Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Preben Bødker Nielsen

Information om Preben Bødker Nielsen

Registreret medlem siden 23. april 2006.

Preben Bødker Nielsen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-02-08 13:25)
Jef F P Pallavicini skrev: 
"et bud med lav pris og høj kvalitet - som er umuligt at opretholde!" 
 
Kunne du så ikke lige afsløre vogntimeprisen? 
 
Jeg kan nemlig kun finde denne information: 
"Concondia vandt kontrakterne på de to S-buslinjer på nye busser og meget høj kvalitet til kunderne til en konkurrencedygtig pris." 
 
Og der tales kun om konkurrencedygtig pris! 
 
/Preben 
 

2008-02-09 21:57 i samme diskussion:
Bestemmelserne vedr. digital fartskriver er ændret pr. 1. januar 2008. 
Der skal ved ruter over 50 km længde anvendes digital fartskriver (tachograf) og chaufføren skal have blåt bevis.

 Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden) (2008-02-03 17:20)
Thomas Weidekamp skrev: 
"hvad den kæmpe grå "kasse" 
 
Kassen indeholder, på alle busser i Movia-H området, en computer til styring af bussens radio (Tale/Data radio). 
På A-busser endvidere en computer til ABIT-systemet. 
 
Når Rejsekortet indføres, indstalleres endnu en computer i kassen.

 Rejsekortet (2008-01-29 22:05)
Jef F P Pallavicini skrev: 
"Jeg ser også frem til, at betale over dobbelt så meget for min rejse". 
 
Hvor ser du priserne for rejser efter Rejsekortets takster?

 Gammel billet fra KS (2008-01-11 23:49)
Har fundet en gammel billet i en antikvarisk bog. 
Kan nogen hjælpe med oplysninger om tidsperiode etc.? 
 
Billetten kan ses her: 
http://picasaweb.google.com/prebenbodker/BusBusserOgBusfolk/photo#5154224080072346338 
 
/Preben

2008-01-12 22:46 i samme diskussion:
Tak for respons ang. tidsperiode. 
 
Har jeg gættet rigtigt vedr. tallene. 
1. kolonne (5-1) er hele klokkeslet. 
2. kolonne (1-31) dato. 
3. kolonne (1-19) linienummer. 
 
Hvilket så skulle betyde at billetten er købt i linie 1. 
I så fald kan jeg ikke få klippet mellem Gyldenløvsgade og Versterbrogade til at passe. 
 
/Preben

2008-01-29 21:59 i samme diskussion:
"hvordan vil rejsekortet muliggøre en ud- og hjemtur til en billets/ klips pris på samme vis, som en Movia-billet kan i dag". 
 
Ved rejser med Rejsekortet skal der checkes ind, hver gang en rejse påbegyndes. 
Selve indchecket kan lokaliseres geografisk og tidsmæssigt. 
Ved skift undervejs, skal der også checkes ind. 
Udcheck sker ved endelig afslutning af rejse. 
 
I den beskrevne rejse undlader kunden at checke ind ved returrejsen. Og overtræder dermed reglerne. 
 
Tak for de megen respons på KS-billetten.

 Chaufførmangel (2007-09-20 00:54)
"Tyske chauffører med et dansk erhvervskørekort lyder mystisk." 
De tyske chauffører kører IKKE med dansk kørekort, men deres eget tyske. Erhvervskort udstedt i et EU-land gælder i hele EU. 
 
Forhindringen har hidtil været Movias krav til danskkundskaber. Et krav som man nu har dispenseret fra midlertidigt. 
 
Den midlertige ordning er godkendt både Movia og Færdselsstyrelsen.

 Ekstrakørsel (2007-01-06 23:40)
City-Trafik, Avedøre kører dublering på 200S mellem Rødovre St. og Lyngby St.. Afgang Rødovre St. 7.18. 
Køres med 13,7 og 200S markering.

 7. januar (2006-12-31 18:10)
Nu kører der jo stadig busser i begge ender af Trekronergade efter 7. januar. 133 beholder sit gamle stoppested v. krydset Trekronergade/Carl Jakobsens vej. 
Spørgsmålet er, om den offentlige trafik skal indrettes, så alle har mindre end 300 meter til en bus. 
Den tekniske forklaring på linieændringen er, at 133 skal nå omkring Ny Ellebjerg St. Det er vurderet kun at kunne nåes, ved at droppe Trekronergade. Begge ønsker ville medføre ekstra vognløb og dermed ekstra udgifter.

 300S/400S (suk!!) (2006-12-08 17:42)
"Det sker som faste ekstrature, f.eks. om morgenen på 200S." 
Disse udføres dog IKKE af City-Trafik, som ellers har kontrakten på 200S. 
CT kører kun et halvt vogløb, som ekstra-kørsel. I reglementeret bus.

 Kø på 5A (2006-04-23 19:04)
Abit-systemet, som kombination af GPS-navigator og buscomputer kaldes, bruges ikke. 
Systemet viser afstanden til nærmeste bus foran og bagved i minutter, på en skærm hos chaufføren. 
Hos entrepenøren vises samtlige busser på linien, med præcis position og plus/minustal i forhold til køreplan. 
Problemet er, at der ikke findes forholdsregler, som skal anvendes ved forsinkelser. 
Entrepenøren må ikke tage busser ud af rute eller foretage tomkørsel ad ruten, for at indhente forsinkelser. 
Chaufføren kan lade sig falde bagud, men det forsinker bare den forankørende yderligere, da man så mister muligheden for at hjælpe hinanden, ved at skiftes til at være forrest.

 Opdateret sidst:
9. februar 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.