Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Strejke i Netbus

Strejke i Netbus

 Bo Johansen (skrevet 2008-03-25 08:23)| Link 
http://jp.dk/indland/trafik/article1301762.ece 
 
Citat: "Skal man med bussen i K√łbenhavn til morgen, b√łr man v√¶bne sig med t√•lmodighed. Linje 5A skal man ikke regne med at se p√• N√łrrebrogade, for den er strejkeramt, og adskillige buslinjer k√łrer med forsinkelser."  
 
Jeg gl√¶der mig til at h√łre, hvad √•rsagen er. Hvis det skyldes d√•rligt arbejdsmilj√ł, s√• m√• jeg som tidligere ansat p√• Stamholmen sige, at det ikke kommer bag p√• mig. Kun at det ikke er sket langt tidligere.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-03-25 08:28)| Link 
Jamen sp√¶ndende at se hvad grunden bliver til dette, og interessant allerede at se f√łrste strejke s√• tidligt for en ny garage ..

 Bo Johansen (skrevet 2008-03-25 08:29)| Link 
Adm. Direkt√łr Erik Hein udtaler (p√• www.netbus.dk): "Jeg har desv√¶rre ikke v√¶ret dygtig nok i min daglige dialog med vore kollegaer, der k√łrer linje 5A".

 Thomas de Laine (skrevet 2008-03-25 11:20)| Link 
Det kan tilf√łjes, at busserne ventes p√• gaden igen fra onsdag morgen. Dette betyder s√• ogs√•, at linje 84N er aflyst i nat.

 Thomas de Laine (skrevet 2008-03-25 23:18)| Link 
Her kan man l√¶se og se lidt mere om dagens arbejdsnedl√¶ggelse: 
 
http://www.netbus.dk/da/nyheder/ 
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2008/03/25/162748.htm 
http://tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=415975&r=5

 Kim E (skrevet 2008-03-26 22:42)| Link 
Tja, som gammel 5A-chauff√łr (f√łr NetBus-tiden), kender jeg da til presset. Problemet er s√• det, at bagmanden enten ikke vil, eller ikke kan, hj√¶lpe formanden, ved at overhale ham og ta sl√¶bet et stykke af vejen frem. (S√•dan kan vi p√• linie 4A og 6A feks.). Det er jo ikke smart , at man er fyldt til randen inden ankomsten til N√łrreport, hvor der s√• st√•r 150 mennesker der skal med. Der er 2 halvtomme busser, der ligger og luner sig bagved. Et skilt OPTAGET, hvor er det bleven af?? Det havde man da i gamle dage! Et moderne skilt hvor destiantionen er, OPTAGET TA VENLIGST BUSSEN BAGVED , hvor er det af?? -- Mange sm√•ting kan g√łres for at afhj√¶lpe de stakkels Net-chauff√łrer :)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-26 23:19)| Link 
Ja, Breakdownhofferne p√• 350S havde et skilt 'Optaget - Vent venligst p√• n√¶ste bus'. 
Men dengang var det også væsentligt flere passagere og afgange på linjen (;

 Jesper KD (skrevet 2008-03-27 11:24)| Link 
Det m√• v√¶re blevet sv√¶rere at overhale nu, hvor nogle af afgangene k√łrer l√¶ngere (Lufthavnen) end andre (Sundbyvester Pl.). Jeg kan huske, da jeg i sin tid arbejdede i Lautrupparken, og 350S'erne til Ballerup og Malmparken k√łrte forbi, n√•r turene til Husum Torv holdt ind til stoppested - det var f*** irriterende!!

 Bo Johansen (skrevet 2008-03-27 13:40)| Link 
Den slags problemer skulle man jo tro var en saga blot p√• linje 5A. Som Netbus skrev i en nyhed: "Netbus s√¶tter m√•lrettet ind for at undg√• stressede chauff√łrer, og opretter serviceteam p√• bus 5A (...) syv mand st√•r klar til at hj√¶lpe chauff√łrerne direkte p√• ruten" 
 
http://www.netbus.dk/da/nyheder/nyhed_fra_netbus/article/vi-vil-undgaa-stressede-chauffoerer-med-netbus-serviceteam/?tx_ttnews[pS]=1191068823&tx_ttnews[backPid]=294&cHash=09efeaff63 
 
Med 7 mand som udelukkende skal hj√¶lpe chauff√łrerne, burde det v√¶re nemt at f√• alle chauff√łrerne til at tr√¶kke p√• samme hammel i stedet for at halvdelen ligger og tuller form√•lsl√łst rundt med n√¶ste pause som eneste bekymring. 
 
Men n√•r man s√• erfarer, at de "7 mand direkte p√• ruten" best√•r af √©n mand, som regel en chauff√łr uden ledererfaring, der st√•r og hundser med chauff√łrerne p√• Syndbyvester Plads, s√• forst√•r man pludselig strejken meget bedre.

 Kim E (skrevet 2008-03-27 16:16)| Link 
Jamen s√•dan var det skam ogs√• i "gamle dage", da pause-stedet hed Husum Torv. Her stod en fyr og dirigerede slaget, n√•r der kun var 3-4 min mellem busserne, og alt sejlede. P√• et tidspunkt satte alle chauff√łrerne sig i lokalet, og de busser der kom, blev parkeret, hvor der var plads, og ikke var plads. Grunden var, at der var en dr√•be, der fik alt til at flyde over, og alle havde f√•et nok. - "N√•r jeg kommer til Husum og har 12 min pause, har jeg 12 min pause, uanset jeg er 10 min bagud". - Og s√•dan blev det s√•. "pladsmanden" fik s√• opgaven at f√• busserne afsted i rigtige r√¶kkef√łlge, ikke i rette tid.

 Thomas de Laine (skrevet 2008-03-28 10:29)| Link 
Light-versionen af problemet, JesperKD n√¶vner, er, at nedt√¶llingen p√• A-busstoppestederne ikke fort√¶ller, om det er en kort eller en lang tur, der kommer om X minutter. Det er is√¶r irriterende om aftenen, hvor der er l√¶ngere mellem busserne. 
 
Faktisk har fem ud af de seks A-buslinjer b√•de korte og lange ture nu: 
 
1A: Korte ture til Hvidovre Hospital, lange ture til Aved√łre st. 
 
2A: Korte ture til Lergravsparken st., lange ture til Kastrup st. 
 
4A: Korte ture til Mozarts Plads, lange ture til Fem√łren st. 
 
5A: Korte ture til Sundbyvester Plads, lange ture til Lufthavnen 
 
6A: Korte ture Emdrup Torv-N√łrreport st. i morgenmyldretiden

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
28. marts 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/794
Copyright © 1999-2023 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.