog bestående af DSB Mc 651 (nærmest), DSB Cy 4644, Tuborg-vognen og DSB-traktor 115 på Baltic Kaj på Køge Nordhavn. Veterantoget skulle have kørt på Køge Sydhavn, men måtte flyttes til nordhavnen på grund af et skinnebrud.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2011

Regionstog 2135-2035 ved Køge station Østbanen, der kører fra Køge til Hårlev og herfra enten til Fakse Ladeplads eller Rødvig, fik i april 2010 indført linjenumre, da banen indgår i R-nettet på Sjælland. Linje 110R er togene mellem Køge og Fakse Ladeplads, og her ankommer et sådant - behørigt skiltet med linjenummer på fronten - til Køge station. Toget er Regionstogs Alstom Lint 41-togsæt 2035-2135 fra 2009.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2011

Odderbanen med Y-tog på Århus H Et af Midtjyske Jernbaners Y-tog ankommer til Århus H fra Odder. Dette syn vil snart være en saga blot, idet DSB i slutningen af 2011 overtager trafikken på Odderbanen med Siemens Desiro-tog. Derefter kan Y-tog kun opleves i drift på Midtjyske Jernbaners anden bane, Lemvigbanen, og på Vestbanen, som dog er lukningstruet.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 10. juli 2008

Midtjyske Jernbaner med tovognstog ved G. Clausens Vej trinbræt Midtjyske Jernbaner med et tovogns-Y-tog (Ym 34 er bagest) på vej ind til G. Clausens Vej trinbræt ved Århus.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 31. marts 2009

Midtjyske Jernbaner med trevognstog ved G. Clausens Vej trinbræt Midtjyske Jernbaner med et trevogns-Y-tog lige nordøst for trinbrættet G. Clausens Vej i Viby industrikvarter ved Århus.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. marts 2009

Midtjyske Jernbaner Ym 36 m.fl. forlader Rosenhøj station Midtjyske Jernbaners trevogns-Y-tog bestående af Ym 36 (nærmest)-Yp 55-Ym 35 forlader Rosenhøj station i retning mod Århus.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 31. marts 2009

To af Odderbanens Y-tog i Odder To af Odderbanens Y-tog på stationen i Odder. Banen indgik senere i Midtjyske Jernbaner, men var i sommeren i 2006 endnu selvstændig.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. juni 2006

City-Trafik 2513 og et Gribskovbane-tog ved Vejby st. City-Trafik 2513, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 362 ved Vejby st. på Gribskovbanens Tisvildeleje-strækning. Toget er et af Lokalbanens Alstom Lint 41-tog fra 2006 eller 2007.

Foto: Sikandar Sahil, 10. juli 2010

K 564 med vogne i Kalundborg Dansk Jernbane-Klub kan i januar 2011 fejre sit 50 års jubilæum. Det blev markeret med en jubilæumsudflugt på selve dagen, der bl.a. gik med damptog fra Roskilde til Kalundborg, hvor der var spisning på Restaurant Fjorden. Her ses udflugtstoget, der blev trukket af klubbens egen maskine K 564 fra 1899, efter ankomsten til Kalundborg.

Foto: Peter Hobel, 15. januar 2011

DSB MR 4023 på Køge st. Det ellers planlagte udbud af driften på jernbanestrækningen Roskilde-Køge-Næstved ("Lille Syd") er blevet aflyst. Udbuddet vil først finde sted, efter den nye jernbane København-Ringsted nord om Køge er åbnet i 2018. Roskilde-Køge-Næstved bliver nemlig påvirket af anlægsarbejdet, og driften kan også ventes ændret med tog Næstved-Køge-København og andre tog kun Køge-Roskilde, når den nye bane åbner. Mon de efterhånden aldrende MR-tog får lov til at køre videre indtil da? DSB MR 4023-MRD 4223 på Køge st. mod vej mod Næstved.

Foto: Thomas de Laine, 10. august 2010

Østsjællandske Jernbaneklubs motortog ved Fuglebakken station Østsjællandske Jernbaneklub gennemførte søndagene 9. og 16. august 2009 arrangementet "København på vrangen", hvor det var muligt at køre København H-Hellerup-Flintholm-Godsbanegården-København H, også kaldet "rundt om husene". Der blev kørt med et motorvognstog bestående af DSB Mc 651 fra 1928 og en privatbanemotorvogn med en passagervogn og den flotte Tuborg-vogn imellem. Ikke helt autentisk, men strækningen fra Hellerup til Frederiksberg blev før S-togene kom faktisk netop betjent med små motortog. Her ses klubbens tog på højbanens bro over Borups Allé ved Fuglebakken station. DSB Mc 651 er forrest, men sådan var det kun på hver anden tur, idet toget vendtes ved hver omgang rundt om byen.

Foto: Thomas de Laine, 9. august 2009

ME 1528 med Bn-vogne i Ringsted En stamme Bn-vogne med ME 1528 i Ringsted, inden toget kører mod København. Ringsted var på fototidspunktet endestation for toget, fordi strækningen Ringsted-Næstved var erstattet med busser. Nye leasede dobbeltdækkervogne er i 2009 under levering til DSB, og når de er klar, forsvinder Bn-vognene fra den sjællandske regionaltrafik efter at have sat deres præg på den gennem de sidste cirka 35 år.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 21. august 2009

DSB MG 13 ankommer til København H I al hemmelighed (bortset fra diverse forudgående rygter) blev IC4 for første gang indsat i et ordinært tog i landsdelstrafikken torsdag 7. august 2008. Toget kørte fra Aalborg kl. 8.59 (ICL 26), og først efter afgang fra Aalborg fik offentligheden besked. Her ses toget ved ankomsten til København H kl. 13.29. Man turde åbenbart godt lade togsæt nr. 13 køre netop denne tur.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2008

DSB MG 5813 på København H DSB MG 13 vel ankommet til København H. Der er to godkendte togsæt, som herefter vil køre nogle ture i landsdelstrafikken et par gange om ugen - dog højst ét ad gangen.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2008

DSB MG 5613 på København H Efter MG 13's ankomst til København havde de fremmødte mulighed for også at tage togets indre i besigtigelse - inklusive førerrummet.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2008

Fotografer modtager IC4-toget på København H Mange mennesker havde hørt nyheden om det første ordinære IC4-tog til København, og toget blev da også modtaget på Københavns Hovedbanegård af et større antal fotografer. Her er MG 13 netop ankommet i spor 1.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2008

DSB MG 13 i Valby DSB MG 13 i Valby som første ordinære IC4-tog i InterCity-trafik mod Jylland. Toget kørte fra København H kl. 19.50 som ICL 69 til Århus.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2008

Arriva AR 07 ved Ringkøbing station Arriva Tog har 29 Lint 41-togsæt til kørslen på de strækninger i Midt- og Vestjylland, man kører på kontrakt for staten. Tilsvarende tog er senere indsat af lokalbanerne andre steder i landet. Arrivas tog er i øvrigt leaset hos britiske Angel Trains. AR 07 ved Ringkøbing station.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007

Afskeds-Y-tog fra Vestsjællands Lokalbaner på Holbæk station Kørslen med Y-tog på Vestsjællands Lokalbaner, der dækker over de gamle OHJ- og HTJ-strækninger, ophørte i begyndelsen af januar 2008. Dette markeredes med et afskedsarrangement i weekenden 26.-27. april, hvor man lørdag kørte fra Holbæk/Tølløse til Slagelse og søndag til Nykøbing Sjælland. Om søndagen bestod afskedstoget af hele fem vogne, der var fyldt godt op. Her ses afskedstoget på Holbæk station.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. på Holbæk station Afskedstoget til Nykøbing Sjælland var oprangeret af Ym 54, Ys 254, Ym 56, Yp 151 og Ys 256, med Ym 54 forrest i retning mod Holbæk. Begge ender af toget var udsmykket med teksten "Sidste Y-tog på VL". Foto på Holbæk station inden afgang.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaners Lint-togsæt 27 på Holbæk st. Lint-togsæt nr. 27 fra Vestsjællands Lokalbaner på Holbæk st.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. i Gislinge Afskedstoget i Gislinge.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Lint-tog fra Vestsjællands Lokalbaner i Gislinge Siden køreplansskiftet i januar 2008 har Lint- og IC2-togene stået for al trafikken på Vestsjællands Lokalbaner. Et Lint-tog er her på vej ind på Gislinge station.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Y-tog og Lint-tog fra Vestsjællands Lokalbaner i Gislinge Afskedstoget mod Nykøbing Sjælland krydser med et ordinært tog mod Holbæk i Gislinge.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. i Hørve Afskedstoget i Hørve.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. i Asnæs Afskedstoget i Asnæs på vej mod Nykøbing Sjælland.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. i Grevinge Afskedstoget i Grevinge.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. i Vig Afskedstoget i Vig.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 og Lint-togsæt 27 i Nykøbing Sjælland Afskedstoget er netop ankommet til Nykøbing Sjælland, hvor Lint-togsæt 27 er parat til at afgå som ordinært tog mod Holbæk.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 m.fl. i Nykøbing Sjælland Afskedstoget på Nykøbing Sjælland station.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Lint-tog, IC2-tog og Y-tog fra Vestsjællands Lokalbaner i Nykøbing Sjælland Tre generationer af lokalbanetog i Nykøbing Sjælland: Fra venstre et af de nye Lint-togsæt, der i dag er den dominerende materieltype hos Vestsjællands Lokalbaner, i midten et IC2-togsæt fra 1997, og til højre afskeds-Y-toget.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

IC2-tog og Y-tog fra Vestsjællands Lokalbaner i Nykøbing Sjælland Allerede i 1997 kom der nyt materiel på Odsherredsbanen, det senere Vestsjællands Lokalbaner, nemlig i form af IC2-togene. Det var en slags privatbaneudgave af DSBs populære IC3-tog. De blev leveret til flere privatbaner, men blev aldrig særligt talrige. Vestsjællands Lokalbaners IC2-togsæt nr. 23 sammen med afskedstoget på Nykøbing Sjælland station.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. i Nykøbing Sjælland Afskedstoget med Ys 256 forrest på Nykøbing Sjælland station.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ym 54 og Lint-tog i Nykøbing Sjælland Afskedstoget holder i Nykøbing Sjælland og er snart klar til afgang mod Holbæk, nu med Ym 54 bagest (nærmest fotografen). Et Lint-togsæt er netop ankommet fra Holbæk.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Y-tog og Lint-tog fra Vestsjællands Lokalbaner i Nykøbing Sjælland Afskedstoget på Nykøbing Sjælland station side om side med afløseren: Et Lint-togsæt.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. i Højby Afskedstoget i Højby.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. mellem Højby og Nr. Asmindrup Afskedstoget et sted mellem Højby og Nr. Asmindrup.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. i Nr. Asmindrup Afskedstoget i Nr. Asmindrup.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. i Asnæs Afskedstoget i Asnæs på vej mod Holbæk.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 i Fårevejle Afskedstoget i Fårevejle.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaners Lint-togsæt 27 i Svinninge Lint-togsæt 27 fra Vestsjællands Lokalbaner på vej ind til Svinninge station.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. i Svinninge Afskedstoget i Svinninge.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 og Lint-togsæt 27 i Svinninge På grund af de mange fotostop blev afskedstoget en del forsinket på vejen tilbage mod Holbæk, og den planlagte krydsning med et ordinært tog mod Nykøbing Sjælland blev henlagt fra Gislinge til Svinninge. Afskedstoget og Lint-togsæt 27 i Svinninge.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. mellem Gislinge og Ny Hagested Afskedstoget på fri bane et sted mellem Gislinge og Ny Hagested.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Vestsjællands Lokalbaner Ys 256 m.fl. på Holbæk st. Afskedstoget er ankommet til Holbæk st. med Ys 256 i front.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2008

Lokalbanen Lm 25 på Jægersborg st. Nærumbanen udgår fra en lille station ved siden af S-togsstationen i Jægersborg. Banen kørte oprindeligt til og fra Lyngby station ad en skarp kurve, men omlagdes til Jægersborg, da S-banen forlængedes fra Hellerup via Lyngby til Holte i maj 1936. Hvis Lundtoftebanen var blevet til noget, skulle Nærumbanen måske nedlægges, men hvis ikke, havde man været nødt til at finde en løsning i Jægersborg, hvor Lundtoftebanen skulle grene fra Nordbanen og forløbe langs med Helsingørmotorvejen. Lokalbanen Lm 25 på Jægersborg st.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Lokalbanen Lm 23 ved Brede st. Lokalbanens RegioSprinter Lm 23 på vej ind til Brede st. i retning mod Nærum. Banen betjenes udelukkende af fire RegioSprintere, der alle er leveret i 1999, hvor hele vognparken udskiftedes.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Lokalbanen Lm 25 på Brede st. Lokalbanen Lm 25 på Brede st. RegioSprinterne er en slags små dieselsporvogne, og der har været fremlagt planer for en sammenkobling med den ønskede letbane mellem Lyngby og Glostrup på Ring 3.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Lokalbanen Lm 22 på Nærum st. Nærumbanens nordlige endestation er på sydsiden af Skodsborgvej lige ved Helsingørmotorvejen. Banen gik oprindeligt helt til Vedbæk, men blev afkortet til Nærum i 1923 og yderligere et stykke til den nuværende Nærum station i forbindelse med anlægget af Helsingørmotorvejen i oktober 1954. Mellem stationen og motorvejen var der gjort plads til stationen for Lundtoftebanen, som imidlertid aldrig blev til noget. Lokalbanens RegioSprinter Lm 22 på Nærum st.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Lokalbanens Ym 1-Ys 11 forlader Køge station Der er for nylig bestilt nye tog til Østbanen, så dette syn er historie omkring slutningen af 2008. Lokalbanen Ym 1 (forrest) med Ys 11 på slæb afgår fra Køge station mod Hårlev. Ym 1 var i øvrigt oprindeligt en solokørende motorvogn med førerrum i begge ender.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007

DSB MR-sæt 98 og 07 på Høje Taastrup station I særkøreplanerne for sommeren 2007 indgår MR-tog mellem Roskilde og Høje Taastrup. Det er ellers mange år siden, der sidst har kørt MR-tog her i almindelig drift. Her ses MR-sæt 98 og 07 med MRD 4298 forrest som RØ 4455 til Nykøbing F over Køge med afgang fra Høje Taastrup kl. 15.40.

Foto: Thomas de Laine, 7. juni 2007

DSB MR-sæt 98 og 07 på Trekroner station I perioden 9. juli-5. august 2007 forlænges "Lille Syd" (Roskilde-Køge-Næstved) til Høje Taastrup og er alene om at betjene Hedehusene og Trekroner - med MR-tog! Allerede fra tidligere på sommeren var et eftermiddagstog mod Nykøbing F over Køge dog erstattet af MR-tog. MR-sæt 98 og 07 på Trekroner station 7. juni.

Foto: Thomas de Laine, 7. juni 2007

PKP EN57-togsæt nr. 984 i Zywiec, Polen De polske statsbaner PKPs EN 57-togsæt nr. 984 på stationen i Zywiec i Polen.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2007

Passagervognstamme på vej ind på stationen i Zywiec, Polen En passagervognstamme skubbes ind på stationen i Zywiec, Polen, af PKPs EU 07-lokomotiv nr. 323.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2007

Vognstamme med EU 07-lokomotiv og EN 57-togsæt i Zywiec, Polen Stationen i Zywiec, Polen: Til venstre en stamme personvogne med EU 07-lokomotiv nr. 323, til højre EN 57-togsæt nr. 984.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2007

SJ X31K-sæt nr. 55 på Helsingør station Trafikken med Øresundstog er i øjeblikket i udbud. I dag kører DSB og SJ i fællesskab, men sådan bliver det ikke nødvendigvis fra januar 2009. SJ X31K-sæt nr. 55 med X31K-B nr. 4555 forrest på Helsingør station.

Foto: Thomas de Laine, 12. maj 2006

DSB ME 1502 med Bn-vogne i Vordingborg DSB ME 1502 og en stamme Bn-vogne leverer blå folie for alle pengene i spor 1 på Vordingborg station fredag 5. januar 2007.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2007

DSB ML 4902 på Snekkersten station DSB ML 4902 på Snekkersten station på vej mod Hillerød den sidste dag med DSB-drift på Lille Nord.

Foto: Lasse Nordestgaard, 31. december 2006

DSB ML 4902 i Fredensborg DSB ML 4902 som bagenden af et Lille Nord-tog på Fredensborg station den sidste aften med DSB-drift på strækningen.

Foto: Lasse Nordestgaard, 31. december 2006

DSB ML 4902 på Hillerød st. Strækningen Hillerød-Helsingør, der også går under navnet Lille Nord, skiftede operatør ved årsskiftet. Noget, der endnu ikke er så almindeligt på de danske skinner. DSB har kørt Lille Nord siden overtagelsen af Sjællandske Jernbaneselskab for 126 år siden, og strækningen er i alt 142 år gammel. På den sidste dag, hvor det var DSB S-tog, der stod for driften, var den ene af to stammer i drift udsmykket med flag, balloner osv. ML 4902 på Hillerød station inden afgang mod Helsingør.

Foto: Thomas de Laine, 31. december 2006

DSB ML 4901 på Helsingør st. På den sidste dag med lynettetog på Lille Nord bestod den ene stamme af ML 4901-FL 7901-ML 4902. Her ses toget på Helsingør st. DSB-lynetterne er nu arbejdsløse, da de ikke er overtaget af Lokalbanen. Togene er sat til salg og henstod 1. januar i Helsingør. Måske kan det tænkes, at de ryger samme vej som en stor del af Lokalbanens egne tiloversblevne lynetter, nemlig til Arriva i England.

Foto: Thomas de Laine, 31. december 2006

DSB ML 4902 på Helsingør st. Den udsmykkede ML 4902 på Helsingør st. på den sidste dag med røde tog på Lille Nord.

Foto: Thomas de Laine, 31. december 2006

DSB-lynettetog som Lille Nord på Helsingør st. Dette syn er nu en saga blot: ML 4902-FL 7901-ML 4901 til Hillerød holder på Helsingør station.

Foto: Thomas de Laine, 31. december 2006

Lokalbanen LB 108-LB 208 på Hillerød st. 1. januar 2007 overtog Lokalbanen driften af Lille Nord, strækningen Hillerød-Helsingør. Alle ture udføres herefter med de helt nye Coradia Lint 41-togsæt fra Alstom. Dermed får Lille Nord for anden gang udskiftet hele driftsmateriellet "over natten". Sidste gang var i 1984, hvor de MO-trukne persontog blev afløst af DSB-lynetterne. Her er Lokalbanen LB 108-LB 208 netop ankommet til Hillerød station.

Foto: Thomas de Laine, 1. januar 2007

Lokalbanen LB 208-LB 108 på Helsingør st. Efter Lokalbanens overtagelse af Lille Nord, skal man nu trykke stop, hvis man vil af toget på Mørdrup, Langerød eller Grønholt. Lokalbanen LB 208-LB 108 på Helsingør st.

Foto: Thomas de Laine, 1. januar 2007

Ex. GDS-HFHJ 1043 og 1041 i Nakskov GDS-HFHJs IC2-togsæt er blevet solgt til Lollandsbanen i forbindelse med indsættelsen af nyt materiel på de nordsjællandske lokalbaner. I Nakskov kunne man 29. november møde GDS-HFHJ nr. 1041, 1042 og 1043, der allerede havde fået fjernet navnetrækket "Frederiksværkbanen" fra vognsiderne. Her ses sæt nr. 1043 til venstre og 1041 til højre.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006

Ex. GDS-HFHJ 1041 i Nakskov Den tidligere GDS-HFHJ IC2'er nr. 1041 hos Lollandsbanen i Nakskov.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006

Y-tog fra Lollandsbanen i Nakskov Et af Lollandsbanens lynettetog i Nakskov.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006

Lokalbanens første to Lint-togsæt på Grønnehave station Lokalbanens første to Lint 41-togsæt blev leveret 29. august 2006. Søndag 3. september havde man aflyst et par formiddagstog på Hornbækbanen mellem Helsingør og Grønnehave station og foretog prøvekørsler med de nye tog på strækningen. De to togsæt ses her på Grønnehave station.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Lokalbanens første to Lint-togsæt og Desiro'en på Grønnehave station Lokalbanens Desiro (th.) er netop ankommet til Grønnehave station fra Gilleleje. Passagererne stiger om til bus, mens det sidste korte stykke ind til Helsingør station er optaget af prøvekørsel med de nye Lint-togsæt (tv.). Når de nye tog er leveret, skal Desiro'en til Nordjyske Jernbaner (tidl. Hjørring Privatbaner og Skagensbanen). NJ har i forvejen togsæt af denne type.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Lokalbanens første to Lint-togsæt i Helsingør Lokalbanens overvejende grå designbemaling passede godt til vejret! Prøvekørsel af de første to Lint-togsæt i Helsingør.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Prøvekørsel af Lokalbanens første Lint-togsæt på havnen i Helsingør Lokalbanens Lint-togsæt gør ophold ved Helsingør Havn under prøvekørslen.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Prøvekørsel af Lokalbanens første Lint-togsæt i Helsingør Lokalbanens to første Lint-togsæt på havnen i Helsingør i forbindelse med prøvekørslerne 3. september 2006. Denne type tog, der mere præcist hedder Coradia Lint 41 og bygges af Alstom i Salzgitter, kører allerede hos Arriva i Jylland. Lokalbanen får 27 togsæt af typen i 2006-07, og også Vestsjællands Lokalbaner (tidl. OHJ/HTJ) får sådanne tog.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Lokalbanens Lint-togsæt på Helsingør station Prøvekørslen af Lokalbanens nye Lint-togsæt indebar også "sporvognsturen" ind til Helsingør station.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Lokalbanens Lint-togsæt dekoreret med streamere under prøvekørslen Under prøvekørslen af de nye Lint-togsæt havde Lokalbanen forsynet dem med streamere. Teksten "...kommer snart på en station nær dig" er dog en lille smule misvisende, for togene kommer ikke først på Hornbækbanen.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

Lint-togsæt fra Lokalbanen på Helsingør station På Helsingør station kunne passagererne kigge langt efter Hornbækbanens tog søndag formiddag. Til gengæld kunne de se, at "Lokalbanen tester nyt tog". Ind i toget kunne de dog ikke se, for alle vinduer og døre var dækket til med papir!

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

MZ 1401 forlader København H med veterantog mod Hvalsø DSB Museumstog kørte 3. september 2006 veterantog mellem København H og Hvalsø med gode gamle MZ 1401 som trækkraft. MZ 1401 er fra 1967 og var i drift hos DSB til 2000, hvor den overgik til DSB Museumstog. I 2006 er den blevet heloplakeret i DSBs røde og sorte design som indførtes samtidig med bl.a. InterCity-togene i 1974. Her forlader lokomotivet København H med et antal vinrøde vogne på slæb.

Foto: Thomas de Laine, 3. september 2006

EN 57-togsæt på stationen i Szczecinek, Polen Et meget udbredt togsæt i Polen er EN 57-typen, der er bygget i 1429 eksemplarer mellem 1961 og 1993. Et antal togsæt bliver nu gennemgribende renoveret med bl.a. nye, moderne udseende fronter. Her ses et urenoveret eksemplar, nr. 1264, på stationen i Szczecinek i Polen.

Foto: Thomas de Laine, 12. august 2006

To EN 57-togsæt på stationen i Zywiec, Polen På jernbanestationen i Zywiec i det sydlige Polen mødes to EN-togsæt: Nærmest sæt nr. 992 og bagved til venstre nr. 980.

Foto: Thomas de Laine, 17. august 2006

ME 1530 med Bn-vogne i Roskilde Mandag 3. juli var store hjemkørsels-dag ved Roskilde Festivalen i 2006. Det store sporarbejde mellem København og Høje Taastrup begyndte derfor først tirsdag 4. juli. I perioden med sporudskiftning var kørslen med regionaltog på Sjælland reduceret en del, og de fleste tog kørte kun vest for Høje Taastrup. Et af festivalekstratogene bestående ME 1530 og en stamme Bn-vogne ses her på Roskilde station dagen inden helvede brød løs...

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Lokalbanens Ym 53-Ys 95 i Helsingør Der er nye tog på vej til Lokalbanens nordlige strækninger, herunder Helsingør-Hornbæk-Gilleleje-strækningen. Derved fortrænges Y-togene, der her ses repræsenteret på havnen i Helsingør af den dobbeltrettede Ym 53 med den almindeligt enkeltrettede Ys 95 på slæb.

Foto: Thomas de Laine, 4. juli 2006

To ADns-styrevogne i Roskilde I 1990'erne lykkedes det for Roskilde Festivalen at få et ønske om et trinbrædt ved festivalpladsen taget seriøst, og resultatet er, at man som festivalgæst har frit valg mellem tog og bus fra Roskilde station. Trindbrædtet er beliggende på "Lille Syd" mellem Roskilde og Gadstrup, og særtogene til og fra festivalpladsen betyder, at driften på Lille Syd er voldsomt indskrænket i perioden - noget, der ikke annonceres, når det sker, men blot nævnes i fodnoter i køreplanen! I Roskilde afgår togene mod festivalpladsen fra spor 6 og 7, og her ses to lange vognstammer bestående ADns-styrevogne, Bn-vogne og ME-lokomotiver. Til højre er det ADns 543, der er forrest, og til venstre ADns 547. Det er første år med blå tog til festivalen.

Foto: Thomas de Laine, 28. juni 2006

Passagertog med VL10-lokomotiv på Satka station, Rusland Et passagertog bestående af dobbeltlokomotiv litra VL10 nr. 484 og fire passagervogne kører ind på stationen i Satka. Bemærk godsvognenes størrelse i forhold til lokomotivet. Type VL10 er bygget af Tbilisi fra 1961 til 1977 i mere end 1900 eksemplarer. Nr. 484 er tidligst bygget i 1967.

Foto: Thomas de Laine, 7. juli 2004

Interiør af kupe på 1. kl. i russisk tog Det kan være svært at se ud for flasker med vand og flere lag gardiner. Men 1. kl. i et russisk indenrigstog er fin transport, hvor to mand deler en kupe. Der er sågar tv i kupeerne i denne vogn.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2004

Interiør af sidegang på 1. kl. i russisk tog Sidegangen i en russisk togvogn. Således ser der ud på 1. kl.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2004

ChS2-lokomotiv på et depot i Samara, Rusland ChS2 487 med en makker og en passagervogn på et depot i Samara i Rusland. Skoda byggede 942 lokomotiver af denne type i årene 1962-65 (prototyper dog 1958-62).

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2004

ER9M-togsæt i Kaunas, Litauen En del tidligere sovjet-jernbanemateriel anvendes nu af jernbaneselskaber i de baltiske lande. Heriblandt er ER9M 379. ER9M er bygget i årene 1976-83 af RVZ, og 379 er et af de ældste sæt. Det ses her på stationen i Kaunas i Litauen i nogle farver, der er lidt mere friske end i USSR-tiden!

Foto: Thomas de Laine, 5. juli 2005

ER2- eller ER9M-togsæt i Riga, Letland Et tog, der sandsynligvis er et RVZ-bygget ER2- eller ER9M-tog, er på vej over broen over floden Daugava i Riga, Letland.

Foto: Thomas de Laine, 7. juli 2005

Smalsporslokomotiv foran remisen ved Gulbene station, Letland Mellem Gulbene og Alūksne kører der passagertog på en smalsporsbane, der er resterne af en længere bane, som oprindeligt åbnedes i 1902-03. På de 33 km, der er tilbage, er der 10 stationer. Banen har en vis lokal betydning i transportmæssig sammenhæng, men er efterhånden også en turistattraktion. Sporvidden er 750 mm. Lokomotivet, TU2 273, er bygget i 1959, og er her på vej ud af remisen på Gulbene station.

Foto: Thomas de Laine, 9. juli 2005

TU2 273 på Gulbene station, Letland TU2-smalsporslokomotivet er det mest kendte Sovjet-smalsporslokomotiv. Typen er bygget på Kaluga-fabrikken cirka 150 km fra Moskva. Prototypen på TU2 blev konstrueret i 1955, og året efter begyndte serieproduktionen. Der byggedes i alt 281 eksemplarer frem til 1959. I alt 12 af disse maskiner fordeltes oprindeligt til Letland. Nr. 273 blev flyttet fra Riga til Gulbene i 1997. TU2 273 foran remisen i Gulbene.

Foto: Thomas de Laine, 9. juli 2005

TU2-lokomotiv nr. 273 set bagfra i Gulbene, Letland Udover nr. 273 råder Gulbene også over TU2 nr. 244. På fire andre baner findes TU2'erne så vidt vides i plantog, når dette skrives. I alt 95 lokomotiver af typen skulle stadig være i trafik eller bevarede.

Foto: Thomas de Laine, 9. juli 2005

Smalsporede personvogne i Gulbene, Letland Smalsporspassagervogne på et opstillingsspor på Gulbene station. Der køres regelmæssige passagertog på smalsporsbanen.

Foto: Thomas de Laine, 9. juli 2005

ER2-tog nr. 2103 i Tallinn, Estland ER2-tog nr. 2103 på Baltijaam i Tallinn. Togsæt som dette er meget almindelige som "regionaltog" i Baltikum.

Foto: Thomas de Laine, 15. juli 2005

ER2-togsæt nr. 2101 i Tallinn, Estland ER2-togsæt nr. 2101 på Baltijaam i Tallinn. Denne serie er bygget af RVZ i årene 1962-84. Der byggedes 850 sæt i op til 10-12 vognes længde. Da sættet her er lidt ældre end f.eks. 2103, har det rund næste i stedet for den mere kantede.

Foto: Thomas de Laine, 15. juli 2005

To ER2-togsæt i Tallinn, Estland ER2-togsættene nr. 2103 (tv.) og 2201 (th.) mødes på Baltijaam i Tallinn - et omstigningspunkt mellem tog, sporvogne, trolleybusser, rutebiler og bybusser.

Foto: Thomas de Laine, 15. juli 2005

DSB MR-sæt 79 og en Lynette fra Østbanen på Køge st. DSB og Østbanen holder normalt ikke side om side på Køge station. Her ses DSBs MR-sæt 79 mod Roskilde i spor 4 og en tovognslynette fra Lokalbanen (Østbanen) i spor 3. Almindeligvis skal toget fra Roskilde mod Næstved være i spor 3 på dette tidspunkt, men det måtte denne gang holde i spor 2.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2006

Lokalbanen (Østbanen) Ys 11-Ym 1 forlader Køge st. Lokalbanens Østbane-togsæt Ys 11 (nærmest)-Ym 1 forlader Køge station i retning mod Fakse Ladeplads. Ym 1 var oprindeligt en dobbeltrettet motorvogn, men den blev senere ombygget og tilkoblet en ny styrevogn, Ys 11.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2006

Fronten af IC4 i Roskilde Fronten af IC4, formentlig MG 3. Seneste udvikling er, ifølge rygterne, at der har været brand i et af prøvetogenes motorer! Roskilde station.

Foto: Thomas de Laine, 19. juli 2005

IC4 i Roskilde DSB har 83 IC4-tog i ordre hos italienske Ansaldobreda. Togene skal indsættes i InterCity-trafikken, hvor IC3'erne i dag kører. IC3 flyttes i stedet til regionaltrafikken, hvor de lokomotivtrukne tog erstattes. Det sidste indebærer bl.a., at ME-lokomotiverne er sat til salg. Indsættelsen af IC4 er en forudsætning for realiseringen af DSBs plan "Gode Tog til Alle" med flere og nyere tog på mange jernbanestrækninger. Imidlertid er der vanskeligheder med IC4-togene, så iværksættelsen af den mere ambitiøse køreplan har derfor måttet udsættes. Her ses synderen: IC4-toget på Roskilde station i forbindelse med prøvekørsler. Littreringen er fra venstre MG-FG-FH-MG, og FH er en vogn med lavgulvsdel. Toget her er sandsynligvis MG-sæt nr. 3. Da billedet blev taget, forventede man at kunne indsætte IC4 i januar 2006. Vi får se...

Foto: Thomas de Laine, 18. juli 2005

DSB MR-sæt 08 på Roskilde st. Nu er DSBs MR/MRD i den nye designbemaling også kommet til Sjælland. MRD 4208-MR 4008 i Roskilde skal til Næstved over Køge med et eftermiddagsmyldretidstog.

Foto: Thomas de Laine, 10. juni 2005

Thameslink 319-tog nr. 219 i Hassocks Thameslink kører en toglinje mellem Bedford og Brighton via London. Thameslink-tog bestående af to togsæt af 319-typen under indkørsel til Hassocks station på linjen fra Brighton. Forreste togsæt, nr. 219, er stadig i Connex-bemaling - et levn fra, at Connex South Central har kørt på strækningen Brighton-Victoria. I baggrunden skoven Butcher's Wood(!).

Foto: Thomas de Laine, 30. maj 2005

Thameslinks Class 319 nr. 451 i Gatwick Lufthavn Thameslink-tog nr. 451 af typen 319 ses her i Gatwick Lufthavn på vej mod Bedford. De første Class 319-tog blev sat i drift i 1988.

Foto: Thomas de Laine, 26. maj 2005

Southerns Class 377 Electrostar nr. 164 i Gatwick Lufthavn Dette må vel siges at være en af de mere uskønt udformede togfronter! Pointen er dog logisk nok og ret IC3-agtig, nemlig at skabe overgang mellem flere togsæt, når de er koblet sammen. Harmonikaovergangen sidder i fronten på Class 377 Electrostar-togsættet. Typen er bygget af Adtranz/Bombardier og bestilt af Connex, der tidligere kørte på South Central og South Eastern men blev opsagt på grund af stor utilfredshed med selskabet. Togene er i stedet leveret til Govia, hvis datterselskab Southern nu kører strækningerne. En 377'er med nummer 164 ses her på stationen i Gatwick-lufthavnen ved London.

Foto: Thomas de Laine, 26. maj 2005

Tog mellem Roskilde og Lufthavnen ved Gl. Køge Landevej Ved DSBs køreplansskift den 9. januar 2005 nedlagdes regionaltogslinien mellem Københavns Lufthavn Kastrup og Roskilde. Linien betjentes i de sidste par år mandag-fredag med EA-lokomotiver og Bn-vogne - som her, hvor EA 3010 skubber en stamme mod Lufthavnen. Toget er på mod Køge Bugt-banens bro over Øresundsbanen og har netop passeret under Gl. Køge Landevej. Ved Gl. Køge Landevej har S-togsringbanen foreløbigt endestation, men en ny station, Ny Ellebjerg, skal være omstigningsstation mellem Ringbanen og Køge Bugt-banen. Det var også meningen, regionaltogene mellem Lufthavnen og Roskilde skulle betjene den nye station, men da linien nu nedlægges, etableres der alligevel ikke perroner ved fjerntogssporene.

Foto: Thomas de Laine, 7. januar 2005

ER-sæt 33 ved Trekroner st. Regionaltogslinien mellem Roskilde og Lufthavnen nedlægges ved køreplansskiftet i januar 2005. Ved at inddrage disse tog frigøres der kapacitet til flere tog til og fra København på både Roskilde- og Kastrup-banen. Togene "fylder" meget, da de skal grene til og fra ved Vigerslev og Kalvebod og standse i Glostrup. Desuden har de uden for myldretiderne ikke de store passagertal. Linien oprettedes i 1998, da Kastrup-banen indviedes og kræver to tog i brug, "Kaj og Bøje". Materiellet har gennem tiden været IR4 (litra ER), EA og Bn-vogne, IC3 (litra MF) og endda Øresundstog (litra ET). I den sidste lange tid har man kørt med EA og Bn-vogne mandag-fredag og IR4 i weekenden. Lørdag d. 4. december 2004 var det ER-sæt nr. 33 (i nyt design), der passerede Trekroner st. på vej mod Roskilde.

Foto: Thomas de Laine, 4. december 2004

ME 1504 og Bn-vogne ved Trekroner st. De røde tog eller "kvægvognene" har reelt ikke længe tilbage. Meningen er, at de skal udrangeres, når IC4 (litra MG) bliver sat i trafik. IC3'erne flyttes til den tid fra InterCity-trafikken til brug som regionaltog. ME 1504 med Bn-vogne, et typisk sjællandsk regionaltog, der at dømme efter tidspunktet (lørdag kl. 14.07) må være på vej mod Rødby Færge, passerer Trekroner st.

Foto: Thomas de Laine, 4. december 2004

ME 1527 og dobbeltdækkervogne ved Trekroner st. Fra 1. december 2002 udføres en del af regionaltogskørslen på Sjælland med ME og lejede dobbeltdækkervogne. DSB har været frække nok til at genbruge ellers hellige litra som B og Bk på disse vogne. De ME-lokomotiver, der trækker dobbeltdækkerstammerne, blev ved samme lejlighed malet om i et blåt/rødt design. I perioden op til indsættelsen af dobbeltdækkerne kunne disse lokomotiver ses trække røde vogne. ME 1527 med dobbeltdækkervogne (litra B, Bk m.fl.) ved Trekroner st. på vej mod Vordingborg.

Foto: Thomas de Laine, 4. december 2004

To MF-sæt i gammelt og nyt design ved Trekroner st. DSB er igang med et designskifte. Det betyder, at man i disse år kan se tog, der består af materiel i forskelligt design. Her er det to IC3-tog i henholdsvis gammelt og nyt design, der passerer Trekroner st. Selvom de hvide tog let kom til at se beskidte ud - det ses tydeligt på MF-sæt nr. 29, der er forrest i billedet - så var det gamle design nu alligevel mere vovet. Det nye design ligner mere det, man kan møde alle andre steder. Dermed ikke sagt, at det ikke er nydeligt.

Foto: Thomas de Laine, 4. december 2004

Østbanen med firevognstog på Køge st. Østbanen har endestation ved sin egen perron i sydenden af Køge st. Her er det et myldretidstog bestående af to togsæt, Ym 8-Ys 18 forrest, der kører til Fakse Ladeplads, og Ym 3-Ys 13 bagest, der kører til Rødvig. Østbanen er gaffeldelt, og i myldretiderne følges tog til hver af grenene ad mellem Køge og Hårlev, hvor forreste halvdel fortsætter mod Fakse Ladeplads, og bageste halvdel skifter retning og kører til Rødvig.

Foto: Thomas de Laine, 23. marts 2004

Tog fra Gilleleje netop ankommet til Hillerød st. Et tidligere GDS-HFHJ-Y-tog fra Lokalbanen er netop ankommet til Hillerød st. fra Gilleleje. Bemærk cyklen, der lige er blevet læsset af. Toget er et trevognstog bestående af motorvogn (Ym)-mellemvogn (Yp)-styrevogn (Ys). Der er nye tog på vej til lokalbanerne i Hovedstadsområdet, så om få år vil de lynetter, der i dag præger billedet, være forsvundet. Til venstre en DSB-lynette på Lille Nord, strækningen Hillerød-Helsingør.

Foto: Thomas de Laine, 22. marts 2004

Firevognstog fra Lokalbanen ved Hillerød st. Et firevogns-Y-tog, Ym-Yp-Yp-Ym, fra Lokalbanen, bestående af tidligere GDS-HFHJ-vogne. Toget ses her på opstillingssporene nord for Hillerød st. Lokalbanen A/S er et selskab, der fører driften videre fra Østbanen, Nærumbanen, Frederiksværkbanen, Gribskovbanen og Hornbækbanen som entreprenør for Hovedstadens Lokalbaner (HL), der administreres af HUR. HL foretager også udbud af strækningerne og indkøb af nyt materiel.

Foto: Thomas de Laine, 22. marts 2004

Lille Nord-lynette på Hillerød st. DSB fik i 1980'erne leveret en mindre serie lynetter til erstatning de gamle tog på Lille Nord, dvs. strækningen Hillerød-Helsingør. DSB-lynetterne adskiller sig især ved, at man ikke har styrevogne. Et tovognstog består således af to motorvogne, der hos DSB ikke hedder Ym men ML. Derudover har man nogle mellemvogne, der dog ikke er motorvogne. Dette firevognstog har således dobbelt så megen trakkræft som et firevognstog fra Lokalbanen. Selvom strækningen Hillerød-Helsingør indgår under "Hovedstadens Lokalbaner", køres strækningen ikke af Lokalbanen A/S ligesom Gribskovbanen, Frederiksværkbanen, Hornbækbanen, Nærumbanen og Østbanen. Det er derimod fortsat DSB S-tog, der betjener linien. Man har dog i alle Y-togsårene haft et samarbejde med privatbanerne om materiellet, så fra tid til anden, kan Lokalbanens vogne ses på Lille Nord. Her er det et firevognstog fra Helsingør med ML 4907 bagest, der netop er ankommet til Hillerød st.

Foto: Thomas de Laine, 22. marts 2004

DSB/Arriva MR-sæt 22 på Roskilde st. MR 4022/MRD 4222 på Roskilde st. som "Lille Syd", Roskilde-Køge-Næstved. Toget her var egentlig udlejet til Arriva i det midt- og vestjyske, men kom tilbage til DSB, da DSB midlertidigt overtog en del af Arrivas togkørsel. Nogle af de MR/MRD-sæt, der vendte tilbage til DSB, har været en tur på Sjælland. Arriva-sættene er grønne i tagrundingen over dørene med reklamer på, hvilket dog ikke er synligt på dette billede.

Foto: Thomas de Laine, 17. august 2003

Nøgleord med lignende billeder:   Düwag   Lynetter   2008   DSB   2006   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
26. marts 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.