Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om claus larsen

Information om claus larsen

Registreret medlem siden 16. november 2006.

claus larsen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Busbilledesider! (2008-05-07 20:33)
jeg er enige i at der figurere mange busbilleder på div. hjemmesidder som er total håbløse, men når det er sagt synes jeg at billeder af busser skal tages fra dørsiden både bagfra og forfra da det giver et bedre indtryk af bussen, men selvfølgeligt kan der være undtagelser f.eks. mange gange turistbusser som holder an en spændende bygning o.s.v. 
Hilsen claus Chf. Holte Turist

 Hvor mange af jer er egentlig buschauffør? (2008-02-28 09:51)

Hej Søren og alle, det er en god tråd du der har taget op, Jeg har i 2 1/2 år kørt hos de Blaa OmniBusser i Holte men har i nu 1 1/2 mdr. kørt hos Holte Turist som bor på samme addresse.

 Hvori består fascinationen egentlig? (2008-02-14 19:55)
Jeg kan godt nikke genkendende til dette emne, jeg er glad for busser men er normalt model og jernbane entusiast ( mest Tysk 1950-1980) og alle synes det er ok med toghobbyen, især når de ser hvad jeg har samlet, men når jeg siger at jeg er helt tosset med busser, ja så mener man at jeg er miljøskadet ( 6 år som buschauffør, Arriva, DBO og nu Holte Turist)

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-02-08 20:23)
Jeg er spændt på hvor de vil garagere deres busser, for de vil få det svært med bygge nye anlæg, for både naboer og kommuner ønsker ikke Co2 forurendende virksomheder i deres nærhed.

2008-02-09 15:44 i samme diskussion:
Man skal huske på at de både skal køre i Nordsjælland og i StorKøbenhavn og der må max være 50 km fra garage til yderpunkt af ruten ellers kræves der blåt bevis(og snart digitalt førekort), samtidig er flere af vestegnens kommuner blevet Co2 reducerende kommuner og omkring lyngby-holte kan man bestemt ikke lide vongmandsvirksomheder, de larmer, og de er ikke særlig chekede at bo ved siden af når man nu har en dyr bil stående i garagen.

 Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden) (2008-02-03 20:00)
Det er sjovt at høre folks meninger om dørene på Berkhof og Jonckhere, jeg giver ret i at de er temmelig langsomme, men sådan er det og på Volvo B12Ble reagere dørkontakten kun hveranden gang og det er også rigtigt irreterende, iøvrigt har Jonckherene nogle ganske fantastiske køreegenskaber og er hurtige som en raket, de kan klare de fleste små personbiler i optrækket. 
Hilsen Claus DBO/Holte Turist

 Pan Bus DB (2007-11-26 21:27)
Kære Kim det er jo typisk hardcore bus entusiasterne som påstår at de ved mere om vores egne arbejdspladser end vi selv gør, men hvis du siger at i har brugt rigtigt meget tid på at fare rundt og sætte nye logoer på alle jeres nuværende busser og i har fået leverandøren til at sætte resten på de nye, så er det jo ikke får sjov, da et privat ejet selskab sjældent kaster om sig med penge for sjov skyld, så jeg tror også at firmaets navn fremover vil være PanDB. 
Hilsen Claus Larsen 
Chf. De Blaa Omnibusser i Holte 
Rigtige Buschaufføre køre 
bus hos De Blaa Omnibusser i Holte

 Ang. Partner Bus´ test-kørsel af A-busser (2007-09-24 20:00)
Jeg så i dag 2 Volvo B12ble 65/Vest i A bus outfit på Lyngbyvej(Lokalsporet), ved Hans Jensens vej, jeg kunne desværre ikke nå at fotografere dem da jeg kørte. 
Men de havde røde hjørner men ingen linie fries. hilsen claus 381

 Ekstrakørsel til Hillerød Kræmmermarked (2007-08-30 18:48)
Nu er jeg tilfældigvis ude og køre kræmmerbus og har hele dagen kørt i CT 2060 fra kl. 10.00 til 16.00, iøvrigt er 8804 yderste reserve faktigst er 4030 sat på som reservevogn og jonckhere busserne må gerne bruges i Week-enden, 8805-8806 er først der oppe og køre i morgen eftermiddag da jo køre skolebus fredag morgen og eftermiddag. 
 
Hilsen Claus DBO

2007-09-01 20:40 i samme diskussion:
I dag har 2061-4029-2060-8805 kørt kræmmerbus i hillerød, egentlig skulle 4030 havde kørt men da 4029 havde været ude og køre tog jeg selv den, og efterfølgende fandt jeg ud af at der var kørt en spejlarm af 4030 hvilket jeg alligevel ikke havde haft tid til at skifte, ( en presset morgen ). 
 
Hilsen Claus chf. DBO

2007-09-02 19:04 i samme diskussion:
Dagens kræmmer kørsel består kun af busser fra DBO 4029-4030-4040-8806, da de CT busser ikke er særlig god kondition, så jeg disket dem til morgen. 
 
Hilsen claus DBO

 Movia-logo (2007-04-20 22:08)
En af de grimme Berkhoffer 1161 er også set idag på Lyngby st. med det nye Movia logo.

2007-05-31 20:01 i samme diskussion:
ja Lars det skete faktisk for en uge siden, helt nøjagtigt onsdag den 23-05.

 150S får ny endestation (2007-04-17 21:18)
I Arrivas Scaniaer er Mobitec indrettet som dem på 200S d.v.s. at du skal trykke et destinations nummer f.eks 41 o.s.v. så får du det rette skilt uden på. 
Og de fleste Volvo busser er udstyret med et thoreb system magen til, men dog er visse volvor udrustet med thoreb som du først sætter linie nr. og derefter destination, 
typisk dem fra 1001-1045 og 1700 serien, og  
De Blaa Omnibussers 4030.

2007-04-17 21:27 i samme diskussion:
Jeg kan iøvrigt fortælle lidt om skiltningen i VDL Jonckhere Daf Sb400, i DBO 4029 funkgere Mobitec ligesom i Scania busserne, men i alle de nye der kom til 22/10-2006 har man fået et system der hedder Hansa, og der gør man følgende, først taster man linie nummer, så køre man pil op og ned til man finder den rigtige destanision, det tager sin tid men er ret effektivt. 
M.V.H. Claus Chf. DBO.

 Busplan 2008 (2007-04-08 10:16)
Ja som buschauffør kan man jo læse dette med rædslen malet i panden, man kan jo frygte linieomlægninger og nedskæringer hver 3 mdr. på politikernes nåde, når de skal spare de årlige 5 % som regeringen har pålagt dem.

 Metroen kørte forkert (2007-04-12 10:01)
Som buschauffør kan jeg godt nikke genkendene til det at køre forkert, det sker nogle gange fordi man sidder i sin egene tanker, men i rgelen opdager det selv ret hurtigt eller at passagerne råber op. 
Da er det jo være med Metroen der er jo ingen personale man kan kontakte.

 Ihverfald en BUs godt i grøften idag. (2007-02-22 10:20)
Jeg kørte igår selv på linie 184 (jeg er chf. ved DBO) og var 1 time bagud ifølge køreplanen, jeg kan fortælle at selv inden i byen lå sneen i lag og det var svært at stå fast i sær når man skulle ud af stoppestederne, så alle stoppesteder der lå på en bakke blev ikke betjent. 
Jeg blev trukket ud af kampen kl. 21 og der havde jeg bussen fyldt af pass. da der jo heller ikke kørte S tog, så der opstod en morderisk stemning (meget forståeligt). 
Jeg kan fortælle af en vores busser på 334 sad fast på Stavnsholtvej i Farum i nogle timer.

2007-02-22 13:20 i samme diskussion:
Grunden til at man trækker bussene hjem og detsvære tit må efterlade de resende, er at som i går at politiet fra råder alt udkørsel, og man vurdere fra firmaets side at det er meget farligt for passaseger og bus at forsætte.

 ML 4901 og 4902 (2007-01-08 15:59)
En lokoføre jeg kender fra LokalBanen mener de er solgt til Arriva i Polen, men det er kun et 3 håndsrygte.

 Ledbusser i HT-området (2007-10-13 17:43)
Jeg har faktisk selv kørt med ledbus på linie 187 (Lyngby st.-Rådvad) MAN nr.1898,1904,1906 1904 var iøvrigt S bus, 
grunden til at vi kørte med dem på 187 var bestemt ikke kapasitetsproblemer men snare Arrivas selvvanlige materiel mangel.

 Ekstrakørsel (2007-01-06 10:14)
På linie 385 som køres af DBO, køre DHB dublering om fredagen fra Høveltevej (Høvelte kasserne) til Holte på afg. 14:07-14:30-14:46, for at aflaste den ordinære bus.

 Nedbrudt bus fra Dito (2006-12-22 20:44)
Ja man har jo travl med Arrivas busser står og flyder rundt omkring, men idag stod en af Dito,s Setra 315 Hd på Helsingør motorvejen ved Endrupvej, den stod der i 4 timer inden Falck fik den flyttet, bussen såvidt jeg ved bruges til kørsel på Riget. 
Jeg fik desværre ikke skrevet nr. eller noget andet, da jeg selv (chf) havde rigtigt travt på 184.

 de blaa omnibusser a/s (2006-12-27 09:43)
Hej Thomas jeg kan fortælle dig at VDL Berkhoferne også har kørt på 333 samt 385 Holte-Allerød og 585-586 P Allerød st. Borupvang(industriområdet). 
Busserne er ikke særlige ens de har f.eks. forskellige længder fra 10 m. til 12 m. jeg kan ikke huske hvilken der er hvad, og de bliver leveret tilbage til VDL her sidst på ugen, da hvores nye 13,7 m. til 184 begynder at komme idag. 
Hilsen Claus chauffør. ved De Blaa Omnibusser A/S

2006-12-31 10:41 i samme diskussion:
4051-4054 var begge i drift fra morgenstunden d. 29/12 og jeg var selv senere nede og sætte 4052 i drift på afgangen 14,05 fra Holte, i løbet af dagen har jeg og min kollega Henrik indøvet stort set alle som skal køre på 184 i denne vogntype. 
Den 30/12 er alle 5 vognløb besat af 13,7 m busser og en i reserve.

 Krav om nye busser?! (2006-12-22 20:34)
Hej Alle, så vidt jeg ved bød CT med brugte busser på linie 21, men valgte at sætte en del nye busser ind ( Volvo B7Rle/Carrus-DAF Sb400 Jonkheere) for egen regning, med tanke på at Dab 15-1200C efterhånden er over 10 år gamle. 
Dette er min forståelse af dette, er der nogle der ved bedre så skriv. 
M.H.V. Claus

 Underskud hos ÅS (2006-12-12 21:58)
Jeg ved ikke om jeg træder nogle over tæerne, og jeg skal ikke gøre mig til bedre vidende men jeg var sammen med mange af jer andre over at se ÅS sidste år, nogle meget imponerende anlæg, med meget høj service både for ansatte og kunder. 
Jeg kan forestille mig at det koster rigtigt mange penge og selfølgeligt er det rigtigt dyrt med alt den sygdom, med udgået ture til følge, for selv om busserne holder stille skal de jo stadig vedligeholdes samt betales, i Hur området er en udgået tur en katastrofe, fordi en udgået køreplantime koster 6-7 køreplantimer før der er ballance i tingene igen. 
Og i århus har man nogle rigtigt dyre køreplan timer, så budgetet løber lige rundt, så der skal ikke for meget slinger i valsen før det går galt.

 Fjord-Bus (2006-12-04 08:54)
7465 kørte igår aftes på linie 308, jeg så den flere gange på Farum station, da jeg selv som chf. kørte på 333-334.

 300S/400S (suk!!) (2006-11-17 20:50)
Jeg kan kun give Jeff ret, men hvorialt-verden kan HUR lige finde en entrepanør med 40 ledige busser, til at alene at køre 300S, og muligvis 35 busser på 400S . 
Vi mangler stadig 6 13,7 M på 184. 

2006-12-14 10:46 i samme diskussion:
Og jeg kan suplere min gode kolega lars med at den samme bus også køre 334 afgangen fra Farum 07:18 mod Holte, det samtidig med 170 ikke skal op om Lyngby storcenter fra d.22/10 har faktisk kostede De Blaa Omnibusser et vognløb.

2006-12-16 10:40 i samme diskussion:
Ja det eneste problem City-Trafik og Fjordbus vil have er hvor busserne skal garageres, da der ikke er mere plads, i hverken Slangerup eller Glostrup m.m.

 Tyske busser (var: Autokraft i Danmark) (2006-11-16 22:52)
Ja Thomas du har jo tilfældigvis ret, og jeg kunne komme med en længere forklaring, men det gør jeg ikke fordi så bevæger vi os væk fra den oprindelige tråd som omhandler den nye deltager på det Danske Busmarkedet. 
 
Men om alt velkommen til AK Busser.

 City-Trafiks nye busser og garage (var: Hvilken bus) (2007-05-24 22:05)
Det er korrekt du må bruge alternative driftbusser de første 3 timer, men i 18 udbud har man med flere entrepenøre aftalt at man kan blande vognparken lidt mere sammen, så der både køre Volvo B7RLE, Dab Mk.3 og Jonkchere på linie 21 og at både DHB og DBO kan bruge deres busser på alle linier. 
Og dette giver jo sig selv da vi hos DBO har 4 12m og 1 13,7m reservebusser kan det give mange problemer.

2007-05-25 17:13 i samme diskussion:
Undskyld Mugge der er lige et par garage forhold jeg har glemt i farten, ( men jeg er jo kun Buschaurfør ), 
men 381,306 henholdvis 11-18 udbud kan du møde de samme busser jonckhere-Volvo 
B10Ble, og når jeg en dag husker mit spritnye kamera så må jeg lige tage nogle billeder af det, eller spørge Hr Knudsen om jeg har ret.

 Opdateret sidst:
7. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.