| 
Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden)
 
Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-01 21:10) | | Link  |  [Dette indlæg er et svar pÃ¥ http://myldretid.dk/forum/emne/739#5884 , men er flyttet til et selvstændigt emne.]    ja det virker da umiddelbart som et meget realistisk bud :)   kunne ellers godt tænke mig at skaffe os af med de grimme DAB´s pÃ¥ 14 :S |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-01 21:17) | | Link  |  | Grimme? Jeg synes som sÃ¥dan ikk de er grimme men sÃ¥ ka du glæde dig til næste Ã¥r for alle gasbusserne ska være ude i senest 2009 |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-01 21:28) | | Link  |  | min personlige mening er nu at de er grimme og se pÃ¥, og ikke har det alt for godt :S, og komforten er heller ikke den bedste, Ja præcis sÃ¥ vi kan da glæde os til en masse nye busser snart i københavnsomrÃ¥det, bliver spændende.  |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-01 21:49) | | Link  |  | Ja, men spørgsmÃ¥let er sÃ¥ om det nye er bedre... Der har jo desværre været adskillige eksempler pÃ¥, at nyindkøb ikke altid har været succesfulde...*host* de nu hedengange berkhoffer, der trafikerede 2A og 350S *host**host* |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-01 23:01) | | Link  |  | Berkhoferne køre da endnu..Og de er meget behagelige at køre med synes jeg og Berkhoferne havde ikk problemer (sÃ¥ vidt jeg er orienteret) da de trafikerede 350S & 2A det var først da de kom til Køge, De er desicdere Bybusser  |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-01 23:53) | | Link  |  | Ja, undskyld, jeg skulle have udtryk mig lidt mere klart, jeg mente, da de forsvandt fra det Københavnske bybillede. Behagelige var de da, ja, men der var tit og ofte problemer med dørene. |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 00:05) | | Link  |  | Det er da ikk blevet bedre! Her tænker jeg pÃ¥ eks. Jonckheere  |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-02 14:02) | | Link  |  og hvad er der sÃ¥ galt med Joncherrene ?,    ja vist mekanikerne klager da over det er noget "billigt lort" i forhold til eks. Volvo har jeg hørt noget om :O |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 15:02) | | Link  |  | Ikk noget, Men Danish hvis du læste det vil du se at Sebastian nævner at Berkhoferne havde problemer med dørene..Mange chaufføre (og passagere) klager over Jonckheerenes langsomme døre |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-02 15:02) | | Link  |  | Jeg har da heller aldrig nævnt, at det skulle være blevet bedre. |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-02 15:34) | | Link  |  Ja men det er jo ikke noget med at der er noget "galt" med dem, det er jo bare sÃ¥dan de er bygget eller hvad ?, kender godt til irritationen. min far kører selv jonckherre :P,      |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 16:33) | | Link  |  | Nej, Det har du ikk Sebastian men du nænver at Berkhoferne havde problemer jeg nævner bare at det ikk er blevet bedre..Desuden, Der er da ikk noget galt med Berkhofernes døre? Sidst jeg kørte med en Berkhof var der ingen problemer med dørene |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-02 17:49) | | Link  |  | NÃ¥, okay. Jeg forstod dit indlæg forkert, Jesper. Mange gange undskyld :-) Jeg har bare selv personligt oplevet indtil flere gange, at der har været problemer med Ã¥bning og lukning. |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 17:55) | | Link  |  | Gør ikk noget Sebastian :-)..Lyder underligt jeg har aldrig oplevet problemer pÃ¥ Berkhoferne |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-02 21:20) | | Link  |  DAB gasbusserne pÃ¥ linje 14 er gennemkneppet af Arrivas topmoderne og gode vedligeholdelse. De gasbusser som kører pÃ¥ gamle Veolia-anlæg, især dem pÃ¥ 166 fungere som leveret igÃ¥r. Selvom de ikke er kvalitet i forhold til en Leyland, sÃ¥ er de sku kvalitet i forhold til de lorteæsker der bliver leveret idag.  De nye busser som skal erstatte gasbusserne pÃ¥ linje 14 er fra Arrivas side lovet som enten Scania eller VDL - Det bliver højst sandsynligt Scania, da Arriva har en "aftale" med dem. Men de busser lever kun 2 Ã¥r højst før de er skramlede ligesom gasbusserne.  VDL'erne er noget plastic-fantastic lort, der ganske vidst er billigere end Volvo'er. Men som man ogsÃ¥ siger med Mercedes. Du køber 7 for 6 stk. pris af en Volvo - Men du vedligeholder 6 for 7 stk.    Berkhof'erne havde sine problemer, men kørte stabilt pÃ¥ 350S, efter et par Ã¥r i den venlige forstad Tingbjerg fik de problemer, især med dørene. Men Veolia gav sig selv en ordentlig omgang selvransagelse, det kunne visse andre selskaber lærer af (; - Nu kører Berkhof'erne upÃ¥klageligt. |   
 
|  Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-02-02 22:00) | | Link  |  | En umiddelbar kommentar til det her er da klart, at sidst der blev leveret deciderede komfortable busser i hovedstadsomrÃ¥det der ovenikøbet ogsÃ¥ var pæne - det var da der blev leveret DAB 15-1200C sidst...! Hvilket var DAB 15-1200C LPG, gasbusser... |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-02 22:33) | | Link  |  | Ja,"Alle elsker Arriva" og deres gode veligholdelse eller mangel pÃ¥ samme! |   
 
|  Thomas Weidekamp (skrevet 2008-02-03 15:55) | | Link  |  Nu vi snakker om de gode DAB''er pÃ¥ linje 14, er der nogen der ved hvad den kæmpe grÃ¥ "kasse" der er blevet mast ind ved siden af de første sæder pÃ¥ højre side er?  Den har en slags ventilation pÃ¥ toppen og en lÃ¥s ud mod barnevognsomrÃ¥det.    PS en anden gasbus der er værd at bemærke er total reklame bussen pÃ¥ linje 66. 
  |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 16:27) | | Link  |  | Den store grÃ¥ "kasse" har alle Movia busser i det gamle HUR-omrÃ¥de |   
 
|  MichaelS (skrevet 2008-02-03 17:16) | | Link  |  | Jesper> Ikke helt korrekt... Det er "teknikrum" til busPC, tælleudstyr o.lign. - og er derfor kun i de busser hvor udstyret forefindes. |   
 
|  Preben Bødker Nielsen (skrevet 2008-02-03 17:20) | | Link  |  Thomas Weidekamp skrev:  "hvad den kæmpe grÃ¥ "kasse"    Kassen indeholder, pÃ¥ alle busser i Movia-H omrÃ¥det, en computer til styring af bussens radio (Tale/Data radio).  PÃ¥ A-busser endvidere en computer til ABIT-systemet.    NÃ¥r Rejsekortet indføres, indstalleres endnu en computer i kassen. |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 17:26) | | Link  |  SÃ¥ blev jeg da ogsÃ¥ lidt klogere,     men interessant mht. til evt. scaniaer pÃ¥ 14, i fremtiden :O, bliver det sÃ¥ 13.7 eller ser vi de første 12m scania i hovedstadsomrÃ¥det?,     der har jo kørt 13.7 volvo saafle engang pÃ¥ 14.  |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 17:27) | | Link  |  | for en god ordens skyld, lige med undtagelse af city trafik naverlands eneste af slagsen, som nogen gange kører pÃ¥ 12 eller 69 :) |   
 
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 18:15) | | Link  |  | Arriva Ballerup har da 12 Scania OmniLink 12m. til Ballerup Bybusser de Volvo'er der kørte pÃ¥ 14 engang var B10BLE-63/Aabenraa og kom senere hen pÃ¥ 5A |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 18:50) | | Link  |  | Ja men de kører ikke helt inde i byen hvis du forstÃ¥r hvad jeg mener, midt her i København, er der næsten ingen scania 12 m, men massere af 13.7 |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 19:02) | | Link  |  | Det er self. rigtig nok men Ballerup ligger i HovedstadsomrÃ¥det, Ergo: Der er 12 i HovedstadsomrÃ¥det at de sÃ¥ ikk køre i selve byen er noget andet |   
 
|  claus larsen (skrevet 2008-02-03 20:00) | | Link  |  Det er sjovt at høre folks meninger om dørene pÃ¥ Berkhof og Jonckhere, jeg giver ret i at de er temmelig langsomme, men sÃ¥dan er det og pÃ¥ Volvo B12Ble reagere dørkontakten kun hveranden gang og det er ogsÃ¥ rigtigt irreterende, iøvrigt har Jonckherene nogle ganske fantastiske køreegenskaber og er hurtige som en raket, de kan klare de fleste smÃ¥ personbiler i optrækket.  Hilsen Claus DBO/Holte Turist |   
 
|  Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-03 21:17) | | Link  |  At kalde Junk'ernes køreegenskaber for fantastiske synes jeg mÃ¥ske nok er lidt af en overdrivelse! Ingen tvivl om, at de er hurtige i optrækket, men de er forfærdelige at lave en blød igangsætning med, pga. den elendige dørbremse!   Og bremseegenskaberne er da mildest talt elendige: Den eneste mÃ¥de, hvorpÃ¥ man kan fÃ¥ en rimelig nedbremsning er ved at bruge "pinden" til retarderen. Forsøger man at bruge fodbremsepedalen til andet end at standse bussen helt med, hopper og danser bussen som en brunstig ged!  Junkware - nej tak! SÃ¥ langt, langt hellere en Volvo B10B-LE 63! Ganske vist er de noget sløvere i optrækket pga. den lille 10 liters motor, men generelt set er køreegenskaberne væsentligt bedre end det hollandske skrammel - synes jeg! ;-) |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 21:36) | | Link  |  | Ja joh nu det mig som formulerede mig forkert med hovedstadsomrÃ¥det, men okay det iorden :), jeg mente her i CENTRUM af københavn. Mht. junkernes egenskaber, jo de accelerer da hurtigere en de fleste normale biler men der er sÃ¥ ogsÃ¥ der, bremserne og det andet er ikke det bedste, der mener min far ogsÃ¥ som kører junker, at en volvo  B10B-LE er langt behageligere at køre, ligemget accelerationen er langsommere .. |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-03 22:02) | | Link  |  | Jeg synes ikk helt man ka sammenlinge en B10BLE og SB 4000 da en B10BLE er fra 90' mens SB 4000 er fra 00' derimod ka man sammenlinge en B12BLE og en SB 4000..eller endnu bedre B7PF og SB 4000 (Jojo..Ganske vidst hedder det en B7RLE men de er bygget af sÃ¥ meget plastic at det er nogen "PlacsticFanstic" busser) |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-03 22:15) | | Link  |  det ser jo ogsÃ¥ tit ud til at der er nedbrud pÃ¥ nogle dabs i ryvang pÃ¥ linie 14, da der næsten hver uge bliver benyttet en saafle fra 15 af minimum en gang om ugen !.   
  |   
 
 
|  Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-04 12:50) | | Link  |  Jeg har kun prøvet at køre med Jonckheere en gang pÃ¥ linie 68 mellem Lyngby og Buddinge.  De er ikke noget særligt - faktisk kørte den bus jeg var med, som en Volvo B10BLE-63/Aabenraa ville gøre det i Aalborg. De af jer som har været i Aalborg ved sikkert hvad jeg mener. ;-) |   
 
|  Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-04 20:02) | | Link  |  Jesper:   Du mener, at de nye B7'ere er meget plastik-agtige. Du mener mÃ¥ske ikke, at Jonckheere'erne er "plastiske"!?  I øvrigt synes jeg kun det er endnu mere pinligt for VDL, at en bus fra 1990'erne (B10B-LE 63) kører langt bedre end en bus fra 2000'erne (VDL Jonckheere)! Dét er da snarere "afvikling" end udvikling... |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-04 20:09) | | Link  |  Morten:   Det er tildensen i dag! Mere plastic - Mindre kvalitet |   
 
 
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-04 20:17) | | Link  |  | Fordi de fleste andre kun hakker pÃ¥ Jonckheere |   
 
|  Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2008-02-04 21:49) | | Link  |  | Nærmest alle nye busser er ringere end (flertallet af) busser fra 1980erne og 1990erne busser - sÃ¥ er nemt er det... Nogle smÃ¥ting (fx forureningen og sikkert chaufførpladsen) er blevet bedre, men flere ting bygges ringere i dag. |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-04 22:15) | | Link  |  det kan du tildelses have ret i , desuden mener jeg at chaufførpladsen i eksemlvis Volvo er den mest moderne, der er dobbelt armstøtter, go et kæmpe display med alle mulige informationer under speedometer osv., og man sidder højt.  Junkernes er ogsÃ¥ iorden, i forhold til scaniaernes som virker meget gammeldags i forhold til de andre, størstedelen er kun analoge instrumente. |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-04 23:18) | | Link  |  | Jo, men Scania har nu altid haft deres egen helt specielle charme... Men det er nok bare minder fra dengang, hvor man kunne se dem "arm i arm" med de gode gamle højgulvs "Leylændere"... |   
 
|  Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-04 23:40) | | Link  |  | I dag ska en bus bygges af Plastic og helst ha sÃ¥ meget elektronik at man ikk ka starte den uden at ha læste en 200 siders manuel! Som jeg skriv tidl. Mere plastic - Mindre kvalitet |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-04 23:51) | | Link  |  | Det har du ret, Jesper. Men nogle gange er elektronikken god. F.eks. det faktum med rulleskiltene, der nærmest er udryddet nu. Dog mener jeg, at den lille skærm i A-busserne, hvor det kan ses, hvor langt den foranliggende og bagvedliggende er fra én og pÃ¥ sekundtal, hvor forsinket man er, kun er der for at stresse. SÃ¥ noget elektronik er godt. |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-05 00:14) | | Link  |  Man er da en tosse med brækkede arme, hvis ikke man kan fÃ¥ en Jonckheere til at bremse stille og roligt!! Det er da absolut intet problem, heller ikke i forhold til en Volvo B7RLE, B10BLE eller B12BLE!  Og det med Volvo B12BLE/B12M dørknappen, det er ogsÃ¥ lidt overvurderet, for de virker da super godt!  Jeg kan godt li' at 'Danish Ghauri' - Du mÃ¥ hedde noget andet? - mener at en Volvo førerplads ser nyere ud end en Jonckheere førerplads. Hvis man skal tage fremtids-googles pÃ¥, sÃ¥ ser Jonckheere'ne altsÃ¥ væsentligt mere futurama-agtig ud (;    Og Jesper; Man kan sagtens sammenligne en Jonckheere med en B10BLE. Vi sammenligner da ogsÃ¥ Leyland serie 7 med Volvo B7RLE. Der er ingen busnørds kodeks for den slags (;    Morten; Det er da ikke Arriva's dejlige 1400 13,7ere du snakker om, vel - Haha!    Vedr. Scania'er pÃ¥ linje 14 - Eller hvad der nu bliver indsat der, sÃ¥ bliver det 12 meter, da Arriva ikke fÃ¥r betaling for andet.  Arrivas 1300-B7RLE kører udover linje 15, 19 og 176 tit bÃ¥de pÃ¥ linje 4A, 14, 29, 173E og sÃ¥gÃ¥r 20E og 150S!!! |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-05 11:37) | | Link  |  Øhhhm mit navn?, nej desværre ikke :).   mener dog stadigvæk Volvoens er mere moderne :O, men udseendemæssigt kan du godt have ret, og mht. til nedbremsning af en joncker, ja intet problem med at foretage dette.    men lyder godt med nye 12 m scania til linie 14, mÃ¥ske bliver de mere faceliftet end de nyeste pÃ¥ 350S, eller mÃ¥ske den samme model sÃ¥dan ca. |   
 
|  Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-05 17:10) | | Link  |  Jef: Hvor meget har du kørt Jonckheere siden du mener, at det er let at lave en pæn, jævn nedbremsning med dem?   Og i øvrigt; nej, det er bestemt ikke Arriva's vel-vedligeholdte B10B-LE 63'ere (1300-1400) jeg tænker pÃ¥;-) |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-05 18:22) | | Link  |  Forresten, man kan da ikke hedde   Jef ?? hvad er dit rigtige navn ??? |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-05 20:55) | | Link  |  Morten: Jeg har da kørt meget som passager (:: . Men jeg har da haft mine chancer for, at kører bussen. Den kan nedbremses jævn, det er selvfølgelig ikke en bus der er bygget til konstante jævne nedbremsninger (; .  Nååårh - Jeg troede lige (; .    *No name*: Det kunne da bare være meget sjovt, at vide hvad du hedder - Der er jo ingen der hedder 'Danish'.  Nej, mit rigtige navn er faktisk Mustafa Ali Sexyboy. |   
 
|  Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-05 21:09) | | Link  |  Min erfaring er nu, at der skal "files" meget med bremsepedalen for at lave en nedbremsning, der er tilnærmelsesvis "ryk-fri"...  Nej - er du gal?! ;-) |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-05 21:15) | | Link  |  Okay sejt navn, og mit rigtige navn er tro det eller ej ;), Danish Ghauri !!!   og jo der er mange pakistanere som hedder DAnish ;), til din information. Tag en søgning pÃ¥ De gule sider f.eks. |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-06 07:48) | | Link  |  Morten: Ja, der skal sku kæles lidt for bremsen, men det er ikke en umulighed. Hehe.    Danish: Jamen, det ville da være lettere for dig selv, sÃ¥ at sige 'jeg hedder altsÃ¥ Danish' istedet for, at lege baby (: |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-06 10:36) | | Link  |  Hvem er baby her, Mustafa Ali Sexyboy ? (; .    som begynder at indblande en navne diskussion mitdt i det hele, hold dig til emnnet istedet (: .  |   
 
|  Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2008-02-06 13:14) | | Link  |  | Jeg pÃ¥stod jo heller ikke at det er umuligt, men synes blot det er "urimeligt", at der skal "arbejdes" sÃ¥ ekstraordinært meget for at lave en ordentlig opbremsning.  |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-06 18:41) | | Link  |  | AltsÃ¥, hør her knægt - Det var sku en harmløs forespørgsel, om hvad dit navn var, sÃ¥ er det jo ikke min skyld, at du kører den ud pÃ¥ et sidespor, og betvivler hvorvidt jeg hedder Jef, til trods for at det stÃ¥r pÃ¥ samtlige af mine billeder pÃ¥ den hjemmeside jeg ejer. Grow up (: |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-06 19:24) | | Link  |  | Ej, der mÃ¥ jeg nok have lov til at sige, at du ikke kan forvente, at man ikke reagerer pÃ¥ at en anden person stiller spørgsmÃ¥ltegn ved ens oprigtighed om man opgiver sit rigtige navn eller ej bare fordi man mÃ¥ske ikke hedder Jens eller Søren. Og at lave det som en indskudt sætning, hvilket i talesprog ville være en skjult, mÃ¥ske lavmælt, betydning, der ingenlunde er udtryk for den fornædne respekt for et andet menneske. Da man ikke kan se dit ansigtsudtryk, nÃ¥r du skriver herpÃ¥, ville det mÃ¥ske være det rigtige at skrive kort om, at det ikke pÃ¥ nogen mÃ¥de er negativt eller respektløst ment. Eller i det mindste ville det nok være pÃ¥ sin plads at sætte en smiley lige efter. |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-06 19:32) | | Link  |  | Hvorfor er det konstant idioterne der skal have skulderklaps pÃ¥ foraerne? :-s ? |   
 
|  Danish Ghauri (skrevet 2008-02-06 22:20) | | Link  |  din omtale om de sÃ¥kaldte "idioter" fortæller vist rigeligt om hvem der skal: "Grow Up" !    (slet ikke fordi jeg har et billede her pÃ¥ myldretid, hvor mit navn ogsÃ¥ stÃ¥r, og du stadig betvivler om jeg nu hedder Danish ;) !    .. Knægten .. |   
 
|  Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2008-02-06 22:49) | | Link  |  | Jeg tror, du sÃ¥ rigeligt har bevist hvem her, der er den sÃ¥kaldte "idiot". Ikke bare bruger du selv et nedsættende ord sÃ¥ skødesløst, du sÃ¥r ogsÃ¥ tvivl om folks identitet uden at have belæg for det. Derudover kan det ganske let ogsÃ¥ betragtes som en fornærmelse at sætte andre folks navne i bÃ¥de hele og halve anførselstegn. Dette kan meget vel tolkes som at du sætter spørgsmÃ¥lstegn ved en persons eksistens. For vi er kendt under et prædikat, der gives til os ved dÃ¥b eller navngivning og ved at tvivle pÃ¥ dette, sÃ¥ tvivler man pÃ¥ andres eksistens, da alle systemer med data om os er bygget op ud fra dette prædikat samt ti tal. |   
 
|  Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-02-07 10:04) | | Link  |  OKAY! Lad os lige opsummere:  Jeg siger: "'Danish Ghauri' - Du mÃ¥ hedde noget andet?"  Danish: "Øhhhm mit navn?, nej desværre ikke :).  " .. Derefter ..  "Forresten, man kan da ikke hedde   Jef ?? hvad er dit rigtige navn ???"  Jeg siger: "*No name*: Det kunne da bare være meget sjovt, at vide hvad du hedder - Der er jo ingen der hedder 'Danish'.   Nej, mit rigtige navn er faktisk Mustafa Ali Sexyboy."    Og sigen du godt kan li, at lave analyse Sebastian, sÃ¥ lad os lige gøre det:  Jeg spørg, som du kan se (i kan se) ganske harmløst.  Hvad sker der sÃ¥? Jo, sÃ¥ siger han at han ikke hedder noget andet - Fair nok, sÃ¥ mÃ¥ den potte pis jo være drukket, men sÃ¥ kommer hævnagten - At sætte tvivl med mit navn, fordi jeg spurgte hvad drengens rigtige navn var. Jeg er dansk italiener, jeg har ikke særlig forstand pÃ¥ indiske/pakistanske navne selvom jeg er vokset op i ghetto.  Derefter kulminere det jo sÃ¥, i det orgie af underlige bemærkninger.    Jeg syns det er underligt, at du blander dig pÃ¥ den her mÃ¥de, og kommer med de her sjove kommentare om fødselsattester og navngivning.  Der er altsÃ¥ mange der har et alias bÃ¥de her og pÃ¥ bf.    Jeg er bare træt af gang pÃ¥ gang, bÃ¥de her og pÃ¥ bf, at det er det svageste led i fødekæden der bliver bakket op af de resterende medlemmer, istedet for at holde fast i god tone/sandheden osv.    Vedr. min tone, sÃ¥ lægger jeg ikke smør imellem nÃ¥r jeg skriver. Jeg siger tingene som jeg mener de bør siges! |   
 
|  Thomas de Laine (skrevet 2008-02-07 11:20) | | Link  |  Hmm, lad mig se...    Hvis jeg bakker Danish op, mener Jef, at jeg altid støtter det svageste led i "fødekæden".    Hvis jeg bakker Jef op, signalerer jeg, at han er det svageste led i "fødekæden".    Jeg tror bare, emnet bliver lukket her! |   
Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
 
 
  |