1001-1013
Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-11-27 23:06) | | Link | Er der nogle der kan give mig forklaringen på, hvorfor HUR, da de anskaffede Volvo B10LA-55-ledbusserne med Säffle-karrosseri, "navngav" dem fra 1001 af? Jeg mener, hvorfor ikke bruge nr. 1000? Og så ville jeg gerne høre om der er nogle der ved, hvilke linier de 13 busser trafikerer? Efter de ophørte på Linie 150S har jeg set dem på flere forskellige linier, men er der nogle der ved præcist hvilke? |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2005-11-27 23:30) | | Link | De kører på linje 173E, 184, 354, og 94N.. - Er dog usikker på om de stadig trafikere linje 94N.. De kører også på linje 150S på visse afgange i myldretiden, fordi at linje 173E - som deler vognløb med linje 20E, der ikk må køre med ledbusser - benytter nogle af 13,7 meter busserne fra 150S.. |
Sennahoj (skrevet 2005-11-28 00:06) | | Link | Sebastian: HUR??? Du mener vel Arriva!? |
Sennahoj (skrevet 2005-11-28 10:49) | | Link | Bus Danmark - ja....Som var ejet af Hovedstadsområdets Trafikselskab. Men at kalde Bus Danmark for HUR svarer vel lidt til at kalde en Scania Omnilink for en Leyland-DAB.... |
Claus Larsen (skrevet 2005-11-28 11:05) | | Link | Nu har jeg kørt hos Arriva i kokkedal og det er der 1001-1013 er garageret. Jeg kan fortælle at 1001 er en tællebus og ledbusserne bruges på 94N, o isærdel- les fredag-lørdag. Busserne som er 1998 er ved at nogle godt slidte kasser, med en hel del nedbrud tilfølge, men de har snart fået skiftet gearkassen i dem alle, så mang- ler man bare kølekapasiteten specielt om sommeren der koger kølevandet lystigt et forbrug på 15-20 liter vand om dagen er ikke usædvanlig, ud over det køre de faktisk rigtigt godt. |
Thomas de Laine (skrevet 2005-11-28 14:30) | | Link | Hvis vi nu skal være helt præcise, så var ejerne af aktierne i Bus Danmark de samme, som ejede HT, altså Københavns og Frederiksberg kommune og Københavns, Roskilde og Frederiksborg amt. Men HT ejede ikke Bus Danmark. |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|