Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Christian Hebell Paulsen

Information om Christian Hebell Paulsen

Registreret medlem siden 8. december 2006.

Christian Hebell Paulsen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Nye busser til 600S fra oktober 2008 (2008-02-27 17:54)
Er der lidt flere oplysninger end bare "VDL"? Jonckheere, Bova eller...?

2008-02-29 23:31 i samme diskussion:
13,7 meter busser har været i Danmark siden 1999 for både regional- og bybussers vedkommende.  
Gamle og nu hedengangne Combus var de første til at indsætte 13,7 meter busser heroppe i Nordjylland på bla. rute 202(svarende til rute 101 i Århus) i maj 1999 og Aalborg Omnibus Selskab var de første til at indsætte 13,7 meter bybusser i Aalborg i efteråret 1999.  
 
Nåhh...nok for off topic i denne tråd. ;-) 
Det bliver herligt at se Jonckheere SB4000 på 600S. Endda i 13,7 meter-størrelsen! :-D 
Ved man mere om hvilket gearsystem de leveres i?

 Hvori består fascinationen egentlig? (2008-02-14 10:16)
Jeg undrer mig blot over, at nogen undrer sig idet hele taget. 
Der er sgu da folk der tager billeder af sportsvogne og arkitekturelle bygninger osv. Her er det åbenbart helt i orden at man tager billeder af sådanne. Men busser? Så står halvdelen af allerede. 
 
En anden myte er at hvis man er busnørd så kan man hele køreplanen udenad. Jeg kan dårlig nok køreplanen for Aalborg i detaljer. Men folk har nogle gange en eller anden forudindstillet betragtning af nørder eller entusiaster i det hele taget. 
 
Jeg går op i det som en sund fritidsbeskæftigelse, hvor jeg kan slappe af og tænke på noget andet - især efter en hård arbejdsdag. Behøver man at forklare det nærmere?

 Vendingen trainsurfing får en helt ny betydning... (2008-02-13 09:22)
Nej, det er kun DSB som tilbyder det mellem København og Korsør. End ikke Arriva Tog har planer om at lancere trådløs internet. Spørgsmålet er jo også om folk her til lands gider delvist statsfinanseret Wi-Fi i togene, når man snildt kan have sin egen lille Turbo-3G-dongle med. I modsætning til alm. Wi-Fi skal donglen bare puttes i USB-stikket på den bærbare og *vupti* så er man på nettet.

2008-02-14 14:01 i samme diskussion:
Koster det noget at være koblet op på Hotspot i toget mellem København og Korsør? 
 
Jeg har også hørt, at Turbo-3G-donglerne(mest Telias!) skulle være ret ustabile, idet man deler en mere spinkel forbindelse ift. de kendte WLAN-forbindelser. Men omvendt er folk stærkt begejstrede for de små plasticdimser fra 3 og Telia. De kan jo bruges til andre ting, iflg. en 3-teaser på TV3. ;-)

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-02-07 14:16)
Politiken.dk har for lidt siden bekendtgjort flg. fra Movia: 
 
Concordia overtager 400S og 300S fra Arriva. Der indsættes nye miljørigtige busser fra oktober. 
 
Fjordbus beholder 600S - her vides ikke om man skifter busserne ved denne lejlighed, men mon ikke de gør dette. ;-) 
 
Arriva skulle have vundet tre linier og lidt ekstra i Hillerød. Hvilke fik jeg ikke lige fat i. 
 
Nogen der ved mere om det nye selskab - Concordia?

2008-02-07 14:16 i samme diskussion:
Glemte selvfølgelig lige linket til historien på politiken.dk: 
 
http://politiken.dk/erhverv/article468689.ece

2008-02-07 14:22 i samme diskussion:
Movias pressemeddelse: 
 
http://www.movia.dk/bagomos/Presserum/Pressemeddelelser/aktuelle/Pages/NyBusoperator.aspx

2008-02-08 02:27 i samme diskussion:
Har Concordia i det hele taget et godt ry i udlandet? De er forhåbentligt ikke et nyt "Arriva", nu hvor de skal overtage 300S og 400S fra netop Arriva. Jeg tror mildt sagt kunderne vil blive meget skuffede, hvis de i løbet af et par år igen skal have paraplyen med når de skal tage linie 300S. 
 
# Fjord-Jesper & Danish Ghauri - Vent & se. Det skal nok blive afsløret HVAD Concordia/ex-Swebus sætter ind på deres nyvundne ruter til oktober. ;-)

2008-02-08 14:09 i samme diskussion:
Jeg skal til Kgs. Lyngby om en uges tid. Så kan jeg lige orientere mig med mit Leica, om der stadig skulle være eventuelle ledbusser på 300S den dag. 
 
# Preben - Der er logik i det Jef skriver. Det er sket før at "underskudsforretninger" prøver med lav pris og høj kvalitet selvom de enkelte trafikselskaber skriver noget andet. Generelt er folk trætte af Arrivas "service" på 300S. Men derfor vil mundvigene ikke nødvendigvis bøje opad, når Concordia overtager bla. 300S til oktober. Det må tiden jo så vise!

2008-02-27 17:52 i samme diskussion:
Lad mig gætte: Nye Volvo B7RLE el. B12BLE-63 proppet med ZF-gear og som hopper fra hinanden efter et års penge.  
Joh...der er "nye" tider på vej til 300S og 400S. :-P

 Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden) (2008-02-04 12:50)
Jeg har kun prøvet at køre med Jonckheere en gang på linie 68 mellem Lyngby og Buddinge. 
De er ikke noget særligt - faktisk kørte den bus jeg var med, som en Volvo B10BLE-63/Aabenraa ville gøre det i Aalborg. De af jer som har været i Aalborg ved sikkert hvad jeg mener. ;-)

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-02-21 10:26)
Pga. en brand i et Consol Sol-center på Frederikssundsvej ved Husum Torv holder otte busser stille. Disse kører på linierne 5A og 350S.

2008-02-21 11:07 i samme diskussion:
Kl. 11 ophævede politiet igen afspærringen af Frederikssundsvej ved det delvis nedbrændte solcenter.  
Busserne på linierne 5A og 350S kører igen - dog lettere uregelmæssigt i den første tid.

2008-03-01 13:06 i samme diskussion:
Hvor er Movia dog optimistiske(og måske lidt naive)!  
"Hen på eftermiddagen..." skal nok tolkes alt efter hvor umulige demonstranterne bliver til demo'en i eftermiddag.  
Et godt bud vil være "...langt ud på aftenen" i stedet. :-)

 Bent Thykjær bus 155 (2007-08-18 14:02)
Igen et kendt eksempel på at man videregiver viden ukritisk. Især når man selv kan tjekke noget så simpelt som en nummerplade!

2007-08-18 15:42 i samme diskussion:
Jeg er ret målløs over din kommentar! Jeg er hermed udmeldt af dette forum.

 PanBus / AK-busser vinder kørsel i Silkeborg (2007-08-18 11:40)
Der har været rygter om at det skulle blive Volvo B7RLE/Carrus - jf. den demobus som Pan Bus havde kørende i juni mdr.

 Chaufførmangel (2007-08-13 23:55)
Det kan være et problem med "glade" mennesker der vil hjem fra byen. 
For et par år siden strejkede buschaufførerne heroppe - men kun på de natbuslinier som ankom og afgik fra Nytorv i Aalborg pga. STORE problemer med føromtalte "lystige svende" som "kraftedermame vil hjem NUUU!!!". 
 
Men det er jo heldigvis ikke alle som skal med natbus hjem og ikke kan finde ud af at opfører sig eksemplarisk. :-)

2007-08-17 11:29 i samme diskussion:
Man kan jo håbe at problemerne i Østjylland og i hovedstaden kun er midlertidige. 
Heroppe i Aalborg havde man også store problemer med aflyste afgange hos både Arriva og City-Trafik sidste år pga. chaufførmangel.  
Men begge steder forsvandt problemerne heldigvis. 
 
Det er åbenbart meget svært at få folk til at lade sig ansatte som chauffører pga. eksemplevis lønforholdende og arbejdstider. I hvert fald giver det meget store problemer for trafikselskaberne at få folk til at tage bussen, når den ikke en gang kommer - fordi man ikke har nok chauffører hos selskaberne. 
 
Den visdom som regionrådsformand Carl Holst fra Region Syddanmark kommer med at få flere bilister til at tage bus og tog tror jeg ikke ret meget på. Staten skal simpelthen investere meget mere i den kollektive trafik og bilismen bliver nødt til at sluge flere grønne afgifter - hvis vi også har en bæredygtig kollektiv trafik om bare en 10-15 år fra nu.

 Fremvisning af Netbus 8444 for Movia (2007-08-13 23:56)
Toftegårds Plads er et offentlig sted, hvor det ville vække opsigt hvis du dukkede op iført kamera og ellers ingenting. ;-) 
 
Så fyr du bare løs! :-)

2007-08-14 14:41 i samme diskussion:
Velsagtens til div. informationer fra Movia. Måske med ordlyden: "Denne bus er den eneste som pt. kører på linie 5A. Bussen er i forvejen kun 30 minutter forsinket og kører kun til Nørreport Station. Hvordan De ellers kommer videre er op til Dem selv. Fortsat go' dag - Movia". ;-)

 Ekstrakørsel til Ullerup Marked (2007-08-10 21:17)
Tjahh...det er ikke usansynligt at 2104, 2108 og 2112 skal tilbage til Aalborg. Men omvendt kunne det også være at de bliver i København med salg for øje.  
De nævnte busser bruges normalt i Aalborg som enten reservebus på metrobus 1 eller som ekstrakørsel på linie 12 og 18.

 Fjordbus 7427 i Jylland nu? (2007-08-05 09:04)
Ka' det passe at bussen var ude for en alvorlig busulykke og derefter genopbygget og solgt til City-Trafik?

 AK Busser (2007-07-29 14:37)
Jeg har hørt/læst at omfarvningen først sker når busserne efterhånden skiftes ud. Og da Peter rigtigt nok skriver at Midttrafik ikke har bestemt sig til en endelig blå farve, så kan der gå et godt stykke tid endnu. 
 
Jeg tror hellere ikke at man skifter internnumrene ud endnu. AK Busser skal først overtage selskabet og det sker ikke før i morgen officielt.

2007-07-31 12:58 i samme diskussion:
Der er åbenbart problemer med at komme ind på business.dk lige i øjeblikket. 
 
Nåh...men så kan jeg da smide et link ind her fra Viborg Stifts Folkeblad om sagen: 
 
http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070731/VIBORG/707310025/1071/VIBORG

 Kampen for en ren busbillede jagt! (2007-07-27 09:49)
Her kan jeg vist godt tillade mig at være enig med den gode hr. Pallavicini. :-) 
Men jeg har også lært at man åbenbart tier stille for der er enkelte af disse hjemmesideejere som desværre ikke tåler kritik af deres billeder i mange situationer absolut ikke er egnede til at lægge ud på nettet. 
 
Jeg savner derfor i lighed med Jef en ordentlig selvkritik. Prøv at spørge jer selv - "Hvorfor tager jeg billedet?". 
Spørgsmålet er nemt...forhåbentligt. 
Vi er vel alle interesserede i at kunne vise et ordentligt "virtuel bevis" hvis man f. eks. savner oplysninger på en bus man lige har stødt på med sit kamera.  
 
I mange tilfælde har jeg også på enkelte hjemmesider observeret at uskarpe eller dubletter i høj grad bliver smidt ud på hjemmesiden. Tænker I ikke på at det formentligt optager for megen plads på serveren? Eller tænker I mere på at være med i et race om at have den største samling af busbilleder i DK? Også her gælder det om at være kritisk i sine overvejelser.

2007-07-27 11:42 i samme diskussion:
Det vil jeg give dig ret i, Jakob.  
Også jeg (og sikkert endnu flere) har taget billeder - som man nok i dag ikke aner hvad der er op eller ned. Man har bare taget det. 
 
Nej, jeg vil bestemt ikke diktere folk hvordan de præcis skal tage billedet. Jeg vil dog bestemt mene at opdager man en ny B7RLE uden yderligere identifiktation og man vil gerne have nogle flere oplysninger - så hjælper det ikke noget hvis man kun har taget en bid af bussen og ikke hele køretøjet. 
 
Det er fedt at se en ny måde at tage en bus på.  
Men det kan også kamme over og kun vise at fotografen ikke aner hvad vedkommende har lavet.

2007-07-27 11:53 i samme diskussion:
Dubletter i mit synspunkt - er nøjagtigt samme billede flere gange fra præcis samme vinkel. At man tager et billede af samme bus fra en anden vinkel kan vel egentlig ikke kaldes et dublet. ;-) 
 
Og nej, min kritik gælder ikke dig, Finn. :-) 
Jeg tror også de fleste ved hvem jeg mener. Men ingen navne. Det her handler ikke om at punke folk for at tage nogle rædselsvækkende billeder - men at få folk til at indse det vigtige i at tage et godt billede.

2007-07-28 10:38 i samme diskussion:
Bl. a. Ronni Svensson har været fabelagtig god til at tage billeder af busser holdende på Stubbekøbing Havn. Det er et billede som i mine øjne giver de perfekte rammer om et smukt lokalt miljø. 
Et andet eksempel er diverse busterminaler. Dels giver det liv i billederne med folk som skal af og på busserne og dels er terminalerne præget lokalt. Ikke en busterminal ligner hinanden som to dråber vand. 
 
Men her vil jeg lade det være op til den enkelte fotograf til selv at vælge locations. Man ved jo bedst selv hvordan lokalsamfundet er indrettet. :-)

 Arriva 1736 (2007-07-16 10:39)
Kunne det være denne her du mener, Jesper? 
http://b10r.com/billede.php?id=2586

 led bus (2007-07-14 08:55)
De to busser er overskydende fra metrobus 1, da Aalborg Kommune skar ned i højfrekvensen fra 5 minutters drift til - 7,5 minutters drift. Ændringen trådte i kraft fra 1. juli.

2007-07-14 15:35 i samme diskussion:
Næh..når en ledbus - iflg. Thomas' artikel - er den dyreste bustype, så må man jo nøjes med den næstbedste løsning. 
 
De to B12BLE'ere som man får returneret fra Aalborg er også af en rimelig høj kvalitetsstandard. Til trods for CT's meget ringe komfortstandard af deres busser heroppe, så behandler de altså deres københavner-busser meget flot!

 Spritkørsel - igen (2007-07-11 11:10)
Ekstra Bladet har til lejligheden opfundet udtrykket: "Kamp-druk". Hvad det så end skal betyde? ;-) 
 
Til trods for det, så er situationen ret så alvorlig. Arriva har ganske vist en streng alkoholpolitik blandt sine ansatte, men enkelte gange smutter der altså nogle igennem. Chaufføren blev naturligvis erstattet med en ædru kollega, så passagerne i 973X kunne køre videre.

2007-07-11 11:51 i samme diskussion:
Jeg troede at det var "muskel-dit" - "muskel-dat". Men man kan efterhånden hellere ikke være så opdateret om de forskellige "kampudtryk" blandt de unge længere. :-) 
 
PS: Skal det så hedde "muskeldruk"? ;-)

2007-07-11 13:34 i samme diskussion:
Nu var det en tv-station syd for Rebild Bakker som indførte udtrykket "Muskel osv...". ;-) Vi nordjyder kan nu ikke beskyldes for alt i denne verden! 
 
Jeg tror ikke, at chaufføren på 973X råbte til MC'eren: "FUUUCCCKKKK mand! Hvor var jeg stiv i går!". :-P 
 
Jeg ved forresten hellere ikke hvorfor Arriva er udråbt til at gå i forgrunden for en streng alkoholpolitik, når det burde være en naturlighed på en arbejdsplads.

2007-07-11 13:58 i samme diskussion:
Måske har de fundet ud af at den generelle holdning i befolkningen er, at man da "sandelig ikke må drikke når man som buschauffør kører bus". Hvad den selvsamme befolkning så gør privat er så en hel anden historie.

 Bussurfing (2007-07-11 09:19)
Iflg. jp.dk er der opstået en ny farlig sport blandt de unge. 
På netstedet youtube.com findes klip af bussurfere som hægter sig fast på en bus i høj fart. Både Århus Sporveje og Arriva i København har haft tilfælde af unge som tager sig en gratis - men farlig tur. Hos Arriva har man haft held til at få fat på de unge som prøver sig med den farlige leg - der ligesom trainsurfing stammer fra udlandet.

2007-07-11 10:35 i samme diskussion:
Jeg havde fuldstændigt glemt alt om den gamle tråd. :-) 
 
Men forskellen er vel egentlig at medierne(alias jp.dk) har fundet egentlige beviser på nettet denne gang. I hvert fald har en "hejfarmor" uploadet et klip hvor nogle mediemæssige mystiske personer tager en tur med en af ÅS' Omnilinks.

 Chaufførerne i NT holder et minuts stilhed (2007-07-06 12:01)
Her kl. 12 holdt chaufførerne i Nordjylland et minuts stilhed til minde om den Arriva-chauffør som blev dræbt da han i sin bus kolliderede med en lastbil udenfor Hallund. 
 
Den dræbte chauffør begraves i dag fra Klokkerholm Kirke.

2007-07-06 12:21 i samme diskussion:
Heldigvis sker det jo ikke i myldretiden, så det kan jo ikke gå udover så mange passagerer. 
 
Men ja...det er fin måde at ære den dræbte chauffør. Men som Brønderslev Kommune står, så kan man risikerer flere forfærdelige ulykker på dét sving i fremtiden.

 Arriva's opkøb (2007-07-10 16:32)
Så skal man forhåbentlig ikke gætte på hvordan det vil se ud om 20 år?! :-o

2007-07-10 16:32 i samme diskussion:
Mener naturligvis om 10 år.

 Arriva køber Veolia (2007-07-05 04:27)
Normalt omnummerer Arriva ikke busser fra et firma, som man har opkøbt. Det er kun i det tilfælde at Arriva selv vinder udbud - seneste i Nordjylland. 
Så nej, det må formodes at Veolias 5000 og 6000 numre i hovedstaden stadig vil være de samme efter Arrivas opkøb. Det samme gør sig gældende i Østjylland med Veolias 7500-system.

2007-07-05 09:05 i samme diskussion:
Jeg tror ikke det bliver det helt store vedr. omnummering. Såvidt jeg kan se så har Veolia 3000-numre i Movia-syd og 6400-numre i Movia-HUR. Arriva har 29xx i Movia-syd og 3000-system i Roskilde(fra Wulff Bus). Det skulle da lige være at der kører busser i samme område med nøjagtige samme nummersystem.

 Ekstrakørsel til Roskilde Festival (2007-07-03 11:11)
2108 og 2112 skulle begge være overflødige i Aalborg, da (det "elskede") byråd skar i metrobus 1's kørsel. Kan det passe at begge busser stadig er metrorøde?

 Øresundsudbud afsløres i dag (2007-07-08 19:51)
Jamen, der er ingen tvivl om at det var vigtigt at DSB skulle vinde Øresundsudbuddet! 
Alt i alt handler det jo om at DSB skal sælges med den største gevinst for staten. Tænk bare på samme model som man har bygget om salget af et andet statsaktieselskab - TV 2. 
Derfor skal vi nok se flere tilbud fra DSBFirst i fremtiden - også på fjernnettet.

2007-07-09 15:48 i samme diskussion:
Hvorfor undre sig? DSBFirst havde det bedste tilbud på begge sider af sundet. Uanset hvordan man vender og drejer situationen, så er DSBFirst delvist ejet af staten. Hvis det modsatte er tilfældet og det kan bevises så er jeg naturligvis overbevidst.;-)

2007-07-09 20:00 i samme diskussion:
Ja, som udgangspunkt er DSBFirst bare et godt tilbud for Skånetrafikken. Ingen tvivl om det! 
Det har dog været vigtigt for DSB - og altså den danske stat - at man vandt udbuddet.  
Derfor kunne man nu forestille sig nu, at det bliver DSBFirst som kommer til at byde ind på kommende licitationer af jernbanenettet i Danmark. DSBFirst er absolut et stærkt og kompetant kort på hånden for moderselskabet i de kommende kampe mod konkurrenten og den formentlig interesserede køber af DSB - nemlig Arriva.

2007-07-10 11:46 i samme diskussion:
Nej, jeg har ikke sagt at staten ville vinde strækningen for enhver pris. Men at det var vigtigt at man havde strækningen. Der er altså en forskel, og man behøver ikke være ramt af noget alvorligt - endsige solstik - for at komme med denne konklusion. 
 
Mht. DSB så er alt muligt. Vurderingen pt. fra trafikeksperter m. v. er at Arriva er i spil som køber af DSB. Dermed ikke være sagt at det bliver en anden køber som kunne komme i spil. Andre nævner eks. Deutsche Bahn som en mulig køber. 
 
Så hr. Paulsens ord behøver ikke at blive lov en skønne dag. ;-)

2007-07-13 09:03 i samme diskussion:
Arriva og SJ har nu klaget over afgørelsen. Klagen bliver sendt til to instanser. Lensretten i Skåne og det danske Klageretten for Udbud. 
 
Det er særlig SJ som er ude med riven. I en pressemeddelse udtaler selskabet: »Konkurrence må ske på lige vilkår, og DSB er anmeldt til EU-Kommissionen for at modtage ulovlige statstilskud. SJ klager derfor over, at DSB fik lov til at deltage i udbuddet,« 
 
I kan læse mere på http://www.business.dk/article/20070712/transport/107130868/ 

2007-07-13 13:10 i samme diskussion:
Jeg beklager at jeg fik rodet navnet sammen. 
Såvidt Berlingske skriver, så har DSB da også fået en "midlertidig" kontrakt indtil en afgørelse er truffet.

 transport-siden.dk nedlagt? (2007-07-12 11:44)
tp-s.dk er oppe at køre igen. Inkl. et forum! :-D

2007-07-13 11:44 i samme diskussion:
Det lyder godt at I har fået en fornuftig aftale med Surftown. Men tjek lige om de nu også tilbagebetaler det korrekte beløb. 
 
PS: Det ser ud som om Surftown har puttet jer på en meget lille surfer, for der er lang responstid når man skal ind på siden.

2007-07-13 13:37 i samme diskussion:
Til Dennis og jer andre! 
 
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/07/13/101135.htm?wbc_purpose=update%2b 
 
Surftown er blevet meldt til politiet for falske priser.

 Movia eller ej? (2006-12-08 15:28)
Det er lidt af en falliterklæring at et offentlig virksomhed ikke har haft det juridiske i orden. Men nu kan man jo altid bruge den kreative sans for at omgås problemerne. Det er set før.

 Hvor mange ex-ÅS busser har forsvaret haft? (2006-12-08 15:25)
Det er ikke nok at nævne at nævne fotografens "nickname". Desuden skal du have en tilladelse til at bringe billedet. Det kan evt. gøres via mail. 
Læs mere på www.ophavsret.dk

 Arrivas 5A-busser (var: 5A Busser) (2007-07-25 11:36)
Jeg vil give Weidekamp ret i, at de busser vist nok skal have strammet en skrue eller to. 
Da jeg selv tog en 5A sidste år på vej ind mod Rådhuspladsen så kørte den som om det var en kasse med en masse løse dele i. 
 
Det bliver spændende at se om det bliver bedre med Netbus her fra oktober af.

2007-08-07 11:23 i samme diskussion:
Er det så meningen at samtlige MB'ere på 300S så skal væk fra linien?

 Opdateret sidst:
1. marts 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.