Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Århus busser kører igen

Århus busser kører igen

 Maja (skrevet 2006-04-26 09:53)| Link 
SÃ¥ er chauførrene gÃ¥et i arbejde igen. Busserne kørte normal drift efter sommerkøreplanen igÃ¥r fra kl 16:00. Chauførrene var "indirekte" bange for udenbys indblanding i konflikten. 
 
Maja

 Thomas de Laine (skrevet 2006-04-26 16:53)| Link 
Hvad menes der helt nøjagtigt med "indirekte" bange?

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-26 18:48)| Link 
Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen med at chaufførerne skulle være "indirekte bange". Såvidt jeg ved så er man enige om at "friske øjne" skal se på hvordan man kan løse konflikten mellem chaufførerne/FOA og Århus Sporveje/kommunen. Jeg tror ikke at man er nervøse blandt chaufførerne.

 Claus Larsen (skrevet 2006-04-26 21:11)| Link 
Chaufførene hos ÅS er ikke bange, men ifølge Århus stifttidende er de utålmodige og hvis ikke de næste dages forhandlinger giver resultater, så starter strejken igen.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-04-27 00:37)| Link 
Busserne startede med at køre tirsdag kl 1415 efter at der skulle være nye forhandlinger, som dog først ville starte i det øjeblik de satte gang i busserne... SÃ¥ alle kørte fra garagerne kl 1415. Som Christian siger sÃ¥ er man glad for den sÃ¥kaldte udenbys indblanding. 
 
Det indtryk jeg har fÃ¥et fra alle Ã¥rhusianere, er en støtte til chaufførenes kamp for bare nogenlunde fornuftige arbejdsplaner. Ingen, som jeg har talt med, siger at ledelsens plan er fornuftig, men derimod at de naturligvis heller ikke ville arbejde fx 11 timer i træk flere dage i træk, og alt det andet som det var foreslÃ¥et. 
 
I Århus får man i øvrigt en ekstra dag, for hver af strejkedagene ved køb af abonnementskort, hvis man havde et gyldigt kort på strejkedagene.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
27. april 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/316
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.