Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Morten Egeskov Storgaard

Information om Morten Egeskov Storgaard

Registreret medlem siden 6. oktober 2005.

Morten Egeskov Storgaard har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Arriva 1785 i uheld (2008-05-23 08:23)
Hej! 
 
Her til morgen, kort før kl. 7:30, har Arriva 1785 (Scania Omnilink) påkørt en mindre varevogn i krydset ved Kildedal st.  
Bussen har fået skader på fronten...  
 
Jeg forsøger at fremskaffe nogle billeder... 
 
Mvh 
Morten

2008-05-23 12:46 i samme diskussion:
Så er der lidt billeder.  
Beklager kvaliteten - de er taget med (en ældre) mobiltelefon... 
 
http://www.sportrafik.dk/dl/Filer/1785-1.jpg 
http://www.sportrafik.dk/dl/Filer/1785-2.jpg 
http://www.sportrafik.dk/dl/Filer/1785-3.jpg

 500S-bus i grøften mandag (2008-03-25 19:56)
Hej!  
 
En af City-Trafiks Volvo B12B'ere fra 500S var mandag aften (2. Påskedag) røget en tur i grøften på Ravnsnæsvej på vej mod Kokkedal.  
Falck var ved at skulle trække bussen op ved 23-tiden.  
Der var vist nok tale om enten 2542 eller 2544...  
 
Mvh. 
Morten

 Bus 1867 på Linje 6A (2008-02-28 19:25)
1647 (tidl. 6311) har været ude af drift siden 4/9-07! Om den er kommet tilbage i drift ved jeg ikke...

 Nye busser til 600S fra oktober 2008 (2008-02-28 19:24)
Jeg tror, at Mikael tænkte på VDL-13,7'erne... ;-)

 Aabenraa Karosserifabrik (2008-02-25 21:37)
City Trafiks garager (nogle af dem): 
Av - Avedøre 
Na - Naverland 
Gl - Glostrup

 Concordia ny entreprenør i Movia (2008-03-25 16:21)
Jeg har nu hørt, fra en ledende person i Ballerup, at anlægget skulle være solgt til Falck...!?

 Grimme busser (var: Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden) (2008-02-03 21:17)
At kalde Junk'ernes køreegenskaber for fantastiske synes jeg måske nok er lidt af en overdrivelse! Ingen tvivl om, at de er hurtige i optrækket, men de er forfærdelige at lave en blød igangsætning med, pga. den elendige dørbremse!  
Og bremseegenskaberne er da mildest talt elendige: Den eneste måde, hvorpå man kan få en rimelig nedbremsning er ved at bruge "pinden" til retarderen. Forsøger man at bruge fodbremsepedalen til andet end at standse bussen helt med, hopper og danser bussen som en brunstig ged! 
Junkware - nej tak! Så langt, langt hellere en Volvo B10B-LE 63! Ganske vist er de noget sløvere i optrækket pga. den lille 10 liters motor, men generelt set er køreegenskaberne væsentligt bedre end det hollandske skrammel - synes jeg! ;-)

2008-02-04 20:02 i samme diskussion:
Jesper:  
Du mener, at de nye B7'ere er meget plastik-agtige. Du mener måske ikke, at Jonckheere'erne er "plastiske"!? 
I øvrigt synes jeg kun det er endnu mere pinligt for VDL, at en bus fra 1990'erne (B10B-LE 63) kører langt bedre end en bus fra 2000'erne (VDL Jonckheere)! Dét er da snarere "afvikling" end udvikling...

2008-02-04 20:10 i samme diskussion:
Jaja, men du "hakkede" kun på B7B - derfor opponerede jeg;-)

2008-02-04 20:11 i samme diskussion:
- og jeg mente selvfølgelig B7R...

2008-02-05 17:10 i samme diskussion:
Jef: Hvor meget har du kørt Jonckheere siden du mener, at det er let at lave en pæn, jævn nedbremsning med dem?  
Og i øvrigt; nej, det er bestemt ikke Arriva's vel-vedligeholdte B10B-LE 63'ere (1300-1400) jeg tænker på;-)

2008-02-05 21:09 i samme diskussion:
Min erfaring er nu, at der skal "files" meget med bremsepedalen for at lave en nedbremsning, der er tilnærmelsesvis "ryk-fri"... 
Nej - er du gal?! ;-)

2008-02-06 13:14 i samme diskussion:
Jeg påstod jo heller ikke at det er umuligt, men synes blot det er "urimeligt", at der skal "arbejdes" så ekstraordinært meget for at lave en ordentlig opbremsning.

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-02-10 17:47)
I hvert fald 600S er omlagt i retning mod Hillerød st., så der køres ad Anders Plougs Alle - Godsvej - Hundige Strandvej. I retning mod Hundige st. køres der ad normal rute.

 Arrivas nye busser til Ryvang (2007-10-15 22:14)
De beregnede stelnumre er ikke korrekte!  
Stelnr. for eksempelvis 1316 (VN 92 347) skal være YV3R6M3288A122672 
 
"Grundformen" er derimod YV3R6M32_8A1_____. 
 
Mvh 
Morten 

2007-10-16 08:23 i samme diskussion:
Der er forskel i bl.a. modelbetegnelsen. ex. Veolia 6381 (2006) er en *B7RL 87*.  
Arriva 1316 (2007) er en *B7RL 85*. 
 
Motoren i begge busser en den samme, men der er en hel del andre små-forskelle...

2007-10-16 08:34 i samme diskussion:
Beklager... Jeg fik sammenlignet med en af Carrus'erne fra sidste år.  
 
ex. Veolia 6397 er således samme chassistype som Arriva 1316 (B7RL 85), men motoren er også fortsat nøjagtigt den samme. 
 
Ændringen i VIN-nummeret skyldes nok snarere nogle af de mange andre små-forskelle, bl.a. gearkassemodel.

2007-10-16 10:31 i samme diskussion:
Ikke desto mindre er motortypen nøjagtigt den samme, Volvo D7E290.  
Men som nævnt er der mange, mange småforskelle fra 2006-busserne til 2007'erne.

2007-10-16 10:55 i samme diskussion:
OT:  
For resten har jeg også en anden rettelse, nu vi snakker stelnumre, idet stelnummeret på City Trafik 2751-2760 er forkerte.  
De står i Busbasen til YS2L4X20001848xxx, men skal i stedet for være YS2L6X20001848xxx. 
Scanias stelnumre indeholder akselkombinationen som 5.-7. ciffer og da busserne er tre-akslede med træk på den ene er det en 6x2 (som der ganske rigtigt også står under chassistype).

2007-10-16 11:15 i samme diskussion:
Ja, det opdagede jeg også da jeg havde postet mit indlæg. Men netop at kalde det modelbetegnelse er vel korrekt nok? 
Chassiset er i grundudgaven det samme, ja.

 Ekstra- og veteranbusser under Kulturnatten 2007 (2007-10-11 16:18)
En enkelt ændring: Der køres med ÅS 272 (DAF/DAB 1990) i stedet for KS 772. 
- Og så tages der naturligvis forbehold for nedbrud og ændringer... ;-)

 Ekstrakørsel til Ullerup Marked (2007-08-08 19:24)
City-Trafik! (som sædvanlig;-))

2007-08-09 17:46 i samme diskussion:
Beklager! Kunne ikke huske at andre end City-Trafik skulle have kørt... 
Men de kører i hvert tilfælde i år:-)

 Spritkørsel - igen (2007-07-11 10:33)
Tjah, så var der i går endnu en buschauffør, som tilsyneladende har kigget lidt for dybt i flasken: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7538486.html 
 
Morten

2007-07-11 11:43 i samme diskussion:
Christian; Kamp-et-eller-andet bruges meget blandt unge i dag, f.eks. det er kamp-svært, kamp-hårdt osv. 
Men vi kan da hurtigt blive enige om, at det lyder åndsvagt:-D

 Bussurfing (2007-07-11 10:21)
Helt ny er dillen nu ikke - se her:  
http://www.myldretid.dk/forum/emne/374 
 
;-) 
 
Morten

2007-07-11 10:35 i samme diskussion:
Sennahoj - vi har jo siddet og tastet samtidigt... ;-) 
Angående de unges øl-drikning i weekenderne: Schhh! Jeg tror det er en velbevaret hemmelighed!

 Øresundsudbud afsløres i dag (2007-06-27 16:28)
Og det blev DSB First der vandt både det danske og svenske udbud... :-) 
 
Mvh 
Morten

 Movia-busser med EU-flag (2007-05-09 17:35)
Mon ikke også at entreprenørerne forventer en form for betaling, hvis de skulle lade deres folk bruge tid (=penge) på at sætte dem på? :-)  
Men det var da godt at de ikke nåede at få sat HUR-logoerne på - dét havde været spild af penge...! ;-) 
 
Mvh 
Morten

2007-05-09 19:20 i samme diskussion:
Aha! Det er da muligt det hænger sådan sammen.  
Men der må der da være én, som kender til de faktiske aftaler - det kunne egentlig være meget sjovt at vide, om det er trafikselskabet eller entreprenørerne selv, der betaler!

2007-05-25 20:48 i samme diskussion:
Det er vel forskudt til venstre, de skal sidde...!? 
"Pilene" sidder midt på fronten og Movia står på venstre del af bussens front.

2007-05-25 22:36 i samme diskussion:
Korrekt, Thomas;-)  
Jeg var heller ikke i tvivl om hvad Mugge mente, men jeg ser altid et køretøj fra førerens plads og derfor må det blive til venstre. Der er vel trods alt heller ingen, som siger at (normale, danske) busser har døre i venstre side? ;-)  
 
God Pinse!

 Århus Sporveje 095 (2007-02-28 17:28)
Okay - det havde altså været bedre at Ejnar Hessel havde ladet bussen ophugge? På denne måde sikres reservedele som kan være uvurderlige for at holde gamle busser kørende.  
Mht. indmeldelse i SHS så er det korrekt at man kan få medbestemmelse, men hvor du har idéen med at oprette en gruppe fra, ved jeg ikke. Og endeligt; hvor får du de 10-20000 kr. fra? Et medlemsskab koster 350 kr/året, så der er da et stykke vej til bare 10000 kr! 
 
Og så lige en sidste ting: Statsdiktatur; hvordan skal det forstås? Ønsker du at fremsætte injurier mod SHS?

2007-02-28 17:32 i samme diskussion:
Og så i øvrigt lige en rettelse mht. bussen; den har IKKE kun 2-trins, men derimod 4-trins ZF-gearkasse....

2007-02-28 17:33 i samme diskussion:
Alle gode gange tre: Bussen fremstår heller ikke længere originalt indvendigt - den er blevet ombygget i skole-tiden.

2007-02-28 18:20 i samme diskussion:
Okay - sælges; til hvem kunne du forestille dig? Og at den i givet fald skulle køre videre som skolebus eller lign. et andet sted vil jo heller ikke betyde, at bussen automatisk bliver bevaret for eftertiden.  
 
Kommentaren omkring oprettelse af en selvstændig gruppe ved jeg ikke hvorfra du har - i hvert fald næppe fra et SHS-medlem. Alle værende museumsvogne på Sporvejsmuseet ejes af SHS og der er ikke lagt op til, at museumsvogne ejes af private. 
 
Jeg går ud fra at du samme sted som du har læst "nyheden" om, at ÅS 95 skal ophugges har set, at motoren skal være reserve for serie I og II-busserne - og derfor ikke KS 772. KS 772 har en Leyland 600-motor og i øvrigt er den stort set færdig på værkstedet - takket være netop en reservemotor.  
Foretil dig, at man ikke havde haft en reservemotor til KS 772 og man derfor havde måttet lade den ophugge pga. det skadesmæssige beskedne motorhavari. Måske ikke så trist set med dine, "unge" øjne, men folk på 60 år ville da græde - de kan nemlig huske *den* bustype som den, de kørte til skole i. Det samme ville kunne blive konsekvensen en dag hvor f.eks. HT 3078 havarerede og man ikke havde motoren fra ÅS 95. Så var der nok mange entusiaster der ville stille sig op og hyle - forståeligt nok! 
Hvilken baggrund har du for resten for at vurdere om KS 772 er mere eller mindre udtjent end ÅS 95? 
 
Sammenligningen med dit brugte TV vil jeg lige lave lidt om: Hvis vi nu antog, at det var et "museums-tv" og du var tv-entusiast, ville du så også bare smide dit historiske fjernsyn i containeren og blindt erstatte det med en fladskærm? Nej, vel? 
 
Om en DAB serie IV bevares eller ej bringer i hvert fald ikke mit p.. i kog. Nu er designet i det mindste bevaret, idet HT 1501 indgik som museumsvogn.  
Og som det er sagt tidligere, så magter SHS i hvert fald ikke at bevare repræsentanter for hver eneste bustype i Danmark. Men hvis der var en anden gruppe/forening som ville og kunne påtage sig dette, vil jeg blot have stor respekt for det.  
Men med baggrund i ovenstående, ville det så være bedre at lade HT 1501 ophugge og så bevare ÅS 95? Det ER et stort arbejde at bevare busser, især hvis de skal være køreklare, og derfor må man sætte sig nogle begrænsninger. 
 
Hvis du mener at bussen er så bevaringsværdig, hvorfor har du så ikke selv købt bussen og sørget for bevaring? Den har stået hos Ejnar Hessel i op mod et år, så der har da været tid nok til at handle...

2007-03-01 19:56 i samme diskussion:
Først OT: Jef, du lever fantastisk godt op til det ordsprog der siger "Det bedste forsvar er et angreb". Lasse antyder - for mig at se mest i sjov - at du ikke virker særligt gammel og det benytter du så til selv at "nedgøre" ham, idet du hånligt skriver f.eks. "du har jo bevist at du kan læse" og måske dermed prøver at gøre ham til "lille". Jeg ønsker ikke hermed at videreføre denne temmeligt afsporede debat, men håber blot at du tænker dig lidt mere om en anden gang - og opfører dig voksent;-) 
MEN! Jeg vil imidlertid igen bede dig om at forklare hvad du mener, når du skriver at SHS drives af "Statsdiktatur"; du kan svare mig privat på mail hvis du ønsker. I modsætning til Lasses indlæg, som byggede på en antagelse, og nok i sjov, så har du her decideret fremsat injurier. Og DET kan få konsekvenser for DIG, som du næppe heller ønsker. Endnu en gang ønsker jeg ikke at true el.lign. men vil nøjes med at bruge ordsproget "Lad være med at kaste med sten, når du selv bor i et glashus!" - det skulle vidst være klart nok.  
 
Og for så at komme tilbage til idéen med mit indlæg, og trådens formål, så glæder det mig da, at du omsider har set fornuften og grunden til, at visse busser må "slagtes" til fordel for andre.  
I samme ombæring vil jeg sige til Klaus, at jeg er glad for at han har mulighed for at hjælpe ved bevarelsen af busser for eftertiden. Jeg skriver en mail direkte til dig, Klaus 
Jeg kan bekræfte Jørgens antagelse, idet bussen ikke vil blive påbegyndt ophugget før efter Påsken. Du er derfor velkommen til at rette henvendelse til en af os fra Sporvejsmuseet der har skrevet i denne debat og så kan vi nok arrangere, at du kan få nogle gode fotos af bussen inden den bliver plukket.  
 
Til sidst vil jeg i øvrigt lige oplyse, at Bushistorisk Selskab fortsat - i følge deres hjemmeside - har en Leyland serie IV fra Svendborg i deres samling. Så ÅS 95 er altså ikke den sidste Leyland serie IV med 680-motor - heldigvis, da... :-) 

2007-05-15 17:59 i samme diskussion:
Hej Flemming!  
 
Det er da rigtigt, at Kronprinsbesøget sidste år fyldte meget i Bytrafik, men det skal samtidig ses som en påskønnelse af det store arbejde, som heldigvis flere og flere engagerede medarbejdere lægger dernede. - Jeg tror derfor heller ikke at vi behøver at frygte, at Bytrafik købes af Aller eller Bonniers pga. det royale stof;-) 
 
Som det har været omtalt flere gange her på forumet er der da et overtal af københavner-busser efter overtagelsen af HT-museet, men faktisk er det kun KS 322 og HT 428 som er egentlige dubletter. HT 1057 er kun overtaget med henblik på ophugning for indvinding af reservedele til bl.a. HT 1501. Så det er altså også københavner-busser det "går ud over" en gang i mellem;-) 
Måske havde der været en bedre chance for ÅS 95, såfremt den var "opdaget" førend HT 1501? Det er svært at spå om nu, men hertil skal det så også siges, at ÅS 95 er i meget ringe stand; og det er vel heller ikke så underligt efter ca. 28 år på landevejene - vel egentligt ret godt klaret!? 
 
Idéen omkring en Århus-forening (evt. under SHS) til evt. bevarelse af en Århus-bus er god og jeg påskønner en hver form for initiativ i den retning. Busbevarelsesgruppen er et godt eksempel herpå.  
 
Mvh 
Morten

 Ihverfald en BUs godt i grøften idag. (2007-02-22 18:39)
Hej! 
 
Jeg kan, jvf. overskriften, fortælle, at Falck var ved at forsøge at få trukket en af Arrivas Mercedes-ledbusser op på vejen igen, efter den var kuret af i "karusellen" fra O4 og ned på Jyllingevej omkring kl. 13.  
 
Morten

2007-02-23 20:59 i samme diskussion:
Hej!  
 
Jef: I har altså også fået _meget_ mindre sne end der er faldet i den nordligere del af Sjælland!  
 
Jeg ved at der har holdt to busser på tværs ude på Ryethøjvej i Værløse. Den ene siden onsdag aften og indtil i går aftes (formentlig) og den anden siden i går middag og den sidder der stadig... (I øvrigt en Volvo fra 400S skiltet som 165 til Lyngby).

2007-02-24 16:30 i samme diskussion:
Mugge: Jeg skrev jo heller ikke noget om, at det var sensationelt at det var en 13,7-Volvo der kørte på 165, men konstaterede blot, at den også var kørt fast lige som - formentlig - Berkhof'en.

 Århus Sporveje, serie 6 (2007-01-21 16:45)
Hej!  
 
Bevarelse af busser står jo frit for enhver.  
Man må have respekt for, at dem der bevarer busser gør det ud fra de kriterier/interesser som de nu engang har.  
Sporvejsmuseets (SHS') primære formål er, naturligvis, at bevare sporvogne fra de danske sporvejsbyer, med hovedvægten naturligvis liggende på København, da det var langt den største sporvognsby som har haft over 1000 sporvogne! Til sammenligning har Århus og Odense *tilsammen* haft omkring 125 vogne - altså en procentuel stor forskel.  
Bevarelse af busser har altid været en mindre del af museet. Derfor kan man vel kun frydes over, at der i dag er bevaret over 30 - temmeligt forskellige - busser til at repræsentere den danske bybus' historie bredt set. Dermed har det aldrig været formålet at vise alle typer busser fra samtlige danske byer, hvilket jo også må siges at være en urealistisk opgave. Udgangspunktet for bevarelse af busser har været de (tidligere) danske sporvejsbyer, hvilket også forklarer, at bevarelse af rutebiler ikke rigtigt kommer ind under SHS.  
 
Inden overtagelsen af HT's samling var fordelingen af bevarede busser i SHS-regi seks københavner-busser og fem ikke-københavner-busser. Altså temmeligt ligeligt.  
Ved overtagelsen kom så yderligere 11 københavner-busser, hvorfor fordelingen naturligvis blev temmelig skæv.  
 
I sidste ende kan jeg også blot konstatere, at det - som sædvanligt - er nemt at sidde bag sin skærm og kværulerer om "hvorfor bevarede man ikke den og den bus/sporvogn?" Til det har jeg kun en mening, nemlig, at ønsker man at have indflydelse på hvad der bevares for eftertiden, må man også selv deltage aktivt. Og så er jeg ligeglad om foreningen hedder SHS, BHS, Busbevarelse Danmark eller noget helt femte! 
 
Mvh 
Morten 
Medarbejder på Sporvejsmuseet

2007-01-21 19:07 i samme diskussion:
Hej Klaus! 
 
Det er også godt at høre, og du kommer så ind under "noget helt femte" i min opremsning;-)  
Så at en bus er bevaret privat er da ligeså godt som hvis den bevares af en forening.  
 
Og når det drejer sig om bevarelse af busser, så bør det ikke være et spørgsmål om hvad der bevares af hvem, men derimod hvem der bevarer hvad! 
 
Mvh  
Morten

2007-01-22 20:58 i samme diskussion:
Thomas; jeg tror ikke der er tale om svejsninger, da lygtehjørnerne er af glasfiber. Der er nok snarere bare klæbet en tilpasset plade af glasfiber henover og så efterfølgende gjort hul til de runde lygter:-) 
 
Mvh 
Morten

 Movia-linjeændringer (2007-08-29 23:49)
Og jeg kan supplere med, at såvel 400S som 600S kørte ad omlægninger her til aften (og sikkert dermed også 154E og 400;-)).  
 
Morten

2007-09-07 17:20 i samme diskussion:
Og der er fortsat omlægning i Hundige, som beskrevet ovenfor... 
 
Morten

2007-10-17 08:28 i samme diskussion:
Så er 400, 400S og 600S tilbage ad "normal" rute i Hundige, efter at arbejdet med den nye rundkørsel næsten) er færdigt. 
Til gengæld er der omlægning for 600S i Roskilde, hvor der fra Østre Ringvej drejes til venstre ad Bymarken og til højre ad Vindingevej, hvorefter der fortsættes ad normal rute. Det gælder i begge retninger, indtil videre...

 Kruse (2007-10-02 20:17)
Næppe, for en O.550 ville, som Peter skriver, være en 5 t. bus, men med 500 hk!  
"Hold GODT fast under kørslen." Det vil da i alle tilfælde være noget af en racer...! ;-)  
 
Morten

2007-10-02 21:00 i samme diskussion:
Mit svar var egentlig også til Peter - altså at det i hvert fald ikke kunne gælde dén bus. Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt det gælder minibusserne, men sikkert rigtigt som Mugge skriver... 
 
Og til Jef: Nej, det kan man have sin tvivl om; især når man ser de "flotte" eksemplarer på 300S. Det er ikke busser, men VRAG - selv de, som blev shinet op (var det sidste år?)!

2007-10-02 22:19 i samme diskussion:
Det skulle man mene - tyskerne har jo orden på alt;-) - men hvordan de "dekodes" kan jeg ikke lige gennemskue! 
F.eks. Volvo bruger jo logiske betegnelser på såvel busser som lastvogne... 
 
Nuvel; måske er der en som kan komme med de forløsende guldkorn?!

 Underskud hos ÅS (2006-12-13 09:37)
Jef: Jeg er enig med Thomas i, at det er lidt for nemt for dig, at bare kalde det dårlig ledelse og for mange i administrationen. Lige som diskusionen omkring HUR/Movia kunne det være rigtigt interessant hvis du kunne komme med nogle konkrete oplysninger til at underbygge dine påstande frem for blot at hakke på et trafikselskabs medarbejdere.

2006-12-13 10:03 i samme diskussion:
Jesper: Jeg siger jo ikke, at det er forkert, men spørger blot om nogle facts fordi det ellers er så nemt at hakke ned på et trafikselskab, fordi de tilfældigvis også er nødt til at følge politikernes beslutninger!

 MOVIA... (2006-11-29 19:18)
Jef; jeg synes du er ved at være temmelig useriøs at høre på når du blot kommer med sådanne generelle prædikater på HURs medarbejdere.  
HURs medarbejdere har da f.eks. formået, at opretholde busdrift i København (ok - kvaliteten kan så diskuteres...) på trods af politikernes sparekrav. Så helt inkompetente kan de næppe være?  
Men det er jo selvfølgeligt nemt at kalde dem for inkompetente når nu vi hellere vil køre rundt i DAB serie VI'ere og have Pentagonen på fronten - klart nok! 
 
Så alt i alt vil jeg om dig fristes til at bruge et ord som rimer på hvad du selv fremfører, nemlig *arrogance*!  

 Fjord-Bus 7433 bevares (2006-10-25 22:54)
Hej! 
 
Dd. har undertegnet hentet Fjord-Bus 7433, en DAB serie 15 mk. I leveret i februar 1993 til Birkerød Bus Compagni. 
Bussen er en gave fra Fjord-Bus til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.  
 
På trods af bussens lave alder, vil den indtil videre forblive indregistreret og skal bl.a. bruges ved buskørslen til Hvalsø i weekenden 9.-10. december, hvor Sporvejsmuseet holder juletræssalg.  
 
Mvh 
Morten Egeskov Storgaard 
Sporvejsmuseets Busafdeling

 Nye busser i Køge ? (2006-11-19 22:11)
Arbejdet på de fire busser som Kim B10M nævner må hovedsageligt dreje sig om udbedring af karrosseriskader eftersom - frit fra hukommelsen - at alle fire har fået lavet den "tekniske renovering", hvormed Veolia håber at kunne højne deres bussers standard, hos Titan i Karlslunde inden for de sidste to måneder... 
 
Mvh. 
Morten

2006-11-28 14:23 i samme diskussion:
Aha... Ved du hvad det nærmere bestemt er de laver på busserne i Maribo? 
 
Morten

2006-12-05 18:54 i samme diskussion:
Hm, det var egentlig sjovt. Der er flere af de ting du nævner, som vidst laves af Titan... 
Men positivt at der endeligt ofres lidt vedligeholdelse på disse busser! 
 
Morten

 Data på busserne i Københavns Lufthavn (2006-05-11 22:51)
Hej! 
 
Jeg kan tilføje, at KLV 077 blev overtaget af SHS i 1997, altså passende med, at nummeret blev overgivet til den ny Mercedes. 
 
For KLV 078 gælder, at bussen blev overtaget af SHS i 1999, hvilket igen passer med, at nummeret blev overgivet til den ny Mercedes. 
 
Mvh. og god weekend 
Morten

 Arrivas 5A-busser (var: 5A Busser) (2006-04-27 11:19)
1185 kørte 400S tirsdag eftermiddag. Jeg overhalede den kort efter Høje Taastrup på vej mod Ballerup omkring kl. 17:45. 
 
Mvh 
Morten

 Et godt spørgsmål... (2006-04-07 09:50)
Til den tyske by "Abfarht"!

 Sammenklumpning på 2A (2006-02-22 16:43)
Det er korrekt at Brønshøj Torv efter ombygningen ikke længere rummer en egenlig bus-sløjfe, men der kan dog alligevel sagtens vendes i sløjfe rundt om pladsen, ved at svinge retur ad Brønshøjvej i stedet for at fortsætte ud ad Frederikssundsvej mod Tingbjerg. 
 
Mvh 
Morten

 8256 - hvem ejer den? (2006-02-10 12:07)
Hej! 
 
På vej hjem for en halv time siden, mødte jeg i Ganløse en solgul Volvo B10BLE-60, umiddelbart magen til de mange andre som kører i HUR-området. Bussen havde internnummer 8256, men jeg nåede ikke at se hvem der stod som ejer.  
Jeg har nyt forsøgt at slå op i busbasen, hvilket dog ikke har kunnet besvare spørgsmålet. Er der nogen af Jer, som kan? 
 
Jeg kan lige tilføje, at bussen var skiltet "Ikke i rute". 
 
Med nysgerrig hilsen 
Morten

2006-02-12 10:58 i samme diskussion:
Det er da muligt, at det var 8756. I forbifarten så jeg det blot som et 2-tal...

 UddannelsesCentrets vogn 16 (2006-02-07 18:31)
Hej! 
 
Jeg har nu et par gange mødt UC's vogn 16, som er en 1-1-0 bus (så vidt jeg husker). Er der nogen, som kan oplyse, hvad bussens fortid er. 
Og nu vi er ved UC: Hvad har de tilbage af køreskole-busser? Jeg kender til Van Hool'en, vogn 15 (ex. HT 1596) og vogn 16. 
 
Med venlig hilsen 
Morten E. Storgaard

2006-02-07 18:43 i samme diskussion:
Uden at ville lægge hovedet på blokken, så vil jeg gætte på at det er en Volvo/Aabenraa med et karrosseri "magen til" 1596's - så det må vel være et M82? 
 
Morten

2006-02-07 19:13 i samme diskussion:
Jef: Ved du noget om bussens fortid, altså før den kom til UC? 
UC vogn 12 er ex. HT 1202. 
 
Morten

2006-02-07 19:46 i samme diskussion:
Hej Thomas 
 
Tak for hjælpen. Dens fortid vest for Storebælt forklarer også, hvorfor jeg forgæves prøvede at finde den i Moesgaards to busbøger;-) 
 
Morten

 Nye billeder på Myldretid, Kurt W Knudsen nr 5 (2006-01-19 15:57)
Jeg tror nu ingen behøver at være nervøse for, at vi i SHS opgiver vores "moderne" museumsbusser. Faktisk er vi pt. ved at istandsætte HT 1388 (Scania BR112, 1982). 
 
Mvh. 
Morten E. Storgaard 
Sporvejsmuseet Busafdeling

 A tribute to Olsen Banden (2005-12-26 18:25)
Hej 
 
I Olsen Bandens Store Kup optræder både serie I- og II-busser et par gange. Bl.a. som linje 6 ude i Kastrup...! 
 
Morten

 Julekalenderen (2005-12-23 13:08)
Jef: Togpersonalet har ikke indstillet strejken pga. julen.  
Man gav ledelsen i DSB mulighed for at reflektere på togpersonalets krav inden 22/12 og hvis ikke de havde gjort det, havde vi formentlig set arbejdsnedlæggelse i dag.  
DSB har nu accepteret togpersonalets krav om at de kan deltage i forhandlingerne - givetvis fordi DSB ikke turde risikere, at juletrafikken med ca. 50.000 rejsende via Storebælt blev forhindret. 
 
God jul til alle 
 
Morten

 Hvorfor lige 1518? (2005-10-06 11:37)
Kim Andersen: HT 1517 blev ophugget af ophuggeren på Holbæk havn (samme som ophugger de københavnske S-tog) i forsommeren 2005.

 Opdateret sidst:
23. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.