Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Bent Thykjær bus 155

Bent Thykjær bus 155

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Jan Esbersen (skrevet 2007-08-18 13:03)| Link 
Thykjær bus nr. 155 er kommet til Viborg omrÃ¥det og køre. 
Den kører bl.a. en fast tur pÃ¥ rute 914x Viborg-Ã…rhus og retur om fredagen.Det har har jeg fra chaufføren der kørte turen fra Ã…rhus til Viborg i gÃ¥r aftes.Han kunne ogsÃ¥ fortælle at bussen er fra 1994. 
 
Jeg har ogsÃ¥ set samme bus køre pÃ¥ rute 64 og 65. 
 
Hvornår er bussen kommet til Viborg?

 Mugge (skrevet 2007-08-18 13:29)| Link 
I forbindelse med at Thykjær tabte linie 109 i Ã…rhus. 
 
Bussen er AAA-blÃ¥ endnu og er forøvrigt en B10M-60/Aabenraa med Säffle system karosseri. Nummerpladen er RL 90 804. 
 
Bussen er fra Maj 2000!

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2007-08-18 14:02)| Link 
Igen et kendt eksempel på at man videregiver viden ukritisk. Især når man selv kan tjekke noget så simpelt som en nummerplade!

 Thomas de Laine (skrevet 2007-08-18 14:39)| Link 
Inden du kommer for godt i gang Christian: Jan kendte jo ikke nummerpladen, den stÃ¥r først i Mugges indlæg. Og han videregiver ikke oplysninger ukritisk - han skriver netop, at de kommer fra chaufføren. Det er vel ikke værre, end at du refererer til et "rygte" om Silkeborgs bybusser i emnet http://myldretid.dk/forum/emne/643. 
 
Pointen med dette indlæg er, at folk også lige skal have en chance for at stille et spørgsmål uden at blive overfuset.

 Mugge (skrevet 2007-08-18 14:45)| Link 
Netop Thomas, derfor valgte jeg også at fylde mit indlæg med fakta om bussen, i stedet for kun at besvare det oprindelige spørgsmål.

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2007-08-18 15:42)| Link 
Jeg er ret målløs over din kommentar! Jeg er hermed udmeldt af dette forum.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-08-18 15:54)| Link 
Jeg kan altsÃ¥ godt se Christians pointe her i debatten.. 
At buschauffører videregiver oplysninger de tror er sande, og sÃ¥ viderefører andre mennesker der tror pÃ¥ det historierne herind.. Alle ved da, at system modellen ikke er bygget i 1994! 
 
Hvor mange gange har vi ikke hørt en chauffør sige (no offence) at "Den her bus er 25 år gammel" og så er det altså en serie 12 man snakker om..

 Finn Jensen (skrevet 2007-08-18 17:23)| Link 
Nu skal man altsÃ¥ passe pÃ¥ ikke at generalisere. 
Vi er jo ikke alle perfektionister, sÃ¥ der mÃ¥ da blive plads til nogle "skæverter" ind i mellem. 
 
"Alle ved da, at system modellen ikke er bygget i 1994!" 
Det vidste jeg f.eks. ikke! 
;-) 

 Jakob L. N. Christensen (skrevet 2007-08-18 17:42)| Link 
Ja jeg gÃ¥r altsÃ¥ heller ikke vildt op i smÃ¥ ting, man kan ogsÃ¥ blive for nørdet... 
MÃ¥ske derfor mange nørder inden for de forskellige "nørdfag" ikke ved hvordan en kvinde ser ud!? 
 
Der er dem der slynger om sig med "klÃ¥ge" ord, fordi de selv mener de er kloge  
 
SÃ¥ er der os andre mindre vidende som sÃ¥ skal slÃ¥s ihjel fordi vi Ã¥benbart er for dumme til at være bus nørder... 
 
Hvis Jan ikke ved det, kan han jo kun videre give det han har hørt... Så klap lige hesten venner ;)

 Thomas de Laine (skrevet 2007-08-18 18:40)| Link 
Det er en god pointe, at man ikke bare skal tro pÃ¥ alt, hvad chauffører siger. De er bestemt ikke alle sammen eksperter i busser. 
 
Med hensyn til "Alle ved da, at system modellen ikke er bygget i 1994!": System 2000 er skam bygget i 1994, og også tidligere. Linjebus 6000 og 6100-6102 fra 1992 var også System 2000. :-)

 ZF Thomsen (skrevet 2007-08-18 23:03)| Link 
Så hvad kan vi så få ud af det...... vi skal heller ikke tro på alt hvad der bliver skrevet her i forumet, selv om det ikke er en BusChauffør der har skrevet det !!!!!!!!

 Thomas de Laine (skrevet 2007-08-19 01:40)| Link 
Præcis.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-08-20 00:17)| Link 
System modellen er sÃ¥vidt jeg ved ikke leveret som højgulvs 12meter landevejsbus i 1994.. 
Jeg er udemærket godt klar over Linjebus ledbusserne fra 92' - som var højgulv. 
 
Jeg har ikke særlig meget tilovers for den der enhedsliste-kommunistiske rødstue snak med at alle skal være ens, og alle skal have lov til at udfolde sig uden hemningener.. Man skal ikke gÃ¥ og plapre ting der ikke passer.. SÃ¥ jeg vil erklære mig uenig i standpunktet om at der skal være plads til skæverter.. 
Sandheden skal fortælles, ikke en jeg-tror-nu-nok-det-er-sÃ¥dan-det-er-hed.. 
 
Jeg er perfektionistisk nørdet, jeg ved hvordan en kvinde (og et diskotek) ser ud ;)

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2007-08-20 00:39)| Link 
Den første Aabenraa-byggede Volvo B10M-60 med system2000 blev leveret i 95 til Voldum Busselskab. Før det blev der leveret bÃ¥de 12 og 18 m Säffle-byggede system2000 B10M-busser til Ã…S (18m) og Linjebus (begge dele). SÃ¥dan er det... 
 
Hvad al det bavl om fejl har med Enhedslisten eller Kommunisterne at gøre ved jeg dog ikke? SÃ¥ vidt vides gÃ¥r ingen af disse partier ind for at folk skal være ens eller at de skal lyve... 
 
(Mon ikke det er tid at lukke den her, Thomas?)

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-08-20 09:34)| Link 
Den første System 2000 leveret til Danmark i 12-meters udgave var Linjebus 8000/MV95788 fra 1992.

 Fjord-Jesper (skrevet 2007-08-20 10:08)| Link 
Så vidt jeg ka se har Jan ikk nævnt hvilken model det var blot at Chaufføren nævnte den var fra 94, Men Jan det vil dog hjælpe en del hvis du fremover skrev hva busmærke de forskellige entrapenøres busser er

 Thomas de Laine (skrevet 2007-08-20 11:35)| Link 
Jeg følger opfordringen, og lukker emnet her. Stram styring med information har jo historisk set været en del af kommunistiske regimer! ;-)

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
20. august 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/645
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.