Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Lars Elmvang

Information om Lars Elmvang

Registreret medlem siden 26. februar 2005.

Lars Elmvang har skrevet følgende indlæg i forummet:

 1794 på afveje (2008-04-26 12:56)
Jeps 15235 (Linje A) rev køreledning ned lige vest for Avedøre kl 1159 i går fredag

 300 s og 400 s (2008-05-05 00:27)
og 303S er også nedlagt

 350S (2008-04-01 18:35)
Mugge, nu er det jo sjældent at køreplaner træder i kraft på en torsdag, så den kunne du have lavet mere subtilt ;)

 Hvor mange af jer er egentlig buschauffør? (2008-03-04 15:14)
Og jeg arbejder hos fjenden ;) 
 
Fjernstyringsleder og togleder hos Banedanmark ved S-banen 
 
Lars

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-02-09 14:37)
Dampfærgevej er så et kvarter med kontorer og lejligheder, så der bliver det ikke ;)

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-02-04 16:29)
Sebastian, du mener vel højre ad Gothersgade....

2008-02-25 17:08 i samme diskussion:
82N køres almindeligvis også af 6A's vogne, så det kan være, der er en sammenhæng :-)

 Arriva 1736 (2007-07-15 16:41)
med 1734 regner jeg med at du mener UH9LX2FT5SSDA3072 (for ellers mangler der et bogstav

 Øresundsudbud afsløres i dag (2007-07-09 02:09)
Christian, hvis det skulle passe kan man jo undre sig over at svenskerne også valgte DSB/First så :P

2007-07-09 16:09 i samme diskussion:
Det er korrekt. Virker bare som om du i dit forrige indlæg kommer med antydning af at DSB vinder fordi staten siger de skal. Og her anfægter jeg så det faktum at det kan Skånetrafikken da være pænt ligeglade med ;)

 Movia-logo (2007-04-24 08:10)
Men det har man jo så heller ikke i gamle VT og STS

2007-05-10 19:17 i samme diskussion:
1441 kører rundt med Movia foran, og HT på siden

2007-05-17 21:04 i samme diskussion:
og busser på 12 og 69 er set i dag med logoer på

 Arriva roskilde (2007-06-08 00:30)
hvad bøvlen har det med busser set i nærheden af Lyngby at gøre??

 Spor arbejde køge bugt ? (2007-03-31 13:06)
Bavnehøj (nord for Sydhavn), Åmarken, Vallensbæk, Hundige, Karlslunde og Køge (kan ikke huske på siddende fod, om der også skal i Solrød og Ølsemagle)

2007-04-03 22:01 i samme diskussion:
Der kommer to nye skifter i Bavnehøj

 Thalys i DK? (2007-02-20 19:22)
Det var det - ovenikøbet et af de bedre komfortmæssigt som jeg husker det :)

 Ny S-togs- og buskøreplan fra efteråret 2007 (2007-02-18 16:40)
Hej alle 
 
Da Movia gerne vil bruge lidt mere tid på at få styr på linie- og køreplansændringer til efteråret udskydes ikrafttrædelsen af ny køreplan fra 12/08-2007 til 23/09-2007. 
 
I øvrigt vil S-togsplanen blive som tidligere anført med linier som følger: 
 
A: Hundige-Farum med stop ved alle stationer (10 minutters drift i "plustiden") 
B: Høje Taastrup-Holte med stop ved alle stationer (10 minutters drift i "plustiden") 
Bx: Høje Taastrup-Farum - uden stop Glostrup-Danshøj, Ryparken-Vangede-Buddinge, Bagsværd-Hareskov. Kører kun i myldretiden 
C: Ballerup-Klampenborg med stop ved alle stationer (10 minutters drift i plustiden, og hvor "plustoget" kører til/fra Frederikssund med stop ved alle stationer) 
E: Køge-Hillerød - uden stop Ishøj-Ny Ellebjerg og Hellerup-Lyngby-Holte (10 minutters drift i "plustiden") 
H: Frederikssund-Østerport - uden stop Veksø-Måløv og Ballerup-Herlev-Vanløse 
 
Hertil kommer Tog på Ringbanen med 10 minutters drift i hele driftstiden, dog 5 minutters drift mandage til fredage fra ca 0630-1830. 
 
 
Således får visse stationer lidt færre tog end i dag, og visse stationer får lidt flere. Vigtigst er dog at Kildedal ikke har standsende tog udenfor "plustiden", at Køge-Hundige får lidt færre tog i morgenmyldretiden (dog ca samme antal siddepladser) og at Farum-Buddinge får lidt flere tog i myldretiden. 
Herudover vil der ikke længere være gennemkørende tog "indenfor" Ringbanen

2007-02-20 15:23 i samme diskussion:
jeg vil tro at der er kontraktlige forpligtelser overfor entreprenørerne mht tidsfrister. 
 
I forhold til det køreplanudkast for S-banen jeg så for ca 9 måneder siden er der kun sket ændringer på plus minus 1 minut rundt omkring

 Takstændringer pr. januar 2007 (2007-01-12 16:40)
På Movias hjemmeside står 
 
"Omkring 90 procent af de unge over 16 år følger en ungdomsuddannelse, og derfor kan de få rabat til transporten via det nye Uddannelseskort." 
 
Jeg kiggede ikke lige størrelsen på denne rabat, men løseligt udfra hukommelsen var den på 65% af beløbet over ca 300kr 

 Ledbusser i HT-området (2007-01-07 00:20)
96N har kørt med ledbus i hvert fald så sent som nytårsnat - og faktisk siden starten i 1998

 Berkhof gasbusser tilbage i København (2007-05-23 18:11)
Det var linie 10, der havde fornøjelsen af 6274 i går

 industrispironage??? (2006-10-06 12:12)
Det er der da selvfølgelig Kim

 Bus mod bygning igen.... (2006-06-02 21:43)
tjoh, eller også ville passagererne i bussen hurtigt ud. 
 
Iflg en af netaviserne (kan ikke længere huske hvilken) var der en del røg efter ulykken - så ville jeg nok også gerne have været ude i en fart....

 300S busser til "Rebus" (2006-05-11 17:26)
Fordi Københavns kommune ikke vil godkende ledbusser til kørsel i de gader, som trafikeres af linie 20E. 
(Kommunerne skal godkende kørsel med ledbusser i de gader dette sker i) 
 
Mvh 
Lars

 Midlertidige linjeændringer i bl.a. Bagsværd og Helsingør (2006-04-17 00:11)
Sikandar, mit gæt er at du svarer på det om linie 26, men jeg er ikke sikker. Vil du ikke en anden gang til et sådant indlæg som det Jesper kommer med skrive hvad det er du svarer på?

 Busløs Hørsholm/Kokkedal (2006-04-23 12:02)
Busserne holdt inde på pladsen. 
Tro mig, de pakkede busserne TÆT (og det var skidt, hvis du skulle bruge den inderste). 
 
og derudover holdt der så et par enkelte ude på vejen. Ahornvej har nok været den garage med de dårligste pladsforhold gennem tiden i HT/HUR

 Permanent linjeændring på linje 47 (2006-04-17 12:51)
Hej Sebastian 
Nej, 48'eren har ikke kørt mellem Universitetet og City 
Det eneste den har kørt i København var i den korte overgang efter linie 8 var blevet lukket, hvor den kørte mellem Refshaleøen og Vanløse. 
 
Og Amagerterminalen var ret beset "skråparkeringen" mellem Rådhuspladsen og Studiestræde langs HC Andersens Boulevard ;)

2006-04-17 19:14 i samme diskussion:
Jef, linie 33 holder der nu også i dag ;) 
 
Troels, linie 48 kørte skam helt til Bellahøj før den afveg fra 8'erens rute, så 12 og 69 erstattede ikke direkte linie 8, men snarere linie 48

2006-04-18 11:41 i samme diskussion:
argh, og for P da også 
 
Nu hvor jeg har læst alle de gamle bunker af noter igennem var det ikke linie 48, der kørte til Vanløse, men linie 8, der blev omlagt(2002). Den blev så senere (2003) afkortet og omdøbt til linie 48. 
 
Ak ja, alderen trykker..... ;)

 HUR-linjeændringer 9. april 2006 (2006-04-03 23:18)
Jeg er meget enig med Jef, Thomas og Sebastian. 
Dette forum kan ses som en opsamling af oplysninger, som indkommer fra en masse forskellige kilder. Nogle af disse kilder har ikke deres oplysninger tilgængelige i lang tid af gangen. Netop derfor er det rart at have et sted, man kan "slå tilbage" og se, hvad der er sket. 
Og Sikandar, der er altså ikke læsetvang - det eneste jeg vil sige er at der findes oplysninger nogle mener er mere relevante end andre, men så længe de er korrekte, kan de angives her i forummet, netop for at dele dem med andre. Skulle de være forkerte eller kun delvist korrekte er det da rart, at blive rettet, så man ikke selv går og tror noget forkert. 
 
Det var så "mine 5 cents" 
Mvh 
Lars

2006-04-04 11:39 i samme diskussion:
Det virker unægtelig som om du ikke forstår hvad jeg skrev, så her opsummerer jeg: 
 
Du snakker øverst i dit indlæg om omlægninger som følge af Bakkens åbning og nederst om omlægninger ved Hovedbanen. 
I den del ang. Bakkens åbning nævner du et "osv" - mens du ikke gør dette i den del, der omhandler Hovedbanen. Heraf må antages at du selv er klar over at den del, der angår Bakkens åbning ikke er fuldstændig, mens du tilkendegiver at den del, der angår Hovedbanen ER fuldstændig. 
 
Hertil tilføjer jeg at du har glemt 250S. 
 
Til det svarer du at du skrev "osv" - hvorfor jeg kun kan antage (eftersom du skrev "osv" ved Bakkens åbning) at du tror at 250S er omlagt ved Hovedbanen på grund af Bakkens åbning (eller også blev du sur over at blive rettet - jeg vælger at tro det ikke var tilfældet) 
Jeg prøver såmænd at rette din fejl/ufuldstændighed, hvortil du svarer at det er lige meget. Det finder JEG uhøfligt. 
 
Så begynder du ligepludselig at skrive i denne tråd at "i er alle bare rigtig sure når man skriver noget " og tilføjer "de fleste". Så er der altså ikke meget at sige til, at andre brugere finder dig lettere ubehøvlet - især ikke efter dit indlæg som ikke bestod af andet end "Og??" 
 
Med ønsket om fortsat god debat 
Lars Elmvang

 Bakken - Omlægning (2006-03-27 23:15)
og så glemte du helt 250S

2006-03-28 15:53 i samme diskussion:
der er du muligvis blevet noget forvirret, for der hvor du skrev "osv" var vedr. omlægningen som følge af Bakkens åbning, men 250S er omlagt ved Hovedbanen, og det har meget lidt med Bakkens åbning at gøre....

2006-03-29 00:25 i samme diskussion:
ja, og det er netop her, at de kongelige ankommer til hovedbanegården........

 Metrobusser i næste uge (2006-03-27 23:17)
hvis du absolut skal forkorte..... 
så plejer Bast at betyde Ballerup Station.....

 "Fremmede" HUR vogne (2006-03-14 13:49)
6A havde fra starten 6306-6340, og så er 6338-6340 kommet til Aalborg senere

2006-03-15 09:58 i samme diskussion:
d''oh!!! 
 
Ja selvfølgelig

 Linje 5A (2006-01-15 16:07)
uden at det er for at skulle lyde flabet - hvad er 1187 for en bus???? 
 
(Det er længe siden der i HT-området har været sådan en)

 De Blaa Rutebiler (2006-01-15 12:17)
Der var dog trods alt en garage i Taastrup oppe ved Mårkærvej et sted. 
 
Vi skriver vel også Arriva, Hillerød, selv om Arriva har hovedkvarter andetsteds, ikk? ;) 
 
God weekend fra det arbejdende folk *suk*

 Øvrige busser i HUR der ikke længere er udrangerede (2005-10-28 19:48)
I dag 28/10-2005 sås 6265 på linie 10 på Rådhuspladsen

 Connex 4000-serie (2005-07-02 21:31)
A'et står i øvrigt for "articulated"

 Connex i fremtiden (København) (2005-06-19 00:47)
alt andet lige bliver køretiderne til Nordhavn jo også rimeligt korte kan man jo sige (mange ikke i rute kørsler og alle transportvogne på 3A, 18, 40 og 80N ) (er det ikke de fleste af 50 vogne?) 
 
Så er der 13 og 166 fra Ejby, som vel rykker til Gladsaxe og 16E, 26, 30, 32, 33, 36, 47, 75E og 185 fra Vasbygade, hvor 26 og 185 kunne rykke til Gladsaxe, resten på Amager. 
City Trafik har vel en plads på Artillerivej ved Axel Heides Gade, som ikke ville være helt dum ;)

2005-06-19 19:09 i samme diskussion:
Hej Jesper 
 
Sjovt du siger det er et af Connex' HUR hovedanlæg.....der er altså kun tre anlæg.... 
 

 Arriva i fremtiden (2005-07-05 23:08)
Og her boede Combus også engang for nogle år siden 
 
Og antallet tyder på kun linie 2A denne gang

 Data på de nye Connex-busser (2005-06-25 15:41)
og 6370 er TU92375

 Connex 6374-77 (2005-06-01 18:48)
Jeg må hellere lige springe til med en rettelse: 
 
Nummerpladerne er: 
6374 - TS94892 
6375 - TS94893 
6376 - TS94894 
6377 - TS94895

 Connex - efter 16. HUR udbud (2005-05-31 11:10)
Hej Sebastian 
 
Med fare for at lyde smart.... 
Der er en liste i toppen af den tråd du skriver i..... 
 
Mvh 
Lars

 Connex og Arriva bytter linjer (2005-05-31 14:01)
i Nørreby er der en 3,4 meter bro iflg Kraks Kort 
 
Eneste bro i Hedehusene med busser passerende under med en højde på under 4,2 meter er Hovedgaden under jernbanen, som iflg Kraks Kort er 4,0

2005-06-02 17:29 i samme diskussion:
hvad skal der så egentlig ske med de nye Jonckheere-busser, som Connex har fået leveret til oktober? 
Tild en tid skal busserne fra 2A jo køre i stedet for disse busser, så skal Jonckheere-busserne bare bruges til at smide en masse gamle busser ud med?

2005-06-02 23:43 i samme diskussion:
Tak skal I have Thomas og Kim :-) 
 
Så blev jeg også klogere i dag ;)

2005-06-04 09:07 i samme diskussion:
skal 216 så ikke have vognløb fælles med 603, eller rykker den med? eller nøjes man bare med 217 for at få de Taastrup-kørende linier sammen?

2005-06-06 11:24 i samme diskussion:
Linie 123 er vel også i spil så......

2005-06-15 09:34 i samme diskussion:
De skal vel vælge den overenskomst de ansatte, som man overtager allerede har.....

2005-06-19 00:41 i samme diskussion:
så er det store spørgsmål vel bare hvad man har på 2A, 81N og 350S i dag... 
 
umiddelbart tror jeg det er en SiD/3F man har i øjeblikket (uden at jeg ved det med sikkerhed)

 Dobbeltdækkere i Kbh (2005-05-30 12:45)
Du synes ikke der er mange passagerer med linie 5A fx?

2005-05-30 17:03 i samme diskussion:
jamen hvad er det så du mener?

2005-06-03 13:11 i samme diskussion:
Jomen, hvad har det at gøre med at du vil have lavet en ny linie?

2005-06-04 09:08 i samme diskussion:
t hansens auto udtyr og reservedele.... 
SÅ kører det for dig.....

 metrobusser (2002-10-14 10:18)
> Da der køres 10 gange i timen i myldretiden, betyder det, at linie M1 
(station) skal have minimum 13 busser i omløb, linie M1(direkte) 8 
busser og linie M2 6 busser. Da der skal 4 busser til for at have 
samme kapacitet som et metrotog, ryger tallene imidlertid op på hhv. 
52, 32 og 24. Entrepenøren Arriva risikerer med andre ord med kort 
varsel at skulle skaffe mellem et sted mellem 14(absolut minimum) og 
76 busser. Det præcise tal ender nok i området 30-40 busser. 
 
Der har været et interview med Metro Service's direktør i TVLorry, 
hvor han oplyste, at der var lavet en kontrakt med Arriva om 30 
busser som nødløsning. 
 
> Hvor disse busser i givet fald skal komme fra, fremgår ikke nogen 
steder. Da HT ikke skærer i busdriften før til maj, er der ingen 
bybusser i overskud, og turistbusser er på forhånd udelukket. 
 
Arriva har et overskud af hensatte busser fra i maj, hvor der blev 
mistet en del kørsel til De Hvide Busser og City Trafik. 
 
Disse busser står i dag på anlæggene i Ballerup og Hillerød. 
 
Mvh 
Lars Elmvang

 Opdateret sidst:
5. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.