Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Jodleren

Information om Jodleren

Registreret medlem siden 12. juli 2006.

Jodleren har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Bussernes fremtid? (2008-05-20 11:03)
http://www.berlingske.dk/article/20080520/danmark/805200336/ 
http://politiken.dk/indland/article511107.ece 
http://politiken.dk/indland/article511083.ece 
 
Hvad er bussernes fremtid? 
Man kan her læse, at folk står af bussen. Hvorfor gør jeg selv det? Fordi den kører for sjældent, og servicen er blevet dårligere. Jeg foretrækker selv at køre med bus, jeg kan slappe af undervejs, lege med min mobil eller læse avis. 
Men ser man på andre ting - bybus hver halve time eller sjældenere - så gider jeg heller ikke vente mere. Fjernbussen venter jeg lidt længere på. 
Man taler om mere offentlig og grøn trafik, men skærer samtidig ned. Den evige debat om at mindre trafik give færre passagerer, som igen giver mindre trafik osv.... skruen uden ende. Kan det vendes? 
Så længe kommunerne ikke kan samarbejde, så bliver det slet ikke bedre. Hvorfor er politikere idioter? De er valgt til en ledende stilling, men mangler totalt overblikket? 
Ideen om rette linier ud er en vej frem - at komme hurtigere frem. Men mon ikke en enkelt kommune vil ødelægge det? Vil folk acceptere at skulle gå længere - det tager mere tid, men bussen kører hurtigere. Vinder jeg tid ved det? 
Et eksempel på meningsløshed er metroen - hvad rager det mig, at metroen kører hvert 2. sekund, når min bus videre kører en gang i timen? Ideen i den ene ende er fin, men hele ideen falder i den anden. 
Næh, lad mig få mig en Hummer, så skal jeg nok kommer frem!

2008-05-26 08:55 i samme diskussion:
Jeg er enig. Det her får mig til at tænke på den gamle linie 71E - jeg husker den som højgulvbusser. På et tidspunkt var der nogle større omlægninger i HT området, og det kom "nye" busser - fra tidl bla linie 281 (der var gamle køreplaner for 281 i busserne). Forskellen var at linie 281 havde røde stof-sæder med nakkestøtte; og var meget behagelige - omend de gamle var ikke dårlige. Det gode var, at man kunne "sove videre" i de 21 min det tog til Rådshuspl. 
Siden kom Citytragik til - med Silkeborg-lavgulvsbusser. Sæderne var værre, men det værste var motoren. Den larmede markant mere end i Volvoerne (motorens type eller placering?), og man kunne glemme alt om at sove. 
Kort efter kørte jeg ikke mere med den.

 300 s og 400 s (2008-05-05 13:35)
Kommentar til Mugge: 
Der er en tendens til at noget der er godt, skal bare laves om. Som om, at div politikere i HT-movias bestyrelse skal berettige sig selv, og derfor lave noget bare for at lave noget. Jeg tror ikke at der er brug for ændringer så ofte som de sker. 
Vi kan skam godt skrive til Movia, men som situationen er i dag, så er det kommunens politikere der bestemmer - omend i sambejde med movia. Resultatet er som du selv siger - ødeland - vi vil ikke opnå noget ved at skrive til movia eller politikerne - de ignoranter vil netop gøre det modsatte, "nu er vi jo valgt af dem", og "vi ved bedre". 
Igrunden sort, at politikerne taler om mere offentlig transport osv, samtidig med at de (soc.dem) nedlægger det. Ligeledes som set på Amager, at man ikke kan eller vil samarbejde på tværs af kommungrænser. 
Mugge, kan du fx svare på, om Tårnby kommune overhovedet diskuterede noget med København? Dragør og Tårnby skændtes sammen, viljen fra begge sider var begrænset, men talte man overhovedet mod nord? 
Mugge, skrive til Movia - vil det overhovedet virke i dag, tager movia det op med kommunerne? Og er kommunerne villige til at lytte? 
En sidste ting: jeg kom en del på Nørrebro, men efter at 100S blev til 4A og det tager tra gange så lang tid, så holdt jeg op med at komme der. Ændringen til 4A var mere en forringelse end en forbedring, som jeg ser det - lad os lave noget nyt (bare for at lave noget). 
Stod det til mig, så skulle transportplanlægning og politik skilles ad.

 Bus 3027 (2008-04-03 07:42)
Som nogen ved, saa bor jeg i Estland - i gaar paa vej hjem koerte jeg med bus 3027 (linie 12/13), sansynligvis en tidligere linjebus. 
Der desuden mindst fire andre danske busser paa ruten, en linjebus, samt tre ledbusser men med doerstilling 1-1-1. Hvor kan de komme fra? 
Samtlige busser koerer stadig rundt med tekster fra HT´s tid.

2008-04-03 13:27 i samme diskussion:
Det er hos MRP (som er en del af GoBus som igen er en del af GoTravel) i Tallinn. 
 
Ledbusserne er http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=MRP%20Linna%20Liinid%2C%20Tallinn og dem er der mindst tre af paa linie 13 (12 har ikke ledbusser). 
Probleemet er, at de bruger nye mecedesbusser i weekenden, de andre gamle kun paa hverdaga, saa der er lidt svaert at tage billeder. Men jeg skal se paa det. 
Deres andre linier (2, 20, 20A, 49 og 65) koeres kun med mecedesbusser. 
 
Hvor kommer ledbusserne fra? 

 Linie 36-30, nu linie 36 og 76E? (2008-03-29 11:38)
Hejsa 
 
I "gamle dage" var linie 36 fra Nøragersminde til Lufthavnen det samme som linie 30 videre mod Dragør og København. Dvs busserne skiftede nummer i lufthavnen og fortsatte. 
Nu da 30 ikke kører mere, er linie 36 så flettet sammen med evt linie 76E, som det var nævnt i aviserne? Iflg køreplanerne virker det ikke sådan. 
 
En sjov ting er at i linie 32's og 33's køreplan står der at busser forsætter som.... men det har aldrig været i linie 30's eller 36's køreplan.

2008-03-31 10:59 i samme diskussion:
Hmmm..... ja - en af grundene til at 30 og 36 hang sammen, var den at 36 kørte til Lufthavnen Øst - som blev til linie 30. Ideen var, at 36 "skulle fortsætte" via kystvejen som hidtil. 
Når 36 kommer tilbage til lufthavnen, hvad så?  
Fortsætter den så som linie 75E?

 Bus amager-hvidovre hospital (2008-03-18 11:09)
http://www.amagerbladet.dk/article/20080316/amager/nyheder/703170048/ 
 
I gamle dage var der hospitalsbussen linie 51, og 177E til Høje Taastrup. 
Den beskrevne linie er jo en del af den gamle linie 174E - kunne være sjovt at se den igen :-)

 Vendingen trainsurfing får en helt ny betydning... (2008-02-13 09:00)
DSB har haft et forsøg med internet, men ellers er det da endnu ikke almindeligt i Danmark endnu? 
DSB's forsøg er vist også kun på en delstrækning, men begrænset hastighed? 
 
I Estland har et stor del af togene mellem byerne, gratis internet og har haft det i den hel del år, hvilket har trukket mange kunder til. Og så vidt jeg ved, så har der ikke været problemet med hastigheden eller noget. 
Ligeledes har S-tog omkring Tallinn gratis internet (dog kun i en vogn) samt nogle fjernbusser.

2008-02-25 09:59 i samme diskussion:
Bemærkede her til morgen, at bybus i Tallinn linie K31 eller K32 nu også har wifi :-)

2008-05-26 12:49 i samme diskussion:
Hermed bevist, at DSB er dybt bagud :-) 
http://politiken.dk/tjek/rejser/danmark/article513973.ece 

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-01-01 21:37)
Ingen trykt käreplan for A-busserne? 
Ved de, at nogle af dem ikke kører særlig ofte? Fx 2A i enderne? 
Det er da vandvittigt at udelade de køreplaner?

2008-01-03 07:18 i samme diskussion:
Helt enig med Peter 
Det er netop grunden til at jeg undgår den slags, f.x metroen - skal man skifite til en bus (fx Ørestad), så skal man sikre sikre sig at være der i god tid, og med en intervalkøreplan er mindst 2 intervaller før passende. 
Det er så lang tid, at man ligesågodt kan tage bussen hele vejen :-) 
Den ved man da hvornår kører og hvor lang tid er om det!

2008-02-04 10:05 i samme diskussion:
"Serviceløft af kollektiv trafik" 
Omlægningen af linie 33 via englandsvej er da det modsatte - forlænget rejsetid fra kongelundsvej til byen. 
Fint eksempel på københavns kommunes ignorence over for tårnby. 
Men som andre skriver her - nogle ting virker ikke særlig gennemtænkt.

2008-02-04 16:48 i samme diskussion:
linie 875 vil i starten bliver kørt med en almindelig lavgulvsbus, men måske senere en rigtig servicebus. Kilde: amagerbladet

2008-02-29 09:19 i samme diskussion:
Zimino for fremtiden! 
Fint bevis på at socialdemokraterne ikke er for folket. Og endnu mere, at politikere ikke kan samarbejde uderfor deres egen lille verden. 
 
Jeg kan ikke se køreplanerne på movia.dk ? Hvor har du dem fra?

2008-03-03 09:38 i samme diskussion:
Linie 35 mangler hos Movia :-)

2008-05-08 08:52 i samme diskussion:
Bliver alle ændringer gennemført? 
Bla. var der tale om at ombytningen af 33 og 77/78 ikke skulle gennemføres?

 Hurtigbuslinje 38 (2007-12-17 07:14)
I øvrigt er liniens historie interessant, fra linie 63 til den "søster-linie" 64, siden den afkortede 163, der kom tilbage som 163E, der så "blev til" 250S, for at komme tilbage ved Hareskoven som linie 67 (der desværre ikke kører til Gladsaxe)

 gammelt kort bortgives/sælges (2007-12-05 16:34)
Jeg har et gammelt krak kort fra før HT's tid, vist fra 1971. Kortet er for "oversigt over busser i hovedstaden", og dækker københavn + omeng. Det er komplet men ikke i god stand. 
Er nogle interesseret i dette?

2007-12-05 16:35 i samme diskussion:
glemte at tilføje - det er med bybusser og landbusser, fra den gang hvor linier over 100 var landbusser.

2007-12-05 21:02 i samme diskussion:
Det er Politikens trafiknøgle fra 1971 jeg har. Jesper er alligevel ikke interesseret, da han har en lign. Andre? 
skriv til sonnich snabela hot punktum ee 

2007-12-23 23:50 i samme diskussion:
Beklager. Jesper har det. Skriv evt til ham.

 Busser til England...? (2007-10-29 08:36)
http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1729 
 
Skal de så bygges om til venstre-kørsel, eller hvad? 
Den kan jo ikke bruges som de er, og en ombygning er da temmelig bekostelig?

 Danske busser i Estland (2007-10-22 06:18)
Til dem der ønsker at følge brugte danske busser: 
Harjumaa Liinid (HML)/Atko har tabt udbuddet et busdrift i Tallinn Amt (ikke by), pga de kom med et bud der lå under sidste bud, samtidig med at de har bedt om flere penge, da de siger at man ikke kan køre for de penge man får nu. HML har desuden problemet at mange afgange er udeblevet, officielt 6%, men nok markant højere. Derfor har HML en bod på 40 millioner. 
HML har også problemer med chauffører der tager billetpengene selv. 
 
HML har en del brugte danske busser, spørsmålet er hvad der sker med dem. 
 
De 2 nye firmaer, AS Mulgi Reisid og OÜ Mauman Reisid, kan overtage dem, men det vides endnu ikke hvad de gør. 
 
Af egne erfaringer med HML: 
1) så sent som i sidste uge skulle jeg til Loo. Bussen kørtet ca 1/2 time forsinket, men der var vist ikke andre end mig der bemærkede det. Turen til Loo tager 10 min. 
2) til skt hans skulle jeg til Harku. Iflg informationerne skulle man køre efter en særlig helligdagsplan. Den var ikke på hjemmesiden eller hos telefoncenteret. Jeg tog min bil og sparede pengene på øl. 
3) Ved renoveringen af en hovedvej i Tallinn blev der informeret: busserne er omlagt. Kort fortalt, det var op til den enkelte chauffør hvordan ruten var omlagt og hvilke stoppesteder de betjente. Det gjorde hverdagen til en oplevelse. 
4) her ved arbejdet har vi også deres linie 125. Man har i 3+ år talt om at samarbejde om billeter med bybusserne... Tallinns bybus nr 2 kører her også, den bruger vi så. 
 
HML kører delvist efter gode gamle sovjet-principper. Dvs, chaufføren tager bussen med hjem efter arbejde og kan bruge den privat.

2007-10-22 12:43 i samme diskussion:
Her er et fint billede af en gammel dansk bus.

Samt her: http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=1301

 Movia's køreplaner :-) (2007-09-27 17:08)
Jeg kiggede under movias køreplaner for Tårnby kommune, det ser interessant ud. Udover linie 722, 861 m.fl er der også linie 3300, 975N og 980N - som vist ikke eksisterer endnu og heller ikke kommer til det i Tårnby kommune.  
Men - Movia har endnu ikke rettet den fejl, så man ser disse linier, samt - 4-cifrede linier? Det er noget nyt.

2007-09-27 18:25 i samme diskussion:
975N og 980N er sansynligvis nye natbusser. 
Det interessanet er et 4-cifret nr. Man kan spekulere i, om movia vil gå over til det, da de lige nu har adskillige linier med samme nr.

 Billeder i galleriet vs deres thumbnails (2007-08-21 11:24)
f.x. 
http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=88 
men det lille billeder viser hele 4 busser v. Vesterport... hvorfor er det lille billeder mere informativt end det store, hvor en del er klippet af? 
Personligt vil jeg hellere se hele billedet (som det lille er). 
Der er flere billeder på den måde. 

 Chaufførmangel (2007-08-13 11:11)
Interesant spørgsmål: 
Hvordan er det at køre natbus? (fulde mennesker osv?) 
Er der fast natbustjans, eller varierer det mellem dag og natbusarbejde?

2007-08-13 15:17 i samme diskussion:
hmmm... og man taler om hvorfor bilismen er i fremgang (dog undtaget kbh iflg politiken).

2007-09-17 16:21 i samme diskussion:
Arriva har fundet en løsning: 
http://www.dr.dk/NETTV/Update/2007/09/17/20070917114228.htm 

2007-09-19 09:38 i samme diskussion:
Her er det værd at bemærke, at Movia ved siden af aflysningerne har en reklame for A-busserne.

 Kampen for en ren busbillede jagt! (2007-07-27 12:33)
Kort kommentar, som jeg ikke følger op på: jeg er ikke interesseret i numre eller noget, men modeller, den virkelige verden m.v. For mig er det ikke vigtigt med stelnr eller internr, men fint med at se en (halv) bus i dens virkelige omgivelser. 
Men er er så min mening.

 Sælges: askebæger fra S-tog (2007-07-26 17:14)
Hejsa 
 
Jeg ved ikke om det hører til her, men måske er der nogle interesserede. 
 
Jeg har et askebæger fra de nye S-tog, som jeg ikke har brug for. Har nogen interesse i det? 
Ring til 30 520 720 og giv et bud.

 Linje 33 Ørestad St. (2007-07-02 16:21)
Ved det ikke. 
 
Men sammenligner man planerne for Dragoer og Taarnby, saa er det interessant at: 
 
Linie 30 koerer til dragoer, men ogsaa til Noeragersminde. Sidste findes kun paa kortet over Taarnby 
Linie 35 koerer ad Englandsvej til Dragoer, og videre til lufthavnen ad kystvejen, som den eksisterende linie 30. Dette er paa Taarnbys kort, ikke paa Dragoers.  
Linie 73 er naevnt i Dragoer, at den skal koere til Noeagersminde. Linien figurerer ikke i Taarnbys oplaeg, men er her linie 30. 
 
Linie 75E/76E er kun i Dragoers oplaeg, men det kan der saa vaere en mening med. 
http://www.dragoer.dk/page2204.asp 
 
Problemet er blot, at det er 2 forskellige forslag. Med andre ord, isaer det oplaeg Dragoer har i hoering kan blive problematisk, hvis man siger ja og siden finder ud af, at der ogsaa er en linie 35. 
 
Saa selv om der var noget om det, saa ville man ikke kunne stole paa det, tror jeg.

2007-07-09 11:14 i samme diskussion:
Rent faktisk vil der forsat vaere betjening af Viberup m. linie 30 (Noergaersmind - Viberup - Toemmerupvej - Amager Landevej - Loejtegaardsvej - Englangsvej - Taarnby st. og via Sydhavnen til Khb. 
Desuden er der kun 15 min gang til Noeragersminde. 
Det skal dog bemaerkes, at 30 kun koerer til ca kl 19. 
 
Vaerre er det i Ullerup, hvor der ingen bus er, eller man skal gaa til kongelunden eller Soevang.

2007-07-10 08:38 i samme diskussion:
Naar vi nu er ved det - saa vidt jeg kan se, saa koerer de nye linier til koebenhavns kommune at vante ruter, hvis man ser 35 som den gamle 34 (den skulle ogsaa koere til Islands Brygge, hvilket jeg synes er meningsloest). 
Tilbage er saa linie 73, hvad sker der med den i Koebehavns kommune (Oerestad st - sundbyvester pl)? 
Ligeledes 77/78 der havde et kort stykke i Taarnby, som ikke laengere koerer i Taarnby. Bliver de nedlagt? 
Ved nogen hvad der sker paa den sidste del af amager?

2007-07-13 11:18 i samme diskussion:
Hejsa 
 
Har nu fundet ud af der er en plan for linie 33 omend... ikke komplet. 
Den komme til at køre til Ørestad, der er ikke nævnt noget om Kongelundsvejen. Men, den vil blive omlagt at Vejlands Alle - Englandsvej - Peder Lykkes Vej. 
Linie 34 vil blive forlænget fra Islands brygge til Ørestad. Spørgsmålet er så om det er erstatningen for 33 på Røde Mellemvej? 
 
Linie 4A vil blive delt i 4A og 7A, hvor 7A vil køre til Amager, til den nye metro. Dette kan også forklare linie 8A. 
 
Dette kan give flere spørgsmål end svar. Der er vist ikke andet at gøre end at vente.

2007-11-02 14:02 i samme diskussion:
Og saa kommer alle spørgsmålene? 
 
Hvorfor mangler linie 4A / 7A ? 
Hvordan skal linie 35 køre i Københavns kommune? 
Og ikke mindst 33, vil man lade den køre den tåbelige omvej ad Englandsvej? 
Vil linie 30 også køre efter kl 19? (svaret er nok ja, da Dragørdelen skulle køre hele dagen, Nøragersmindedelen kun til kl 19)

2007-11-12 06:45 i samme diskussion:
Linie 250S kommer til at køre til Islands Brygge.

2007-11-14 14:38 i samme diskussion:
Det slog mig, at den heller ikker ikke er på kortet. 
Både linie 500S og 4A/7A mangler, samt evt 77/78 (men de kommer nok til at køre udenfor det kort), samt evt linier (12?) på Amager Strandvej. 
Kortet har nok kun de busser der kører i hhv Tårnby og Dragør kommuner, og viser derfor f.x. ikke hvordan linierne kommer til at køre mod centrum. 
Derfor kan overskriften "Fremadrettet og sammenhængende busdrift sikret på Amager" vise sig at være kraftigt misvisende senere, når bl.a. linie 33 skal køre en omvej ad Englandsvej mod byen, samt linie 350S skal stoppe ved alle stoppesteder i København.

2007-11-14 14:44 i samme diskussion:
Mht linie 500S - det er en debat mellem København og Hvidovre kommuner. Tårnby og Dragør har fundet en rimelig løsning, men hvad man har fundet ud af med København, og ellers andre steder er sansynligvis en stor overraskelse... jeg kan sagtens forestille mig at 500S bliver nedlagt.

 MOVIACHAUFFØREN. (2007-06-20 12:42)
Fagforeningsidioti! 
Ikke vaerd at kigge paa.

 Estisk bog om busser (2007-06-07 17:39)
Denne bog kan faas lige nu: 
http://www.apollo.ee/product.php/0991356 
222 sider, mange billeder (har dog ikke set den selv), pris 150 DKK. 
Jeg kommer selv til DK om ca 1 maaned.

2007-06-07 17:40 i samme diskussion:
Glemte at sige at den gennemgaar 85 aar med busser i Tallinn

 Gilleleje, togforbindelser... (2007-05-22 14:45)
Hejsa 
 
http://trafikinfo.hur.dk/00802160-D017-4670-93C5-0707D35E69D8.W5Doc?id=660AD1A7-C7D3-4ACF-A838-F83CB84F4437&mid=EE381C93-489F-45FC-8AF9-F8233559C9BB 
 
Jeg har ikke kunne finde kort over sporene der, og kan ikke se at det har manglet... 
Er der nogen der ved mere om hvordan sporene (og sporskifterne) ligger i Gilleleje?

2007-05-22 23:48 i samme diskussion:
Tak, jeg vil hellere se en skitse af det gamle anlæg. Bemærk dog at jeg skal på arbejde i morgen og måske ikke ser noget til internettet før mandag, saa det haster ikke. 
En saadan skitse findes maaske allerede? 
Evt kan der vaere en kort forklaring hvor/hvordan man han aendrete forholdene.

 Linie 18 bliver A-bus - Busplan 2008 (2007-05-16 12:59)
Hmmmm jeg begynder at se, at der kommer rigtig mange ændringer i Busplan 2008. 
Han Movia en oversigt, ved nogen noget? 
 
Hvor meget af det er Movia selv og hvor meget er kommunernes ønsker?

2007-05-16 13:52 i samme diskussion:
382E og 733E kører alle dage også uden for myldretiden.

2007-05-18 14:33 i samme diskussion:
Hmmm 8A giver jo mening idet kun 1-tallet forsvinder, men... hvad er teorierne for at der kommer en linie 7A? 
 
Mht 4A via sydhavnen, saa giver det mening. Den ide var fremme under HUR, hvor man i forb. med en ny bro ville have en "højklasset busforbindels" til centrum, samt "en forlængelse til Ringbanen". Det er åbenbart de 4A bliver til, vi Ny Ællebjerg st. 
Linie 30 vil så blive omlagt, nedlangt, det kan jeg ikke lige huske. 
Har nogle dette dokument? 
 
Man kan også taenke på amagerbrogade hvor 250S forsvinder, og 5A skal overtage. Kan den? Er der brug for mere trafik der? Hvis i så fald?

 bussalg/overdragelse (2007-04-09 16:01)
Jeg tænkte lidt på hvordan man flytter rundt på busser. Så det sarkastiske i det. 
 
Noget af det første jeg kan huske var da HTs gamle busser blev sendt østpå, hvor de i dag er i de Baltiske Lande, Rusland m.fl. 
Siden kom liniebus'es busser til Finland, hvor jeg selv engang kørte med dem, da jeg boede der. 
 
Nu kan man så læse her om busser, som er sendt til Polen m.v. 
Modsat er nogle nye busser i DK bygget i Polen, som fx. Solaris busserne i århus. 
Sarkastisk, ikke? 
 
Her slog nogle spørgsmål mig: 
 
Ender gamle danske busser også andre steder end i Østeuropa? 
Er det blot en måde at slippe af med sit skort? Tiderne for øststøtte er forbi. 
Hvor får DK brugte busser fra? 
 
Hvor meget international trafik er der landene i mellem? 
Det forekommer mig at være temmelig omfattende. 
 

 Busplan 2008 (2007-04-02 11:13)
Efter at have læst diverselokalaviser, kan man nu se effekten af den lov, hvor kommunerne selv skal betale for deres busdrift. 
For Tårnby og Dragør kommuner: 
 
Kun et nummer er nævnt, linie 36 som kan blive forlænget ud af Kystvejen (som tidligere), da der ikke længere vil være bus på hele strækningen. 
Med andre ord, linie 30 vil ikke længere køre til lufthavnen. Dragør vil vist ikke betale for det? 
 
Tømmerupvej er nævnt, heraf kan man tolke det som at linie 32/33 fremover kun vil køre i Tårnby kommune. 
Resultat:  
vil det fortsat være bus til Ullerup? 
Hvad med radarstationen, som har ekstraafgange med linie 32? 
Hvad med sydvestpynten? 
Vil Søvang så få en ny lokalbus til Dragør? 
Hvad med linie 81N? 
 
Til sidst er Englandsvej nævnt, hvor man dog ikke vil lade busserne vende ved Kristinehøj*. Det vil sige, at 30, 73, 75E og 350S fortsat vil køre til Dragør men som de eneste (hvis alle fortsat kører). 
* heraf igen det, at busserne via Vestamager ikke kører til Dragør mere. 
 
Interessant at se, at Dragør kan teoretisk set med at ende uden en eneste bus, andet end til kommunegrænsen, hvor der ikke nødvendigvis er en bus på den anden side. 
 
Jeg er ikke inde i det politiske her, men som jeg ser det, så vil Tårnby have penge af Dragør, eller man er bare ligeglad. 
Penge er nok et fint tema her, da Tårnby vil skære 30% i busdriften. 
Borgerservice tilbage til en niveau på 50''erne? Bussen kører i myldretiden og om søndagen til kirken?

2007-04-16 12:37 i samme diskussion:
Avisen 2770 (http://www.e-pages.dk/bgmonline_2770/32/) skriver nu om nedlæggelse af en hel del, at linie 5A også skal til kastrup i stedet for 250S. 
Jeg tvivler ikke på at disse forringelser finder sted, men spekulerer hvad befolkningen mener, over deres reaktioner og hvad resultatet bliver. 
En ting er nok sikkert. Der bliver en del busser og chauffører til overs.

2007-04-16 14:17 i samme diskussion:
Jeg tvivler på at nogle af de 2 linier i det hele taget har passagerer nok til dobbetdækkere. 
Interessant, at a-busserne erstatter s-busserne. Spørgmålet er om det er fremskridt. 
Personligt synes jeg 100S var bedre end 4A 

2007-04-17 13:12 i samme diskussion:
Bemærk: 
"Justering er kommunernes ønsker: Ca. april – ca. juli 2007" 
 
Med nogle af de ting som kommunerne laver, som helt sikkert er mod borgernes ønsker, så bliver dette vist en stor opgave :-)

2007-05-07 17:18 i samme diskussion:
Hvad med en faerge til Sverige (igen) eller københavn? Eller til køge? 
Havnebusssen er jo opfundet...

 Teknisk problem i forummet (var: Busplan 2008) (2007-04-01 22:38)
Fint med det javascript der viser teksten nedenunder, men kan man ikke slå det fra eller noget! 
 
Nu jeg jeg 2 gange forsoegt at skrive et nye indlaeg, og IE doer hver gang - efter en besked der er ca dobbelt saa lang som denne!

2007-04-02 11:14 i samme diskussion:
Problemet opstår ved lange indlæg, som fylder mere en textboxen. 
Hvad med at rette  
<textarea name="indhold" id="i" rows="15" cols="45"  
til 
<textarea name="indhold" id="i" rows="15" cols="60"  
?

 Billede af duo-bus i drift. (2007-03-11 00:12)
Hejsa 
Jeg har 2-3 billeder af dem, jeg kan ikke huske hvem jeg fik dem af... jeg skulle bruge dem til en mindre artikel om DK. 
Jeg ved ikke om jeg må give dem videre. Me ellers - hvor skal jeg sende dem til?

2007-03-12 12:18 i samme diskussion:
Det var Arne Unterschlak, jeg fik dem af. Kontakt heller ham.

 Ihverfald en BUs godt i grøften idag. (2007-02-22 09:52)
Ville det ikke være letter at skrive hvilke linie der kører?

2007-02-22 10:30 i samme diskussion:
Claus, bruger I vinterdæk? 
Hvordan forholder man sig til passagere, som bare efterlades? Har man et beredskab til strandede passagerer? 
Og på hvilket grundlag tager man busser ud? Chf sikkerhed eller....? 

2007-02-23 08:39 i samme diskussion:
Modatget fra Møvdig: 
Vedrører: 
Linje 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 6A, 10, 12, 13, 14, 15, 16E, 18, 19, 20E, 21, 22, 26, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 40, 42, 43, 47, 65E, 66, 67, 68, 69, 73, 75E, 77, 78, 80N, 81N, 82N, 83N, 84N, 85N, 90N, 91N, 92N, 93N, 94N, 95N, 96N, 97N, 98N, 99N, 113, 114, 115, 117, 118, 119, 121, 123, 126, 127, 128, 129, 130, 132, 133, 135, 136, 137, 141, 142, 143, 145, 147, 149, 150S, 151, 152, 153E, 154E, 155E, 156, 157, 158, 159, 161, 165, 166, 167, 169, 170, 173E, 176, 179, 182, 183, 184, 185, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 200S, 208, 209, 210, 212, 213, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 223E, 224, 225, 226, 227, 229E, 230, 232, 233, 234, 239, 243, 245, 246, 250S, 252, 255, 258, 259, 300S, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309E, 317, 318, 319, 320, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 331, 333, 334, 335, 336, 338, 339, 340, 341, 342, 345, 346, 347, 350S, 353, 354, 355, 356, 358, 360, 361, 362, 363, 367, 375, 376, 377, 381, 382E, 384, 385, 388, 400S, 400, 493, 500S, 501, 502, 525, 526, 530P, 531P, 537P, 538P, 539P, 548P, 549P, 561P, 566, 575P, 585P, 586P, 590P, 591P, 600S, 601, 602, 603, 604, 605, 607, 629, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 731, 732, 733E, 734, 735, 736, 801, 802, 803, 805, 806, 813, 816, 817, 818, 820, 821, 822, 823, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 838, 840, 841, 842, 845, 846, 847, 848, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 901, 902, 926, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 111, 112, 115 og 145 
Jeg er med indtil 926.... derefter kommer der nogle linier, som jeg ikke mente eksisterede (mere)... og her er for mange til at det kan være en tatsefjel.... eller hvad? 
 

 Automatisk stoppestedsannoncering prøves på 350S (2007-02-21 10:51)
Hmmmm.... da har da været her i Tallinn/Estland i flere år?

 Thalys i DK? (2007-02-20 12:06)
Thalys har vist kørt i DK i 1989... men jeg har ikke kunnet finde nogle billeder af det. Kender nogen noget til det?

2007-02-20 22:30 i samme diskussion:
ja... men har nogen nogle billeder fra den/de gange?

2007-02-21 10:49 i samme diskussion:
Linket virker ikke. 
Der er problemer med hjemmesider med danske (og andre sjove) bogstaver, at de oftest kun virker i det land de lavet til. Resten af verden kan ikke se den slags. 
Er der et andet link til den side? 
Eller kan nogle "flytte" de dele så man kan se det?

2007-02-21 16:38 i samme diskussion:
...og da den også søger på noget med ø, så kan siden eller billedet stadig ikke findes.

 Ny S-togs- og buskøreplan fra efteråret 2007 (2007-02-20 10:09)
Det lyder som om at de vil lave meget om... er der nogen forlydender om vil starte helt fra (af)grunden eller hvad? 
Der er et halvt år, kan en måned så gøre så stor forskel?

 RAT - hjemmeside (2007-02-16 13:25)
Hejsa! 
 
RAT have en hjemmeside http://www.rat.ribeamt.dk/ hvor der var køreplaner og kort... hvor er den i dag?

 Movia-linjeændringer (2007-03-07 09:05)
"Fredag og lørdag var alle linier (inkl. natbusser) fra både Nørrebrogade, Rantzausgade og Ågade i en periode i øvrigt omlagt helt ned til Rolighedsvej-Godthåbsvej pga. urolighederne." 
- Jeg ser det sarkastiske i at de er flytte til "Rolighedsvej" fra urolighederne's vej :-)

 Ledbusser i HT-området (2007-01-06 20:56)
Hejsa! 
 
Det er korrekt at 33H kørte med ledbusser, men den ordinære linie 33 har også kørt med ledbusser. 
Linie 101 Kbh H-City 2. 
Linie 102 eller 103 - der var en linie ud over 104 til kastrup. Kan ikke huske hvilken. 
Og evt 384? Jeg ved det ikke, men gætter. Hvis 84 og 184 har kørt med ledbusser, så kan 384 også have gjort det. 
Desuden har jeg set 953E (til kokkedal) med ledbusser (har nogen et billede af denne linie?). 

 Nr-logik: hvorfor 731-736 omkring Hillerød? (2007-01-03 18:20)
I HT's system er der linierne 731-736 som er en undtagelse. 
701-707E er/var bybusser i Hillerød, øvrige ruter skulle være noget 300. Men så er der disse 6 ruter i omegnen - hvorfor disse numre? 

 Gammel HT busser kører i Tallinn (2006-11-24 13:47)
Faktisk ganske mange, men de findes også rundt om i landet. Bl.a. er en del S-busser endt i Tartu, og Linjebus i Narva, begge med striben for oven. 
Da jeg bor her, kan jeg hjælpe hvis nogen er interesseret. 
Jeg har kun et enkelt billede med linie 38, en af de sidste der stadig kørte i den gule farve. Det sender jeg lige. 

 400 eller 400S (2006-10-20 14:52)
Hmmm... jeg erindrer store planer om grønner hjørner for ekspressbussser og grå for natbusser. 
Ideen er alt andet end "grøn", da f.x. natbusserne så kun kan bruges om natten osv. Men hvis man har råd til at lade en hel masse holde at fise husleje af, så...

 TV-film om bussen Tallinn-Kaliningrad. (2006-09-29 16:41)
https://www.etvpluss.ee/filmid.aspx?id=2153 
Tryk på vaata tasuta, siden, på den grønne knap, hvis de første prøveklip kan ses korrekt. 
Filmen er en dokumentar, stort set uden tale. 
 
Den forsvundne virkelighed, Acuba 2004. 
 
Bussen (Eurolines) fra Tallinn til Kaliningrad krydser 3 grænser, Estland/Letland, Letland/Litauen og Litauen/Rusland. Bussen kører gennem 4 lande, og der er brug for 4 slags valuta. estiske kroner, lettiske lat, litauiske lit, og russiske rubler, til toiletbesøg omg lidt at spise. Filmens forfattere blev overasket over situationes alvor på turen. Under sovjettiden var der ingen grænser, og nu, hvor de 3 baltiske lande er med i EU, er i historien igen ændret. Dette er den forsvundene virkelighed. 
Bussen er som et værelse på hjul, der krydser andre værelser, hvor der er et andet folk og andre sociale forhold. Bussens passagerer afspejler, at forholdene ikke længere er, hvad de var, og heller ikke bliver det igen. 

 Busruter på Fanø (2006-07-12 15:45)
Hejsa 
 
Der findes i dag kun en buslinie på Fanø, nemlig 631 (selv om der kun er den ene, men det er noget med ribe amt...). 
Tidligere har der også været en linie 840, som havde en større del af linien på stranden end 631? 
 
Kort over 631: http://www.rat.ribeamt.dk/koreplaner/kort/vis_kom.asp?kom=3 
 
Kender nogen mere om den historie? 
Evt fra dengang hvor de ikke havde linienumre?

 Opdateret sidst:
26. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.