Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > MOVIA...

MOVIA...

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Sennahoj (skrevet 2006-11-24 17:35)| Link 
...er hverken navnet pÃ¥ den nye 4x4 fra Mitsubishi, Moldaviens luftfartsselskab, en velduftende deodorant, en mobiltelefon eller en vaffelis....... 
 
Men MOVIA er navnet pÃ¥ det nye Østdanske trafikselskab som overtager de hidtige aktiviteter fra VT, STS og HUR Trafik pr. 1. januar 2007 
 
God weekend..! 

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-24 17:50)| Link 
Det er hvad du fÃ¥r ud af, at lade hele HURs inkompente arbejdsstaf fÃ¥ lov at bestemme alting i det nye trafikselskab.. 
Det er ligefør man flytter i Jylland i protest!

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-24 18:26)| Link 
Er Movia ikke en biograf? 
 
Nej, nej, nej... Tænk jeg troede vi boede i Danmark og ikke i et engelsktalende land. Men hvis Sjælland vil melde sig ud af landet og tilslutte sig Wales eller Nordirland, sÃ¥ er det her da en start. 
 
Det poppede navn Movia kommer vel fra noget med at flytte folk "move", pÃ¥ dansk kan vi vel kalde det "flyt dig". At flytte folk gøres vel ikke alle steder i Østdanmarks Trafikselskabs omrÃ¥de - nogle steder har dÃ¥rlig betjening, andre steder er trafikselskabet ligeglad med at alle busserne bryder ned... 
 
Movia vil af en lidt ældre dansker nok blive til "Møv dig ja" - hvilket vel betyder "flyt dig"? 
 
Så velkommen til "Møvdig" - og flyt jer så

 Sennahoj (skrevet 2006-11-24 19:00)| Link 
Peter BB: 
Retfærdigvis skal det tilføjes, at ordets sproglige oprindelse er sådan set fra latin - som er stamme til mangt og meget i vort og andre sprog.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-24 19:06)| Link 
Hvad betyder "movia" så på latin? (Vi er jo nogen, der aldrig har været udsat for undervisning i det fag...)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-24 19:19)| Link 
Jeg mener at have hørt Movia betyder noget i sammenhæng med handicappet skal bestemme over transporten?.. Men på den anden side, så skal man jo ikke tro på alt man hører ;)

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-24 19:29)| Link 
Ifølge latin-ordbøger på nettet, betyder "moveo moti motum" noget med at flytte eller påvirke.

 Dennis HUR (skrevet 2006-11-24 19:34)| Link 
Navnet Movia er en sammentrækning af de latinske ord Moveo (betyder bevægelse og mobilitet) og Via (betyder vej, rute, distance eller rejse). Navnet udtales ”Mo-ví-a” med tryk på anden stavelse.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-24 19:39)| Link 
Det er stadig det værst-påfundet navn nogensinde, det lyder som en døgninstitution for mindre begavet mennesker, men det er måske også det som det skal afspejle ved vores kære Sjællandske Trafikselskabs fremtid..

 Dennis HUR (skrevet 2006-11-24 19:39)| Link 
Her et foreløbige billede af det nye logo pÃ¥ busserne: 
 

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-24 19:47)| Link 
Hvis jeg må være så fræk at sige noget positivt, så kan jeg faktisk godt lide logo'et. Det, med to modsatrettede pile, er noget, der går igen i mange trafikselskabers logo'er internationalt. Det var også et gennemgående tema i en del af de 2.222 forslag, der i sin tid indkom, da det gamle HT-bomærke ("hunden") blev valgt.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-24 19:56)| Link 
Det bliver med Movia som med Veolia... Ingen vil udtale det ordentligt. Det lyder som om, at Sjælland og omegn endnu engang skulle overgÃ¥ resten af landet, dennegang med trafikselskabers navne, og være lidt finere og mærkeligere. 

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-24 20:01)| Link 
Logoet er vist okay - det ligner en sammentrækning af << og >> fra videofjernbetjeninger: Kør frem og kør tilbage, hvilket er hvad man gør med folk.

 Lasse Nielsen (skrevet 2006-11-25 06:13)| Link 
Grimt navn, men ikke værre end HUR. 
Underligt man vælger et navn der er noget der hedder i forvejen 
http://www.movia.com/ 

 Frank Pedersen (skrevet 2006-11-29 12:30)| Link 
Meget er sagt om det nye navn for selskabet og jeg er selv dagligt beskæftiget pÃ¥ den anden side af "HUR-bordet", nemlig hos en af busentreprenørerne, men det krænker lige lovligt min bevidsthed, at HUR's medarbejdere kaldes "inkompentente" og sammenlignes med "en døgninstitution for mindre begavet (korrekt: begavede) mennesker". Det er fair nok at have en mening om HUR's generelle arbejde og deres ansatte, men husk pÃ¥, at de ikke er bedre end den politiske styrelse, som udstykker regler og politikker for forretningsgangen derinde. 
Beskyldningerne, synes jeg, er i dele af denne tråd trukket i en temmelig useriøs og dadlende retning!

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-29 18:05)| Link 
Jeg tror jeg vil lade Johannes Sloths ord ved et møde mellem trafikselskaberne tale, der udtalte han "Vi kan ikke lære noget af jer".. Så jeg vil mene jeg har ret i min påstand om inkompetance!

 Frank Pedersen (skrevet 2006-11-29 19:00)| Link 
At have ret i en udtalelese om at kalde en samlet medarbejderkreds for inkompetent, er simpelthen for ejendommeligt smÃ¥ligt for min forstÃ¥else, ud fra pÃ¥stÃ¥ede syv ord i en tale. 
SÃ¥ledes at kunne stemple hele medarbejderkredsen pÃ¥ ToftegÃ¥rds Plads med et sÃ¥dan prædikat. - Det er for tyndt og underlødigt et argument. Jeg vælger at tolke lignende udtalelser som direkte Ã¥rsag til, at flere af dette forums trÃ¥de ofte ryger helt af sporet m.h.t. meninger og saglighed. 
Lad os hellere udveksle gode infos om busser og bustrafik i stedet for at smide rundt med så vage argumenter om andre folks arbejde.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2006-11-29 19:18)| Link 
Jef; jeg synes du er ved at være temmelig useriøs at høre pÃ¥ nÃ¥r du blot kommer med sÃ¥danne generelle prædikater pÃ¥ HURs medarbejdere.  
HURs medarbejdere har da f.eks. formÃ¥et, at opretholde busdrift i København (ok - kvaliteten kan sÃ¥ diskuteres...) pÃ¥ trods af politikernes sparekrav. SÃ¥ helt inkompetente kan de næppe være?  
Men det er jo selvfølgeligt nemt at kalde dem for inkompetente nÃ¥r nu vi hellere vil køre rundt i DAB serie VI'ere og have Pentagonen pÃ¥ fronten - klart nok! 
 
SÃ¥ alt i alt vil jeg om dig fristes til at bruge et ord som rimer pÃ¥ hvad du selv fremfører, nemlig *arrogance*!  

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-29 20:07)| Link 
Frank, Ud over at "udveksle gode infos om busser og bustrafik" ska der også være plads til andres meninger (selvom nogen forum deltagere har lidt svært ved at acceptere dem), Men faktisk må jeg give dig ret Frank

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-29 20:14)| Link 
Der skal helt sikkert være plads til andres meninger, men meningerne mÃ¥ gerne være baseret pÃ¥ nogle argumenter. NÃ¥r argumenterne mangler, virker det ganske rigtigt ret useriøst. 
 
Selv hvis direktørens pÃ¥stÃ¥ede udtalelse rent faktisk fandt sted, som Jef beskriver (hvilket jeg ikke føler mig helt overbevist om), sÃ¥ siger det jo fortsat ikke noget om HURs øvrige 340 medarbejdere. 
 
Og for at undgå videre debat i samme spor, lukker jeg diskussionen her.

Blokeret emne: Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
29. november 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/451
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.