Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > Ballerup

Nøgleord: Ballerup

71 billeder

Arriva 1511 ved Ballerup st. Arriva 1511, MAN EL283 årg. 2009, ankommer til Ballerup st. som linje 147.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Arriva 1512 på Linde Alle, Ballerup Arriva 1512, MAN EL283 årg. 2009, som linje 157 på Linde Alle i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Keolis 2841 ved Ballerup st. Keolis 2841, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Nobina 6141 ved Ballerup st. Nobina 6141, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Arriva 1224 ved Ballerup st. Arriva 1224 (opr. Connex 6353), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, som linje 159 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Keolis 2471 ved Ballerup st. Keolis 2471, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 143 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Nobina 6144 ved Ballerup st. Nobina 6144, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Arriva 1514 ved Ballerup st. Arriva 1514, MAN EL283 årg. 2009, som linje 147 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Arriva 1226 på Linde Alle, Ballerup Arriva 1226 (opr. Connex 6355), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, som linje 156 på Linde Alle i Ballerup. Ballerup bybus, linje 156, nærmer sig støt og roligt sit 50 års jubilæum, idet linjen blev etableret af vognmand Jørgen Andersen i oktober 1967. De første år bar den enlige bus på ruten linjenummeret 1, ligesom firmanavnet Gråhundbus først kom til senere. Siden 1994 har andre busselskaber haft kontrakten på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Keolis 2602 ved Ballerup st. Keolis 2602, Volvo B7RLE/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Arriva 1513 ved Ballerup st. Arriva 1513, en tyrkiskbygget MAN EL283 årg. 2009, som linje 159 ved Ballerup station. Bussen, der har en fortid som bybus i Holstebro, blev brugtanskaffet sammen med flere tilsvarende til Ballerup-linjerne i 2014.

Foto: Jonas Saxo Olsen, 23. april 2015

Arriva 1502 ved Ballerup st. Arriva 1502, MAN NL313 Lion's City CNG-gasbus årg. 2014, holder pause ved Ballerup st. Bussen er efter en periode med røde hjørner på linje 6A nu ændret til brug som S-bus.

Foto: Jonas Saxo Olsen, 23. april 2015

HT 3079 på Lautrupparken, Ballerup HT 3079, Leyland-DAB LIDRT 6857/2 (serie II) årg. 1973, som linje 143 på Lautrupparken i Ballerup. Linje 143 mellem Glostrup og Ballerup overtog HT fra De gule Busser i Herstedøster i 1980, mens bussen kom til HT fra Herlev-Ruterne i 1973. Det var kun i årene 1981-86, at linje 143 betjente Lautrupparken, hvilket skete i en ensrettet sløjfe (mod uret) ad Ballerup Byvej, Lautrupparken, Klausdalsbrovej og Ring 4, der kun trafikeredes mandag-fredag i dagtimerne.

Foto: Niels Hertz, dato ukendt

City-Trafik 2835 ved Ballerup st. Linje 42 kører fra oktober 2012 til Ballerup i stedet for til Bagsværd. City-Trafik 2835, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. oktober 2012

City-Trafik 2524 i helgul ved Ballerup st. Som kompensation for nedlæggelsen af københavnske linje 29, som City-Trafik fik kontrakten på fra slutningen af 2009, har City-Trafik fået kørslen på linjerne 141, 143 og 149. Linjerne kræver lidt flere busser, end linje 29 gjorde, og derfor anvendes der også nogle af de tidligere 500S-vogne på linjen. Bus 2524, Volvo B12BLE-59/Säffle årg. 2003 (8500LE), som linje 143 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011

Arriva 1761 ved Ballerup st. Linje 158 og 159 skal i den nye kontrakt fra efteråret 2011 køres med 2 mindre busser. Arrivas bus 1761, VDL Ambassador årg. 2009, er blevet overført fra Køge garage til formålet og ses her som linje 159 ved Ballerup st. Når servicebuslinje 854 i Greve-Hundige-området nedlægges 11. december 2011, overføres også søstervognen 1762 til linje 158/159.

Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011

City-Trafik 2609 ved Ballerup st. City-Trafik 2609, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011

City-Trafik 2212 ved Ballerup st. De første uger efter køreplansskiftet i oktober 2011 kunne man endnu opleve 6 af City-Trafiks serie 15-busser på linje 153E og 154E, mens en række tidligere 500S-busser blev malet op. Bus 2212 som linje 153E ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011

Arriva 1680 ved Ballerup st. Scania OmniLink-busserne på de gamle Gråhundbus-linjer i Ballerup-området blev afløst Jonckheere-busser ved kontraktskiftet 23. oktober 2011. Arriva 1680 (opr. Connex 6371), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, som linje 157 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011

City-Trafik 2210 ved Malmparken st. Næsten alle City-Trafiks tilbageværende DAB serie 15-busser blev udrangeret med sidste køredag fredag 21. oktober 2011. På linje 153E og 154E overlever et mindre antal dog en kort periode efter køreplansskiftet, mens de busser, der skal erstatte dem, bliver malet. Bus 2210, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 153E ved Malmparken st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2011

City-Trafik 2204 ved Ballerup st. Linje 153E blev ved køreplansskiftet 28. marts 2010 afkortet og omlagt til at køre mellem Ballerup st., Ingeniørhøjskolen, Lautrupparken og Malmparken st. Før da var det en rute mellem Ballerup st. og Gladsaxe Trafikplads, som indtil 2005 kørte helt til Lyngby st. Her ses City-Trafik 2204, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, efter ankomst som sidste tur fra Gladsxe Trafikplads til Ballerup st. fredagen inden omlægningen. Bussen er skiltet "Gladsaxe Trafikplads" til ære for fotografen, og Movias trafiktjeneste har allerede været forbi og ændret stoppestedstoppen.

Foto: Kristoffer Kluge, 26. marts 2010

City-Trafik 2537 ved Ballerup st. City-Trafik 2537, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som ekstrabus til Ballerup Superarena ved Ballerup st.

Foto: Kristoffer Kluge, dato ukendt

Arriva 1791 i Magleparken, Ballerup Arriva 1791, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 156 - Ballerup bybus - i Magleparken.

Foto: Sikandar Sahil, 25. juli 2010

Arriva 1265 ved Ballerup st. Arriva 1265, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, som linje 216 ved Ballerup st.

Foto: Thomas Weidekamp, 28. september 2010

Arriva 1553 på Ballerup st. Arriva 1553, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S og totalreklame for Telenor på Ballerup st.

Foto: Peter Hobel, 17. april 2010

Arriva 1773 ved Ballerup st. Arriva 1773 (opr. Bus Danmark 3059), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 147 ved Ballerup st.

Foto: Sikandar Sahil, 18. januar 2010

Arriva 1043 ved Ballerup st. Arriva 1043, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2010, som linje 350S ved Ballerup st. Bussen er egentlig en linje 10-bus.

Foto: Sikandar Sahil, 18. januar 2010

Arriva 1464 på Ballerup st. Arriva 1464, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008

City-Trafik 2524 på Ballerup st. City-Trafik udførte 24.-26. april 2009 ekstrakørsel mellem Skovlunde, Ballerup st. og Måløvhallen i forbindelse med en børneteaterfestival. Til formålet benyttedes bl.a. bus 2524, en Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, der normalt kører på linje 500S. I det hele taget er det ofte 500S-busserne, City-Trafik bruger til diverse ekstrakørsler.

Foto: Sikandar Sahil, 26. april 2009

City-Trafik 2523 på Ballerup st. City-Trafik 2523, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som børneteaterfestivalekstrabus på vej ind på Ballerup st.

Foto: Sikandar Sahil, 26. april 2009

Concordia Bus 6046 på Ballerup st. Concordia Bus 6046, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 26. oktober 2008

Concordia Bus 6020 på Ballerup st. Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

City-Trafik 2061 på Ballerup st. I eftersommeren 2008 var linje 500S udvidet til 5-minuttersdrift i myldretiderne på strækningen Ballerup-Farum-Birkerød. Årsagen var sporarbejdet på Farum-banen, der betød, at en del passagerer ville kunne komme hurtigere fra Farum til København ved at tage over f.eks. Birkerød. DSB S-tog havde derfor betalt for Movia for at sørge for ekstra buskørsel på strækningen, ligesom man tidligere på året havde betalt for linje 6A's forlængelse til Buddinge. City-Trafik stod selv for forstærkningen af linje 500S, hvilket man fortrinsvis klarede ved at indsætte nogle serie 12-busser, der tidligere har været i almindelig drift i Hovedstadsområdet. Her ses bus 2061, DAB 12-1200B årg. 1990, efter ankomst til Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008

City-Trafik 2057 på Ballerup st. De busser, der var udtaget til ekstrakørslen på linje 500S under Farum-banens renovering, blev udstyret med store blå klistermærker i stedet for egentlige destinationsskilte. Ikke verdens flotteste finnish, men til gengæld god læsbarhed. City-Trafik 2057, DAB 12-1200B årg. 1992, på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008

City-Trafik 2052 på Ballerup st. City-Trafiks bus 2052, DAB 12-1200B årg. 1992, er i modsætning til sine tilbageværende søstervogne i flot, frisk gul farve. Den bærer også City-Trafiks bomærke på fronten. Her holder den hvil på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008

City-Trafik 2056 på Ballerup st. Bus 2056 er en af de 13 DAB serie 12-bybusser, City-Trafik i 1992 anskaffede til overtagelsen af driften på linje 9 mellem Østerbro og Kastrup. 16 år senere er en god del af serien stadig i brug hos selskabet - dog ikke i Movia-trafik. Foto som linje 500S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008

City-Trafik 2107 på Ballerup st. City-Trafik 2107, DAB 15-1200C mk. III, som linje 500S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008

Arriva 1456 på Ballerup st. Arriva 1456, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ballerup st. Oktober 2008 overtager Concordia Bus denne linje.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2008

Arriva 1461 på Ballerup st. Concordia Bus overtager i oktober 2008 linje 400S fra Arriva. Linjens nuværende materiel er 13,7 meter Volvo B10BLE-63/Aabenraa-busser fra 2002, der samtidig forlader driften. Det tyder på, at kun nogle ret få busser af typen vil være tilbage i Hovedstadsområdet derefter, idet Fjord-bus udrangerer deres tilsvarende vogne, der i dag kører på linje 600S. Arriva 1461 på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

Arriva 1550 på Ballerup st. Arriva 1550, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

Arriva 1790 på Ballerup st. Arriva 1790, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 144 på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

City-Trafik 2521 på Ballerup st. City-Trafik 2521, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

City-Trafik 2469 på Ballerup st. City-Trafik 2469, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 69 på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

Arriva 1467 på Ballerup st. Arriva 1467, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

Bus Danmark 1709 på Ballerup st. Størstedelen af HTs busserie 1688-1717, Leyland-DAB serie 8 årg. 1985-86, blev i 1990'ernes begyndelse ombygget til S-busser til brug på linjerne 200S, 300S og 400S. Efter licitation gik linjerne 200S og 400S dog fra til Unibus i hhv. 1994 og 1996, og ledbusser fortrængte efterhånden serie 8'erne fra 300S. Busserne mistede derfor S-busstriberne og blev indsat på almindelige buslinjer med deres tonede ruder, flyvestole og andet godt, som dengang fandtes på S-buslinjerne. Bus 1709 som linje 69 på Ballerup st. i juni 1996.

Foto: Troels Zahren Martens, dato ukendt

Bus Danmark 1867 Op gennem 1990'erne forsvandt flere af de gamle sporvognslinjer i København i takt med opbygningen af S-busnettet. I 1995 var det linje 7E's tur: Den blev fra 24. september erstattet af den nye linje 350S, der egentlig var en slags sammenkobling linjerne 7E og 73E. Den sidste tur på 7E blev kørt af bus 1867, en Volvo B10M-60/DAB fra 1988. Foto på Ballerup st.

Foto: Troels Zahren Martens, 23. september 1995

Arriva 1783 som første linje 144 på Ballerup st. Ballerup Kommune har valgt at bekoste en særlig buslinje mellem Ballerup st. og Ballerup Idrætsby. Linjen kører hele ugen, men kun uden for myldretiderne, hvor f.eks. linje 350S i stedet kan benyttes. Arriva 1783, Scania OmniLink årg. 2003, som første linje 144 på Ballerup st. 6. januar 2008 kl. 9.38.

Foto: Peter Hobel, 6. januar 2008

Arriva 6494 i Ballerup garage I foråret 2007 har Arriva overført fire DAB-servicebusser fra Sverige til Hovedstadsområdet. Tre af busserne er nu ikke længere i Skånetrafikens bybusgrønne farver, men derimod Movia-gule og har fået internnumrene 1734-1736. Arrivas servicebus med det svenske nummer 6494 kom til gengæld ikke ud at køre i Danmark og ses her i Ballerup garage.

Foto: Sikandar Sahil, 21. april 2007

Arriva 1769 i Ballerup garage En Mercedes-Benz O.520 Cito, der tidligere har været bybus i Sorø, blev i 2007 overført til Hovedstadsområdet og sat i drift som servicebus med internnummer 1769 - stadig i VT-bemaling. Foto i Ballerup garage.

Foto: Sikandar Sahil, 21. april 2007

Arriva 1791 med Movia-logo på Ballerup st. I uge 16 begyndte Movias logo at dukke op på busserne. Da dette billede blev taget 21. april 2007, var det dog kun busser fra Arriva i Ballerup, der var blevet udstyret med logoet, og der var kun tale om et mindre antal busser. Introduktionen af logoet betyder et endeligt farvel til HT-bomærket, som mange busser endnu kører rundt med, ligesom de "bare" fronter forsvinder. HUR fik aldrig sat sit bomærke på busserne, men siden midten af 2003 har man ikke længere påsat HT-bomærker, hvorfor flertallet af Hovedstadsområdets gule busser efterhånden er helt uden markering af tilknytningen til trafikselskabet. Bus 1791, en Katrineholm-bygget Scania OmniLink fra 2003, på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2007

Arriva 1791 som linje 156 på Ballerup st. Movia-logoet skal kun sættes på fronten af busserne - ikke langsiderne. Og selvom det måske ved første øjekast ser ud til at være lidt skævt sat på, så er det faktisk gjort rigtigt her: Zig-zag-delen af logoet skal være centreret på fronten med "movia" stående til højre. Bus 1791 som linje 156 på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2007

Arriva 1971 i Ballerup garage Arriva 1971, Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, er fast inventar på linje 300S. Bussen vil fra 22. oktober 2006 være Arrivas ældste HUR-bus. Ballerup garage.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Arriva 1402 på værkstedet i Ballerup En af linje 300S' faste busser er vogn 1402, der 14. oktober 2006 kunne ses på værkstedet hos Arriva i Ballerup. Linje 300S får udvidet vognparken med en del andre bustyper fra 22. oktober, hvor linjen får 5-minuttersdrift i myldretiderne.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Arriva 1994 i Ballerup garage Arrivas bus 1994 vil om kort tid være en af selskabets ældste HUR-busser, når der ses bort fra et par servicebusser og Mercedes-ledbusserne. Bus 1994 er fra serien 1989-1998, der blev nyleveret til HTs 6. udbud i 1997. Foto i Ballerup garage.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Arriva 7156 i Ballerup garage Volvo B10L-busserne 7143-7159, som Arriva overtog fra Unibus i 1999, er nu helt væk fra gaderne. De nyleveredes i 1996 til linje 151 og 400S. B10L-bussen findes efter 22. oktober 2006 i Hovedstadsområdet kun som ledbus. Den udrangerede og afmeldte bus 7156 på Arrivas busanlæg i Ballerup - side om side med en traktor!

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Arriva 1362 og 1365 i Ballerup garage Arrivas busser 1362 (tv.) og 1365 (th.) er blandt de busser, som er blevet renoveret til kørsel i HURs 18. udbud, der træder i kraft 22. oktober 2006. Busserne er af typen Volvo B10BLE-60/Aabenraa og er leveret i 2000. Ballerup garage.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Uddannelsescentret 15 hos Arriva i Ballerup Uddannelsescentret for Kollektiv Trafik råder over et antal skolevogne, heriblandt ex. HT 1596, Volvo B10M-60/Aabenraa med dørarrangement 2-2-2. Bussen fremstår nu i Uddannelsescentrets hvide og blå bemaling, og ses her på Arrivas busanlæg i Ballerup, hvor Uddannelsescentrets vogne hører hjemme.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Udsnit af Gråhundbus' vognpark på garageanlægget i Ballerup I 2007 er det 40 år siden, vognmand Jørgen Andersen i Ballerup grundlagde sin virksomhed med oprettelsen af en bybuslinje i Ballerup. Ruten eksisterer stadig under linjenummeret 156. Bybusselskabet i Ballerup kom med årene til at omfatte flere ruter, bybusserne i Hillerød, regionalrutekørsel og turistkørsel. Navnet Gråhundbus blev senere antaget og er selvfølgelig en slags pendant til de kendte amerikanske Greyhound-busser. I 1994 ophørte rutekørslen i forbindelse med HTs 4. udbud, men busselskabet lever i bedste velgående med regionalruter til Bornholm, Malmö og Berlin. I december 2006 kan rute 866, København-Ystad(-Rønne), i øvrigt fejre 25 års jubilæum. På billedet, der er taget på busanlægget i Ballerup, ses et udsnit af vognparken i oktober 2006: Fra venstre en Volvo/Berkhof-ledbus, dernæst en tidligere Volvo/Van Hool-rutebus, en Volvo/Van Hool-turistbus, tre Volvo/Van Hool-ledbusser, en Volvo/Berkhof-ledbus og, yderst til højre, en Volvo/Carrus-ledbus.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Gråhundbus 6 på garageanlægget i Ballerup Van Hool-busserne dominerede i mange år Gråhundbus' vognpark, men er efterhånden blevet færre. Vognmanden har dog stadig vogn 6, der er en Volvo B10M-60/Van Hool Alizee fra 1988. Bussen er bygget med dørarrangement 2-2-1 til bybusserne i Hillerød, men er senere ombygget, så midterdørene er bortfaldet. En tidligere rutevogn er dermed konverteret til turistbus. Bussen har i øvrigt B10M-chass.nr. 20536 og Allison M647-gear.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Gråhundbus 27 på garageanlægget i Ballerup Et busselskab, der gennem tiden har haft mange ledbusser, er Gråhundbus i Ballerup. Her ses en af de nyeste i form af vogn 27, en Volvo/Jonckheere fra 2005, på busanlægget i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Gråhundbus 15 på garageanlægget i Ballerup Gråhundbus' vogn 15 er en Volvo/Carrus-ledbus, som bl.a. kan mødes på linje 999 mellem København og Malmö. Bussen ses her på Gråhundbus' garageanlæg på Yderholmen i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Arriva 1821 på Malmparken, Ballerup Hovedstadsområdets tre sidste Volvo B10L-busser i 12 m-udgave kører normalt på linje 153E og 154E. Det er busserne 1820, 1821 og 1822, der tilhører Arriva i Ballerup og i 2003 overførtes fra Jylland. Busserne var nogle af de første HUR-busser, der fik LED-skilte. Bus 1821 på Malmparken i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1169 på Lautrupparken, Ballerup Ved køreplansskiftet i oktober overtager City-Trafik kørslen på linje 154E, Værløse st.-Hundige st., fra Arriva. Det sker, fordi City-Trafiks linje 174E bliver nedlagt, og selskabet skal have anden kørsel i kompensation. Arriva får i stedet udvidet driften på linje 300S. I dag betjener Arriva bl.a. linje 154E med skine Scania/Berkhof-busser, og nogle af disse planlægges fra oktober anvendt på linje 300S! Bus 1169, Scania L94UB/Berkhof årg. 1999, på Lautrupparken i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1050 på Lautrupparken, Ballerup Arriva i Ballerup havde i 2006 lånt tre Volvo B10BLE/Aabenraa-busser fra 1994. Busserne er i sin tid leveret til De Hvide Busser som vogn 39-41 (8739-8741), hvor de har været i trafik helt frem til 2005. Hos Arriva i Ballerup anvender man dem vist nok især på linje 153E og 154E, og i første omgang har de kørt med de gamle 87-numre. Nu er de dog omnummereret til 1050-1052. Der er brugt meget store tal - med undtagelse af 5-taller i normal størrelse i nogle af 1050' numre, f.eks. på vinduessiden. Bus 1050 ses her på Lautrupparken i Ballerup. Vognnummeret 1050 har kun været brugt én gang tidligere, nemlig af en Leyland-DAB LS 575-690/5 fra 1979. Da det daværende Bus Danmark brugte 1000-nummerserien for anden gang i 1998, sprang man nemlig 1050 (og 1081) over. Numrene 1051-1052 har til gengæld været brugt to gange før. Disse numre sad således 1998-2004 på to Mercedes-Benz O.405N fra Bus Danmark/Arriva i Roskilde.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Gråhundbus 16 på Ballerup st. Gråhundbus i Ballerup kører linje 999 mellem København og Malmø. På linjen kan man bl.a. møde denne Volvo B10MA/Carrus-ledbus fra 1999. Bussen er udsmykket som reklame for et konkurrerende transportmiddel: bilen over Øresundsbroen! Foto af Gråhundbus vogn 16 på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 26. september 2005

DSB S-togs FS 7293 som linje C på Ballerup st. En enkelt S-togsvogn af anden generation har "skiftet køn". Den er leveret som motorvogn MM 7699, men vognen blev alvorligt beskadiget ved et uheld på Langgade station i maj 1978. Først i marts 1980 kom den i drift igen - ombygget til styrevogn, FS 7293, og sammenkoblet med MM 7793-FU 8033-MU 8533. Dens fortid afsløres af, at den stadig har forsænkningen i taget, hvor pantografen sad. Togstammen var stadig i drift 23. juni 2005, hvor den kørte på linje C - her fanget på Ballerup station.

Foto: Thomas de Laine, 23. juni 2005

Helsingørbussens Volvo B59-bus, ex. HT 695, på Ballerup st. Tilfældet ville, at foreningen Helsingørbussen holdt skovtur samme dag, som Busfronten holdt udflugt, og at Helsingørbussens Volvo B59-bus kom til Ballerup station, samtidig med, at 3078 holdt frokostpause her. Bussen er ex. HT nr. 695, der blev genopbygget med nyt karrosseri efter et uheld, og derfor ikke helt ligner sine søskende fra samme serie. Senere blev bussen kunstbus.

Foto: Thomas de Laine, 20. september 2003

Bus 695 og 3078 side om side på Ballerup st. Helsingørbussens Volvo B59/Aabenraa, ex. HT 695, og HT-Museets Leyland-DAB serie II, nr. 3078, side om side på Ballerup st. Bemærk i øvrigt 3078' beskiltning. Dels har bussen faktisk kørt på linie 153E, dels havde man endnu ikke dengang fundet fælles fodslag om, hvordan man staver til Høje Taastrup. Bussen har her det lidt sjældne "Høje-Tåstrup", men HT og DSB har senere lagt sig fast på "Høje Taastrup". De øvrige versioner er "Høje-Taastrup", som kommunen selv foretrækker, og "Høje Tåstrup".

Foto: Thomas de Laine, 20. september 2003

Bus 1791, 695 og 3078 på Ballerup st. En spontant arrangeret opstilling: En næsten helt ny Scania OmniLink fra Arriva, nr. 1791, en Volvo B59/Aabenraa fra foreningen Helsingørbussen, ex. HT nr. 695, og bus 3078 side om side på Ballerup st. Historien melder ikke noget om, hvordan Torben Liebst fik overtalt chaufføren i 1791 til at deltage.

Foto: Thomas de Laine, 20. september 2003

To nyleverede Scania OmniLink-busser på Ballerup st. Bus 1792 (nærmest) og 1784 bagfra som hhv. linie 157 og 147 på Ballerup st. Begge busserne er nyleverede Scania OmniLink-busser til Arriva Danmark.

Foto: Thomas de Laine, 17. juli 2003

Bus 1793 som helt ny på Ballerup st. Bus 1793 som nyleveret på linie 159 på Ballerup st. Bussen mangler endnu HT-logo.

Foto: Thomas de Laine, 17. juli 2003

Nøgleord med lignende billeder:   Arriva   Volvo   Aabenraa   2008   City-Trafik   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
25. maj 2015

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.