Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Kim E

Information om Kim E

Registreret medlem siden 21. september 2007.

Kim E har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Strejke i Netbus (2008-03-26 22:42)
Tja, som gammel 5A-chauffør (før NetBus-tiden), kender jeg da til presset. Problemet er så det, at bagmanden enten ikke vil, eller ikke kan, hjælpe formanden, ved at overhale ham og ta slæbet et stykke af vejen frem. (Sådan kan vi på linie 4A og 6A feks.). Det er jo ikke smart , at man er fyldt til randen inden ankomsten til Nørreport, hvor der så står 150 mennesker der skal med. Der er 2 halvtomme busser, der ligger og luner sig bagved. Et skilt OPTAGET, hvor er det bleven af?? Det havde man da i gamle dage! Et moderne skilt hvor destiantionen er, OPTAGET TA VENLIGST BUSSEN BAGVED , hvor er det af?? -- Mange småting kan gøres for at afhjælpe de stakkels Net-chauffører :)

2008-03-27 16:16 i samme diskussion:
Jamen sådan var det skam også i "gamle dage", da pause-stedet hed Husum Torv. Her stod en fyr og dirigerede slaget, når der kun var 3-4 min mellem busserne, og alt sejlede. På et tidspunkt satte alle chaufførerne sig i lokalet, og de busser der kom, blev parkeret, hvor der var plads, og ikke var plads. Grunden var, at der var en dråbe, der fik alt til at flyde over, og alle havde fået nok. - "Når jeg kommer til Husum og har 12 min pause, har jeg 12 min pause, uanset jeg er 10 min bagud". - Og sådan blev det så. "pladsmanden" fik så opgaven at få busserne afsted i rigtige rækkefølge, ikke i rette tid.

 Hvor mange af jer er egentlig buschauffør? (2008-02-28 15:52)
Jeg er chauffør på Ryvang, og stadig løs, så jeg er på alle de linier der findes, og som kommer dertil. Kan egentligt bedst lide at ikke "sidde fast" på 1 linie hele tiden, men kommer lidt rundt forskellige steder.. 
 
Venligst 
Kim

 Netbus turistbus brændt (2008-02-20 05:53)
Og manglende konsekvens gør at de kan fortsætte deres fuldstændig vanvittige opførsel! - Er de under 15 skal de bare hjem til far og mor, og de sociale myndigheder får besked. Far og mor har vel opgivet den unge forlængst, og myndighederne sende rbare breve til far og mor om at de skal holde øje med ungen. Det er så alt. :( 
 
Uhygge 
Kim

 Luft-puderne og frostvejr, eller ?? (2008-02-16 16:53)
Hej alle. Har flere gange været ude for, at luftpuderne på 150S (og vel andre busser), pludseligt sætter sig fast, enten helt nede, eller helt oppe, og det bevirker, der ingen affjedring er overhovedet. den jeg kørte med igår nat, den satte sig fast i MAX-stilling, var sgu nervøs for den ville sige BANG!, og den hoppede og dansede, så jeg måtte trille i garage og skifte bus. - Er det frostvejret der sætter is på nogle dysser, så de ikke virker?? eller?? 
 
Hilsen Kim..

 Rejsekortet (2008-01-26 14:53)
Ak ja! - Det ender nok med vi beholder et system der er så godt som vandtæt = det nuværende, især i det gamle HT-område. Har kørt på linie 5A i mange år, og kan ikke se det var stressende den måde det foregår på nu. - De allerfleste (85%) har jo kort, og smutter bare ind, resten skal betale, og det foregik 2-3 steder i byen, hvor de rvar mange af den slags. - så problemet med det nuværende system er ikke så stort som det gøres til :)

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-01-30 02:51)
Det lader til, at Movia er ved at være godt møre af det kaos, linie 4A's rute-omlægning omkring Sundbyvester Plads har givet, at de nu vil lave det hele om igen igen! - Planen er at 4A fortsætter ad Amagerbrogade til Elbagade, der så IGEN får linie 4A, og endestationen blir stadig Femøren St.- Der mangler kun start-tidspunktet..

2008-02-25 11:23 i samme diskussion:
Hej alle.. ang linie 82N skriver vores interne blad i Ryvangen at VI får denne linie 16.marts.. Gør vi det?? Iflg busbasen gør vi ikke!! ?? 
 
Venligst 
Kim

2008-02-27 10:44 i samme diskussion:
Grunden til jeg troede det var en fejl, er, at 82N jo kører samme rute som 2A gør om dagen, undtagen et lille stykke ude på Amager. Derfor troede jeg lige det var 2A's vogne der kørte 82N. (Var nok osse mest logisk, men sådan er der så meget, især ang. natbussernes numre.. og ruter). 
Hygge 
Kim

2008-03-23 23:57 i samme diskussion:
Det lader til der skal strammes op på certificeringerne. Det man idag skal kunne, er zoner og kunderservice, IKKE et ord om gade-kendskab på den rute man kører. - Man ser det når der er omkørsler, så får chaufførerne slynget nogle gadenavne ud. Dem der har by-kendskab, har kørt taxa før, de skal nok finde den nye vej, de andre aner ikke hvor de er og hvor de skal hen. -- Og nu er vi så ved 4A. Der står i vagt-papirerne, at nu kører 4A via Elbagade. Os der har kørt taxa ved alt om hvor den er, mens mange andre ikke aner hvor den er. Og kender man ikke vejen tar man den man kender , den gamle vej .. 
 
Venligst 
Kim

2008-04-05 16:02 i samme diskussion:
Det med at nogle chauffører kører deres egne omveje, er der vist en fin forklaring på. Man hører i radioen om en omlægning, og studser lidt over hvor ringe kendskab MOVIA egentligt har til et KRAK-kort over området. Der var mange gadefejl igår og forleden. Så må en chauffør jo improvisere og finde sin egen vej *GG* 
 
Hygge. 
kim

2008-04-06 06:00 i samme diskussion:
Ja, den med fejl-kørslen af Wibrandtsvej er da utrolig! Hver eneste dag står der med STORT på vagt-sedlen, at 4A kører ad Elbagade! -- Det kan kun være en afløser, der ikke har kørt 4A over en uge, men det er stadig slet ingen undskyldning. Du burde ringe til ARRIVA Ryvang og nævne det, gerne med oplysning om intern-nr på bussen... 
---- 
Og ang at et par chf. troder en ordre om en omlægning: Jamen når den stakkels somalier, der er bleven buschauffør, aldrig har kørt taxa, og så absolut ikke kender København overhovedet, hvordan skal han kunne køre en omkørsel kun på grundlag af nogle vejnavne?? 
 
Hygge 
Kim

2008-04-07 17:04 i samme diskussion:
Ak ja. Prøver lige at finde den omlægnings-rute (er gammel taxa-fiduz, sååå.), men den ser noget broget ud. Men lad os sige at man skal dreje af ved Jagtvej fra Rantzausgade .. hmm? og så igen tv ad Ågade (som de kalder noget andet), , derefter hedder det Åboulevarden og Gyldenløvesgade. Hvad man skal i Rosenørns Alle efter, ved jeg ikke lige. (men 69 kører vist den vej rundt i forvejen). De andre linier skal jo ikke følge den vej rundt.. :) -- Udover det: 
Linie 5A og 350S fra Vest, bliver af en eller anden grund nu ledt NORD om Nørrebrogade og ikke SYD om, og helt hen til Nørre Søgade. Nu kommer de ind på Nørreport i helt forkert retning. 350S kommer nu ind på sit stoppested mod Ballerup, men den kommer jo FRA Ballerup! og 5A må bruge samme stop. Kom de fra SYD, Åboulevard mv. skal de op via Øster Søgade, så de kommer ind i rette retning til Nørreport. (så svært er det vel ikke for MOVIA at se?). 
 
Hygge 
Kim

2008-04-08 16:10 i samme diskussion:
Til Jef: Lad os være realistiske. Hvor er det lige der konstant er omlægninger?? Nørrebro! eller Christtianshavn! - Eller demo'er på vej til/fra Rådhuspladsen/Christiansborg, til de to steder. Så kan man lave "indlærings-omkørsler 1-2-3-4" som alle chf. skal vide. Feks OMK 1 er fra Bellahøj, og så TH ved NørrebroSt mod Ågade, og TV ad Ågade, og TV ved Farimagsgade, og TH ved Frederiksborggade, og man er på vej ind Nørreport rigtige retning! - Og samme vej modsat retning. Alle chf. har på papir hvad alternativ rute der er tale om, og den skal læres, lissom den alm. rute. - Og så fremdeles med de andre alternative ruter. - Så tror jeg ikke man ser vildfarne busser mere.(ikke så mange som nu ihvertfald). ;) 
 
Hygge 
Kim

 A-Bus i Hillerød (2007-11-29 16:29)
Ang at det var en 4A i Gilleje, kan det godt være rigtigt. - Normalen er, at det er 150S-busser der betjener 94N og 95N, men værkstedet vil da gerne se busserne fra 150S, der har problemer, inden de ryger på natbusserne, og først kommer hjem 1 time før de skal starte igen om morgenen! - Der kan så forekomme, at man smider en 4A bus afsted fra garagen, det er jo samme type bus, eneste forskel er farven på hjørnet. Og om natten er det jo underordnet om der står 150S eller 4A oppe i siden .. - Men udover alt dette ved jeg egentligt ikke om ARRIVA overhovedet MÅ sende andre busser på natten end 150S-busserne?? 
 
Mvh. 
Kim 
Nat-chf. bla.a. på 94N

2007-11-30 18:49 i samme diskussion:
Hæhæ! Du har ret. Der har været indøvning på den rute fornyligt. -- Ved ikke om de stakler der er indøvet, så er blevet bedre til ruten. Men lige strækningen mellem Hillerød-Gilleleje er der ingen der vil ha frivilligt. Kan de bytte den til feks en der kun kører til Hillerød, gør de det! - 
 
Kører selv den omtalte strækning, og eneste jeg kræver er, at BEGGE forlys virker på bussen! Kører absolut ikke i bælg-mørke i regnvejr med defekte forlys! :( 
 
Hygge.. 
Kim

2007-12-18 03:24 i samme diskussion:
Nu vi er igang, nej, så må 4A-busserne slet ikke køre natbusser! Kontrakten med MOVIA er meget præcis, hvad for busser der må hvad og hvornår! -- Det gør så også, at de vagter der både har 14 OG natbus i samme vagt, skal fræse i garagen med linie 14 og skifte bus til en anden , nogengange på 10 minutter, hvor den nye bus så skal varmes op osv. -- Og linie 14 er gasbusser, de fleste SÅ nedslidte at man ikke fatter de faste chf. gider køre dem!  
 
Hygge. 
Kim

2007-12-19 01:40 i samme diskussion:
Problemet med de vagter, og alle andre vagter med både linie 14 og 94N/95N er den, at man ikke må bruge gasbusser på linie 94N/95N. Derfor skal der byttes bus midt i en vagt. -- Og det er grunden til at man er ved at finde en helt anden løsning, så man ikke skal bytte bus. Et rent nat-hold der kun kører 15.7-meter bus , kan feks starte som 150S og så bare ændre linie til 94N/95N senere.. Sådan var det tidligere da de tre nævnte linier var stationeret i Kokkedal.  
 
Hygge. 
Kim.

2007-12-21 17:52 i samme diskussion:
TSK! jaja, man tror sgu nogengange det er en 15.7-bus man kører med. Men tilbage til emnet, "A-bus i Hillerød". -- Aha, så får man forskellige meldinger fra MOVIA, ARRIVA, Kontoret, og herinde. Igrunden er jeg ligegelad med om jeg kører en "4A" som 94N eller det er en "150S" som 94N . Busserne er 99% ens, udtagen farverne på kanterne, samt dem fra 4A er lidt nyere. Har dog aldrig oplevet en gasbus som 94N eller 95N, (der kører skam gasbusser som N-busser, men det er igen kontrakt-bestemt!). 
 
Hygge. 
Kim 

2007-12-23 14:02 i samme diskussion:
Ville nu gerne opleve en gasbus på 94N nu om stunder, men må ikke få sådan een. Jeg SKAL aflevere linie 14 og skifte bus. - De skal ikke nyde noget af Geels Bakke og andre stejle strækninger ude ved Holte, som de siger. Og ang 95N skal de ikke ha en gasbus ude på motorvejen mod Hørsholm. - Især når der er 150S-busser ledige, og en del 4A holdende, er der ingen grund til at smide gasbusser på disse lange strækninger.. 
 
Igrunden rimeligt nok .. 
 
Julehygge til alle. 
Kim

 Arrivas 5A busser (2007-11-22 07:38)
Der er ikke plads i Maribo, der er jo allerede gamle 5A-busser dernede. - Dem i hellerup er Tog-busser, eller S-tog-busser, og der har Ryvang åbenbart valgt at bruge busser der endnu ikke har fået fjernet de gamle markeringer.

2007-11-22 09:04 i samme diskussion:
Ok. Det er den gamle frase med, at Arriva har glemt at stikke fingeren i jorden. Linie 5A kan jo betragtes som den mest brutale rute overfor de stakkels busser! Både passagerer, andre bilister, samt det, at man skal være meget aggressiv overfor bussen for overhovedet at komme gennem Amagerbrogade og Nørrebrogade, og følge planen! gør jo at busseren slides hårdt. Pasagerne på den rute er heller ikke de mest flinke overfor andres ejendom, og busserne i særdeleshed. Men mange af de gamle 5'ere klarede da skærene meget godt, men ca halvdelen er lige til at hugge op :(

2008-02-05 17:13 i samme diskussion:
Der er reserver ude på 150S i øjeblikket. Chaufførerne kan ikke køre bus for tiden. Der er ret mange 150S med skader lige p.t. :(

2008-03-03 23:29 i samme diskussion:
Så er alle de gamle 5A-busser smuttet til maribo, de er væk fra Ryvang. - De skal have en overhaling, allesammen, inden de fleste skal til Stockholm, og nogle skal til 300S. -- Hygge Kim. ---

 Arrivas nye busser til Ryvang (2007-11-22 07:44)
De nyeste busser bliver også brugt på linie 14 som reserve, når gasbusserne der svigter, som de ofte gør! Og de gas-busser skal vi døje med helt til 2009 , ak ja !

 Ekstra- og veteranbusser under Kulturnatten 2007 (2007-11-22 07:48)
Forresten, jeg kørte linie 4A den Kulturnat, mellem Svanemøllen , og Nørrebro St ! - Aldrig har jeg haft SÅ FÅ passagerer! Som EKSTRA vogn , på en strækning hvor der bare skete INTET !! Fik dog solgt 4 billetter på 4 timer ! *tsk*

 Movia-linjeændringer (2007-11-23 05:33)
Nu vi er ved linie 4A - nogen der ved mere om 4A's skæbne på Amager?? -- Har hørt en fugl synge om at ruten flyttes til Avedøre, og byttes med 18, der så blir en A'linie mod Amager?! MOVIA har vist regnet ud, at mange skifter bus på Valby St mellem 4A og 18.

 Arrivas 5A-busser (var: 5A Busser) (2007-10-22 02:18)
Her søndag 21.okt. blev nogle af de gamle 5A-busser kørt mod Maribo ! -- Gad vide hvorfor de lige skulle til Maribo? -- Desuden er nogle nu lavet om til 173E-kørsel, da led-busserne der kørte den linie, skal væk. -- Resten er sendt tilbage til leverandøren. -- Den ledige plads overtages nu af 150S-busserne på Ryvang. 
 
Hygge. 
Kiom

 Opdateret sidst:
8. april 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.