Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden)

Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden)

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-01 21:10)| Link 
[Dette indlæg er et svar pÃ¥ http://myldretid.dk/forum/emne/739#5884 , men er flyttet til et selvstændigt emne.] 
 
ja det virker da umiddelbart som et meget realistisk bud :)  
kunne ellers godt tænke mig at skaffe os af med de grimme DAB´s på 14 :S

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-01 21:17)| Link 
Grimme? Jeg synes som sådan ikk de er grimme men så ka du glæde dig til næste år for alle gasbusserne ska være ude i senest 2009

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-01 21:28)| Link 
min personlige mening er nu at de er grimme og se på, og ikke har det alt for godt :S, og komforten er heller ikke den bedste, Ja præcis så vi kan da glæde os til en masse nye busser snart i københavnsområdet, bliver spændende.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-01 21:49)| Link 
Ja, men spørgsmålet er så om det nye er bedre... Der har jo desværre været adskillige eksempler på, at nyindkøb ikke altid har været succesfulde...*host* de nu hedengange berkhoffer, der trafikerede 2A og 350S *host**host*

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-01 23:01)| Link 
Berkhoferne køre da endnu..Og de er meget behagelige at køre med synes jeg og Berkhoferne havde ikk problemer (så vidt jeg er orienteret) da de trafikerede 350S & 2A det var først da de kom til Køge, De er desicdere Bybusser

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-01 23:53)| Link 
Ja, undskyld, jeg skulle have udtryk mig lidt mere klart, jeg mente, da de forsvandt fra det Københavnske bybillede. Behagelige var de da, ja, men der var tit og ofte problemer med dørene.

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 00:05)| Link 
Det er da ikk blevet bedre! Her tænker jeg på eks. Jonckheere

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-02 14:02)| Link 
og hvad er der sÃ¥ galt med Joncherrene ?, 
 
ja vist mekanikerne klager da over det er noget "billigt lort" i forhold til eks. Volvo har jeg hørt noget om :O

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 15:02)| Link 
Ikk noget, Men Danish hvis du læste det vil du se at Sebastian nævner at Berkhoferne havde problemer med dørene..Mange chaufføre (og passagere) klager over Jonckheerenes langsomme døre

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-02 15:02)| Link 
Jeg har da heller aldrig nævnt, at det skulle være blevet bedre.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-02 15:34)| Link 
Ja men det er jo ikke noget med at der er noget "galt" med dem, det er jo bare sÃ¥dan de er bygget eller hvad ?, kender godt til irritationen. min far kører selv jonckherre :P, 
 

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 16:33)| Link 
Nej, Det har du ikk Sebastian men du nænver at Berkhoferne havde problemer jeg nævner bare at det ikk er blevet bedre..Desuden, Der er da ikk noget galt med Berkhofernes døre? Sidst jeg kørte med en Berkhof var der ingen problemer med dørene

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-02 17:49)| Link 
Nå, okay. Jeg forstod dit indlæg forkert, Jesper. Mange gange undskyld :-) Jeg har bare selv personligt oplevet indtil flere gange, at der har været problemer med åbning og lukning.

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 17:55)| Link 
Gør ikk noget Sebastian :-)..Lyder underligt jeg har aldrig oplevet problemer på Berkhoferne

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-02 21:20)| Link 
DAB gasbusserne pÃ¥ linje 14 er gennemkneppet af Arrivas topmoderne og gode vedligeholdelse. De gasbusser som kører pÃ¥ gamle Veolia-anlæg, især dem pÃ¥ 166 fungere som leveret igÃ¥r. Selvom de ikke er kvalitet i forhold til en Leyland, sÃ¥ er de sku kvalitet i forhold til de lorteæsker der bliver leveret idag. 
De nye busser som skal erstatte gasbusserne pÃ¥ linje 14 er fra Arrivas side lovet som enten Scania eller VDL - Det bliver højst sandsynligt Scania, da Arriva har en "aftale" med dem. Men de busser lever kun 2 Ã¥r højst før de er skramlede ligesom gasbusserne. 
VDL'erne er noget plastic-fantastic lort, der ganske vidst er billigere end Volvo'er. Men som man ogsÃ¥ siger med Mercedes. Du køber 7 for 6 stk. pris af en Volvo - Men du vedligeholder 6 for 7 stk. 
 
Berkhof'erne havde sine problemer, men kørte stabilt på 350S, efter et par år i den venlige forstad Tingbjerg fik de problemer, især med dørene. Men Veolia gav sig selv en ordentlig omgang selvransagelse, det kunne visse andre selskaber lærer af (; - Nu kører Berkhof'erne upåklageligt.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-02-02 22:00)| Link 
En umiddelbar kommentar til det her er da klart, at sidst der blev leveret deciderede komfortable busser i hovedstadsområdet der ovenikøbet også var pæne - det var da der blev leveret DAB 15-1200C sidst...! Hvilket var DAB 15-1200C LPG, gasbusser...

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 22:33)| Link 
Ja,"Alle elsker Arriva" og deres gode veligholdelse eller mangel på samme!

 Thomas Weidekamp (skrevet 2008-02-03 15:55)| Link 
Nu vi snakker om de gode DAB''er pÃ¥ linje 14, er der nogen der ved hvad den kæmpe grÃ¥ "kasse" der er blevet mast ind ved siden af de første sæder pÃ¥ højre side er? 
Den har en slags ventilation pÃ¥ toppen og en lÃ¥s ud mod barnevognsomrÃ¥det. 
 
PS en anden gasbus der er værd at bemærke er total reklame bussen pÃ¥ linje 66. 

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 16:27)| Link 
Den store grå "kasse" har alle Movia busser i det gamle HUR-område

 MichaelS (skrevet 2008-02-03 17:16)| Link 
Jesper> Ikke helt korrekt... Det er "teknikrum" til busPC, tælleudstyr o.lign. - og er derfor kun i de busser hvor udstyret forefindes.

 Preben Bødker Nielsen (skrevet 2008-02-03 17:20)| Link 
Thomas Weidekamp skrev: 
"hvad den kæmpe grÃ¥ "kasse" 
 
Kassen indeholder, pÃ¥ alle busser i Movia-H omrÃ¥det, en computer til styring af bussens radio (Tale/Data radio). 
PÃ¥ A-busser endvidere en computer til ABIT-systemet. 
 
Når Rejsekortet indføres, indstalleres endnu en computer i kassen.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 17:26)| Link 
SÃ¥ blev jeg da ogsÃ¥ lidt klogere,  
 
men interessant mht. til evt. scaniaer pÃ¥ 14, i fremtiden :O, bliver det sÃ¥ 13.7 eller ser vi de første 12m scania i hovedstadsomrÃ¥det?,  
 
der har jo kørt 13.7 volvo saafle engang på 14.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 17:27)| Link 
for en god ordens skyld, lige med undtagelse af city trafik naverlands eneste af slagsen, som nogen gange kører på 12 eller 69 :)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 18:13)| Link 
Mente 13.7 aabenraa ;)

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 18:15)| Link 
Arriva Ballerup har da 12 Scania OmniLink 12m. til Ballerup Bybusser de Volvo'er der kørte på 14 engang var B10BLE-63/Aabenraa og kom senere hen på 5A

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 18:50)| Link 
Ja men de kører ikke helt inde i byen hvis du forstår hvad jeg mener, midt her i København, er der næsten ingen scania 12 m, men massere af 13.7

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 19:02)| Link 
Det er self. rigtig nok men Ballerup ligger i Hovedstadsområdet, Ergo: Der er 12 i Hovedstadsområdet at de så ikk køre i selve byen er noget andet

 claus larsen (skrevet 2008-02-03 20:00)| Link 
Det er sjovt at høre folks meninger om dørene pÃ¥ Berkhof og Jonckhere, jeg giver ret i at de er temmelig langsomme, men sÃ¥dan er det og pÃ¥ Volvo B12Ble reagere dørkontakten kun hveranden gang og det er ogsÃ¥ rigtigt irreterende, iøvrigt har Jonckherene nogle ganske fantastiske køreegenskaber og er hurtige som en raket, de kan klare de fleste smÃ¥ personbiler i optrækket. 
Hilsen Claus DBO/Holte Turist

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-03 21:17)| Link 
At kalde Junk'ernes køreegenskaber for fantastiske synes jeg mÃ¥ske nok er lidt af en overdrivelse! Ingen tvivl om, at de er hurtige i optrækket, men de er forfærdelige at lave en blød igangsætning med, pga. den elendige dørbremse!  
Og bremseegenskaberne er da mildest talt elendige: Den eneste mÃ¥de, hvorpÃ¥ man kan fÃ¥ en rimelig nedbremsning er ved at bruge "pinden" til retarderen. Forsøger man at bruge fodbremsepedalen til andet end at standse bussen helt med, hopper og danser bussen som en brunstig ged! 
Junkware - nej tak! Så langt, langt hellere en Volvo B10B-LE 63! Ganske vist er de noget sløvere i optrækket pga. den lille 10 liters motor, men generelt set er køreegenskaberne væsentligt bedre end det hollandske skrammel - synes jeg! ;-)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 21:36)| Link 
Ja joh nu det mig som formulerede mig forkert med hovedstadsområdet, men okay det iorden :), jeg mente her i CENTRUM af københavn. Mht. junkernes egenskaber, jo de accelerer da hurtigere en de fleste normale biler men der er så også der, bremserne og det andet er ikke det bedste, der mener min far også som kører junker, at en volvo B10B-LE er langt behageligere at køre, ligemget accelerationen er langsommere ..

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 22:02)| Link 
Jeg synes ikk helt man ka sammenlinge en B10BLE og SB 4000 da en B10BLE er fra 90' mens SB 4000 er fra 00' derimod ka man sammenlinge en B12BLE og en SB 4000..eller endnu bedre B7PF og SB 4000 (Jojo..Ganske vidst hedder det en B7RLE men de er bygget af så meget plastic at det er nogen "PlacsticFanstic" busser)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 22:15)| Link 
det ser jo ogsÃ¥ tit ud til at der er nedbrud pÃ¥ nogle dabs i ryvang pÃ¥ linie 14, da der næsten hver uge bliver benyttet en saafle fra 15 af minimum en gang om ugen !. 
 

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 22:26)| Link 
Altså en Volvo B7PF-60/Säffle

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-04 12:50)| Link 
Jeg har kun prøvet at køre med Jonckheere en gang pÃ¥ linie 68 mellem Lyngby og Buddinge. 
De er ikke noget særligt - faktisk kørte den bus jeg var med, som en Volvo B10BLE-63/Aabenraa ville gøre det i Aalborg. De af jer som har været i Aalborg ved sikkert hvad jeg mener. ;-)

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-04 20:02)| Link 
Jesper:  
Du mener, at de nye B7'ere er meget plastik-agtige. Du mener mÃ¥ske ikke, at Jonckheere'erne er "plastiske"!? 
I øvrigt synes jeg kun det er endnu mere pinligt for VDL, at en bus fra 1990'erne (B10B-LE 63) kører langt bedre end en bus fra 2000'erne (VDL Jonckheere)! Dét er da snarere "afvikling" end udvikling...

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-04 20:09)| Link 
Morten:  
Det er tildensen i dag! Mere plastic - Mindre kvalitet

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-04 20:10)| Link 
Jaja, men du "hakkede" kun på B7B - derfor opponerede jeg;-)

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-04 20:11)| Link 
- og jeg mente selvfølgelig B7R...

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-04 20:17)| Link 
Fordi de fleste andre kun hakker på Jonckheere

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-02-04 21:49)| Link 
Nærmest alle nye busser er ringere end (flertallet af) busser fra 1980erne og 1990erne busser - så er nemt er det... Nogle småting (fx forureningen og sikkert chaufførpladsen) er blevet bedre, men flere ting bygges ringere i dag.

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-04 22:15)| Link 
det kan du tildelses have ret i , desuden mener jeg at chaufførpladsen i eksemlvis Volvo er den mest moderne, der er dobbelt armstøtter, go et kæmpe display med alle mulige informationer under speedometer osv., og man sidder højt. 
Junkernes er også iorden, i forhold til scaniaernes som virker meget gammeldags i forhold til de andre, størstedelen er kun analoge instrumente.

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-04 23:18)| Link 
Jo, men Scania har nu altid haft deres egen helt specielle charme... Men det er nok bare minder fra dengang, hvor man kunne se dem "arm i arm" med de gode gamle højgulvs "Leylændere"...

 Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-04 23:40)| Link 
I dag ska en bus bygges af Plastic og helst ha så meget elektronik at man ikk ka starte den uden at ha læste en 200 siders manuel! Som jeg skriv tidl. Mere plastic - Mindre kvalitet

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-04 23:51)| Link 
Det har du ret, Jesper. Men nogle gange er elektronikken god. F.eks. det faktum med rulleskiltene, der nærmest er udryddet nu. Dog mener jeg, at den lille skærm i A-busserne, hvor det kan ses, hvor langt den foranliggende og bagvedliggende er fra én og på sekundtal, hvor forsinket man er, kun er der for at stresse. Så noget elektronik er godt.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-05 00:14)| Link 
Man er da en tosse med brækkede arme, hvis ikke man kan fÃ¥ en Jonckheere til at bremse stille og roligt!! Det er da absolut intet problem, heller ikke i forhold til en Volvo B7RLE, B10BLE eller B12BLE! 
Og det med Volvo B12BLE/B12M dørknappen, det er ogsÃ¥ lidt overvurderet, for de virker da super godt! 
Jeg kan godt li' at 'Danish Ghauri' - Du mÃ¥ hedde noget andet? - mener at en Volvo førerplads ser nyere ud end en Jonckheere førerplads. Hvis man skal tage fremtids-googles pÃ¥, sÃ¥ ser Jonckheere'ne altsÃ¥ væsentligt mere futurama-agtig ud (; 
 
Og Jesper; Man kan sagtens sammenligne en Jonckheere med en B10BLE. Vi sammenligner da ogsÃ¥ Leyland serie 7 med Volvo B7RLE. Der er ingen busnørds kodeks for den slags (; 
 
Morten; Det er da ikke Arriva's dejlige 1400 13,7ere du snakker om, vel - Haha! 
 
Vedr. Scania'er pÃ¥ linje 14 - Eller hvad der nu bliver indsat der, sÃ¥ bliver det 12 meter, da Arriva ikke fÃ¥r betaling for andet. 
Arrivas 1300-B7RLE kører udover linje 15, 19 og 176 tit både på linje 4A, 14, 29, 173E og sågår 20E og 150S!!!

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-05 11:37)| Link 
Øhhhm mit navn?, nej desværre ikke :).  
mener dog stadigvæk Volvoens er mere moderne :O, men udseendemæssigt kan du godt have ret, og mht. til nedbremsning af en joncker, ja intet problem med at foretage dette. 
 
men lyder godt med nye 12 m scania til linie 14, måske bliver de mere faceliftet end de nyeste på 350S, eller måske den samme model sådan ca.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-05 17:10)| Link 
Jef: Hvor meget har du kørt Jonckheere siden du mener, at det er let at lave en pæn, jævn nedbremsning med dem?  
Og i øvrigt; nej, det er bestemt ikke Arriva's vel-vedligeholdte B10B-LE 63'ere (1300-1400) jeg tænker på;-)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-05 18:22)| Link 
Forresten, man kan da ikke hedde 
Jef ?? hvad er dit rigtige navn ???

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-05 20:55)| Link 
Morten: Jeg har da kørt meget som passager (:: . Men jeg har da haft mine chancer for, at kører bussen. Den kan nedbremses jævn, det er selvfølgelig ikke en bus der er bygget til konstante jævne nedbremsninger (; . 
Nååårh - Jeg troede lige (; . 
 
*No name*: Det kunne da bare være meget sjovt, at vide hvad du hedder - Der er jo ingen der hedder 'Danish'. 
Nej, mit rigtige navn er faktisk Mustafa Ali Sexyboy.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-05 21:09)| Link 
Min erfaring er nu, at der skal "files" meget med bremsepedalen for at lave en nedbremsning, der er tilnærmelsesvis "ryk-fri"... 
Nej - er du gal?! ;-)

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-05 21:15)| Link 
Okay sejt navn, og mit rigtige navn er tro det eller ej ;), Danish Ghauri !!!  
og jo der er mange pakistanere som hedder DAnish ;), til din information. Tag en søgning på De gule sider f.eks.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-06 07:48)| Link 
Morten: Ja, der skal sku kæles lidt for bremsen, men det er ikke en umulighed. Hehe. 
 
Danish: Jamen, det ville da være lettere for dig selv, så at sige 'jeg hedder altså Danish' istedet for, at lege baby (:

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-06 10:36)| Link 
Hvem er baby her, Mustafa Ali Sexyboy ? (; . 
 
som begynder at indblande en navne diskussion mitdt i det hele, hold dig til emnnet istedet (: .

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-06 13:14)| Link 
Jeg påstod jo heller ikke at det er umuligt, men synes blot det er "urimeligt", at der skal "arbejdes" så ekstraordinært meget for at lave en ordentlig opbremsning.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-06 18:41)| Link 
Altså, hør her knægt - Det var sku en harmløs forespørgsel, om hvad dit navn var, så er det jo ikke min skyld, at du kører den ud på et sidespor, og betvivler hvorvidt jeg hedder Jef, til trods for at det står på samtlige af mine billeder på den hjemmeside jeg ejer. Grow up (:

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-06 19:24)| Link 
Ej, der må jeg nok have lov til at sige, at du ikke kan forvente, at man ikke reagerer på at en anden person stiller spørgsmåltegn ved ens oprigtighed om man opgiver sit rigtige navn eller ej bare fordi man måske ikke hedder Jens eller Søren. Og at lave det som en indskudt sætning, hvilket i talesprog ville være en skjult, måske lavmælt, betydning, der ingenlunde er udtryk for den fornædne respekt for et andet menneske. Da man ikke kan se dit ansigtsudtryk, når du skriver herpå, ville det måske være det rigtige at skrive kort om, at det ikke på nogen måde er negativt eller respektløst ment. Eller i det mindste ville det nok være på sin plads at sætte en smiley lige efter.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-06 19:32)| Link 
Hvorfor er det konstant idioterne der skal have skulderklaps på foraerne? :-s ?

 Danish Ghauri (skrevet 2008-02-06 22:20)| Link 
din omtale om de sÃ¥kaldte "idioter" fortæller vist rigeligt om hvem der skal: "Grow Up" ! 
 
(slet ikke fordi jeg har et billede her pÃ¥ myldretid, hvor mit navn ogsÃ¥ stÃ¥r, og du stadig betvivler om jeg nu hedder Danish ;) ! 
 
.. Knægten ..

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-06 22:49)| Link 
Jeg tror, du så rigeligt har bevist hvem her, der er den såkaldte "idiot". Ikke bare bruger du selv et nedsættende ord så skødesløst, du sår også tvivl om folks identitet uden at have belæg for det. Derudover kan det ganske let også betragtes som en fornærmelse at sætte andre folks navne i både hele og halve anførselstegn. Dette kan meget vel tolkes som at du sætter spørgsmålstegn ved en persons eksistens. For vi er kendt under et prædikat, der gives til os ved dåb eller navngivning og ved at tvivle på dette, så tvivler man på andres eksistens, da alle systemer med data om os er bygget op ud fra dette prædikat samt ti tal.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-07 10:04)| Link 
OKAY! Lad os lige opsummere: 
Jeg siger: "'Danish Ghauri' - Du mÃ¥ hedde noget andet?" 
Danish: "Øhhhm mit navn?, nej desværre ikke :). " .. Derefter .. 
"Forresten, man kan da ikke hedde  
Jef ?? hvad er dit rigtige navn ???" 
Jeg siger: "*No name*: Det kunne da bare være meget sjovt, at vide hvad du hedder - Der er jo ingen der hedder 'Danish'.  
Nej, mit rigtige navn er faktisk Mustafa Ali Sexyboy." 
 
Og sigen du godt kan li, at lave analyse Sebastian, sÃ¥ lad os lige gøre det: 
Jeg spørg, som du kan se (i kan se) ganske harmløst. 
Hvad sker der sÃ¥? Jo, sÃ¥ siger han at han ikke hedder noget andet - Fair nok, sÃ¥ mÃ¥ den potte pis jo være drukket, men sÃ¥ kommer hævnagten - At sætte tvivl med mit navn, fordi jeg spurgte hvad drengens rigtige navn var. Jeg er dansk italiener, jeg har ikke særlig forstand pÃ¥ indiske/pakistanske navne selvom jeg er vokset op i ghetto. 
Derefter kulminere det jo sÃ¥, i det orgie af underlige bemærkninger. 
 
Jeg syns det er underligt, at du blander dig pÃ¥ den her mÃ¥de, og kommer med de her sjove kommentare om fødselsattester og navngivning. 
Der er altsÃ¥ mange der har et alias bÃ¥de her og pÃ¥ bf. 
 
Jeg er bare træt af gang pÃ¥ gang, bÃ¥de her og pÃ¥ bf, at det er det svageste led i fødekæden der bliver bakket op af de resterende medlemmer, istedet for at holde fast i god tone/sandheden osv. 
 
Vedr. min tone, så lægger jeg ikke smør imellem når jeg skriver. Jeg siger tingene som jeg mener de bør siges!

 Thomas de Laine (skrevet 2008-02-07 11:20)| Link 
Hmm, lad mig se... 
 
Hvis jeg bakker Danish op, mener Jef, at jeg altid støtter det svageste led i "fødekæden". 
 
Hvis jeg bakker Jef op, signalerer jeg, at han er det svageste led i "fødekæden". 
 
Jeg tror bare, emnet bliver lukket her!

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
7. februar 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/752
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.