Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Sebastian Bay-Pihl

Information om Sebastian Bay-Pihl

Registreret medlem siden 4. februar 2005.

Sebastian Bay-Pihl har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Bussernes fremtid? (2008-05-23 10:31)
Peter, jeg holder med dig i det med ledbusserne, men højgulvsbussernes tid er ved at svinde. Der kan selvfølgelig være flere passagerer i dem, men barnevogne, kørestole, gangbesværede mm. har det meget svært med højgulvsbusser og derfor vil der blive købt færre og færre af dem.

2008-05-26 00:37 i samme diskussion:
Ikke nødvendigvis, Jef. Det er derfor, Servicebusserne er lavgulv og aldrig nogensinde har været højgulv. 
 
Og hvis man havde en barnevogn, kørestol, brugte krykker eller på nogen anden måde er besværet, så er lavgulvsbusser at foretrække. Derimod kan jeg godt lide Dennis' forslag med at indsætte højgulvsbusser på myldretidsafgange, så folk med barnevogne eller folk, der er gangbesværede, stadig har mulighed for at komme med en lavgulvsbus.

  Her og nu: Kvindekøb på Frederiksberg (2008-05-12 17:52)
Kvindekøb? Det troede jeg da kun foregik i Østeuropa og Østasien? :p

2008-05-12 23:27 i samme diskussion:
Så er det da godt for Movia, at man ikke trafikerer hverken Halmtorvet eller uden for Danmarks grænser :p

2008-05-26 00:40 i samme diskussion:
Værsgo, Anders, men jeg tvivler på, at du finder nogen fejl, der er så sjov som den her :p Eller spøjs, om man vil. For det er faktisk noget, der giver mening og ikke bare et manglende nutids-r eller lignende.

 Busbilledesider! (2008-05-06 01:14)
Selvfølgelig har Jef ret i sine pointer. Det kan være meget irriterende at skulle støde på så mange af de samme billeder eller glo 20 billeder igennem for at finde 2 gode. Men det er måden, du siger det på, Jef, jeg tror de andre er lidt ude efter her, ikke indholdet. For indholdet af din kritik er god nok og der er slet ikke noget til den. Men man må huske på, at selvom du sidder og smiler mens du skriver et indlæg som det, der startede denne debat, så kan vi andre ikke se det og vil måske derfor opfatte det som om du kritiserer alle andre på alle punkter. Og jeg ved godt, at det på ingen måde forholder sig sådan, men det er næsten en lige så stor kunstart, at udtrykke sig klart gennem tekst, som det er at tage et rigtig godt busbillede ;-)

 Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden) (2008-02-01 21:49)
Ja, men spørgsmålet er så om det nye er bedre... Der har jo desværre været adskillige eksempler på, at nyindkøb ikke altid har været succesfulde...*host* de nu hedengange berkhoffer, der trafikerede 2A og 350S *host**host*

2008-02-01 23:53 i samme diskussion:
Ja, undskyld, jeg skulle have udtryk mig lidt mere klart, jeg mente, da de forsvandt fra det Københavnske bybillede. Behagelige var de da, ja, men der var tit og ofte problemer med dørene.

2008-02-02 15:02 i samme diskussion:
Jeg har da heller aldrig nævnt, at det skulle være blevet bedre.

2008-02-02 17:49 i samme diskussion:
Nå, okay. Jeg forstod dit indlæg forkert, Jesper. Mange gange undskyld :-) Jeg har bare selv personligt oplevet indtil flere gange, at der har været problemer med åbning og lukning.

2008-02-04 23:18 i samme diskussion:
Jo, men Scania har nu altid haft deres egen helt specielle charme... Men det er nok bare minder fra dengang, hvor man kunne se dem "arm i arm" med de gode gamle højgulvs "Leylændere"...

2008-02-04 23:51 i samme diskussion:
Det har du ret, Jesper. Men nogle gange er elektronikken god. F.eks. det faktum med rulleskiltene, der nærmest er udryddet nu. Dog mener jeg, at den lille skærm i A-busserne, hvor det kan ses, hvor langt den foranliggende og bagvedliggende er fra én og på sekundtal, hvor forsinket man er, kun er der for at stresse. Så noget elektronik er godt.

2008-02-06 19:24 i samme diskussion:
Ej, der må jeg nok have lov til at sige, at du ikke kan forvente, at man ikke reagerer på at en anden person stiller spørgsmåltegn ved ens oprigtighed om man opgiver sit rigtige navn eller ej bare fordi man måske ikke hedder Jens eller Søren. Og at lave det som en indskudt sætning, hvilket i talesprog ville være en skjult, måske lavmælt, betydning, der ingenlunde er udtryk for den fornædne respekt for et andet menneske. Da man ikke kan se dit ansigtsudtryk, når du skriver herpå, ville det måske være det rigtige at skrive kort om, at det ikke på nogen måde er negativt eller respektløst ment. Eller i det mindste ville det nok være på sin plads at sætte en smiley lige efter.

2008-02-06 22:49 i samme diskussion:
Jeg tror, du så rigeligt har bevist hvem her, der er den såkaldte "idiot". Ikke bare bruger du selv et nedsættende ord så skødesløst, du sår også tvivl om folks identitet uden at have belæg for det. Derudover kan det ganske let også betragtes som en fornærmelse at sætte andre folks navne i både hele og halve anførselstegn. Dette kan meget vel tolkes som at du sætter spørgsmålstegn ved en persons eksistens. For vi er kendt under et prædikat, der gives til os ved dåb eller navngivning og ved at tvivle på dette, så tvivler man på andres eksistens, da alle systemer med data om os er bygget op ud fra dette prædikat samt ti tal.

 Gammel billet fra KS (2008-01-16 13:13)
I dag er det jo også muligt at bruge billetterne igen i Hovedstadsområdet. De skal bare gemmes et år. Men hvem er så nærige, at gemme en billet, der kun stiger én krone i værdi om året i et helt år for at køre med bussen i en time? :-p

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-01-16 13:09)
Med hensyn til køreplaner, der "kun" indeholder vejledende intervaller for kørslen i myldretiden var det jo noget, der opstod på de daværende linjer 11 og 39. Da 39 blev nedlagt "overtog" linje 18 denne idé og det holder linjen fast ved. En dårlig idé måske, men hvem ved? 
 
I hvert fald stemmer intervallerne i køreplanerne på stoppestederne ikke overens med de nye "reklamer", der er at finde på busserne over venstre forhjul. Køreplanen for linje 4A skriver om et interval i myldretiden for linjen på 5-7 minutter, mens der på bussen står at den kører hvert 4. minut i myldretiden. Jeg ved godt, det kun drejer sig om en forskel på 1-3 minutter, men chokerende at Movia ikke engang kan huske, hvilke intervaller deres linjer kører med.

2008-01-16 16:53 i samme diskussion:
Jo, men de reklamer derpå nævner, at den kører hvert 5. minut.

2008-01-17 10:01 i samme diskussion:
Undskyld, jeg skrev forkert. Reklamen nævner at den kører hvert 4. minut, ikke hvert 5.

2008-01-21 23:20 i samme diskussion:
Det virker ikke rigtigt som om, de har en reel plan for hvordan der skal se ud mht. buskørslen ude ved Ørestad st. Både med hvem, der skal køre ind på forpladsen og hvem, der skal holde på Ørestad Boulevard. Det virker en anelse mærkværdigt. Også selvom linjerne mod Dragør kører forbi Vestamager st. nu, så skal de nok nå at blive ændret igen og det samme med linje 500S.

2008-01-31 18:00 i samme diskussion:
Jeg har lige siddet og kigget kortet igennem og der er ingen ruteændringer. Dog kan jeg se, at der oprettes et nye stoppested i begge køreretninger ved stoppested Knippelsbro, fælles med Linje 2A, 19 og 66, hvor der er omstigning til Linje 901 og 902.

2008-01-31 18:19 i samme diskussion:
Kortet for Linje 5A ser da ikke ud til at være opdateret. 
 
Linje 40 stopper så også selvfølgelig ved Knippelsbro som en lille note til min besked ovenfor. 
 
Hvad er forresten belæget for at lade Linje 40 føre til Amagerværket og Refshaleøen? Driften dertil (i hvert fald til Refshaleøen) er jo blevet drastisk beskåret i de tidligere år med først nedlæggelsen af Linje 8, der trafikerede derude ofte (især i den sidste del af levetiden) og senere hen Linje 66 før afkortelsen til Operaen? Fandt man endelig ud af at det var helt urealistisk med én afgang i timen til et industriområde?

2008-01-31 18:24 i samme diskussion:
Og med opdatering af Linje 5A-kortet mener jeg selvfølgelig i Husum-enden, for i den anden ende er der selvfølgelig forlængelsen til Lufthavnen. Og mht. Lufthavnen, er to E-busser og en "normal" ikke betjening i overkanten af Kystvejen?

2008-01-31 19:10 i samme diskussion:
Jo, men 12 og 250S erstattes jo af 5A. Derimod mener jeg ikke, at 75E, 76E og 32 kan være den helt store erstatning for hverken 12 eller 250S. De har jo ikke retning mod byen. Og tak for infoen om 5A.

2008-01-31 19:20 i samme diskussion:
Jo jo, selvfølgelig, Jesper. Men det er fordi Danish nævnte at der blev skåret i driften til Lufthavnen pga. 12 og 250S. Det, jeg talte om var bare, at 5A har overtaget passagererne, der skal fra City til Lufthavnen. Derved skal det ikke forstås som at 5A's forlængelse er en direkte erstatning for 12.

2008-01-31 22:02 i samme diskussion:
Så man kan forestille sig, at 32 skal have timedrift som nu, stort set, 75E skal bibeholde 20 minutters drift og "75E-kopiet" 76E skal have det samme? Men alligevel; St. Magleby - Lufthavnen... Lidt tyndt... :-p

2008-01-31 22:28 i samme diskussion:
Ja, men 2A lever jo med det. Jeg forstår det bare ikke, hvorfor den skal holde der. Det er jo tydeligvis pga. havnebusserne, men der er jo både 2A, 19, 40 og 66 dér. 350S skal da bare drøne fra Christianshavn og direkte over broen. 
 
Jeg ved det ikke, Thomas, men et gæt fra min side ville være, hvis de skal over broen og til et skiftested, så må det næsten blive bag Amager Centret med linje 19, Lergravsparken st. med linje 2A eller Christmas Møllers Plads. (Personligt så jeg helst Lergravsparken st.)

2008-01-31 23:41 i samme diskussion:
Jeg kan godt lide, du bruger ordet "risiko", Jef ;-p 
Men ja, der er jo, med lidt god vilje, plads til både 19 og 350S.

2008-02-01 11:52 i samme diskussion:
Hvis de ikke skal vende på Amager, hvor skulle der så være plads? Muligvis, hvis man lod den vende på Nørreport st. og holde hvor de holder mod Ballerup st. Så fjerne afsætningsstoppestedet til de skåtholdende busser. Ellers kan den vende i Lille Kongensgade. Det er jo bevist adskillige gange før, at der kan holde busser.

2008-02-01 17:05 i samme diskussion:
Er der så noget, der i stedet vil trafikere Kristianiagade og Østbanegade?

2008-02-01 20:35 i samme diskussion:
Man kunne forestille sig, at nogle af de fire busser, der bliver til overs kunne bruges på linje 76E, der jo skal køres af Arriva.

2008-02-02 17:51 i samme diskussion:
Hvorfor vil man overhovedet ændre på de to linjeføringer? Vil hver anden tur på linje 15 stadig kun føres til Aalholm Plads eller skal de alle føres til Gavlhusvej?

2008-02-04 11:01 i samme diskussion:
Ja, Kongens Nytorv er måske det mest oplagte. Og linje 19 er pænt benyttet, men man må jo fra Movias side mene, at S-tog og metro er gode nok erstatninger.

2008-02-04 16:15 i samme diskussion:
Ja, den med Nøragersmindevej er jo lidt grum. Hvad med den "pæne" terminal derude, Vestamager Nøragersmindevej, som det borgerlige navn jo er, gælder det også den eller ombefatter det kun det nordlige stykke af selve Nøragersmindevej?  
 
Ifølge Østerbro Lokalavis har der lige været prøvekørsel på ruten og hvis vi tager i forhold til Valbys servicebus, så gik der jo ikke lang tid fra prøvekørsel til åbning.

2008-02-04 16:21 i samme diskussion:
Okay, Nørreport st. Det vil jo så i givet fald betyde, at hvor turene videre drejer til venstre ad Gothersgade, skal turene til Nørreport st. vende om til den anden side af Nørre Voldgade og holde der? Så er spørgsmålet om man inddrager afsætningsstoppestedet for de skråtholdende busser...

2008-02-04 16:30 i samme diskussion:
Lars: Ja, det er det, jeg mener. Hehe. Undskyld, men Superbowl tog det meste af den tid, jeg skulle have sovet i nat :-p

2008-02-04 17:22 i samme diskussion:
Jesper: Okay, jeg syntes også, det virkede lidt mærkværdigt. 
 
Og ja, med ikke så mange blier og andre busser på gaden om aftenen kan de jo sagtens vende der, men i tæt trafik midt på dagen, så kan det umuligt være optimalt at de skal holde ved samme stoppested som de busser, der kommer længere ude fra.

2008-02-04 20:33 i samme diskussion:
Jeg kan faktisk godt lide, at på det sidstnævnte dokuments kort, der er fra maj 2007, har medtaget C.F. Richs Vej st. :-p

2008-02-04 21:56 i samme diskussion:
Thomas: Jeg har et par enkelte gange set dem vende ved Frederiksborggade. Altså, fra den ene side af Nørre Voldgade hele vejen om og ind ved busøen lige inden "skråpladserne." Jeg tør ikke udtale mig om, om de alle sammen gør det eller om nogle fortsætter helt ned til Vendersgade og vender. Min erfaring er, at de holder et par minutter ved afsætningsstoppestedet for skråpladsernes busser inden de vender rundt. Dog er de tit så forsinkede, at der ingen pause er ved Nørreport st.

2008-02-07 00:13 i samme diskussion:
Det ser ud til at Movia allerede har taget forskud på marts-glæderne. I hvert fald er overskriften for linje 30's køreplan Søvang, Rønnevej / Dragør Stationsplads - Vesterport st. Jvf. http://www.movia.dk/koreplaner/sogeresultat/Pages/Sogeresultat.aspx?number=30 Dog er det den hidtidige køreplan, der ligger der, når man går derind og det samme gælder "slikkepinden".

2008-05-16 10:57 i samme diskussion:
Kunne man ikke forestille sig, at linje 26 ville vende nede, hvor Store Kongensgade deler sig fra Bredgade? Der er jo en lille vej, hvor den sagtens vil kunne vende i mangel af bedre.

2008-05-17 00:30 i samme diskussion:
Ja, uden tvivl farlig... Men andre muligheder kan jeg ikke se? For man vil vel ikke sende den helt ned til Dronningens Tværgade for at vende? Eller ad Esplanaden? Måske man kunne forestille sig Øster Voldgade - Sølvgade - Øster Farimagsgade - Østerbrogade? Det er bare en meget lang tur for at vende.

 A-Bus i Hillerød (2007-12-22 13:47)
Ja da, man finder da let gasbusser som natbusser. F.eks. på 80N.

 Movia-logo (2007-04-24 07:49)
De fortsætter vel med samme farve, som de har nu. Ellers ville man vel ikke have påsat logoerne allerede, hvis farven alligevel skulle ændres.

 Automatisk stoppestedsannoncering prøves på 350S (2007-02-21 12:26)
Det har man faktisk også i Prag og Budapest. Så at Danmark halter så langt bagefter diverse Østlande er da nærmest en skandale.

2007-02-22 08:27 i samme diskussion:
Ja, det er rigtigt, Jef, det havde jeg lige overset. Tak for det.

 Veolia Transport forlader Danmark (2007-02-11 20:34)
Umiddelbart er det ingen, der ville overtage hele Veolia, som jeg ser det. Det er for stort. En opdeling må være mere sandsynlig. Men det er da godt nok, at sælge lidt ud til alle og enhver, så alle kan få en bid af Veolia-kagen. Bare der nu er selskaber nok, så det hele kan blive afsat. Selvfølgelig er Veolia jo tvunget til at beholde noget, når de er gået helt ned, men spørgsmålet er, om de skal gå meget langt ned i pris, nu hvor alle de andre selskaber ved, at Veolia sælger ud. Det bliver købers marked.

 HURs 19. udbud afgjort (2007-01-29 15:01)
Er der nogen, der ved, hvor Partner Bus vil opbevare busserne, der skal betjene Linie 5A? Det vil jo dreje sig om et stort anlæg og der er da umuligt plads på deres i forvejen eksisterende anlæg?

 Movia-linjeændringer (2007-10-03 13:23)
Med hensyn til linje 860, ville det så ikke være mere optimalt med udgangspunkt fra Valby st. (Mellemtoftevej)? Når linjen kører op mod Valby st. (Lyshøjgårdsvej), kører den ikke sammen med linje 133 ad Fengersvej. Her er så to andre muligheder; Op ad Overskousvej eller Peder Hjorts Vej. Den første er udelukket, da der er store fartbump på vejen. Peder Hjorts Vej er derfor det eneste bud, da det er den bredeste af de tværgående veje mellem Lyshøjgårdsvej og Vigerslev Allé og så er den ensrettet den rigtige vej. Nogle der kan bekræfte det? 
 
Med hensyn til linje 861, kan den så ikke have udgangspunkt ved sløjfen på Jydeholmen? Der er jo plads bagved linje 14, når den holder der.

 Takstændringer pr. januar 2007 (2007-01-17 12:39)
Selv kan jeg kun spare omkring 30 kroner om måneden med de uddannelseskort. Jeg har to zoner, der nu koster 155 kroner. Det betyder, at jeg så skal betale det dobbelte fra på søndag af, hvilket jeg alligevel skulle fra april. Men man skal betale 280 kroner for kortet pr. måned, og derefter er det så gratis. Det er så lidt at spare for dem, der kun har to zoner.

 Ledbusser i HT-området (2007-01-17 12:55)
Sennahoj, da du taler om 733, er det så 733E, du taler om? For der kan da ikke komme en ledbus rundt på de små landeveje, især ikke på dens lille omfartsvej omkring Humlebæk St. Der kan knap nok komme en almindelig 12 meter rundt.

 7. januar (2006-12-31 16:05)
Så sad jeg og læste de nye ændringer helt til bunds i HUR-området, (Ja, jeg ved det godt, men det er en fejl i min opdragelse, at jeg først læser dem så sent), og så slog det mig; Bliver Trekronergade i Valby så helt "betjeningsløs"? I min levetid har den aldrig været det. Først var der Linie 38, så Linie 37, Så Linie 18 og nu Linie 133. Hvad skal der ske om en uge? Ingen linie på Trekronergade. Jeg bor lige ved siden af, og ved, at der bor mange ældre på Trekronergade, der ikke lige kan gå til Ny Ellebjerg St., Sjælør Boulevard eller Toftegaards Plads. Hvorfor tænker HUR ikke på dem? Og får den sags skyld, hvorfor tænker HUR ikke på stakkels, lille mig, der godt kan lide at stå på hjørnet af Vigerslev Allé og Trekronergade og se en bus komme svingende fra Trekronergade og ud til Toftegaards Plads?

2006-12-31 20:51 i samme diskussion:
Jo jo, selvfølgelig kører der busser i begge ender, men som skrevet, så bor der mange ældre mennesker, der ikke kan gå til hverken Carl Jakobsens Vej eller Toftegaards Plads (Apoteket). En anden løsning havde også været at lade 133 ende ved Ny Ellebjerg St. og så droppe Mozarts Plads-turen. Der er alligevel ikke særlig mange med og der kan 4A lige så godt benyttes, og så kører den oftere. Folk fra Mozarts Plads ville alligevel kunne komme til Ny Ellebjerg Station ved at skifte på Sjælør Station til toget. 
 
Men nu skal Gammel Køge Landevej igen have stor busbetjening efter de for nogle år siden fjernede alt, der kørte den vej, såsom 112, 122, 122E, 124E, 121, 23, 133, 132 osv. (Dog har alle disse ikke kørt betjent strækningen samtidig.)

 Uregelmæssigheder ved Driften på Linie 6A (2006-12-05 08:26)
Det er jo meningen, at A-busserne skal køre som perler på en snor. Det er dog desværre langt fra virkeligheden. Der er ikke større problemer med driften på Linie 6A end for alle andre linier. Det er desværre meget svært for busserne at holde planen, da der jo wer anden trafik og der kan dermed ikke lige præcis være 2, 5 eller 6 minutter imellem busserne.

 S-Togsbusser (2008-03-24 02:23)
Busservicen mellem Dyssegård og Bagsværd og mellem Bagsværd og Ryparken fungerede også upåklageligt i dag, må jeg sige.

 300S/400S (suk!!) (2006-11-17 10:34)
City-Trafik og Fjordbus er også gode entreprenører, det er desværre bare meget urealistisk, at de skulle byde på de to linier. SUK!

2006-12-18 13:54 i samme diskussion:
Kære Jens. 
 
Det jeg mente er faktisk bare det som Claus også skrev i indlægget næstefter dit, at der simpelthen ikke er plads i nogle af garagerne.

2006-12-21 09:31 i samme diskussion:
Kære Jens (Jamen, det er jo snart jul ;-) ) 
 
Det er klart, at de to passer godt til et satellitanlæg og at man jo sagtens kan byde selvom der ikke er mere plads på de eksisterende anlæg. Og du har fuldstændig ret i, at de nok ikke afholder sig fra at byde.

 Berkhof gasbusser tilbage i København (2006-11-17 10:37)
Da jeg bor lige ved siden af Valby Station har jeg observeret Linie 16E. Der kører Berkhof. Jeg ved ikke, hvor mange der kører, da jeg ikke har holdt øje med numrene (stor fejl fra min side), men de kører der, og de kører fast.

 HUR-linjeændringer 22. oktober 2006 (2006-09-28 15:22)
Man ville vel ikke bruge dobbeltnummer-systemet igen? Det er jo til stor forvirring for folk, der måske ikke har så stor forstand på systemet som deltagerne i dette forum har. Man burde måske have overvejet et andet linienummer.

2006-11-01 13:22 i samme diskussion:
Det her virker meget som en gradvis udryddelse af Linie 300S. Eller er det kun mig? Først forkortes den til Nærum og når sporvejen på Ring 3 åbner, så er den jo i praksis også overflødig der. Så mon ikke det bliver et farvel til den linie inden for overskuelig fremtid?

2006-11-02 09:49 i samme diskussion:
Det bliver den nok heller ikke. Det ville jo være spild af resourcer og det er ihvertfald meget imod HUR's ideologi. ;-p  
Men som du siger, så åbner sporvejen nok ikke indenfor en overskuelig fremtid...

2006-11-03 09:44 i samme diskussion:
Det er synd, at det sådan skal gå ud over passagererne på Linie 174E og 300S, at man har planlagt letbanen. For var den aldrig blevet planlagt, var Linie 174E nok aldrig blevet nedlagt. Så var der dog blevet sparet et andet sted i regionen, men ikke der. Det er sådan lidt fremadrettet spareteknik. Det fungerer bare ikke, når man ikke ved, hvornår og om letbanen skal bygges.

 To metrostationer skifter navn (2006-10-18 12:39)
Med de nye stationers navne på Lufthavnsgrenen, fastlagt, vil man nok kunne komme til at opleve misforståelser og hørefejl, da en af dem kaldes Øresund. Der tænker jeg på at det kunne lyde som Ørestad i en hurtig vending. 
 
Men altså, de nye stationer er, for at have det helt på det rene; Øresund, Amager Strand, Femøren, Kastrup og Lufthavnen.

 Ledbusser med 2 led i Hamborg (2006-11-03 09:38)
Man kunne jo håbe på det. Det er nok bare ikke så sandsynligt, ihvertfald ikke i Hovedstaden. For de linier, der har den passagerkapacitet, der skal til for at kunne fylde en 25 meter lang bus ud, kører ind gennem byen og/eller af små veje, hvor der slet ikke er plads til busser af denne størrelse. Og oveni det, så har HUR jo nogle, for mig, uforståelige koplekser overfor ledbusser.

2006-11-06 09:51 i samme diskussion:
Hviletjeg synes ersynd. For jeg har nu engang en svaghed for ledbusser. :-)

 300S busser til "Rebus" (2006-05-10 00:53)
Jo, men samtidig kan man også sige, at det egentlig ville være lidt mærkeligt, at se Linie 300S uden Mercedes Ledbusserne. De er nu noget for dem selv. :-)

2006-05-10 11:50 i samme diskussion:
Skal Linie 184 så trafikeres med 13,7 meters eller "almindelige" 12 meters herefter?

2006-05-10 18:37 i samme diskussion:
Skal 1001-1007 og 1013 så fortsat betjene Linie 184 eller overføres de til en anden linie?

2006-05-10 21:45 i samme diskussion:
Nå ja, men det kunne godt være, at der fortsat skulle køre ledbusser på Linie 184. Men nej, altså. 
 
Men også betjene Linie 150S? Der næsten lige har fået nye busser?

2006-05-10 22:38 i samme diskussion:
Ja okay. Jeg må indrømme, at det er længe siden jeg har set ledbusserne anvendt på Linie 150S, men selvfølgelig stoler jeg på dit ord.

 Bus linje 3A (2006-05-08 17:10)
Jeg bakker op om Kim. Det ville være rart med lidt seriøsitet. Selvfølgelig må det gerne være sjovt, men man skal altså finde balancen.

 Arrivas 5A-busser (var: 5A Busser) (2006-11-06 09:48)
I går opserverede jeg 1707, der er sat i Roskilde, på Linie 4A. Mangler der virkelig så mange reservebusser, at de bliver nødt til at hente i Roskilde? Det skal dog siges, at den havde A-busbemaling.

2006-11-07 09:43 i samme diskussion:
Det kan det sagtens have været. Det var nok 1709. Så er det ikke det store mysterium. Jeg befandt mig netop i det kryds søndag ved Fasanvej og Godthåbsvej, så det har nok været 2A

2006-11-08 07:51 i samme diskussion:
Nej, selvfølgeligikke. Men jeg havde meget i mit hoved på det tidspunkt og huskede ikke lige fra hvilken side den kom fra og derfor konstanterede jeg at det var 4A, da jeg oftere bruger den end 2A. 
 
Her til morgen kørte jeg med 1858 på netop 4A, hvor hverken bagdøre, midterdøre eller stopknapper fungerede. Jeg talte med chaufføren og han sagde, at den havde været sådan siden den startede tidligt i morges. Det undrer mig, at man kan tillade sig at sende sådan nogle busser i drift.

 6A på afveje (2006-04-13 01:35)
Det er da godt, at chaufførerne kan tænke selv, når der nu går lidt tid inden de får besked om omlægningen.

 Permanent linjeændring på linje 47 (2006-04-14 12:55)
Jo, men hellere have den gennemkørende på den strækning end at sætte en bus mere ind på ruten. Og desuden er der jo glimrende omstigningssteder ved Hovedbangården og Vesterport St.

2006-04-14 17:41 i samme diskussion:
Lige præcis. Og når liniens hovedformål er at fragte passagerer fra Refshaleøen og Amagerværket til de store knudepunkter, så er folk vel også glade over at kunne komme hurtigt igennem istedet for at skulle stoppe ved Christiansborg og Holmens Kanal og fragte turister det sidste stykke vej ind til Hovedbanegården?

2006-04-15 19:00 i samme diskussion:
Hvorfor nævnes 65E pludselig i denne sammenhæng? Jeg tror, at 47/76E har/havde flere passagerer på én tur end 65E har haft i hele sin levetid...! :-p 
Og desuden kører 65E jo til Kvæsthusbroen, 47 til Refshaleøen og Amagerværket og 76E til Prøvestenen. Hvorhenne foregår sammenligningen?

2006-04-15 23:29 i samme diskussion:
Okay, Sikandar (stavet rigtigt, som du ønsker :-)), jeg skulle bare lige se om jeg havde misset en pointe ét sted... Hehe.

2006-04-16 04:02 i samme diskussion:
Men jeg må nu sige, at jeg altid har været betaget af de "små" ruter der. Som f.eks. 76E. Eller 78E, 72E/79E eller måske 71E. 53 og den helt originale 48 (forgængeren for den nu forgange 534P) er også gode. Det er den slags, der mangler i dag. Vi har et godt trafiknet i hovedstaden, men der er kun grundpillerne, vi mangler de små "fleksible" ruter, der kører lidt på kryds og tværs.

2006-04-17 01:29 i samme diskussion:
Der var da også en tid, hvor 48 kørte til Universitetet fra Byen af eller er det bare mig, der husker forkert? 
 
Det var dengang, ja. Og dengang man kunne kalde terminalen på Rådhuspladsen for Amager-Terminalen

2006-04-17 20:37 i samme diskussion:
Jo, men før den Linie 48, der kørte til Refshaleøen har der også kørt en anden Linie 48, det er måske en 10 år siden.

2006-04-17 22:24 i samme diskussion:
Jo jo, Jef, det så jeg også godt, men der var nogle andre, der nævnte dén, der kørte mellem Rådhuspladsen og Refshaleøen. :-)

 Et godt spørgsmål... (2006-04-07 14:05)
Jamen, de kører vel samme sted hen som svenskernes "Ej I Trafik"...?

 HUR-linjeændringer 9. april 2006 (2006-04-03 12:19)
Linie 130 kan jeg personligt ikke forstå. Den passede udemærket til toget på enhver tid af døgnet både på Glostrup Station og Brøndbyøster Station. Og hvis man laver tiderne om, så må det da også have en eller anden indvirkning for Linierne 129 og 135, da disse tre linier er meget "afhængige" af hinanden.

2006-04-03 16:09 i samme diskussion:
Det kan måske være meget interessant? 
Måske er det bare mig, der opfatter det sådan, Sikandar, men du skriver i en meget pessimistisk tone lige nu?

2006-04-03 23:06 i samme diskussion:
Der er jeg enig. Nogle gange kan dine indlæg være svære, at tyde, da der ikke er kommaer, punktummer og store bogstaver med. Vi plejer altid at have en venlig tone herinde. Det er jo det, der næsten kendetegner Myldretids forum. Jeg kan heller ikke lige se, hvor det skulle være, at folk bliver sure, når du skriver noget.

2006-04-04 16:38 i samme diskussion:
Fornuftigt. :-)

 bus Brande1!!! (2006-04-08 19:59)
Jakob, det ville hjælpe meget, hvis du kiggede din indlæg igennem, når du havde skrevet dem for at opdage eventuelle stavefejl og tegnsætningsfejl. Dette skal ikke ses som en klage, men mere som et godt råd. Dette står også nævnt under "Tænk på din læser" ude i højre side.

 VDL-Berkhof, Letvægtsbussen (2006-03-24 15:30)
Igen i dag trafikerede nævnte bus Linie 19, da undertegnede spottede den ved Nordhavn st. fra en udemærket synsvinkel oppe fra S-banens yderste spor ved 14.45-tiden.

 Connex Berkhof Viking (2006-03-22 15:17)
Jo, men nu var det jo heller ikke lige 6272, der var tale om her.

 Metrobusser i næste uge (2006-03-20 18:58)
Det er jo lige før, at man må låne i Jylland og diverse andre steder...

2006-03-20 22:57 i samme diskussion:
Muligvis. Men nu må vi jo også se, hvilke busser, der bliver brugt. Det kunne jo også forstilles, at man låner nogle busser ved City-Trafik eller Connex selvom der heller ikke er meget matriel der.

 Pas på derude... (2006-02-27 00:04)
"De to andre"? Hva Christian, er det dig eller mig, der er blind, for jeg kan kun se en anden end den, der ikke virker? ;-)

 Sammenklumpning på 2A (2006-02-20 20:23)
Har selv stået med den tanke nogle gange, men det kan nok ikke lykkes i praksis. Vender man en bus kan der jo også ske sammenklumpning mod den endestation den nu er på vej til. Endvidere ville det skabe store problemer med hensyn til, hvor busserne så ville befinde sig og også med at holde intervallet, der jo på forhånd er planlagt.

2006-02-22 09:25 i samme diskussion:
Der er jo altid sløjfen ved Lergravsparken st. og så ved Brønshøj Torv. Og så er der også muligheden lige ved Grøndal Station, men der har man brug for en chauffør med gode køreegenskaber. Ellers må man kunne lægge hver anden afgang omkring Sundbyvester Plads. Så måtte man desværre opgive pause der, for der er ikke rigtig plads til at holde nogen steder.

2006-02-22 16:48 i samme diskussion:
Der kan godt, så vidt jeg husker vendes ved Grøndal Station. Der findes et lille torv mellem Stationen og næste stop mod Tingbjerg, hvor der kunne vendes.

2006-03-12 23:32 i samme diskussion:
Nå ja, men at vende kun et par stoppesteder fra selve endestationen gavner ikke rigtigt noget. :-)

 Ny telebuslinje i Birkerød (2006-02-17 14:09)
Ja, så er det fredag og der er stadig ikke skyggen af køreplan på HURs hjemmeside. I artiklen fra Frederiksborg Amts Avis vil de gerne have, at telebuslinien bliver integreret i borgernes "trafik-hukommelse", hivs man kan sige det sådan og så ville det da hjælpe gevaldigt, hvis HUR da lavede en køreplan. Så godt som man nu kan lave en køreplan til en telebus. ;-)

2006-02-17 23:20 i samme diskussion:
Ja, det skulle man mene. Når linien trods alt har kørt så længe, så burde en køreplan være tilgængelig for den. Der plejer jo trods alt være nye køreplaner 14 dage før et køreplansskift, så det er 26 dage over tiden fra HURs side. Trods alt er de for det meste forsinkede, men det her må da være rekord, selv for dem.

2006-02-18 19:14 i samme diskussion:
Kan man få det forklaret nærmere, Mugge?

2006-02-19 14:17 i samme diskussion:
Njah, så kan man jo så diskutere det med at de bliver skiftet ud. På Valby Station kan man på perronerne stadig tydeligt se, at Linie 171E har trafikeret der. Der er såmænd bare sat et blåt klistermærke over. Man havde nok ikke taget højde for, at tallene i rutenumrene buler lidt ud. 
 
Og også på broen ved Valby Station ved tavlen med henvisning til, hvor de forskellige linier kører har jeg også kigget efter et skilt, der fortalte mig, hvor Linie 133 mod Avedøre Station holdt, men på trods af at ruten har halvttimes-drift på hverdage, så er den altså ikke vigtig nok til at blive medtaget på oversigten, men det er derimod 133 mod Mozrts Plads.

2006-02-19 15:07 i samme diskussion:
Hvad er da også idéen med et S-togskort på de stationer, der aldrig har været (og aldrig vil blive!) trafikeret med S-tog? 
 
Og opdateringen 14 dage efter T-dag (Telebusdag) er, at Linie 838 stadigvæk ikke er blevet oprettet på HURs hjemmeside.

2006-02-19 15:27 i samme diskussion:
De burde holdes ved lige, ja. Man går vel ikke bare og husker på, hvor de er opsat, i hovedet? Det må da være skrevet ned et eller andet sted og derved burde man kunne tjekke om de var opdaterede eller ej.

2006-02-19 16:44 i samme diskussion:
Hvor ser du det, Christian? Så vidt jeg kan se er den hverken nævnt under fanen "Telebusser" eller blandt køreplanerne. Men måske er det bare mig, der har stirret mig blind på det... :-)

2006-02-19 16:52 i samme diskussion:
Nej da! Lad os opsummere;  
Nu ved vi, hvor den holder på Birkerød Station. Det er ikke mange, der ved det, men vi gør, så det er lidt en "intern-bus". Vi ved, hvor den trafikerer, det gør alle. Vi ved ikke, hvilken rute den kører på de faste afgangen og vi ved heller ikke hvornår de faste afgange er. 
Hmm... Det er 2 ud af 4. Det er godt gået af HUR. Det kan være vi får de to sidste i julegave! :-p

2006-02-19 16:58 i samme diskussion:
Der er da muligheden... Hehe. Man kunne ihvertfald godt savne en "hemmelig" buslinie på Nordre Fasanvej på Frederiksberg når 4A er fyldt. Eller en ringlinie inde i byen. Kunne da være fedt med hemmelige buslinier. :-) Eller for at drive emnet videre; Hemmelige dubleringsafgange! "Ja HUR, pas I bare på, nu kommer Myldretids Forum og afslører jer!" ;-)

2006-02-19 17:02 i samme diskussion:
Jo jo, den har jeg læst, men der må være flere...

2006-02-19 17:15 i samme diskussion:
Og hvis der er hemmelige dubleringsafgange og hemmelige busruter, så må der jo også være hemmelige busser! For hvis de hemmelige dubleringsafgange og hemmelige buslinier skal kunne køre, må de jo også have busser og med henblik på indlægget http://www.myldretid.dk/forum/emne/125, så er der jo ingen ikke-hemmelige busser til førnævnte...

2006-02-19 19:06 i samme diskussion:
Ja, det er rigtigt, Linie 113 var en "fy-linie"...! Man kan vel så gætte sig til, om det var fordi de skammede sig over den, at de ikke turde vedkende sig den. Hehe. 
 
Så kan det da være, at om en 5-10 år, så får vi dubleringsafgangene tilføjet i køreplanen, næsten ligesom man kender det fra Linie 243 i dag. Der er vel ikke brug for hemmelige dubleringsafgange på den, de er jo allerede medtaget! Jævnfør http://trafikinfo.hur.dk/30C1761D-9674-4189-B84D-B9AFE7D8AA4B.W5doc?mid=5F136C9B-783A-41EF-80DE-FD634312FDE2&ID=241#

2006-02-19 19:15 i samme diskussion:
Ja, sådan var det. Men Linie 243 har nu altid været lidt af en "sær" rute, hvis man kan udtrykke det sådan. Men hvad er så baggrunden for ikke at fortælle om ekstraafgangene på f.eks. Linie 600S? Den betjener da "almindelige" buspassagerer.

2006-02-19 19:25 i samme diskussion:
Jo, men hvad så med Kirke Hyllinge-linierne? Såsom 218, 221, 224 osv. De har jo "officielle" afgange, der for det meste kun kører på skoledage...

2006-02-19 20:28 i samme diskussion:
Ja. Og det mærkeligste er, at den stadig er noteret på side 443 under busoversigtet, hvor der stadigvæk er en henvisning til side 445, hvor der intet står. Så nu er 838 da virkelig blevet hemmelig!

2006-02-20 08:18 i samme diskussion:
Jeg mener også at have hørt om den hemmelige dubleringsafgang på Linie 77 før.

2006-03-07 19:05 i samme diskussion:
Tænk, at den var så svær at lave, så den tog så lang tid...

 Busser på Nørrebro (2006-02-05 01:33)
Jeg så lørdag ved 13-tiden en bus holde ved en lille plads ved Nørrebro station, det drejer sig om 2053 (DAB 12-1200B) fra City-Trafik, "Borgen" og den havde et skilt i forruden, hvor den blev kaldt Linie 2. Min kammerat, der bor lige ved siden af fortalte mig endvidere, at der havde holdt en fire-fem stykker tidligere på dagen, men de busser ved jeg ikke noget om. Er der nogle der ved, hvad de busser lavede der, for det lignede ikke typisk Ekstra-kørsel for HUR?

2006-02-05 22:04 i samme diskussion:
De så helt normale ud, der var ingen ekstra udsmykning udover det lille rute nummer, der sad og så festligt ud i forruden og den forreste siderude i dørsiden.

 HUR-køreplansændringer til januar (2006-01-01 13:00)
Jeg har funderet lidt over, hvad grundlaget for en opdeling af Linie 363 kan være, og der kan nogle af jer måske hjælpe mig? For så vide jeg kan se i de nye planer, så er det, nogle enkelte ture om morgenen og om aftenen undtaget, den samme bus, der ankom på Helsinge st. som Linie 362, der fortsætter fra Helsinge st. som Linie 363 og omvendt.

2006-01-02 13:01 i samme diskussion:
Har den fået E'et tilbage?! Det var da utroligt! Det er nok et nytårsforsæt fra DRs side...

2006-01-02 13:14 i samme diskussion:
Undskyld mig Thomas, men jeg gik selv ind nu og kiggede efter E'et. Det er der ikke. Der er ingen med bogstaver mellem Linie 300S og Linie 309E.

2006-01-02 19:10 i samme diskussion:
Ændringer i Linie 377's plan er som følger;  
Afgangene lørdag, søndag og helligdage i retning mod Kokkedal st. ved Blåbærhaven er rykket 1 minut bagud og ved Holmegårdsskolen er de rykket 2 minutter bagud. Og på Linie 300S er der mange små ændringer i afgangstiderne alle dage.

2006-01-03 00:21 i samme diskussion:
Jeg tror, I begge to har ret, Jef og Thomas mht. Linie 375. Jeg har siddet og kigget på forskellige kort og jeg tror jeg har fundet ud af det. I køreplanen er der sat to forskellige destinationer, den ene er Strandhuse, Lågegyde og den anden er Mikkelborg Park. Men samtidig er linien sat til at køre samme rute begge retninger, nemlig ligeud ad Rungsted Strandvej og det er såe simpelt; 
Mod Enghaven er Mikkelborg Park noteret, dette er stoppested nummer 4759 på kortet. Mod Rungsted Kyst st. er Strandhuse, Lygegåde noteret, dette er stoppested nummer 4779 på kortet. Altså, linien trafikerer både som på kortet og i planen, men bare med forskellige udgangspunkter, den ene som Mikkelborg Park og den anden som Strandhuse, Lågegyde. For selv om Linie 375 ikke kører ind i selve Mikkelborg Park er vejen, der går fra Mikkelborg Park ud til Rungsted Kongevej, lige under stoppested nummer 4759, også kaldet Mikkelborg Park. Derfor er stoppestedet noteret Mikkelborg Park. Mht. Strandhuse, ligger dette ved enden af Lågegyde, hvor Linie 375 holder, og derfor hedder dette stop så Strandhuse, Lågegyde. Hvorfor det så ikke bare kunne være Mikkelborg Park, der var brugt i begge retninger i køreplanen er så stadig lidt uklart, men det er vel bare et af HUR's mysterier... ;-)

 Glædelig Jul! (2005-12-23 16:01)
Så lad da også mig blive grebet af julestemningen...; Glædelig jul til jer alle!

 Endnu en DAF Jonckheere på vej (2005-12-24 16:38)
Det er en fantastisk bus, ingen tvivl om det... Det er både udseende og køremæssigt...

2006-01-12 14:56 i samme diskussion:
Nå ja, men Scania CL94UB lider lidt af det samme... Det med biplyden ved døralarmerne og trykluftlyden... Dog er blinklysene ikke det store problem.

 Julekalenderen (2005-12-16 17:08)
Hey Thomas, hvad sker der med julekalenderen? Skal den ikke opdateres?

2005-12-19 00:04 i samme diskussion:
Og selvfølgelig skuffer Thomas ikke sine trofaste "læsere", billeder som lovet... Tak Thomas!

2005-12-22 17:01 i samme diskussion:
Men det er en fantastisk idé alligevel med den julekalender... Så kan alle andre beholde Jul I Valhal-kalenderne og chokoladejulekalenderne, for hvad skal vi med dem? Vi har jo Myldretids julekalender! :-) Den bedste i verden!

 Resultatet af HURs 18. udbud (2005-12-14 20:12)
Det er ikke de samme dobbeltdækkere, der betjente Linie 10 tidligere. Disse dobbeltdækkere på Linie 65E/250S har lige siden leveringen trafikeret Linie 250S og så tildels de forhenværende Linier 72E og 650S. De dobbeltdækkere, der trafikerede Linie 10 førhen er flyttet over på Linie 15. 
 
Linie 11 eksisterer for øvrigt ikke mere. den blev nedlagt ved Linie 2As oprettelse d. 20. oktober 2002.

2006-01-28 19:09 i samme diskussion:
Det er måske rimelig hårdt, men det burde faktisk være et krav til busserne, at de har air-condition i, både til gavn for chaufføren og passagerne. På en juli-dag i en bus, hvor der er 50 andre mennesker kan der blive rimelig varmt.

2006-01-28 22:33 i samme diskussion:
Ja, det er rigtigt, men hvis bussen er fyldt og man ikke lige står ved siden af sådan et vindue, så mærker man ikke meget til luften udefra.

 DAB-gasbusser til Sibirien (var: Så er det sket) (2005-11-30 13:58)
Sennahoj: Hvis du går ind på Rasmus' hjemmeside finder du ud af det... Han er meget glad for de gasbusser.

2005-11-30 15:10 i samme diskussion:
Okay, betragt det som glemt... ;-)

 1001-1013 (2005-11-27 23:06)
Er der nogle der kan give mig forklaringen på, hvorfor HUR, da de anskaffede Volvo B10LA-55-ledbusserne med Säffle-karrosseri, "navngav" dem fra 1001 af? Jeg mener, hvorfor ikke bruge nr. 1000? 
 
Og så ville jeg gerne høre om der er nogle der ved, hvilke linier de 13 busser trafikerer? Efter de ophørte på Linie 150S har jeg set dem på flere forskellige linier, men er der nogle der ved præcist hvilke?

2005-11-28 16:01 i samme diskussion:
jo, jeg kom til at skrive forkert. ups!

 Ritt freder foreløbig HT-Terminal (2005-11-18 09:30)
Jo, man kan da både sige den er grim og ikke grim. Jeg har vænnet mig til den, så jeg er ved at være af den opfatning, at den falder ind i bybilledet nu. Jeg kunne ikke mere forestille mig Rådhuspladsen uden den ihvertfald. Arkitektonisk er den faktisk flot, men det skulle måske ikke have været mørke ruder. Klare ruder havde nok været bedre. Men så havde der været problemer med sollyset.

 Ny linje 376 (2005-10-26 10:29)
Hvorfor oprette en helt ny buslinie for "sølle" 4 daglige afgange? Så måtte man da kunne forlænge en af de andre linier, der allerede eksisterede. Eller det er måske også planen? At det simpelthen er busser fra en anden linie der skal køre linie 376, ligesom vi kender det i dag fra busserne på linie 32/33, der på Ørestad Station skifter linie? Mon det bliver sådan? Muligheden er der, måske endda med linie 385?

2005-10-28 10:20 i samme diskussion:
Ja Thomas, det er jo nok det der ville være lettest. Og det ser jo også sådan ud, når der er så mange sammentræf. Men altså, vi kender jo efterhånden HUR, det skulle derfor ikke undre mig, hvis Linie 376 delte vognløb med Linie 15 eller Linie 341... ;-) 
Ej, det var spøg. Den med Linie 385 og P-busserne er med stor sandsynlighed den rigtige...

 Hvorfor lige 1518? (2005-10-26 10:32)
De ville vel være helt sikre inde i Arriva på, at den udrangerede 1517 ikke lige pludselig ville dukke op igen på en eller anden måde, og så måtte man jo være helt sikker... ;-)

 Hjælp (2005-09-20 11:50)
Hey Thomas... 
 
Jeg har prøvet at gå ind på min gamle bruger, Sebastian Bay-Pihl, men det kunne jeg ikke, så jeg trykkede for at få tilsendt mit kodeord, men det kunne ikke sendes, for jeg var åbenbart ikke registreret, men jeg stod under registrerede brugere. Så oprettede jeg en ny bruger, det gik, men nu har jeg to brugerprofiler med det sammme navn, hvad er der sket?

2005-09-22 10:22 i samme diskussion:
Tak for hjælpen, Thomas.

 LED skilte (2005-09-22 10:26)
I går så jeg også lige Ryvangs 1994, Volvo B10BLE-60, på linie 21 havde fået installeret LED-skilte. De gakker jo helt ud med dem, man kan snar tikke vende sig om på gaden uden at få LEd-skilte kastet lige i hovedet. Men det er ingen dårlig ting, man kan jo i modsætning til Punkt-Matrix se hvor bussen kører hen, hvis den holder lidt på afstand.

 Ny Ellebjerg (2005-06-02 11:23)
Overskriften ligger til et tog-emne, men det er det nu ikke helt... 
 
Jeg vill gerne vide om der var nogen der vidste hvor man på Ny Ellebjerg Station, (ikke Gammel Køge Landevej Station), vil lægge selve indkørslen til stationen for buslinierne? Carl Jacobsens Vej er en mulighed, men jeg ved det ikke... 
 
Og så ville jeg da lige høre om der er nogen der ved hvilke linier der skal trafikere der? Jeg tænker muligvis en linie 10, 18, 16E, måske 4A og 65E (hvis den da stadigvæk er i drift på det tidspunkt, det kan jo tænkes HUR har fundet noget bedre at sætte dobbeltdækkere ind på end en til dels nytteløs linie). Men nogle der har nogle andre/bedre bud?

2005-06-02 11:24 i samme diskussion:
Undskyld stavefejlene og grammatikfejlene, det gik vidst lidt for hurtigt... ;-)

2005-06-02 11:55 i samme diskussion:
Ja, det er klart, det er svært at vide, men nu tænkte jeg mere på hvis man tog ud fra de linier der kører der nu... Men det var jo svært at vide ud fra det jeg skrev... 
 
Og det link der, tak for det.

 Connex - efter 16. HUR udbud (2005-05-31 08:02)
Jeg må sige, at jeg blev lidt overrasket da jeg stod ved hjørnet Valby Langgade/Gl. Jernbanevej og så en helt ny Jonckheere bus køre derudaf på linie 26. Det var omkring klokken 16.15/16.30. Dens internnummer var desuden 6361. Er der nogle der ved hvor mange af dem Connex har bestilt, der faktisk er modtaget i skrivende stund og hvilke linier de trafikerer hovedsageligt og selvfølgelig deres internnummer. 
Desværre havde jeg ikke kamera med, så jeg et billede må i undvære. Så der er jo ikke andet for end at jeg må stille mig ned i weekenden og vente på den kommer forbi endnu engang... ;-)

2005-05-31 11:06 i samme diskussion:
Ja, det var den. Dog 6350, men hva, det er jo samme type. Tak michaels. Jeg ved ikke med jer, men den er ikike lige noget for mig, men fedt den har lysdiode. Den ligner meget DAB på 2A. Jeg tror det er der Jonckheere har hentet inspiration fra... ;-)

2005-05-31 12:24 i samme diskussion:
nå ja, det er jo også rigtigt. Jeg havde godt nok ikke set de også kørter på linie 18, men det har du jo givet billedlig dokumentation for. Så osse bare lige den 26' er tilfældigt for enden af vejen, så stod jeg lige og ventede på den og straks udbrød jeg "Ah ha, Jonckheere!" til stor undren overfor forbipasserende... Ja, bliver man begejstret, så bliver man begejstret, altså.

 Overvurderet frekvens (2005-05-12 08:47)
Jeg ville bare høre jer om hvilken linie under HUR som i synes overordnet set har den mest overvurderede frekvens, muligvis også med hensyn til matriellet, i forhold til det faktiske passagertal? 
Jeg er bare lidt nysgerrig, men hey...! Ellers får man jo aldrig noget at vide, vel? ;)

2005-05-13 07:58 i samme diskussion:
Jamen Jef, hvis du da har lyst, vil du så ikke sige hvilke linier du synes har den mest undervurderede frekvens, selvom der jo er rimelig mange der kandidaterer til en titel...

2005-05-18 08:05 i samme diskussion:
Ja drømme, det kan man altid. 
Men der skal helt sikkert ske nogle ændringer for at de ikke slår sig selv helt ihjel med de høje priser og den dårlige betjening af forskellige steder. Selv her inde i byen er busdriften ringe. Og ude på landet er det osse ringe nogle/mange steder.

 Connex og Arriva bytter linjer (2006-02-20 08:28)
Og igen strejker chaufførerne hos Connex i Køge. Ja, da HUR er kommet med truslen om at inddrage buskørslen i Køge, hvis Connex ikke fik styr på kørslen i løbet af februar måned kan det ikke være en tom trussel mere, som der ellers er blevet snakket om herinde. Det ville undergrave HURs autoritet fuldstændigt, hvis de alligevel lod Connex slippe på trods af HURs advarsel.

 Busser, linjer og garager (2005-05-09 11:43)
Linie 16E og 18 er blevet sendt til Vasbygade, mens linie 13 er i Ejby nu.

 1271 (2005-04-18 09:51)
Jeg vil gerne høre om der er nogle der sidder inde med oplysninger og informationer om den nu udrangerede HT-vogn 1271, Volvo B10R-59/Aabenraa-ReBUS, der vist nok skulle være fra 1980 eller 1981. Og grunden til det lige er den, er at det efter min mening er den bedste bus der nogensinde har kørt for HT, ikke nogen anden, kun lige 1271. Mærkeligt måske, men ikke desto mindre er det min yndlingsbus.

2005-04-18 11:37 i samme diskussion:
Jamen, bare sådan lidt om det hele, f.eks. som du skrev at den var kommet til Polen, men tage dertil for en tur med den, ej, mon dog... Kun hvis jeg alligevel skal derned, så kan det da godt være...

2005-04-19 07:57 i samme diskussion:
Jo, det er det da, men Polen, Kim...? 
Det er bare lige et par kilometer for langt væk. ;-) Men skal jeg en dag derned, så vil jeg da kigge efter den. Tak for oplysningerne.

 300S (2005-03-29 16:53)
Er der nogle der har styr på om de busser i 300S' nye køreplaner der kører mellem Ishøj st. og Lyngby st. fortsætter til Kokkedal st./Nærum st. om de returnerer til Ishøj st.? Som f.eks. afgangen fra Ishøj st. kl. 6:35 med ankomst på Lyngby st. kl. 7:30. Er det den samme vogn der fortsætter til Kokkedal st. kl. 7:32 med ankomst kl. 8:08 eller er det den der fra Lyngby st. returnerer tilbage til Ishøj st. kl. 7:34 eller kl. 7:44 med ankomst på Ishøj st. kl. 8:27 eller kl. 8.37? 
 
Nu var dette bare et eksempel, jeg vil gerne høre om samtlige ture.

 Garageanlæg Valby (2005-03-01 10:03)
Hejsa allesammen. 
 
Jeg vil gerne høre nærmere om garageanlægget på Gammel Køge Landevej i Valby, ved I noget om det er blevet lukket eller hvad? Det ville jeg nemlig gerne vide, for jeg bor i Valby, men jeg har ikke været forbi i et stykke tid og nu har jeg længe undret mig over at der ikke er nogen buslinier der har Garage der mere? Og hvornår det er sket? 
 
Håber i kan give mig i et svar...

2005-03-01 10:48 i samme diskussion:
Okay, så det er alligevel noget tid siden... Er der nogen der ved hvorfor det blev lukket? Hvis de fleste af linierne er blevet flyttet til Vasbygade må der vel være trængsel der nu eller hvad? Linie 200S må jo så være en undtagelse, den blev jo overtaget af City-Trafik og flyttet til Avedøre. Er der planer om at benytte garageanlægget igen, eller skal det lukkes permanent?

2005-04-18 09:45 i samme diskussion:
Jeg mener ikke adressen er Blushøjvej, det er vist Gammel Køge Landevej 111 eller 114 eller noget i den stil... Men jeg er ikke helt sikker.

 Dobbeltdækkere i Kbh (2005-02-10 09:39)
Det med at der ikke er nogen stopknapper ovenpå er nu ikke helt rigtigt. Den røde linie der løber i loftet på 1. sal er nemlig en stopknap. Den er lavet sådan at man ikke kan sidde ned og trykke på den, så man først rejser sig når bussen holder ved stoppestedet, men istedet skal man trykke på den på vej ned mod dørene. Desværre virker det ikke efter hensigten, da jeg egenhændigt har erfaret, at det faktisk godt kan lade sig gøre at trykke på dem, uden at rejse sig pga. det lave loft. Med hensyn til komforten har jeg hørt fra forskellige chaufførere, at de ikke er så glade for at køre dobbeltdækkerne. Som passager skal man gerne undgå at sidde bagerst om sommeren i gulvplan, da der kan blive frygtelig varmt.

2005-02-21 09:57 i samme diskussion:
Desværre tror jeg ikke lige HUR tænkte sig nok om da de købte dobbeltdækkerne ind, meget beklageligt, men de kan jo ikke indsættes på særlig mange linier og det er jo, som det tidligere er blevet nævnt, ikke særlig smart at bruge dem på 65E, der er jo næsten ingen med. 
 
Mht. til kørsel på linie 34 og 19, tror jeg ikke de bliver sat ind der pga. det forholdvis begrænsede passagertal, og dog, når de kan finde på at indsætte dem på 65E, så hvorfor ikke på de to andre. 
 
Det ærgrer mig dog man ikke ser flere ledbusser i trafik, de kunne sagtens køre rundt i KBH for nogle år siden, så hvorfor ikke nu, der havde man dem jo bla. på den tids linie 11, de kunne sagtens køre på linie 2A måske eller en anden, Den har jo ikke de store sving, og det er jo reelt muligt at vende med dem ude i Kastrup, Ved Stationen.

 Lysdiodeskilte (2005-02-07 09:37)
Er der nogle der ved hvilke busser der har fået installeret lysdiode-skilte og evt. hvilke linier de normalt trafikerer?

2005-02-08 12:00 i samme diskussion:
Mange tak for hjælpen, det kunne da godt være jeg så skulle slå et smut forbi Roskilde en dag og tage en tur og et par billeder af dem.

2005-03-08 10:36 i samme diskussion:
Det virker dog lidt mærkeligt, synes jeg ihvertfald, at det kun er én der fik det installeret i første omgang, men man må jo mene det skal installeres i nogle flere af dem. Jeg så også 6335 her den anden dag, helt tilfældigt på Rådhuspladsen, før jeg fik læst det herinde, så jeg skulle da lige kigge på bussen en ekstra gang før jeg kunne konstantere, at det virkelig var lysdiode der var tale om...

 Herligt med et dansk forum (2005-02-04 12:42)
Ja, det er skønt med sådan et forum. Det har der været manglet. God fundet på, Thomas...

 2A (2005-02-08 12:05)
Ja, lad os nu se ad, her i Hovedstadsområdet er vi gode til at genbruge busser, så de dukker nok op på en eller flere linier efter 17. udbud hvis 2A ikke beholder dem alligevel, men jeg er enig, jeg ville heller ikke savne dem, det er simpelthen Busparkens sorte får hos Connex.

 Opdateret sidst:
26. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.