Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > HURs 18. udbud og VATs 7. udbud (var: HUR 18)

HURs 18. udbud og VATs 7. udbud (var: HUR 18)

 Michael (skrevet 2005-12-12 12:49)| Link 
Hvornårbliver HURs 18 udbud afgjort

 René Thaulov (skrevet 2005-12-12 12:52)| Link 
PÃ¥ onsdag 14.12.2005.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-12 15:32)| Link 
Til gengæld er VATs 7. udbud afgjort i dag: Det blev Bent Thykjær, der vandt det hele.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-12 15:36)| Link 
Lidt mere fra pressemeddelelsen: 
 
Og det hele er altså 141 busser, altså over halvdelen af den samlede kørsel for trafikselskabet. Thykjær havde 65 busser i forvejen, mens resten overtages fra 7 vognmænd, der helt udgår som VAT-entreprenører.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-12 16:34)| Link 
Stopper denne imbasilhed aldrig?.. Nej, Nej, Nej - Velkommen til gul & gratis - Endnu mere kedeligt bus til Danmark.. :(

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-12 18:40)| Link 
Farven, du leder efter, er vist "pisgul". (Jeg ved ikke, hvilken RAL-farve, det er, men den er i hvert fald lysere end Melonengelb (melongul), som HUR-busserne er.) 
 
Skulle der være en læser, der har overblik over, hvilke selskaber, de 7 tabere er, herunder hvilke af dem, der evt. helt stopper som VAT-entreprenører?

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2005-12-12 19:19)| Link 
4 selskaber har mistet alt VAT-kørsel: 
 
Vagns Turist 
Papuga Bus 
Bjert Busser 
Iversen Busser, Tarm 
 
3 selskaber fortsætter med at køre for VAT pÃ¥ andre kontrakter: 
 
Wulff Bus 
Connex 
Iversen Busser, Bække

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-12 19:39)| Link 
Nr.Nebel-Tarm-Skjern Busser Aps, RÃ¥rup Taxi-og Minibusser, OveÂ’s Taxa, og Bjert Busser.. 
Det er hvad jeg kan fÃ¥ det til.. 
 
Desuden mister Connex, Arriva (Wulff Bus), og Iversen - Bække buslinier meget kørsel.. 
 
Det er især synd for Rårup Taxi-og Minibusser..

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2005-12-12 19:46)| Link 
Hvorfor er det synd for Vagns Turist (RÃ¥rup Taxi- og Minibusser)? 
 
I følge oversigten over de indkomne tilbud, der tidligere kunne ses på VAT's hjemmeside, så havde de jo overhovedet ikke budt på kørslen...

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-12 20:09)| Link 
Tak for hjælpen! 
 
I er enige om: 
 
Vagns Turist, RÃ¥rup 
Bjert Busser 
 
Men ikke helt om de sidste to: 
 
Papuga Bus 
Nr. Nebel-Tarm-Skjern Busser 
Ove's Taxa 
 
Kan nogen mon opklare sagen?

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2005-12-12 20:22)| Link 
Ved nærmere eftertanke, sÃ¥ ser det sÃ¥dan ud: 
 
5 selskaber ryger helt ud: 
 
Vagns Turist, RÃ¥rup 
Bjert Busser 
Papuga Bus 
Nr. Nebel-Tarm-Skjern Busser (Iversen Busser, Tarm) 
Oves Taxa 
 
2 selskaber mister noget kørsel, men fortsætter pÃ¥ andre kontrakter: 
 
Wulff Bus 
Bække Buslinier (Iversen Busser, Bække) 
 
Connex mister samtidig en masse kørsel; men de kører kun som underentreprenør for Wullf Bus på nogle af de kontrakter som Arriva overtog fra Combus i 2001.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-12 20:36)| Link 
Det er virkelig ærgeligt at Vagns Turist, RÃ¥rup ryger ud, de har ellers rigtig mange fede busser.. 
Dvs. Connex har 'kun' bla. halvdelen af turene pÃ¥ linje 202.. 
 
Wulff Bus hedder forresten officielt Arriva i VAT fra 2006..

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-12-12 22:47)| Link 
Vi andre heroppe nordpÃ¥ glæder os til januar, sÃ¥ vil det sige sig hvem der har budt pÃ¥ hvad. Og sÃ¥ skal vi bare vente til marts!  
Jeg vil give Jef ret i det fuldstændige urimelige i at små veldrevne busselskaber "skubbes" tilsiden af et efterhånden temmelig stort busselskab - Bent Thykjær, som jeg ikke er i tvivl om fortsætter "festen" i NT's 11. udbud. Men der er lang tid endnu - I know.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-12 22:56)| Link 
Ja, Det er forfærdeligt med alle de store selskaber som absolut skal ødelægge det for alle de smÃ¥.. 
En glædelig nyhed i en ellers mørk tid er at Bent Thykjær tabte det meste til Ribe Rutebiler, og V.M.Buslinier i RAT's 4. Udbud.. 
Der var ogsÃ¥ kun 5 eller 6 linjer der IKKE var kørt af gul & gratis inden.. 
 
Det værste ved det her udbud i VAT er at mislykket-kagecreme-Gul & gratis altid bestiller Volvo B12M med ZF!!!!!.. 
 
Jeg forveksler altid lastbiler med Volvo B12 og omvendt.. De bremser jo med samme lyd..

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-12 23:18)| Link 
Nu er det jo ikke nødvendigvis sÃ¥dan, at stort er dÃ¥rligt og smÃ¥t er godt. Det er f.eks. mit indtryk, at Bent Thykjær leverer busdrift af væsentlig højere kvalitet end visse andre selskaber, der ogsÃ¥ kører med gule busser. 
 
Men det er da rigtigt, at resultatet af sådan en licitation ofte er, at busparken bliver kedeligere set fra et entusiastsynspunkt - f.eks. Volvo B12M eller B12BLE med ZF-gear.

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2005-12-13 00:40)| Link 
Skal vi nu ikke lige holde os lidt til fakta: 
 
VAT kræver som udgangspunkt at kontraktbusserne pÃ¥ regionalruterne højst mÃ¥ have en gennemsnitsalder pÃ¥ 8 Ã¥r. Dette betyder at der i de kommende 8 Ã¥r i forbindelse med 7. udbud skal leveres et større antal nye busser. Det er muligt at nogle finder at Bent Thykjærs nyanskaffelser er kedelige, men ville de andre bydere mon have anskaffet mere spændende busser? BÃ¥de Wulff/Arriva, Connex og mange af de mindre selskaber har da ogsÃ¥ været storaftagere af standardprodukterne Scania Omni og Volvo B12. 
 
Vi vil, i løbet af de næste 8 Ã¥r, stort set skulle tage afsked med DAB serie 12 og de rigtige AAK-byggede busser (M85 og M88), da disse busser nu snart har nÃ¥et en alder, hvor de skal til de evige busgarager. I den forbindelse er det vel stort set ligegyldig, hvem der vinder hvilke kontrakter, da det i høj grad er trafikselskabernes krav om max. alder, der har indflydelse pÃ¥, hvilke busser vi fremover skal køre med. 
 
Til slut en opfording til Jef: 
Jeg læser normalt dine indlæg, både her og andre steder, med stor fornøjelse. Jeg synes dog desværre at du har sænket niveuet lidt rigeligt med dine "mislykket-kagecreme-Gul & gratis" bemærkninger. Jeg vil gerne opfordre til at debatten fremover foregår på en lidt højere plan end dette.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-13 01:03)| Link 
Den mislykket kagecream farve, var mere for at finde den farve Bent Thykjær busserne havde.. 
Det var skam ikke for at fÃ¥ mine indlæg sinket ned pÃ¥ et lavere niveau.. 
Jeg beklager hvis dette er opfattelsen af det foregÃ¥ende indlæg, set i bakspejlet kan jeg ligeledes dog godt ses at det kan foreveksles med et indlæg skrevet pÃ¥ et 'lavere' niveau.. 
Jeg vil tage kritikken til mig, og fremover lige læse en ekstra gang igennem hvad jeg selv har skrevet..

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2005-12-13 01:31)| Link 
Mht. hvad Thomas sagde, sÃ¥ er der mange forskellige gule busfirmaer, og bÃ¥de nogen der leverer højere og lavere kvalitet end BentT. 
 
Og set udfra et passagermæssigt synspunkt er en B12M da ikke en forbedring, næsten uanset hvad der kørte før, vil jeg mene. Jeg hader at køre i Wulffs 3 B12M-65 pÃ¥ AAA-rute 122/123. Sæderne er ubekvemme, bussen/motoren larmer, den bremser hÃ¥rdt og inventaret knirker. Men det er selvfølgelig tildels et indretningsspørgsmÃ¥l... 
 
Kunne man mon nærmest sige at VATs kontraktfarve i de næste år er Bent Ts? For den bliver da så absolut dominerende! Det ændrer sig måske med regionsoprettlesen?

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-13 10:32)| Link 
En Volvo B12M er nok pÃ¥ papiret en forbedring, fordi den er ny (det anses generelt for at være en forbedring i sig selv) og er mere miljøvenlig. 
 
Som diskuteret i et andet emne (http://myldretid.dk/forum/emne/216), sÃ¥ har de ofte ZF-gearkasser, hvilket desværre gÃ¥r ud over kørselskomforten. Om støjniveauet i en B12M/B12BLE generelt er højere mÃ¥lt i dB er jeg ikke klar over, men de opleves støjende. Sæder burde stadig kunne fÃ¥s i en rimelig kvalitet, men de er jo nok dyrere... 
 
Men som Keld skriver, så ville B12M og Scania OmniLine nok have været resultatet, uanset hvem, der vandt. Dog ses der diverse tegn på, at nye fabrikater er på vej ind på markedet for rutebusser så som VDL (Jonckheere/Berkhof/Bova), Irisbus og måske endda Solaris og Neoplan.

 Michael (skrevet 2005-12-13 12:48)| Link 
ved i hvem der vinder HUR 18

 Mogens (skrevet 2005-12-13 14:35)| Link 
Ikke for at være ufølig Michael men det bliver først afgjort i morgen..Så nej der er ikke nogen der ved før i morgen

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-13 15:23)| Link 
Der er ingen, der har vundet noget, før i morgen. HURs administration indstiller vinderne til politikerne i HURs trafikudvalg, som mødes i morgen kl. 10.30. Trafikudvalget vælger sÃ¥ledes formelt vinderne, ligesom de f.eks. kan vælge at annullere udbuddet, hvis der er tilstrækkelige gode og lovlige begrundelser for det. 
 
Resultatet foreligger dermed først i morgen. Der ER deltagere i forummet, der sandsynligvis er bekendt med indstillingen, men de arbejder i HUR og vil af gode grunde ikke oplyse noget.

 Claus Larsen (skrevet 2005-12-13 20:02)| Link 
Jeg syntes at det er sjovt at se at Vat vælger en stor entrepenør, istedet for at vælge flere mindre som man prøver i HUR, (belært af Combus sagen) men sÃ¥dan kan det gÃ¥. Og angÃ¥ende B12M/Ble sÃ¥ slal man tænke pÃ¥ at det jo er en meget støre motor, fordi den modsat B10 ogsÃ¥ har en motorbremse og det er den man høre ved nedbremsning, i stedet for retardern, ligesom i Volvo FH12 lastvogn, og man kan faktisk fÃ¥ bussen til at bÃ¥de starte og bremse pænt, men det kræver lidt meget øvelse og den tager sin tid og er der myldre tid ja sÃ¥ glem det. 
Hilsen Claus.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-13 21:24)| Link 
At ønske store eller smÃ¥ entreprenører i sig selv er vist mere et ideologisk spørgsmÃ¥l. Man kan heller ikke som sÃ¥dan vælge, om man vil have store eller smÃ¥ entreprenører. Det er den tilbudte pris og kvalitet, præsteret kvalitet osv., der afgør sagen - uanset om det er en stor eller en lille entreprenør, der byder. 
 
Derimod kan man - mener man i hvert fald - fremme de mindre entreprenørers chancer og dermed forbedre konkurrencesituationen ved f.eks. at udbyde kørslen i mindre enheder. Dette anvendes over hele landet. Man kan ogsÃ¥ undgÃ¥ at blive afhængig af en enkelt stor entreprenør ved at indføre et loft for, hvor meget kørsel en entreprenør kan have for trafikselskabet. Det har VT anvendt i et par udbudsrunder. 
 
Bestemmelserne er imidlertid nødt til at være generelle. Alle skal være stillet lige i et udbud. 
 
De mindre entreprenører har i øvrigt som landsdækkende tendens i de senere år vundet frem på bekostning af de store (se "Monopoliseringen er aflyst" på http://myldretid.dk/nyheder/nr/358).

 Claus Larsen (skrevet 2005-12-13 23:12)| Link 
Det har du ret i Thomas, men kunne man ikke frygte at Bent T lige som nogle større danske bus selskaber har gjort, (Wulff) nÃ¥r et af de rigtige store stiller med en meget stor pose penge siger de ja tak, og lægger sig pÃ¥ ryggen, men vi for se hvordan det gÃ¥r i morgen, jeg skal møde til vagt 40 hos De Blaa Omnibusser sÃ¥ jeg kan jo se det pÃ¥ chefen (vognmanden), men det kunne jo være sjovt at køre 184 (igen) o.s.v. 
Hilsen Claus.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-13 23:27)| Link 
Alt er jo til salg for den rette pris, og så er Bent Thykjær nok gul, men ikke gratis... :-)

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-12-14 00:10)| Link 
Helt klart. De er da pænt dyre nu.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-19 00:13)| Link 
Wulff Bus (Arriva) udgÃ¥r ogsÃ¥ helt fra rutebilerne og har kun Vejle-og Horsens bybusser tilbage.. 
Samt diverse kørsel for kommunerne..

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-12-19 17:17)| Link 
Bliver det fremtiden for Wulff Busser, at navnet udfases, sÃ¥ det hele pÃ¥ et tidspunkt kommer til at hedde Arriva? 
 
Lidt underligt med rutebilerne, idet de først var under Arriva, men senere blev til Wulff Busser og iklædt de grønne farver. Og så igen skal direkte ind under Arriva. Hmmm... "Meget irriterende" som en vis Asger Lesniak vil have sagt det. ;-)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-12-19 17:51)| Link 
Jeg tror navnet udfases i takt med at kontrakterne tabes, og busserne udrangeres.. (: 
Selvfølgelig ikke i HUR da der er alt for strenge regler der.. 
Arr, The Dolph Fever.. :D

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-15 02:58)| Link 
En lille update fra VAT: 
Bent Thykjær har nu sat en del nye busser i drift, bÃ¥de nye Omniline og B12M-60 busser er set i drift.. 
Overraskende nok er busserne leveret med punkt-matrix, dog er en enkelt Omniline set med LED.. Busserne bruges stort set pÃ¥ alle linjer som Bent Thykjær kører, og kan derfor opleves overalt.. 
Til lokalruterne skal der burges Volvo B10M busser fra 1998-2000.. 
 
Papuga / Vejle Busservice er igang med en udfasning som selskab, da ejeren er en af de få tilbageværende gode gamle lokale vognmænd der nu kan se at det ikke kan betale sig, med de lave priser i udbud..

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-15 03:11)| Link 
Det skal sÃ¥ lige siges at Bjert Busser ikke ryger helt ud af VAT, de kører stadig et dublerings dagsløb for Sydbus, VAT og Kolding Kommune.. 
 
De nye Irisbusser er endnu ikke set i drift hos bent Thykjær..

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-15 09:33)| Link 
Hvor mange af hver er der observeret?

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2006-04-15 14:10)| Link 
At de nye busser til VAT-området er leveret med punkt-matrix er nu ikke så mærkeligt. Det stod faktisk i udbudsmaterialet, at de nye busser skulle have det.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-15 14:34)| Link 
Af Omniline er der set omkring 15 nye i drift, og sÃ¥ en enkelt Volvo B12.. 
 
Igår kørte de både på linje 108, 110 og 117..

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2006-04-15 22:44)| Link 
Jef, hvis du har samlet informationer om de nye busser til Bent Thykjær, så er jeg da interesseret i at se en liste.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-15 22:58)| Link 
Jeg vil prøve at samle en liste på de billeder jeg har taget indtil videre, jeg har desværre ikke skrevet alle de nye busser ned, men det kan jeg gøre (:

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-21 13:48)| Link 
13,7 meter busserne fra Kolding, som kører på linje 203 skal erstatte ledbusserne på møn, altså linje 52..

 dfolmann (skrevet 2006-04-21 20:34)| Link 
Jamen hvad dog sÃ¥ med de kære vogne 3132-3133-3134-3135 
 
Ja Connex må få store problemer med at få indplaceret alle de overtallige vogne fra VAT.NT-BAT

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-22 10:27)| Link 
Det tror jeg ikke at det bliver det store problem for Connex/Veolia. Jeg vil skyde på at de bliver solgt hele bundtet plus at eks. Solsiden og Arriva overtager nogle af de nyere vogne. Ellers får Vejstruprød og Bus Center Vest(f. eks.) kronede dage. :-)

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2006-04-22 10:31)| Link 
Der var da busovertagelse både på Bornholm og i Nordjylland. Så reelt er det da kun reservevognene fra disse to steder samt alle busserne fra Vejle Amt, som vil være overtallige ved Connex.

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-22 10:37)| Link 
Jvf. udbudsmatriallet hos NT ifm. 11. udbud sÃ¥ stÃ¥r de busser som skal overtages. Men nu har Arriva ogsÃ¥ budt uden busovertagelse, sÃ¥ det er spændende at se hvor meget Connex/Veolia skal slæbe med ud af Nordjylland. :-) 

 Thomas de Laine (skrevet 2006-04-22 13:07)| Link 
Når f.eks. Arriva byder uden busovertagelse betyder det, at der ikke vil være busovertagelse, når Arrivas kontrakt udløber. Arriva har stadig pligt til at overtage busserne ved kontraktbegyndelse i det aktuelle udbud.

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-22 13:09)| Link 
Okay. Det var jeg så ikke klar over. Jeg havde den opfattelse at det var ved kontraktbegyndelse at den nye entreprenør kunne vælge enten at overtage busser fra den gamle entreprenør eller lade være. Jamen, så giver det jo sig selv jf. Kelds indlæg.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-04-22 15:35)| Link 
PÃ¥ Bornholm indsættes der da nye Merc. Benz Integro?, Det var da det Ribe Rutebiler bød med.. 
I STS tror jeg sagtens connex kunne smide nogle af deres busser ned, mange af busserne har set bedre dage..

 Thomas de Laine (skrevet 2006-04-22 16:25)| Link 
Det er muligt, Connex har valgt ikke at gøre brug af retten til busoverdragelse på Bornholm. Det kan også være, at Ribe Rutebiler sælger de overtagne busser eller omplacerer dem til en anden del af landet. Eventuelt kan det være en løbende udskiftning til nye busser, Ribe Rutebiler gennemfører?

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-04-23 00:42)| Link 
Nu tror jeg ikke at det ville være den bedste begrundelse for Connex/Veolia at eks. ligge nogle af deres busser fra NT til andre steder. Kvaliteten er noget svingende på mange af de busser der ikke overdrages. Især DAB'erne lider af noget træthed hvis det da ikke er noget mere alvorligt.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-05-06 16:41)| Link 
SÃ¥ er der igen en update fra VAT: 
 
Bent Thykjær overtager INGEN busser til Juni, da bÃ¥de Arriva og Connex ville have alt for mange penge for dem.. 
Linje 203 fÃ¥r leveret 2 nye Volvo B12M ledbusser, og resten bliver 13,7M Lahti Flyer.. 
PÃ¥ de resterende linjer leveres Omniline og Lahti Flyer - SÃ¥ skulle der vidst ogsÃ¥ komme nogle nye Irisbusser.. 
Der skal dog køre ledbusser pÃ¥ linje 202 og 205, det bliver formentligt ogsÃ¥ Volvo B12M ledbusser.. 
 
SÃ¥ alle mÃ¥ have kamera'erne fremme - Da samtlige busser altsÃ¥ skal udskiftes.. 
Endnu ved jeg ikke hvor de forholdsvis nye og gamle busser skal hen..

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-06-20 15:01)| Link 
Vagn's Turist udgår ikke helt som entreprenør for VAT alligevel.. Han har fået tildelt den nye Telebus linje 705 som kører i Juelsminde Kommune..

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-26 23:36)| Link 
Ifølge TP-S så har Bent Thykjær overtaget tre Volvo'ere fra Arriva på Fyn. De stod i dag i garagen i Horsens med FynBus-klær' på og med de gamle destinationsruller(således var en af dem destineret som '930'). Har Thytte købt dem direkte hos Arriva eller har det været via enten Vejstruprød eller BCV?

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-26 23:40)| Link 
Jeg skal lige rette mig selv; det er en Volvo B10M-60/AaK og to DAB'ere(muligvis en af dem - Volvo/DAB).

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-02 00:27)| Link 
Der holder 3 tidl. Fynbusser, samt 2 tidligere veolia (en flyer og en B10M) samt tidl. Wulff 3111 og en Bent Thykjær Vaft bus ved Horsens Rtb. 
 
Linje 202 med afgang fra Horsens 22:46, kører kun til Løsning (ank. 23:05), og sÃ¥ retur til Horsens (afg 23:11).. 
Bussen fra Vejle 22:40 kører ligeledes kun til Løsning (ank. ifølge køreplan 23:11), og så retur til Vejle (afg 23:05)..

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2006-08-02 01:54)| Link 
Hvor laver de busskifte henne i Løsning?

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-02 14:35)| Link 
Ved Brugsen.. 
Derfor har busserne ruteændring i Løsning; Bussen fra Horsens kører derfor fra Broen ad: Jernbanegade-Juelsbovej-Frederiksbergvej-Vestergade (Brugsen) 
Bussen fra Vejle kører fra Frederiksbergvej ad: Juelsbovej-Jernbanegade-Vestergade (Brugsen via Løsning Kro)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-02 14:36)| Link 
Det var sÃ¥ en fejl, beklager.. 
Busserne kører IKKE ad Juelsbovej, men blot af Jernbanegade, Frederiksbergvej og Vestergade.. Præcis ligesom 108'eren..

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-03 16:04)| Link 
Busser som Bent Thykjær skal bruge til skolebuskørsel: 
12 (Volvo B10M-60 Mk. III/Aak) 
37 (DAB Silkeborg 12-1200L) 
41 (Leyland 7 eller 9-0948L) Tidl. RAT bus 
42 (DAB Silkeborg 12-1024L) 
44 (DAB Silkeborg 12-1200L) 
70 (Leyland 7-1024L) 
93 (DAB Silkeborg 12-1024L) 
96 (Volvo B10M-60 Mk. III/Aak) 
100 (DAB Silkeborg 12-1024L) 
101 (Volvo B10M-60) 
102 (Volvo B10M-60) 
108 (DAB Silkeborg 12-1200L) 
119 (DAB Silkeborg 12-1200L) 
120 (Leyland 7-1200L) 
121 (Leyland 7 eller 9-0948L) 
129 (Volvo B10M-60 Mk. II/Aak) 
139 (Volvo B10M-60) 
142 (Volvo B10M-60) 
145 (Volvo B10M-60) 
176 (DAB Silkeborg 7-1200L) 
252 (Scania 113/Facelift) 
271 (Ukendt type, minibus med 1-0-1) STS bybus bemaling 
322 (DAB Silkeborg 12-1200L) GrÃ¥ VAFT bemaling 
332 (DAB Silkeborg 12-1200L) GrÃ¥ VAFT bemaling 
335 (DAB Silkeborg 12-1200L) Hvis bus med VAFT logo 
LT 91 526 (DAB Silkeborg 12-1200L) 
PL 88 553 (DAB Silkeborg 12-1200L) 
Tidl. Fynbus 2457 (Volvo B10M-60 Mk. III/DAB) i Fynbus bemaling 
Tidl. Arriva 8323 (Volvo B10M-60 Mk. III/Aak) Fynbus bemaling 
 
Og sÃ¥ er Ex. Wulff Bus 2671 blevet til Thykjær 646, og skal fortsat køre pÃ¥ linje 202.. 
Tidl. Connex 8132 (DAB Silkeborg 12-1200L) er spottet i Bottrup hos Wulff..

 Ronni Bjørn Svensson (skrevet 2006-08-03 17:44)| Link 
Hvilke regi-nr har vogn 271???

 dfolmann (skrevet 2006-08-03 17:49)| Link 
271 er Ex Møn 81, Ex Nybus 553, Ex Forum Esbjerg ... reg OD97262

 dfolmann (skrevet 2006-08-03 17:51)| Link 
Ex Nybus nr 552.. Jeg tror nok det er Mercedes-Benz o 814 Carrus

 dfolmann (skrevet 2006-08-03 17:58)| Link 
LT91526 er vogn 175 
PL88553 er vogn 99 
 
hvilke int nr har ex Arríva vogn 2457 og 8323 fået hos Thykjær.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-03 21:44)| Link 
Arriva 2457 og 8323 har endnu ikke fÃ¥et nye numre.. 
Thykjær har vist nok også overtaget Connex 2836 (Lahti Flyer) og 2698 (Volvo B10M-65), medmindre connex bare ikke kan få dem placeret..

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-08-15 15:46)| Link 
Thykjær overtog ikke 2698 og 2836.. 
Veolia har say 2903, SU 97 087 i drift - Bussen er spottet på linje 63 Ekstra ved Vordingborg Gymnasium idag, med LED skilt..

 Arild Boehle (skrevet 2006-08-19 15:20)| Link 
Lidt udenfor temaet kanskje, men skifter busser i Danmark fremdeles reg.nr ved bytte av ejer?

 Svend Christensen (skrevet 2006-08-21 09:49)| Link 
Nej, busserne beholder normalt sit indregistreringsnummer ved ejerskifte. 
 
Venlig hilsen 
Svend Christensen

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
21. august 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/223
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.