Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 300 s og 400 s

300 s og 400 s

 Lars Emerslund (skrevet 2008-04-23 10:54)| Link 
Hej sÃ¥ er der kommet nyt angÃ¥ende hvor concordia vil have 300 og 400s garage ligende det blir malervangen hvor 2 a har haft hjemme  
fik det at det at vide i gÃ¥r pÃ¥ orinteringsmøde  
med venlig hilsen  
emers

 Danish Ghauri (skrevet 2008-04-23 12:47)| Link 
hehe ok det lyder godt :), glædeligt at høre :D

 Bo Johansen (skrevet 2008-04-26 10:11)| Link 
Der bliver da vist en del trængsel, når der skal 10 busser mere ind på den lille plads.

 Lars Emerslund (skrevet 2008-04-26 11:45)| Link 
jo lidt trængsel blir der jo men det er jo nok sjælent at alle busser er hjemme pÃ¥ en gang da de jo ogsÃ¥ skal køre natbuslinjerne 92n 93n og 96n  
hilsen emers

 Mugge (skrevet 2008-04-27 15:39)| Link 
Trængsel?, anlægget er tomt lige pt.

 MichaelS (skrevet 2008-04-27 15:44)| Link 
Der blev vel ment at der ville være trængsel når 300S+400S kom ind i forhold til da 2A var der

 Bo Johansen (skrevet 2008-04-28 10:12)| Link 
Med 10 busser mere mente jeg selvfølgelig, som Michael S skriver, at linje 2A køres af 34 busser mens 300S+400S køres af 28+16=44 busser. AltsÃ¥ 10 busser mere end da 2A var garageret pÃ¥ Malervangen. 
 
Men det hjælper selvfølgelig nÃ¥r man trækker de 7 natbusvognløb fra som Lars Emerslund pointerer.  
 
Jeg tror nu stadig at de første der kører ud om morgenen skal holde tungen lige i munden.

 Jørgen Bonne (skrevet 2008-04-28 11:11)| Link 
Malervangen husede også de 6 myldretidsbusser fra linie 123

 Jens (skrevet 2008-04-30 14:19)| Link 
Det bliver spændende at se hvor længe Concordia vil kunne drive busdrift i landet, de har jo ikke rigtigt "stordrift" i landet, de har et lille frimærke at garagere på, de har underbudt i en sådan grad at de ikke engang vil kunne betale lønningerne til personalet uden underskud. Jeg tror 300S og 400S vil gå en periode i møde, som vil komme disse linier til skade mere end gavn. Men lur mig om ikke Movia i virkeligheden helst så S busserne forsvinde. Det er ihvertfald hvad "manden på gaden" tror, og med forringelser på de fleste af disse, så skal det jo nok ske.

 Mugge (skrevet 2008-04-30 18:47)| Link 
Javel, sÃ¥ Movia vil af med S-busserne.  
 
"manden pÃ¥ gaden" har vel forhÃ¥bentlig noget at have sine teorier i. Ellers er det rent gætterier. 
 
F.eks dette tiltag:  
Linje 150S er netop blevet forlænget i kontrakten med Arriva med to Ã¥r til 2011. (sammen med 173E). Hvis forventningerne om at linjen fÃ¥r flere passagerer i perioden, vil driftsbusantallet pÃ¥ 150S blive udvidet med to stk busser.  
 
Tag et kig her, for at læse helheden i ideén: 
http://www.movia.dk/bagomos/Presserum/Pressemeddelelser/aktuelle/Pages/Buspassagererkobes.aspx 
 

 Jens (skrevet 2008-05-02 12:11)| Link 
Jo da, "manden pÃ¥ gaden" har smÃ¥ 30 Ã¥rs erfaring med forringelser af busdriften i kraft af permanente omlægninger som gør en linie sÃ¥ urentabel at det bedre vil kunne betale sig at lukke den. 
 
Specielt nu, hvor det er er kommunerne som skal betale, vil der blive kigget endnu mere økonomi. 
 
Hvor mange tror at 250S fÃ¥r lov til at overleve kontraktperioden ud, som den er nu ? 
 
Jeg gør ikke, men jeg ved jo heller ikke noget.... Vel ? ;) 

 Mugge (skrevet 2008-05-02 15:23)| Link 
Det sjovt, det spørgsmÃ¥l hører jeg efterhÃ¥nden hver dag. Hvis man mener at busdriften bliver sÃ¥ elendig, sÃ¥ har man vel forhÃ¥benligt sendt sine beklagelser videre til Movia, i stedet for at blot at ytre sig her pÃ¥ forummet. 
 
Jeg forsvarer på ingen måde nu, det at busdriften bliver forringet konstant(for det kan vi hurtigt blive enige om, Vestamager=ødeland efter 16/3-08), men vil blot gøre opmærksom på, der hvert fald slet ingen ting sker, hvis man ikke bringer sine problemer frem.

 Jens (skrevet 2008-05-03 08:42)| Link 
Kan det virkelig betale sig at sende sine beklagelser videre til Movia ? Jeg kender nok som har gjort den slags de sidste 15 Ã¥r, til at formode at der ligger kassevis af beklagelser over netop at deres buslinie gÃ¥r fra 10min drift til timedrift over 30min drift, til E linie, til nedlæggelse. 
 
Indtil videre har vi set 2 stk S buslinier nedlagt, og jeg tror pÃ¥ at 250 bliver den tredje. Sandsynligvis inden Ã¥rsskiftet 2010 for med den passagerbelægning den har siden 16/3 kan det slet ikke betale sig at have den. 
 
Det er selvfølgelig en nem mÃ¥de at slippe af med dobbeltdækkerbusserne, de vil jo ogsÃ¥ være en torn i øjet pÃ¥ politikerne til klima konferencen i 2009. 
 
Men Movia/HUR/HT er jo kendt for at tage linier som hviler i sig selv, at omlægge dem sÃ¥ grelt at belægningen bliver katastrofal, kun for at lukke dem i sidste ende. Der er sÃ¥ mange eksempler pÃ¥ netop dette at det næsten mÃ¥ være bevist. 
 
Iøvrigt vil jeg klappe i mine smÃ¥ bitte svedige hænder, den dag Movia vælger en "nem" løsning som ellers er gennemprøvet andetsteds, frem for at skulle opfinde krudtet pÃ¥ny. Der gÃ¥r sÃ¥ forfærdeligt mange ressourcer til spilde nÃ¥r man skal udvikle nye aldrig-set-før løsninger, specielt nÃ¥r der andre steder i verden rent faktisk eksisterer velfungerende løsninger (rejsekort). 
 
Ressourcer man ellers kunne kanalisere over hvor der virkelig er brug for dem, nemlig busdrift.

 Jens (skrevet 2008-05-03 13:31)| Link 
Det er endelig lykkedes mig at kæmpe mig igennem det meningsløse vrøvl som man kan læse i ovennævnte artikel. 
 
NÃ¥r man nu ved, hvordan buspassagerer bliver spurgt til kvaliteten, og hvordan interviewernes humør indvirker pÃ¥ mÃ¥den der bliver spurgt pÃ¥, sÃ¥ ved man hvor meget de rundspørger er værd. Det er blandt andet set at en rundspørger kan finde pÃ¥ at stÃ¥ af ved endestationen for en buslinie, gÃ¥ hen og tage en hotdog ved pølsevognen, for bagefter at stige op i en anden buslinie (Som tilfældigvis er samme bus som han/hun lige er stÃ¥et af, blot skiltet om til en anden rute) - udspørge de selvsamme passagerer om bussens stand og chaufførens kørsel, uagtet at chaufføren er den samme. og sÃ¥ fÃ¥ vidt forskellige resultater. 
 
Nu har man altsÃ¥ lullet Arriva i søvn, med et løfte om flere penge hvis de skafffer flere passagerer til en(to) buslinie(r), uden at love nogle direkte tiltag til at fÃ¥ passagerer til linien. Det er jo dejligt omkostningsfrit som forsøg, og nÃ¥r nu forsøgsperioden er overstÃ¥et, sÃ¥ kan man jo altid sige "vi prøvede" ... Som billist skal der meget mere til end flere busser, for at flytte fra hyggen i sin egen "dagligstue(bilen)" til en stinkende overfyldt bus, hvor man skal kæmpe for at fÃ¥ lov til at siddde ned i fred. 
 
Når man så samtidig ved, at bilen ikke strejker når man har mest brug for den, at den kan parkeres (i de fleste tilfælde) tæt på hvor man skal hen, at den ikke pludselig bliver omlagt fordi man hos trafikselskabet synes at alle max. skal have 600 meter til et stoppested. Så skal der meget til at få ihvertfald mig ud af min bil og over i en gul bus.

 Mugge (skrevet 2008-05-04 18:55)| Link 
Nu skal de kære Megafonfolk gøre rede for hvilke busser, de har været i, sÃ¥ den teori giver jeg ingenting for. (og hvor ofte ligger den samme passagere og kører frem og tilbage med linje 150S?) 
 
Det andet du nævner, vil jeg bare lade falde i sig selv, der findes heldigvis folk af anden opfattelse, ogsÃ¥ her pÃ¥ forummet. 
 
2 nedlæggelser, mig bekendt er der i min tid forsvundet intet mindre end 3 S-busser, 100S,550S og 650S. Ikke fordi det har relevans i denne sag, jeg ville blot pÃ¥pege det. 
 
SÃ¥ kunne det være rart at fÃ¥ at vide, hvad den herre mener med en torn i øjet, omkring Dobbeltdækkerne? 
 
Jeg vil kun bakke dig op pÃ¥ et eneste punkt, og det er nÃ¥r vi taler Rejsekortet. Movia, vil ha deres eget, og ikke noget som er gennemprøvet, det er og bliver en stor fejl, men det mÃ¥ vi tillige ogsÃ¥ leve med.  
 

 Lars Elmvang (skrevet 2008-05-05 00:27)| Link 
og 303S er også nedlagt

 Jodleren (skrevet 2008-05-05 13:35)| Link 
Kommentar til Mugge: 
Der er en tendens til at noget der er godt, skal bare laves om. Som om, at div politikere i HT-movias bestyrelse skal berettige sig selv, og derfor lave noget bare for at lave noget. Jeg tror ikke at der er brug for ændringer sÃ¥ ofte som de sker. 
Vi kan skam godt skrive til Movia, men som situationen er i dag, sÃ¥ er det kommunens politikere der bestemmer - omend i sambejde med movia. Resultatet er som du selv siger - ødeland - vi vil ikke opnÃ¥ noget ved at skrive til movia eller politikerne - de ignoranter vil netop gøre det modsatte, "nu er vi jo valgt af dem", og "vi ved bedre". 
Igrunden sort, at politikerne taler om mere offentlig transport osv, samtidig med at de (soc.dem) nedlægger det. Ligeledes som set pÃ¥ Amager, at man ikke kan eller vil samarbejde pÃ¥ tværs af kommungrænser. 
Mugge, kan du fx svare pÃ¥, om TÃ¥rnby kommune overhovedet diskuterede noget med København? Dragør og TÃ¥rnby skændtes sammen, viljen fra begge sider var begrænset, men talte man overhovedet mod nord? 
Mugge, skrive til Movia - vil det overhovedet virke i dag, tager movia det op med kommunerne? Og er kommunerne villige til at lytte? 
En sidste ting: jeg kom en del pÃ¥ Nørrebro, men efter at 100S blev til 4A og det tager tra gange sÃ¥ lang tid, sÃ¥ holdt jeg op med at komme der. Ændringen til 4A var mere en forringelse end en forbedring, som jeg ser det - lad os lave noget nyt (bare for at lave noget). 
Stod det til mig, så skulle transportplanlægning og politik skilles ad.

 Mugge (skrevet 2008-05-05 20:39)| Link 
Jeg kan ikke udtale mig omkring forhandlingerne om busdriften pÃ¥ Amager, da jeg ikke kender detaljerne, kun konsekvenserne. 
 
Om henvendelser bliver taget til overvejelse/handling, tør jeg ikke svare på, men jeg, som kunderådgiver, tøver aldrig et eneste sekund med at sende en henvendelse omkring forringet/manglende busdrift videre. Det sådan ser derfor jeg er der :-D

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-05 21:17)| Link 
Efter den nye kommunalstruktur er det blevet sÃ¥dan, at Kommunen efterspørger en vare, som Movia sÃ¥ skal levere pÃ¥ bedst mulige mÃ¥de. 
Det er mÃ¥ske ikke en optimal mÃ¥de at gøre tingene pÃ¥, da busser - sammen med ældre, skoler m.m - tit er omrÃ¥der der bliver sparet pÃ¥. 
Derfor kan det ses som en god udvej at spare et par millioner ved at lade en linje kører 3 istedet for 4 gange i timen, selvom det passager- og miljømæssigt ikke kan anses for at være bedre. Men sÃ¥dan er det nu engang. 
 
Jeg tror vi alle kan blive enige om, at især direkte E- og S busser er meget savnet.

 Jørgen Bonne (skrevet 2008-05-12 11:16)| Link 
400s er også blevet degraderet til en " daglinje "

 lasse Nordestgaard (skrevet 2008-05-14 10:26)| Link 
Blot lige en lille indskydende bemærkning til om det kan betale sig at klage eller ej. 
 
Kan huske dengang at connex kørte 2A og driften kørt med de gamle Berghoffer.  
Der blev skÃ¥ret ned pÃ¥ afgange og samtidig med daglige nedbrud og meget uregelmæssig drift, blev der klaget sÃ¥ meget at der kom flere busser pÃ¥ gaden igen. 
2A var den linie der blev klaget mest over dengang, og det virkede altsÃ¥. 
 
sÃ¥ at klage det hjælper...i visse tilfælde 
 
lasse

 Teddy (skrevet 2008-05-17 18:34)| Link 
Jeg tror nu Jens, har meget ret i, at 250S bliver den næste S-buslinje, som mÃ¥ lade livet. En afkortelse til Islands Brygge, hvor der godt nok bor en del mennesker, men intet i forhold til hvad den samlede op pÃ¥ strækningen til Lufthavnen før i tiden. Til gengæld er bÃ¥de 5A og 350S temmelig meget overbebyrdet pÃ¥ strækningen hvilket vi godt kan mærke her pÃ¥ strækningen, som linje 5A har overtaget fra 250S i Kastrup. Forsinkelser i den helt store stil, nogle gange op til 3 busser i interval pÃ¥ 2-3 minutter efter hinanden, med mindre de ligger lige efter hinanden. Vi havde kvailtet med 250S, og fik kvantitet med linje 5A, - det kan vi dels takke TÃ¥rnby Kommune for, - men ogsÃ¥ sparer iveren hos Movia for. 

 Mugge (skrevet 2008-05-18 14:36)| Link 
Spareiveren hos Movia?

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-19 20:51)| Link 
Det er 100% TÃ¥rnby kommune der har valgt løsningen med 5A istedet for 250S. Movia skal kun planlægge efter kommunens ønske. 
Så stem på venstre, dem ved du hvor du har (;

 Christian Paulsen (skrevet 2008-05-20 12:52)| Link 
Gad vide hvilken begrundelse som ligger bag Tårnbys ønske om at skifte 250S ud med 5A.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-05-20 13:28)| Link 
Og Hvilken regering var det lige som fjernede tilskuddet, og dannede disse trafikselskaber og kommunalreformen ;)

 Christian Paulsen (skrevet 2008-05-20 19:52)| Link 
Nu tror jeg ikke denne regering har noget direkte at gøre med TÃ¥rnbys beslutning om at fÃ¥ lufthavnsturisterne til at tage metroen, taxaen eller toget væk fra Kastrup - frem for tage den hurtige 250S. ;o) 
 
Snakker de ikke om bilag eller silketørklæder pt.? ;-)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-20 20:09)| Link 
Af med tørklæderne i dommerstolen, betal taxaregningen og giv os flere busser (; .

 Sennahoj (skrevet 2008-05-21 01:05)| Link 
Apropos tørklæder og lovgivning... 
Er det ikke første gang nogensinde at man lovgiver mod noget som aldrig har fundet sted og kun er en teoretisk mulighed...? Nå - tilbage til busser..!

 Troels Martens (skrevet 2008-05-21 16:08)| Link 
Nu skulle vi godt nok tilbage til busser, men jeg vil da lige nævne at man sagtens kan finde andre eksempler på lovgivning der handler om noget der endnu aldrig har fundet sted. Den eneste jeg lige nu kan komme i tanke om er reglen i konkursloven om tilbagebetaling af afgifter for fx. tobak og spiritus.

 Teddy (skrevet 2008-05-24 15:15)| Link 
Hvad den egentlige grund til at få "fjernet" 250S fra Tårnby Kommune, kan diskuteres herfra til "dommedag". Jeg spurgte selv borgmesteren om dette, - men som det er i politik så henviser man til kommunaldirektøren, som henviser til "trafikplanlæggeren" i kommunen, osv. osv. så aldrig et klart præcist svar. Dog så udtalte borgmester Zimino til i en artikel skrevet i 2770, vores lokalavis her i kommunen, - at han fandt det nok kun, at skulle have linje 5A på gennemrejse her i kommunen, såfremt busserne alligevel kun kørte tomme rundt. - - "Spis lige salt til denne udtagelse"....

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
24. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/816
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.