Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 7. januar

7. januar

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-12-31 16:05)| Link 
Så sad jeg og læste de nye ændringer helt til bunds i HUR-området, (Ja, jeg ved det godt, men det er en fejl i min opdragelse, at jeg først læser dem så sent), og så slog det mig; Bliver Trekronergade i Valby så helt "betjeningsløs"? I min levetid har den aldrig været det. Først var der Linie 38, så Linie 37, Så Linie 18 og nu Linie 133. Hvad skal der ske om en uge? Ingen linie på Trekronergade. Jeg bor lige ved siden af, og ved, at der bor mange ældre på Trekronergade, der ikke lige kan gå til Ny Ellebjerg St., Sjælør Boulevard eller Toftegaards Plads. Hvorfor tænker HUR ikke på dem? Og får den sags skyld, hvorfor tænker HUR ikke på stakkels, lille mig, der godt kan lide at stå på hjørnet af Vigerslev Allé og Trekronergade og se en bus komme svingende fra Trekronergade og ud til Toftegaards Plads?

 Preben Bødker Nielsen (skrevet 2006-12-31 18:10)| Link 
Nu kører der jo stadig busser i begge ender af Trekronergade efter 7. januar. 133 beholder sit gamle stoppested v. krydset Trekronergade/Carl Jakobsens vej. 
SpørgsmÃ¥let er, om den offentlige trafik skal indrettes, sÃ¥ alle har mindre end 300 meter til en bus. 
Den tekniske forklaring på linieændringen er, at 133 skal nå omkring Ny Ellebjerg St. Det er vurderet kun at kunne nåes, ved at droppe Trekronergade. Begge ønsker ville medføre ekstra vognløb og dermed ekstra udgifter.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-12-31 20:51)| Link 
Jo jo, selvfølgelig kører der busser i begge ender, men som skrevet, sÃ¥ bor der mange ældre mennesker, der ikke kan gÃ¥ til hverken Carl Jakobsens Vej eller Toftegaards Plads (Apoteket). En anden løsning havde ogsÃ¥ været at lade 133 ende ved Ny Ellebjerg St. og sÃ¥ droppe Mozarts Plads-turen. Der er alligevel ikke særlig mange med og der kan 4A lige sÃ¥ godt benyttes, og sÃ¥ kører den oftere. Folk fra Mozarts Plads ville alligevel kunne komme til Ny Ellebjerg Station ved at skifte pÃ¥ Sjælør Station til toget. 
 
Men nu skal Gammel Køge Landevej igen have stor busbetjening efter de for nogle år siden fjernede alt, der kørte den vej, såsom 112, 122, 122E, 124E, 121, 23, 133, 132 osv. (Dog har alle disse ikke kørt betjent strækningen samtidig.)

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
31. december 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/474
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.