300 s og 400 s
Lars Emerslund (skrevet 2008-04-23 10:54) | | Link | Hej så er der kommet nyt angående hvor concordia vil have 300 og 400s garage ligende det blir malervangen hvor 2 a har haft hjemme fik det at det at vide i går på orinteringsmøde med venlig hilsen emers |
Danish Ghauri (skrevet 2008-04-23 12:47) | | Link | hehe ok det lyder godt :), glædeligt at høre :D |
Bo Johansen (skrevet 2008-04-26 10:11) | | Link | Der bliver da vist en del trængsel, når der skal 10 busser mere ind på den lille plads. |
Lars Emerslund (skrevet 2008-04-26 11:45) | | Link | jo lidt trængsel blir der jo men det er jo nok sjælent at alle busser er hjemme på en gang da de jo også skal køre natbuslinjerne 92n 93n og 96n hilsen emers |
Mugge (skrevet 2008-04-27 15:39) | | Link | Trængsel?, anlægget er tomt lige pt. |
MichaelS (skrevet 2008-04-27 15:44) | | Link | Der blev vel ment at der ville være trængsel når 300S+400S kom ind i forhold til da 2A var der |
Bo Johansen (skrevet 2008-04-28 10:12) | | Link | Med 10 busser mere mente jeg selvfølgelig, som Michael S skriver, at linje 2A køres af 34 busser mens 300S+400S køres af 28+16=44 busser. Altså 10 busser mere end da 2A var garageret på Malervangen. Men det hjælper selvfølgelig når man trækker de 7 natbusvognløb fra som Lars Emerslund pointerer. Jeg tror nu stadig at de første der kører ud om morgenen skal holde tungen lige i munden. |
Jørgen Bonne (skrevet 2008-04-28 11:11) | | Link | Malervangen husede ogsÃ¥ de 6 myldretidsbusser fra linie 123 |
Jens (skrevet 2008-04-30 14:19) | | Link | Det bliver spændende at se hvor længe Concordia vil kunne drive busdrift i landet, de har jo ikke rigtigt "stordrift" i landet, de har et lille frimærke at garagere på, de har underbudt i en sådan grad at de ikke engang vil kunne betale lønningerne til personalet uden underskud. Jeg tror 300S og 400S vil gå en periode i møde, som vil komme disse linier til skade mere end gavn. Men lur mig om ikke Movia i virkeligheden helst så S busserne forsvinde. Det er ihvertfald hvad "manden på gaden" tror, og med forringelser på de fleste af disse, så skal det jo nok ske. |
Mugge (skrevet 2008-04-30 18:47) | | Link | Javel, så Movia vil af med S-busserne. "manden på gaden" har vel forhåbentlig noget at have sine teorier i. Ellers er det rent gætterier. F.eks dette tiltag: Linje 150S er netop blevet forlænget i kontrakten med Arriva med to år til 2011. (sammen med 173E). Hvis forventningerne om at linjen får flere passagerer i perioden, vil driftsbusantallet på 150S blive udvidet med to stk busser. Tag et kig her, for at læse helheden i ideén: http://www.movia.dk/bagomos/Presserum/Pressemeddelelser/aktuelle/Pages/Buspassagererkobes.aspx
|
Jens (skrevet 2008-05-02 12:11) | | Link | Jo da, "manden på gaden" har små 30 års erfaring med forringelser af busdriften i kraft af permanente omlægninger som gør en linie så urentabel at det bedre vil kunne betale sig at lukke den. Specielt nu, hvor det er er kommunerne som skal betale, vil der blive kigget endnu mere økonomi. Hvor mange tror at 250S får lov til at overleve kontraktperioden ud, som den er nu ? Jeg gør ikke, men jeg ved jo heller ikke noget.... Vel ? ;)
|
Mugge (skrevet 2008-05-02 15:23) | | Link | Det sjovt, det spørgsmål hører jeg efterhånden hver dag. Hvis man mener at busdriften bliver så elendig, så har man vel forhåbenligt sendt sine beklagelser videre til Movia, i stedet for at blot at ytre sig her på forummet. Jeg forsvarer på ingen måde nu, det at busdriften bliver forringet konstant(for det kan vi hurtigt blive enige om, Vestamager=ødeland efter 16/3-08), men vil blot gøre opmærksom på, der hvert fald slet ingen ting sker, hvis man ikke bringer sine problemer frem. |
Jens (skrevet 2008-05-03 08:42) | | Link | Kan det virkelig betale sig at sende sine beklagelser videre til Movia ? Jeg kender nok som har gjort den slags de sidste 15 år, til at formode at der ligger kassevis af beklagelser over netop at deres buslinie går fra 10min drift til timedrift over 30min drift, til E linie, til nedlæggelse. Indtil videre har vi set 2 stk S buslinier nedlagt, og jeg tror på at 250 bliver den tredje. Sandsynligvis inden årsskiftet 2010 for med den passagerbelægning den har siden 16/3 kan det slet ikke betale sig at have den. Det er selvfølgelig en nem måde at slippe af med dobbeltdækkerbusserne, de vil jo også være en torn i øjet på politikerne til klima konferencen i 2009. Men Movia/HUR/HT er jo kendt for at tage linier som hviler i sig selv, at omlægge dem så grelt at belægningen bliver katastrofal, kun for at lukke dem i sidste ende. Der er så mange eksempler på netop dette at det næsten må være bevist. Iøvrigt vil jeg klappe i mine små bitte svedige hænder, den dag Movia vælger en "nem" løsning som ellers er gennemprøvet andetsteds, frem for at skulle opfinde krudtet påny. Der går så forfærdeligt mange ressourcer til spilde når man skal udvikle nye aldrig-set-før løsninger, specielt når der andre steder i verden rent faktisk eksisterer velfungerende løsninger (rejsekort). Ressourcer man ellers kunne kanalisere over hvor der virkelig er brug for dem, nemlig busdrift. |
Jens (skrevet 2008-05-03 13:31) | | Link | Det er endelig lykkedes mig at kæmpe mig igennem det meningsløse vrøvl som man kan læse i ovennævnte artikel. Når man nu ved, hvordan buspassagerer bliver spurgt til kvaliteten, og hvordan interviewernes humør indvirker på måden der bliver spurgt på, så ved man hvor meget de rundspørger er værd. Det er blandt andet set at en rundspørger kan finde på at stå af ved endestationen for en buslinie, gå hen og tage en hotdog ved pølsevognen, for bagefter at stige op i en anden buslinie (Som tilfældigvis er samme bus som han/hun lige er stået af, blot skiltet om til en anden rute) - udspørge de selvsamme passagerer om bussens stand og chaufførens kørsel, uagtet at chaufføren er den samme. og så få vidt forskellige resultater. Nu har man altså lullet Arriva i søvn, med et løfte om flere penge hvis de skafffer flere passagerer til en(to) buslinie(r), uden at love nogle direkte tiltag til at få passagerer til linien. Det er jo dejligt omkostningsfrit som forsøg, og når nu forsøgsperioden er overstået, så kan man jo altid sige "vi prøvede" ... Som billist skal der meget mere til end flere busser, for at flytte fra hyggen i sin egen "dagligstue(bilen)" til en stinkende overfyldt bus, hvor man skal kæmpe for at få lov til at siddde ned i fred. Når man så samtidig ved, at bilen ikke strejker når man har mest brug for den, at den kan parkeres (i de fleste tilfælde) tæt på hvor man skal hen, at den ikke pludselig bliver omlagt fordi man hos trafikselskabet synes at alle max. skal have 600 meter til et stoppested. Så skal der meget til at få ihvertfald mig ud af min bil og over i en gul bus. |
Mugge (skrevet 2008-05-04 18:55) | | Link | Nu skal de kære Megafonfolk gøre rede for hvilke busser, de har været i, så den teori giver jeg ingenting for. (og hvor ofte ligger den samme passagere og kører frem og tilbage med linje 150S?) Det andet du nævner, vil jeg bare lade falde i sig selv, der findes heldigvis folk af anden opfattelse, også her på forummet. 2 nedlæggelser, mig bekendt er der i min tid forsvundet intet mindre end 3 S-busser, 100S,550S og 650S. Ikke fordi det har relevans i denne sag, jeg ville blot påpege det. Så kunne det være rart at få at vide, hvad den herre mener med en torn i øjet, omkring Dobbeltdækkerne? Jeg vil kun bakke dig op på et eneste punkt, og det er når vi taler Rejsekortet. Movia, vil ha deres eget, og ikke noget som er gennemprøvet, det er og bliver en stor fejl, men det må vi tillige også leve med.
|
Jodleren (skrevet 2008-05-05 13:35) | | Link | Kommentar til Mugge: Der er en tendens til at noget der er godt, skal bare laves om. Som om, at div politikere i HT-movias bestyrelse skal berettige sig selv, og derfor lave noget bare for at lave noget. Jeg tror ikke at der er brug for ændringer så ofte som de sker. Vi kan skam godt skrive til Movia, men som situationen er i dag, så er det kommunens politikere der bestemmer - omend i sambejde med movia. Resultatet er som du selv siger - ødeland - vi vil ikke opnå noget ved at skrive til movia eller politikerne - de ignoranter vil netop gøre det modsatte, "nu er vi jo valgt af dem", og "vi ved bedre". Igrunden sort, at politikerne taler om mere offentlig transport osv, samtidig med at de (soc.dem) nedlægger det. Ligeledes som set på Amager, at man ikke kan eller vil samarbejde på tværs af kommungrænser. Mugge, kan du fx svare på, om Tårnby kommune overhovedet diskuterede noget med København? Dragør og Tårnby skændtes sammen, viljen fra begge sider var begrænset, men talte man overhovedet mod nord? Mugge, skrive til Movia - vil det overhovedet virke i dag, tager movia det op med kommunerne? Og er kommunerne villige til at lytte? En sidste ting: jeg kom en del på Nørrebro, men efter at 100S blev til 4A og det tager tra gange så lang tid, så holdt jeg op med at komme der. Ændringen til 4A var mere en forringelse end en forbedring, som jeg ser det - lad os lave noget nyt (bare for at lave noget). Stod det til mig, så skulle transportplanlægning og politik skilles ad. |
Mugge (skrevet 2008-05-05 20:39) | | Link | Jeg kan ikke udtale mig omkring forhandlingerne om busdriften på Amager, da jeg ikke kender detaljerne, kun konsekvenserne. Om henvendelser bliver taget til overvejelse/handling, tør jeg ikke svare på, men jeg, som kunderådgiver, tøver aldrig et eneste sekund med at sende en henvendelse omkring forringet/manglende busdrift videre. Det sådan ser derfor jeg er der :-D |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-05 21:17) | | Link | Efter den nye kommunalstruktur er det blevet sådan, at Kommunen efterspørger en vare, som Movia så skal levere på bedst mulige måde. Det er måske ikke en optimal måde at gøre tingene på, da busser - sammen med ældre, skoler m.m - tit er områder der bliver sparet på. Derfor kan det ses som en god udvej at spare et par millioner ved at lade en linje kører 3 istedet for 4 gange i timen, selvom det passager- og miljømæssigt ikke kan anses for at være bedre. Men sådan er det nu engang. Jeg tror vi alle kan blive enige om, at især direkte E- og S busser er meget savnet. |
Jørgen Bonne (skrevet 2008-05-12 11:16) | | Link | 400s er ogsÃ¥ blevet degraderet til en " daglinje " |
lasse Nordestgaard (skrevet 2008-05-14 10:26) | | Link | Blot lige en lille indskydende bemærkning til om det kan betale sig at klage eller ej. Kan huske dengang at connex kørte 2A og driften kørt med de gamle Berghoffer. Der blev skåret ned på afgange og samtidig med daglige nedbrud og meget uregelmæssig drift, blev der klaget så meget at der kom flere busser på gaden igen. 2A var den linie der blev klaget mest over dengang, og det virkede altså. så at klage det hjælper...i visse tilfælde lasse |
Teddy (skrevet 2008-05-17 18:34) | | Link | Jeg tror nu Jens, har meget ret i, at 250S bliver den næste S-buslinje, som må lade livet. En afkortelse til Islands Brygge, hvor der godt nok bor en del mennesker, men intet i forhold til hvad den samlede op på strækningen til Lufthavnen før i tiden. Til gengæld er både 5A og 350S temmelig meget overbebyrdet på strækningen hvilket vi godt kan mærke her på strækningen, som linje 5A har overtaget fra 250S i Kastrup. Forsinkelser i den helt store stil, nogle gange op til 3 busser i interval på 2-3 minutter efter hinanden, med mindre de ligger lige efter hinanden. Vi havde kvailtet med 250S, og fik kvantitet med linje 5A, - det kan vi dels takke Tårnby Kommune for, - men også sparer iveren hos Movia for.
|
Mugge (skrevet 2008-05-18 14:36) | | Link | Spareiveren hos Movia? |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-19 20:51) | | Link | Det er 100% Tårnby kommune der har valgt løsningen med 5A istedet for 250S. Movia skal kun planlægge efter kommunens ønske. Så stem på venstre, dem ved du hvor du har (; |
Christian Paulsen (skrevet 2008-05-20 12:52) | | Link | Gad vide hvilken begrundelse som ligger bag Tårnbys ønske om at skifte 250S ud med 5A. |
Danish Ghauri (skrevet 2008-05-20 13:28) | | Link | Og Hvilken regering var det lige som fjernede tilskuddet, og dannede disse trafikselskaber og kommunalreformen ;) |
Christian Paulsen (skrevet 2008-05-20 19:52) | | Link | Nu tror jeg ikke denne regering har noget direkte at gøre med Tårnbys beslutning om at få lufthavnsturisterne til at tage metroen, taxaen eller toget væk fra Kastrup - frem for tage den hurtige 250S. ;o) Snakker de ikke om bilag eller silketørklæder pt.? ;-) |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-20 20:09) | | Link | Af med tørklæderne i dommerstolen, betal taxaregningen og giv os flere busser (; . |
Sennahoj (skrevet 2008-05-21 01:05) | | Link | Apropos tørklæder og lovgivning... Er det ikke første gang nogensinde at man lovgiver mod noget som aldrig har fundet sted og kun er en teoretisk mulighed...? Nå - tilbage til busser..! |
Troels Martens (skrevet 2008-05-21 16:08) | | Link | Nu skulle vi godt nok tilbage til busser, men jeg vil da lige nævne at man sagtens kan finde andre eksempler på lovgivning der handler om noget der endnu aldrig har fundet sted. Den eneste jeg lige nu kan komme i tanke om er reglen i konkursloven om tilbagebetaling af afgifter for fx. tobak og spiritus. |
Teddy (skrevet 2008-05-24 15:15) | | Link | Hvad den egentlige grund til at få "fjernet" 250S fra Tårnby Kommune, kan diskuteres herfra til "dommedag". Jeg spurgte selv borgmesteren om dette, - men som det er i politik så henviser man til kommunaldirektøren, som henviser til "trafikplanlæggeren" i kommunen, osv. osv. så aldrig et klart præcist svar. Dog så udtalte borgmester Zimino til i en artikel skrevet i 2770, vores lokalavis her i kommunen, - at han fandt det nok kun, at skulle have linje 5A på gennemrejse her i kommunen, såfremt busserne alligevel kun kørte tomme rundt. - - "Spis lige salt til denne udtagelse".... |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|