Information om Thomas Weidekamp
Registreret medlem siden 1. november 2005.
Thomas Weidekamp har skrevet følgende indlæg i forummet:
Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden) (2008-02-03 15:55) |
Nu vi snakker om de gode DAB''er på linje 14, er der nogen der ved hvad den kæmpe grå "kasse" der er blevet mast ind ved siden af de første sæder på højre side er? Den har en slags ventilation på toppen og en lås ud mod barnevognsområdet. PS en anden gasbus der er værd at bemærke er total reklame bussen på linje 66.
|
s-togs busser (2008-01-02 13:19) |
Er der nogen der ved lidt omkring de s-togsbusser der skal bruges når linje A aflyses pga sporarbejde senere i år. Hvem skal køre? Hvor mange busser skal der bruges? Og er sådan en kontrakt så stor så den har været i udbud? Mvh Thomas Weidekamp |
Bus skaber uheld (2007-12-04 21:30) |
Arriva gasbus 1616 opgav idag sin kørsel på hillerød motorvejen cirka udfor tv-byen nordpå. Busen blev sat i nødsporet med enden af bussen stikkende ca 3/4 m ud på kørebanen. Dette så jeg da jeg kørte forbi ca 11.40 og bussen var "parkeret". Ved 15.30 tiden skulle jeg den modsatte vej og trafikken stod næsten stille, og ja bussen holdt der endnu, og som lidt ekstra var en politibil der var stoppet for at indersøge den efterladte bus blevt påkørt bagfra af en billist = kaos. Gætter på Arriva for en lille hilsen fra politiet om de gerne må fjerne deres "skrot" fra motorvejen lidt hurtigere en anden gang. |
miljøvenlige busser (2007-10-28 15:56) |
De nye 5A''''''''er er meget miljøvenlige og lever b.la op til euronorm 5. Jeg har set at de kører med en "grøn sommerfugl" på siden som lidt reklame. De nye Arriva busser på b.la linje 15 har også denne sommerfugl, er de ligeså miljøvenlige eller er det bare et reklamenummer fra Movia |
Børnehavebusser (2007-06-03 15:24) |
Så fredag en af de mange busser der bruges til skovbørnehaver osv. Jeg så den var skiltet linje 335. Er der nogen regler for disse busser, jeg ved at 335 stadig er en aktiv linje hos movia Farum-Hillerød. Det ville måske passe bedre hvis de fik numre der ikke var i brug... |
de blaa omnibusser a/s (2006-12-25 14:34) |
Er der nogen der ved hvor længe de grå og hvide busser er på "besøg" hos de blaa? De kører meget i Birkerød og omegn i øjeblikket Mvh Thomas Weidekamp |
2006-12-26 16:01 i samme diskussion: |
Ja det kan jeg godt læse, men da de hvide+grå busser er brugt som faste løb på 337+338 (det har ikke været ualmindeligt at se op til 4 af disse på birkerød st.) og ikke på 184 eller 333+334 var det jo ikke sikkert at der var en sammenhæng der. Men det kan jeg så gætte der er. Ved du så også om 333+334 udstyres med udelukkende nye busser? De har idag en skøn blanding af nye, og ikke helt nye busser. |
2006-12-26 16:11 i samme diskussion: |
Og ja, så må spørge (måske dumt) hvorfor skal de til Holland? Nedenfor er fra deres hjemmeside angivet at det er et belgisk firma... VDL Jonckheere Bus & Coach N.V. Schoolstraat 50 B-8800 Beveren - Roeselare Belgium Phone +32 (0)51 - 23 26 11 Fax +32 (0)51 - 23 27 63 E-mail info@vdljonckheere.be |
2006-12-28 21:23 i samme diskussion: |
Tak for alle de gode svar i har givet. Bus 4033 havde her til aften et lille nedbrud på næstsidste stop før Farum st. L334. Problem, den bagerste dør kunne ikke lukke. Den holdt der mindst 12-15 min. hvad der derefter skete ved jeg ikke. Mvh Thomas Weidekamp |
Var det vinden...? (2006-10-27 22:17) |
Jeg så idag en 5A med den bagerste bagdør hængende langs siden af busen, den sad kun fast i et beslag øverst. Arriva havde dog på dette tidspunkt taget bussen ud af drift og den var på vej hjem til Ryvang. Husker jeg ikke forkert var det 1396. Med venlig hilsen Thomas Weidekamp |
2007-07-24 21:09 i samme diskussion: |
Ang busser på 5A, så lyder det som om flere af dem er ved at udånde. Jeg bor lige ved frederikssundsvej og er ikke i tvivl om at en 5A passerede. Gad vide om de alle sammen holder til de snart skal på pension? |
2007-08-05 16:10 i samme diskussion: |
Nu har jeg været efter standarten på 5a''erne før, så når der sker noget uventet må jeg huske at fortælle det. Kørte med 1417 igår, og aircon''en virkede! Der var rent faktisk køligere inde i bussen end udenfor. Så har jeg prøvet det med... :-) |
Kø på 5A (2006-04-23 16:55) |
Jeg så her i Fredags ikke mindre end tre 5a'er på Brønshøj Torv ind mod byen. Det undrer mig da jeg fornyligt læste i HUR's blad at alle A busser har en såkaldt bus computer der hjælper med at afstanden til bussen foran kan holdes. Og på Brønshøj Torv er 5A næsten lige startet ude fra Husum, så det er ikke fordi de er blevet fanget i tæt trafik inde midt i byen. Ud over de tre 5A'er i række på Brønshøj Torv så jeg mellem, kørte 2 stk 350S og yderligere 2 stk 5A'er tæt parløb på stykket mellem Husum og Brønshøj. Bruges disse computer ikke? |
2006-04-26 21:03 i samme diskussion: |
Jeg troede at 5A ikke havde nogen fast køreplan, men et interval på ml 5 -7 min mellem hver bus. Og var det sådan ville det jo ikke give nogen mening at 2-3 busser kører samtidig fra Husum. Men kunne en nem løsning ikke være følgende: Bus nr 2 i "køen" stopper kun hvis der skal nogen af. Og ikke som jeg ser det idag, hvor alle busser selv i kø pænt trækker ind til hvert stoppested for at samle op. Derved kan den overhale den første bus og skaber ikke forsinkelse for sig selv. Dette ville også gavne den mest forsinkede bus, da der ville være færre, måske ingen passagere ved næste stopsted. |
Linje 5A (2006-01-15 15:47) |
Jeg så fredag på Linje 5A flere almindelige 12m busser. B.la 1187 som jeg selv kørte med. Er det reserve busser for de alm 13,7m busser eller det bare en del af kontrakten at arriva kan bruge forskellige bus typer? |
Connex og Arriva bytter linjer (2005-11-01 21:15) |
Jeg har set at 350S 'erne er blevet begavet med de gode gamle Unibus busser, dem der i sin tid kørte som linje 2 & 6. Jeg troede ikke de kunne mere, men der er åbenbart stadig liv i de gamle DAB busser. |
2005-12-11 15:44 i samme diskussion: |
Så har jeg set de første nye busser på 350S. Flotte ser de jo ud. |
|