A tribute to Olsen Banden
Rasmus Poulsen (skrevet 2005-12-26 17:02) | | Link | Hej! OG glædelig bag(h)jul... Ved i i hvilke olsenbande filmnd der optræder busser? Så vil jeg nemmerlig få skaffet filmenene!! Bus Maniac |
Jakob L. N. Christensen (skrevet 2005-12-26 17:59) | | Link | Hej Den er busser med i flere af Olsen banden filmene, men i Olsen Bandens sidste Bedrifter er bussen en del af kuppet. Jeg kan ikke lige huske hvor de ellers optræder eftersom de jævnligt bruger en bus hist og pist. Husk også Huset på Christianshavn hvor Helle Virkner er buschauffør i et af afsnittene, jeg kan ikke huske hvad afsnittet hedder, da den er pakket i en flyttekasse pga flytning... Jakob www.123hjemmeside.dk/bussen |
Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-12-26 18:25) | | Link | Køb dem alle - så er du forbedredt! :-) Afsnittet i "Huset På Christiansborg" hvor der indgår HT-bus hedder "Kvindens Plads og Olsens". Mere info hér: http://www.tvidanmark.dk/huset_paa_christianshavn_54.htm |
Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2005-12-26 18:25) | | Link | Hej I Olsen Bandens Store Kup optræder både serie I- og II-busser et par gange. Bl.a. som linje 6 ude i Kastrup...! Morten |
Leif Jørgensen (skrevet 2005-12-27 13:52) | | Link | I Olsenbanden over alle bjerge mÃ¥ Egon som en del af en flugt tage bussen forklædt som dame. Senere stiger hele banden pÃ¥ bussen i Paris. Og slutteligt tager de igen bussen hjemme i Danmark efterladende en stjÃ¥len bil. Med venlige hilsner Leif Jørgensen |
Thomas de Laine (skrevet 2006-02-04 15:13) | | Link | Der har flere gange i diverse fora været forespørgsler om, hvilken bus, det er, der medvirker i en Olsen Banden-film, hvor de stjæler bussen og bruger den i kuppet. Jeg har ikke nummeret på bussen, der er en Volvo B59/Aabenraa (KS serie III), men filmen bliver vist i aften på DR1, hvilket sikkert vil have spørgernes interesse! |
Mogens (skrevet 2006-02-04 15:23) | | Link | Hej Thomas Bussen er KS 551 Vovlvo B59-59/Aabenraa |
Kim B10M (skrevet 2006-02-04 16:28) | | Link | Bussen hed hele den's liv "filmbussen" og blev da også brugt flere gange i "Huset på Christianshavn". |
Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-12 21:59) | | Link | Jeg så også en af filmene hvor de stjal en bus ude fra endestationen et eller andet sted fra amager.
|
Eilif Petersen (skrevet 2006-04-13 10:18) | | Link | Filmen er Olsenbandens sidste bedrifter (film nr. 6) og bussen er KS 551, en Volvo B59. Bussen bruges senere i filmen i et kup på knippelsbro. |
Kim Andersen (skrevet 2006-04-13 14:56) | | Link | Scenen fra Olsenbandens sidste bedrifter er ikke optaget "et eller andet sted på Amager", men ved den tidligere sløjfe i Høje Gladsaxe. Sløjfen lå tidligere hvor det nu er bygget en forbindelsesvej mellem Gladsaxevej og Høje Gladsaxe ved Gyngemosevej. Jeg mener, sløjfen på et tidspunkt er blevet brugt til linie 19, men i hvor stort omfang dette har været tilfældet ved jeg ikke, da linien for det meste endte på Gladsaxe Trafikplads. Jeg har fundet dette billede på nettet, hvor man ser forbindelsevejen fra krydset Gladsaxevej/Gyngemosevej: http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/gladsaxe/_hoeje_gladsaxe-92.html MVH Kim Andersen |
Kim Andersen (skrevet 2006-04-13 15:00) | | Link | For at undgå misforståelser: Sløjfen lå mellem Gladsaxevej og Høje Gladsaxe til højre inde bag stoppestedet. MVH Kim Andersen |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|