Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Mugge

Information om Mugge

Registreret medlem siden 10. november 2005.

Mugge har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Bussernes fremtid? (2008-05-23 12:49)
Jeg må så kalde mig stor tilhænger af Peter, ledbusser er uden tvivl vejen frem. Det ville eksempelvis kunne genvinde passagerne 150S og 184. (det er blot min teori).  
 
18 højgulvsledbusser på 150S, ville uden tvivl være noget der kunne ses på pass. tallet :-D

 Andre bustyper på linjen (2008-05-16 16:52)
Det er bare Ryvang i en nøddeskal :-D

2008-05-16 19:39 i samme diskussion:
Det som man ser på det. 
 
Det har ingen bødemæssige konsekvenser at indsætte B7RLE på linje 14, da det er en bedre og nyere bus. 
 
Mht. linje 18, har man fået lov at køre med de 4 B12BLE'ere fra Gladsaxe. 
 
Linje 176(og 66) må gerne køres med B7RLE/Carrus. Det er jo i realiteten samme bus som en B7RLE/Säffle :D 
 
A-busserne kan ikke undskyldes, man kan til nøds indsætte en A-bus neutral bus på linje 3A,4A eller 6A, men aldrig en gul bus.  
Men det vil uden tvivl opleves meget mere, når at 6A forlænges til Buddinge til sommer.  
 
I øvrigt, B12BLE/Aak er ikke nogen driftsstabil bus. Og slet ikke for Ryvang som fik sin første B12BLE, 16/3-2008.  
 

 
 
 
Det var åbenbart syg den her A-bus, det havde hvert fald blå mærker :D, en lørdag aften! (det var vist nok natbussen som var kommet for tidligt ud af garagen.) 

 Movias 3 udbud. (2008-05-23 08:11)
1A = 24 busser (CT Avedøre)  
3A&80N=15 busser (Arriva Ryvang) 
6A= 29 busser (Arriva Ryvang) 
20E(forlænget)(Arriva Ryvang) 
29= 6 busser (Arriva Ryvang) 
40= 7 busser (Arriva Ryvang) 
42/43= 11 busser (Arriva Gladsaxe) 
66= 10 busser (Arriva Ryvang) 
77/78= 2 busser (CT Borgen)  
95N(forlænget) (Arriva Ryvang) 
129,130,134,135,530P,531P,548P,549P= 9 busser (CT Glostrup) 
132,133,137,539P=12 busser(CT Avedøre ) 
136,141,149= 6 busser(CT Naverland) 
143,144,147,156,157,158,159= 11 busser(Arriva Ejby) 
150S=(forlænget)(Arriva Ryvang) 
152= 2 busser (Arriva Ejby) 
153E,154E= 10 busser (CT Naverland) 
161= 5 busser (CT Glostrup) 
165= 3 busser (Arriva Gladsaxe) 
166= 10 busser (Arriva Gladsaxe) 
169= 2 busser(Arriva Gladsaxe) 
173E= Forlænget(Arriva Ryvang) 
179= 2 busser (Arriva Gladsaxe) 
182,183= 4 busser(Arriva Gladsaxe) 
185= 3 busser(Arriva Vasbygade) 
341,342,356,360,361,362,363,734,735= 10 busser (CT Helsinge) 
500S= 22 busser(CT Glostrup) 
590P,591P=3 busser(Arriva Gladsaxe) 
 
Som det ses er det et stort udbud med 3 A-buslinjer, og 2 S-buslinjer, 150S er dog allerede  
forlænget. Alt i alt står der til at blive udbudt 244 driftsvogne i denne omgang, dog kan der  
allerede nu trækkes 23 fra, fra 20E,95N,150S og 173E  
 

2008-05-23 12:46 i samme diskussion:
Korrekt, nu antog jeg også bare alle de linjer som står til at skulle ud efterår 09, med det forbehold de blev/er blevet forlænget.  
 
Meningen med min liste var også blot at give et peg om, hvilke linjer der skal ud, som du selv skriver Sennahoj.  
 

2008-05-23 13:25 i samme diskussion:
Linjerne blev givet i kompentention for linje 174E

 300 s og 400 s (2008-04-27 15:39)
Trængsel?, anlægget er tomt lige pt.

2008-04-30 18:47 i samme diskussion:
Javel, så Movia vil af med S-busserne.  
 
"manden på gaden" har vel forhåbentlig noget at have sine teorier i. Ellers er det rent gætterier. 
 
F.eks dette tiltag:  
Linje 150S er netop blevet forlænget i kontrakten med Arriva med to år til 2011. (sammen med 173E). Hvis forventningerne om at linjen får flere passagerer i perioden, vil driftsbusantallet på 150S blive udvidet med to stk busser.  
 
Tag et kig her, for at læse helheden i ideén: 
http://www.movia.dk/bagomos/Presserum/Pressemeddelelser/aktuelle/Pages/Buspassagererkobes.aspx 
 

2008-05-02 15:23 i samme diskussion:
Det sjovt, det spørgsmål hører jeg efterhånden hver dag. Hvis man mener at busdriften bliver så elendig, så har man vel forhåbenligt sendt sine beklagelser videre til Movia, i stedet for at blot at ytre sig her på forummet. 
 
Jeg forsvarer på ingen måde nu, det at busdriften bliver forringet konstant(for det kan vi hurtigt blive enige om, Vestamager=ødeland efter 16/3-08), men vil blot gøre opmærksom på, der hvert fald slet ingen ting sker, hvis man ikke bringer sine problemer frem.

2008-05-04 18:55 i samme diskussion:
Nu skal de kære Megafonfolk gøre rede for hvilke busser, de har været i, så den teori giver jeg ingenting for. (og hvor ofte ligger den samme passagere og kører frem og tilbage med linje 150S?) 
 
Det andet du nævner, vil jeg bare lade falde i sig selv, der findes heldigvis folk af anden opfattelse, også her på forummet. 
 
2 nedlæggelser, mig bekendt er der i min tid forsvundet intet mindre end 3 S-busser, 100S,550S og 650S. Ikke fordi det har relevans i denne sag, jeg ville blot påpege det. 
 
Så kunne det være rart at få at vide, hvad den herre mener med en torn i øjet, omkring Dobbeltdækkerne? 
 
Jeg vil kun bakke dig op på et eneste punkt, og det er når vi taler Rejsekortet. Movia, vil ha deres eget, og ikke noget som er gennemprøvet, det er og bliver en stor fejl, men det må vi tillige også leve med.  
 

2008-05-05 20:39 i samme diskussion:
Jeg kan ikke udtale mig omkring forhandlingerne om busdriften på Amager, da jeg ikke kender detaljerne, kun konsekvenserne. 
 
Om henvendelser bliver taget til overvejelse/handling, tør jeg ikke svare på, men jeg, som kunderådgiver, tøver aldrig et eneste sekund med at sende en henvendelse omkring forringet/manglende busdrift videre. Det sådan ser derfor jeg er der :-D

2008-05-18 14:36 i samme diskussion:
Spareiveren hos Movia?

 Særkørsel for Amagerbanken (2008-04-04 19:50)
Og en Lahti :-D

 350S (2008-04-01 16:44)
Pr. 1/5-2008, vil linje 350S blive nedlagt på strækningen Ballerup-Husum, da denne del af linjen skaber mange forsinkelser.  
 
I stedet vil en linje 139E blive oprettet på ruten, denne vil blive en blanding af S-busser og gule busser.

2008-04-01 17:18 i samme diskussion:
Nu sidder undertegnet jo i Movia, så der såmæn hold i mine beretninger.

2008-04-11 10:04 i samme diskussion:
Amager, reservebusser? 
 
Hmm, linje 30-32-33 og 36 er i kontrakt med DAB 15-1200C MK III LPG busser, så de skal skam være der. I øvrigt er der lige tilkommet fire spritnye Volvo B7RLE/Säffle. 
 
Linjerne 35 og 77/78 ( og 875), er i kontrakt med DAB 15-1200C MK III, og Scania Lahti busser.  
 
Der foreligger intet officielt endnu omkring en udvidelse af 5A, men jeg vil ikke afvise det.

2008-04-11 16:41 i samme diskussion:
Indtil videre hedder det sig vist at være 1/11-2009 senest.

 ÅS 130 (2008-03-18 16:57)
Den er bevaret!, 129 kører også stadig rundt i Danmark. 
 
www.busbevarelse.dk

2008-03-18 16:58 i samme diskussion:
Arrrg, min fejl, typisk når man sover, det var jo OB 130 jeg tænkte på nu.  
 
 
Flooot Mugge, jeg giver kvajebajer næste gang til hele gruppen! :-D

2008-03-19 14:45 i samme diskussion:
Du kan få Dansk Pilsner fra Fakta :-D

 En masse rettelser (2008-03-02 14:23)
Man kan så, undre sig over hvordan man med god smag i munden kan udsende et så fejl- og mangelfyldt blad. 
 

2008-03-02 16:31 i samme diskussion:
Der må jeg også tilslutte mig Jef... 
 
Det er også ved at blive en trend blandt chauffører at snakke om "det som står i bustrafikken", og det er bare det eneste rigtige. 
Det er ganske uheldigt, da det sætter nogle fuldstændig unødvendige debatter igang!

2008-03-02 19:20 i samme diskussion:
Min udtalelse i den sammenhæng, byggede ganske enkelt på at jeg er gammel garagearbejder, og ved hvor uhyggeligt det er når en chauffør kommer hjem, og siger, jeg har hørt at Bus Center Vest skal levere busser til os... 
 
Så står man lidt der og tænker, aaaaaa hvad snakker du lige om, hvortil svaret ville lyde, det har jeg da læst i Bustrafikken. 
I den sag må man pænt gøre ham opmærksom på at der ikke findes et fabrik med det navn, og straks er man idiot og ukompetent.  
 
Det jeg så mente med mit indlæg var, at visse(læg mærke til mit ordvalg) buschauffører er så naive, at når først de har fået en information, så er alt andet rygter og løgn. 
Det kan som tidligere nævnt give nogle rigtigt grumme debatter, som er fuldstændigt unødvendige. 
 
Et godt eksempel, var da en chauffør kom hjem, og fortalte at en "lokal" busnørd, havde fortalt ham at linje 192 skulle til at køre videre fra Gl.Holte, via Høsterkøb og Birkerød til Holte.  
 
Det tog mig 4 måneder at overbevise vedkommende om at det altså ikke var rygter med hold i. 
 
Nu har jeg bragt et eksempel fra den virkelige verden, som jeg håber på giver forståelse for jeg til tider kan være skeptisk over for diverse udtaleser.

 Bus 1867 på Linje 6A (2008-03-03 13:44)
1235 er en Vasbygade VDL, så helt tilfældigt er det nok ikke. Men når det er en vogn fra Gladsaxe, er det nok bare den første og bedste bus som kan køre der ryger ud på gaden.

 Hvor mange af jer er egentlig buschauffør? (2008-02-29 09:46)
Og til de som ikke ved det, så er jeg tidligere klargøringsmand hos De Blaa Omnibusser, og nu ansat hos Movia, som kunderådgiver i kundecenteret.

 Nye busser til 600S fra oktober 2008 (2008-03-02 11:17)
Jeg giver ikke meget for VDL Jonckheere 13,7 meter busserne, de har ikke ligefrem været problemfrie i det år De Blaa har haft deres.  
 
Måske hvis man spændte hjelmen, og kom en Voith gearkasse i, kunne man måske klare lidt af problemerne.

 Ikke kun Tyske chaufføre hos Arriva.. (2008-02-12 13:28)
Yeeesh sir, så kom tirsdags humoren lige frem :D

 Vendingen trainsurfing får en helt ny betydning... (2008-02-08 11:21)
Lollandsbanen, der kører mellem Nakskov og Nykøbing Falster vil fra 1. juni 2008 tilbyde alle sine rejsende gratis trådløst internet. Det bliver den første strækning i Danmark, hvor internettet vil være gratis.  
 
Tilbuddet kommer som et samarbejde mellem både Lollandsbanen, trafikselskabet Movia og Region Sjælland samt udbyderne Butlernetworks og NoPayNet. Det betyder, at du blot skal medbringe din bærbare computer med trådløst netværk, og så kan du kvit og frit koble på nettet og arbejde, tjekke mail eller blot surfe, mens du sidder i toget på vej til din destination.  
 
Kilde: Gratisting.dk

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-02-08 13:41)
Blot for lige at opsumere, er budet afgjort med disse resultater. 
 
Concordia: 92N,93N,96N, 300S, 305,306,336,339,400,400S,731,732,733E og 736 
 
Dette med det udfald at ledbusser og 12 meter busser på linierne 92N, 93N, 96N og 300S nu blot bliver et minde. 
 
Fjordbus: 91N, 600S 
 
Her vil der blive, som Jef omtaler, indsættelse af nye busser, men ellers går verden som nok videre som hidtil :-P 
 
Arriva: 331,575P og 704. 
 
Foruden overnævte linier, vil der blive tale om ekstrakørsel på 575P, 701 og 736 (der findes helt sikkert mere, som jeg ikke er bekendt med) Man bad i udbudet om parelle tilbud med 13,7 meter busser på 575P og 704, spørgsmålet er så bare om dette så også er tilfældet? I øvrigt sjovt at Arriva vender tilbage på linie 331 :-D

 Rejsekortet (2008-01-29 11:05)
Testfasen er indtil videre udskudt til medio sommer 2008, men det er ganske udvidst om den tidshorisont holder.

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-02-08 13:31)
Turene på 350S der vender på Nørreport, sætter af i stoppesteder mod Dragør, vender umiddelbart efter skråparkringen, og udligner i afsætningsstoppestedet for 150S m.fl, da dette kun må benyttes til udlingsophold af 350S. 
 
Sådan har det været lige siden at den begyndte at ende på Nørreport om aftenen.

2008-03-03 21:28 i samme diskussion:
Netbus har selv bekræftet at der er bestilt flere busser til linje 5A! 
 

2008-03-22 08:22 i samme diskussion:
For at vi er enige, har 5A, idag 39 driftsvogne, og 4 reserve, dermed må de nå op på 42 driftsvogne. 
 
Der foreligger intet officielt hos Movia om at 4A kører anden rute end den i køreplanen angivet.

2008-05-23 13:44 i samme diskussion:
Ifølge mine vognplaner, og beregninger vil der mangle 4 driftsvogne af typen B12BLE-59. Dette kan dog afhjælpes hvis man får en disp til at køre med gas fra 3A som vel også har reduceret drift?

 Ledbusserne lever endnu! (2007-11-29 16:23)
Ryvang har trukket deres ledbusser ud af driften, Ballerup beholder deres indtil videre, dvs alle mercedes busser, og 1008-1011. 
 
Ledbusserne bruges på alle tider af døgnet, alle ugens dage, 1982 kørte 92N i sidste uge.

 A-Bus i Hillerød (2007-12-08 05:14)
Når nu Kim E bevågede sig uden for emnet, vil jeg besvare det vildfarne spørgsmål kort enkelt og præcist, JA! 
 
94N er en 12 meter linje, men bliver kørt med 13,7 meter busser(den hører nemlig sammen med linje 14, det ved en Ryvang chauffør naturligvis) ;) 
 
Og ja, der må gerne køre 4A busser på 94N og 95N, det er helt efter bogen. 
 
 
 

2007-12-19 10:08 i samme diskussion:
Ja, det er rent udbudsmæssigt at 14 og 94 hører sammen. 
 
Det med at en vagt starter med nat, og så kører dagbus, findes også hos Fjordbus. 
 
I øvrigt starter en del nattevagter i Ryvang med 150S. 
 
Mht. busanvenelse, må jeg desværre gentage mig selv, Scania Omnilink busserne fra 4A, må GERNE køre nat! 
 
Så bl.a på gladsaxe der kører med alt lige fra 6A's B12BLE til Berkhof gasbusser på natturene.  
 
Natbusser er noget mere "frie" end dagbusser, når man ser på buskravene.

 Arrivas 5A busser (2008-02-06 09:06)
Volvo B10BLE-63/Aak busserne, uden blå hjørner, må køre 150S mellem 7,12 og 9,13 på hverdage, 1435 er registeret som driftsvogn, og må således køre alle ugens 7 dage, tillige også på 94 og 95N

2008-02-20 11:48 i samme diskussion:
Ballerup, ledbusserne er på stærkt retur i disse dage.

2008-02-20 13:43 i samme diskussion:
Har det nogensinde været en hindring for Arriva?:P

 Fjordbus' Leyland i drift (2007-11-18 16:14)
7418 ER afløser for 27, den har stået i Fr.værk i en tid, og er nu kommet til Slangerup.

 Udrangerede Arriva-busser (2007-10-23 14:10)
1178 er plukbus. Den er nu sendt afsted til en skrothandler, og resterne af den er pillet fra hinanden(med henblik på genbrug), det være sig alt lige fra vinduer til fronten.

 Arrivas nye busser til Ryvang (2007-11-22 18:33)
En B7RLE måtte også gæste Fredensborg, Kæmpehøj til morgen :D

 Ekstra- og veteranbusser under Kulturnatten 2007 (2007-10-12 11:20)
2 busser fra DBO skal kører 6A!

2007-10-13 15:11 i samme diskussion:
4027 (Volvo B12BLE-60/Säffle) og 4042 (DAF-VDL/Jockheere) kørte som nævnt linje 6A, de kørte dog Rådhuspladsen-Rødovre Parkvej, og ikke kun til Zoo.

 Nye VDL Ambassador til Hovedstadsområdet (2007-10-16 15:23)
Det skal dog bemærkes at 8732 ikke har kørt siden forsommeren, efter et haveri, den er udrangeret og afmeldt. 
 

 Busulykke... (2007-10-01 15:21)
99% sikkert kommer skylden på chaufføren, sådan er retsystemet i Danmark indrettet, de "bløde" trafikkanter slipper for enhver tiltale, mens dem der slår hårdt må bøde.

 Ekstrakørsel til Hillerød Kræmmermarked (2007-08-30 15:55)
Lige præcis Jef. 
 
8804 Volvo B10M-60/Van Hool 
 
8805+06 DAB/DAF 07-1200B 
 
2060+61 DAB/DAF 12-1200B

2007-09-01 12:16 i samme diskussion:
2060+61,8805-06 og 4029 kørte kræmmerkørsel i går.

 CT 2715, 2716 og Arriva 1391 (2007-08-23 14:17)
1391 er faktisk tænkt til at køre på linje 354, hvilket jeg så med selvsyn d. 21/8-2007.

2007-08-24 14:01 i samme diskussion:
Nå ja for pokker, den linje var lige smuttet for mig Bonne...

2007-08-24 14:10 i samme diskussion:
Og sådan ser 1391 ud, efter at både pladesmed og maler har haft fat i den: 
 
http://www.dab-silkeborg.dk/billede.php?id=3462

 Bent Thykjær bus 155 (2007-08-18 13:29)
I forbindelse med at Thykjær tabte linie 109 i Århus. 
 
Bussen er AAA-blå endnu og er forøvrigt en B10M-60/Aabenraa med Säffle system karosseri. Nummerpladen er RL 90 804. 
 
Bussen er fra Maj 2000!

2007-08-18 14:45 i samme diskussion:
Netop Thomas, derfor valgte jeg også at fylde mit indlæg med fakta om bussen, i stedet for kun at besvare det oprindelige spørgsmål.

 Ryvangen beholder linje 15, 19 & 176 (2007-08-17 14:29)
Det må antages for at være meget usikre oplysninger indtil videre! 
 
Arriva siger det stik modsatte!

 Chaufførmangel (2007-08-13 13:48)
Som daglig bruger af natbussen linie 94/95N må jeg erkende, at der er en del fulde folk, men mange af dem som kører med er ganske rolig, og som Jef nævner glade. 
 
Som udgangspunkt kører en natbuschauffør fast natturnus, men der findes også "løse" chauffører som kører både eftermiddag/aften og nat. 
 
Kører man nat, kører man so, regel en dagbusrute først. 
 
Nå, tilbage til emnet, ja der mangler chauffører, især på natafgangene i weekenden!

2007-08-17 14:33 i samme diskussion:
I går blev det så 95N fra Helsingør 0,55 der måtte udgå fra Hørsholm Allé, denne gang var det dog ikke chaufførmangel, men busnedbrud på bus 1800. 
 

 Kokkedal garage (2007-08-12 14:39)
Pr. dags dato, køres linie 94N,95N og 150S af Ryvang garage. Sidste 13,7 meter bus med udkørsel fra Kokkdal garage blev bus 1435, afgang fra Gilleleje 02,08. 
 

2007-08-12 15:16 i samme diskussion:
Ja, den glemte jeg at nævne, i første omgang skal den betjnenes med B10LA-55/Säffle busser, som også blev overflyttet i går.

 Ekstrakørsel til Ullerup Marked (2007-08-12 15:21)
Flg. blev set i går lørdag: 
Alle DAB busser 
2048 - S-bus striber - 12-1200B 
2058- 12-1200B 
2060 - MV 91 365 - 12-1200B 
2104 - OL 91 701 - NT - 15-1200C MK III 
2049 - MV 91 296 - 12-1200B 
2304 - 15-1200C MK III 
2108 - OM 90 295 - NT - 15-1200C MK III 
2055 - MV 91 348 - 12-1200B 
2061 - MB 92 561 - 12-1200B 
2053 - MV 91 346 - 12-1200B

 Movia udbud A2 (2007-08-08 15:23)
91N Fjord-bus = Samkøres med 600S 
300S Arriva = Ca 35 busser( Sammen med 92N) 
305 De Hvide Busser = 2 busser 
306 De Hvide Busser = 2 busser 
331 De Hvide Busser = 5 busser 
336 De Hvide Busser = 1 busser 
339 De Hvide Busser = 1 busser 
341 City-Trafik = ? 
342 City-Trafik = ? 
355 City-Trafik = 1 (men denne besættes af en myldretidsbus, som ikke kører om sommeren.) 
356 City-Trafik = ? 
360 City-Trafik = ? 
361 City-Trafik = ? 
362 City-Trafik = ?  
363 City-Trafik = ? 
400 Arriva  
400S Arriva = 22 busser(samkøres med 400 og 93N)  
575P Arriva = 4 busser  
600S Fjord-bus = Kan denne tænkes at være forlænget? 
731 Arriva = 1 busser 
732 Arriva = 1 busser 
733E Arriva = 3 busser 
734 City-Trafik = 4 busser 
735 City-Trafik  
736 De Hvide Busser = 1 busser  

 Omnilink på afveje (2007-07-30 22:08)
29/7-2007: 1808 på linie 354 
 
30/7-2007: 1845 på linie 150S 
 
Altid rart når der sker noget alternativt.

 Ekstrakørsel til Roskilde Festival (2007-07-02 21:39)
Igen i år, kan City-Trafik skrive sig på som entreprenør på denne opgave, og igen i år må alt blandet fra garagen ud og luftes. 
 
Indtil videre er set flg. 
 
2108R (DAB 15-1200C MK III) Aalborg 
2049 
2057(Begge 12-1200B) Naverland 
2525 og en ukendt søstervogn ( Volvo B12BLE-60/Aak) Glostrup 
 
Nogen som kan berette om flere busser i driften:?

2007-07-04 17:36 i samme diskussion:
2108 er bybusfarve, altså gul.

 Arriva 1185 (2007-06-12 21:01)
Prøv med matrielnedbrud!, Ballerup kører med 1182 og 83 hver dag på Ballerup bybusser.

 Skjern Bilen (2007-06-10 20:39)
Spis nu lige brød til begge to, det findes nemlig 2 nummer 010!

2007-06-12 21:13 i samme diskussion:

 

 
 
Jeg får ret, jeg får fred :D 

 Ekstra busser (2007-06-04 19:09)
Og for at svare på garageforhold uddyber jeg lidt: 
 
2024 og 64 kommer fra Fr.cia, 24 er i øvrigt en serie 7. 
 
De øvrige kommer fra forskellige garager i staden, 2304 er en 15-1200C, de øvrige er 12-1200B. 
 

2007-06-12 21:47 i samme diskussion:
Kruse kørte med to Setra, tror nok det var 316ÜL, men er ikke sikker. 
 
Derudover var den serie 12, som bor oppe hos Partner, og køres af Alex Jensen som dubblering. 
 
Personligt, blev jeg stærkt skuffet over Østtrafiks serie 7,15 og Omnicity's manglende tilstedeværelse.

 Nyt matriel på 165 (2007-06-02 22:50)
ENDELIG! Arriva har opgivet brugen af Scania L94UB/Berkhof busserne på linie 165. 
 
I stedet bliver 1709-1711(Volvo B10BLE-60/Aak, årg 99, ex.Køge.) indsat, de får medio juni fjernet de røde hjørner. 
 

2007-06-04 19:23 i samme diskussion:
Mon den herre er klar over hvilke busser Berkhofferne er?, det er busserne med intern.nr 1157-1171, de betjener kun linie 152,165 og 300S regulært, og dem som kører på 300S er motorrenoveret, og udgør derfor ikke problemer i samme grad som dem der kører på 165. 
 
Problemerne med dem er så slemme at 165 kører med 10-15 minutters forsinkelse dagligt, og ofte på lade ture udgå, grundet korte ophold på endestationerne. Til stor ærgelse for kunder og Movia. 
 
Dem som Ballerup st(?) bliver bejent med, er Scania CL94UB/Katrineholm busser. 
 
Det er iøvrigt også bare et naturligt træk at man indsætter Volvo på 165 nu, da 165 hører til Herlev gruppen, der kører Volvo som udgangspunkt!

2007-06-15 21:05 i samme diskussion:
Busserne kom i Tirsdags til Ballerup Garage.

 Telebusser (2007-05-19 14:24)
820 og 821: Busserne... 

 Kvistgård - anlægget (2007-05-17 06:43)
I enden af Porthusvej, indkørsel fra Helsingørsvej/Kongevejen. 
 
Og ja, det blev holdt rejsegilde for 14 dage siden.

 A-busser (2007-05-15 09:41)
Der er som sådan ikke ændret på regelerne, og der er ikke ændret i flåden af reservebusser. 
 
Der kører 3 B10BLE-63 på 5A, som reserve, disse er med røde hjørner, og så står det blot A-bus i tagkanten. 
 
Tilsvarende findes der på 2A, 3 B10BLE-60, og 3 Scania CL94UB 6x2, som reservebusser. 
 
Det tilfælde du nævner der, kunne godt tænkes at være en reservebus, som har haft fjernet de røde hjørner, og ikke fået a-bus logoet tilbage efter at have fået de røde hjørner igen.

2007-05-17 06:44 i samme diskussion:
1184 og 85, har fuld liniefrise, og er faste driftsvogne!

2007-05-17 13:55 i samme diskussion:
Det efter at de har leget normale busser, de har fuld liniefrise igen.

 Movia-busser med EU-flag (2007-05-25 18:14)
Logo'erne SKAL sidde forskudt til højre! 
 
Jeg mener helt bestemt at der var en som uploadede et hold billeder, andetsteds på dette forum, af logo'erne

2007-05-27 16:37 i samme diskussion:
Jeg forstår godt, Morten's svar på mit indlæg, det kommer sig af at, der i et andet indlæg, i denne tråd stod at logo'erne sad, således at det gav en bar plet til venstre...

 Fjordbus vogn 7426 som linje 600S (2007-05-07 18:40)
7427, kører meget ofte, 309E er en god linie at holde vågent øje med...:D

 Veolia 5095 (2007-04-24 21:36)
Det skal dog nævnes, at de havde den traditionelle "sorte" kant om vinduerne, da de kom til Sjælland, denne er nu fjernet, og busserne er helt gule!

 Movia-logo (2007-04-20 11:44)
En god del af Ballerup vognene har fået det nye logo på... 
 
 
 
OT:Og nå ja, 1792 Scania CL94UB/Katrineholm, var lige ude og køre myldretidsløb på 300S i går!

2007-05-13 19:26 i samme diskussion:
Og den skal indsættes på 300S!

2007-05-15 09:45 i samme diskussion:
Og Arriva Kokkedal, kan også prale med at have logoer på deres busser!

 150S får ny endestation (2007-04-13 21:19)
Det lyder som om du har truffet en 1700 eller en 1000 vogn... 
 
De kører såmæn hver evig eneste hverdag på 150S, det er et helt normalt syn... Der er ikke mangel på busser. 
 
Mht skiltning, vil jeg kort forklare.. 
 
Hos Arriva har man en politik, som siger at busserne skal kunne skilte det som garagen kører, og ej andet... 
 
Således er det kun 1000 og 1700 + lidt andre, som kan "skille" distination, og linienr fra hinanden. 
 
Derfor vil du f.eks aldrig opleve 1355 skilte 153E Bagsværd Værebroparken, omend kan 1741 sagtens skilte dette. 
 
Da Kokkedal har en del 1700 og nogle enkelte 1000 vogne, er det med al sandsynlig sådan en du har set, og som altså er skiltet forkert. 
 
Til sidst, skiltene bliver indkodet af folkene på anlæget, og kan derfor ikke ændres af chaufføren.. 
 

2007-04-17 11:40 i samme diskussion:
Og i visse Volvo'er er det Thoreb'en som står for skiltningen, derved sker det af og til at man ej kan skilte en Volvo... 
 
Bemærk dog, at det langt fra er alle busser med mobitec som kan skille dest og linie fra hinanden, alle Arriva's Scania Omnilink årg. 03 og 05-06, kan ej skille det ad. 
 
Driver man dog til Jylland, kan stort set alle busser gøre dette. 
 
Hvilket man eksempelvis, får dette resultat ud af: 
 

 

 Arriva roskilde (2007-04-05 19:38)
Det drejer sig om 6 busser i 10xx serien...

 Terrorøvelse (2007-03-23 11:41)
Næeh, den skulle alligevel til de evige busmarker!

 Dagens busstrejker (2007-03-20 20:48)
Kun Borgen kørte efter 15,15!

 s-tog busser i weekenden: (2007-03-03 10:19)
Og det bliver Ballerup der får kørslen, eller det var hvad Arriva sagde i går aftes!

2007-03-03 20:58 i samme diskussion:
Og jeg trækker de ord i mig igen, Roskilde stillede 12,00-19,00 med 3068, Kokkedal stillede med 1728 i samme periode! 
 
Jeg slutter af med lidt billeder. 
Her ses 3068 under udkørsel fra Vallensbæk st. 

 
Og her 1728 på Brøndby Strand. 

 

 KRAMBOD - køreplaner (2007-03-01 19:08)
Jeg har her sat op i vognløb, hvordan Ballerup's ekstrakørsel bliver flettet ind i driften! Vognløbsnumrene er de samme som på vognpappet 
 
VOGNLØB 1! 
 
334ex  
fast Afg 7,15 
host Ank 7,41 
 
190ex  
host afg 7,54 
lyst ank 8,25 
 
Tom  
lyst afg 8,53 
budt ank 8,58 
 
846Service  
budt afg 9,00 
budt afg 10,00 
budt afg 11,00 
budt afg 12,00 
budt ank 12,55 
 
VOGNLØB 2! 
 
22ex  
tgb afg 7,21 
ålp ank 7,54 
 
Tom  
ålp afg 7,56 
røst ank 8,03 
 
200S,ex  
røst afg 8,05 
bust ank 8,40 
 
Tom  
bust afg 8,40 
budt ank 8,43 
 
845Service  
budt afg 9,00 
budt ank 9,55 
budt afg 11,00 
budt afg 12,00 
budt afg 13,00 
budt ank 13,55 
 
VOGNLØB 3! 
 
167ex  
hst afg 7,51 
glkb ank 8,04 
 
Tom  
glkb afg 8,06 
glt ank 8,13 
 
166ex  
glt afg 8,15 
glst ank 8,54 
 
847Service  
glst afg 9,00 
glst afg 10,00 
glst afg 11,00 
glst ank 11,55 
 
For at forklare forkortelserne vil jeg lige kort fortælle hvad de står for. 
 
glst: Glostrup st 
glkb: Gl. Klausdalsbrovej 
bust: Buddinge st. 
lyst: Lyngby st. 
budt: Buddinge Torv 
glt: Gladsaxe Trafikplads 
røst: Rødovre st. 
host: Holte st. 
fast: Farum st. 
ålp: Ålholm Plads 
 
Steen: Se i øvrigt den mail jeg har sendt dig!

 Ihverfald en BUs godt i grøften idag. (2007-02-24 12:03)
Det så ikke første gang at en 13,7 volvo bevæger sig ud på de kanter, det vist noget med at Berkhof'erne ikke er så sneglade!

2007-02-24 20:42 i samme diskussion:
Det var ikke ment som et angreb, blot kommenterede jeg dit indlæg omkring at der var en fastkørt 400S bus på 165!

 Automatisk stoppestedsannoncering prøves på 350S (2007-02-21 12:45)
Systemet på 350S, virker som r** og nøgler... Derfor blev det i mandags afgjort fra Arriva Ballerup, at chaufføerne fortsat SKAL annoncere stoppested og zoneskift(zoneskift skal ske HVER gang, og ikke kun ved tjekpunkter) ved hvert stoppested!

 Alternativ skiltning (2007-02-21 13:34)
Det ikke ualmindeligt med alternativ skiltning, det bare ikke altid at chaufførerne ved at de skilter forkert! 
 
Et eksempel:( i dette tilfælde er det dog undertegnede, der fik chaufføreren til at hjælpe!) 
 
 

 
 
Foto: Magnus Persson 
17/2-2007, Hareskov st.

 Nyt logo til Veolias busser (2007-01-31 21:04)
Et eller andet sted skal man jo starte? 
 

 Movia-linjeændringer (2007-01-01 20:30)
734 er vist smuttet i din liste over busserne, 
 
Køreplansændringen på 733E må helt sikkert skabe glæde hos chaufførerne, det har nemlig længe været et faktum at der var for lidt køretid, godt nok er den nye ekstra køretid på 1 minut ekstra bare taget fra den tid busserne har til at vende i, så nu har de kun 1 minut til fortagende, men stadig... mere køretid var da et skridt i den rigtige retning...  
 
Så mangler de bare lige en 2-3 afgange mere lør-og søndag så skulle den være i vinkel:D

2007-08-04 14:00 i samme diskussion:
96N skal fremover følge 308 fra Farum til Slangerup.

2007-08-08 15:38 i samme diskussion:
Min fejl, jeg fik skrvet forkert, den skal kun følge 308 i Slangerup.

 Takstændringer pr. januar 2007 (2007-01-12 16:09)
Godeftermiddag:D 
 
 
Jeg savner lidt overblik over hvor og hvilke takstændringer der sker her i Januar: 
 
Jeg kan selv lægge ud med HUR,  
 
Jeg kender ikke til de nye priser, men fremover kan man betale for 9 og ikke kun 7 zoner, derudover bliver aldersgrænsen for periodekort sænket fra 18 til 16, således at undertegende fremover skal betale små 1200 om måneden i stedet for 520... Det er kundeservice hvis man spørger hos Movia...

2007-01-12 17:02 i samme diskussion:
Og jeg hører så til de sidste 10% der pænt må hoste op med den nette sum af 1115 kr. om måneden...

 Træ væltet ned i bus (2007-01-12 15:58)
Jeg kan tilføje at klokken 07,20 var bussen fjernet, på daværende tidspunkt havde jeg forsøgt at få taget nogle billeder af den, men forgæves, politiet jagtede alle fotografer væk igen...

 vedr bus chaffør drabt igår.. (2007-01-10 21:07)
Der skete på Hovedvejen A6 ved Gundsømagle, chaufføreren blev i øvrigt påkørt af en såkaldt "flugtbillist", som er fundet her til morgen.

 ML 4901 og 4902 (2007-01-15 18:41)
ML 4904, holder solo på Helsingør, resten af stammen er væk... De tre andre stammer holder der endnu...

2007-01-15 19:03 i samme diskussion:
Det kan du godt have ret, idet at man kun har brug for 3 driftstammer...

2007-01-15 20:28 i samme diskussion:
DSB tilstræbede at køre med 4 vognstogsæt under normale omstændigheder, derfor har man engang imellem kørt med en GDS-HFHJ vogn bivogn.  
 
I ferierne kørte man dog med 3 vognstogsæt, dog altid med en ML i hver ende... 
 
Nu kan man opleve 2 Lint der danner makkerpar på Lillenord, men det hører ikke til hverdagens begivenheder...

2007-01-15 21:04 i samme diskussion:
Jeg har såmæn set fremmed vogne inden for det sidste år, men kun mellemvogne... 
 

 Ledbusser i HT-området (2007-01-09 17:35)
173E kører stadig med ledbusser Fredensborg-Rådhuspladsen, alle ture kører i øvrigt hele strækningen, de korte ture blev lagt over på 150S

2007-01-17 17:19 i samme diskussion:
Omfartsvej? Hvis det er Teglgårdsvej du mener, så er det ikke en omfartsvej, bare en blind vej hvor 35% af byens indbyggere bor. 
Hvis det er vejen op til Humlebæk st. du mener, så burde du kigge forbi Humlebæk en tur.  
 
Lige netop Humlebæk st. er et af de steder på ruten hvor der er bedst plads. 
 
Til gengæld kan de ikke gå rundt i vendepladsen ved Dageløkkeparken. 
 
Jvf. tråden om Hillerød's landbuslinier, så står der at 733, før hen kørte Hillerød-Alsønderup, og altså ikke til Fredensborg-Humlebæk, det kan have været helt tilbage til den tid at der kørte ledbus, på 733.

 Ekstrakørsel (2007-01-04 16:09)
Jeg sidder og prøver at samle en liste over hvem og hvornår der bliver kørt ekstrakørsel i det tidligere HUR. 
Som udgangspunkt er der kun de ekstrature som ikke er opført i køreplanen. 
(Hvis nogen endvidere kender til busbenyttelse, skal de endelig ikke holde sig tilbage) 
Jeg kan lægge ud med dem som jeg kender: 
 
150S: Der kører en afgang midt mellem to andre afgange, ca 07,05 fra Kokkedal, den køres af en B10BLE-60 
 
300S:Breelte Skov-Lyngby, jeg kan ikke huske det præcise tidspunkt, men mener det er omkring 07,25, køres af Dyssel med en ældre Volvo.  
 
331: Omkring 7,40 kører Arriva en tur fra Helsingør st. til Erhvevsskolen på Rasmus Knudsensvej. Afgangen 7,46 fra Helsingør er en offciel afgang som køres af DHB til Sygehuset. 
 
345: Ca. 07,43 fra Espergærde til gymnasiet, køres af Helsingør turist med Optare eller serie 11'eren. 
 
346: Afgang Tikøb-Espergærde, ca 3 min før den oprindelige afgang der starter i Hornbæk 07,03, køres af Arriva Kokkedal med B10BLE'ere 
 
575P: Der kører både CT ,DHB og Fjordbus ekstrature. 
 
803: Der kører nogle korte ture Vapnagård-Helsingør st., køres af Arriva Kokkedal, der kører flere i løbet af morgenen. 
 

2007-01-04 17:50 i samme diskussion:
Den eneste ekstratur jeg har registreret på 600S, er den som Fjorden selv står for, jeg sad nemlig en mandag morgen i 2 timer og gloede i Freeslev, mellem 6 og 8, og der kom kun den ene de selv kører. 
 
Den på 300S, kører stadig, eller, for 14 dage siden gjorde den da. 
 
Skolen i Hillerød du nævner må næsten være Kulsvierskolen, der kører rigtigt nok en hvid B10M mod Nøddebo derfra hver eftermiddag. 
 
Ekstraturene på 345 og 346, er foruden dem jeg omtalte ovenfor også en tur på 345 fra Gurre til Espergærde, ankomst 7,55(ca), jeg kan tilføje at ekstraturen på 346, før hen blev kørt af en højgulvsbus de fleste dage, men de tider er desværre forbi. 
 
Den der med en Optare i Roskilde, gentager sig hver morgen i Espergærde, der ankommer ca 200 gymelever som meget gerne vil afsted med den første bus, til trods for der som regel holder en Arrivabus bagi, så prøver de alle at presse sig ind i den første... Faktisk ganske underholdende.

2007-01-04 19:02 i samme diskussion:
Når nu jeg tænker over det, så tror jeg faktisk at Dyssell afgangen på 300S om morgenen er ændret til at hedde 353?, mener helt bestemt jeg har hørt det, men kan ikke huske hvor og hvornår...

2007-01-06 17:16 i samme diskussion:
Det sjove, kommer i at den omtalte ekstrafgang på 307, faktisk skiltes hillerød via uvelse, men jeg må altså kommentere ruteføringen lidt, for da jeg kørte med den, kørte den fra fr.sund af sin egen rute til slangerup, derefter til uvelse derfra kan man dreje mod skævinge og gørløse, så ender man oppe ved pizzariaet oppe i krydset ved roskildevej, derfra køres der ad roskildevej til lyngekrydset, drejes til venstre og videre ad normal rute...

 Bent Thykjær 431-437 ( Volvo B12m-60 carrus) (2007-01-04 15:56)
Er der hans sjællandske busser du tænker på? I så fald har jeg et billed af 442(ja, jeg ved godt du skrev 431-437, men jeg har på fornemmelsen det er fra samme levering, en B12M-60/Carrus med dør 1-0-1. 
 

 
 
 

 Nr-logik: hvorfor 731-736 omkring Hillerød? (2007-01-04 11:55)
Hvornår blev 733, så til den 733E (Humlebæk-Fredensborg-Hillerød) vi kender i dag?

 Kruse (2007-10-02 14:23)
Sådan kort forklaret er Mercedes Lastbiler normalt opbygget med et nummersystem i typebetegnelsen, dette er også tilfældet for minibusserne. 
 
En O 815 er en 8 tons minibus, med 150 hestekræfter, en O 805 ville således blive en 8 tons med 50 heste, hvilket ikke er helt sandsynligt findes.

2007-10-03 17:02 i samme diskussion:
Og til dem som rent faktisk LÆSTE mit indlæg, dette galt KUN lastbiler og MINIBUSSER!

 de blaa omnibusser a/s (2006-12-25 17:29)
Tjaa... Hvad man kan læse af indlægget over dit(Thomas), så står der at man forventer at modtage de sidste 6 busser på onsdag, lige så snart de nye busser er klar, vil de grå og hvide busser blive sendt hjem til Holland.

2006-12-26 17:55 i samme diskussion:
Busserne kommer fra Holland, det er hvertfald hvad jeg har fået af vide.... 
 
Hvad angår 338 og 327(det må være 327 og ikke 337 du mener) vil de med tiden overgå til at blive betjent med Jonckheere, og B12BLE'ere.  
333 og 334 vil ligeledes blive betjent med Jonckheere og B12BLE'ere 
 
En af grundene til at man ikke har kørt med lånebusserne på 184 er at de har dørstilling 1-2-0, og et forholdsvis lavt antal siddepladser, hvilket godt kunne give problmer ind mod byen... 
Så ja, det er ganske rigtigt at du har set de grå og hvide busser kører en del i Birkerød, det er faktisk kun der de har kørt. 
 

2006-12-30 22:48 i samme diskussion:
I går var mindst to af de nye busser i drift, jeg traf 4054 på Lyngby st.  
 

 
 
Reg.nr er UV97385

 Krav om nye busser?! (2006-12-22 15:58)
Nej, City-Trafik venter ikke flere nye busser, når en entrepnør byder på en linie, så skal man oplyse hvilke busser man ønsker at benytte, og i fald det er brugte busser skal der fremvises en plan for hvordan busserne vil blive renoveret. 
 
Nu ligger landet sådan at CT's 15-1200C'ere er i en meget pæn stand, derfor kan de muligvis have søgt en disp. til at lade dem fortsætte som de var. Det er højst sandsynligt sådan det hænger sammen. 
 
Dem med skiltene er nok lidt sværre at bortforklare, men der må åbenbart være søgt en disp. hos HUR. 
 

 HURs 19.Udbud (2006-12-10 20:12)
Flere Chauffører hos DHB, har fortalt at DHB har budt på Helsingør bybusser, ligeledes skulle Partner have budt,(men det har jeg ikke kunne få bekræftet)

 S-Togsbusser (2008-02-24 12:47)
Det bliver nok en broget blanding af alle Arriva garager :-/

 Fjord-Bus (2006-11-26 11:46)
Og 7448 fr.værk 
7449 Slangerup

2006-11-30 21:27 i samme diskussion:
Det vel et problem som opstår periodevis?

2006-12-02 18:51 i samme diskussion:
Det må vist være nogle børnesygdomme, (hvis man kan kalde de busser for børn), for jeg har aldrig oplevet det. og da 7460 kørte 309E i fredags stod det så flot som det nu engang skal. 
 
Hvis man skulle skille sig af med en bus fordi den skilter forkert, så skulle Arriva's 1700 vogne meget langt væk, de har en tildens til at skilte forskelligt på front og side, samt at smide linienummeret helt væk... 
 
10% mere på literen?, har vi beviser eller er den en teori som Fjord-bus selv har stillet frem i lyset?

2006-12-03 16:33 i samme diskussion:
Volvo'erne er tilbage i dag,  
 
7464 er fanget i dag på Hundested st. 

 
Som sagt, taget i dag 3/12-06, på Hundested st., af undertegnede. 
 
Og der holdte 3 volvoer i Fr.værk, og 1 på 325 i Hillerød.

2006-12-04 12:21 i samme diskussion:
Jesper, jeg har ikke 100% styr på hvilke volvo'er som har været byttet, jeg ved blot der kørte 5 stk i fr.værk søndag.

2006-12-05 17:42 i samme diskussion:
Det er ganske sandsynligt, Fjord-bus har den herlige frihed, at de stort set kan sætte alle deres 12 meter busser ind på alle linier på nær 600S, dvs. de kan rykkes rundt som behovet nu viser sig. 
Så jeg udelukker ikke at nogle af busserne er kommet tilbage til Slangerup, måske allerede i søndags.

2006-12-07 20:19 i samme diskussion:
Lidt alternativt kørte 7418 på 324 i dag, til trods der stod Scania'er i Fr.værk

2007-06-02 14:40 i samme diskussion:
Grunden til den heftige motorlyd, skyldes manglende køling af gearkassen, som ofest fordi at den trænger til at blive blæst igennem for skidt og møg. 
 
Tag eksempelvis en tur forbi Ballerup en dag, så skal du få at høre lyden af 120 busser der ikke har fået ordnet gearkassen. 
 
Forøvirgt gør Scania'erne det også, dog ikke så ofte som Volvo'erne.

 300S/400S (suk!!) (2006-11-30 19:45)
I realiteten, ja, for busserne fra 150S kører hhv. 94N og 95N om natten, busserne fra 300/400S kører 93N om natten, så i realiteten, ja så kan det godt lade sig give, men tvivler stærkt på det. 
 
Både 150S og 300/400S har jo drift til meget sent ud på aftenen.

2007-02-12 19:20 i samme diskussion:
1008 gik kold, grundet en defekt servopumpe! 
 
I disse dage kan Arriva 1993, 1182, 1183 og 1411 opleves på 400S!

 Berkhof gasbusser tilbage i København (2007-03-08 20:53)
Så er der vel blevet byttet nogle busser med de andre garager?

2007-05-23 10:28 i samme diskussion:
De kører der mere eller mindre fast.

 Endnu et bus sammenstød (2006-11-11 19:10)
Mon ikke de bliver genopbygget? 
 
Så slemt ser det heller ikke ud?

 3 busser på én tur (2006-11-03 16:52)
Det lyder tilsyneladende til at 72 har fået skudt luftpuden ud, det sker af og til på busser og lastbiler, og giver et tildels højt brag, man kan i realiteten sagtens køre videre med en defekt luftpude, men rammer man eksempelvis et hul eller skal over nogle tilstrækkeligt høje vejbump, ja så tager undervognen skade.  
 
43, burde godt kunne skilte 600S, men chaufføren kan have glemt at tilføje S'et 

 Hensatte Arriva-vogne (2006-10-26 15:57)
1730, Kører d.d. i Hillerød, og 1349 kører bybus i Helsingør.

2006-10-26 15:57 i samme diskussion:
Og 1368 er tillige set på linie 803/340 i dag.

2006-11-13 18:28 i samme diskussion:
1349 er nu overflyttet til Hillerød, set her til aften på linie 733E,  
 

2006-11-13 18:32 i samme diskussion:

 
 
Jeg smider lige et billed oveni, taget for en times tid siden.

2006-11-13 19:33 i samme diskussion:
Hmm nej, det er vist min fejl at billedet forsvinder, jeg arbejder på at løse problemet.

2006-11-14 20:03 i samme diskussion:
Man må også sige de faktisk har fået de busser som har gennemgået den omtalte rengøring til at se betydeligt pænere ud.  
 

 Sidste ture (2006-10-20 21:15)

 
 
Her svinger 2057, ind på vendepladsen i Trørød. 
 
Fremover vil vendepladsen være overflødig, da 353 tilsyneladende ikke skal have stoppested her.

 400 eller 400S (2006-10-20 20:25)

 
 
Og sådan ser dumskaben altså ud! 

2006-10-22 21:39 i samme diskussion:
Jeg var på Lyngby st. her til aften, og overværede første afgang med linie 400, chaufføren skiltede rigtigt første gang, og liniefrisen er indrettet således at den ikke skal vendes, men gælder for begge linier. 
 
 
1458 som linie 400, på Lyngby st. Første tur mod Hundige klokken 19:53, d 22/10-06 

2006-10-29 18:11 i samme diskussion:
Så tillader jeg mig også at springe lidt uden for emnet. 
Og nu må de siges at være gjort fuldstændig umligt at hitte ud af hvem hvor hvad mht. natbusserne, natten mellem torsdag og fredag kørte der Scania busser på både 94N og 95N, tilmed lige efter hinanden. og de busser som kørte på 94N (Volvo B10LA-55/Säffle), kører nu på 93N.

 Veolias nye busser til linje 18 (2007-05-03 10:41)
6379, er permanent overflyttet til Gx, og er desuden en B12BLE!

 Iris til Fynbus (2006-07-30 16:11)
Og en lille tilføjelse, de fleste B10M/Vest har også fået LED. skilte

 Nye busser i Køge ? (2006-12-05 19:41)
Lige lidt til gearkasserne, så vil jeg uden at være ekspert på området mene der er ZF i 6408, kørte med den på 126 i dag, og den havde nogle ZF "lignende" gearskift.

 Mindre busbrand (2006-05-22 20:58)
Avavav, det altså et møj skidt sted, for det er der hvor de vender...  
Du ved ikke tilfældigvis hvad tid det skete?  
Jeg bor nemlig kun 1100 meter fra stedet, som i øvrigt hedder Dageløkkeparken. 
Men vil da lige farer ud og se om den skulle holde og køle af endnu.

2006-06-04 22:11 i samme diskussion:
1947, skal da ikke ud af drift til oktober, den skal da kører til kontraktudløb i 2007? Eller har jeg misforstået noget?

 City-Trafiks nye busser og garage (var: Hvilken bus) (2007-05-24 20:24)
Det er ej lovligt, har du budt med eksempelvis B12BLE, må du ikke køre med B10BLE. Hvorimod, du gerne må gøre det omvendt. 
 
I dette tilfælde, er Movia dog med al sandsynlighed oplyst om at CT, har problemer med driftvognene. 
 
Dermed kan man som sidste udvej, indsætte alternativt matriel. 
 

2007-05-25 12:55 i samme diskussion:
Michael's synspunkt, er det mest korrekte, heller en ældre bus, end slet ingen! 
 
Jeg fangede i øvrigt en anden "snyder" fra CT forlden, 2078, DAB 15-1200C MK II, på linie 21 ! 
 
Men Claus, hvorfra har du fået af vide, at DHB må benytte alt deres matriel på alle linier? 
 
8733-37 og 49-56,58-61 og 69-85 må køre på 353,375,377,381,382E,384 og 388. 
 
57-68 må køre på 305,306,331,336,339 og 736. 
(Bemærk at 58-61, er opgraderet til 18.udbud.) 
Det her er eksempelvis ikke helt efter bogen: 
 

 
 
 
 
 

2007-05-25 18:12 i samme diskussion:
Hehe, ganske korrekt at du oplever Jonkheere og B10BLE på 381. 
 
Det gjorde der også en overgang på 306 m.fl, indtil det udløste en kvalitetsbrist, grundet manglende aircon i Jonckheere busserne.

 Busbrand i Helsingør (2006-05-15 16:17)
Ja, det så lidt voldsomt ud, jeg kan tilføje at brandbilerne forlod stedet 7:00, så branden må være startet forholdsvis tidligt...

 Ledbusser med 2 led i Hamborg (2006-05-14 20:11)
Volvo bygger "2 ledsbusser", i DK er den højst tilladte længde af et køretøj 18 meter. 
og disse er 25, så nej... de er ikke lovlige, desværre. 
 
Jeg skal nok prøve at finde nogle links frem til nogle billeder af disse vidundre...

 Nye busser til Fynbus (2006-04-26 19:15)
Det skulle så vidt jeg ved, kun være et forsøg på enkelte linier i Fyns amt, dog er det på sigt planen at alle busser hos FynBus skal være laventré, men for min skyld må de godt vente 50 år med at realisere den plan.

 Kø på 5A (2006-04-23 17:43)
Jo, de bruges så vidt jeg ved, men der skal ikke særligt meget til før at det klumper sig alligevel, som regel løsner det sig op igen, omkring Nørreport-Rådhuspladsen-Hovedbanen.  
 
Det er hvertfald den tildens jeg har set, og kender til.

 Busløs Hørsholm/Kokkedal (2006-04-15 19:38)
Den plads som DHB har købt, er nu ikke meget større end den nuværende, men den ligger i forbindelse med et stort industrikvarter, og man slipper derved for div. klager. 
 
DHB har i øvrigt i sinde at flytte enkelte linier fra Hillerød til det nye anlæg...

2006-04-23 12:37 i samme diskussion:
Busserne holder da stadig tæt pakket. I Hillerød, er det også trængt, der holder nemlig to busser på modsat led af de andre, hvilket betyder at hvis de to ikke er flyttet kan ingen af de andre komme ud, nok ikke lige de to busser hvor man glemmer at slukke fyret dagen før?:P

 Interesant tekst på dette billede. (2006-05-03 18:45)
Ja, for den eneste indregisteret højgulvsfætter som DHB har, er 8731... og den står der intet på udover "de hvide busser" logoet på venstre side, under chf. vindue.

 Et godt spørgsmål... (2006-04-07 18:15)
"IKKE I RUTE", er vel nok den mest brugte destination på busserne i DK, den tilkendegiver at bussen ikke medtager passagere, ikke er i drift osv. 
 
Når du ser en bus som kører rundt på gaden, skiltet med "ikke i rute", er den som oftes på vej til/fra garage anlæg osv.

 DHB'busser (2006-03-17 21:02)
Nu kan alle DHB's busser skilte alle deres linier, dvs. ligemeget om bussen har Hillerød, eller Hørsholm som hjemsted kan de skilte det samme. 
 
Det som undrer mig, er at de nu også kan skilte 575P Hillerød Handelsskole. 
Kører DHB også ekstra kørsel på 575P, i stil med de ture Fjord-Bus og City-Trafik kører på linien?

 NTs 11. udbud afgjort (2006-03-03 21:59)
Det skulle efter sigende være Arriva selv som har budt, for der står på siden at bl.a linie 71 og 73 er vundet af Arriva, og at den nuværende entrepernør er Wulff´.

 Ny telebuslinje i Birkerød (2006-02-18 12:01)
Selvom jeg afviger fra overskriften, så syntes jeg også, det virker mystisk, at 806 ikke længere indgår i køreplanen, for Helsingør og omegn, og hvis man tager bus fra Rungsted, kan man få bekræftet at 383 ikke er død endnu:D

2006-02-19 08:14 i samme diskussion:
Hvis det er mht. 383, så er der et fint skilt på rungsted kyst st., hvor der står alle busserne, incl 383, til trods for at den blev nedlagt, for en del måneder siden. Endnu et eksempel på HUR's arbejdstempo.

 Hvor er flg busser henne nu (2006-02-10 20:09)
Der henstår en bus, med røde hjørner i Kokkedal, en Volvo B10-BLE/Aak, muligvis en af busserne 1927-1937. Højst sandsynligt 1929, som blev brugt under Hornbækbanens ombyning.

 8256 - hvem ejer den? (2006-02-10 16:30)
Og hvad skulle Hørsholms 8756 lave der? Hørsholm, har ikke ligefrem overskud af busser for tiden, slet ikke efter at en af deres vogne bogstaveligt talt i knæ på Helsingør st. i går aftes.

2006-03-10 19:40 i samme diskussion:
Jeg må nok bøje mig i støvet, det kunne godt være 8756, DHB har kørt rigtigt meget chf. indøvning på det sidste, og kørt de mest underlige steder, beklager jeg hiver op i en gammel debat, men undersøgte sagen, og fik en forklaring på at det rent faktisk kunne være 8756.

 Irisbusser til Danmark (2006-01-26 18:23)
Skal Fyns amt, nu have det pjat? Syntes faktisk de busser, som kører på Fyn nu, er nogle af de bedre slags, men hvis Arriva har lovet nyt matriel, så er der jo ingen vej udenom.

 Brand i OB 83 (2006-01-24 16:08)
Jamen dog, det kan da umuligt have skyldes mangelende vedligeholdelse.

 Glædelig Jul! (2005-12-23 20:09)
Jamen så vil jeg da også ulejlige jer med at sige god jul, og godt nytår :-D

 Ny bus på prøve i HUR. (2005-12-05 20:02)
Bus 1000, kørte til morgen på 346, kun 10-15 min forsinket pga dårlig instruktion til chaufføren, har i nogensinde, køre med 346-45 om morgen... der er dør 1-2-0 noget rigtigt skidt.

2005-12-06 19:14 i samme diskussion:
Ingen dag, uden en tur i en VDL bus...:D, i dag tog vi den med "kun" 12 minutters forsinkelse, den eneste bustype som jeg har kørt med på 346, som kan overholde køreplanen er: DAB serie 15, Mk 3 busserne, mystisk nok, men sandt. Men for ikke at springe væk fra emnet, VDL bussen er faktisk ganske behagelig at være passagerer i, og den lyder præcis som DHB vogn 8769-72.

2005-12-07 07:22 i samme diskussion:
Efter at have tilbragt flere timers kørsel i begge typer, syntes jeg de lyder meget ens under kørsel.

 Arriva garager i nordsjælland. (2005-11-10 20:11)
Arriva skal rykke til Helsingør, helt korrekt nær wiibroe, det bliver et anlæg med 20 busser, og 41 chauffører. Hvornår det helt præcist sker er uvist, men de chauffører som skal rykkes med, er orinteret. Det skal foruden vaskehal også rumme et mindre tillidsmandskontor osv, noget som Arriva faktisk ønskede at der kun skulle være i Kokkedal.

 Connex og Arriva bytter linjer (2006-01-11 18:53)
377, Betjenes ofte med en DAF, mens 353 ofte bliver betjent med Volvo B10BLE/aak M94 busserne. Så vidt jeg kan se findes 8732, i Hillerød, og 8738-42 hos Hørsholm. Hvis en af busserne 8738-8742 skal ses i drift, er afgangene om morgenen på 353, ganske sikre fuldtræffere.

2006-01-12 17:45 i samme diskussion:
Mercedes busserne er som oftes at finde i Birkerød og Allerød. 8733-37 deles åbenbart mellem Hillerød og Hørsholm , da f.eks 8733 kørte 353 i fredags, og 306 om søndagen. 
 
En lille ting til, nogen der ved hvad 1358(Arriva Kokkedals Volvo B10BLE-60/aak,) lavede på Humlebæk station i går morges, Den holdte ved det gamle stoppested på østsiden, og havde ingen luft på...  
Skiltet "ikke i rute"?

2006-01-13 20:18 i samme diskussion:
Nu er det sådan at 731 ender på Vest-siden, og at der ikke længere er ture som kun kører til Humlebæk st. For det var nemlig også min første tanke at den havde været nedbrudsrerserve. Men fik så lige tjekket nogle køreplanen, og fandt ud af at turen som ender på Humlebæk st. Blev sløjfet i maj 05.

2006-01-13 20:22 i samme diskussion:
Fik ikke lige det med DHB, med i sidste indlæg, men 8733-37 er Volvo B10BLE'ere fra 2000, og de eneste vognløb som deles er, når 331 ankommer til Helsingør, så passer det med en tur til Rungsted og retur på 388, og det sker kun lørdag og søndag.

2006-01-14 09:44 i samme diskussion:
En ægte fredagsbommert, 731 ender på ØST-siden, og 1358 holdt på VEST-siden. Beklager fejlen

 Opdateret sidst:
23. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.