Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > A tribute to Olsen Banden

A tribute to Olsen Banden

Rasmus Poulsen (skrevet 2005-12-26 17:02)| Link 
Hej! OG gldelig bag(h)jul... 
Ved i i hvilke olsenbande filmnd der optrder busser? S vil jeg nemmerlig f skaffet filmenene!! 
Bus Maniac

Jakob L. N. Christensen (skrevet 2005-12-26 17:59)| Link 
Hej 

Den er busser med i flere af Olsen banden filmene, men i Olsen Bandens sidste Bedrifter er bussen en del af kuppet. 
Jeg kan ikke lige huske hvor de ellers optrder eftersom de jvnligt bruger en bus hist og pist. 
Husk ogs Huset p Christianshavn hvor Helle Virkner er buschauffr i et af afsnittene, jeg kan ikke huske hvad afsnittet hedder, da den er pakket i en flyttekasse pga flytning... 

Jakob 
www.123hjemmeside.dk/bussen

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-12-26 18:25)| Link 
Kb dem alle - s er du forbedredt! :-) Afsnittet i "Huset P Christiansborg" hvor der indgr HT-bus hedder "Kvindens Plads og Olsens".  
Mere info hr: http://www.tvidanmark.dk/huset_paa_christianshavn_54.htm

Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2005-12-26 18:25)| Link 
Hej 

I Olsen Bandens Store Kup optrder bde serie I- og II-busser et par gange. Bl.a. som linje 6 ude i Kastrup...! 

Morten

Leif Jørgensen (skrevet 2005-12-27 13:52)| Link 
I Olsenbanden over alle bjerge m Egon som en del af en flugt tage bussen forkldt som dame. Senere stiger hele banden p bussen i Paris. Og slutteligt tager de igen bussen hjemme i Danmark efterladende en stjlen bil. 

Med venlige hilsner 
Leif Jrgensen

Thomas de Laine (skrevet 2006-02-04 15:13)| Link 
Der har flere gange i diverse fora vret foresprgsler om, hvilken bus, det er, der medvirker i en Olsen Banden-film, hvor de stjler bussen og bruger den i kuppet. Jeg har ikke nummeret p bussen, der er en Volvo B59/Aabenraa (KS serie III), men filmen bliver vist i aften p DR1, hvilket sikkert vil have sprgernes interesse!

Mogens (skrevet 2006-02-04 15:23)| Link 
Hej Thomas Bussen er KS 551 Vovlvo B59-59/Aabenraa

Kim B10M (skrevet 2006-02-04 16:28)| Link 
Bussen hed hele den's liv "filmbussen" og blev da ogs brugt flere gange i "Huset p Christianshavn".

Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-12 21:59)| Link 
Jeg s ogs en af filmene hvor de stjal en bus ude fra endestationen et eller andet sted fra amager. 

Eilif Petersen (skrevet 2006-04-13 10:18)| Link 
Filmen er Olsenbandens sidste bedrifter (film nr. 6) og bussen er KS 551, en Volvo B59. Bussen bruges senere i filmen i et kup p knippelsbro.

Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-13 13:50)| Link 
Det er rigtigt

Kim Andersen (skrevet 2006-04-13 14:56)| Link 
Scenen fra Olsenbandens sidste bedrifter er ikke optaget "et eller andet sted p Amager", men ved den tidligere sljfe i Hje Gladsaxe.  

Sljfen l tidligere hvor det nu er bygget en forbindelsesvej mellem Gladsaxevej og Hje Gladsaxe ved Gyngemosevej. 
Jeg mener, sljfen p et tidspunkt er blevet brugt til linie 19, men i hvor stort omfang dette har vret tilfldet ved jeg ikke, da linien for det meste endte p Gladsaxe Trafikplads. 

Jeg har fundet dette billede p nettet, hvor man ser forbindelsevejen fra krydset Gladsaxevej/Gyngemosevej: 
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/gladsaxe/_hoeje_gladsaxe-92.html 

MVH 
Kim Andersen

Kim Andersen (skrevet 2006-04-13 15:00)| Link 
For at undg misforstelser: 
Sljfen l mellem Gladsaxevej og Hje Gladsaxe til hjre inde bag stoppestedet. 

MVH 
Kim Andersen

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

Opdateret sidst:
13. april 2006

Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt

Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/231
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.