Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 300 s og 400 s

300 s og 400 s

 Lars Emerslund (skrevet 2008-04-23 10:54)| Link 
Hej s√• er der kommet nyt ang√•ende hvor concordia vil have 300 og 400s garage ligende det blir malervangen hvor 2 a har haft hjemme  
fik det at det at vide i g√•r p√• orinteringsm√łde  
med venlig hilsen  
emers

 Danish Ghauri (skrevet 2008-04-23 12:47)| Link 
hehe ok det lyder godt :), gl√¶deligt at h√łre :D

 Bo Johansen (skrevet 2008-04-26 10:11)| Link 
Der bliver da vist en del trængsel, når der skal 10 busser mere ind på den lille plads.

 Lars Emerslund (skrevet 2008-04-26 11:45)| Link 
jo lidt tr√¶ngsel blir der jo men det er jo nok sj√¶lent at alle busser er hjemme p√• en gang da de jo ogs√• skal k√łre natbuslinjerne 92n 93n og 96n  
hilsen emers

 Mugge (skrevet 2008-04-27 15:39)| Link 
Trængsel?, anlægget er tomt lige pt.

 MichaelS (skrevet 2008-04-27 15:44)| Link 
Der blev vel ment at der ville være trængsel når 300S+400S kom ind i forhold til da 2A var der

 Bo Johansen (skrevet 2008-04-28 10:12)| Link 
Med 10 busser mere mente jeg selvf√łlgelig, som Michael S skriver, at linje 2A k√łres af 34 busser mens 300S+400S k√łres af 28+16=44 busser. Alts√• 10 busser mere end da 2A var garageret p√• Malervangen. 
 
Men det hj√¶lper selvf√łlgelig n√•r man tr√¶kker de 7 natbusvognl√łb fra som Lars Emerslund pointerer.  
 
Jeg tror nu stadig at de f√łrste der k√łrer ud om morgenen skal holde tungen lige i munden.

 Jørgen Bonne (skrevet 2008-04-28 11:11)| Link 
Malervangen husede også de 6 myldretidsbusser fra linie 123

 Jens (skrevet 2008-04-30 14:19)| Link 
Det bliver sp√¶ndende at se hvor l√¶nge Concordia vil kunne drive busdrift i landet, de har jo ikke rigtigt "stordrift" i landet, de har et lille frim√¶rke at garagere p√•, de har underbudt i en s√•dan grad at de ikke engang vil kunne betale l√łnningerne til personalet uden underskud. Jeg tror 300S og 400S vil g√• en periode i m√łde, som vil komme disse linier til skade mere end gavn. Men lur mig om ikke Movia i virkeligheden helst s√• S busserne forsvinde. Det er ihvertfald hvad "manden p√• gaden" tror, og med forringelser p√• de fleste af disse, s√• skal det jo nok ske.

 Mugge (skrevet 2008-04-30 18:47)| Link 
Javel, s√• Movia vil af med S-busserne.  
 
"manden p√• gaden" har vel forh√•bentlig noget at have sine teorier i. Ellers er det rent g√¶tterier. 
 
F.eks dette tiltag:  
Linje 150S er netop blevet forl√¶nget i kontrakten med Arriva med to √•r til 2011. (sammen med 173E). Hvis forventningerne om at linjen f√•r flere passagerer i perioden, vil driftsbusantallet p√• 150S blive udvidet med to stk busser.  
 
Tag et kig her, for at l√¶se helheden i ide√©n: 
http://www.movia.dk/bagomos/Presserum/Pressemeddelelser/aktuelle/Pages/Buspassagererkobes.aspx 
 

 Jens (skrevet 2008-05-02 12:11)| Link 
Jo da, "manden p√• gaden" har sm√• 30 √•rs erfaring med forringelser af busdriften i kraft af permanente oml√¶gninger som g√łr en linie s√• urentabel at det bedre vil kunne betale sig at lukke den. 
 
Specielt nu, hvor det er er kommunerne som skal betale, vil der blive kigget endnu mere √łkonomi. 
 
Hvor mange tror at 250S f√•r lov til at overleve kontraktperioden ud, som den er nu ? 
 
Jeg g√łr ikke, men jeg ved jo heller ikke noget.... Vel ? ;) 

 Mugge (skrevet 2008-05-02 15:23)| Link 
Det sjovt, det sp√łrgsm√•l h√łrer jeg efterh√•nden hver dag. Hvis man mener at busdriften bliver s√• elendig, s√• har man vel forh√•benligt sendt sine beklagelser videre til Movia, i stedet for at blot at ytre sig her p√• forummet. 
 
Jeg forsvarer p√• ingen m√•de nu, det at busdriften bliver forringet konstant(for det kan vi hurtigt blive enige om, Vestamager=√łdeland efter 16/3-08), men vil blot g√łre opm√¶rksom p√•, der hvert fald slet ingen ting sker, hvis man ikke bringer sine problemer frem.

 Jens (skrevet 2008-05-03 08:42)| Link 
Kan det virkelig betale sig at sende sine beklagelser videre til Movia ? Jeg kender nok som har gjort den slags de sidste 15 √•r, til at formode at der ligger kassevis af beklagelser over netop at deres buslinie g√•r fra 10min drift til timedrift over 30min drift, til E linie, til nedl√¶ggelse. 
 
Indtil videre har vi set 2 stk S buslinier nedlagt, og jeg tror p√• at 250 bliver den tredje. Sandsynligvis inden √•rsskiftet 2010 for med den passagerbel√¶gning den har siden 16/3 kan det slet ikke betale sig at have den. 
 
Det er selvf√łlgelig en nem m√•de at slippe af med dobbeltd√¶kkerbusserne, de vil jo ogs√• v√¶re en torn i √łjet p√• politikerne til klima konferencen i 2009. 
 
Men Movia/HUR/HT er jo kendt for at tage linier som hviler i sig selv, at oml√¶gge dem s√• grelt at bel√¶gningen bliver katastrofal, kun for at lukke dem i sidste ende. Der er s√• mange eksempler p√• netop dette at det n√¶sten m√• v√¶re bevist. 
 
I√łvrigt vil jeg klappe i mine sm√• bitte svedige h√¶nder, den dag Movia v√¶lger en "nem" l√łsning som ellers er gennempr√łvet andetsteds, frem for at skulle opfinde krudtet p√•ny. Der g√•r s√• forf√¶rdeligt mange ressourcer til spilde n√•r man skal udvikle nye aldrig-set-f√łr l√łsninger, specielt n√•r der andre steder i verden rent faktisk eksisterer velfungerende l√łsninger (rejsekort). 
 
Ressourcer man ellers kunne kanalisere over hvor der virkelig er brug for dem, nemlig busdrift.

 Jens (skrevet 2008-05-03 13:31)| Link 
Det er endelig lykkedes mig at k√¶mpe mig igennem det meningsl√łse vr√łvl som man kan l√¶se i ovenn√¶vnte artikel. 
 
N√•r man nu ved, hvordan buspassagerer bliver spurgt til kvaliteten, og hvordan interviewernes hum√łr indvirker p√• m√•den der bliver spurgt p√•, s√• ved man hvor meget de rundsp√łrger er v√¶rd. Det er blandt andet set at en rundsp√łrger kan finde p√• at st√• af ved endestationen for en buslinie, g√• hen og tage en hotdog ved p√łlsevognen, for bagefter at stige op i en anden buslinie (Som tilf√¶ldigvis er samme bus som han/hun lige er st√•et af, blot skiltet om til en anden rute) - udsp√łrge de selvsamme passagerer om bussens stand og chauff√łrens k√łrsel, uagtet at chauff√łren er den samme. og s√• f√• vidt forskellige resultater. 
 
Nu har man alts√• lullet Arriva i s√łvn, med et l√łfte om flere penge hvis de skafffer flere passagerer til en(to) buslinie(r), uden at love nogle direkte tiltag til at f√• passagerer til linien. Det er jo dejligt omkostningsfrit som fors√łg, og n√•r nu fors√łgsperioden er overst√•et, s√• kan man jo altid sige "vi pr√łvede" ... Som billist skal der meget mere til end flere busser, for at flytte fra hyggen i sin egen "dagligstue(bilen)" til en stinkende overfyldt bus, hvor man skal k√¶mpe for at f√• lov til at siddde ned i fred. 
 
Når man så samtidig ved, at bilen ikke strejker når man har mest brug for den, at den kan parkeres (i de fleste tilfælde) tæt på hvor man skal hen, at den ikke pludselig bliver omlagt fordi man hos trafikselskabet synes at alle max. skal have 600 meter til et stoppested. Så skal der meget til at få ihvertfald mig ud af min bil og over i en gul bus.

 Mugge (skrevet 2008-05-04 18:55)| Link 
Nu skal de k√¶re Megafonfolk g√łre rede for hvilke busser, de har v√¶ret i, s√• den teori giver jeg ingenting for. (og hvor ofte ligger den samme passagere og k√łrer frem og tilbage med linje 150S?) 
 
Det andet du n√¶vner, vil jeg bare lade falde i sig selv, der findes heldigvis folk af anden opfattelse, ogs√• her p√• forummet. 
 
2 nedl√¶ggelser, mig bekendt er der i min tid forsvundet intet mindre end 3 S-busser, 100S,550S og 650S. Ikke fordi det har relevans i denne sag, jeg ville blot p√•pege det. 
 
S√• kunne det v√¶re rart at f√• at vide, hvad den herre mener med en torn i √łjet, omkring Dobbeltd√¶kkerne? 
 
Jeg vil kun bakke dig op p√• et eneste punkt, og det er n√•r vi taler Rejsekortet. Movia, vil ha deres eget, og ikke noget som er gennempr√łvet, det er og bliver en stor fejl, men det m√• vi tillige ogs√• leve med.  
 

 Lars Elmvang (skrevet 2008-05-05 00:27)| Link 
og 303S er også nedlagt

 Jodleren (skrevet 2008-05-05 13:35)| Link 
Kommentar til Mugge: 
Der er en tendens til at noget der er godt, skal bare laves om. Som om, at div politikere i HT-movias bestyrelse skal berettige sig selv, og derfor lave noget bare for at lave noget. Jeg tror ikke at der er brug for √¶ndringer s√• ofte som de sker. 
Vi kan skam godt skrive til Movia, men som situationen er i dag, s√• er det kommunens politikere der bestemmer - omend i sambejde med movia. Resultatet er som du selv siger - √łdeland - vi vil ikke opn√• noget ved at skrive til movia eller politikerne - de ignoranter vil netop g√łre det modsatte, "nu er vi jo valgt af dem", og "vi ved bedre". 
Igrunden sort, at politikerne taler om mere offentlig transport osv, samtidig med at de (soc.dem) nedl√¶gger det. Ligeledes som set p√• Amager, at man ikke kan eller vil samarbejde p√• tv√¶rs af kommungr√¶nser. 
Mugge, kan du fx svare p√•, om T√•rnby kommune overhovedet diskuterede noget med K√łbenhavn? Drag√łr og T√•rnby sk√¶ndtes sammen, viljen fra begge sider var begr√¶nset, men talte man overhovedet mod nord? 
Mugge, skrive til Movia - vil det overhovedet virke i dag, tager movia det op med kommunerne? Og er kommunerne villige til at lytte? 
En sidste ting: jeg kom en del p√• N√łrrebro, men efter at 100S blev til 4A og det tager tra gange s√• lang tid, s√• holdt jeg op med at komme der. √Ündringen til 4A var mere en forringelse end en forbedring, som jeg ser det - lad os lave noget nyt (bare for at lave noget). 
Stod det til mig, så skulle transportplanlægning og politik skilles ad.

 Mugge (skrevet 2008-05-05 20:39)| Link 
Jeg kan ikke udtale mig omkring forhandlingerne om busdriften p√• Amager, da jeg ikke kender detaljerne, kun konsekvenserne. 
 
Om henvendelser bliver taget til overvejelse/handling, t√łr jeg ikke svare p√•, men jeg, som kunder√•dgiver, t√łver aldrig et eneste sekund med at sende en henvendelse omkring forringet/manglende busdrift videre. Det s√•dan ser derfor jeg er der :-D

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-05 21:17)| Link 
Efter den nye kommunalstruktur er det blevet s√•dan, at Kommunen eftersp√łrger en vare, som Movia s√• skal levere p√• bedst mulige m√•de. 
Det er m√•ske ikke en optimal m√•de at g√łre tingene p√•, da busser - sammen med √¶ldre, skoler m.m - tit er omr√•der der bliver sparet p√•. 
Derfor kan det ses som en god udvej at spare et par millioner ved at lade en linje k√łrer 3 istedet for 4 gange i timen, selvom det passager- og milj√łm√¶ssigt ikke kan anses for at v√¶re bedre. Men s√•dan er det nu engang. 
 
Jeg tror vi alle kan blive enige om, at især direkte E- og S busser er meget savnet.

 Jørgen Bonne (skrevet 2008-05-12 11:16)| Link 
400s er også blevet degraderet til en " daglinje "

 lasse Nordestgaard (skrevet 2008-05-14 10:26)| Link 
Blot lige en lille indskydende bem√¶rkning til om det kan betale sig at klage eller ej. 
 
Kan huske dengang at connex k√łrte 2A og driften k√łrt med de gamle Berghoffer.  
Der blev sk√•ret ned p√• afgange og samtidig med daglige nedbrud og meget uregelm√¶ssig drift, blev der klaget s√• meget at der kom flere busser p√• gaden igen. 
2A var den linie der blev klaget mest over dengang, og det virkede alts√•. 
 
s√• at klage det hj√¶lper...i visse tilf√¶lde 
 
lasse

 Teddy (skrevet 2008-05-17 18:34)| Link 
Jeg tror nu Jens, har meget ret i, at 250S bliver den n√¶ste S-buslinje, som m√• lade livet. En afkortelse til Islands Brygge, hvor der godt nok bor en del mennesker, men intet i forhold til hvad den samlede op p√• str√¶kningen til Lufthavnen f√łr i tiden. Til geng√¶ld er b√•de 5A og 350S temmelig meget overbebyrdet p√• str√¶kningen hvilket vi godt kan m√¶rke her p√• str√¶kningen, som linje 5A har overtaget fra 250S i Kastrup. Forsinkelser i den helt store stil, nogle gange op til 3 busser i interval p√• 2-3 minutter efter hinanden, med mindre de ligger lige efter hinanden. Vi havde kvailtet med 250S, og fik kvantitet med linje 5A, - det kan vi dels takke T√•rnby Kommune for, - men ogs√• sparer iveren hos Movia for. 

 Mugge (skrevet 2008-05-18 14:36)| Link 
Spareiveren hos Movia?

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-19 20:51)| Link 
Det er 100% T√•rnby kommune der har valgt l√łsningen med 5A istedet for 250S. Movia skal kun planl√¶gge efter kommunens √łnske. 
Så stem på venstre, dem ved du hvor du har (;

 Christian Paulsen (skrevet 2008-05-20 12:52)| Link 
Gad vide hvilken begrundelse som ligger bag T√•rnbys √łnske om at skifte 250S ud med 5A.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-05-20 13:28)| Link 
Og Hvilken regering var det lige som fjernede tilskuddet, og dannede disse trafikselskaber og kommunalreformen ;)

 Christian Paulsen (skrevet 2008-05-20 19:52)| Link 
Nu tror jeg ikke denne regering har noget direkte at g√łre med T√•rnbys beslutning om at f√• lufthavnsturisterne til at tage metroen, taxaen eller toget v√¶k fra Kastrup - frem for tage den hurtige 250S. ;o) 
 
Snakker de ikke om bilag eller silket√łrkl√¶der pt.? ;-)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-20 20:09)| Link 
Af med t√łrkl√¶derne i dommerstolen, betal taxaregningen og giv os flere busser (; .

 Sennahoj (skrevet 2008-05-21 01:05)| Link 
Apropos t√łrkl√¶der og lovgivning... 
Er det ikke f√łrste gang nogensinde at man lovgiver mod noget som aldrig har fundet sted og kun er en teoretisk mulighed...? N√• - tilbage til busser..!

 Troels Martens (skrevet 2008-05-21 16:08)| Link 
Nu skulle vi godt nok tilbage til busser, men jeg vil da lige nævne at man sagtens kan finde andre eksempler på lovgivning der handler om noget der endnu aldrig har fundet sted. Den eneste jeg lige nu kan komme i tanke om er reglen i konkursloven om tilbagebetaling af afgifter for fx. tobak og spiritus.

 Teddy (skrevet 2008-05-24 15:15)| Link 
Hvad den egentlige grund til at f√• "fjernet" 250S fra T√•rnby Kommune, kan diskuteres herfra til "dommedag". Jeg spurgte selv borgmesteren om dette, - men som det er i politik s√• henviser man til kommunaldirekt√łren, som henviser til "trafikplanl√¶ggeren" i kommunen, osv. osv. s√• aldrig et klart pr√¶cist svar. Dog s√• udtalte borgmester Zimino til i en artikel skrevet i 2770, vores lokalavis her i kommunen, - at han fandt det nok kun, at skulle have linje 5A p√• gennemrejse her i kommunen, s√•fremt busserne alligevel kun k√łrte tomme rundt. - - "Spis lige salt til denne udtagelse"....

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
24. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/816
Copyright © 1999-2023 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.