Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Concordia ny entreprenør i Movia

Concordia ny entreprenør i Movia

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-07 14:16)| Link 
Politiken.dk har for lidt siden bekendtgjort flg. fra Movia: 
 
Concordia overtager 400S og 300S fra Arriva. Der indsættes nye miljørigtige busser fra oktober. 
 
Fjordbus beholder 600S - her vides ikke om man skifter busserne ved denne lejlighed, men mon ikke de gør dette. ;-) 
 
Arriva skulle have vundet tre linier og lidt ekstra i Hillerød. Hvilke fik jeg ikke lige fat i. 
 
Nogen der ved mere om det nye selskab - Concordia?

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-07 14:16)| Link 
Glemte selvfølgelig lige linket til historien pÃ¥ politiken.dk: 
 
http://politiken.dk/erhverv/article468689.ece

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-07 14:22)| Link 
Movias pressemeddelse: 
 
http://www.movia.dk/bagomos/Presserum/Pressemeddelelser/aktuelle/Pages/NyBusoperator.aspx

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-07 15:52)| Link 
Fedt med ny operatør i DK, der stÃ¥r ikke noget om Hvilket busmærke det bliver? 
Men glæder mig :).

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2008-02-07 16:41)| Link 
Hvis man kigger på billederne på http://www.concordiabus.no/ , så kan man se masser af fine tyske kvalitetsbusser....

 Kristian Jakobsen (skrevet 2008-02-07 17:19)| Link 
De ejer også swebuss bla så nok nogen af de samme busser som evt køre i malmø---

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-07 17:38)| Link 
Ja tænkte også på det samme evt. nogen lange carusser P:, det må tiden vise..

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-07 18:20)| Link 
Nok næmere Mercedes efter at dømme på deres norske side

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-07 18:48)| Link 
Det er ikke Fjordbus der selv har valgt at indsætte nye busser. De har budt med 'gamle', halvt nyt/halvt 'gammelt' og helt nye.. 
Politikerne har valgt (for at promovere sig selv) det tilbud med nye busser som er dyrere end de to andre. De bruger miljøet som undskyldning.. Vi snakker om bus her, der kører pÃ¥ landet.. 
 
Concordia indsætter næppe tyske busser eller carrus. 
 
I Nordsjælland skal kører letvægtsbusser.

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-07 18:53)| Link 
Ja, Men jeg tror stadig på at de køber Mercedes..Altså til 300S & 400S

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-07 18:57)| Link 
Det gør de ikke.

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-07 18:59)| Link 
Hva køber de så??

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-07 19:42)| Link 
Ja hvad tror du så de køber,hvis du kan afvise disse to gæt?

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-08 02:27)| Link 
Har Concordia i det hele taget et godt ry i udlandet? De er forhÃ¥bentligt ikke et nyt "Arriva", nu hvor de skal overtage 300S og 400S fra netop Arriva. Jeg tror mildt sagt kunderne vil blive meget skuffede, hvis de i løbet af et par Ã¥r igen skal have paraplyen med nÃ¥r de skal tage linie 300S. 
 
# Fjord-Jesper & Danish Ghauri - Vent & se. Det skal nok blive afsløret HVAD Concordia/ex-Swebus sætter ind på deres nyvundne ruter til oktober. ;-)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-08 10:12)| Link 
Jeg kan ihvertfald ikke afsløre hvilke busser det bliver (: . 
Concordia ejer Swebus, som er Sveriges svar pÃ¥ Arriva. Selskabet har haft underskud flere Ã¥r i træk, og det bud pÃ¥ 3 og 400S er et bud med lav pris og høj kvalitet - som er umuligt at opretholde! 
Swebus har været i Danmark før fra 1996 til 1998 hvor de solgte til Combus.

 Preben Bødker Nielsen (skrevet 2008-02-08 13:25)| Link 
Jef F P Pallavicini skrev: 
"et bud med lav pris og høj kvalitet - som er umuligt at opretholde!" 
 
Kunne du sÃ¥ ikke lige afsløre vogntimeprisen? 
 
Jeg kan nemlig kun finde denne information: 
"Concondia vandt kontrakterne pÃ¥ de to S-buslinjer pÃ¥ nye busser og meget høj kvalitet til kunderne til en konkurrencedygtig pris." 
 
Og der tales kun om konkurrencedygtig pris! 
 
/Preben 
 

 Mugge (skrevet 2008-02-08 13:41)| Link 
Blot for lige at opsumere, er budet afgjort med disse resultater. 
 
Concordia: 92N,93N,96N, 300S, 305,306,336,339,400,400S,731,732,733E og 736 
 
Dette med det udfald at ledbusser og 12 meter busser pÃ¥ linierne 92N, 93N, 96N og 300S nu blot bliver et minde. 
 
Fjordbus: 91N, 600S 
 
Her vil der blive, som Jef omtaler, indsættelse af nye busser, men ellers gÃ¥r verden som nok videre som hidtil :-P 
 
Arriva: 331,575P og 704. 
 
Foruden overnævte linier, vil der blive tale om ekstrakørsel på 575P, 701 og 736 (der findes helt sikkert mere, som jeg ikke er bekendt med) Man bad i udbudet om parelle tilbud med 13,7 meter busser på 575P og 704, spørgsmålet er så bare om dette så også er tilfældet? I øvrigt sjovt at Arriva vender tilbage på linie 331 :-D

 Thomas de Laine (skrevet 2008-02-08 13:56)| Link 
Ledbusserne skulle forsvinde fra 300S allerede i denne måned. Og 13,7 m Volvo B10BLE i Hovedstadsområdet ser ud til stort set at forsvinde fra oktober.

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-08 14:09)| Link 
Jeg skal til Kgs. Lyngby om en uges tid. SÃ¥ kan jeg lige orientere mig med mit Leica, om der stadig skulle være eventuelle ledbusser pÃ¥ 300S den dag. 
 
# Preben - Der er logik i det Jef skriver. Det er sket før at "underskudsforretninger" prøver med lav pris og høj kvalitet selvom de enkelte trafikselskaber skriver noget andet. Generelt er folk trætte af Arrivas "service" på 300S. Men derfor vil mundvigene ikke nødvendigvis bøje opad, når Concordia overtager bla. 300S til oktober. Det må tiden jo så vise!

 Lars Emerslund (skrevet 2008-02-08 14:19)| Link 
Hej er der nogen der ved hvor de skal have garage, om de evt skal have 2 garager da en del af deres kørsel jo ligger i hillerød  
og resten jo er i lyngby-ishøj omrÃ¥det?? 
hilsen emers

 Bo Johansen (skrevet 2008-02-08 17:09)| Link 
Jeg sidder med en fornemmelse af, at lige meget hvad fanden Arriva havde gjort, så var linjerne gået til Concordia, som om der pinedød bare SKULLE en ny operatør på banen.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-08 17:40)| Link 
Der er da en god del Arriva fans blandt publikum i aften, hva (; . 
Trafikselskabet og politikerne har pligt, til ikke at vælge en entreprenør fra, bare pga. navnet. Dermed kan der pÃ¥ ingen mÃ¥de blive tale om, at Arriva bare skulle væk. Det er ikke i takt med god konkurrenceÃ¥nd! 
Desuden fik Arriva jo 331, 575P, 704 samt diverse ekstrakørsel! 
Concordia gav bare det bedste tilbud!! Som bÃ¥de politikere og Movia valgte pÃ¥ fair vis. 
 
Men.. Arriva har ikke ligefrem været heldige på 300S - Ballerup anlægget har aldrig været i nærheden af, at være det bedst fungerende anlæg i HT-området, for at sige det på en pæn måde (:

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-08 18:06)| Link 
At Concordia Bus bliver ny entreprenør, blev jo offentliggjort i gÃ¥r d. 7. februar.  
Men efter en søgning pÃ¥ google, i dag, har jeg fundet frem til at der er en stilling som trafikchef i Concordia Bus Danmark der er ledig. Men det lidt mærkværdige er at jobannoncen har stÃ¥et pÃ¥ jobindex.dk siden 22. december 2007...  
(Har det været vidst at Concordia Bus, skulle blive ny entreprenør i Danmark??)  
 
Her er et link til jobbeskrivelsen. http://www.jobindex.dk/cgi/showcustomjob.cgi?id=1563686  
 
Her er ogsÃ¥ et andet link til jobindex. http://www.jobindex.dk/job/industri/transport/storkoebenhavn/  

 Thomas de Laine (skrevet 2008-02-08 19:08)| Link 
Læg i mærke til denne sætning i opslaget: 
 
"Du arbejder dagligt med ledelse og i det øjeblik, det første udbud er vundet, går du ind i en aktiv driftsrolle, hvor du træder i karakter som leder og sørger for, at busdriften gennemføres sikkert og i henhold til Concordias værdier."

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-08 19:20)| Link 
Concordia har længe været i Danmark, og har før budt bÃ¥de i og udenfor Movia. De har haft en 2-3 fast tilknyttet selskabet i en del Ã¥r her i Danmark. 
 
Der er ikke tale om en ond sammensværgelse (;

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-08 19:26)| Link 
De har skam også Turistbusser i Danmark! Bla. en hvid Setra S 315 HD med kun med texten "Concordia"

 claus larsen (skrevet 2008-02-08 20:23)| Link 
Jeg er spændt på hvor de vil garagere deres busser, for de vil få det svært med bygge nye anlæg, for både naboer og kommuner ønsker ikke Co2 forurendende virksomheder i deres nærhed.

 MichaelS (skrevet 2008-02-08 20:42)| Link 
Hvad er mulighederne for at Ballerup anlægget overtages? Eller det er måske solgt til anden side

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-08 21:07)| Link 
Har hørt at grunden er solgt til en byggevirksomhed men om det er sandt ved jeg ikk

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-08 21:08)| Link 
Jaah, Jooh den linje fortæller vist det hele :), mig som ikke lige havde overset den..

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-02-09 00:32)| Link 
Jeg kan ikke lade være med at komme med kommentaren: Hvis naboer mv. ikke gider have CO2-forurenende virksomheder i nærheden, hvorfor er der så bilforretninger så mange steder?

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-09 00:40)| Link 
Hva mener du med det Peter?, Bilforhandlere ka man jo ikk undvære i Danmark her i byen har vi 3 "Bilparker" hvor der kun er bilforhandlere nå..Men det var vist et meget stort sidespring

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-09 00:42)| Link 
Så der er det placeret sådan at de nærmeste naboer også er bilforhandlere..Men ja det bliver spændene at se hvor Concordia får garage henne og ikk mindst! Hva de køber til 300S & 400S

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-09 02:21)| Link 
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=29513376

 Lars Elmvang (skrevet 2008-02-09 14:37)| Link 
Dampfærgevej er så et kvarter med kontorer og lejligheder, så der bliver det ikke ;)

 claus larsen (skrevet 2008-02-09 15:44)| Link 
Man skal huske på at de både skal køre i Nordsjælland og i StorKøbenhavn og der må max være 50 km fra garage til yderpunkt af ruten ellers kræves der blåt bevis(og snart digitalt førekort), samtidig er flere af vestegnens kommuner blevet Co2 reducerende kommuner og omkring lyngby-holte kan man bestemt ikke lide vongmandsvirksomheder, de larmer, og de er ikke særlig chekede at bo ved siden af når man nu har en dyr bil stående i garagen.

 Klaus Gotschalk (skrevet 2008-02-09 20:15)| Link 
Jeg går ikke ud fra at det Norske selskab kan bruge navnet concordia bus i Danmark da det allerede findes på Fyn !

 Klaus Gotschalk (skrevet 2008-02-09 20:25)| Link 
ps. hvorfra den hvide Spansk byggede Setra også kommer ( ex. Jesper bus, Søby ). Bussen er i øvrigt solgt igen.

 Preben Bødker Nielsen (skrevet 2008-02-09 21:57)| Link 
Bestemmelserne vedr. digital fartskriver er ændret pr. 1. januar 2008. 
Der skal ved ruter over 50 km længde anvendes digital fartskriver (tachograf) og chaufføren skal have blåt bevis.

 Eilif Petersen (skrevet 2008-02-10 14:00)| Link 
Hejsa 
 
BlÃ¥t bevis bliver ikke et problem for Concordia Bus, da det afskaffes pr. 10. september 2008. Herefter skal alle som kører erhvervskørsel med bus pÃ¥ 5 dage efteruddannelse hvert 5.Ã¥r. 
 
MVH Eilif

 K112 (skrevet 2008-02-27 11:24)| Link 
Volvo har fået ordren på at levere 13,7 meter busserne til 300S + 400S.

 Bo Johansen (skrevet 2008-02-27 12:04)| Link 
K112: Lyder spændende. Har du en Kildeangivelse?

 K112 (skrevet 2008-02-27 12:51)| Link 
Ja; Volvo.

 Sennahoj (skrevet 2008-02-27 15:44)| Link 
Scania var ellers oprindeligt planen

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-27 15:50)| Link 
Har hørt at Scania ikk ka levere

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-27 17:52)| Link 
Lad mig gætte: Nye Volvo B7RLE el. B12BLE-63 proppet med ZF-gear og som hopper fra hinanden efter et Ã¥rs penge.  
Joh...der er "nye" tider på vej til 300S og 400S. :-P

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-28 01:00)| Link 
B7RLE kan ikke bygges som 13,7 meter. 
Det bliver B12B-LE 63 N14..

 Bo Johansen (skrevet 2008-02-28 04:17)| Link 
K112: Super kildeangivelse... 
 
Nu vi alligevel er i gang med at udsprede oplysninger uden dokumentation, er der så nogen der har nogle nye rygter om garagering af linjen?

 K112 (skrevet 2008-02-28 09:55)| Link 
:Bo Allan. Nu er de fleste oplysninger der bliver skrevet herinde, jo udokumenteret. Hvad er det du forventer? At jeg skal aflevere en kopi af Concordia's kontrakt med Volvo med underskrifter på til dig, før du er tilfreds? Det kan jeg desværre ikke gøre for dig. Tilgengæld kan jeg fortælle dig at jeg arbejder i branchen, og at jeg ikke oplyser noget der ikke passer, altså jeg løber ikke med rygter. Der bliver skrevet meget vrøvl her, det er korrekt, og jeg deltager sjældent i dette forum, for når jeg så endelig skriver nogle oplysninger, bliver det draget i tvivl, eller også kommer der decideret dumme kommentarer til indlægget, derfor er det ikke særlig motiverende at bruge tid på skrive her!

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-28 17:57)| Link 
K112: Kan udemærket godt forstå dig :), kunne du iøvrigt være sød at fortælle hvis du ved det , om det bliver Saafle eller Carrus :P?

 K112 (skrevet 2008-02-28 18:31)| Link 
Hej. Det er for tidligt at sige noget om det.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-28 18:39)| Link 
Ok :), håber det bliver Carrus, da vi ingen af disse med 13.7 m har set i hovedstaden indtil nu :P, kun Netbus en overgang på 5A

 Nielsen2 (skrevet 2008-02-28 20:47)| Link 
Busserne leveres ikke med ZF, men med Volvos egen I-shift gearkasse.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-02-29 00:50)| Link 
1. 
Nu ved jeg ikke helt, hvad I definerer som Hovedstaden, men hvis det er det gamle HT-omrÃ¥de der er Hovedstaden, sÃ¥ har der da siden 2004 kørt 3 Volvo B12BLE-63/Carrus hos Partner Bus > Netbus. Den du nævner har kørt kortvarigt pÃ¥ 5A kørte tidligere i Skibby og er nu midlertidigt hos Netbus i Ã…rhus, hvor den kører som rutebil i forkert farve og indretning... 
 
2. 
I-shift???? I en halv-bybus??? Det vil jeg på det stærkeste fraråde!!! Så vælter alle folk jo rundt i bussen og ingen kan stå op eller høre hvad hinanden siger! Magen til modbydelig gearkasse skal der ledes længe efter - puha! Jeg ved godt at 300S/400S kører delvist på motorvej, men det er absolut ikke en god ting!

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-29 02:43)| Link 
Nu er I-shift måske ikke helt gearkassen til 300S eller 400S.. Men hvis bare chaufføren kan finde ud af starte bussen i 5 og ikke 1 gear, så skulle de nok klare sig (:

 Nielsen2 (skrevet 2008-02-29 14:19)| Link 
Det bliver Säffle karosseri til Concordia. 
 
Med hensyn til I shift gearkassen, sÃ¥ er der lidt mere økonomi i disse, da serviceintervallerne er længere, og bussen kører længere pr liter brændstof. 
Om de støjer...? Tja vi har jo ikke set en B12BLE med I shift til bytrafik endnu, og det holder jo ikke at sammenligne med de B12M som kører, da motorplaceringen giver et helt andet støjbillede.

 Bo Johansen (skrevet 2008-03-25 08:08)| Link 
Hvad er mon muligheden for at Concordia køber Arrivas garage i Ballerup? 
 
Nogen der kender ejerskabsforholdet for den garage? 
 
Og hvad sker der egentlig med uddannelsescenteret?

 Eilif Petersen (skrevet 2008-03-25 08:57)| Link 
Hejsa 
 
Ja garagen ligger ikke dÃ¥rligt for Concordia, og det er ikke nemt at bygge nye garager nogen steder.  
Med hensyn til uddannelsescenteret, sÃ¥ er det flyttet til Mileparken 12A i Skovlunde. 
 
MVH Eilif

 Lars Emerslund (skrevet 2008-03-25 09:00)| Link 
hej  
angÃ¥ende uddanelsecenteret sÃ¥ er det  
flyttet til mileparken i herlev  
Ballerup garage er solgt med en klausul om at der ikke mÃ¥ være busdrift fra anlægget de første 5 Ã¥r efter hva jeg har hørt  
hilsen  
emers

 Thomas de Laine (skrevet 2008-03-25 11:22)| Link 
Køberen af Ballerup skulle være Lauritz Knudsen (der laver stikkontakter). Concordia har efter sigende kig på et område i Ishøj til deres garage for 300S og 400S.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-03-25 16:21)| Link 
Jeg har nu hørt, fra en ledende person i Ballerup, at anlægget skulle være solgt til Falck...!?

 MichaelS (skrevet 2008-04-02 21:47)| Link 
I følge http://www.concordiabus.dk/press/index.asp?mainid=798&subid=0&subsubid=0 
 
Concordia Bus Danmark, har bestilt 48 Volvo busser af typen 8500. 
Længde 13,7 meter, Gear : I shift og a/c. 
 
11 stk. VDL busser af typen Ambassadør, længde 12 meter, Gear : Automatic, a/c ved fører.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
2. april 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/753
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.