Nye busser til 600S fra oktober 2008
mikael 3 (skrevet 2008-02-22 11:37) | | Link | Hej alle Nogen der ved hvilke busser Fjordbus vil anskaffe til brug fra oktober 2008? Hvad skal der ske med de gamle, sælges og nogle bruges til reservebusser? |
K112 (skrevet 2008-02-27 11:15) | | Link | VDL! De "gamle" tages i bytte. |
Fjord-Jesper (skrevet 2008-02-27 18:08) | | Link | Jonckheere SB 4000 magen til dem DBO har |
mikael 3 (skrevet 2008-02-27 20:05) | | Link | Tak for svarene. Bliver spændende at se om de kan klare de lange ture.... |
mikael 3 (skrevet 2008-02-27 20:30) | | Link | Regner jeg da også med. Mente bare at de 13,7 meter jo er forholdvis nye i dk, og det er jo den længste rute i Movia. Kun det. |
Thomas de Laine (skrevet 2008-02-28 12:35) | | Link | Linje 600S kører i forvejen med 13,7 m-busser, og det går da vist meget fint... |
mikael 3 (skrevet 2008-02-29 06:45) | | Link | Morten.. Nemlig, var det jeg tænkte på. *S*
|
Christian Hebell Paulsen (skrevet 2008-02-29 23:31) | | Link | 13,7 meter busser har været i Danmark siden 1999 for både regional- og bybussers vedkommende. Gamle og nu hedengangne Combus var de første til at indsætte 13,7 meter busser heroppe i Nordjylland på bla. rute 202(svarende til rute 101 i Århus) i maj 1999 og Aalborg Omnibus Selskab var de første til at indsætte 13,7 meter bybusser i Aalborg i efteråret 1999. Nåhh...nok for off topic i denne tråd. ;-) Det bliver herligt at se Jonckheere SB4000 på 600S. Endda i 13,7 meter-størrelsen! :-D Ved man mere om hvilket gearsystem de leveres i? |
Mugge (skrevet 2008-03-02 11:17) | | Link | Jeg giver ikke meget for VDL Jonckheere 13,7 meter busserne, de har ikke ligefrem været problemfrie i det år De Blaa har haft deres. Måske hvis man spændte hjelmen, og kom en Voith gearkasse i, kunne man måske klare lidt af problemerne. |
Frank Pedersen (skrevet 2008-03-18 20:04) | | Link | Ja, det er synd at konstatere, at man ikke vælger Volvo igen. Jeg må sandeligt sige, at mine erfaringer fra 5A og Vest-Volvo'erne er positive. Disse er lidt tunge at slæbe rundt på og har en lav gearing, men for pokker et godt optræk. Og rimeligt gode køreegenskaber. - Man kan vel sige, at de kører lige så godt, som de ser mærkelige ud! Personligt føler jeg med chaufførerne på 600S, at de skal trækkes med flere Jonckheere.. |
Sennahoj (skrevet 2008-03-18 20:35) | | Link | Jeg tror nu ikke, at Jonckheere-DAF´erne rent optræksmæssigt står tilbage for Vest-Volvoerne. Men det er meget muligt, at Volvoerne har en mere behagelig og mindre "pludselig" acceleration. Men her skal man nok finde forklaringen i valget af gearkasse. Volvoerne har jo Voith, hvilket gør meget for køreegenskaberne, modsat Jonckheere-DAF´ernes rykkende ZF-gearkasse. Volvo eller DAF gør ikke den store forskel - men Voith eller ZF kan gøre hele forskellen! |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2008-03-19 10:31) | | Link | Spørgsmålet er mere om busserne kan holde til kørslen på 600S! Det er en landevejslinje, hvor der købes busser med en gearkasse der skifter ved ca. 15 km/t - Hvis det kan gøre det. Busserne på 184 har vist flere problemer, især med bagtøjet som ikke er kraftig nok til at kunne klare motoren. En Volvo med det forbudte ord I-shift gearkasse og en flok chauffører der kan finde ud af at geare og bruge den, ville passe rigtig godt ind på 600S. |
Lars (skrevet 2008-03-23 15:34) | | Link | Jeg synes det er gĂĄet ned ad bakke for den linie, siden man gik bort fra Volvo B10M. |
Lasse Nielsen (skrevet 2008-03-27 01:45) | | Link | Man må da håbe at VDL får ´tunet´ dørbremsen og neddroslet retarderen på de nye 600S, ellers bliver det ihvertfald ´spændende` kørsel fra oktober |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|