Hvor er flg busser henne nu
dfolmann (skrevet 2006-02-10 18:37) | | Link | Hvor er flg Arriva-HUR busser blevet af : 160 dab 11-0860s 1034-1035-1036-1038 volvo b10ble Saffle (1034 og 1036 har jeg stående som være gået til eksport men står i busbasen) 1148 til 1153 volvo b10ble Aak 1752+ 1859 volvo b10l Aak 1766 til 1768 neoplan 1777 dab 15-1200c 1778 og 1819 og 1864 til 1866 volvo b10ble-60 Aak 1823 til 1825 og 1862 dab 15-1200c 1893,1895,1896,1897,1898 og 1900 til 1906 MAN 1907 til 1914 og 1917-1926 dab 15-1200c 1927-1937 volvo b10ble Aak 1938-1943 MB o 405 gn 1944 og 1945 Renault Durisotti 1990 og 1991 volvo b10ble Aak
|
dfolmann (skrevet 2006-02-10 18:40) | | Link | Også Connex 6224 ville jeg da gerne vide hvad er blevet af ? Mon den står og gror fast nede i Karlstrup ? |
Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-02-10 19:04) | | Link | Arriva 1777 & 1778 er overflyttet til Silkeborg i 2005, her er billeder fra Sommeren 2005:
|
Mogens (skrevet 2006-02-10 19:57) | | Link | 1922, 1926 DABsilkeborg 15-1200C er Solgt til Vejstruprød hvor de stadig står den dag i dag! |
Mugge (skrevet 2006-02-10 20:09) | | Link | Der henstår en bus, med røde hjørner i Kokkedal, en Volvo B10-BLE/Aak, muligvis en af busserne 1927-1937. Højst sandsynligt 1929, som blev brugt under Hornbækbanens ombyning. |
Jan Esbersen 2 (skrevet 2006-02-10 20:38) | | Link | Hvilket internnr. har 1766 hos Arriva i Odder?
|
Jan Esbersen 2 (skrevet 2006-02-10 21:07) | | Link | Okay. Er der en grund til at den har Wulff-bemaling? |
Mogens (skrevet 2006-02-10 21:44) | | Link | Hej Jan ja det er der!...Det var entlig Wulff Bus der købte de 3 NEOPLAN Midibusser men da Wulff jo som bekendt blev købt af ARRIVA kom busserne med over. I mellemtiden havde 1768 (Som er et ARRIVA Nummer) fået Wulff Bemalning som vist nok også var planen de 2 andre skulle have haft men ikke nåede at få det |
Claus Larsen (skrevet 2006-02-11 10:46) | | Link | Ang. MAN busser så mener jeg at 1893 brændte og 1898 døde efter motorhavari (det hved da det var min personlige bus) 1902-1904 køre i polen, resten af busserne kan du se på Arrivas Hjemmeside so detsværre ikke opdateres for tidt |
Thomas de Laine (skrevet 2006-02-13 11:21) | | Link | En stor del af de busser, Dan Folmann nævner i emnets første indlæg, er eksporteret til forskellige lande. Omkring Neoplan-midibusserne, så er de oprindelig leveret til Connex i STS-området. De blev derfra alle solgt til Wulff, der malede den ene grøn. Den grønne bus er nr. 1766, ikke 1768, og den blev grøn, fordi Wulff brugte den i trafik - vist nok på nogle fynske lokalruter - mens de to andre henstod i Hedensted, jf. dette billede fra 5. april 2004:1893 brændte ikke. Det gjorde 1894, 1895 og 1899 til gengæld. Kun busserne 1902 og 1904 kører i Polen. Jeg ved ikke, hvad der er sket med 1903. |
Claus Frost (skrevet 2006-02-13 12:16) | | Link | Er der nogen der kender inv.nummer på PJ89236 hos Wulff/Arriva ? :-) Claus Frost |
dfolmann (skrevet 2006-02-13 15:28) | | Link | Jeg tror/mener det er sådan. 1766 PJ89239 (ex Wulff 1135 ex Connex 3076) 1767 PJ89235 (ex Wulff 1136 ex Connex 3074) 1768 PJ89236 (ex Wulff 1137 ex Connex 3075) Den der var grøn kørte på lokalruter i Årslev kommune. I Connextiden var deres daglige arbejde at køre bybus i Nakskov. Det nævnes at 1768 er i Odder og at 1766 er i Næstved. Hvad med 1767 ? . Mener jeg har set en af den hensat i Holbæk, men er ikke sikker. |
dfolmann (skrevet 2006-02-14 16:55) | | Link | Jeg fik lige byttet om på 1766 og 1768. pokkers |
Mogens (skrevet 2006-02-14 17:33) | | Link | 1035 & 1038 kører i Aalborg |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|