Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Bussemand

Information om Bussemand

Registreret medlem siden 3. juni 2005.

Bussemand har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Goodbye Veolia (2007-09-02 21:27)
Hej, 
er der nogen som har nærmere kendskab til planer o.lign. for weekendens fusion. 
Hvilke busser skal flyttes og hvad med de enkelte anlæg? 
 
Hovedkontor bliver vel på skøjtevej, men al information om disse 2 "kæmpers" sammenlægning har interesse.

 Chaufførmangel (2007-09-19 20:59)
Tyske chauffører med et dansk erhvervskørekort lyder mystisk. 
Man kan ikke få erhvervskørekort i danmark på andre sprog end dansk, det betyder at man skal kunne dansk for at bestå køreprøven. 
Som kørelærer er jeg lidt forundret og er igang med dybere undersøgelser, men alt andet lige er det jo en kærkommen hjælp til vores betrængte busmarked.

 Arriva køber Veolia (2007-07-04 15:06)
Så kom der vist en afklaring omkring Veolias busser i Danmark. 
De købes af Arriva, som nu bliver en mastodont på det danske busmarked. 
 
Se mere her:  
 
http://www.arrivasites.dk/arrivadk/index.php

 Linje 33 Ørestad St. (2007-11-14 12:57)
Vil 500S ikke længere komme til Ørestad St.? Eller er den helt uden for denne plan (og dermed ikke med på kortet). 

 Gilleleje, togforbindelser... (2007-05-22 16:32)
Hej, 
 
da jeg også bevæger mig lidt indenfor kørsel med veterntog, har jeg adskillige gange været i Gilleleje - og kørt med tog fra den ene bane til den anden. 
 
Forbindelsen har altid været der, men var låst med hængelås, som manuelt skulle åbnes. Det problem er nu løst. 
 
Den "gamle" forbindelse havde heller ikke sikkerhedsmæssig dækning, da de 2 baner blev fjernbetjent selvstændigt. Det er nu fælles. 
Umiddelbart giver forbindelsessporet kun adgang til en perron på Hornbækbanen, så i tilfælde af krydsninger og overhalinger skal der foretages lidt mere rangering. 
 
Hvis du stadig har interesse i tegning, skal jeg gerne prøve at finde en skitse over det "nye" anlæg

 Kvistgård - anlægget (2007-05-15 11:19)
Er der nogen der kender til udviklingen for De Hvide Bussers nye anlæg i Kvistgård ? 
F.eks. en adresse hvis man fik lyst til at se sig omkring deroppe - og er de igang med byggeri overhovedet?

 A-busser (2007-05-14 21:52)
De sidste par dage har jeg konstateret busser med røde hjørner på 2A og 5A. 
Helt normalt bortset fra at der manglende liniefrise udvendig og "A-bus" logo (som bruges på reservebusser). 
 
er der nogen der ved om der er ændret på disse regler for skiltnig?

 Arriva roskilde (2007-04-04 12:42)
Er der nogen ved hvad der skal ske i fremtiden for Arriva Roskilde. 
 
I øjeblikket holder der busser hos en nabo-tømmerhandel og adskillige ude på vejen om natten. 
Der skulle være ansat en ekstra mand for at "pakke" busser ud hver morgen. 
Er alle tidligere flytteplaner/ideer skrottet?

 Veolia Transport forlader Danmark (2007-02-06 21:43)
Hm. syntes jeg i dette forum læste "rygter" for et års tid siden vedr. et salg af Connex - pga. mgl. indtjening ? 
Autokraft har jo tidligere vist interesse i vores busdrift, og Netbus/partnerbus er vist i en positiv retning, så måske en af disse to er mulige arvtagere ?

2007-02-07 22:44 i samme diskussion:
hermed et par strøtanker: 
 
hvis Veolia gerne vil opkøbes - eller sælge deres kontrakter, må det formodes at deres fortjeneste bliver meget lille eller måske negativ, da ingen umiddelbart står i kø for at overtage kontrakter uden udsigt til fortjeneste - og det er vel netop det veolia selv siger med deres pressemeddelse. 
 
CityTrafik blev i sin tid dannet af de "små" vognmænd for at sikre dem og trods frasalg af aktier og med aktivititer i flere dele af landet tror jeg ikke de ønsker at blive nr. 2 i Danmark (medmindre prisen er ekstrem attraktiv). 
 
Løsning nr. 2 for Veolia er måske ES-bus modellen: "nu har vi fortalt alle hvor lidt penge vi tjener" - og den del af selskabet der kører busser bliver pludselig erklæret konkurs... 
 
Blot en tanke - og en mulighed der før er set blandt multinationale selskaber med et "problembarn - hist og her"

2007-02-09 17:55 i samme diskussion:
Netbus er jo også statsejet - som datterselskab af de norske jernbaner. 
Så problemet med "underskudsforretninger" må være det samme her. 
Bent Thykjær har næppe pengene til det - og brugte iøvrigt ES-bus modellen for 6 - 7 år siden,da hans taxaforretning gik konkurs, mens busdriften fortsætte. Så det er vel næppe den forretningsmoral/sans vi skal kigge efter. 
 
Alternativt kører Veoila alle sine kontrakter færdige, men det vil betyde meget større omkostninger efterhånden som driften (indtjening) falder og formodentlig en nogenlunde uændret administration. 
 
PS. vedr. togdrift og tilbud har Veoila jo selv sagt at det er busdriften de vil stoppe - og ikke hele firmaet.

 HURs 19. udbud afgjort (2007-01-23 18:06)
Partnerbus kunne vel også vælge VDL 13,7 i stil med DBO, selvom det kneb med levering. 
 
og hvis man læser det med småt (og på højkant) er adressen: Stamholmen 217 vist den rigtige.

 servicebus ? (2007-01-22 14:59)
Hej, er der nogen der kender til en Mercedes 10M . vistnok servicebus, som jeg spottede i Skovlunde igår? 
 
Bussen er malet i VT-farver og påsat "streamers" m: "HUR Trafik". 
 
Er der nogen form for testkørsel igang, eller er Arriva i Ballerup løbet tør for reservevogne. 
 
Bussen var en Arriva og havde dørplacering 2-2-0 og virkede rimelig ny. 
 
Hvis nogen skulle ligge inde med billeder, vil det også have interesse

 Ekstrakørsel (2007-01-05 16:42)
Fjordbus kører såmænd også en ekstratur på 229E fra Skibbyhøj til Fr.sund kl. 06.47 (10 min. tidligere fra 8/1) og en "special" 307X, som kører fra Fr.sund 07.22. 
 
307X kører først til Slangerup på 308´s ruteføring og fra Slangerup til Hillerød på 600S´ ruteføring. Den er ikke optaget i køreplanen, så der er mest tale om faste brugere som kender ruten.

 HURs 19.Udbud (2007-01-13 16:14)
Er der nogen der ved hvornår dette udbud afgøres ? 
 
Efter HURs overgang til MOVIA kan man nemlig ikke længere finde møder - referater og udbud på nettet ...

2007-01-16 12:46 i samme diskussion:
Tak for hjælpen Jesper - det var lige hvad jeg søgte

 Fjord-Bus (2006-12-22 23:39)
Sikke en interesse der er for anvendelsen af busser i fjordbus:-) 
 
Indtil videre er følgende FRV-busser fast stationeret i slangerup: 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66. 
og disse SLG-busser er i frederiksværk: 43 - 47 - 48 - 52 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 
 
Det betyder at alle volvo-busser fra frv. kører nu i slp., og at der er sendt tilsvarende scania-busser til frv. 
 
Det skyldes desværre de "lugt"problemer der er omtalt vedr. disse volvo. 
 
Bus 7418 burde normalt ikke optræde som "normal"bus, da den efter planen kun skal bruges til noget skolekørsel - og i alleryderste tilfælde som reserve. 
Den opfylder vist ingen HUR-krav efter 1995... 

2007-01-09 20:21 i samme diskussion:
Hej Michael - og andre 
 
Det er rigtigt at 7457 også er i FRV (fik vist 2 x 52 på min liste). 
 
DD. er 7449 flyttet til FRV, da 7456 fik luftpudeproblemer. Dette gælder nok kun imorgen med. 
 
Hvornår de øvrige busser bliver byttet retur er ukendt. Muligvis vil der istedet blive tale om en permanent flytning, men mere senere - når jeg ved noget konkret.

2007-01-09 20:23 i samme diskussion:
ps. 7446 er på udenbys værksted - og derfor ikke på gaden i FRV. 
 
7418 kan ,muligvis spottes som reserve frem til fredag

2007-01-19 22:39 i samme diskussion:
Så er problemerne ved at være løst vedr. FRV-volvo busser. 
 
Bus 7459 er fra 18/01 returneret til til FRV og 7457 er kommet hjem til Slangerup. 
 
Fra mandag vil der sker daglige bytterier så alle volvobusser igen vil være i frv. (sådan ca. inden for en uge)

2007-02-07 22:52 i samme diskussion:
Beklager at jeg har fået forkerte meldinger: alle frv-busser er endnu ikke tilbage og hovrnår det sker er ukendt. 
Til gengæld må det fejres at 7437 er tilbage i drift fra idag - efter et kedeligt uheld i Slangerup for snart 4 mdr.siden

 400 eller 400S (2006-10-19 14:44)
Hvilke busser skal betjene linie 400 i aftentimerne efter d. 22/10 ? 
Skal der køre "blå hjørner" på en almindelig linie eller byttes busserne ? 
 
Hvis nogen skulle vide det...

2006-10-19 22:34 i samme diskussion:
Spøjs ide. Vi andre får bøder når bussen f.eks. mangler "blå hjørner" - men når HUR planlægger det modsatte er det åbenbart ok??

2006-10-23 23:26 i samme diskussion:
tak for jeres svar - det er åbenbart ikke kun mig det fandt det besynderligt, men når jeg nu tænker lidt tilbage var de første S-busser (bl.a. 500S - vistnok) med blå bagrund i destinationsskilte, ligesom man anvendte grøn baggrund for E-linier. 
 
Det var selvfølgelig nemmere med "rullebånd", men mon ikke det også var muligt med de forskellige typer elektroniske skilte, der nu anvendes? 
 
Så kunne vi igen få gule busser på alle linier - og bruge dem der hvor de passer ind (og selvfølgelig opfylder HURs udbudsbetingelsr)

 HUR-linjeændringer 22. oktober 2006 (2006-10-23 23:54)
vedr. 353 
 
er linien nu ikke bare lagt tilbage til det der oprindeligt blev kørt for 6 - 8 år siden 
(som jeg svagt husker) ?

 Interesant tekst på dette billede. (2006-05-02 19:53)
De hvide busser kører mig bekendt ikke på disse linier, men Dyssell (som jo er gammel chauffør fra de hvide) har overtaget 3-4 stk. af DHB´s gamle højgulvsvogne, og IKKE fjernet navnene.  
Tjek hvad der der står på venstre side under chf.vindue. Det er nok Dyssell der kører.

 Resultatet af HURs 18. udbud (2005-12-14 13:49)
Vindere er: 
 
Arriva: 14, 94N, 114, 115, 358, 142, 145, 151, 155E, 167. 
 
De Blaa Omnibusser: 184, 327, 338, 537P, 538P, 333, 334, 385, 585P, 586P. 
 
De Hvide Busser: 381, 382E, 384, 353. 
 
City-Trafik: 65E, 250S, 97N, 12, 21, 69. 
 
Beklager det ikke står i nr.orden, men det er sorteret i enheder.

2005-12-14 13:53 i samme diskussion:
Ny entreprenørandel pr. 22.10.2006: 
 
Arriva: 41,9% 
Connex: 24,1% 
City-Trafik: 19,6% 
Fjord-Bus: 4,0% 
De Hvide Busser: 3,1% 
De Blaa Omibusser: 4,1% 
Partnerbus: 1,7% 
Østtrafik: 0,4% 
 
Altså fremgang til City-Trafik, De Hvide Busser og De Blaa. 
 
Tilbagegang for: Arriva og Fjord-Bus. 
 
Resten uændret.

 Arriva garager i nordsjælland. (2005-11-08 17:44)
Hvis planen holder (og ændringer kommer lynhurtigt) skal busser fra Hillerød flyttes til Kokkedal og de busser fra Kokkedal der kører i Helsingørområdet flyttes derop. 
Hillerød og Kokkedal har gennem flere år i forvejen været drevet med fælles ledelse, så det er blot tale om omrokering af linier.

 Connex lider kæmpetab i Danmark (2005-07-05 23:01)
Ja, så kan vi håbe der er kontanter nok indtil der bliver plusser på bundlinien. 
 
Hvis en stor operatør som connex vælger at forlade det danske marked står man nok i temmelig vanskelig situation. 
 
Der er vel ingen der "bare" kan overtage så store andele, men det er nok også "worst-case"

 Arrivas overtallige gasbusser (2005-07-05 23:06)
hvis man har interesse i disse gasbusser, står der pt. ca. 30 af dem på "lager" i Køge, men jeg kender ikke de konkret numre (for dem der er lidt mere hardcore). Fremtiden kender jeg ikke, men linie 117 - 118 - 119 er jo "officielt" vundet med gasbusser. Om de bliver indsat er vist noget tvivlsom.

 Arriva i fremtiden (2005-06-21 23:32)
Det kan bekræftes hos flere Arriva-anlæg at ovenstående er undervejs. 
 
roskilde mister sin "ekstra" grusplads og bliver skåret ned til ca. 50 busser. 
 
Et evt. nyt glostrupanlæg vil blive opført efter ovenstående vejlednig: en grusmark +flytbart klargøringsanlæg og personalefaciliteter. 
 
Mht. til værkstederne er der íngen Arriva mekanikere mere. De er overgået til et datterselskab SBM (scandinavian Bus Maintance). Det er allerede gennemført tidligere på året. 
 

2005-07-05 22:55 i samme diskussion:
For alle med interesse kan det første arriva-amlæg af denne "klap-sammen" type ses fra efteråret 2005 på Malervangen 9 i Glostrup. 
 
Her skal kun være 35 stk. 2A - busser. 
 
En 20 meter lang vaskehal som kan flyttes og 2 opstillede pavillioner/containere som små "teknikrum". Personale og administration lejes ind i nabobygning. 
 
Alt sammen noget der kan flyttes og genbruges andre steder.

 Connex og Arriva bytter linjer (2005-06-03 21:11)
Sidste nyt fra Arriva: 
 
350S kommer til Ballerup 
 
2A + en del fra eksisterende Roskilde anlæg kommer til nyt anlæg i Glostrup-området. 
 
Den lejede "mercedes"-plads i roskilde er opsagt pr. 30/11 2005 og efterlader ca. 35 overskydende busser i Roskilde. 
 
Man forventer at flytte servicebusser (rødovre, greve, glostrup og roskilde) samt 113, 114, 115, 117, 118, 119 + evt. 216 og 217 til det nye anlæg.

2005-06-05 22:39 i samme diskussion:
det er endnu ikke afgjort hvilke linier der helt præcis skal flyttes med, med roskilde garage SKAL nedskæres til max. 50 busser, så nogen linier skal flyttes. 
Økonomisk set er der ingen fordel i en 603 fra et glostrup-anlæg, men det kræver som nævnt ny planer. 
 
Linier med overvægt af kørsel i Tåstrup og Gundsø kommune vil være de oplagte at flytte. + En del af servicebusserne. 
 
Vender tilbage så snart noget mere konkret er på plads.

2005-09-25 19:05 i samme diskussion:
Og lidt nyt om 2A busserne. 
 
32 busser er færdige og holder klar i polen, men arriva prøver at fastholde planen med "midertidige" busser frem til januar. 
 
Er det god kundeservice at "sylte" busser der er færdige bare fordi det ikke passer i arrivas afskrivningsplan?.  
Hvad mon HUR ville sige hvis de vidste de blev snydt?

2005-10-25 22:39 i samme diskussion:
Sikke en start med 2A... 
ja, der har været meget "klump"kørsel; en del busnedbrud på det midlertidige materiel og manglende abit er nok forklaringen. 
1709-1710-1711 bliver de 3 12 meter busser der skal køre fast på 2a. Der er kontrakt med 29 13,7 og 3 12 m. (så er der 3 13,7 i reserve). 
 
Til dato er 1518 til 1529 leveret og i drift og 4 nye kommer til hver uge. (Betyder at 4 gamle forsvinder hver uge)

 Opdateret sidst:
14. november 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.