Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 400 eller 400S

400 eller 400S

 Bussemand (skrevet 2006-10-19 14:44)| Link 
Hvilke busser skal betjene linie 400 i aftentimerne efter d. 22/10 ? 
Skal der køre "blÃ¥ hjørner" pÃ¥ en almindelig linie eller byttes busserne ? 
 
Hvis nogen skulle vide det...

 Jørgen Bonne (skrevet 2006-10-19 16:45)| Link 
det er det samme busser men Liniefrisen indvendigt skal vendes hver aften og morgen

 Ib Thomsen (skrevet 2006-10-19 21:02)| Link 
Og hvem regner de med der ville gøre det, for tror kun det er 1 ud af 10 chaufføre der gør det !!!

 Bussemand (skrevet 2006-10-19 22:34)| Link 
Spøjs ide. Vi andre får bøder når bussen f.eks. mangler "blå hjørner" - men når HUR planlægger det modsatte er det åbenbart ok??

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-10-20 01:08)| Link 
Bare rolig, hvis HUR bestod om 3 år ville alle hovedstadens busser sikkert køre rundt med matrixskiltlignende forender, så de kan "vende" fronthjørne fra gul til blå eller rød...

 Kim B10M (skrevet 2006-10-20 10:46)| Link 
Det er jo en discountløsning da HUR jo ikke har penge nok til at drive busdrift for mere. Men næsten ligesÃ¥ længe der har været blÃ¥ eller røde hjørner pÃ¥ busserne, ligesÃ¥ længe har man kunne opleve disse busser pÃ¥ almindelige ruter, specielt op til køreplansskift. Der er sÃ¥ godt som ingen passagerer som stoler pÃ¥ at nÃ¥r der kommer en bus med blÃ¥ hjørner, sÃ¥ er det nok den linje 400S de skal med, det kan ligesÃ¥ godt være en 143 eller 154E som lige har lÃ¥nt en S-bus til myldretidsløbet. 
Stå på Rådderen kl 01.30, de fleste Natbusser er linje 2A,6A,150S,300S,400S busser, med deres fine linjefriser i tagkanten som ingen alligevel ser efter fornær hvis man er stjernekigger. Konceptet var tåbligt fra starten af, og det er det stadigvæk!

 Jodleren (skrevet 2006-10-20 14:52)| Link 
Hmmm... jeg erindrer store planer om grønner hjørner for ekspressbussser og grÃ¥ for natbusser. 
Ideen er alt andet end "grøn", da f.x. natbusserne så kun kan bruges om natten osv. Men hvis man har råd til at lade en hel masse holde at fise husleje af, så...

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-20 18:50)| Link 
Af hensyn til mulighederne for at skabe maksimal forvirring, skal linje 400 mod Lyngby st. holde ved linje 400S' stoppested mod Hundige st. pÃ¥ Ishøj st., mens linje 400 mod Lyngby st. skal holde ved det nedlagte stoppested for linje 174E. 
 
Sandsynligheden for, at chaufføren kører ad korrekt rute med korrekt stoppestedsmønster, korrekt skilt, omvendt linjefrise og rigtig stoppestedsbenyttelse i Ishøj skulle herefter være reduceret til mindre end 50 procent.

 Mugge (skrevet 2006-10-20 20:25)| Link 

 
 
Og sÃ¥dan ser dumskaben altsÃ¥ ud! 

 Thomas de Laine (skrevet 2006-10-20 21:42)| Link 
Det viser sig, at vanviddet har en Ã¥rsag: Linje 400S ændrer stoppestedsplacering, sÃ¥ der holdes pÃ¥ samme mÃ¥de som linje 400. Se det nye terminalkort pÃ¥ http://trafikweb.hur.dk/KIa/terminaler/pdf/Ishøj.pdf . 
 
Man har øjensynligt bare sat de nye 400-skilte op på Ishøj st. i god tid, men endnu ikke flyttet 400S-skiltene.

 Jørgen Bonne (skrevet 2006-10-21 15:02)| Link 
Det viser sig at man fra Hur´s side har tænkt sig om og lavet liniefrisen så begge linier står på den ene side men de stoppesteder som kun anvendes om aftenen er markeret emd en mørkere farve

 Mugge (skrevet 2006-10-22 21:39)| Link 
Jeg var pÃ¥ Lyngby st. her til aften, og overværede første afgang med linie 400, chaufføren skiltede rigtigt første gang, og liniefrisen er indrettet sÃ¥ledes at den ikke skal vendes, men gælder for begge linier. 
 
 
1458 som linie 400, pÃ¥ Lyngby st. Første tur mod Hundige klokken 19:53, d 22/10-06 

 Bo Johansen (skrevet 2006-10-23 08:19)| Link 
Kim B10M, jeg mÃ¥ erklære mig uening i din pÃ¥stand, at ingen ser linjefriserne uden pÃ¥ bussen.  
 
Der gÃ¥r skam sjældent en nat pÃ¥ 82N, hvor der ikke er en kunde der fortæller mig det er for dÃ¥rligt og misvisende eller kommer op til mig pÃ¥ HedegÃ¥rdsvej og spørger i hvilken retning han skal gÃ¥ for at komme til Emdrup torv. 
 
Bussemand: Selvfølgelig er det i orden hvis HUR planlægger kørsel med blÃ¥ hjørner pÃ¥ linje 400, eller hvad de for øvrigt mÃ¥tte planlægge af andre fortrædeligheder. HUR bestiller og betaler kørslen, sÃ¥ nÃ¥r de siger: "HOP!", har vi bare at svare: "Hvor højt?" 
 
HUR har altid ret! Også når de har uret!

 Kim B10M (skrevet 2006-10-23 11:02)| Link 
Jeg tror godt at vi kan blive enige alligevel.. Om dagen tror jeg bestemt ikke at der er nogen der kigger pÃ¥ liniefriserne, det er der sjældent tid til + at det kræver at bussen holder stille i mere end 8 sekunder ved stoppestedet. Men pÃ¥ RÃ¥dderen om natten hvor de holder 5-10 min, ja der er jo fin tid til at kigge "pÃ¥ stjerner", der søger en del folk information om hvilken bus de skal med. Min pointe er at den liniefrise der er pÃ¥ din bus, den ser folk ikke om dagen, men om natten sker det tit at folk gør da en del er usikre pÃ¥ hvilken bus de skal med, og der er det komplet misvisende med en linie frise for linje 300S nÃ¥r bussen kører af Roskildevej til Roskilde etc.. 
 
HUR skriver bøder ud til busselskaberne hvis de skilter forkert, men om natten er det åbenbart ligemeget for der har HUR selv bedt om at der står to forskellige ruter på din natbus.

 Bussemand (skrevet 2006-10-23 23:26)| Link 
tak for jeres svar - det er Ã¥benbart ikke kun mig det fandt det besynderligt, men nÃ¥r jeg nu tænker lidt tilbage var de første S-busser (bl.a. 500S - vistnok) med blÃ¥ bagrund i destinationsskilte, ligesom man anvendte grøn baggrund for E-linier. 
 
Det var selvfølgelig nemmere med "rullebÃ¥nd", men mon ikke det ogsÃ¥ var muligt med de forskellige typer elektroniske skilte, der nu anvendes? 
 
Så kunne vi igen få gule busser på alle linier - og bruge dem der hvor de passer ind (og selvfølgelig opfylder HURs udbudsbetingelsr)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-10-24 00:52)| Link 
Fjordbus arbejder vidst iøjeblikket med et system der kan vise fx. '309E' i grønt og så 'Farum st.' i gult.. Dog kan prikkerne der viser grønt også vise gult, og dermed opnår man altså ikke helt det man ønsker - Men tæt på.. Systemet er endnu ikke sat i nogle busser..

 MichaelS (skrevet 2006-10-24 08:16)| Link 
Vi bevæger os vist lidt ude for emnet nu, men de nye Jonckheere Fjordbus har fået leveret kan skilte i flere farver.

 Mugge (skrevet 2006-10-29 18:11)| Link 
SÃ¥ tillader jeg mig ogsÃ¥ at springe lidt uden for emnet. 
Og nu må de siges at være gjort fuldstændig umligt at hitte ud af hvem hvor hvad mht. natbusserne, natten mellem torsdag og fredag kørte der Scania busser på både 94N og 95N, tilmed lige efter hinanden. og de busser som kørte på 94N (Volvo B10LA-55/Säffle), kører nu på 93N.

 Peter R (skrevet 2006-12-01 17:19)| Link 
I onsdags den 29/11-2006, så jeg kl. 21.45 en af de Berkhoffer som er overflyttet til linie 300S som linie 400 ved stoppestedet "Aldershvilevej" retning Hundige st. Nåede desværre ikke at se intern nr.. Bussen havde skiltet 400S i stedet for 400.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
1. december 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/418
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.