Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > A tribute to Olsen Banden

A tribute to Olsen Banden

 Rasmus Poulsen (skrevet 2005-12-26 17:02)| Link 
Hej! OG glædelig bag(h)jul... 
Ved i i hvilke olsenbande filmnd der optræder busser? SÃ¥ vil jeg nemmerlig fÃ¥ skaffet filmenene!! 
Bus Maniac

 Jakob L. N. Christensen (skrevet 2005-12-26 17:59)| Link 
Hej 
 
Den er busser med i flere af Olsen banden filmene, men i Olsen Bandens sidste Bedrifter er bussen en del af kuppet. 
Jeg kan ikke lige huske hvor de ellers optræder eftersom de jævnligt bruger en bus hist og pist. 
Husk ogsÃ¥ Huset pÃ¥ Christianshavn hvor Helle Virkner er buschauffør i et af afsnittene, jeg kan ikke huske hvad afsnittet hedder, da den er pakket i en flyttekasse pga flytning... 
 
Jakob 
www.123hjemmeside.dk/bussen

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2005-12-26 18:25)| Link 
Køb dem alle - sÃ¥ er du forbedredt! :-) Afsnittet i "Huset PÃ¥ Christiansborg" hvor der indgÃ¥r HT-bus hedder "Kvindens Plads og Olsens".  
Mere info hér: http://www.tvidanmark.dk/huset_paa_christianshavn_54.htm

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2005-12-26 18:25)| Link 
Hej 
 
I Olsen Bandens Store Kup optræder bÃ¥de serie I- og II-busser et par gange. Bl.a. som linje 6 ude i Kastrup...! 
 
Morten

 Leif Jørgensen (skrevet 2005-12-27 13:52)| Link 
I Olsenbanden over alle bjerge mÃ¥ Egon som en del af en flugt tage bussen forklædt som dame. Senere stiger hele banden pÃ¥ bussen i Paris. Og slutteligt tager de igen bussen hjemme i Danmark efterladende en stjÃ¥len bil. 
 
Med venlige hilsner 
Leif Jørgensen

 Thomas de Laine (skrevet 2006-02-04 15:13)| Link 
Der har flere gange i diverse fora været forespørgsler om, hvilken bus, det er, der medvirker i en Olsen Banden-film, hvor de stjæler bussen og bruger den i kuppet. Jeg har ikke nummeret på bussen, der er en Volvo B59/Aabenraa (KS serie III), men filmen bliver vist i aften på DR1, hvilket sikkert vil have spørgernes interesse!

 Mogens (skrevet 2006-02-04 15:23)| Link 
Hej Thomas Bussen er KS 551 Vovlvo B59-59/Aabenraa

 Kim B10M (skrevet 2006-02-04 16:28)| Link 
Bussen hed hele den's liv "filmbussen" og blev da også brugt flere gange i "Huset på Christianshavn".

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-12 21:59)| Link 
Jeg sÃ¥ ogsÃ¥ en af filmene hvor de stjal en bus ude fra endestationen et eller andet sted fra amager. 

 Eilif Petersen (skrevet 2006-04-13 10:18)| Link 
Filmen er Olsenbandens sidste bedrifter (film nr. 6) og bussen er KS 551, en Volvo B59. Bussen bruges senere i filmen i et kup på knippelsbro.

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-04-13 13:50)| Link 
Det er rigtigt

 Kim Andersen (skrevet 2006-04-13 14:56)| Link 
Scenen fra Olsenbandens sidste bedrifter er ikke optaget "et eller andet sted pÃ¥ Amager", men ved den tidligere sløjfe i Høje Gladsaxe.  
 
Sløjfen lÃ¥ tidligere hvor det nu er bygget en forbindelsesvej mellem Gladsaxevej og Høje Gladsaxe ved Gyngemosevej. 
Jeg mener, sløjfen pÃ¥ et tidspunkt er blevet brugt til linie 19, men i hvor stort omfang dette har været tilfældet ved jeg ikke, da linien for det meste endte pÃ¥ Gladsaxe Trafikplads. 
 
Jeg har fundet dette billede pÃ¥ nettet, hvor man ser forbindelsevejen fra krydset Gladsaxevej/Gyngemosevej: 
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/gladsaxe/_hoeje_gladsaxe-92.html 
 
MVH 
Kim Andersen

 Kim Andersen (skrevet 2006-04-13 15:00)| Link 
For at undgÃ¥ misforstÃ¥elser: 
Sløjfen lÃ¥ mellem Gladsaxevej og Høje Gladsaxe til højre inde bag stoppestedet. 
 
MVH 
Kim Andersen

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
13. april 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/231
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.