Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Hvori består fascinationen egentlig?

Hvori består fascinationen egentlig?

 Bo Johansen (skrevet 2008-02-13 22:40)| Link 
Jeg har ofte svært ved at forklare folk hvorfor man gÃ¥r op i billeder og databaser over busser.  
 
Folk har oftere hørt om det, nÃ¥r det drejer sig om tog, men de kan stadig ikke forstÃ¥ ideen i det. 
 
Og det er faktisk svært at forklare. Hvori bestÃ¥r egentlig helt præcist denne fascination af at fotografere busser og interessere sig i deres benyttelse, garagering med mere? 
 

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-13 23:15)| Link 
Kan godt se din problemstilling, fordi tog nemlig billede af en 3A bus i Roskilde som vidst var på værksted, og det kunne en mand derfra slet ikke forstå fascinationen i ?, og stod bare og kiggede undrende på os da vi forklarede ham det !

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-14 10:16)| Link 
Jeg undrer mig blot over, at nogen undrer sig idet hele taget. 
Der er sgu da folk der tager billeder af sportsvogne og arkitekturelle bygninger osv. Her er det Ã¥benbart helt i orden at man tager billeder af sÃ¥danne. Men busser? SÃ¥ stÃ¥r halvdelen af allerede. 
 
En anden myte er at hvis man er busnørd sÃ¥ kan man hele køreplanen udenad. Jeg kan dÃ¥rlig nok køreplanen for Aalborg i detaljer. Men folk har nogle gange en eller anden forudindstillet betragtning af nørder eller entusiaster i det hele taget. 
 
Jeg går op i det som en sund fritidsbeskæftigelse, hvor jeg kan slappe af og tænke på noget andet - især efter en hård arbejdsdag. Behøver man at forklare det nærmere?

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-14 10:28)| Link 
Jeg syns nu man skal tage det med et gram salt.. Jeg plejer, at vinke til folk der flot undrende, det er sÃ¥ sjovt, for sÃ¥ kigger de pludselig den anden vej (; . 
Men folk har generelt svært ved at forstÃ¥, at man interessere sig for busser.. Biler, Lastbiler og tog kan de forstÃ¥ - Men ikke busser.. Det er mystisk! 
 
Men det er da bedre end at være computernørd - Min hobby har da bragt mig ud i verden, ud og se landet og tit ud i den friske luft, på årstider og dage hvor almindelige folk ikke ville bevæge sig ud, om så de fik penge for det.

 claus larsen (skrevet 2008-02-14 19:55)| Link 
Jeg kan godt nikke genkendende til dette emne, jeg er glad for busser men er normalt model og jernbane entusiast ( mest Tysk 1950-1980) og alle synes det er ok med toghobbyen, især når de ser hvad jeg har samlet, men når jeg siger at jeg er helt tosset med busser, ja så mener man at jeg er miljøskadet ( 6 år som buschauffør, Arriva, DBO og nu Holte Turist)

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
14. februar 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/756
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.