Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Bo Johansen

Information om Bo Johansen

Registreret medlem siden 15. juni 2005.

Bo Johansen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 300 s og 400 s (2008-04-26 10:11)
Der bliver da vist en del trængsel, når der skal 10 busser mere ind på den lille plads.

2008-04-28 10:12 i samme diskussion:
Med 10 busser mere mente jeg selvfølgelig, som Michael S skriver, at linje 2A køres af 34 busser mens 300S+400S køres af 28+16=44 busser. Altså 10 busser mere end da 2A var garageret på Malervangen. 
 
Men det hjælper selvfølgelig når man trækker de 7 natbusvognløb fra som Lars Emerslund pointerer.  
 
Jeg tror nu stadig at de første der kører ud om morgenen skal holde tungen lige i munden.

 Strejke i Netbus (2008-03-25 08:23)
http://jp.dk/indland/trafik/article1301762.ece 
 
Citat: "Skal man med bussen i København til morgen, bør man væbne sig med tålmodighed. Linje 5A skal man ikke regne med at se på Nørrebrogade, for den er strejkeramt, og adskillige buslinjer kører med forsinkelser."  
 
Jeg glæder mig til at høre, hvad årsagen er. Hvis det skyldes dårligt arbejdsmiljø, så må jeg som tidligere ansat på Stamholmen sige, at det ikke kommer bag på mig. Kun at det ikke er sket langt tidligere.

2008-03-25 08:29 i samme diskussion:
Adm. Direktør Erik Hein udtaler (på www.netbus.dk): "Jeg har desværre ikke været dygtig nok i min daglige dialog med vore kollegaer, der kører linje 5A".

2008-03-27 13:40 i samme diskussion:
Den slags problemer skulle man jo tro var en saga blot på linje 5A. Som Netbus skrev i en nyhed: "Netbus sætter målrettet ind for at undgå stressede chauffører, og opretter serviceteam på bus 5A (...) syv mand står klar til at hjælpe chaufførerne direkte på ruten" 
 
http://www.netbus.dk/da/nyheder/nyhed_fra_netbus/article/vi-vil-undgaa-stressede-chauffoerer-med-netbus-serviceteam/?tx_ttnews[pS]=1191068823&tx_ttnews[backPid]=294&cHash=09efeaff63 
 
Med 7 mand som udelukkende skal hjælpe chaufførerne, burde det være nemt at få alle chaufførerne til at trække på samme hammel i stedet for at halvdelen ligger og tuller formålsløst rundt med næste pause som eneste bekymring. 
 
Men når man så erfarer, at de "7 mand direkte på ruten" består af én mand, som regel en chauffør uden ledererfaring, der står og hundser med chaufførerne på Syndbyvester Plads, så forstår man pludselig strejken meget bedre.

 Sure chauffører.. (2008-03-25 08:05)
Den slags offentlig udhængning synes jeg er usmagelig. Og hans holdning til at blive fotograferet bliver i hvert fald ikke bedre nu.

 Hvor mange af jer er egentlig buschauffør? (2008-02-28 04:25)
Jeg vil da godt indrømme, at jeg er buschauffør. Jeg kører for Connex i Gladsaxe. 
 
Ja, ved godt at mit firma er blevet omdøbt til Veolia og efterfølgende købt af Arriva. Men jeg føler mig stadig som Connex mand. 
 
Det går nok hurtigt over når jeg får min nye uniform. 
 
Umiddelbart har jeg en teori om, at antallet af buschauffører herinde i er væsentligt mindretal i forhold til deciderede busentusiater uden erhvervsmæssig tilknytning.

 Hvori består fascinationen egentlig? (2008-02-13 22:40)
Jeg har ofte svært ved at forklare folk hvorfor man går op i billeder og databaser over busser.  
 
Folk har oftere hørt om det, når det drejer sig om tog, men de kan stadig ikke forstå ideen i det. 
 
Og det er faktisk svært at forklare. Hvori består egentlig helt præcist denne fascination af at fotografere busser og interessere sig i deres benyttelse, garagering med mere? 
 

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-02-08 17:09)
Jeg sidder med en fornemmelse af, at lige meget hvad fanden Arriva havde gjort, så var linjerne gået til Concordia, som om der pinedød bare SKULLE en ny operatør på banen.

2008-02-27 12:04 i samme diskussion:
K112: Lyder spændende. Har du en Kildeangivelse?

2008-02-28 04:17 i samme diskussion:
K112: Super kildeangivelse... 
 
Nu vi alligevel er i gang med at udsprede oplysninger uden dokumentation, er der så nogen der har nogle nye rygter om garagering af linjen?

2008-03-25 08:08 i samme diskussion:
Hvad er mon muligheden for at Concordia køber Arrivas garage i Ballerup? 
 
Nogen der kender ejerskabsforholdet for den garage? 
 
Og hvad sker der egentlig med uddannelsescenteret?

 Busulykke... (2007-09-27 15:56)
Jeg kan ikke lade være med at tænke, om det indirekte kan være en ulovligt parkeret bil der var skyld i at chaufføren laver for stort udsving?

2007-09-28 09:33 i samme diskussion:
På et billede man blandt andet kan se på http://www.eb.dk kan man se hvordan bussen har kørt over midterhellen, lagt et trafiklys ned og er fortsat over i modkørende vejbane. Utroligt at det ikke gik meget værre. 
 
Det lyder plausibelt at chaufføren er blevet overrasket af en cyklist som i høj fart skulle med over, efter at chaufføren har givet gas, og skal til at fuldføre højresvinget. 
 
Jonckheere har speederrespons som en italiensk sportsvogn og accellererer lynhurtigt med et ordentligt ryk (Begge dele efter min mening meget uhensigtsmæssigt i en bybus), så hvis man reagerer "febrilsk" har man lynhurtigt kørt 10 meter i den forkerte retning, og pløjet alt ned på sin vej. 
 
Håber virkelig at nogen af vidnerne kan bekræfte chaufførens oplysninger, og måske tilmed hjælpe med at finde bemeldte cyklist og stille ham til ansvar.

 Bus brand i Tingbjerg (2007-06-12 08:24)
Når jeg ser på bussen, kan jeg ikke genkende, at branden skulle være startet i bagenden. 
 
Motoren ser helt uskadt ud, som om branden er startet inde i bussen, og aldrig har nået at brænde igennem ned til motoren. Ild breder sig mange gange langsommere nedad end opad. 
 
Det ser nærmere ud som om branden er startet lige bag chaufføren, hvor der er nogle skabe med computergrej, dieselpåfyldningsstuds, og oliefyret roder vist også rundt deromkring et sted. Sidstnævnte er jeg dog ikke helt sikker på. 
 
Det er i hvert fald der hvor karosseriet er brændt længst ned, omkring en halv meter længere end resten af siden. Det tolker jeg som om det er der branden har været aktiv længst. 
 
Det må have været en frygtelig oplevelse for chaufføren på linje 82N som måtte flygte ud af folkelokalet via et vindue på bagsiden - bussen holdt kun 3-5 meter fra huset, og under anderledes vindforhold var folkelokalet nok røget med.

 400 eller 400S (2006-10-23 08:19)
Kim B10M, jeg må erklære mig uening i din påstand, at ingen ser linjefriserne uden på bussen.  
 
Der går skam sjældent en nat på 82N, hvor der ikke er en kunde der fortæller mig det er for dårligt og misvisende eller kommer op til mig på Hedegårdsvej og spørger i hvilken retning han skal gå for at komme til Emdrup torv. 
 
Bussemand: Selvfølgelig er det i orden hvis HUR planlægger kørsel med blå hjørner på linje 400, eller hvad de for øvrigt måtte planlægge af andre fortrædeligheder. HUR bestiller og betaler kørslen, så når de siger: "HOP!", har vi bare at svare: "Hvor højt?" 
 
HUR har altid ret! Også når de har uret!

 Noget at tænke over for linje 300S, 184 m.m. (2006-10-09 04:19)
Jeg faldt over dette videoklip. Asfalten i tunnellen er vist af samme type som på Roskildevej lige før Damhustorvet (læs: helt utroligt afsindigt glat), og dette kombineret med ujævnheder krydret med for høj hastighed får mange biler til at miste vejgreb på baghjulene de samme steder. Det er i hvert fald min lille lommeteori. 
 
Men videoklippets relevans for dette forum kommer ca. 25 sekunder inde i klippet. 
 
Det burde nok give blandet andet en del Arriva Ballerup chauffører sved på panden. Især da jeg ved at "ledfejl" rangerer lige så langt nede på prioriteringslisten som reparation af lændestøtter i chaufførsæder 
 
http://www.youtube.com/watch?v=0hb9BE5PI7U&mode=related&search=

 Arriva i fremtiden (2005-06-17 00:17)
Sikke en ammestuehistorie. 
 
Jeg er villig til at tage mine ord i mig, hvis Ole Hansens påstand bliver underbygget. 
 
Indtil da synes jeg, det er en ualmindelig dårlig vits.

 Data på de nye Connex-busser (2005-06-21 00:51)
Den næste, der siger "kilde", skal give en omgang.

 Connex og Arriva bytter linjer (2005-06-15 01:35)
Jeg ved ikke, om dette er det rette forum, men jeg vover det ene øje. 
 
Hvis der laves et nyt anlæg i Glostrup, vil Arriva mon så vælge 3F eller TF overenskomst? 
 
Skolevogn og Bussemand: Hvor har I jeres informationer fra? Det undrer mig nogle gange, at folk herinde ved ting, som jeg, som medarbejder i Arriva, ikke engang ved :) 
 

2005-06-17 00:26 i samme diskussion:
Nå nå, så det "skal de vel..."? 
 
Da os på linje 100S blev overdraget fra Connex til linje 4A hos Arriva, blev vi tilbudt overenskomst med TF, som praktisk talt alle sagde ja tak til. 
 
Så jeg gentager mit spørgsmål, mon Arriva vil satse på en 3F eller en TF overenskomst på et nyt anlæg i Glostrup?

 Opdateret sidst:
28. april 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.