Strejke i Netbus
Bo Johansen (skrevet 2008-03-25 08:23) | | Link | http://jp.dk/indland/trafik/article1301762.ece Citat: "Skal man med bussen i København til morgen, bør man væbne sig med tålmodighed. Linje 5A skal man ikke regne med at se på Nørrebrogade, for den er strejkeramt, og adskillige buslinjer kører med forsinkelser." Jeg glæder mig til at høre, hvad årsagen er. Hvis det skyldes dårligt arbejdsmiljø, så må jeg som tidligere ansat på Stamholmen sige, at det ikke kommer bag på mig. Kun at det ikke er sket langt tidligere. |
Danish Ghauri (skrevet 2008-03-25 08:28) | | Link | Jamen spændende at se hvad grunden bliver til dette, og interessant allerede at se første strejke så tidligt for en ny garage .. |
Bo Johansen (skrevet 2008-03-25 08:29) | | Link | Adm. Direktør Erik Hein udtaler (på www.netbus.dk): "Jeg har desværre ikke været dygtig nok i min daglige dialog med vore kollegaer, der kører linje 5A". |
Thomas de Laine (skrevet 2008-03-25 11:20) | | Link | Det kan tilføjes, at busserne ventes på gaden igen fra onsdag morgen. Dette betyder så også, at linje 84N er aflyst i nat. |
Thomas de Laine (skrevet 2008-03-25 23:18) | | Link | Her kan man læse og se lidt mere om dagens arbejdsnedlæggelse: http://www.netbus.dk/da/nyheder/ http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2008/03/25/162748.htm http://tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=415975&r=5 |
Kim E (skrevet 2008-03-26 22:42) | | Link | Tja, som gammel 5A-chauffør (før NetBus-tiden), kender jeg da til presset. Problemet er så det, at bagmanden enten ikke vil, eller ikke kan, hjælpe formanden, ved at overhale ham og ta slæbet et stykke af vejen frem. (Sådan kan vi på linie 4A og 6A feks.). Det er jo ikke smart , at man er fyldt til randen inden ankomsten til Nørreport, hvor der så står 150 mennesker der skal med. Der er 2 halvtomme busser, der ligger og luner sig bagved. Et skilt OPTAGET, hvor er det bleven af?? Det havde man da i gamle dage! Et moderne skilt hvor destiantionen er, OPTAGET TA VENLIGST BUSSEN BAGVED , hvor er det af?? -- Mange småting kan gøres for at afhjælpe de stakkels Net-chauffører :) |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-26 23:19) | | Link | Ja, Breakdownhofferne på 350S havde et skilt 'Optaget - Vent venligst på næste bus'. Men dengang var det også væsentligt flere passagere og afgange på linjen (; |
Jesper KD (skrevet 2008-03-27 11:24) | | Link | Det må være blevet sværere at overhale nu, hvor nogle af afgangene kører længere (Lufthavnen) end andre (Sundbyvester Pl.). Jeg kan huske, da jeg i sin tid arbejdede i Lautrupparken, og 350S'erne til Ballerup og Malmparken kørte forbi, når turene til Husum Torv holdt ind til stoppested - det var f*** irriterende!! |
Bo Johansen (skrevet 2008-03-27 13:40) | | Link | Den slags problemer skulle man jo tro var en saga blot på linje 5A. Som Netbus skrev i en nyhed: "Netbus sætter målrettet ind for at undgå stressede chauffører, og opretter serviceteam på bus 5A (...) syv mand står klar til at hjælpe chaufførerne direkte på ruten" http://www.netbus.dk/da/nyheder/nyhed_fra_netbus/article/vi-vil-undgaa-stressede-chauffoerer-med-netbus-serviceteam/?tx_ttnews[pS]=1191068823&tx_ttnews[backPid]=294&cHash=09efeaff63 Med 7 mand som udelukkende skal hjælpe chaufførerne, burde det være nemt at få alle chaufførerne til at trække på samme hammel i stedet for at halvdelen ligger og tuller formålsløst rundt med næste pause som eneste bekymring. Men når man så erfarer, at de "7 mand direkte på ruten" består af én mand, som regel en chauffør uden ledererfaring, der står og hundser med chaufførerne på Syndbyvester Plads, så forstår man pludselig strejken meget bedre. |
Kim E (skrevet 2008-03-27 16:16) | | Link | Jamen sådan var det skam også i "gamle dage", da pause-stedet hed Husum Torv. Her stod en fyr og dirigerede slaget, når der kun var 3-4 min mellem busserne, og alt sejlede. På et tidspunkt satte alle chaufførerne sig i lokalet, og de busser der kom, blev parkeret, hvor der var plads, og ikke var plads. Grunden var, at der var en dråbe, der fik alt til at flyde over, og alle havde fået nok. - "Når jeg kommer til Husum og har 12 min pause, har jeg 12 min pause, uanset jeg er 10 min bagud". - Og sådan blev det så. "pladsmanden" fik så opgaven at få busserne afsted i rigtige rækkefølge, ikke i rette tid. |
Thomas de Laine (skrevet 2008-03-28 10:29) | | Link | Light-versionen af problemet, JesperKD nævner, er, at nedtællingen på A-busstoppestederne ikke fortæller, om det er en kort eller en lang tur, der kommer om X minutter. Det er især irriterende om aftenen, hvor der er længere mellem busserne. Faktisk har fem ud af de seks A-buslinjer både korte og lange ture nu: 1A: Korte ture til Hvidovre Hospital, lange ture til Avedøre st. 2A: Korte ture til Lergravsparken st., lange ture til Kastrup st. 4A: Korte ture til Mozarts Plads, lange ture til Femøren st. 5A: Korte ture til Sundbyvester Plads, lange ture til Lufthavnen 6A: Korte ture Emdrup Torv-Nørreport st. i morgenmyldretiden |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|