Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > A-Bus i Hillerød

A-Bus i Hillerød

 Marc Liljeqvist (skrevet 2007-11-23 11:51)| Link 
I gÃ¥r aftes holdt der en bus fra linje 4A pÃ¥ Hillerød station. 
Skal den indsættes som reserve i området, eller var det bare et en-gangs tilfælde?

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-11-23 20:55)| Link 
Nok tale om S-Togsbus. Anchersen Turistbusser udfører i øjeblikket ogsÃ¥ Togbuskørsel pÃ¥ Kystbanen ml. NivÃ¥ station og Helsingør station. Sidste gang med togbusser pÃ¥ kystbanen er i denne weekend. 

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-11-23 22:38)| Link 
Hvorfor skal gætterier og et fremmede selskabs kørsel pÃ¥ kystbanen blandes ind i en debat kaldt 'A-Bus i Hillerød'? 
 
Hvad med at holde sig til emnet!?

 Fjord-Jesper (skrevet 2007-11-23 23:50)| Link 
Jef, Nemlig!

 Morten Hay (skrevet 2007-11-25 22:40)| Link 
Kunne det ikke være at den skulle køre 94N? 
Jeg har selv set en 4A bus på Gilleleje st.

 Kim E (skrevet 2007-11-29 16:29)| Link 
Ang at det var en 4A i Gilleje, kan det godt være rigtigt. - Normalen er, at det er 150S-busser der betjener 94N og 95N, men værkstedet vil da gerne se busserne fra 150S, der har problemer, inden de ryger pÃ¥ natbusserne, og først kommer hjem 1 time før de skal starte igen om morgenen! - Der kan sÃ¥ forekomme, at man smider en 4A bus afsted fra garagen, det er jo samme type bus, eneste forskel er farven pÃ¥ hjørnet. Og om natten er det jo underordnet om der stÃ¥r 150S eller 4A oppe i siden .. - Men udover alt dette ved jeg egentligt ikke om ARRIVA overhovedet MÃ… sende andre busser pÃ¥ natten end 150S-busserne?? 
 
Mvh. 
Kim 
Nat-chf. bla.a. på 94N

 Morten Hay (skrevet 2007-11-29 21:24)| Link 
Den 4A bus jeg sÃ¥ i Gilleleje blev brugt til chaufførindøvning tror jeg. 
Jeg sÃ¥ den om eftermiddagen i en weekend, med 4-5 chauffører om bord. 
Det skulle jeg selvfølgelig have skrevet, beklager! 
Men det var da et meget godt bud på hvad en 4A bus lavede i Hillerød.

 Kim E (skrevet 2007-11-30 18:49)| Link 
Hæhæ! Du har ret. Der har været indøvning pÃ¥ den rute fornyligt. -- Ved ikke om de stakler der er indøvet, sÃ¥ er blevet bedre til ruten. Men lige strækningen mellem Hillerød-Gilleleje er der ingen der vil ha frivilligt. Kan de bytte den til feks en der kun kører til Hillerød, gør de det! - 
 
Kører selv den omtalte strækning, og eneste jeg kræver er, at BEGGE forlys virker pÃ¥ bussen! Kører absolut ikke i bælg-mørke i regnvejr med defekte forlys! :( 
 
Hygge.. 
Kim

 Mugge (skrevet 2007-12-08 05:14)| Link 
NÃ¥r nu Kim E bevÃ¥gede sig uden for emnet, vil jeg besvare det vildfarne spørgsmÃ¥l kort enkelt og præcist, JA! 
 
94N er en 12 meter linje, men bliver kørt med 13,7 meter busser(den hører nemlig sammen med linje 14, det ved en Ryvang chauffør naturligvis) ;) 
 
Og ja, der mÃ¥ gerne køre 4A busser pÃ¥ 94N og 95N, det er helt efter bogen. 
 
 
 

 Morten Hay (skrevet 2007-12-17 22:13)| Link 
Hej Mugge, 
Sikker et dumt spørsmÃ¥l, men hvordan hører linie 94N og 14 sammen? 94N er da en gl. Kokkedal linie. Er det noget udbudsteknisk? 
 
Morten.

 Kim E (skrevet 2007-12-18 03:24)| Link 
Nu vi er igang, nej, sÃ¥ mÃ¥ 4A-busserne slet ikke køre natbusser! Kontrakten med MOVIA er meget præcis, hvad for busser der mÃ¥ hvad og hvornÃ¥r! -- Det gør sÃ¥ ogsÃ¥, at de vagter der bÃ¥de har 14 OG natbus i samme vagt, skal fræse i garagen med linie 14 og skifte bus til en anden , nogengange pÃ¥ 10 minutter, hvor den nye bus sÃ¥ skal varmes op osv. -- Og linie 14 er gasbusser, de fleste SÃ… nedslidte at man ikke fatter de faste chf. gider køre dem!  
 
Hygge. 
Kim

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-12-18 13:12)| Link 
Jeg har selv vagtplanerne og har kigget lidt pÃ¥ det. Det ser ud som om at det tager kortest tid fra Klampenborg til Helsingør f.eks eller Hillerød/Gilleleje. 
Vagtplanerne er lavet sÃ¥dan sÃ¥ nogle starter med linje 94N/95N kl. 2 om natten og kører en tur eller to pÃ¥ linje 14. 
 

 Kim E (skrevet 2007-12-19 01:40)| Link 
Problemet med de vagter, og alle andre vagter med bÃ¥de linie 14 og 94N/95N er den, at man ikke mÃ¥ bruge gasbusser pÃ¥ linie 94N/95N. Derfor skal der byttes bus midt i en vagt. -- Og det er grunden til at man er ved at finde en helt anden løsning, sÃ¥ man ikke skal bytte bus. Et rent nat-hold der kun kører 15.7-meter bus , kan feks starte som 150S og sÃ¥ bare ændre linie til 94N/95N senere.. SÃ¥dan var det tidligere da de tre nævnte linier var stationeret i Kokkedal.  
 
Hygge. 
Kim.

 Fjord-Jesper (skrevet 2007-12-19 04:13)| Link 
15,7?!? Og jeg som troede kun 15 m. busser var tilladt i Danmark..

 Mugge (skrevet 2007-12-19 10:08)| Link 
Ja, det er rent udbudsmæssigt at 14 og 94 hører sammen. 
 
Det med at en vagt starter med nat, og sÃ¥ kører dagbus, findes ogsÃ¥ hos Fjordbus. 
 
I øvrigt starter en del nattevagter i Ryvang med 150S. 
 
Mht. busanvenelse, mÃ¥ jeg desværre gentage mig selv, Scania Omnilink busserne fra 4A, mÃ¥ GERNE køre nat! 
 
SÃ¥ bl.a pÃ¥ gladsaxe der kører med alt lige fra 6A's B12BLE til Berkhof gasbusser pÃ¥ natturene.  
 
Natbusser er noget mere "frie" end dagbusser, når man ser på buskravene.

 Kim E (skrevet 2007-12-21 17:52)| Link 
TSK! jaja, man tror sgu nogengange det er en 15.7-bus man kører med. Men tilbage til emnet, "A-bus i Hillerød". -- Aha, sÃ¥ fÃ¥r man forskellige meldinger fra MOVIA, ARRIVA, Kontoret, og herinde. Igrunden er jeg ligegelad med om jeg kører en "4A" som 94N eller det er en "150S" som 94N . Busserne er 99% ens, udtagen farverne pÃ¥ kanterne, samt dem fra 4A er lidt nyere. Har dog aldrig oplevet en gasbus som 94N eller 95N, (der kører skam gasbusser som N-busser, men det er igen kontrakt-bestemt!). 
 
Hygge. 
Kim 

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2007-12-22 13:47)| Link 
Ja da, man finder da let gasbusser som natbusser. F.eks. på 80N.

 Danish Ghauri (skrevet 2007-12-22 19:42)| Link 
eller 85N, for den sags skyld

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-12-22 22:08)| Link 
Som sagt: natbuskravene er mere løse.

 Sennahoj (skrevet 2007-12-23 03:06)| Link 
Der er ingen kontraktbestemmelser om, at der ikke mÃ¥ køre gasbusser pÃ¥ natlinierne 94N og 95N. Men at man vælger at holde gasbusserne væk fra regionale natlinier, kan der være to gode grunde til: Brændstofkapacitet og passagerkapacitet! 
 
Som kuriøsitet kan nævnes, at mens DAB gasbusserne 1172-1181 kørte i Hillerød fra 1999-2005, kunne de faktisk en meget sjælden gang i mellem opleves på 94N...!

 Kim E (skrevet 2007-12-23 14:02)| Link 
Ville nu gerne opleve en gasbus pÃ¥ 94N nu om stunder, men mÃ¥ ikke fÃ¥ sÃ¥dan een. Jeg SKAL aflevere linie 14 og skifte bus. - De skal ikke nyde noget af Geels Bakke og andre stejle strækninger ude ved Holte, som de siger. Og ang 95N skal de ikke ha en gasbus ude pÃ¥ motorvejen mod Hørsholm. - Især nÃ¥r der er 150S-busser ledige, og en del 4A holdende, er der ingen grund til at smide gasbusser pÃ¥ disse lange strækninger.. 
 
Igrunden rimeligt nok .. 
 
Julehygge til alle. 
Kim

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
23. december 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/710
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.