Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Finn Jensen

Information om Finn Jensen

Registreret medlem siden 12. juni 2007.

Finn Jensen har skrevet følgende indlæg i forummet:

Busbilledesider! (2008-05-04 11:20)
"ikke læser (hører) efter"? 
Jo da Jef, - men du kan ikke forlange, at man uden videre kan gå en hel billedsamling igennem. 
Revision af billedindholdet foregår løbende, - om det tager en uger eller flere måneder at komme igennem det hele er jo irellevant.

2008-05-04 12:59 i samme diskussion:
Rettelse! 
Jeg mener selvfølgelig: 
"..., - om det tager en uge eller flere måneder at komme igennem det hele, er jo irellevant."

2008-05-04 22:15 i samme diskussion:
En almen kommentar til debatten. 

Jefs indlæg rummer en del sandheder, men serveringen af disse kan måske måske virke lidt stødende. 
Jeg indrømmer da blankt, at jeg blev noget irriteret, da jeg læste det igennem, " Så er smagsdommeren på banen igen..;-)". 
Man skal være meget forsigtig med at gøre sig til dommer over, hvad der er gode eller dårlige billeder. 

På den anden side, kommer der da nogle regulære svipsere med en gang imellem.  
Ja og nogle helt klare gentagelser, hvad der kan virke meget kedsommeligt. 

Der kan også forekomme halvdårlige billeder. - Men de kan dog fjernes igen, når man får taget et bedre. 

Og op til flere billeder af den samme bus. Tja, der er noget der hedder forskellige vinkler, eller omgivelser eller beskiltning, ja i det hele taget mange argumenter for gentagne billeder en bus. Jeg kunne levende forestille mig et tema "Se en bus på 100 forskellige måder". 
Et billedarkiv skulle helst være en levende organisme, der vokser og ændrer sig løbende. 

Men jeg har dog som en konsekvens fjernet over 100 billeder fra Rutebilstationen.dk de seneste dage!! 

Så den dybere mening i Jefs indlæg er helt OK, men hvorfor skal det serveres så irriterende?

Midttrafik bus i nye klæder... (2008-04-23 22:26)
Busfarven er ikke en ny Midttrafik farve. 
Bussen er en demobus og farven er bestemt af Vest.

Busdatabase på danskebusser.dk (2007-10-21 17:59)
Hej Keld! 

Flot! - Det ser rigtig godt ud.  
Et værktøj, som jeg tror, vi er mange som kommer til at bruge.

Veolia er ikke = Arriva (2007-10-30 17:33)
Ja, også i det østjyske er omnummerreringen i fuld gang. 

Eks. idag hvor vognene skilter med det nye og det gamle nummer. 

Veolia 7556 -> Arriva 8753 
Veolia 2697 -> Arriva 8693 
Veolia 7526 -> Arriva 8763 
Veolia 2646 -> Arriva 8644 

Og denne med hele tre numre på en gang: 

Arriva 105 -> Veolia 7538 -> Arriva 8739 

Natbuskørsel i Grenaa (2007-08-26 16:21)
I forbindelse med Global Music Festival i Grenaa, var der lørdag d. 25. august oprettet en særlig natbuslinie:  

Markedsgade (stoppestedet ved rådhuset)- Havnevej - Søgade - Kystvej - Hotel Helnan Marina. 

Der var afgange kl. 0:00, 0:30 og 1:00 fra Markedsgade. 
Og fra Helnan kl. 2:00, 3:00 og 4:00. 

Ruten blev kørt af Todbjerg Busser's DAB-Silkeborg 11-860S - fra 1992.  
(Cito'en var endnu en gang brudt sammen) 

Bent Thykjær bus 155 (2007-08-18 17:23)
Nu skal man altså passe på ikke at generalisere. 
Vi er jo ikke alle perfektionister, så der må da blive plads til nogle "skæverter" ind i mellem. 

"Alle ved da, at system modellen ikke er bygget i 1994!" 
Det vidste jeg f.eks. ikke! 
;-) 

Museum for rutebiler i Ryomgård (2007-08-15 20:30)
"Torsdag aften kan alle interesserede derfor følge med på en rask gåtur på Industrivej i Ryomgård med start fra parkeringspladsen foran Ryomgård Hotel kl. 18.00.  

Rutebilejer Morten Jørgensen, De Grå Busser, har sagt ja til at vise sit nye rutebilmuseum. Museet er i sin vorden i to store nybyggede haller for enden af Industrivej. Her bliver deltagerne også budt på en forfriskning. 
Senere bliver der også lejlighed til at kigge indenfor hos Djurslands Jernbanemuseum i den gamle remisse." 
(Lokalavisen Nord- og Midtdjurs - Lars Norman Thomsen) 

2007-08-17 11:11 i samme diskussion:
Så er der lagt en række billeder op fra besøget i Ryomgård på: 

http://www.rutebilstationen.dk/tema-graamuseum.php 

Chaufførmangel (2007-08-16 07:03)
Også på Djursland: 

"Aflyste busser skaber vrede - 16. aug. 2007 06.54 Norddjurs  

Det kræver tålmodighed at være buspassager på Djursland for tiden. Selskabet Veolia, som kører på mange af de østjyske ruter har stadig problemer med at overholde køreplanerne........." 

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Norddjurs/2007/08/16/062726.htm

2007-08-25 09:12 i samme diskussion:
DR Østjylland her til morgen: 
"Mange busser aflyst 
På grund af sygdom og chaufførmangel har busselsskabet Veolia aflyst 13 afgange i dag. 
I går aflyste Veolia 35 busafgange på grund af sygdom." 

2007-08-26 16:04 i samme diskussion:
Stadig mange aflysninger hod Veolia i det østjyske i følge DR-østjylland og MT: 

Veolia aflyste mange morgen- og formiddags afgange med linierne 103, 306 og 331 i Odderområdet. 
Og ligeledes en række eftermiddags- og aftenafgange på linie 123, 212 og 361 på Djursland.

2007-08-27 17:55 i samme diskussion:
Ja og stadig hos Midtrafik/Veolia: 
Aflyste afgange på linie 121 
16.24 og 19.39 fra Ryomgård samt 17.40 og 20.55 fra Århus. 

2007-08-28 21:25 i samme diskussion:
Tirsdagens aflysninger hos Veolia/Østjylland 
har været på på ruterne 121, 122, 352 og 361, som alle løber på Djursland.

2007-09-01 11:56 i samme diskussion:
September er indledt med adskillige aflysninger på linie 103, 121 og 252 ifølge Midttrafik's hjemmeside!

2007-09-08 09:34 i samme diskussion:
Stadig masser af aflysninger i Østjylland. 

Og så er der oven i købet fejl i informationerne på Midttrafiks hjemmeside som det kan ses her:

2007-09-18 15:59 i samme diskussion:
Aflysningerne i Østjylland fortsætter ufortrødent. 
Og i forbindelse med at Odderbanen ligger stille, og at Midttrafik annoncerer med at ville forstærke buskørslen til Odder virker nedenstående klip fra Midttrafiks aflysningsside sikkert meget underholdende på Odder-pendlerne, hvor de oplyses om at linie 119 nu udover IKKE at betjene Hornslet heller ikke vil betjene Odder! 

Kampen for en ren busbillede jagt! (2007-07-27 11:40)
Hvis kritikken er møntet på undertegnede, så har jeg følgende kommentarer: 

Jeg har ingen bad feeligs af den grund, - og er som regel altid modtagelig for positiv kritik 

At have den største samling er absolut ikke mit mål. 
Hvad jeg lægger op, er et forsøg på at delagtiggøre andre i mine billeder. 
I første runde lagde jeg et udvalg af de billeder op, jeg havde fotograferet i tidens løb. 
Heraf også en del meget uskarpe billeder scannet ind fra papirbilleder (har netop i dag lagt en ny bunke af disse op). 

Jeg ser offentligørelsen af billeder mere som en slags dokumentation, end som en fremlæggelse af fotografiske færdigheder. 

Hvis der med dubletteter, menes billeder af den samme bus, så er det også med fuldt overlæg (som regel;-), igen et spørgsmål om dokumentation. 

At der nu ind imellem kommer væltende bunker ind som skidt fra en spædekalv, skyldes at jeg i år er gået på delvis efterløn og derfor har lejlighed til at dyrke fotograferingen noget mere. 
Af de billeder jeg tager, er det dog kun en begrænset del, som bliver lagt op. 

Men bare rolig, der er især i vinterperioden lange perioder, hvor jeg ikke får taget et eneste billede. 

Venlig hilsen 
Finn

Nye busser ved Abildskou (2007-06-17 12:05)
På Bus Center Vest, kan jeg under brugte busser se to Abildskou-busser. 
En Neoplan samt en Bova.

Hvem køber Veolia?? (2007-06-12 21:05)
Jeg hørte i dag fra nogle af Wulff's chauffører, at der skulle været noget under opsejling. Arriva, Abildskou og tyske Autokraft skulle være i gang med at strikke en overtagelse sammen. 
Er der nogen af jer, som ved mere derom?

Opdateret sidst:
4. maj 2008

Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt

Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.