Information om Kim B10M
Registreret medlem siden 14. februar 2005.
Kim B10M har skrevet følgende indlæg i forummet:
2006-12-19 17:00 i samme diskussion: |
Nej, dem der er i Litauen er 4306,4309,4310,4312,4313,4317. Der kører vist stadigvæk enkelte af disse busser herhjemme. |
Hvor mange ex-ÅS busser har forsvaret haft? (2006-12-08 16:44) |
Thomas de Laine skrev: Omkring de to ÅS-bussers identitet, så står svaret i denne forumtråd på Transport-siden.dk: http://transport-siden.dk/forum/viewtopic.php?t=614 Busserne er ex. ÅS 113 & 143 (68529). |
Gammel HT busser kører i Tallinn (2006-11-24 21:09) |
HT Scania i Tallinn: http://www.b10r.com/billede.php?id=708 http://www.b10r.com/billede.php?id=731 http://www.b10r.com/billede.php?id=865 http://www.b10r.com/billede.php?id=866 http://www.b10r.com/billede.php?id=864 http://www.b10r.com/billede.php?id=868 http://www.b10r.com/billede.php?id=871 http://www.b10r.com/billede.php?id=879 http://www.b10r.com/billede.php?id=881 http://www.myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=577 http://www.myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=513 http://www.myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=511
|
2006-11-25 12:19 i samme diskussion: |
1114 fra Roskilde. |
Tyske busser (var: Autokraft i Danmark) (2006-11-16 13:33) |
Ja, jeg ryster bare ved tanken om 39 Scramedes Citaro på linie 5A.. Brandfarlige rustne plasticbusser igennem mit nabolag. Føj for den lede!! Bare spørg Arriva om deres MAN og MB's.. |
2006-11-17 09:15 i samme diskussion: |
Jeg skal formulere mig så alle kan forstå det: Karrosseriet = rust. Interiøret = Plastic. Så burde selv IB kunne forstå det! Tilgængæld må IB gerne forklare hvordan noget kan "sker til i Skod Volvoer" ? |
2006-11-17 09:32 i samme diskussion: |
Det er jo ikke første gang at Claus stiller sig undrende over for det faktum at det ikke drejer sig om hvor meget passagerer der interesserer sig for busser, eller om hvor meget buschaufførerne synes om den enkelte model. Det drejer sig om bussens præstation, drivlinie, samlekvalitet, matrialer, opbygning (ihvertfald i denne diskussion). Det er lige netop det som nogle af os diskuterer her, og vi udtaler os om det fordi vi interesserer os for det og har forstand på det. Derfor er det utroligt at der gang på gang er nogen som skal deltage i debatten med indlæg som "nå ja men busser er ligesom kvinder nogen kan lide den røde og den tykke og den..." Hvis man ikke har forstand på noget der bliver diskuteret, så behøver man ikke nødvendigvis blande sig i det! Det er jeg så helt sikker på at Ib og Claus og ? i de næste indlæg vil gøre mig opmærksom på at de gerne må, og jeg bestemt ikke kan bla bla bla.. Og så må vi tage det derfra. |
2006-11-17 17:43 i samme diskussion: |
Interessant synsvinkel Svend, men næppe en sandsynlig én. |
2006-11-17 18:07 i samme diskussion: |
Og den person hedder Ib ! |
2006-11-19 22:52 i samme diskussion: |
Nu var det jo ikke mig der startede, men så er det jo godt at vi har en fornuftig ung mand i dig Jesper ;-) |
Berkhof gasbusser tilbage i København (2006-11-18 15:58) |
Ja så holder de i garagen. Det er jo med vilje at busserne er sat ind på myldretidsruter da de ikke er driftsikre nok til at køre i almindelig drift. |
Fjord-Bus 7433 bevares (2006-10-26 11:04) |
Et meget besynderligt valg. En tidlig DAB 15-1200C mk.1 er en dårlig konstrueret bus, med dårlige køreegenskaber, kendt for at knække div. steder i karrosseriet og dem der kører i Polen, nu også i chassisrammen! Arriva har lige udrangeret sine sidste DAB 15-1200C mk.3 dieselbusser i serien HT 1946-1970. Her findes busser i bedre stand, og bedre konstruktion, og man ville ved at gemme én af disse kunne sætte et punktum for busser bestilt af og leveret til KS/HT (busdivision). Men jeg er sikker på af der er en ganske fornuftig forklaring bag hvorfor en trist mk.1 fra et busselskab de færreste københavnere nogensinde har set en bus fra skal bevares, og ikke en Arriva mk.3 eller måske City-trafik mk.3? Men måske kan vi glæde os over at få at vide at sådan en også bliver bevaret?? |
2006-10-26 11:48 i samme diskussion: |
Jeg tror så ikke at i har været hos Arriva i Hillerød og se de mk.3 busser der kørte deroppe! Mht. til CT's mk.3, så udløber kontrakterne på deres i 2008/2009, altså 2-3 år og ikke 4-6 år som du skriver. Ligesom at du sover godt om natten, så har jeg svært ved at glæde mig over at denne bus er bevaret. Det kan selvfølgelig være at jeg med tiden indser at udtrykket "Hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få" er godt nok! Over and out. |
2006-10-26 13:06 i samme diskussion: |
Jeg takker Hr. Eilif Petersen for hans morale støtte til at jeg kan gemme en DAB 15-1200C mk-3. Nu tager jeg jo kun udgangspunkt i hvad D'herrer fra SHS jo selv har haft som plan at bevare; netop en Mk.3 fra City-Trafik. Ja selv City-Trafik er bekendt med dette ønske og derfor er det ikke kun mig som er blevet overrasket over at SHS vælger andet køretøj. Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Og så har SHS jo også fået sig en gratis driftklar køretøj til kørslen i julen som man jo stod og manglede ;-) Så på kort sigt var det sikkert en fornuftig beslutning. Tillykke med bussen, må den holde i mange år. (SHS medlem 1028) |
Hensatte Arriva-vogne (2006-10-23 18:48) |
De er reserve (!) så jeg vil ikke forvente at de bliver afmeldt.. |
400 eller 400S (2006-10-20 10:46) |
Det er jo en discountløsning da HUR jo ikke har penge nok til at drive busdrift for mere. Men næsten ligeså længe der har været blå eller røde hjørner på busserne, ligeså længe har man kunne opleve disse busser på almindelige ruter, specielt op til køreplansskift. Der er så godt som ingen passagerer som stoler på at når der kommer en bus med blå hjørner, så er det nok den linje 400S de skal med, det kan ligeså godt være en 143 eller 154E som lige har lånt en S-bus til myldretidsløbet. Stå på Rådderen kl 01.30, de fleste Natbusser er linje 2A,6A,150S,300S,400S busser, med deres fine linjefriser i tagkanten som ingen alligevel ser efter fornær hvis man er stjernekigger. Konceptet var tåbligt fra starten af, og det er det stadigvæk! |
2006-10-23 11:02 i samme diskussion: |
Jeg tror godt at vi kan blive enige alligevel.. Om dagen tror jeg bestemt ikke at der er nogen der kigger på liniefriserne, det er der sjældent tid til + at det kræver at bussen holder stille i mere end 8 sekunder ved stoppestedet. Men på Rådderen om natten hvor de holder 5-10 min, ja der er jo fin tid til at kigge "på stjerner", der søger en del folk information om hvilken bus de skal med. Min pointe er at den liniefrise der er på din bus, den ser folk ikke om dagen, men om natten sker det tit at folk gør da en del er usikre på hvilken bus de skal med, og der er det komplet misvisende med en linie frise for linje 300S når bussen kører af Roskildevej til Roskilde etc.. HUR skriver bøder ud til busselskaberne hvis de skilter forkert, men om natten er det åbenbart ligemeget for der har HUR selv bedt om at der står to forskellige ruter på din natbus. |
A-Busserne/Turismo, Ølstykke (2006-10-18 21:59) |
Vi var flere på udflugten der var sikker på at denne bus var bussen der kørte i lufthavnen.. På grund af 8410 efter sit ophold i lufthavnen blev solgt til en turistvognmand på Sjælland.. Det viser sig altså at både 8409 & 8410 begge kører hos private vognmænd i dag. |
2006-10-20 19:08 i samme diskussion: |
Det har jeg tidligere oplyst i et andet forum, det er også en vognmand på Sjælland.. Men det ligger ikke til min paratviden at huske det mere. |
DAF Berkhof (2006-10-15 21:55) |
Det virker som om at Claus ikke ved hvad han udtaler sig om. Så måske han skal lade være med at skrive: "og de kommer ikke til staden, da de enten bliver sendt til Holland eller skærebrænderen" da intet af det er sandt! |
Fjord-Bus (2006-10-05 17:47) |
Jeg tror at Fjord-Jesper hører for mange røverhistorier. Mk.1erne er solgt så snart de bliver i overskud! |
2006-10-07 18:03 i samme diskussion: |
Jeg er ikke i tvivl om at dine "kontakter" har sagt dette.. Men dine "kontakter" har så misinformeret dig. Comprende? |
industrispironage??? (2006-10-05 13:41) |
Sikke noget vrøvl at skrive. Jeg havde fået lov til at tage billeder i produktionen, men et par dage senere kom der kontraordre fra ledelsen i Volvo, og det respekterer jeg selvfølgelig. Deres nye model er "hemmelig" indtil den er blevet offentligt præsenteret i slutningen af dette måned. |
2006-10-05 17:45 i samme diskussion: |
Ja. hvis der er interesse for det... |
Net af servicebusser i København (2006-09-28 19:11) |
"Men man vil måske til at tilføre kollektiv trafik FLERE skattemidler? I så fald - hatten af for det!" HA, ja pengene bliver indsat på Kommunens konto mellem den 32.December og 30.Februar. Vi ka' sgu da bare tage metroen allesammen. Måske servicebusserne er til erstatning for at man evt. nedlægger linie 1A-69? ;-) |
"Nye" busser i Køge (2006-09-27 16:36) |
Ved bare "arriva var fra finland". Er du fuld (af finsk vodka?) |
2006-10-03 16:07 i samme diskussion: |
De har det lidt svært i Køge lige for tiden, da alle med viden og erfaring om Berkhof busserne på værkstedet ikke arbejder der mere. |
Arriva starter nyt rullende vandland! (2006-08-28 09:36) |
Sjovt. Men hvis disse "kvalitets-busser" har ligeså store rusthuller i taget som alle andre steder i karrosseriet, så er det jo nok derfor. |
2006-08-28 13:58 i samme diskussion: |
Lige min tanke. Måske er det ligefrem forbyggende mod motorbrand og folk der ryger i bussen. |
Veolias nye busser til linje 18 (2006-09-22 19:22) |
Jeg hørte 6389 sætte igang fra et stoppested i går, og til min store forundring var det lyden af en ZF gearkasse og ikke en Voith! Er der nogen der ved hvor det skiller? 6387 har helt sikkert Voith.. Jeg kan ikke få fat i nogen hos Viola som ved noget om det! |
2006-09-24 12:03 i samme diskussion: |
6390 & 6394 har også ZF, så fra 6388 er vi tilbage til ZF..! Hmm.. :-/ |
Ny dille (2006-08-03 18:08) |
> Thomas: Lige mine ord!! |
2006-08-04 11:54 i samme diskussion: |
Taler du ud af egen erfaring? ;-) |
Busbrand (2006-07-25 21:17) |
Jeg går ud fra at bussen har kørt linie 154E ? Det er første gang at en Berker Scania er smeltet.. ikke dårligt. |
2006-08-01 13:02 i samme diskussion: |
Måske genopstår 1158 igen. Det viser sig nemlig at 1157 & 1158 er blevet "forvekslet ved fødslen". |
350S (2006-08-08 16:54) |
Ja det er rigtigt. Bussen må ikke udskille sig ved at have designet lygtekasser, eller være en Scania eller Volvo model det eller dét.. det skal bare være en gul kasse på hjul. Sådan! |
Scania L94UB/Berkhof på 300S (2006-07-16 11:35) |
Det er nogen møj-æsker de Scania Berkhof. Forøvrigt bliver det et almindeligt syn til vinter, da bliver 1164-1171 faste vogne på 300S. |
2006-07-19 15:13 i samme diskussion: |
> Fjord-Jesper: Hvorfor tror du ellers at Arriva renoverer MB busserne?! Og der er ingen umiddelbare planer om at sælge nogen Volvo B10LA. |
2006-07-19 19:53 i samme diskussion: |
"Sjovt" valg af ord, hvis det der menes med export er flytning til en anden Arriva garage. Sjovt. I denne tråd http://www.myldretid.dk/forum/emne/326 kan der læses hvilke Volvo B10LA busser der skal tilføres linie 300S. |
400s busser på flintholm st (2006-07-11 13:40) |
Det lyder som personale transport, det er nogle busser der alligevel er hjemme udenfor myldretiden.. |
Voith vs ZF (var: nye busser i Køge) (2006-07-07 20:45) |
Jamen Fjord-Jesper; fortæl os om dine mange erfaringer med ZF-Setra S411HD - S417 HDH, S415 GT - 417 GT-HD. Du lyder som en erfaren mand, en landevejens mand i Setra busser ;-) |
De røde metrobusser (2006-06-29 09:18) |
Ifølge Viola så skal de forsat bruges deroppe.. Jeg ved dog ikke hvor. De er ihvertfald ikke til salg. |
DSB 1831 (2006-06-27 10:54) |
Ja, det er ex. Kålormen. |
Roskilde Festival (2006-06-27 21:22) |
Det er uhyggeligt så tit det sker at der er nogen der hælder brændstof i motorolien. For kort tid siden gjorde personalet det samme ved KTI Tune på to andre CT Serie 12 busser. DAF motorer er godt nok solide når de kan overleve sådan hærværk. Nu er der tre CT serie 12 busser jeg skal holde mig fra! De motorer har fået forkortet deres levetid betydeligt. |
2006-07-09 21:03 i samme diskussion: |
2048,2049,2050 er fast tilknyttet KTA i Tune. |
2006-06-22 17:04 i samme diskussion: |
Speaking of 300S; bus 1979 MB O405GN holdte på broen ved Herlev st. i går og fungerede som én stor samovar, der kom ihvertfald mange liter kogende vand ud af den nede ved motoren. Desværre var der ingen te-breve og krus i nærheden som man kunne bruge mens man håbede på at der kom en 300S igen senere på eftermiddagen. |
2006-06-30 12:28 i samme diskussion: |
Så skulle der være lidt mere nyt omkring nye busser til Cirkus Connex/Viola.. Som de fleste jo ved herinde så tror ledelsen i Cirkus Viola at busser er en intern tophemmelighed som ingen må vide noget om.. Men der er jo altid nogen der alligevel kan bidrage med oplysninger. Det skulle forholde sig sådan at de 15 busser som skulle komme til linie 3A kommer til Køge istedet for. Model: Volvo B7RLE med VOITH gearkasse!! (folk i branchen er ved at vågne op!!). Lad os se om det ikke kommer til at holde stik. Med to motorhaverier i sidste uger på Berkhof bus 6269 & 62?? så bliver det for dyrt konstant at lave motorer på Berkhof busserne (bla.) pga. for små køleventilatorer. |
2006-06-30 16:21 i samme diskussion: |
Volvo har i mange år kørt med ZF som standard gearkasse i rutebus-modeller, det er muligt at dette er ved at ændre sig.. Og det er jo kun godt. Ja selv en tysk bus er tæt på at være tiltalende når der er en Voith i røven på den.. Og klart, lad os lave en Voith-fanklub hvor vi arrangerer busture kun i Voith busser.. :-)) |
2006-07-01 00:37 i samme diskussion: |
Så Morten Halse mener at det er smag og behag om man kan lide at en bus hugger imellem gearskift.. Tja sådan kan man da godt formulere det.. Men det er noget fis når Morten Halse skriver at det er nemt at brokke sig over busserne som selskaberne køber, "det er trods alt dem der betaler for dem". Ja, men Hr. Halse, det er altså chaufførene der skal køre i dem 8-10 timer hver dag, og passagerene der kører med dem hver dag der skal trækkes med dårlige gearskift (= mere ujævn kørsel) og ikke de mennesker på hovedkontoret der køber busserne! At 99% af chaufførerne og passagerer ikke lader sig genere af det, betyder ikke at det er okay. En bus er et dyrt køretøj, og hvis jeg skal ud og købe en ny bil med automatgear ville jeg ikke acceptere ujævne gearskift oa, det er simpelthen ikke rimligt.. |
2006-11-02 11:00 i samme diskussion: |
Det kan jeg godt svare på. Det er ifølge Viola også halvdelen Voith og halvdelen ZF. Viola sætter de to nye gearkasse-typer op mod hinanden for at sammenligne præstation og driftsikkerhed. |
2006-11-17 17:33 i samme diskussion: |
Nå der ikke er nogen der roser en, så må man jo gøre det selv! Viola's Pressechef har haft travlt med blyanten.. Det er lige før det lyder som om at Viola har gen-opfundet bussen.. Jeg hører gerne mere om; "Samtlige busser er udstyret med ekstra sikkerhedsudstyr, som øger sikkerheden for såvel chauffører som for passagerer og øvrige trafikanter". Det lyder virkelig spændende. Forøvrigt så er Viola i gang med at renovere deres Volvo B10BLE busser fra Køge anlægget. Busserne bliver renoveret i Maribo hvor et større antal Polske mekanikere har fået til opgave at sætte disse busser i stand. De første fire busser er under renovering : 5009,5100,5110,5111. |
2006-11-19 22:45 i samme diskussion: |
Bestemt ikke. Der er også tale om teknisk renovering hvor det er nødvendigt på busserne. Viola Køges Volvo B10BLE busser har været repareret hos Titan, det er korrekt, men der er mere arbejde at udføre på dem, og det er man igang med i Maribo lige nu. |
2006-11-28 18:31 i samme diskussion: |
Busserne bliver gået fuldstændigt igennem for slidtage. Der bliver fortaget kompressionstest på motor, gearkasser bliver testet. Servorør, vandpumper,motorophæng, bøsninger, styrebolte, ankerplader. Varmeblæsemotorer inde i bussen. ALT bliver udskiftet hvis det bærer præg af slidtage. Der er næsten tale om RE-bus om igen. |
Bus mod bygning igen.... (2006-06-01 17:53) |
Lad os nu se om den ikke bliver genopbygget. Arriva kan ikke undvære flere busser i København fremover, derfor er der en god chance for at den bliver reddet. Men det går godt nok hårdt udover 15-1200C busserne for tiden, enten brænder de, eller også bliver de mast :-( |
Veolia (2006-07-13 19:22) |
Jeg tror at Sikander's billede ikke er af helt ny dato, og der holder kun én eller to af disse busser tilbage, resten er forlængst kørt til Ungarn. |
2006-07-14 18:31 i samme diskussion: |
Jef: Det er Jul(i). (og der er snart den årlige julemandskongres!!) |
2006-07-20 17:00 i samme diskussion: |
Følgende DAB LPG busser blev i dag brugt hos Viola i Køge: 5153,5154,5202,6226,6240. |
2006-07-20 17:09 i samme diskussion: |
5154=5164 |
2006-05-22 14:59 i samme diskussion: |
I følge mine kontakter så fejler hverken bremsepedal eller speeder noget på bussen.. Mon damen ikke har taget fejl af de to pedaler? De sidder jo også tæt på hinanden! :-)) |
Mindre busbrand (2006-06-04 23:29) |
Efter planen skal alle DAB 1900' vogne udrangeres. 1947 skal erstattes af en Ryvang Volvo fra linie 21. Linie 575P/733E skal fra oktober køres af bus 1373-1381.
|
2006-06-05 20:38 i samme diskussion: |
Til Oktober ja.. Og så må vi huske at starte en ny tråd hvis vi skal forsætte med dette emne.. |
2006-05-19 15:17 i samme diskussion: |
Hvad fanden!! Dan alias "dfolmann" har sgu humor.. Det ser vi gerne noget mere til :-) |
Connex kan også vinde... (2006-05-16 14:34) |
Tillykke til Veolia.. Et par busser langt ude på Bøhlandet tæller vel også i disse tider for dem! |
Data på busserne i Københavns Lufthavn (2006-05-10 22:39) |
B10M bussen har aldrig tilhørt lufthavnen. Det var en privat vognmand som udførte kørslen for CPH. Den kontrakt er nu udløbet. Bussen kører lige nu hos Ørslev. |
2006-05-11 20:38 i samme diskussion: |
Er det med vilje at De Laine blander låne og leje busser sammen med de busser som KLV rent faktisk har haft ejerskab over? I så fald er der rigtig mange busser der skal på denne liste. Der blev lejet mange Volvo B59 af HT, der blev lånt busser af Aabenraa karrosserifabrik, fx. Scania Ørum P, men også Volvo B58 & B9M rutebiler. Af HT busser har vogn 358,360,372,582,584,585,586,674,689,690 været udlejet i kortere eller længere perioder. Det er HT 545 KLV købte til reservedele i 1987, og ikke HT 535. |
300S busser til "Rebus" (2006-05-09 22:27) |
I forbindelse med at Arriva får forlænget deres kontrakt på linie 300S er det nødvendigt enten at skrotte eller renovere deres Mercedes O405GN busser fra 1996. Disse busser har i løbet af de sidste par år fået lov til at ruste så meget at de nu er begyndt at falde fra hinanden i karrosseriet. Derfor vil de nu blive kørt til Opole i Polen hvor at de bliver renoveret teknisk og i karrosseriet så de kan holde mindst to år endnu i drift. |
2006-05-10 09:54 i samme diskussion: |
De hedder Säffle, og ja der kommer 4 styk til 300S, 1008-1011. |
2006-05-10 15:32 i samme diskussion: |
Jo det hedder den. De andre forbliver i Kokkedal. |
Bus linje 3A (2006-05-08 16:11) |
Nu er det jo ikke første gang at Maja fyrer noget l... af her i forummet. Men redaktøren kan jo gøre noget ved det hvis han (også) synes at det er ved at være et problem! Maja har jo før indrømmet at det hun skriver kun er for sjov for at se hvordan vi reagerer.. Det er bare ærgeligt at vi ikke kan have bare ét forum som er nogenlunde seriøst. |
Nye busser til Fynbus (2006-04-27 10:33) |
Lahti har med Scala modellen overgået dem selv i hvor grim en busfront de kan designe, og det siger fandme ikke så lidt når vi taler om Finsk design! Men når vi taler om Fynbus så skal vi lige huske på at Arriva har købt 26 Iris busser til levering de næste tre måneder til Fynbus. Og det er altså højgulvsbusser med handicaplift ved de dobbelte midtdøre. |
Arrivas 5A-busser (var: 5A Busser) (2006-04-25 19:43) |
Jeg tror at Sikander mener at det er højst usædvanligt at der kører en Omnifætter på 5A. Jeg ser linie 5A busser næsten hver dag, og har aldrig set en Omni dér. I følge kontrakten med HUR så er der ingen omnifættere der "må" køre på 5A, denne rute's reservevogne er 1432,1433,1434. Omnifætter 1857 & 1858 er reservevogne på 4A. (jeg ved godt at disse busser ikke har de tåbelige tag-markeringer) |
2006-04-22 10:50 i samme diskussion: |
Efter planen skal de have bus 6286,6287.6289-6299, men de har ikke fået allesammen endnu. Og med netop dette firma kan alting nå at blive lavet om 100 gange inden det går i orden. |
Metrobusser i næste uge (2006-03-20 12:22) |
Gad vide hvor de busser kommer fra! Arriva mangler i forvejen matriel. Men det får vi jo at se.. |
2006-03-21 08:31 i samme diskussion: |
Nej. De busser der står i Holbæk tilhører Vejstruprød Busimport, fornær VT 2007. Så de kan ikke bruges igen! |
2006-03-21 17:12 i samme diskussion: |
Busserne der holder i Hedensted tilhører Vejstruprød Busimport ! Hvis det er de fornylig udrangeret 7100' B10L du tænker på, så er de også solgt !
|
2006-03-21 20:03 i samme diskussion: |
Såså hvad Såså? Jeg er godt klar over at du mener ex. Unibus 7088-7119 serien. Så igen; disse busser er solgt til Vejstruprød Busimport ! |
2006-03-22 15:01 i samme diskussion: |
Netop ja, men lige disse busser som der nævnes er absolut ikke driftklare på nogen måde. Busserne der holder i Holbæk kan ikke køre, derfor er de ikke afhentet af ny ejer. Busserne i Hedensted er defekte i drivlinien, Hedensted står for at lave de større rep. Arriva har også fået tilbudt at forsætte med DAB mk.2'erne ex. Unibus, men man ville altså hellere leje tre Blobber end at forsætte med Unibusserne.. |
NTs 11. udbud afgjort (2006-03-05 11:57) |
Yep. Og man skal ikke forvente at Arriva vil byde fremover i Wulff regi.. |
"Fremmede" HUR vogne (2006-02-17 11:22) |
Sjov liste, jeg mindes at have skrevet den samme liste i det forrige Busfronten forum. Drejer listen sig om fremmede busser som er kommet til København og/eller kørt i HUR perioden? For 2027 har ikke kørt i HUR tiden. Det har 2016 til gengæld som er ex. Skanderborg busselskab 16. Jeg mindes ikke at ex. Kolding 226 har haft et HT nummer > 2026. Jeg kan dog huske forkert. Hvad med 5250,5251,5268,5269,5270,5274,5275? De har alle kørt i HUR tiden. Og så er der alle de busser som er leveret fra ny til andre byer i Danmark, som fx. 2023 & 2024 men som CT har købt brugt hos DHB. Hvis listen kun omfatter HUR tiden, så bliver den ikke meget længere end den her. Hvis den omfatter HT tiden, så mangler der en 50 busser cirka. Ex. Unibus S-busser fra Jylland, ex. Fjordbusser fra Jylland osv.. |
2006-02-18 17:23 i samme diskussion: |
:Dan, det ved jeg godt.. Og det er fint at de bliver nævnt igen fordi det er lidt af en rodebutik! :Jef, Aabenraa "M" betegnelserne er til Volvo B58 og B10M, ikke til andre chassis-modeller. Den bus du nævner er nok ex. AOS 300 / HT 1819. |
2006-02-21 16:12 i samme diskussion: |
Sennahoj: Nå nå. |
2006-02-11 15:04 i samme diskussion: |
Gik jeres debat ikke ud på hvilke numre der IKKE var blevet brugt = genbrugt? |
2006-02-12 10:08 i samme diskussion: |
1436 ER "ledigt" fordi Arriva IKKE har brugt det ved en nylevering. Du bringer den gamle 1436 (og eneste) 1436 på banen, og det har ikke noget med Dan's spørgsmål at gøre. Alle de busnumre som Dan spørger om HAR jo været brugt én gang, det er da Arriva startede forfra med 1000 serien at Dan spørger om hvorfor disse numre ikke er blevet brugt!
|
2006-02-10 17:16 i samme diskussion: |
Tja kære Mugge, det kan jeg jo ikke vide..! |
UddannelsesCentrets vogn 16 (2006-02-10 17:18) |
Nu er bus 1779 & 4331 jo busser der er solgt til UC i Sverige, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor de skal nævnes i denne sammenhæng! |
Irisbusser til Danmark (2006-01-25 08:42) |
Irisbus er godt på vej ind på det danske marked gennem Vejstruprød Busimport. Indtil videre skal Pan bus have 11 eller 12 styk af modellen Arway i 12,0 og 12,8 meter udgaver. Thykjær skal have 5 styk 12,0 meter. Og Arriva skal have 24 styk! til FYNS AMT. Dette er også modellen Arway 12,0 og 12,8 meter. Modellen har handicaplift ved midterdørene (døre 1+2+0). Det drejer sig om en forlængelse af Arriva's nuværende kontrakt hvor FYNS AMT har forlangt nye busser. Arway har ligesom alle andre Irisbusser bygget i Tjekkiet, Iveco motor. Og så er den bedste nyhed at alle Irisbusser som standard er udstyret med VOITH gearkassser! (Tag dén huggende ZF gearkasser!) |
2006-01-27 08:23 i samme diskussion: |
Til sommer. Juni-Juli. |
Buskanon (2006-01-25 19:24) |
Efter danske forhold er en 15-1200C mk.3 en lavgulvsbus, men en rigtig lavgulvbus er vel en bus uden trin hverken ved for, midt eller bagdøre, men den type har der vist aldrig været interesse for i DK. SHS påtænker at bevare en 15-1200C mk.3. Der skal da også helt klart bevares et eksemplar, så hvis ikke SHS gør det så må Busvarelsesgruppen gøre det ;-) |
2006-01-25 20:41 i samme diskussion: |
15-1200C mk.1 har dørtrin bagi så det er ikke rigtigt. Omnicity er rigtig nok en lavgulvsbus, og ja serie 10 & 11 er "rigtige" lavgulvs.. Mht. til en 15-1200C mk.3 til bevarelse, så bliver det med stor sandsynlighed en CT bus. Allerhelst så jeg at det blev en Arriva 1900' vogn da de fleste busser som SHS har bevaret fra København er rigtige KS/HT busser. Vogn 1946-1970 + 1985-1987 + 1999 hører med i KS nummerserien og vil man vil dermed kunne sætte et punktum for KS/HT bus historien med en 1900'vogn. Nu får man en "fremmed" bus ind i folden hvis man anskaffer en City-Trafik bus. Og 7439-7441 skal det ikke være, de kører ude på landet hvor ingen kommer og nogensinde ser de busser.. Der skal helst være Københavner historie i den bus der bevares. |
2006-01-25 21:28 i samme diskussion: |
Nå nå. |
2006-01-25 22:26 i samme diskussion: |
Tja der er lidt meget Nordsjælland over den, men den har historien med sig, eller nummeret. Det ville også være den eneste der kunne være interessant da standen er over middel på denne bus. Men det bliver ikke aktuelt da bevarelse af busser primært er drevet af donationer, og Arriva forærer ikke en rusten møtrik væk, hvor CT derimod har givet udtryk for at de gerne bakker op om projektet når det bliver aktuelt om 2-3 år. |
2006-01-26 08:46 i samme diskussion: |
Det er rigtigt hvad Dennis skriver. En 15-1200C Mk.3 er absolut ikke en lavgulvsbus, jeg har lige studeret nogen billeder af denne model indenfra, og den har faktisk to trin, ét efter midterdørene og ét lige efter (bag)hjulkasserne. Der er nogle af d'herrer her der husker forkert, inklusiv mig selv! Jeg har så også kigget på billeder af Mk.2 modellen, og den er faktisk efter HUR's definitioner en lavgulvsbus da den er magen til Mk.1 mht. plan gulv hele vejen igennem bussen! Mk.1 : Lavgulv Mk.2 : Lavgulv Mk.3 : Laventre. |
2006-01-26 14:45 i samme diskussion: |
Okay, jeg har ikke lagt mærke til at de første mk.3 der er bygget , HT 1946-1970 har mk.2 gulv. Det her er sgu ved at blive for kompliceret.. Jeg vil fremover nøjes med at bruge et udemærket engelsk udtryk til denne type busser: Easy access buses! :-) |
Connex DAB LPG (2006-01-20 18:01) |
Connex har held i sprøjten med at sælge sine brugte busser til eksport. Inden for de sidste par år har de selv eksporteret flertallet af deres udrangeret bybusser. Men denne gang er det utænkelige sket, Connex har solgt alle deres DAB LPG busser de havde i overskud til Ungarn. Dette land har lige ophævet deres 7 års regel for import af køretøjer, derfor er dette muligt. |
2006-01-21 16:46 i samme diskussion: |
Der er ingen andre lande der har udvist den mindste form for interesse for LPG busser indtil videre, derfor er det en nyhed uden sidestykke at disse busser er blevet solgt. At det så er til Ungarn er en nyhed i sig selv da der aldrig tidligere er eksporteret Danske busser dertil før! |
2006-01-22 10:38 i samme diskussion: |
Tålmodighed.. Dette her ved endnu ikke nogen medarbejdere i Connex udover nogle få i ledelsen, derfor vil det tage lidt tid inden jeg ved hvor i landet de skal hen. De er jo heller ikke eksporteret endnu. Men jeg har sat to Ungarnske busnørder på opgaven, og de har et solidt bud på en by tæt på grænsen til Rumænien, der går nemlig rygter om at Connex ønsker at etablere sig dér.. Det kunne være et godt bud på det da jeg stadigvæk ikke anser det for særlig sandsynligt at nogen "ikke Connex firmaer" ville købe disse busser. |
2006-03-21 18:58 i samme diskussion: |
Vent og se indtil de alle er afleveret.. |
2006-03-21 19:13 i samme diskussion: |
Forøvrigt så er busserne solgt til Volvo som har dem til salg i Ungarn gennem en handler.. Så historien er ikke så imponerende alligevel. Connex/Viola har besluttet at købe en masse Volvo busser i hele koncernen på den betingelse at Volvo køber deres LPG busser.. I første omgang de nævnte 49 busser. Derfor bliver der leveret mindst 16 nye Volvo B12BLE Carrus til Køge og Gladsaxe om få måneder. Dem til Køge skal erstatte Berkhof busserne som Viola vist har opgivet.. Men de er IKKE solgt som der er nogen der påstår.. Der er forhandlinger med Connex i Holland men da de kun skal bruge dem i meget kort tid er det ikke sikkert at de tager dem. |
2006-03-22 15:16 i samme diskussion: |
Nej Thomas, de har netop IKKE sat busserne i stand.. At male en bus er ikke en istandsættelse. Men de har tydeligvis ikke været opmærksomme på HVOR meget Berkhof busserne var kørt ned, og det er til trods for de konstante nedbrud på linie 2A. |
2006-03-22 15:19 i samme diskussion: |
Og med de problemer de har med udgået ture i Køge, der skal man huske at de kører med mange af de udrangeret Berkhof som reserve-reservevogne! De har langt flere busser end krævet. |
Nye billeder på Myldretid, Kurt W Knudsen nr 5 (2006-01-19 14:58) |
Nå nu emnet er kommet op. Så blev bussen lige pludselig afskaffet, og uden af medlemmerne af BHS og den tidligere ejer blev adviseret og tilbudt denne semi-renoveret museumsbus! Efterfølgende stod der heller ikke noget om afskaffelsen og grunden til det i deres medlemsblad, i hvertfald ikke i den tid jeg var medlem af denne forening. Siden da har de dog adviseret når man har afskaffet de busser som man ikke interesserede sig for = alle busser efter 1960 eller busser med motoren placeret i midten eller bagi i bussen! Nu vil denne forening også skaffe sig af med deres Aalborg Volvo B59.. Busser fra 1970-80'erne er stadigvæk i stort undertal i Danmark med henblik på bevarelse. Hvis SHS (som efterhånden er de eneste der har busser gemt fra denne periode) skulle indtage samme holdning som BHS, så ville disse årtier med de bustyper som mange af os er vokset op med kun være at finde i vores fotoalbum. |
A tribute to Olsen Banden (2006-02-04 16:28) |
Bussen hed hele den's liv "filmbussen" og blev da også brugt flere gange i "Huset på Christianshavn". |
Gid det var min DAB (Rød) (2005-12-27 11:24) |
Arriva har ikke opdateret sin salgs-side i to år, så den er ikke aktuel mere. B10L busserne der står på listen har kørt indtil for nylig på et Køreteknisk anlæg. De er nu solgt, ligesom 6224. |
Endnu en DAF Jonckheere på vej (2005-12-21 22:14) |
Nu skal også Arriva prøve en DAF SB4000 Jonckheere VDL. Der bliver anskaffet et styk til bybusserne i Holbæk. VT vogn 2039 er givet i bytte for den nye bus som forventes i drift i starten af det nye år. |
2005-12-22 09:13 i samme diskussion: |
Øhh? Jeg forstår ikke hvad du mener med Herregud og ren rakket? |
2005-12-23 16:53 i samme diskussion: |
Bussen var til "promovering" hos CT, intet andet. Der er ikke budt med VDL busser fra CT's side i 18.Udbud. Der var forøvrigt ikke den store begrejstring for kvaliteten af karrosseriet og hvad den indeholder efter gennemgangen af bussen. |
2006-01-11 16:38 i samme diskussion: |
Det viser sig nu at CT alligevel har valgt at købe cirka 15 styk DAF Jonckheere til 18.udbud. Disse bliver af samme type som alle andre busselskaber efterhånden har valgt at købe nemlig DAF SB4000. Busserne bliver selvfølgelig udstyret med ZF gearkasse da VDL Danmark (snart Scandinavien) kun ønsker at sælge busser med den gearkasse! |
Resultatet af HURs 18. udbud (2005-12-23 17:03) |
Busserne til DBO bliver (desværre) med ZF gearkasse, for det mærke fortrækker VDL Danmark! Hvis kunden råber og skriger længe nok kan han sikkert godt få en Voith i sin nye DAF VDL, men sandsynligheden er nok under 1%. I Holland er Voith forøvrigt det fortrukne mærke i DAF VDL busser (!) |
Nettbus i Danmark? (2005-12-09 17:21) |
Vedvarende rygter siger at Norske Nettbus AS er på vej ind på det Danske busmarked. Partnerbus skulle være købt eller forsøgt købt af Nettbus. Dermed har de jo "adgang" til HUR's 18.Udbud. Nettbus er et Norsk "Combus", dvs. den Norske stat har aktier i firmaet. Andre der har hørt noget? |
2005-12-10 13:11 i samme diskussion: |
Rygterne talte sandt! Mærkeligt at nogen udenlandske selskaber vil ind i Danmark, det er jo ikke nogen hemmelighed at det er utrolig svært at tjene penge her. Bare det nu ikke bliver Combus om igen at Netbus dumper priserne for at få kontrakter.. Omkring Connex, så vil det undre mig hvis den danske afdeling blev sat til salg. På den anden side, så ser jeg heller ingen muligheder for at Connex får styr på sin butik forløbig og begynder at tjene penge. Den måde Connex bliver kørt på er "helt ude i skoven", så det ville være et smart træk af hovedkvarteret i Frankrig at skille sig af med deres problembarn. Netbus skal være velkommen til at købe Connex, det kan kun blive bedre. |
2005-12-10 21:29 i samme diskussion: |
Partnerbus er nok det eneste selskab der har haft "lyst" til at sælge! |
Voith vs. ZF (2005-12-05 22:26) |
Der er en udbredt misforståelse at fordi en ZF gearkasse har flere gear, at den så er mere økonomisk.. Tilgengæld er du garanteret langt ringere køreglæde i en bus med ZF gearkasse, specielt den nye ZF serie der kom for 2-3 år siden. Før i tiden var der kun garanti for at gearkassen huggede når den skulle op i gear, men nu hugger den minsanden også når den skal skifte ned.. Når man sænker farten fra fx. 70 km/t, så gasser gearkassen motoren op i omdrejninger under opbremsningen så det ikke er muligt at lave en blød nedbremsning af bussen! De gange jeg har siddet bag rattet på en ny Scania Omnilink eller Volvo B12BLE med ZF gear, der har begge modeller lavet de absurde ned-gearinger. Jeg har efterfølgende spurgt om det kunne være rigtigt, da det er ubehageligt for både chauffør og passagerer som fordrer en blød nedbremsning. Men svaret har været at det skal den gøre!! Så busfabrikanterne er ikke længere interesseret i at bygge busser som kører godt og behageligt, og busselskaberne er åbenbart også ligeglade. Dog skal Fjordbus roses idet at de har givet mig ret i at deres Volvo B12BLE hugger urimeligt ved ned-gearing, de har sendt deres bus 7495 Volvo B12BLE to gange til Volvo fordi at de mente at der måtte være tale om at gearkassen var fejljusteret fra ny af. Men nej, Volvo sagde at sådan skulle den gøre..Altså hugge! Dejlig gearkasse, ZF..Dejlig dejlig :-/ |
2006-01-18 09:15 i samme diskussion: |
Det var en spændende nyhed. Jeg er positivt overrasket over at ÅS vælger Voith gearkasser da ÅS har købt ZF gearkasser ligeså længe de har haft automatgear i deres busser! Jeg vil gerne høre mere om hvorfor at de nu har valgt at prøve Voith... |
Aftale om metroring er underskrevet (2005-12-03 12:40) |
Og ifølge Politiken så vil det ikke ændre på antallet af biler i København! Som jeg kan se det vil det kun gavne billismen idet at der vil blive skåret yderligere i busdriften når den nye metro med dens tåbelige ruteføring åbner om mange år! Lad os så håbe at der ikke er nogen syge mennesker som kunne finde på at lave en eller anden form for angreb på metroen i København, for så tror jeg at det vil blive svært at få passagerene fra de, til den tid tilbageværende busser ned i "hullet i jorden". http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=411173 |
2005-12-01 08:42 i samme diskussion: |
Det er korrekt at de er solgt til Rusland. Forventet levetid; 3-6 måneder! Måske helt op til et år for enkelte af dem. |
Berkhof på 3A (2005-11-29 19:57) |
Det var meningen at de overskydende Connex DAF Berkhof LPG busser fra Linie 350S (6283-6299) skulle indsættes på linie 3A om kort tid. Imellemtiden har jeg fået af vide fra Holland at 6289 findes dernede og den og andre Berkhof fra København fremover skal bruges i Tilburg, Holland. Vi får se om der er Berkhof på 3A fra næste måned! |
ÅS nye busser i drift. (2005-11-27 19:41) |
Det skal nu ikke skræmme nogen væk fra idéen i at bevare en bus. Det er dog vigtigt at bussen man køber/overtager er i køreklar stand, helst direkte fra drift. En Odense eller Århus Sporveje bus ville jeg ikke være bange for at bevare så længe at den kommer direkte fra drift. Bare 6-12 måneder bussen har holdt stille kan koste mange penge og skabe store problemer. Jeg taler af erfaring! Det er dyrt legetøj, det skal man huske på.. Men det er tit pengene værd. |
2006-10-21 23:23 i samme diskussion: |
Og jeg havde lige glædet mig til at høre om nye busser i Århus :-/ ! |
Hvorfor lige 1518? (2005-10-03 20:26) |
Jeg tror at de (Arriva) kaster nogle terninger og det resultat de får ganger de op med hvor mange afspaseringsdage de har tilgode inden jul gange med hvor mange kopper kaffe de har drukket den dag divideret med hvor mange hestekræfter op til flere Toyota Yaris har! = 1518!
|
2005-10-09 12:38 i samme diskussion: |
1517 har ikke været benyttet i flere år af Arriva, faktisk har den været ejet af Vejstruprød Busimport siden Januar 2004, så det er ikke en god forklaring. Jeg ved så godt at 1517 stadigvæk har stået i Arriva's interne busdatabase, men der må jo være bare én person i Arriva som har vidst at denne bus var solgt for lang tid siden og dermed kunne have slettet den ! Måske Hr. Claus Larsen? (Teknisk Direktør Arriva). Vi må håbe at Arriva er bedre med regnskabstallene..
|
2005-10-26 11:36 i samme diskussion: |
Yeah right! |
City-Trafik 2419 (2005-09-20 19:56) |
CT 2419 er i dag set på linje 388 der køres af De Hvide Busser. Bussen er sandsynligvis udlejet til DHB. City-Trafik gør sig en del i udlejning af busser for tiden, 2307 & 2308 har som tidligere nævnt her været udlånt til Københavns Lufthavn. |
DAF Jonckheere busser til De Hvide Busser (2005-08-31 09:29) |
Jef F P Pallavicini skrev i emnet "Connex og Arriva bytter linjer" (http://myldretid.dk/forum/emne/125#962 ): "De Hvide Busser, skal have splinter nye DAF/Jonckheere busser til linje 375, 377, og 388.. Dermed skal Volvo/Aabenraa M94 busserne så udskiftes, Om 8724 stadig bliver i selskabet efter den 23 Oktober er stadig uvis.. (:" [Dette indlæg er redigeret af redaktøren.] |
2005-08-31 09:35 i samme diskussion: |
Tre Volvo B10BLE Aabenraa, 8716 & 8724 bliver udrangeret 23.Oktober. Omkring DAF Jonckheere/VDL busserne, så er DHB endnu et selskab som følger med den tidligere Volvo salgschef over til VDL hvor denne person arbejder nu. Det er tydeligt at se nu hvor man ikke kan få en dansk bygget bus mere, så betyder service og personlige kontakter og tillid mere end hvilket mærke man køber! |
2005-08-31 17:10 i samme diskussion: |
8716 skulle holde til i Hillerød. 8724 skal ligesom de andre busser sælges. |
2005-09-01 11:18 i samme diskussion: |
Jeg har fået oplyst af DHB at 8716 kører i Hillerød, men Sennahøj har jo nok ret! Omkring kvaliteten af Volvo B10BLE, så er der nok ikke flere elektriske fejl på dem end der er på alle andre mærker og modeller. Når det kommer til brand i dem, så er de fleste brande i motorrummet opstået i busser der har en del år på bagen og dermed godt slidt til, vedligeholdelse har vist sig også at have en del at sige på det område. B10BLE er leveret i stort antal som bybusser i hele DK, derfor er de også over-repræsenteret ved motorbrande. Det er først med B12BLE modellen jeg for alvor hører kritik af Volvo. Jeg er heller ikke begejstret selv, for ud over alle de elektriske fejl på denne bus, så er de modeller med ZF meget ubehagelige som passager, den kører simpelthen rædselsfuldt med ZF gearkasse. Jeg har nævnt dette overfor Volvo, og deres svar har været; jamen kunden er velkommen til at vælge andet fabrikat gearkasse... Vupti, der røg ansvaret lige over på kunden istedet for på producenten ;-) City-trafik er ligesom Odense heller ikke utilfredse med deres B12BLE til trods for at CT desværre også har valgt ZF gearkassen til denne model! At Volvo ikke leverer nye busser til kontrakt-start i 17.udbud er nok tilfældigt, mest fordi at der kun skal leveres nye busser til 2A og 350S som Arriva har vundet og 375,377 + 388 som de DHB har genvundet. Hvis der var flere selskaber som skulle købe nye busser og flere ruter der skulle have nye busser, så havde Volvo nok været på banen. Connex har virkelig været utilfredse med deres B12BLE busser, og fået leveret DAF Jonckheere imellemtiden, men alligevel har Connex købt 4 nye B12BLE til linie 10 som var bygget til Wulff bus, og nej de har ikke fået dem billigt! Først i 18.Udbud vil vi kunne se om busselskaberne (stadigvæk) går efter mærkevarer eller om de går efter prisen. Et mærke som Mercedes er igen på vej ind på det danske marked, VDL ligeså, Irisbus står og banker på, Solaris vil også gerne ind i varmen. Jeg forslår busselskaberne at man ser på prisen og på service/vedligeholdelse fra fabrikantens side, der er ikke stor forskel mere i kvaliteten fra mærkevaren og til det mere billige alternativ. |
2005-09-01 14:41 i samme diskussion: |
Thoreb's elfejl er en klassisker, men de fejl der er på B10BLE busser fra 1997 og fremefter er stadigvæk i småtings afdelingen. At der er flere elfejl på en Volvo B10BLE betyder bestemt ikke at en DAB 15-1200C er en bedre bus, den volder ligeså mange problemer hvis ikke flere problemer, men det er på andre områder. Ja det er da meget muligt at 6374-6377 stod klar til afhenting, men hvis en kunde ikke bryder sig om en produkt kunden før har købt, hvorfor skulle de så købe flere af dem? Og til fuld pris? Connex havde muligheden for at hive nogle andre busser frem som de kunne køre med midlertidigt på linie 10 indtil at Jonckheere fik bygget 4 busser mere til dem. Jeg kategoriserer ikke VDL og Mercedes som billige alternativer, jeg er fuldt ud klar over at det er mærkevare (selv om det ikke er min personlige holdning til dem), jeg nævner bare hvilke mærker der er på vej ind på det danske marked, og at man skal være opmærksom på at kvaliteten på en Irisbus nok ikke svinger særlig meget i forhold til en Mercedes eller VDL bus. Og til sidst; om de 200-300.000 kr man betaler mere for mærkevaren tjener sig hjem igen? |
DAB Karrosserier (2005-08-29 18:04) |
Claus skriver: Jeg sidder og gennmgår bøgerne 10 år med HT og bogen om Busdivisionen, og her benævnes busserne med fremmed chassis konsekvent som serie "et eller andet"..... Jeg har ret i at dette stoppede man så med, da man selv begyndte at fremstille chassier ? Kan du komme med nogen eksempler på disse typer du nævner? Hvis det er fx. at HT 1676 er en BS5A, så er det forfatterens egne typebetegnelser som han har opfundet til lejligheden! Under Scania HT bus 1676 står jo netop at den har DAB serie 7 karrosseri, så hvad helt præcist mener du?
|
Roskilde Festival (2005-07-02 17:27) |
Så har du ikke set ordenligt efter, 2024 holder stadigvæk i Roskilde på det stykke plads de lejer. Men det virker ikke som om at de har brugt den selv om at det var planen. |
LED skilte (2005-06-22 18:44) |
Arriva Ryvang bus 1992 Volvo B10BLE Aabenraa 2000 har nu fået de orange LED-skilte i. Hvis jeg husker rigtigt, så er det den første HT bus af "ældre" dato der har fået monteret LED-skilte. 1992 kan ses hver dag på linie 66. |
2005-10-15 20:05 i samme diskussion: |
Ha ha ha.. God (Bus/sporvogns) værkstedshumor!! |
Connex i fremtiden (København) (2005-06-18 21:22) |
Der sker også ændringer hos Connex i København. Ejby anlægget lukker som de fleste jo ved til efteråret, men nu lukker Vasbygade også senest til 1.Januar 2007. Connex Nordhavn er et nyt anlæg på hjørnet af Kattegatvej og Nordsøvej i Nordhavnen. Anlægget har plads til 50 busser med mulighed for at udvide yderligere. Det forventes at anlægget bliver taget i brug i foråret 2006. Derudover skal der etableres et mindre anlæg / udkørselsted på Amager, man kan forvente at dette anlæg bliver ligeså spartansk som dem rygterne vil vide at Arriva fremover vil etablere!
|
Data på de nye Connex-busser (2005-06-21 11:44) |
Er det ikke bare typisk Jesper. Jeg tror at de fleste her efterhånden har lært at læse Jespers indlæg med en hvis sund skepsis (Solaris på Ryvang, linje 7A osv.) jeg beklager Jesper, jeg er ikke ude efter dig, blot lidt træt at dine indholdsløse indlæg. Jeg ønsker et forum hvor seriøsiteten er høj, og oplysningerne svarer til virkeligheden :-/ (Jeg er ikke den eneste vel?!) |
Connex - efter 16. HUR udbud (2005-05-27 09:51) |
Der er modstridene meldinger omkring hvilke busser der fortsætter hos Arriva. Under alle omstændigheder har Arriva tilbudt HUR at erstatte alle B10BLE Aabenraa fra 1994 og alle DAB 15-1200C Mk.2 på Ryvang med LPG busser fra 1998. Hvis HUR ikke accepterer det så er de godt bløde i bolden. De får "nyere og mere miljøvenlige busser", en sætning som pressechefen hos HUR elsker! Desuden er Mk.2'erne også solgt, (fortæller den nye ejer af dem), dog ved den nye ejer ikke hvornår han får dem! : Lars. Jeg tvivler på at Mk.2'erne er sendt til renovering, det man kalder en renovering er som regel en oplakering til under vinduerne, de blev alle malet for 1-2 år siden. Der bliver løbene renoveret motore på dem, men selvfølgelig kun fordi at de er slidt op, ligesom alle andre komponenter i dem. |
2005-05-29 13:57 i samme diskussion: |
Hvorfor bliver Jesper ved med at oploade det billede af Arriva 3067, som forøvrigt er taget af Thomas De Laine?? Og teksten er jo også bare en gentagelse af hvad der i forvejen er skrevet her! |
2005-05-31 20:46 i samme diskussion: |
Men hvorfor dioder når der stadigvæk er prikker tilbage på matrixskiltet der ikke har noget med matrixfilmen at gøre og når nu tårnet stadigvæk står på rådhuset hvorfor er Køge så stadigvæk zone 20? §§ Skal vi ikke se at få lukket den her skamskudte tråd?? |
2005-06-01 10:35 i samme diskussion: |
Der har ikke været omtalt DAB serie II busser her. DAB serie 2 er bygget fra 1966/7-1975 og er aldrig solgt til Unibus. DAB Citybus Mk.2 er derimod solgt til Unibus som nye i 1994, som vogn 88-119. Og hvis du ser i busdatabasen så er der en god del af dem som ikke længere kører på originale nummerplader. |
Overhold din vigepligt! (2005-05-21 11:03) |
Tjek dette link ud for at se hvor galt det kan gå når man ikke lige gider holde tilbage for andre trafikanter! http://x3.putfile.com/videos/d1-12814001478.wmv |
Connex Jonckheere Busser.. (2005-05-16 15:27) |
Hvor de kører?? De er skam ikke bygget endnu, ihverfald ikke alle sammen, og jeg tvivler på om der overhovedet bliver nogen leveret til sidst på måneden her! VDL bygger busserne når de har tid, lyst og kapacitet, derfor kan man godt vente længe efter sådan en vare.. Jeg mener stadigvæk at en vognmand i VT venter på 4 styk som skulle være leveret i Januar!! Men hvis Connex' Jonckheere busser dukker op i løbet af året, så er de ikke vundet med i 16 udbud, men i 17'. Og kun ca. 15 styk. Dog var planen at de skulle køre midlertidigt i 16 udbud, indtil at Connex kunne frigøre de busser som fremover skal køre i 16.udbud, men de kører altså forsat frem til efteråret på 350S. Jeg tror ikke at Connex selv ved hvilke busser de skal køre med den 29' på linie 10 & 26, der bliver sandsynligvis tale om lejet busser. |
2005-05-16 19:33 i samme diskussion: |
Det kan bekræftes mener du! Meget spændende, så har VDL taget sig sammen alligevel.. For en uge siden var der nemlig ikke nogen der vidste om der overhovedet var Jonckheere busser parat til planskiftet. Vi får se hvor mange de har til driftstart. |
2005-05-16 21:20 i samme diskussion: |
Hvis Connex ikke når at få alle Jonckheere busser til den 29.maj, så kommer de til at mangle gule busser til at sætte ind på 10 & 26! Men nu får vi se.. |
Hvor mange Aalborg-bybusser er der i Kbh.? (2005-05-15 16:49) |
Der har faktisk været mange AOS busser i København indenfor de sidste 7-8 år. Dem der stadigvæk kører er : (4)294,295,296,299,300,316,328,329,330,353,369. |
nyrenoverede busser i HUR. (2005-05-13 19:20) |
1. hvad består en renovering af?? Sandsynligvis betyder det det en oplakering. 2. beholder busserne deres "luksus" (høje sæder,aircondition læselamper,ect ect) de er jo gamle S- busser. Det ville være mærkeligt hvis det blev afmonteret.. |
2005-05-18 12:08 i samme diskussion: |
Sennahøj skriver; Næh - markedsføring hjælper ikke den kollektive trafik. I tider med velstand har kollektiv trafik det altid svært. En rask lille krise eller lidt roadpricing - så skal i bare se! Det er korrekt, jeg kan kun tilslutte mig at velstand altid vil være den største modstand! til kollektiv trafik. I lande som Polen og Portugal, hvor jeg har rejst meget, har jeg set hvordan at bare lidt velstand gør kål på kollektiv trafik. Antallet af nye biler på vejene i Portugal steg eksplosivt på få år (små biler dog, som regel Opel Corsa 1,0). I begge de nævnte lande har mange buselskaber (private og kommunalt ejet) måtte dreje nøglen om og lade sig sælge til store internationale pengestærke busselskaber som sjældent lader sig skræmme af manglende omsætning i butikken(!). I Portugal er det Transdev fra Frankrig og Arriva der er ved at dele Portugal mellem sig. I Polen er det Connex som køber næsten alt hvad der er til salg. I Polen er passagerne i rutebilerne næsten udelukkende skoleelever eller gamle damer, resten har købt sig en Fiat 500. Dette har ført til massivt tab i indtægter som igen rammer passagerne. Dem som har valgt kollektiv trafik fra kommer ikke tilbage før en solid økonomisk krise rammer dem, eller en hård roadpricing bliver lanceret. |
Connex og Arriva bytter linjer (2005-05-03 18:00) |
Connex har også genvundet linie 47,67&68. Det står ikke nævnt her på siden.. Og City-trafik fik ingenting.. |
2005-05-03 22:09 i samme diskussion: |
Skal Køge skal køre med Berkhof busser???????????? Det var godt nok en nyhed!! Nej hvor er det fedt hvis de busser skal ud og køre på landet.. Jeg frygtede at de røg helt ud af trafik i DK. Det er jo så kun halvdelen af dem, jeg må snuse op hvad der bliver af resten. Jeg forventer at de 15 nye busser bliver DAF Jonckheere.. Så bliver Køge en Benelux anlæg :-) |
2005-05-03 22:21 i samme diskussion: |
Samme bustype som den de Blå Omnibusser har fået. DAF SB 4000 Jonckheere Transit karrosseri. En europæisk standard bus.. Men det er kun et gæt fra min side. Vi får se. |
2005-05-04 15:12 i samme diskussion: |
I følge Connex selv, så er der kun budt med brugte busser i Køge! 17 DAF Berkhof og 15 Volvo B10BLE. Der skal nye DAF Jonckheere busser på linie 13,47,67&68. Mere kunne jeg ikke få ud af dem i dag!! |
2005-05-05 00:18 i samme diskussion: |
Mht. økonomien i det, så ved jeg at City-trafik har budt på flere at de "pakker" der var, og at de ikke var i nærheden af at kunne komme i betraktning til at få en bid af kagen.. Selv Connex er overrasket over at Arriva kan få økonomien til hænge sammen som de åbenbart har budt på fx. 2A & 350S. Når det så er sagt, så er det jo ikke ulovligt at være en dårlig forretningsmand, hvis det altså skulle vise sig for fx. Arriva at økonomien ikke hænger sammen for dem. De har jo lovet at leve op til hvad der står i kontrakten, og de er en erfaren virksomhed, så HUR har vel sit på det tørre?! Og igen, det er altså kun de store tunge i branchen der kan køre busserne så billigt. Der har jo tidligere været bud fra mindre vognmænd, jeg mener at Therkildsen og en eller to andre små firma har budt på fx. linie 5 & 350S før, men det er (næsten)altid kun de store selskaber som vinder kontrakterne, måske fordi at de har kapaciteten og anlæg osv. til at køre det billigere pga. "stordrift". Conny Didriksen (sikkert stavet forkert) tidligere i HT's bestyrelse mener jeg, udtalte i 1992 at man ved at privatisere busdrften kunne man få en højere standard og bedre service. Hun blev efterfølgende stillet det spørgsmål om det ikke bare ender med at det er 2-3 store selskaber som vinder kørslen, hvortil hun svarede; nej selvfølgelig ikke, så vil der jo ingen mening være med at udlicitere driften :-) Godnat og sov godt! |
2005-06-02 18:01 i samme diskussion: |
Alle Jonckheere busser skal køre 17.udbud på linie 13,47,67,68 + 16E & 22. Fordi at antallet af Jonckheere busser er reduceret fra 32 til 24 går det lige op med det antal Connex skal bruge i de nye kontrakter. |
2005-06-19 13:04 i samme diskussion: |
Ja, det er selvfølgelig SID/3F på 2A,81N og 350S. TF er en "ren Arriva Ryvang ting". Det var dog sådan at de chauffører som Linjebus/Connex overtog fra Bus.Dk/Arriva i sin tid med linje 5 & 350S med flere, ikke kunne tvinges over på SID overenskomst og derfor var der TF og SID vagter på disse ruter, men jeg mener at det kun var en overlapningsperiode at der var dette system, derefter skulle chaufførerne skifte til SID da der ikke blev lavet flere TF vagter til dem. læs = De var stadigvæk TF'ere men kørte SID vagter. De der ikke ville finde sig i det flyttede tilbage til Arriva Ryvang. |
2005-06-21 20:22 i samme diskussion: |
Sidste nyt fra Connex-fronten er at ALLE DAF Berkhof LPG busser bliver genbrugt efter deres tid på 2A er slut. Fordelingen skulle være således: Køge 13 styk + reserve 4 styk. Vasbygade 13 styk. Gladsaxe 4 styk. Dette betyder at Connex vælger at beholde Berkhof LPG busser frem for DAB LPG. Man skal derfor nok forvente stort frafald af DAB LPG busser fra efteråret.
|
2005-10-03 12:20 i samme diskussion: |
Det har hele tiden været meningen at de skulle leveres fra November til slutningen af Januar, så det er der ikke noget nyt i. Sagen er at de fleste af busserne godt kunne have været leveret til tiden, men at Arriva ikke har ønsket det! Det har nok noget med regnskaber at gøre! Og så kan man juridisk set ikke gøre noget ved det da HUR jo allerede har accepteret at det bliver sådan. Men fremover kunne det være at HUR skulle kommunikere med bus-leverandørene.. HUR fremstår hos mig som meget naive. |
2006-02-16 08:55 i samme diskussion: |
Att: Peter. Hvad skal medarbejderen i garagen skifte den defekte bus ud med?? Der er INGEN reservevogne så der er ikke noget at bytte med! Ja, det er et uland.. Det troede jeg at alle vidste ;-) |
2006-02-16 14:08 i samme diskussion: |
Nu bliver min ord vejet lidt forkert. Selvfølgelig har alle busselskaber reservevogne, også i København. Men antallet af reservevogne svarer sjældent til det aktuelle behov. Reservevogne er ikke kontraktvogne, derfor har busselskaberne så få af dem som muligt. |
2006-02-20 17:34 i samme diskussion: |
Nu må jeg altså rette jer. De Berkhof som Connex vil sælge er busserne 6283-6299. Derfor er disse busser ikke som tidligere planlagt indsat på linie 3A, man afventer svar fra Holland. |
1271 (2005-04-18 10:29) |
Hehe. Hvad vil du vide om den? Det er en udemærket bus, og den er en af de få 1200' vogne som blev solgt til eksport. Den kører i dag i Polen, så du kan stadigvæk komme ud og køre med den! |
2005-04-18 20:19 i samme diskussion: |
Sebastian! Er det din yndlingsbus eller ej!! ;-) Bussen er en Volvo B10R-59 fra 1980. Den er bygget i Aabenraa og har byggenummer 708. Chassisnummer er 3342 (B10R løber fra 3000-4787). Den er leveret til HT Helsingør hvor den kørte som bybus indtil anlægget lukkede hvorefter den blev flyttet til Bus Danmark Kokkedal. I ca. 1997-98 kom den for første gang til København hvor den kørte på Ryvang anlægget indtil den blev udrangeret i 2001. Motoren er en THD100DC, gearkassen Voith 851. I 1998 fik bussen en fabriksny THD100EB på kun 217 hk istedet for 100DC motoren på 245 hk. 1271 blev i 2001 solgt til bushandler og vognmand Torben Sørensen i Skælskør, som solgte den til Busforsyningen på Nørrebro, som solgte den til Københavns Bushandel som solgte den til Polen! 1271 opnåede altså 21 år i drift i Storkøbenhavn.. Godt gået!! Læs mere her : http://www.myldretid.dk/nyheder/nr/149 http://www.b59.dk/images/big/polen/PL19.jpg |
2005-05-14 11:51 i samme diskussion: |
Jo ;-) |
volvo bus til bosnien. (2005-04-17 12:08) |
Ja! Den blev, som du jo selv skriver foræret til Bosnien som skolebus i 1994. Den nåede at køre nogle år dernede i bjergene omkring Zenica. Der var et billede af den i Politiken på bagsiden omkring 1996-97 da en Dansk soldat havde taget et billede af den oppe i bjergene. Så den nåede at køre dernede et par år, men nok heller ikke mere.. For et par år siden prøvede Arriva at forære endnu en bus til Bosnien, det var bus 1441 (den rigtige). 1441 skulle foræres til et fodboldshold så de kunne få en bus til at køre rundt i landet til deres kampe. Imellemtiden havde Bosnien dog "hoppet på den samme trend" som de fleste andre lande i Østeuropa, nemlig at det er forbudt at indføre motorkøretøjer over 7 år gammel. Så fodboldsholdet fik afslag fra ministeret i Bosnien (tal om bureaukrati) og altså ingen bus! |
Gamle busser i HUR (2005-04-15 09:25) |
Der er ikke mere nogen aldersbegrænsning på hvor gamle busserne må være så længe at de lever op til HUR's krav. Partnerbus har lige genvundet deres kørsel med deres 11 år gamle DAB citybus mk.2 busser. Det er Connex eget ønske at udskifte deres LPG busser senest i 2008. |
2005-04-15 10:35 i samme diskussion: |
Hej igen. Hvis busserne er løbende godt vedligeholdt, så er det ikke specielt dyrt for fx. Partnerbus at køre videre med deres 10-12 år gammel busser, mest fordi at deres DAB busser er af en rimlig kvalitet i forhold til hvad der bliver bygget i dag, og reservedelene bliver billigere med tiden jo ældre køretøjet er, ligesom værdien på busserne er tilsvarende lav. Men for de store busselskaber vil det nok være en fordel for dem at køre med nye busser som de ikke "behøver" at vedligeholde på og kan aflevere tilbage til leasingselskabet når de er "færdige" med dem. De matte ruder og revnede gulve som du nævner hører jo bla. med til den løbende vedligeholdelse som busselskabet forpligter sig til at vedligeholde ifølge kontrakten! Jeg tvivler dog på om jeg ville råde Arriva Køge til at fortsætte med deres Volvo B10BLE Aabenraa/Säffle 2000 da samlekvaliteten af netop denne type bus er meget ringe! I det hele taget er holdbarheden af en laventre/lavgulvsbus i dag ikke særlig høj. Så i Arriva Køge's tilfælde vil jeg sige: Skift busserne ud hvis i genvinder kørslen! For nu at fortsætte med at gøre en kort historie lang; der er pga. det er blevet mere og mere almindeligt at udskifte 6-8 år gamle busser i Danmark opstået det problem at disse busser ikke kan bruges andre steder i Danmark da kontrakterne ikke tillader det. Og i de lande hvor man ville være interesseret i at købe sådanne busser har man ikke pengene til det da de er for dyre pga. deres relative lave alder. Dette har resulteret i at der holder mange bybusser i Danmark årgang 1995-1998 som ikke kan sælges og står og rådner op! Det er heller ikke forsvarligt synes jeg! Alt for nu. Hilsen.
|
2005-05-07 14:24 i samme diskussion: |
Den blev voldsomt smadret i en trafikulykke. Den var væk i mindst ét år, og var i den periode afmeldt mens den blev genopbygget i Silkeborg. |
Ny bus til De Blaa Omnibusser i Holte (2005-04-14 16:42) |
Ak nej, desværre er Connex nye DAF busser også udstyret med ZF gearkasse. Til gengæld er der tale om en nyhed fra ZF, nemlig ZF6HP592, altså 6 gear!! Connex HT 6331 & 6335 er også blevet ombygget med ZF6HP592 for at opnå en bedre brændstoføkonomi på de ellers meget tørstige Volvo B12B busser. : Jesper. jeg har spurgt teknikchefen hos Arriva i dag om Solaris bussen, og den kendte han ikke noget til, så kan du fortælle mig hvilken Arriva garage der anvender den? |
2005-04-14 21:35 i samme diskussion: |
I følge de busfrontmedlemmer som jeg har talt med her til aften og som kører hos Arriva Ryvang, så har de ikke set bussen, hverken på anlægget eller i trafik. Det er korrekt at der findes en Solaris demo-bybus i København, men det er altså ikke korrekt når du skriver at Arriva har "fået" sådan en bus! |
SAS-Bussen (2005-04-13 20:03) |
Hvor har du den information fra Jesper? Og vil du ikke være så venlig fremover at gøre dine sætninger færdige (og rette dem for eventuelle fejl) inden du sender dine indlæg? Det er tit svært at forstå hvad du skriver. Venlig hilsen. K B10M |
DAB busser (2005-03-29 19:19) |
Det er ved at være slut med dem. Som jeg tit skriver i diverse forum; busser bliver hurtigt gamle nu til dags! Helddigvis kan man, hvis ens længel bliver for stor, tage en tur til Polen (som jeg regelmæssigt gør) og opleve disse dejlige danskbygget aluminiums-busser, ikke mindst lydbilledet er en stor oplevelse! |
2005-03-30 20:45 i samme diskussion: |
Jeg er klar over at du er en pige, jeg skrev det nu også mere for at beskrive helhedsindtrykket af både lyd og syn :-) Men der findes nu også piger der er til lyd ;-) |
Mystik på linje 600S (2005-03-13 20:11) |
Lige for tiden er det Fjordbus 7426 fra 1986 der kører ekstraturen på 600S. 600S rullerne i 7427 har jeg doneret da pensioneret 600S bus Arriva 1830 skulle exporteres synes DHP og jeg at de kunne gøre mere nytte i en Fjordbus end hos dens nye ejer i Polen :-) Husk på at Dyssell busser i Gladsaxe kører dublering på 300S og andre ruter i Hillerød som 575P og 736 mener jeg. Busser der typisk bliver brugt til det er : Ex. HT 1858 Volvo B10M DAB Ex. HT 6669/8018 Leyland 7-1200B Ex. DSB 018 Volvo B10M Aabenraa hvid rutebil!! K |
2005-03-14 10:14 i samme diskussion: |
Jeg har en udkørselsliste fra Dyssell, men der står kun hvornår busserne kører fra garagen og ud på ruterne. Afgang garage : 06,45 linie 706 Slettebjerget 06,45 linie 575P Hillerød st. 06,45 linie 736 Nødebo Skovskolen 06,45 linie 300S jeg mener den kører fra enten Kokkedal eller Nærum og til Lyngby st. 13,30 linie 305+306 Kulsvier Ring evt. til Dyssell og få de aktuelle afgange oplyst. Han er selv busnørd og hjælpsom. |
Forhenværende gasbus 5267 (2005-03-10 11:06) |
Det er et salgsfremstød ja, men næppe med nogen effekt da ombygningen af bussen er meget dyr og interessen for årgang 1998-1999 nok er meget begrænset. Man kan håbe at det lykkes Scania at sælge et par stykker af dem i Danmark, den kører virkelig godt fordi at man har ændret gearstyringen på bussen og så det faktum at der ligger en fabriks ny motor i bussen. Desværre lever motoren ikke op til EURO 3 kravene. |
Ældre City-Trafik-busser (2005-03-06 12:24) |
2016 udrangeret 2048 udrangeret/hensat 2049 reserve 2050 hensat 2051 reserve 2052 reserve 2053 reserve 2054 køreplans-skur 2055 reserve 2056 reserve 2057 reserve 2058 reserve 2059 reserve 2060 reserve 2061 reserve/ Arriva udd.center 2064 reserve 2065 reserve 2066 hensat 2067 reserve 2071 transport bus mv. Disse busser bliver brugt til alt muligt, festivalkørsel, erstatnings busser, bestillingskørsel osv. |
2005-03-06 22:25 i samme diskussion: |
Der er ikke så vidt jeg har erfaret udrangeret flere 2900' vogne siden 2003. 2903,2907,2919,2923,2925,2928 & 2933 skulle stadigvæk være i trafik! |
2005-03-16 22:23 i samme diskussion: |
2052 > ? 2059 > Hensat i Roskilde 2064 > Bryggen 2065 > ? 2071 > Bryggen 2077 - jeg har den stående som Glostrup, men passer det? 2104 2219 > Vejstruprød! 2220 > Vejstruprød! |
2005-03-17 10:33 i samme diskussion: |
Hallooo Jef! Mit indlæg med hvor busserne er placeret er ikke noget jeg gætter mig til, det er faktisk der hvor jeg ser busserne flere gange om ugen. Derfor igen : 2071 bor på Islands brygge!! Att: michael. Dyrings plads i Roskilde, men det er et lukket område som tilhører en privatperson som driver et værksted på grunden. |
2005-03-17 15:44 i samme diskussion: |
Det var også det jeg mente.. Thorvald Borgs Gade kalder vi det så. Jeg er fra København og derfor kalder jeg Islands brygge for bryggen!! Så jeg prøver igen = 2071 hører hjemme på Islands brygge nærmere betegnet Thorvald Borgs Gade.. |
2005-03-17 17:58 i samme diskussion: |
Jeg tror ikke at du, Jef kender mig nok til at afgøre om jeg har en god eller dårlig dag! Jeg blev højst lidt forundret over at du, efter at jeg havde skrevet at 2071 bor på Islands brygge at du så mener at den bor i Ballerup og TDL ellers skal se efter i Roskilde om den står der! Når du skriver det så får du det til at lyde som om at det jeg skrev ikke havde nogen troværdighed..! |
2005-03-17 19:24 i samme diskussion: |
Okay, fint nok. Jeg har for øvrigt en udemærket dag.. Hvad med dig?
|
2006-03-20 09:41 i samme diskussion: |
Der står: I det tidlige forår 2006 forlader den sidste bus Danmark. Dette kan også stadigvæk nåes, 2045 skal ifølge planen til Polen inden månedens udgang.. |
Brændte busser 1997-2005 (2005-02-27 14:07) |
Det er fint at lave sådan en liste, men de busser der nævnes skal kun være dem der er brændt så meget så de er skrottet ikke? For hvis vi skulle nævne dem der har været brand i, så bliver listen meget lang og skal så opdateres dagligt!! Hvis vi holder os til dem der er skrottet pga. brand i elsystem, motor osv, så skal 2700 slettes fra listen da den er genopbygget af den nye ejer. 1046 mener jeg heller ikke er skrottet. 1212,1688, 5170 & 6260 skal så tilføjes til listen. |
2005-02-27 18:06 i samme diskussion: |
Rettelse: 1212 var i 1996, det var 1698 som havde en elbrand og ikke 1688. Tilføjelser: Arriva 1528 motor/elbrand. 1594 motor/elbrand (udlejet til Linjebus) 1698 elbrand. 1939 motorbrand 1943 motorbrand, |
2005-02-27 18:59 i samme diskussion: |
Hvad fanden er 1046 nu også brændt!! Connex 6172 brændte for et par år siden. |
2005-02-28 16:59 i samme diskussion: |
City-trafik 2054 brændte for et par år tilbage i oliefyret og derefter i det elektriske. 1046 er død. Den er smeltet. Billeder på polfoto.dk |
2005-04-04 10:40 i samme diskussion: |
Husk på at den liste der bliver lavet her KUN omhandler busser der er udrangeret efter brand. Jeg giver absolut 1448 en chance for genopbygning.. |
2005-04-04 22:09 i samme diskussion: |
Hvis det er 1445 du tænker på, så har "Molin" da arbejdet på den de sidste tre måneder.. Det var da mit indtryk at den snart er færdig, i kontrast til 1983 :-) |
2005-04-08 00:47 i samme diskussion: |
6341 brændte ikke. Der er da ikke nogen brandskader på den? |
2005-04-08 14:22 i samme diskussion: |
Den havde jeg da helt glemt!! 6143 blev udrangeret pga. mindre motorbrand, så den skal med på listen. Det kan så være at den også er blevet lidt varm af at blive trukket til sydstaterne. |
2005-07-28 12:52 i samme diskussion: |
2700 er ikke glemt. Listen indeholder kun busser der er skrottet efter brand. 2700 er ikke skrottet! |
2005-02-16 17:43 i samme diskussion: |
I følge 10.udbud har HUR overtagelses-pligt på Arriva DD busser. Så ingen busselskab hænger på dem. |
2005-03-12 09:44 i samme diskussion: |
Enig! |
2005-06-03 13:35 i samme diskussion: |
Jesper har jo allerede fortalt os tidligere at der snart kommer en linie 7A.. Det kan være at Jesper har mere nyt om den. Indtil da kan vi jo så høre om hvordan Jesper forstiller sig at man hæver Nørrebro station mindst én meter så DD busserne kan komme under broen? Måske en lille tunnel kan gøre det? |
2A (2005-02-14 11:03) |
Nu er de ellers langt om længe begyndt at være rimlig stabile. Der er smidt mange penge i dem indenfor det sidste års tid. Bussen er meget behagelig at være passager i, gode sæder og et dejligt DAF chassis :-) |
|