A-Bus i Hillerød
Marc Liljeqvist (skrevet 2007-11-23 11:51) | | Link | I går aftes holdt der en bus fra linje 4A på Hillerød station. Skal den indsættes som reserve i området, eller var det bare et en-gangs tilfælde? |
Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-11-23 20:55) | | Link | Nok tale om S-Togsbus. Anchersen Turistbusser udfører i øjeblikket også Togbuskørsel på Kystbanen ml. Nivå station og Helsingør station. Sidste gang med togbusser på kystbanen er i denne weekend.
|
Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-11-23 22:38) | | Link | Hvorfor skal gætterier og et fremmede selskabs kørsel på kystbanen blandes ind i en debat kaldt 'A-Bus i Hillerød'? Hvad med at holde sig til emnet!? |
Morten Hay (skrevet 2007-11-25 22:40) | | Link | Kunne det ikke være at den skulle køre 94N? Jeg har selv set en 4A bus på Gilleleje st. |
Kim E (skrevet 2007-11-29 16:29) | | Link | Ang at det var en 4A i Gilleje, kan det godt være rigtigt. - Normalen er, at det er 150S-busser der betjener 94N og 95N, men værkstedet vil da gerne se busserne fra 150S, der har problemer, inden de ryger på natbusserne, og først kommer hjem 1 time før de skal starte igen om morgenen! - Der kan så forekomme, at man smider en 4A bus afsted fra garagen, det er jo samme type bus, eneste forskel er farven på hjørnet. Og om natten er det jo underordnet om der står 150S eller 4A oppe i siden .. - Men udover alt dette ved jeg egentligt ikke om ARRIVA overhovedet MÅ sende andre busser på natten end 150S-busserne?? Mvh. Kim Nat-chf. bla.a. på 94N |
Morten Hay (skrevet 2007-11-29 21:24) | | Link | Den 4A bus jeg så i Gilleleje blev brugt til chaufførindøvning tror jeg. Jeg så den om eftermiddagen i en weekend, med 4-5 chauffører om bord. Det skulle jeg selvfølgelig have skrevet, beklager! Men det var da et meget godt bud på hvad en 4A bus lavede i Hillerød. |
Kim E (skrevet 2007-11-30 18:49) | | Link | Hæhæ! Du har ret. Der har været indøvning på den rute fornyligt. -- Ved ikke om de stakler der er indøvet, så er blevet bedre til ruten. Men lige strækningen mellem Hillerød-Gilleleje er der ingen der vil ha frivilligt. Kan de bytte den til feks en der kun kører til Hillerød, gør de det! - Kører selv den omtalte strækning, og eneste jeg kræver er, at BEGGE forlys virker på bussen! Kører absolut ikke i bælg-mørke i regnvejr med defekte forlys! :( Hygge.. Kim |
Mugge (skrevet 2007-12-08 05:14) | | Link | Når nu Kim E bevågede sig uden for emnet, vil jeg besvare det vildfarne spørgsmål kort enkelt og præcist, JA! 94N er en 12 meter linje, men bliver kørt med 13,7 meter busser(den hører nemlig sammen med linje 14, det ved en Ryvang chauffør naturligvis) ;) Og ja, der må gerne køre 4A busser på 94N og 95N, det er helt efter bogen.
|
Morten Hay (skrevet 2007-12-17 22:13) | | Link | Hej Mugge, Sikker et dumt spørsmål, men hvordan hører linie 94N og 14 sammen? 94N er da en gl. Kokkedal linie. Er det noget udbudsteknisk? Morten. |
Kim E (skrevet 2007-12-18 03:24) | | Link | Nu vi er igang, nej, så må 4A-busserne slet ikke køre natbusser! Kontrakten med MOVIA er meget præcis, hvad for busser der må hvad og hvornår! -- Det gør så også, at de vagter der både har 14 OG natbus i samme vagt, skal fræse i garagen med linie 14 og skifte bus til en anden , nogengange på 10 minutter, hvor den nye bus så skal varmes op osv. -- Og linie 14 er gasbusser, de fleste SÅ nedslidte at man ikke fatter de faste chf. gider køre dem! Hygge. Kim |
Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2007-12-18 13:12) | | Link | Jeg har selv vagtplanerne og har kigget lidt på det. Det ser ud som om at det tager kortest tid fra Klampenborg til Helsingør f.eks eller Hillerød/Gilleleje. Vagtplanerne er lavet sådan så nogle starter med linje 94N/95N kl. 2 om natten og kører en tur eller to på linje 14.
|
Kim E (skrevet 2007-12-19 01:40) | | Link | Problemet med de vagter, og alle andre vagter med både linie 14 og 94N/95N er den, at man ikke må bruge gasbusser på linie 94N/95N. Derfor skal der byttes bus midt i en vagt. -- Og det er grunden til at man er ved at finde en helt anden løsning, så man ikke skal bytte bus. Et rent nat-hold der kun kører 15.7-meter bus , kan feks starte som 150S og så bare ændre linie til 94N/95N senere.. Sådan var det tidligere da de tre nævnte linier var stationeret i Kokkedal. Hygge. Kim. |
Fjord-Jesper (skrevet 2007-12-19 04:13) | | Link | 15,7?!? Og jeg som troede kun 15 m. busser var tilladt i Danmark.. |
Mugge (skrevet 2007-12-19 10:08) | | Link | Ja, det er rent udbudsmæssigt at 14 og 94 hører sammen. Det med at en vagt starter med nat, og så kører dagbus, findes også hos Fjordbus. I øvrigt starter en del nattevagter i Ryvang med 150S. Mht. busanvenelse, må jeg desværre gentage mig selv, Scania Omnilink busserne fra 4A, må GERNE køre nat! Så bl.a på gladsaxe der kører med alt lige fra 6A's B12BLE til Berkhof gasbusser på natturene. Natbusser er noget mere "frie" end dagbusser, når man ser på buskravene. |
Kim E (skrevet 2007-12-21 17:52) | | Link | TSK! jaja, man tror sgu nogengange det er en 15.7-bus man kører med. Men tilbage til emnet, "A-bus i Hillerød". -- Aha, så får man forskellige meldinger fra MOVIA, ARRIVA, Kontoret, og herinde. Igrunden er jeg ligegelad med om jeg kører en "4A" som 94N eller det er en "150S" som 94N . Busserne er 99% ens, udtagen farverne på kanterne, samt dem fra 4A er lidt nyere. Har dog aldrig oplevet en gasbus som 94N eller 95N, (der kører skam gasbusser som N-busser, men det er igen kontrakt-bestemt!). Hygge. Kim
|
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2007-12-22 13:47) | | Link | Ja da, man finder da let gasbusser som natbusser. F.eks. på 80N. |
Sennahoj (skrevet 2007-12-23 03:06) | | Link | Der er ingen kontraktbestemmelser om, at der ikke må køre gasbusser på natlinierne 94N og 95N. Men at man vælger at holde gasbusserne væk fra regionale natlinier, kan der være to gode grunde til: Brændstofkapacitet og passagerkapacitet! Som kuriøsitet kan nævnes, at mens DAB gasbusserne 1172-1181 kørte i Hillerød fra 1999-2005, kunne de faktisk en meget sjælden gang i mellem opleves på 94N...! |
Kim E (skrevet 2007-12-23 14:02) | | Link | Ville nu gerne opleve en gasbus på 94N nu om stunder, men må ikke få sådan een. Jeg SKAL aflevere linie 14 og skifte bus. - De skal ikke nyde noget af Geels Bakke og andre stejle strækninger ude ved Holte, som de siger. Og ang 95N skal de ikke ha en gasbus ude på motorvejen mod Hørsholm. - Især når der er 150S-busser ledige, og en del 4A holdende, er der ingen grund til at smide gasbusser på disse lange strækninger.. Igrunden rimeligt nok .. Julehygge til alle. Kim |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|