Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Tyske busser (var: Autokraft i Danmark)

Tyske busser (var: Autokraft i Danmark)

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-16 01:02)| Link 
Der kan nu læses noget mere om Autokraft i Danmark i pressen: 
 
http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article8643.ece 
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/15/224845.htm

 Sennahoj (skrevet 2006-11-16 12:16)| Link 
Oh rædsel...jeg ser straks at en ny invasion af MAN og Mercedes-busser er på vej. Nu havde vi ellers næsten fået dem udryddet i HT-området! Abildskou er jo i forvejen MAN-fan :-(

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-16 12:28)| Link 
Ohhhh Hvor Dejligt!, En Invasion af Man & Mercedes-Busser lyder S-K-Ø-N-T! :-D

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-16 13:24)| Link 
Det er simpelthen forfærdeligt.. Hvorfor skal vi indtages af disse tyske brændbusser.. Og så hele Århus Amt - Man må fandme håbe de taber, ellers er der over 100 nye integro'er på vej..

 Kim B10M (skrevet 2006-11-16 13:33)| Link 
Ja, jeg ryster bare ved tanken om 39 Scramedes Citaro på linie 5A.. Brandfarlige rustne plasticbusser igennem mit nabolag. Føj for den lede!! Bare spørg Arriva om deres MAN og MB's..

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-16 14:00)| Link 
:-( Jeg ønsker ikke flere lortebusser i mit amt, især ikke flere Integro eller Setra, de er simpelthen sÃ¥ ringe. 101 busser er der i spild i Ã…rhus Amt... Jeg hÃ¥ber de fÃ¥r 0, sÃ¥længe der er tale om lortebusser. 
 
Jesper - som sædvanlig synes du det lyder skønt med nye Mercedes... Men husk at det er rutebiler og bybusser der her tales om, ikke deres turistbusser, som du vel elsker - og her mÃ¥ du simpelthen tage vores andres ord for at de er noget LORT! Sæderne er forfærdelige, lyden er forfærdelig, bussen er brandfarlig, den er billig pÃ¥ den dÃ¥rlige mÃ¥de og Ã¥hh. 
 
Århus Amt / Midttrafik kan vente mange klager hvis disse busser får udbredelse! Jeg vil knibe mindst en tåre, hvis der ikke vælges rigtige lokale vognmænd...

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-16 14:09)| Link 
Peter - Jo, jeg ved godt har her tale om Rute/ByBusser men jeg ELSKER Citaro!, Integro er også en god bus!, I Har Jeres Mening om dem og jeg har min mening om dem!, Okay?

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-16 14:19)| Link 
Nu er det jo ikke dig der evt. skal køre i dem, hver dag, hvis det er i Ã…rhus Amt... 
 
Nej, det er ikke okay - Jeg giver ikke min mening om dem, jeg fortæller sandheden. Integro er en forfærdelig bus. Passagersæderne er ikke gode, det er et faktum. Der gÃ¥r ild i dem, det er et faktum. De er billigere pÃ¥ den dÃ¥rlige mÃ¥de og er noget plastiknoget. Det er et faktum. Min mening om dem, er meget værre og den vil jeg skÃ¥ne jer for! Jeg vil dog sige at jeg ville være meget ked af at se mine mange Scania'er, DABs og Volvoer (endda B12M) blive skiftet ud med Integro! Jeg afskyr sæderne! 
 
Jeg har prøvet en Mercedes Citaro ledbus i Oslo i Norge... Det minder om en Mercedes Cito i kæmpeudgave. Mercedes Cito som i Danmark kaldes mandagsbusser af chauffører flere steder (altså de går i stykker igen allerede mandag)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-16 14:43)| Link 
Østtrafik har 12 integro'er, ud af dem, er der gÃ¥et ild i bremserne pÃ¥ 7 af dem.. 
O.405N2'erne hos De Hvide blev jo til kemisk affald pÃ¥ under 6 Ã¥r.. Bare se pÃ¥ O.405GN ledbusserne pÃ¥ linje 300S, de er rustne, alt falder fra hinanden, og de futter af.. Det gjorde halvdelen af MAN ledbusserne ogsÃ¥.. 
I de nye Integro er der aircondition, men den kan ikke hamle op med den motorvarme der kommer bagfra, det er bevist! 
Og endelig, men ikke sidst - Du kan få 12 Integro'er for 11 Volvo'ers pris.. Det siger vidst lidt om kvaliteten..

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-16 15:13)| Link 
Der ville altid være tilhængere og folk der askyr ved en Bus, Jo, Jeg ska blankt erkende at Citaro & Intrego ikke er Perfekte Busser men det er Volvo B12 jo heller ikke, Vel?, Men jeg synes at det er gode Busser

 Ib Thomsen (skrevet 2006-11-16 21:08)| Link 
Den største fejl er som regel manglende veligeholdese. 
 
Og så lige et spørgsmål til KIM B10M, Jeg har endnu ikke hørt om Plastic der ruster ??????, men det er måske noget der sker til i Skod Volvoer ????

 Claus Larsen (skrevet 2006-11-16 21:23)| Link 
Det er sjovt, det er Ã¥benbart med busser som kvinder, nogle kan lide rød hÃ¥ret andre blondiner, nogle er til Volvo-Scania eller M-B o.sv. Vi chaufføre har hver vores egen favorittype, men jeg tror ærligt talt at passagerne er ligeglade om hvad bussen hedder, bare de bliver fragtet fra A til B. 
P.s. Ib det er rigtigt at plastic ikke ruster, men det mørner og det går faktisk hurtigere når det først kommer igang.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-16 22:23)| Link 
Nogle foretrækker rødhårede, andre blondiner; nogle kan bedst lide Voith-gear, mens andre er til S/M - sludder, ZF - og så videre. Hver har sin smag, og sådan må det være. Men: Det er ikke smag og behag, hvor tit en bus går i stykker, hvor længe, den holder, og hvor meget vedligeholdelse, den kræver. Og på dét område, ER der forskel mellem forskellige bustyper (også af samme mærke). Til gengæld betaler busselskaberne jo så prisen, hvis de har valgt "forkert".

 claus larsen (skrevet 2006-11-16 22:52)| Link 
Ja Thomas du har jo tilfældigvis ret, og jeg kunne komme med en længere forklaring, men det gør jeg ikke fordi sÃ¥ bevæger vi os væk fra den oprindelige trÃ¥d som omhandler den nye deltager pÃ¥ det Danske Busmarkedet. 
 
Men om alt velkommen til AK Busser.

 Kim B10M (skrevet 2006-11-17 09:15)| Link 
Jeg skal formulere mig så alle kan forstå det: Karrosseriet = rust. Interiøret = Plastic. Så burde selv IB kunne forstå det! Tilgængæld må IB gerne forklare hvordan noget kan "sker til i Skod Volvoer" ?

 Kim B10M (skrevet 2006-11-17 09:32)| Link 
Det er jo ikke første gang at Claus stiller sig undrende over for det faktum at det ikke drejer sig om hvor meget passagerer der interesserer sig for busser, eller om hvor meget buschaufførerne synes om den enkelte model. Det drejer sig om bussens præstation, drivlinie, samlekvalitet, matrialer, opbygning (ihvertfald i denne diskussion). Det er lige netop det som nogle af os diskuterer her, og vi udtaler os om det fordi vi interesserer os for det og har forstand på det. Derfor er det utroligt at der gang på gang er nogen som skal deltage i debatten med indlæg som "nå ja men busser er ligesom kvinder nogen kan lide den røde og den tykke og den..." Hvis man ikke har forstand på noget der bliver diskuteret, så behøver man ikke nødvendigvis blande sig i det! Det er jeg så helt sikker på at Ib og Claus og ? i de næste indlæg vil gøre mig opmærksom på at de gerne må, og jeg bestemt ikke kan bla bla bla.. Og så må vi tage det derfra.

 Jørgen Bonne (skrevet 2006-11-17 10:49)| Link 
Godt brølt

 Svend Christensen (skrevet 2006-11-17 16:30)| Link 
NÃ¥r man diskuterer tyske busser, skal man være opmærksom pÃ¥, at tyske trafikselskaber ikke pÃ¥regner at have en bus i trafik længere end højst 8 - mÃ¥ske 10 Ã¥r, derefter er det ud pÃ¥ skrotpladsen. Tyske busser er naturligvis derfor bygget under hensyntagen til dette forhold. Der er selvfølgelig en klar sammenhæng mellem pris, forventet levelængde, kvalitet m.v. Var der ikke det, ville nogle fabrikater jo forsvinde af sig selv.  
 
Med venlig hilsen 
Svend Christensen

 Kim B10M (skrevet 2006-11-17 17:43)| Link 
Interessant synsvinkel Svend, men næppe en sandsynlig én.

 Ib Thomsen (skrevet 2006-11-17 18:01)| Link 
Kim B10M : til = tit 
 
og så kan man jo endnu engang konstatere at der åbenbart kun er en der har ret, og hvis man ikke har sammen mening som ham´så skal man nok blive informeret om man burde have en anden mening som er lig hans !!!!!!!

 Kim B10M (skrevet 2006-11-17 18:07)| Link 
Og den person hedder Ib !

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-19 22:23)| Link 
Kim & Ib nu lyder i som 2 småbørn!, og det er i jo ikke!, Desuden er denne debat kørt ud på et sidespor

 Kim B10M (skrevet 2006-11-19 22:52)| Link 
Nu var det jo ikke mig der startede, men så er det jo godt at vi har en fornuftig ung mand i dig Jesper ;-)

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-19 22:56)| Link 
Og her nÃ¥r debatten til en stopbum (læs: emnet lukkes), eftersom den nu hverken handler om Autokraft i Danmark, ej heller om tyske busser, men om personer. 
 
Kim og Ib kan bruge privat besked-funktionen til at fortælle Fjord-Jesper, hvem der er et barn, og Fjord-Jesper kan bruge samme funktion til at svare...

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
19. november 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/445
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.