Information om René Thaulov
Registreret medlem siden 9. februar 2005.
René Thaulov har skrevet følgende indlæg i forummet:
Chaufførmangel (2007-10-21 17:02) |
Det er da sket før, at Jørgen Andersen selv har kørt sine busser, men linje 999 på en søndag formiddag? I følge køreplanen kører linje 999 ikke om søndagen! |
Berkhof gasbusser tilbage i København (2006-11-15 16:47) |
Der er 5 DAF/Berkhof-gasbusser, der er kommet tilbage til København. De første to kom til Vasbygade for ca. 1 måned siden. Den ene blev ved køreplanskiftet flyttet til Valby, da anlægget genåbnede. Her har fik den selskab af yderlige 3 Berkhof'er, så der nu er 1 i Vasbygade og 4 i Valby. |
2006-10-09 17:33 i samme diskussion: |
I følge krak.dk ligger terminalen på Kaj Fiskers Plads |
To metrostationer skifter navn (2006-09-14 12:49) |
Det er nu først fra mandag den 25. septeber 2006. http://www.m.dk/m_presse/metro_presse_frontpage/to_metrostationer_skifter_navn.htm |
Nye busser i Køge ? (2006-06-08 20:55) |
6380 skal køre fast på linje 18, som jo også mistede 5076 ved en brand 1. maj. |
Veolia (2006-05-26 18:14) |
Veolia 6380 har reg.nr. UK 96 354. Bussen er idag set på linje 26. |
Busbrand i Helsingør (2006-05-15 16:32) |
Nordsjællands Brandvæsen modtog alarmen kl.06:13:54, så branden er jo nok startet et-to minutter før dette tidspunkt. |
Farvel til 5076? (2006-05-04 19:05) |
Brandstedet var nok nærmere Nordhavn st. Følgende kan læses i Københavns Brandvæsens døgnrapport for mandag: 22:20 Ild i gasbus Østbanegade Ild i kabinen på gasbussen slukket med 1 HT. Førerkabinen udbrændt, resten af bussen røg- og sodskadet. Skadestedet overdraget til politiet. Det lyder usandsynligt at to gasbusser skulle brænde i førerenden samme dag.
|
Busser på Nørrebro (2006-02-05 19:54) |
Busserne kørte i forbindelse med Københavns Kommunes Iværksætterfestival. Nærmere information kan læses på: http://www.iv-festival.dk/default.aspx?PageId=5018&MenuId=4484 (scroll ned til lørdag 4. februar) |
Nettbus i Danmark? (2005-12-09 20:17) |
Det kan konstateres at norske Nettbuss er på vej ind i Danmark. 18.11.2005 har man stiftet Netbus Holding A/S, cvr.nr. 29180326 og i dag har man stiftet Netbus Turist A/S, cvr.nr. 29199248. Begge selskaber har adresse i Reventlowsgade 8, 1651 København V. Man tilbyder allerede i dag turistkørsel fra sin danske hjemmeside http://www.netbus.dk (eller www.nettbuss.dk). Det fremgår af hjemmesiden at man har egne busser og at man vil overføre Nettbuss' andre forretningsområder (kollektiv trafik og ekspresbusser) til Danmark. |
Sidste Routemaster-dobbeltdækker i London kører fredag (2005-12-08 23:52) |
Der er oprettet to specielle linjer, der køres med Routemasters. Der skulle køre 5 busser på hver linje og være 6 busser i reserve. En brochure for de to linjer kan ses her: http://www.tfl.gov.uk/buses/downloads/heritage-bus-routes-brochure.pdf |
Linje 19-bog (2005-12-06 12:04) |
Jeg tror nok at der er tale om en bog i serien om KS-buslinierne, hvor SHS i 1998 udgav en bog om linje 22 og i 2004 om linje 21. De er begge skrevet af Henrik Lynder, og jeg mener at have hørt at han arbejdede på en lignende om linje 19. |
Ny bus på prøve i HUR. (2005-12-04 18:17) |
Den kan godt leveres med dobbelt fordør, og er tilsyneladende blevet det til Connexxion i Holland. Se blot VDL Berkhofs produktside: http://www.vdlberkhof.nl/UK/products/p_product2.htm |
Bus 1100 (2005-11-05 18:28) |
Det er jo tæt på et år siden uheldet skete (16.11.2004), så ja, bussen er i drift igen. Sidst det var "tirsdag d. 16." (16.08.2005) vikarierede den på Frederiksberg-servicebuslinje 832. |
Ny linje 376 (2005-10-25 20:59) |
Det ligner en bestillingsopgave fra Allerød Kommune. Jeg fandt dette på Allerød Kommunes hjemmeside: http://www.allerodkommune.dk/arkivnyhed.aspx?type=arkivnyhed&id=220615&main=true |
Ny Ellebjerg (2005-06-02 11:50) |
Indkørslen bliver på Carl Jacobsens Vej. Du kan se planerne på: http://www.banedanmark.dk/publ/2004/nyellebjerg/html/chapter01.htm Mht. til linier, så er det jo svært at vide hvad der kører dér om 1½ år, men 16E kører jo forbi på Carl Jacobsens Vej, så mon ikke den vil køre omkring stationens forplads. |
Ny bus til De Blaa Omnibusser i Holte (2005-04-18 13:15) |
Bus 7029 til De Blaa Omnibusser har 33 siddepladser og 37 ståpladser. Ronnis spørgsmål var en glimrende illustration af at følge Sennahojs forslag om at lave nye emnetråde. Det var ikke til at se om det var passagertallet på DBO's nye eller om det var for Solaris'en han ville have. Mvh. René |
2005-04-18 17:41 i samme diskussion: |
Selvfølgelig hedder den 4029, beklager fejlen. Hvis det skulle interessere nogle, så kører 4029 i dag på linje 190 og 192. |
Nye problemer i metroen (2005-04-06 23:23) |
Kunne det tænkes at der er truffet en generel beslutning om, at i tilfælde af arbejdsnedlæggelse i Metroen, så vil buschaufførerne ikke køre metrobus? Metrochefen har jo ikke sagt noget forkert hvis der ligger sådan en fast beslutning. |
busblad (2005-03-27 23:12) |
Har du undersøgt hvor mange penge du skal bruge for at starte sådan et blad op? Hvis du vil lave et blad, der skal kunne købes i enhver købmand, kiosk osv. skal du trykke 6500 blade - bare for at de får ét eksemplar hver. Hvis du vil nøjes med de bladforhandlere, der sælger specialmagasinerne skal du trykke 2500 blade for at de får ét eksemplar hver. Det at forhandlerne får ét eksemplar af bladet er ikke ensbetydende med at de sætter det frem til salg i butikken. Enhver bladforhandler vil vurdere om dit blad kan sælge, og mener han/hun ikke det ryger det retur med det samme. Jeg ved ikke om du har sat dig ind i hvordan bladsalget fungerer i Danmark, men det er sådan at bladforhandlerne har fuld returret på usolgte blade. Du skal altså betale for trykning og distribution og fakturering af alle bladene. Du skal også betale for at få afhentet og krediteret de usolgte blade. De usolgte blade skal du enten opbevare eller have sendt til genbrug. Der er to forskellige selskaber der står for al bladdistribution i Danmark, så du er nødt til at benytte en af dem, hvis du vil have dit blad ud til bladforhandlerne. Din fortjeneste blade, som du evt. får solgt, skal altså dække trykning, distribution, returafhentning, fakturering og kreditering af HELE oplaget. Bladforhandleren skal naturligvis også have en fortjeneste for at sælge bladet. Hvis du vil lave et flot blad, der kan sælge - bare lidt - skal du nok hyre professionelle journalister, layoutfolk osv. Bladet sælger nok heller ikke sig selv hos forhandlerne, så noget markedsføring må du også betale for. Alt i alt skal du betale rigtigt mange penge - uden at du kan være sikker på at få dem hjem igen. Hvis du vil starte et busblad, så prøv med et abonnementsblad - så ved du hvor mange du skal trykke, og der er heller ingen forhandlere, der skal tjene på bladet. Med mindre det var dig, der havde jokeren til knap 36 mio. i sidste weekend, så glem det... |
Garageanlæg Valby (2005-03-01 10:11) |
Garageanlægget lukkede 21.08.2004. Linje 13 blev flyttet til Ejby, mens de andre linjer blev flyttet til Vasbygade |
Lysdiodeskilte (2005-02-09 11:58) |
Lysdiodeskiltene på 1820-1822 er monteret da busserne kørte i Aalborg. De har haft lysdiodeskilte i al den tid de har kørt i København. Bus 6335 på linje 6A skulle iøvrigt også have fået LED-skilte. |
Ingen betjening af to stationer i den ene retning (2003-02-21 14:43) |
Pressemeddelelse 21. februar 2003 Tekniske problemer på Christianshavn og Universitetet Christianshavn og Universitetet stationer har hele dagen været berørt af tekniske problemer. De tekniske problemer skyldes installationsarbejder natten til i dag og forventes at vare resten af dagen. Den øvrige Metrostrækning er ikke berørt. På begge stationer vil toget derfor ikke holde ved perron i det ene spor. Det betyder, at hvis man skal fra indre København til Universitetet station, skal man fortsætte til Sundby Station for at skifte til et tog, der kører den anden vej og standser på Universitetet station. Hvis man skal fra Lergravsparken eller Vestamager til Christianshavn station skal man ligeledes fortsætte til Kongens Nytorv og her tage et tog den modsatte vej. - "Vi giver hyppige udkald på de berørte stationer og tog. Vores personale gør alt, hvad de kan for at informere passagerne", udtaler Christian Tvede, Kundechef i Metro Service A/S. - "Vi beklager de gener, det giver de berørte kunder i form af cirka ti minutters ekstra rejsetid". |
|