Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Claus Larsen

Information om Claus Larsen

Registreret medlem siden 5. juni 2005.

Claus Larsen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Tyske busser (var: Autokraft i Danmark) (2006-11-16 21:23)
Det er sjovt, det er åbenbart med busser som kvinder, nogle kan lide rød håret andre blondiner, nogle er til Volvo-Scania eller M-B o.sv. Vi chaufføre har hver vores egen favorittype, men jeg tror ærligt talt at passagerne er ligeglade om hvad bussen hedder, bare de bliver fragtet fra A til B. 
P.s. Ib det er rigtigt at plastic ikke ruster, men det mørner og det går faktisk hurtigere når det først kommer igang.

 Sidste ture (2006-10-20 23:13)
Hej mugge det er et degligt foto, jeg havde desværre ikke tid selv, da jeg var ude at indøve folk på 334 til Stenløse. 
 
Hilsen CLAUS fra D.B.O.

 DAF Berkhof (2006-10-15 17:09)
Berkhof busserne skal intil videre på køre på 327-338-537-538 P (Bybusserne i Birkerød), 385-585P-586P-376 (bybusserne i Allerød) det er lånebusser 6 stk. istedet for de 6 stk. VDL Jonckheere 13,7 M som skulle køre på linie 184. 
Hilsen Claus chf. hos De Blaa Omnibusser i Holte medl af Busfronten.

2006-10-15 21:26 i samme diskussion:
Okay så er jeg med, de busser du mener er Daf Berkhof Wiking Lpg busserne som nu køre hos Veolia i Køge, og de kommer ikke til staden, da de enten bliver sendt til Holland eller skærebrænderen.

2006-10-16 17:33 i samme diskussion:
Ja det må i undskylde, det må jeg have misfostået.

 Tællebus-udstyr eller noget helt andet? (2006-09-25 21:37)
Kære steffen det er tælleudstyr, det tæller passager, samt via gps bussen bevægelser, hastigheder. Det vil sige at HUR kan få oplysninger om hvor hurtigt at bussen køre fra A til B, og hvor mange den har haft med. 
Men Hur bruger ikke dette til at give os chaufføre en hæderlig køretid, men til at slå opratøren(vognmanden) oven i hovede, men dette kræver en lang forklaring. 
Hilsen Claus medl. busfronten og ansat hos  
De Blaa Omnibusser

2006-10-07 15:32 i samme diskussion:
Hos De Blaa Omnibusser er det indtil videre 4010-4011 Volvo B12Ble Aak der er tællebusser, men vi regner med at der kommer en 12M mere med tælleudstyr, samt at 4056 (VDL Jonkhere 13,7) bliver tællebus.

 HUR-linjeændringer 22. oktober 2006 (2006-10-09 13:25)
Ja os chaufføre er jo glade for linie ændringen, vi slipper for Lyngby hovedgade i mylretiden om eftermiddagen, her er man altid 5-10 min. bagud. 
Ændringen sker jo så ikke på bekostning af vores klagesang men fordi der skal spares så HUR skal betale for et vognløb mindre hos DBO, da ruten skal køre i samspil med linie 191-194-196. 
Hilsen Claus Bf mdl. 381

 Ekstrabusserne til Ullerup Marked (2006-08-11 21:48)
8805-8806 har blå og hvide striber fordi tilhøre De Blaa Omnibusser/Holte Turist, de køre i dagligdagen skolebus i Søllerød Kommune, sammen med 8804 (Volvo B10M Van Hool 1989) samt 4030 eller anden bus hvad der nu er tilgængelig. 
Jeg kan iøvrigt fortælle at 8805-8806 også skal køre kræmmermarked i Hillerød d. 1-2-3 Septemper, og undertegnet skal selv op og køre her. 
Hilsen Claus Larsen DBO

2006-08-12 09:48 i samme diskussion:
Ja HUR bør sætte traktore med flade påhængsvogne udstyret med træsæder ind i stedet for busser, så er der ikke så meget de unge mennesker kan ødelægge.

 VAFT fylder 25 år! (2006-08-09 17:47)
Kære Christian du burde jo bo i Indien eller Banladesh, der er det jo helt normalt at passasergerne sider, står og hænger på hele bussen, men i Danmark er det totalt ulovligt heldigvis.  
Jeg ved godt at du mener det i sjov, men os der normalt befinder os bag rattet bliver ret forskrækket når der sker noget der ikke er forudset, såsom hjernedøde bilister der køre forbi bussen på en hassaderet måde, eller bussurfer, som synes det er sjovt at hænge bag på en bus men som ireglen får buschaufførren skylden hvis der sker noget, så sjovt er det ikke  
Hilsen Claus larsen

 Ny dille (2006-08-05 19:49)
Jeg tror at Frank har fat i noget, nu er jeg jo selv buschauffør. 
Men i min verden ville jeg betragte bussurfing som en meget dumdristig ting, men de fem punter som Frank stiller op kender vi jo også fra vores hverdag det behøver ikke kun at ske i forbindelse med Ullerup marked, folk har idag ingen respekt, beder man dem om at opføre sig ordentlig, ja så får man bare et par på skallen eller enormt beskidt svar. 
Hilsen Claus Larsen Buschauffør hos De Blaa Omnibusser i Holte.

 Scania L94UB/Berkhof på 300S (2006-07-16 10:11)
Det er nu ikke så sjældent at man ser Berkhofer på 300S, og andre bustyper. 
I Arriva Ballerup er der tilsyneladende stor material mangel så man tager alt hvad der kan køre.

2006-07-16 11:24 i samme diskussion:
MB O405 ledbusserne både ser og er misserable, de holder Falck sværtransport godt beskæftiget, og jeg tror ikke der findes en B10BLE-63 som har en hel bagende.

2006-07-20 10:23 i samme diskussion:
Det med Volvo ledbusserne må være rigtigt, for så vidt jeg ved skal de bruges på 300S, 1008 er lige blevet renoveret. 
Men sikke karriere disse busser har haft, først S bus, så bybus og nu igen S bus, men jeg glæder mig til at se dem blå hjørner.

 Arriva på linje 537P (2006-07-12 12:06)
Jeg mener at Arriva i Kokkedal køre 3 ture om morgenen, og i den forbindelse en afg. på 327 fra Svaneparken, og en tur derud igen, mellem turene på 538P, og om eftermiddageen er der en af delevagterne, som køre 184, som tager en tom bus fra Holte st. og køre 537P 2 omgange med 40min. pause i Birkerød imellem turene. 
Jeg skal i dag på min vagt kigge lidt i Arrivas tjeneste liste når jeg kommer til Holte station, for videre imformation. 
Hilsen Claus chf. DBO.

 Nye busser i Køge ? (2006-06-30 21:56)
Da jeg jo selv er buschauffør kan jeg jo give Thomas ret, for selv om det er 10 År siden den sidste højgulvsbus kørte i Holte området brokker folk sig stadig over at de skal benet op i en laventrebus, folk kan ganske enkelt ikke se forskellen, men er blevet vandt til busser med lavt gulv. 
Hvad angår gearkasser så tror jeg også at publikum er ligeglade bare de kommer frem til tiden.

 Mindre busbrand (2006-06-21 21:10)
Det må have kostet en herregård at sætte 1963 op til at være en driftklar bus, for det jeg så da den var brændt lignede noget der var urangerets moden, men min tid i Kokkedal har jeg set eksl. der var være men genopbyggede p.g.a. busmangel, og principper.

 City-Trafiks nye busser og garage (var: Hvilken bus) (2006-05-17 09:25)
Jeg ved det ikke men du mener vel linie 21 som CT overtager den 22/10-2006 i 18 udbud, så som jeg har fået at vide bliver busserne af typen VDL Jonckhere SB 400 Transit 2000

 Busbrand i Helsingør (2006-05-15 11:04)
Her til morgen har der været brand i arriva 1963, Dab Mk 3, branden er sket lige før stationen, også vidt jeg kan se har den været meget volsom, den er udbrændt fra midten og ned.

2006-05-15 21:00 i samme diskussion:
Jeg har fået at vide at det opoverhedet bremser der var årsgen til branden.

 300S busser til "Rebus" (2006-05-10 09:07)
Jeg har også hørt at de Volvo Sæfle B10LA/59 Ledbusser som køre på 184 ca. 6 stk. også vil blive overført til 300 S, når de bliver ledige i Kokkedal d. 22/10-2006.

2006-05-10 12:09 i samme diskussion:
184 skal køres af 13.7 m VDL Jonkere SB 400, Transit 2000, og min arbejdsgiver, De Blaa Omnibusser har bestilt 6 stk, 1 Tælle/reserve, samt 5 driftsbusser.

2006-05-11 11:58 i samme diskussion:
Fra den 22/10 skal der ikke køre ledbusser på 94N da denne linie skal flyttes til Ryvang, og køre sammen med linie 14. 
Og grunden til at man bruger 13,7 på 173E er fordi den køre sammen med 20E og der må man kun bruge 13,7.

 Århus busser kører igen (2006-04-26 21:11)
Chaufførene hos ÅS er ikke bange, men ifølge Århus stifttidende er de utålmodige og hvis ikke de næste dages forhandlinger giver resultater, så starter strejken igen.

 Busløs Hørsholm/Kokkedal (2006-04-15 10:51)
Jeg har hørt at Arriva ikke umiddelbart flytter til Helsingør. Det er der to grunde til, et er at de ikke kan blive enige om faciliterne med Helsingør Kommune, angående tankning og vask af busser, som ikke må foregå sammested. 
Punkt to er at busserne i Helsingør skal i snarligt udbud på den ene eller anden måde, det vil sige at hvis Arriva taber deres kørsel, ja så har de brugt en masse penge til ingenting.

 Ny bus rute ved nybrogård i lyngby??? (2006-04-13 19:39)
Hej Peter, min navn er Claus, jeg er medlem af Busfronten, og er ansat som chauffør hos de Blaa Omnibusser der betjener 190 (DTU) samt 191(Nybrogård). 
De højgulvsbusser du ser på 300S køre fra Dyssels Busser, og der kun 1/2 time drift på 191, og i aftentimerne kun timedrift, men der burde være 20 min. drift på 191/196 (sammelinie) men det kan ikke lade sig gøre da de to linjer har samdrift med linie 194. 
845 er en ServiceBus linie og den køre kun en gang i timen, mellem 09,00-16,00, og er fortrinsvis for gangbesværret borger. 
 
Hilsen Claus Larsen Medlem af BusFronten  
nr.381

 bus Brande1!!! (2006-03-29 22:48)
Hej Jakob 1966 brændte lørdag aften, omkring kl. 20.00 det var så vidt det vides en elfegl, men brandteknisk er ved at se på den, det gode ved det er er at den brændte på anlægget, det skulle hvist betydde noget for forsikringen. Men jeg tror ikke at den kommer ud at køre igen, da den gennereldt er en problembus, jeg var ude og se den i søndags.

2006-03-30 20:58 i samme diskussion:
Hej Sennahøj det har du ret i og da Kokkedal fik Hillerøds Dabber, fejlet de intet, men allerede sidste vinter begyndte de at skrante, men det er der jo flere årsager til, bl.a. har Hillerøds kun kørt landture, + nogle få omgange på 803, Kokkedals har kun kørt bybus i Ryvang og Helsingør 801-802-803-805 og det er hård kost da bussen køre hele tiden fra 5:30- 24:00 uden overhovede at stå stille, og det er jo ældre og ikke særlig vedligholdte busser som samtidigt er bygget om i ledningsnet o.s.v. det skal jo give bøvl.

 Bakken - Omlægning (2006-03-29 22:52)
jeg er enig med Jeff, det med Bakken er der ikke noget nyt i.

 Jonckheere punktering på 68 (2006-03-26 11:33)
I de fleste tilfælde hvor det sker på ruten køre falck ud og skifter hjulet, det tager under en time, og vupti 6370 er køreklar igen.

 Metrobusser i næste uge (2006-03-28 09:56)
1804 er ikke bygget i katrineholm men i slubsk, det er kun 1795-96-97 der er bygget i sverige. 1344 tilhøre Ballerup.

 Fordele/ulemper ved udlicitering (2006-02-27 19:46)
jeg kan jo kun give Jeff ret, da min far kørte bus på ryvangangen og til idag er der sket meget, men nok om det, det er jo sjovt at se flere ruter som før måskse havde en køretid på 50min. kun nu har 45min. og hvordan gør man det, man fjerner bare 3-4 tjekpunkter på vognpappet, og vupti bussen køre meget hurtigere chaufføren er mere stressesde, men HUR har sparet 3 min. og kunden har fået en falsk forudsætning, fordi stadig tager det den tid en tur tager. 
Så udbuds ting er meget godt, særligt når politikker skal sælge sig selv til valg. 
Så Århus hold fast på jeres måde at køre bus på, der tages stadig hensyn til chauffør og kunder. 
Hilsen Claus.

2006-02-27 22:29 i samme diskussion:
Skal man fyre en entreprenør ja så skal man jo også finde, 40 busser som kan køre i stedet det gør man jo ikke sådan med det samme, men se på Sverige der fungere udlicitering ganske udemærket kontrakterne er 8 årige der bliver stillet krav om arbejdsmiljø osv. og det er et faktum at bla. skånetraffikken bliver ved med hæve passagermængden, og i sverige er biler jo noget billigere end i danmark.

 Buses from Kobenhavn in Lublin, Polen (2006-02-23 10:26)
1892 har haft en mindre motorbrand på Esrum vej i Helsingør, jeg var selv chaffør på den, den blev heldivis slukket( 6 kg. pulverslukker kan gøre underværker.) 1890 var feglmeldt med mislyd fra motor, da mekanikeren skule køre en test tur på kongevejen smed den et stempel ud af motoren og gik op i lys lue totalt udbrændt. 
1886 døde på samme måde ved humlebæk på Helsingør motorvejen, Chf nåede lige at gribe pibe, madpakke og taske og så var det ud.

2006-02-23 11:05 i samme diskussion:
Ja det er rigtigt, 7153 en volvo b10l-59 tidl. Unibus har kørt 400S, brændte også i samme uge som 1887, den brændte på anlægget i Kokkedal en tidl. mandag morgen, den blev genopbygget, så på det tidspunkt var Kokkedal et brandgodt anlæg. 

2006-02-23 11:06 i samme diskussion:
Og undskyld Kim det er rigtigt det var 1887 og ikke 1886, det må være hukommelsen.

 "Fremmede" HUR vogne (2006-02-16 21:04)
1814 blev hevet ud sf tjeneste her til morgen og 1815-1818 er blevet sendt til letland.1819 blev totalt skadet i oktober 2004, den kunne ikke tåle mødet med en lastbil motoren blev næstes slynget ind midt i bussen.

 Hvor er flg busser henne nu (2006-02-11 10:46)
Ang. MAN busser så mener jeg at 1893 brændte og 1898 døde efter motorhavari (det hved da det var min personlige bus) 1902-1904 køre i polen, resten af busserne kan du se på Arrivas Hjemmeside so detsværre ikke opdateres for tidt

 UddannelsesCentrets vogn 16 (2006-02-08 10:17)
Jeg kan fortælle at jeg har taget køretimer i bus 12 og det er en mærkelig vogn, bussen er født mrd automatgear men er til skolebrug udstyret med en 6 trins man. samt kobling men dens slags ting var der ikke plads til så de sidder ret ubelejligt i forhold til chf.

2006-02-10 10:36 i samme diskussion:
Scanian havde nr 13, og den kørte temmelig godt, jeg fik forøvrigt mit erhvervskort i bus 16, som efter sigende er født med gear og kobling.

2006-02-10 16:31 i samme diskussion:
4331 hvad er det for en bus ?? 1779 er det en tidligere arriva HUR bus som har kørt i hillerød

2006-02-11 10:37 i samme diskussion:
hej peter uddannelsescenteret er den gamle HT skole, hvor man oplærte chaufføre, intruktøre og traffikleder m.m. da ht blev til Bus Dk blev det udskilt som selvstændigt selvskab. da Arriva købte Bus Dk ja så fuldte det jo med handlen.

 Connex skifter navn (2006-01-29 10:49)
Jeg ved ikke om nogle af jer har set eller bemærket at Connex til maj skifter navn til Veolia(moderfirmaets navn). 
Jeg så det igår da jeg holdt pause på Lyngby station, der var et opslag samt folder, ja for mig var det nyt, men jeg har også lige haft 3 af dage.

2006-01-29 10:55 i samme diskussion:
Hov jeg glemte vist at skrive en overskrift beklager, men den skulle hedde. 
Connex skifter navn, jeg beklager miget. 
Hilsen claus DBO

2006-01-29 12:13 i samme diskussion:
Det nye navn bliver langsomt indført på uniformer og materiel, som udskiftning af foregår, det fremgår af deres lille folder som de ansatte har fået. 
Da jeg holder pause i lyngby idag skal jeg se om jeg kan score en hos Connex chf. og e.v.t. få en kommentar.

2006-01-29 13:33 i samme diskussion:
Hvis man går ind på veolia.com, og søger på Connex, kommer der lidt om historien. 
Men det bliver sjovt at se om det kan lave om på deres image men det får vi jo at se.

 Gid det var min DAB (Rød) (2005-12-24 22:43)
Kære christian du må gerne få den sorte terminal(Kaldet øjebæ) jeg tror samtelige københavner gerne hjælper med at grave den op, desvære vil den skimme på Århus rutebilstation, men glædelig jul anyvay. 
Hilsen Claus DBO

2005-12-25 11:22 i samme diskussion:
Ha-ha det har du sandelig ret i men vil det ikke være lidt syndt for ålborgenserne.

2005-12-27 10:18 i samme diskussion:
Du kan jo bare gå ind på arrivas hjemmeside der er flere tilsalg og dem kan du vel snart få til ingen ting da de ikke har kørt siden de va i drift d.14-12-2003 i Birkerød, men ud over Falck Abb. skal du finde en rigtig dygtig mekanikker, og han skal lænkes fast til bussen så han ikke kan flygte.

2005-12-27 11:40 i samme diskussion:
Nå men så fungere deres salgsside som resten selskabet.

2006-03-01 20:45 i samme diskussion:
Næe jeg må give maja ret, ta et eks. en kunde kom og spurgte mig om bussens motor kraft, han fik et chok da jeg fortalte ham at (Volvo B12BLE) har en 12 liters motor og over 300 hk, + abs, asr, gud sagde han det kan min bil ikke leve op til, nej sgde jeg den vejer med garanti heller ikke 11 tons. 
Manden var rystede, fordi en bus noget man bare bruger men tænker egentlig ikke hvad det er for en ting.

 Glædelig Jul! (2005-12-23 21:28)
Hej alle sammen som er med til at debatere her i forum rigtig glædelig jul. 
Fra claus chf.211 hos De Blaa Omnibusser A/S I Holte.

 Endnu en DAF Jonckheere på vej (2005-12-21 22:57)
Herre gud Kim, har du selv prøvet at køre denne vongtype. fordi de køre ganske udemærket, den er hurtig i optrækket (ren rakket), men jeg giver mange ret, som siger at chf. rummet er for lille.  
Men VDL har lovet at der bliver mere plads i chf rum hvilket bliver mig en glæde da jeg jo er XXXL, VDL. Har lovet at chf.væggen flyttes 15 cm. 
 
Hilsen Claus  
De Blaa Omnibusser

2005-12-23 21:21 i samme diskussion:
Ja jeg kan fortælle at alle de nye busser hos DBO bliver Joncheere busser og jeg tilsyneladende er lidt alene i den menning at det er både en køn og ganske velkørende bus. 
Men vores tillidsmand, og ledelse skal ned og besøge fabrikken og derfor har man bedt om Chf. menning og forslag til forbedre førerummet i modellen. 
Og den VDL Berkhoff som Arriva låner i Kokkedal har iøvrigt samme pladsproblemer i cockpittet, så Belgiere må være små. 
God jul hilsen Claus.

 Resultatet af HURs 18. udbud (2005-12-15 09:50)
Da jeg køre hos De Blaa, hvor der natuligvis var fest dag igår, kan jeg forttælle at vi skal have 22 nye busser fra VDL Jonkchere. 
5 13,7 m + 1 reserve. 
15 12 m + 1 reserve. 
Så vi kommer op på 43 busser ialt, d.v.s. 37 driftbusser samt 6 reserve/tælle busser, så der bliver trængt på Skovlytoften. 
Hilsen claus.

2005-12-15 21:14 i samme diskussion:
Ja Jeff der tror jeg at vi kan blive enige omkring gearkassen, men jeg hved ikke hvad gear de kommer med. 
Med hensyn til ledbusser har HUR tilsyneladende stik mod andre storbyer fundet ud af at 13,7 m. er mere fleksible fylder mindre og kan "næsten have det samme antal passaseger", derfor 13,7 m. 
Men en ledbus er lettere at komme rundt med og den køre mere behagligt. 
Hilsen Claus.

2006-01-28 22:42 i samme diskussion:
Aircondition er en ganske udemærket ting, den har bare det problem at i bybusser som hos De blaa omnibusser (mit job) hvor vi tit i myldretiden er inde og ude af rigtigt mange stoppesteder, kan den ikke følge med så er side vinduerne bedre.

 HURs 18. udbud og VATs 7. udbud (var: HUR 18) (2005-12-13 20:02)
Jeg syntes at det er sjovt at se at Vat vælger en stor entrepenør, istedet for at vælge flere mindre som man prøver i HUR, (belært af Combus sagen) men sådan kan det gå. Og angående B12M/Ble så slal man tænke på at det jo er en meget støre motor, fordi den modsat B10 også har en motorbremse og det er den man høre ved nedbremsning, i stedet for retardern, ligesom i Volvo FH12 lastvogn, og man kan faktisk få bussen til at både starte og bremse pænt, men det kræver lidt meget øvelse og den tager sin tid og er der myldre tid ja så glem det. 
Hilsen Claus.

2005-12-13 23:12 i samme diskussion:
Det har du ret i Thomas, men kunne man ikke frygte at Bent T lige som nogle større danske bus selskaber har gjort, (Wulff) når et af de rigtige store stiller med en meget stor pose penge siger de ja tak, og lægger sig på ryggen, men vi for se hvordan det går i morgen, jeg skal møde til vagt 40 hos De Blaa Omnibusser så jeg kan jo se det på chefen (vognmanden), men det kunne jo være sjovt at køre 184 (igen) o.s.v. 
Hilsen Claus.

 Motor data på Scanias busser på 2A (2005-12-07 09:12)
Da jeg jo har kørt hos Arriva i kok- 
kedal, som var de første der fik Scania 
Omnilink 13,7 M. 
Den er udstyret med en 9 liters euro 
3 motor på 6 cyl. og 290hk og er som 
stor set alle HUR busser spæret ved  
80 km/t. 
Men den bus der i sin tid var prøve 
nemlig 4050 var ikke spæret, så 
den kunne løbe et godt stykke over 
100 km/t og havde en forrygende accel- 
ration. 
Jeg har været på Scania bus afd.i 
Karlslunde flere gange i min Arriva 
tid, og det er et lille sted. Hilsen Claus

 Ny bus på prøve i HUR. (2005-12-02 19:40)
Ja det bliver jo første gang siden 1983 
at der kommer nyt materiel ud at køre 
i Helsingør området. 
til dagligt køre jeg hos DBO i Holte 
området, men har i min tid hos Arriva 
kørt en del i Helsingør, hvor jeg også 
bor. 
Min kone glæder sig meget til den nye 
bus og særdeles at den er sølvgrå lige 
som busserne i min barndom, gode gam- 
le Carlsen/Volvo B655-57-58, ja det var  
jo tider, og man kan jo håbe på at når 
HUR bliver nedlagt, at de lokale busser 
igen får et lokalt præg.

2005-12-05 10:24 i samme diskussion:
Jeg kan godt tilslutte mig at lavgulvs 
busser er noget møj at køre med på lan- 
det tag f.eks. 347 når det rigtigt sner 
og fyr mellem Hornbæk-Borsholm- 
Horserød, der er temmeligt åbent  
(nordsjællandsk bøhl...) så er det ikke 
sjovt at køre i en mk.III (dab) den skøj- 
ter rundt fordi at en lavgulvs bus har  
et højt tyngdepunkt, så det er tungen lige 
i munden, og hold godt fast i rattet. 
Jeg er også spændt på hvordan Berkhoffen 
vil klare de store afgange fra Helsingør 
st. til gymnasiet, der er som regel 
fyldt til renden, så det tager sin tid  
at tømme den. 
Ps. den skulle være i drift fra i dag 
på 346-345-347

 DAB-gasbusser til Sibirien (var: Så er det sket) (2005-12-01 11:28)
Åååhh de stakkels russer, jeg ved godt 
at nogle mener at disse busser er kønne, 
men ak de er sløve sværre at servicere 
bare spørg en mek. fra SBM, de er tillige 
temlig dyre at vedligholde, de er også 
meget hårde i bremsen, de har et højt 
tyngdepunkt, så stakkels russer.

 1001-1013 (2005-11-28 11:05)
Nu har jeg kørt hos Arriva i kokkedal 
og det er der 1001-1013 er garageret. 
Jeg kan fortælle at 1001 er en tællebus 
og ledbusserne bruges på 94N, o isærdel- 
les fredag-lørdag. 
Busserne som er 1998 er ved at nogle 
godt slidte kasser, med en hel del 
nedbrud tilfølge, men de har snart fået 
skiftet gearkassen i dem alle, så mang- 
ler man bare kølekapasiteten specielt 
om sommeren der koger kølevandet lystigt 
et forbrug på 15-20 liter vand om dagen 
er ikke usædvanlig, ud over det køre de 
faktisk rigtigt godt.

 Ritt freder foreløbig HT-Terminal (2005-11-16 21:46)
Ja Ekstra Bladet kaldte den for nogle 
år siden øjebæ, og køn er den jo ikke 
men jeg tror på at hvor-end hvor meget 
vi nu en gang brokker os så BLIVER  
DEN IKKE REVEVET NED,og den udfylder 
faktisk en ganske rigtig god fyldest 
som kunde imformmationscenter for 
HUR der kun har dette i vores om- 
råde.

 Århus Sporveje er de dyreste (2005-11-16 20:08)
Selv om jeg syntes at ÅS har nogle 
rigtige flotte busser, muglgvis også  
levere en god kvalitet,( hvilket jeg 
jo ikke kan bekræfet da jeg bor i 
Helsingør), kan jeg sige at lade de 
Mindre private vognmænd prøve, og jeg tror 
det kan fungere.

2005-11-16 20:16 i samme diskussion:
Jeg køre bus hos De Blaa Omnibusser i 
Holte som tabte sin kørsel Bus DK, 
senere Arriva, og idag er passagerne 
rigtig glade for de De Blaa Omnibusser, 
busserne er rene og pæne, og ingen 
buler, og og vi har en gammel bus, 4030 
som er tild. Arriva 1041, maen den flot ingen ridser o.s.v., så min pointe 
er at privatisering er ikke altid til den 
ringe side, men det er spørgsmål om vogn- 
mandens holdning.

2005-11-16 21:06 i samme diskussion:
Ja Christian, der er det idet at PV som 
ejer min arbejdsplads, han siger jo  
længere en bus køre rundt med en banal 
fegl lille eller stor, jo længere bussen 
køre uden at udbedre den jo dyre bliver 
den. 
Og det er klart et stort selskab med masser 
af material at tage (fra tabte udbud)ja de 
køre til at det skal køres hjem med Falck 
og så koster det penge, hvor min vognmand  
ja han laver det med det samme til alles 
tilfredshed.

2005-11-16 22:56 i samme diskussion:
Kære Jeff ja du har muligvis ret 
men nu skal du høre. 
Hos de Blaa Omnibusser har vi linie 
191 som køer på hardtcore linien 
191 mellem Hellerup-Sorgenfri 
Den tager normalt 1,5 t pr.om- 
gang men i myldretiden + 15 Min. 
men det sjove er kunderne spørger 
aldrig, fordi de er vant til at  
bussen er forsinket.

 Ingen gevinst (2005-11-09 20:26)
Jeg arbejder hos en lille vongmand 
(De Blaa Omnibusser) og er meget 
tilfeds, for før var jeg hos Arriva 
og de vil kontrolere deres ansatte 
i h & r men vil ikke give noget ved 
siden af. 
Og så skal man jo ikke glemme at Århus 
Sporveje har opkøbt en masse små vognmænd 
for at få den størrelse de har i dag, samt 
at chaufførene stort set dagligt klager over 
køretider, vagtplaner m.m. i Århus-stift 
tidende.

2005-11-10 11:02 i samme diskussion:
Ja du har ret i at det med at ændre 
ruteføringen på mange af HURs linier 
er et maridt for kunderne, tag f.eks. 
de ruter jeg køre på dem ænderet man i 
2004 (193-194-195) og folk kan stadig 
ikke finde ud af det, så du har i aller 
højeste grad ret i det med Århus.

2005-11-10 11:27 i samme diskussion:
Jeg vil iøvrigt give Peter ret i at 
busserne i Århus er meget flotte ingen 
buller eller skræmmer, jeg var der ovre i  
sommers, på det tidspunkt kørte jeg hos 
Arriva,og da jeg kom hjem fra ferie 
blev jeg helt flov da jeg kiggede på  
vores ledbusser på linie 184

 Arriva garager i nordsjælland. (2005-11-08 09:20)
Er der nogen som ved hvad der sker 
med Arrivas garager i nordsjælland. 
Jeg har hørt at man bliver i Kok- 
kedal, og får et lille anlæg oppe 
på det gamle Wiibroe i Helsingør. 
Jeg har også hørt at hillerød skal 
fraflyttes den 1 dec. men hvorhen.

2005-11-08 21:46 i samme diskussion:
Såvidt jeg har hørt fra kollegaer 
fra Arriva, skulle handelen være 
annuleret da Karlebo Kommune ikke 
vil godkende den nye ejers interresser 
og da den samme ejer har købt Hillerød 
ja så ophæver såmænd bare kontrakten, 
og vupti man har genvundet noget kør- 
sel men ingen steder at garagere bus- 
serne.

 Hvorfor lige 1518? (2005-10-07 21:43)
Jeg vil tro at der ikke er så meget logik 
i Arrivas internnumre, tag f.eks. 1800 
som jo spænder vidt fra Scania 13,7 m 
(1795-1799) 1800-1813, samt Ålborgbusserne 
i kokkedal 1815-1818, 1819 afgået ved skære 
brændern, samt 1814 ex. VT, 1825-1826 tidl. 
Åos, samt m.fl.på nær 13,7 m er alle de  
andre addoptivbusser alle mullige steder  
fra i dk, så logikken er reallt holdt op.

 Connex og Arriva bytter linjer (2006-01-12 20:56)
At 1358 har holdt på Humlebæk øst, kunne jeg forestille mig at det skyldes at den har kørt på 731 som køres af Arriva i Kokkedal, og med garanti har 1915-1916 (Dab mk.1-1500) været i udu, og 1358 mulgvis reservevogn. 
Ang MB O405N fra de hvide busser køre på både 353-306 i Week-enden, skyldes at nogle af week-end vagterne deles af begge anlæg, d.v.s. at man typisk køre et par omgange t.eks. 353, derfra til hillerød og køre 306 eller omvendt, men har tisyneladende den samme vogn hele dagen. 
Hilsen Claus.

2006-02-15 20:28 i samme diskussion:
Alt den ballade handler om politik og penge.For det første må og skal HUR sætte hårdere krav til entreppernørene om materiellet standard samt om chaufførenes ve og vel, og det er klart det er ikke sjovt at sidde i en bus 8 timer uden varme, selv passasgerne bliver sure, og det ikke sjovt når HURs traffiktjeneste har været inde i din bus, og kommer og siger at de lige har bonnede den for 3500,- og du muligvis skal til samtale hos cheffen , men da bøderne jo går på skader, samt vedlighold ja så bliver chaufførre frustreret og nedlægger arbejdet.

2006-02-16 21:13 i samme diskussion:
Ja selv i mit lille firma De Blaa Omnibusser i Holte hvor vi har 17 kontrakt busser har vi sammenlagt 4 reservevogne, det er på vognmandens regning og dog for den ene er tællebus og den mener jeg at HUR skal betale for, men da vores vognpark er iorden så køre de her reservebusser ogsom skolebusser e.t.c.

 Mystik på linje 600S (2005-06-05 20:00)
Jeg er ny bruger og har sidet og læst 
debatten om busser der ikke står i  
køreplanen. 
Jeg er til daglig ansat hos arriva 
i kokkedal, og vi har en del udenfor 
køreplan. 
345 ålsgårde 07:28 til Espergærde 
805 Espergærde 07:52 til erhvervs- 
skolen i Helsingør, den køre dog  
direkte dertil fra svømmehallen. 
331 ekstra 07:56 til erhversskolen 
803 07:55 til gymnasiet. 
805 08:10 fra helsingør st. til 
erhvervsskolen 
805 07:27 helsingør st. til esper- 
gærde st. 
samt et par ture om eftermiddagen 
på 803 fra gymnasiet til Helsingør st.

 Opdateret sidst:
16. november 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.