Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Busbilledesider!

Busbilledesider!

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-04-27 15:24)| Link 
Jeg tror vidst vi alle sammen kan blive enige om, at det er pÃ¥ tide at ejere af diverse busbilledesider (Ja - SIDER) selvransager hjemmesiderne for brugervenlige billeder. 
Med viden om, at jeg selvfølgelig som altid får igen af samme skuffe, bevæger jeg mig alligevel ud i, at sige at jeg er godt tror af dårlige billeder. Vi har vel alle sammen øjne skulle man tro?.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-04-27 15:25)| Link 
tror = træt (Og det må man være med sådan en stavefejl ;) )

 Danish Ghauri (skrevet 2008-04-27 18:25)| Link 
Hmm du har nok ret men, det er lidt svært uden at der bliver nævnt specifikke navne desværre!!

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-04-27 18:38)| Link 
Ingen navne - Alle der ejer en hjemmeside bør bare kigge pÃ¥ sin hjemmeside og sine billeder igennem og tænke hvor relevante/irrelevante billederne er (: . 
Jeg finder det personligt ikke relevant at se en halv bus medmindre der er en mening. 
Til gengæld finder jeg relevans i en halv bus hvis der fx. er et stop, mange mennesker eller billedet fortæller en historie. 
Desuden har jeg lagt mærke til der er en del sider efterhånden hvor billederne er knap så heldige, uskarpe eller hvor der er lagt 58 billeder ind af samme bus.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-03 22:55)| Link 
Det må konstateres at folk ikke læser (hører) efter!

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2008-05-04 03:48)| Link 
Nu er der nok flere meninger om, hvad der er god hhv. dÃ¥rlig billedkvalitetet. 
 
Sæt dog nogle nogle hjemmesidenavne på din kritik i stedet for denne generelle kritik af alle hjemmesider, som der vel ikke rigtigt er nogen der kan forholde sig til....

 Finn Jensen (skrevet 2008-05-04 11:20)| Link 
"ikke læser (hører) efter"? 
Jo da Jef, - men du kan ikke forlange, at man uden videre kan gÃ¥ en hel billedsamling igennem. 
Revision af billedindholdet foregår løbende, - om det tager en uger eller flere måneder at komme igennem det hele er jo irellevant.

 Finn Jensen (skrevet 2008-05-04 12:59)| Link 
Rettelse! 
Jeg mener selvfølgelig: 
"..., - om det tager en uge eller flere måneder at komme igennem det hele, er jo irellevant."

 Søren Andersen (skrevet 2008-05-04 13:30)| Link 
Ã…rsagen til at der er kommet sÃ¥ fÃ¥ kommentarer skyldes mÃ¥ske, at folk blot har rystet pÃ¥ hovedet af dit indlæg. Hvad er det der gør, at du tror, du skal diktere retningslinjerne for udseendet pÃ¥ de billeder, som folk lægger ud pÃ¥ deres private hjemmesider? 
 
Hvis ikke du bryder dig om at se halve busser, kan du jo lade være med at kigge, og hvad angÃ¥r sider med mange billeder af samme bus, er det sÃ¥mænd sÃ¥ enkelt, at den der betaler for hjemmesiden afgør, hvad der skal lægges ud - og jeg tror ikke pÃ¥, at du betaler for alle de sider, som der eksempelvis er adgang til fra denne side. Ergo bør du nok revidere dit syn pÃ¥ dine beføjelser, hvad andres busbilleder angÃ¥r. 
 
Er dit indlæg i øvrigt blot ment som en provokation, synes jeg også, at antallet af kommentarer siger alt om dit forehavende. Noget kunne tyde på, at folk ikke gider beskæftige sig med det, når det er så uberettiget som det er tilfældet.

 Finn Jensen (skrevet 2008-05-04 22:15)| Link 
En almen kommentar til debatten. 
 
Jefs indlæg rummer en del sandheder, men serveringen af disse kan mÃ¥ske mÃ¥ske virke lidt stødende. 
Jeg indrømmer da blankt, at jeg blev noget irriteret, da jeg læste det igennem, " SÃ¥ er smagsdommeren pÃ¥ banen igen..;-)". 
Man skal være meget forsigtig med at gøre sig til dommer over, hvad der er gode eller dÃ¥rlige billeder. 
 
PÃ¥ den anden side, kommer der da nogle regulære svipsere med en gang imellem.  
Ja og nogle helt klare gentagelser, hvad der kan virke meget kedsommeligt. 
 
Der kan ogsÃ¥ forekomme halvdÃ¥rlige billeder. - Men de kan dog fjernes igen, nÃ¥r man fÃ¥r taget et bedre. 
 
Og op til flere billeder af den samme bus. Tja, der er noget der hedder forskellige vinkler, eller omgivelser eller beskiltning, ja i det hele taget mange argumenter for gentagne billeder en bus. Jeg kunne levende forestille mig et tema "Se en bus pÃ¥ 100 forskellige mÃ¥der". 
Et billedarkiv skulle helst være en levende organisme, der vokser og ændrer sig løbende. 
 
Men jeg har dog som en konsekvens fjernet over 100 billeder fra Rutebilstationen.dk de seneste dage!! 
 
Så den dybere mening i Jefs indlæg er helt OK, men hvorfor skal det serveres så irriterende?

 Christian Paulsen (skrevet 2008-05-05 11:21)| Link 
Jeg kan kun give Finn helt ret! Man kan se Jefs indlæg som et gedigent spark bagi - eller et spark i løgene. Man vælger selv hvordan indlægget fortolkes! 
 
Dog skal man hellere ikke glemme, at det her er jo ikke en fotoklub med fokus pÃ¥ æstetik og kunstnerisk indtryk. Først og fremmest gælder det dokumentariske nÃ¥r man tager billeder af busser - og derfor kan man da opleve fem billeder af samme bus. 
Spørg man mig som fotograf - sÃ¥ vil jeg dog netop efterlyse lidt mere kritisk selvransagelse.  
Fint nok - at man tager 117 billeder af samme bus, men istedet for at smide hele bunken pÃ¥ nettet - sÃ¥ udvælg et - højest to(hvis der er tale om en speciel detalje!) billeder.  
 
Tænk altid på modtageren - når I lægger billeder op. Det tager tid at bladre alle 117 billeder igennem! Og det er især trættende hvis de fleste billeder blot er gentagelser - eller er rystede så man ikke kan se hvad det er for en bus man har taget et billede af.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-05-05 20:31)| Link 
Hvad jeg kan læse i det her, er at de fleste er enige i kritikken. 
Selvfølgelig kan ingen kører hele samlingen pÃ¥ flere hundrede eller tusinde billeder igennem, men det var da en idé at glo billederne igennem før man lægger noget ud, som man senere fortryder. 
Jeg er stødt pÃ¥ rigtig mange billedesider pÃ¥ det seneste, hvor kvaliteten - i mine øjne (bevares Søren, janteloven skal helst dikteres) - er elendig. Men jeg skal da ikke kunne sige om nogle føler sig inspireret af 75 billeder af en front, en dør og modlys. Hver sin lyst! 
Jeg havde bare en forhÃ¥bning om at diverse dygtige fotografter og hjemmesideejere kunne se positivt og konstruktivt pÃ¥ kritikken. Men som sÃ¥ mange gange før, sÃ¥ bliver man skudt ned, hver eneste gang man tør være lidt rapkæftet. Hvilket selvfølgelig ikke stopper mig. Jeg kaster verbalt op, nÃ¥r jeg mener der er grund til det. OgsÃ¥ selvom der altid er 2-3 selvfede hævnere der lige skal fortælle mig, at uanset hvor meget ret jeg har, sÃ¥ skal jeg ihvertfald ikke kritisere andre eller komme med gode rÃ¥d. Man skal helst lade grimt forblive grimt! 
Af gode grunde nævner jeg ikke billedesider her, da folk ikke skal have en grund til at føle sig hetzet. 
Og bare lige for de svarende parters grund her, så er der intet personligt i sætningen "selvfede hævnere" - Det er fra tidligere debatter både med mig og andre indblandet. Så no bad feelings der (; . Jeg er bare ærlig i det. Og derfor syns jeg at det er helt okay, at andre har et modsat syn på det og markere det!

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-05-06 01:14)| Link 
Selvfølgelig har Jef ret i sine pointer. Det kan være meget irriterende at skulle støde på så mange af de samme billeder eller glo 20 billeder igennem for at finde 2 gode. Men det er måden, du siger det på, Jef, jeg tror de andre er lidt ude efter her, ikke indholdet. For indholdet af din kritik er god nok og der er slet ikke noget til den. Men man må huske på, at selvom du sidder og smiler mens du skriver et indlæg som det, der startede denne debat, så kan vi andre ikke se det og vil måske derfor opfatte det som om du kritiserer alle andre på alle punkter. Og jeg ved godt, at det på ingen måde forholder sig sådan, men det er næsten en lige så stor kunstart, at udtrykke sig klart gennem tekst, som det er at tage et rigtig godt busbillede ;-)

 Christian Paulsen (skrevet 2008-05-06 12:46)| Link 
Nu kan man mÃ¥ske sammenligne Jef med en vis Thomas Blachman. 
Man kan pÃ¥ intet mÃ¥de sætte et spørgsmÃ¥ltegn ved deres viden, men derimod pÃ¥ deres kontroversielle mÃ¥de at sige tingene pÃ¥. 
 
Jeg mÃ¥ ærlig indrømmet at jeg synes det er fedt der er nogle som tager fat pÃ¥ "koglerne" og siger sandheden lige ud af posen. 
Stor respekt for vores helt egen "Thomas Blachman"! :-)

 Sennahoj (skrevet 2008-05-06 13:13)| Link 
Hvem fanden er Thomas Blachman? ;-)

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-05-06 13:16)| Link 
Hahahaha

 claus larsen (skrevet 2008-05-07 20:33)| Link 
jeg er enige i at der figurere mange busbilleder pÃ¥ div. hjemmesidder som er total hÃ¥bløse, men nÃ¥r det er sagt synes jeg at billeder af busser skal tages fra dørsiden bÃ¥de bagfra og forfra da det giver et bedre indtryk af bussen, men selvfølgeligt kan der være undtagelser f.eks. mange gange turistbusser som holder an en spændende bygning o.s.v. 
Hilsen claus Chf. Holte Turist

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
7. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/820
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.