Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > HUR-linjeændringer 22. oktober 2006

HUR-linjeændringer 22. oktober 2006

 Thomas de Laine (skrevet 2006-09-18 20:42)| Link 
Følgende linjeændringer kendes p.t.: 
 
- Linje 32, 33, 34 og 75E omlægges på Vestamager. 
 
- Linje 170 får ændret linjeføringen. 
 
- Linje 174E nedlægges. City-Trafik overtager kørslen på linje 153E og 154E som kompensation. 
 
- Linje 300S afkortes fra Kokkedal st. til Nærum st. og får udvidet driften i myldretiderne til erstatning for linje 174E. 
 
- Linje 353 omlægges og forlænges til Lyngby st. og kører herefter Lyngby st.-DTU-Nærum st.-Gl. Holte-Trørød til Hørsholm og videre ad nuværende rute til Helsingør. De Hvide Busser har anskaffet yderligere 3 nye VDL-busser (endnu uden numre), hvilket måske skal ses i dette lys? Den nye kontrakt om linje 353 indebar, at linjen kunne udvides med 2 busser. 
 
- Linje 400S får afvigende ruteføring om aftenen, hvor der standses ved alle stoppesteder til erstatning for en række andre linjer, der herefter ikke længere kører om aftenen. Det er linje 165, der indstilles på strækningen Lyngby st.-Bagsværd st., linje 167 mellem Hjortespring og Værebroparken, og linje 156 i Ballerup. 
 
De nye ruteføringer kan ses på linjekortene her: 
http://trafikweb.hur.dk/KIa/linjekort_new.asp

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-09-25 16:49)| Link 
I Forbindelse med de nye linjeændringer er det meningen at linje 400S om aftenen blot skal hedde 400.. Så dobbelt-nummer systemet kendt fra Linje 5/5H blandt andet genopstår..

 Thomas de Laine (skrevet 2006-09-25 20:11)| Link 
Er du nu sikker på det? Aftenlinjekortet på Trafikweb hedder kun 400 i oversigten, men på selve kortet står der 400S.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-09-28 15:22)| Link 
Man ville vel ikke bruge dobbeltnummer-systemet igen? Det er jo til stor forvirring for folk, der måske ikke har så stor forstand på systemet som deltagerne i dette forum har. Man burde måske have overvejet et andet linienummer.

 Thomas Larsen (skrevet 2006-09-29 00:00)| Link 
Jeg kørte med 400S i dag, og lagde mærke til at man allerede har været ude og ændre skiltene med stoppestedernes linienumre. Der står således både linie 400 og linie 400S på stoppestederne langs Ring 4.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-09 11:37)| Link 
Så er de nye køreplaner tilgængelige på http://trafikinfo.hur.dk/ under "Køreplaner" - bl.a. den nye køreplan for linje 400.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-09 11:48)| Link 
Linje 170' rute ændres fra 
 
Lyngby st. - (Klampenborgvej - Kanalvej - Toftebæksvej) - Lyngby Lokal st. - Lyngby Hovedgade - Kongevejen - Skovbrynet - Sorgenfri st. - Hummeltoftevej - Grønnevej - Virum Torv - Frederiksdalsvej - Furesø Parkvej - Furesøvej - Højdevej - Parcelvej - Dronninggårds Allé - Rønnebærvej - Holte Stationsvej - Holte st. 
 
til 
 
Lyngby st. - Lyngby Hovedgade - Kongevejen - Skovbrynet - Hummeltoftevej - Sorgenfri st. - Hummeltoftevej - Grønnevej - Virum Torv - Frederiksdalsvej - Furesø Parkvej - Furesøvej - Højdevej - Parcelvej - Dronninggårds Allé - Rønnebærvej - Holte Stationsvej - Holte st. 
 
Det vil sige, at ruten mellem Lyngby st. og Kongevejen er ændret, så der ikke længere køres via Lyngby Lokal st. i retning mod Holte på nogle ture.

 Claus Larsen (skrevet 2006-10-09 13:25)| Link 
Ja os chaufføre er jo glade for linie ændringen, vi slipper for Lyngby hovedgade i mylretiden om eftermiddagen, her er man altid 5-10 min. bagud. 
Ændringen sker jo så ikke på bekostning af vores klagesang men fordi der skal spares så HUR skal betale for et vognløb mindre hos DBO, da ruten skal køre i samspil med linie 191-194-196. 
Hilsen Claus Bf mdl. 381

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-09 13:28)| Link 
En samlet oversigt ud fra oplysningerne på Trafikinfo.hur.dk d.d.: 
 
Linje 21, 150S, 161, 173E, 184, 219, 226, 301, 302, 305, 306, 331, 377, 381, 382E, 388, 500S og 600S får nye køreplaner. 
 
Linje 32 omlæges ad Otte Baches Allé - Ørestads Boulevard, hvorved Vestamager st. betjenes. Linjen 32 afkortes desuden fra busterminalen på Øretad st. til stoppestederne ved Field's. 
 
Linje 33 får de ture, der går via Ørestad st., ny rute, idet der køres ad Otto Baches Allé - Ørestads Boulevard - Slusevej - Kongelundsvej. På Ørestad st. holdes ved Field's, ikke i terminalen. 
 
Linje 34's Finderupvej-ture forlænges igen til Ørestad st., men denne gang via Vestamager st. Linjen er fremover den eneste, der holder i terminalen. 
 
Linje 75E omlægges, så der mellem Løjtegårdsvej og Ørestad st. køres ad Otto Baches Allé og Ørestads Boulevard forbi Vestamager st. Herfra fortsætter linjen ad Ørestads Boulevard til Bella Centret. Linjen standser ikke mellem Ørestad st. og Bella Centret. På Ørestad st. standser linjen fremover ved Field's. 
 
Linje 156 og 167 indstilles fremover kl. 20, hvorefter der henvises til den nye linje 400. 
 
Linje 165 indstilles fremover ca. kl. 19.30, hvorefter der henvises til den nye linje 400. 
 
Linje 170 omlægges i retning mod Holte st., som beskrevet i forrige indlæg. 
 
Linje 174E nedlægges, men erstattes af mere kørsel på linje 300S og en forlængelse af linje 353. 
 
Linje 300S afkortes, så der alle dage er nordlig endestation ved Nærum st. Linjen får 5-minuttersdrift i myldretiderne til erstatning for linje 174E. 
 
Linje 353 omlægges, så der ikke længere køres til Rungsted Kyst st., men forlænges til Lyngby st. via Trørød og DTU. 
 
Linje 400 er en ny linje, der kører samme rute som linje 400S, men kun om aftenen og med stop ved alle stoppesteder. 
 
Linje 400S indstilles om aftenen fra ca. kl. 20, hvor der henvises til den nye linje 400. 
 
Linje 500S holder på Ørestad st. fremover ved Kaj Fiskers Plads og ikke ved Field's. 
 
Linje 801 og 806 får nye køreplaner med flere afgange om morgenen.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-09 15:30)| Link 
Inden andre kommer mig i forløbet: Linje 34 og linje 73 bliver de eneste linjer tilbage i busterminalen ved Ørestad st. - ikke kun linje 34.

 René Thaulov (skrevet 2006-10-09 16:31)| Link 
På Ørestad st. får linje 34 og 73 da selskab af linje 500S, der flyttes ind i terminalen (Kaj Fiskers Plads)

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-09 17:32)| Link 
Ifølge De Gule Sider ligger Kaj/Kay Fiskers Plads et helt andet sted i Ørestaden (som en parallelvej til C.F. Møllers Allé), men hvis man googler på "Kaj Fiskers Plads" kunne diverse beskrivelser tyde på, at du har ret. Vejen mellem Slusevej og busterminalen hedder i øvrigt Kaj Fiskers Vej.

 René Thaulov (skrevet 2006-10-09 17:33)| Link 
I følge krak.dk ligger terminalen på Kaj Fiskers Plads

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-10-09 17:38)| Link 
Udover en enkelt afgang på 806, skal de nye afgange på 801 og 806 køres af Optare Solo fra Helsingør Turisttrafik..

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-09 17:50)| Link 
Ydereligere opfølgning: 
 
Linje 165 og 167 indstilles ikke helt om aftenen, ligesom linje 156. Linje 165 kører om aftenen mellem Kirke Værløse og Bagsværd st., og linje 167 kører om aftenen mellem Herlev st. og Herlev Privatskole. På den øvrige del af de to linjer henvises til linje 400. 
 
Linje 400 har i forhold til linje 400S afvigende rute i Ballerup, hvor der køres gennem Magleparken (til erstatning for linje 156). Det er i øvrigt på hele ruten, dvs. også i Høje Taastrup- og Ishøj-Hundige-området, at linjen standser ved alle stoppesteder. 
 
Linje 801 og 806' nye morgenture køres for de flestes vedkommende, som Jef skriver, af Helsingør Turisttrafik, der anvender servicebusser.

 Jesper KD (skrevet 2006-10-20 17:24)| Link 
Linje 400 vil tilsyneladende også have en afvigende rute fra linje 400S i Lyngby. Mod stationen køres nemlig ad Christian X's Alle-Buddingevej i stedet for direkte ad Engelsborgvej.

 Thomas Larsen (skrevet 2006-10-21 03:05)| Link 
En lille sidebemærkning: 
I praksis sker det ofte at 400S i retning mod Lyngby st. kører ad Christian X´s Alle-Buddingevej, selv om ruten egentlig burde gå direkte ad Engelsborgvej. Det skyldes at der ofte er kø på Engelsborgvej i myldretiden, og det går hurtigere ad Buddingevej, hvor der er busbane.

 Jørgen Bonne (skrevet 2006-10-21 15:04)| Link 
på gurn af kundeklager fra beboere på Christian X alle må linie 400S ikke køre ad denne vej mod lyngby længere

 Jørgen Bonne (skrevet 2006-10-21 15:06)| Link 
fingrene ville ikke rigtigt der skal selvfølgelig stå På Grund af

 Thomas Larsen (skrevet 2006-10-21 17:11)| Link 
Ok, det var ærgerligt, for det kunne nemt spare 2-3 minutter.

 Bussemand (skrevet 2006-10-23 23:54)| Link 
vedr. 353 
 
er linien nu ikke bare lagt tilbage til det der oprindeligt blev kørt for 6 - 8 år siden 
(som jeg svagt husker) ?

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-23 23:59)| Link 
Jo, 1976-1994 kørte linjen til Lyngby st. via DTU. Den blev afkortet, da linje 300S i efteråret 1994 blev forlænget fra Lyngby til Kokkedal.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-10-24 00:50)| Link 
Og dog.. Linje 353 kørte ikke over Trørød i årene 1976 til 1994, dog havde den stop på Helsingørmotorvejen ved Sandbjerg.. Ydermere kørte linje 351 også på samme strækning, dog til Mikkelborg Park og linje 352 til Nivå station via Holmegårdsvej..

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-11-01 13:22)| Link 
Det her virker meget som en gradvis udryddelse af Linie 300S. Eller er det kun mig? Først forkortes den til Nærum og når sporvejen på Ring 3 åbner, så er den jo i praksis også overflødig der. Så mon ikke det bliver et farvel til den linie inden for overskuelig fremtid?

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-01 15:45)| Link 
Jeg tror nu ikke, sporvejen på Ring 3 åbner inden for en overskuelig fremtid... Men linje 300S bør vel heller ikke opretholdes, hvis det sker.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-11-02 09:49)| Link 
Det bliver den nok heller ikke. Det ville jo være spild af resourcer og det er ihvertfald meget imod HUR's ideologi. ;-p  
Men som du siger, så åbner sporvejen nok ikke indenfor en overskuelig fremtid...

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-02 17:47)| Link 
Lige siden starten af 90'erne har det været meningen at HVIS der nogensinde kom en letbane langs Ring 3 skulle 300S nedlægges, da letbanen jo inddrog linje 300S' linjeføring.. At linjen så er blevet afkortet til både Hundige og Nærum inden for seneste tid, det skyldtes jo kun at de mennesker der sidder og laver det ikke har det reelle overblik over hvor mange der benyttede linjen de steder hen, samtidig med de skal spare penge.. Seneste hjerneblødning var nedlæggelsen a linje 174E, hvor folk der skal fra Trørød og Nærum nu skal bruge et kvarter længere på at komme til Buddinge-Gladsaxe osv.. 
 
Men hvis vi lige skal vende tilbage til letbanen, så tror jeg ikke den bliver til noget, nu har man haft projektet i øjesyn i flere år og Arriva blandt andet været inde og blande sig, for at ville finansere det hvis de fik lov at køre 20 eller 25 år på den.. 
Men hvis politikerne vælger at bruge pengene fra metroringen, som alligevel ville blive en fiasko til letbaner, kunne vi få Ring 3 letbanen, samt samtlige Abussers rute til de præcis samme penge..

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-11-03 09:44)| Link 
Det er synd, at det sådan skal gå ud over passagererne på Linie 174E og 300S, at man har planlagt letbanen. For var den aldrig blevet planlagt, var Linie 174E nok aldrig blevet nedlagt. Så var der dog blevet sparet et andet sted i regionen, men ikke der. Det er sådan lidt fremadrettet spareteknik. Det fungerer bare ikke, når man ikke ved, hvornår og om letbanen skal bygges.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-03 10:57)| Link 
Jeg tror ikke, nedlæggelsen af 174E har meget med planer om letbaner at gøre. Sådan set har man vel bare brugt samme princip, som med A-busserne: Færre forskellige linjevarianter, der til gengæld kører hele tiden. Så er det rigtigt, som Jef skriver, at de daglige 0-5 passagerer mellem Trørød og Gladsaxe nu må skifte undervejs, men linje 300S kommer formentlig også til at tiltrække flere passagerer i kraft af, at ventetiden ved stoppestederne nu er kortere.

 Sennahoj (skrevet 2006-11-03 13:13)| Link 
Ja - ventetiden på 300S kan nu opleves ganske kort. I forgårs f.eks var der kun ca. 1,5 meter mellem busserne på Park Allé i Brøndbyvester. Men det ser nu alligevel imponerende ud med sådan 4 stk. ledbusser i en lang række. Gad vide hvor lang tid der så er gået inden den 5. bus er dukket op...? 

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-03 13:39)| Link 
Det er et af de sorte huller som HUR har - de såkaldte perler på en snor - Det sker tit på alle linjer der har hyppig drift.. Det kan undres at der søndag formiddag kan dukke to linje 1A'er op lige i røven på hinanden på Toftegårds Plads i retning mod Avedøre.. Surt at misse den bus der kører 8 minutter for tidligt..

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-03 14:32)| Link 
Det kunne jo også være den anden, der var forsinket...

 Jesper KD (skrevet 2007-01-10 23:36)| Link 
Bedre sen(d)t end aldrig: 
 
Linje 307 blev 22.10.06 omlagt via Brødeskov Skole i Nørre Herlev på én tur om morgenen mod Hillerød og én tur om eftermiddagen mod Frederikssund. 
 
Linje 230 fik i øvrigt 22.10.06 justeret planen for ekstraturen 7.03 fra Hvalsø, som blev forlænget til Roskilde st. Turen blev herefter kørt af Arriva Roskilde med servicebus (øvrige afgange overgik ved planskiftet til Partner Bus).

 Jørgen Bonne (skrevet 2007-01-11 19:00)| Link 
Siden den 22-10-2006 hvor vi i Roskilde kører turen på linie 230 med servicebus har vi mange gange måtte efterlade folk og folk som kommer med står som sild i en tønde

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
11. januar 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/393
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.