Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Nye busser i Køge ?

Nye busser i Køge ?

 Al (skrevet 2006-06-07 12:27)| Link 
Hvornår har Connex tænkt sig at indsætte nye Volvo/Carrus busser som erstatning for DAF/Berkhof'erne i Køge ?

 Kim B10M (skrevet 2006-06-07 16:28)| Link 
Det er vistnok aflyst..

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-06-08 19:38)| Link 
6379 er nu flyttet fra Randers til København, hvor den har selskab af en ny bus - 6380 - af samme type.. 
Jeg ved ikke om de skal køre i Køge..

 Thomas de Laine (skrevet 2006-06-08 19:40)| Link 
6380 er en DAF/Jonckheere.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-06-08 19:42)| Link 
Er det en af de nye busser til linje 3A?.. 
Ja, det er ikke alle kilder der har lige meget styr på tingene.. (:

 Thomas de Laine (skrevet 2006-06-08 19:44)| Link 
6380 har ikke air-condition, sÃ¥ jeg tror "bare", det er en ekstra. Der skal dog stadig komme nye busser til linje 3A, vist nok 15 stk. - ogsÃ¥ DAF/Jonckheere. Derimod kommer der vist nok ikke nye busser til Køge alligevel. 
 
Ved du, hvor 6379 er/bliver garageret?

 René Thaulov (skrevet 2006-06-08 20:55)| Link 
6380 skal køre fast på linje 18, som jo også mistede 5076 ved en brand 1. maj.

 Kim B10M (skrevet 2006-06-30 12:28)| Link 
SÃ¥ skulle der være lidt mere nyt omkring nye busser til Cirkus Connex/Viola.. Som de fleste jo ved herinde sÃ¥ tror ledelsen i Cirkus Viola at busser er en intern tophemmelighed som ingen mÃ¥ vide noget om.. Men der er jo altid nogen der alligevel kan bidrage med oplysninger. 
Det skulle forholde sig sådan at de 15 busser som skulle komme til linie 3A kommer til Køge istedet for. Model: Volvo B7RLE med VOITH gearkasse!! (folk i branchen er ved at vågne op!!). Lad os se om det ikke kommer til at holde stik. Med to motorhaverier i sidste uger på Berkhof bus 6269 & 62?? så bliver det for dyrt konstant at lave motorer på Berkhof busserne (bla.) pga. for små køleventilatorer.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-06-30 14:42)| Link 
Voith i Volvo'erne kan vel næsten kun skyldes at Mr. ZF er skiftet fra Volvo til VDL.. 
 
Men jeg glæder mig da til at se de nye busser, når de engang bliver indsat på linje 6A (hvor de sikkert ender)

 Sennahoj (skrevet 2006-06-30 15:28)| Link 
Med risiko for at virke pÃ¥stÃ¥elig (!), vil jeg mene, at Voith er langt mere "standard" end ZF i B7RLE-modellen. 
OK - B7RLE er ikke særligt udbredt - heller ikke Storbritannien hvor jeg ofte træder mine sko. Men alle de B7RLE-busser jeg har "mødt" derovre, har alle haft Voith. Men igen - Voith er generelt mere udbredt i UK end herhjemme, sÃ¥ det kan jo skyldes en generel begejstring for denne gearkasse - selv de fleste nye DAF (VDL) har Voith derovre. 
Jeg kørte faktisk med en helt ny MAN 14.220 i Edinburgh for 2 mÃ¥neder siden. "Crap!" - tænkte jeg da den rullede ind ved stoppestedet....men jeg var sgu´ lige ved at begynde at holde af den, da jeg konstaterede hvor godt den kørte (og lød) takket være Voith-gearkassen! 
 
Det er vel lige før, at der er ved at være basis for en Voith-fanklub herhjemme? ;-)

 Kim B10M (skrevet 2006-06-30 16:21)| Link 
Volvo har i mange år kørt med ZF som standard gearkasse i rutebus-modeller, det er muligt at dette er ved at ændre sig.. Og det er jo kun godt. Ja selv en tysk bus er tæt på at være tiltalende når der er en Voith i røven på den.. Og klart, lad os lave en Voith-fanklub hvor vi arrangerer busture kun i Voith busser.. :-))

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-06-30 17:12)| Link 
Lyder som en rigtig god idé. Count me in! :-)

 Morten Halse (skrevet 2006-06-30 17:39)| Link 
Mon ikke det er smag og behag, der afgør om Voith eller ZF er den bedste gearkasse. Personligt har jeg været glad for at køre med Alison som DSB holdt sig til. Men de Mercedes Integro som Connex kører med har ZF og de skifter uden det mærkes og er meget behagelige at køre i. Det er nemt at sidde her og brokke sig over hvad de forskellige selskaber køber af busser men det det er trods alt dem, som betaler for busserne og ikke chaufførerne.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-06-30 20:12)| Link 
SÃ¥dan en voith udflugt kunne man nok liiiiige fÃ¥ lokket sig selv med i.. ;) .. 
 
Det er rigtig at det er selskaberne der køber busserne, og chaufførene der kører dem.. 
Men selskaberne køber tit bare hvad der er billigst.. Fx. koster 12 Integro'er det samme som 11 Volvo'er.. Og sÃ¥ vælger man jo nogengange - Som Østtrafik - at købe Integro'erne.. 
De er ikke endvidere populære blandt chauffører eller passagere.. 
 
Det er så os passagere der skal sidde og nyde den dejlige brummende lyd, hver eneste gang en Volvo B12 bremser, eller når man får blæst ansigter ud af hovedet i en VDL-Jonckheere bus fra Connex hvis du kommer til at sætte dig i en omkreds af 10 sæder fra bagdøren..

 Thomas de Laine (skrevet 2006-06-30 21:17)| Link 
Jeg vil tillade mig den pÃ¥stand, at de fleste passagerer er hamrende ligeglade! De bemærker nok, om air-condition virker en dag som i dag, men jeg tror ikke, passagererne pÃ¥ en busrute generelt savner andre busser, næsten ligegyldigt hvilke busser, der kører. Der skal nok være en eller to rundt omkring, men i det store hele er jeg ret overbevist om, at det er forbeholdt chauffører, mekanikere og busentusiaster at have en mening om bustyper. 
 
Tag nu f.eks. lavgulvsbusserne. De var upopulære i begyndelsen, hvor de var tydeligt anderledes. I dag har langt de fleste københavnere glemt, at busser kan være indrettet på en helt anden måde. Folks mening om VDL-busser versus Integro'er f.eks. har således næppe meget at gøre med bussernes faktiske egenskaber!

 Claus Larsen (skrevet 2006-06-30 21:56)| Link 
Da jeg jo selv er buschauffør kan jeg jo give Thomas ret, for selv om det er 10 Ã…r siden den sidste højgulvsbus kørte i Holte omrÃ¥det brokker folk sig stadig over at de skal benet op i en laventrebus, folk kan ganske enkelt ikke se forskellen, men er blevet vandt til busser med lavt gulv. 
Hvad angår gearkasser så tror jeg også at publikum er ligeglade bare de kommer frem til tiden.

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-06-30 22:22)| Link 
Præcis! Heroppe i Aalborg er man bedøvende ligeglad med hvordan bussen lyder, ser ud eller om chaufføren har knappet de to øverste knapper af skjorten. 
Faktisk var man ret begejstret over de første laventrebusser som AOS indsatte i 1995 pÃ¥ linie 10. Men det er vel igen som ovennævnte - bare de kommer sÃ¥ er vi glade(eller ligeglade). 

 Morten Halse (skrevet 2006-06-30 23:50)| Link 
Igen Jef så er det smag og behag som afgør hvad man kan lide. Jeg er selv meget begejstret for Integro'erne og deres køreegenskaber og andre hader dem. I Connex/Veolia er chaufførerne også uenige om det er Volvo eller Mercedes som er bedst og om lavgulvsmercedes'er er skabt af fanden. Men det er kun Mercedeshadere som råber op om det. Hvis man ser fornuftigt på det, så har alle busmærker og typer deres fordele og ulemper. Så er det kun et spørgsmål om hvad der er flest af

 Kim B10M (skrevet 2006-07-01 00:37)| Link 
Så Morten Halse mener at det er smag og behag om man kan lide at en bus hugger imellem gearskift.. Tja sådan kan man da godt formulere det.. Men det er noget fis når Morten Halse skriver at det er nemt at brokke sig over busserne som selskaberne køber, "det er trods alt dem der betaler for dem". Ja, men Hr. Halse, det er altså chaufførene der skal køre i dem 8-10 timer hver dag, og passagerene der kører med dem hver dag der skal trækkes med dårlige gearskift (= mere ujævn kørsel) og ikke de mennesker på hovedkontoret der køber busserne! At 99% af chaufførerne og passagerer ikke lader sig genere af det, betyder ikke at det er okay. En bus er et dyrt køretøj, og hvis jeg skal ud og købe en ny bil med automatgear ville jeg ikke acceptere ujævne gearskift oa, det er simpelthen ikke rimligt..

 Ib Thomsen (skrevet 2006-07-01 13:06)| Link 
NU er smag og behag heldigvis foskælig, ujeg køre selv i en Turistbus med en ZF gearkasse, og den ville jeg sq selv sige at den har noget af det mest behaglige gearskift jeg længe har mødt, Uden at være klog på området, men kunne nogle af de problemer der er med ZF gearkasserne på bla. rutebusserne ikke tænkes at være dårlig service ???

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-07-01 15:49)| Link 
Problemerne med ZF er sÃ¥ absolut størst/stort i de Volvo B12M-busser som har det nye ZF! De er meget ubehagelige, nÃ¥r de sænker farten! Virkelig træls og ubehagelig at føle og høre pÃ¥!!!  
 
Bare spørg mig i Århus har ÅS over 60 B12M med ZF og flere amtslige entreprenørere også - det har faktisk hjulpet noget at nogle af af de nyeste ÅS'ere har Voith! Det er behageligere at være passager, når ZF'en ikke er der

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-01 16:45)| Link 
Selvom emnet nu er kommet bare en smule væk fra Køge, sÃ¥ har bÃ¥de Peter, Ib og Kim ret pÃ¥ hver sin mÃ¥de.. 
Jeg skal ikke kunne sige hvor godt en turistbus føles med ZF, men jeg er sikker pÃ¥ at alt kan føles bedre en en halvgammel setra med halvautomatisk gearkasse der hakker afsted som de lokomotivtrukne tog pÃ¥ Sjælland.. 
Den computerstyret ZF gearkasse er forfærdelig i bÃ¥de B12 og DAF-Jonckheere busserne, tilgengæld er den meget behagelig i en Scania Omniline, hvor du nærmest ikke mærker nÃ¥r den skifter gear.. I Ã…rhus er de B12 busser der har fÃ¥et Voith gearkasse betydeligt bedre end resten af de æsker derovre..  
En DAB serie 12 med ZF gearkasse er ogsÃ¥ en fantastisk bus, sjælendt er der bygget noget sÃ¥ godt hÃ¥ndværk.. 
Til gengæld syntes jeg at Volvo B10M/B10B-LE har det med at hakke nÃ¥r de med selvsamme gearkasse som serie 12'erne ligger og kører rundt! 
Men, der er nu intet der slår en så perfekt bus som en Leyland serie 6, Volvo B10M-60 eller de nye Irisbus Arway - alle med Voith - Hvor du næsten ikke mærker gearskiftet..

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-07 10:31)| Link 
Ikke mærke gearskiftet i en ZF-styret Omniline??? You bet you can! Ganske vidst ikke så hardcore som i Volvo B12'ere, men alligevel...

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-07-07 14:46)| Link 
I samtlige af mine ture pÃ¥ 202 med Wulffriva 2842 og 2846 har jeg aldrig kunne mærke det.. 
Heller ikke nogle af dem Wulffriva har pÃ¥ Djursland, De Blaa Busser eller Pan Bus.. 
 
Du må være uheldig i dit busvalg, Christian ;)

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-07 15:47)| Link 
I Setras Turistbussser (S417 GT-HD) Fungerer ZF uåklagligt!...Men når det er sagt så synes jeg denne tråd er kørt ind på et sidespor!...Fra at handle om Jonckheere (som er en fantastiks bus) til at handle om Voiht Vs. ZF-gearkasser!!

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-07 15:49)| Link 
Selv om jeg har lavet et par stavefejl (pga.træthed) tror jeg godt de fleste forstår hva jeg mener

 Sennahoj (skrevet 2006-07-07 16:09)| Link 
Jesper: Nu har denne trÃ¥d jo faktisk aldrig (specifikt) handlet om Jonckheere-busser, men vi flytter gerne Voith/ZF-debatten over i en ny trÃ¥d hvis du synes - no problem. 

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-07-07 16:10)| Link 
Danke...

 Christian H. Paulsen (skrevet 2006-07-07 20:36)| Link 
Jef: Jeg skal prøve at lægge mærke til det, når Arriva indsætter de nye Omnilines i Nordjylland. :-)

 Frank Sørensen (skrevet 2006-07-20 00:08)| Link 
Så er det vist ganske vist at cirkus viola køge modtager 15 nye busser volvo B7RLE. 5 i uge 45. 5 uge 46 og 5 uge 47.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-07-22 09:58)| Link 
En lille opdatering/opsamling pÃ¥ dette emne: 
 
Veolia fÃ¥r i alt 31 nye busser, alle Volvo B7RLE. 16 stk. fÃ¥r Carrus-karosseri og leveres til linje 18; 15 stk. fÃ¥r Säffle-karrosseri og leveres til Køge. 
 
De to første til linje 18, nr. 6381-82, er i et andet forum rapporteret set i Aabenraa.

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-07-23 20:48)| Link 
Dab Gasbus 6226 fra Gladsaxe set pÃ¥ linje 121 
 

 Sennahoj (skrevet 2006-07-24 15:13)| Link 
Nu er bus 6226 godt nok en Vasbygade-bus, men fint med et billede som dokumentation alligevel...

 Sikandar Sahil (BusTrafikken) (skrevet 2006-07-24 22:00)| Link 
Vasbygade har nu 2 Carrus-busser. Den ene er 6379 og den anden 6381. 6381 kan nogle chauffører ikke sÃ¥ godt lide pga. problemer med sædet og møntveksleren. 
 
6379 blev idag 24. juli brugt som TP-Bus til Nordhavn st., men ikke i drift. 
 
PÃ¥ billedet ses 6379 til højre og 6381 til venstre: 

 
Et billede kun af 6381: 

 
 
6381 har reg.nr. UR 90 587. 
 
[Dette indlæg er redigeret af moderator.]

 Thomas de Laine (skrevet 2006-07-24 23:59)| Link 
6381 er den første af de nye B7RLE'er til linje 18. Bussen er netop leveret til Veolia.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-02 05:24)| Link 
SÃ¥ er de sagnopspundne B7RLE fra Säffle snart pÃ¥ vej mod jer Københavnere. 31/10-06 sÃ¥s to styks komme fra Grenaa igennem NordÃ…rhus, hvilket (som det plejer med Säffle-busser) mÃ¥ betyde at de er sejlet Varberg - Grenaa, nu skal til Aabenraa, og sÃ¥ over til Køge. GÃ¥r jeg ud fra... Busserne var HUR-melonengelb havde svenske prøvenummerplader og lød forbavsende anderledes (mÃ¥ske bedre) end B12BLE. 

http://www.petersbusside.dk

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-02 10:34)| Link 
Fint, at du havde tid til at uploade billedet, lige før du gik i seng. :-) 
 
Og nu 64.000-kronersspørgsmÃ¥let: Lød bussen af Voith eller ZF? 
 
De hidtil leverede B7RLE'er til HUR-området er blandede: Veolia 6381-6387 har Voith-, mens 6388-6396 har ZF-gear. City-Trafiks nye B7RLE'er, nr. 2421-2425, har Voith. Alle disse busser har i øvrigt Carrus-karrosseri, mens Køge-busserne har Säffle.

 Kim B10M (skrevet 2006-11-02 11:00)| Link 
Det kan jeg godt svare på. Det er ifølge Viola også halvdelen Voith og halvdelen ZF. Viola sætter de to nye gearkasse-typer op mod hinanden for at sammenligne præstation og driftsikkerhed.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-02 12:10)| Link 
Imponerende! Hatten af for, at man rent faktisk forsøger at blive klogere på sagen.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-02 16:06)| Link 
Lyder som om du kender mig, Thomas ;-) 
 
Jeg kan ikke sige om det var Voith / ZF i disse to - de kørte forbi uden at sænke farten.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-02 17:00)| Link 
Man kan altid høre om det er Voith, den vfløjter jo nÃ¥r den kører.. NÃ¥, det var da sjovt at Veolia vil finde ud af hvilken gearkasse de fremover vil satse pÃ¥.. 
 
Selvom det måsk er lidt off-subject, så rygtes det jo at de nye Scania/Lahti scala til Arriva i Nordjylland skulle have Voith, kan det passe?..

 Rasmus Bredahl (skrevet 2006-11-05 12:09)| Link 
Nej de har ZF.

 Kristian Jakobsen (skrevet 2006-11-12 21:15)| Link 
6397 er nu ude at køre i køge, sås her til aften på linje 121 på vej imod køge st.

 Steffen Møller Pedersen (skrevet 2006-11-14 20:50)| Link 
Hvilken type sæder er der i de nye busser i Køge? 
 
Jeg spørg, fordi at sæderne i de "nye" Volvo-busser, som kører i Roskilde, har en plastik bagside - og er altÃ¥ ikke fuldt polstret. 
 
 
MVH Steffen

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-14 21:19)| Link 
Jeg har ikke set de nye busser i Køge indefra, men de omtalte sæder er vist standard fra Säffle i deres bybusser.

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2006-11-14 22:33)| Link 
Hvor er det dog rart at se, at rutenummeret i en ordentlig, fornuftig og "rigtig" størrelse, også er nået til HUR-området på de nye Køge B7RLE'ere!

 Frank Sørensen (skrevet 2006-11-15 07:53)| Link 
hullet ved siden af nummerpladen, på fronten, er det til bugsering med trækstang eller hvad?? nyt!! dejligt også at der er monteret ekstra fjernlys på busserne , til køges mørke linier.

 Sennahoj (skrevet 2006-11-17 13:57)| Link 
SÃ¥ er Viola klar med en pressemeddelelse om de nye Volvo-busser i Køge. 
Ret fantastisk, at man kan fÃ¥ sÃ¥ mange ord ud af noget sÃ¥ almindeligt. Jeg mener - at busserne har luftdyser over passagersæderne? Det havde HT-busser i 1976 altsÃ¥ ogsÃ¥. At der er lavt gulv? Ja - det har været standard siden 1993. Og resten af alle de "fantastiske" nyheder er enten foranlediget af EU-lovgivning (miljø) eller almindelige HUR-kontraktkrav (kamera, dørlys og LED-skilte)... 
Men nÃ¥r nu Viola skriver at man har langsigtede planer om at forbedre busstandarden i HUR-omrÃ¥det, sÃ¥ mÃ¥ DET da være det eneste nyskabende i pressemeddelelsen. Der er ogsÃ¥ nok at tage fat pÃ¥ for Viola. Vi hÃ¥ber planerne omfatter mere end blot pressemeddelelsen og de 15 nye busser i Køge! 
God arbejdslyst til Viola... 
 
 
Men læse selv "the breaking news": ;-) 
 
Passagererne i Køge fÃ¥r nye busser  
 
16-11-2006 
 
 
Passagererne i Køge fÃ¥r nye og forbedrede busser, som bÃ¥de tager højde for komfort og rummelighed.  
 
Pressemeddelelse: 
 
Indsættelsen af de nye busser er et led i Veolia Transport Danmark A/SÂ’ langsigtede planer om at forbedre buskvaliteten i HUR-trafikken. Fem af busserne er allerede sat i drift, og inden for de kommende uger bliver yderligere 10 busser indsat pÃ¥ buslinjerne i Køge.  
 
Foruden flere sidde- og stÃ¥pladser er de nye Volvo-bussers rygsæder høje, hvilket gør busrejsen mere behagelig. Ventilatorer placeret over hvert bussæde gør det muligt for passagerne at tilpasse lufttilførslen til individuelle behov.  
 
De nye busser er indrettet, sÃ¥ de er handicapvenlige. Det lave gulv i midten af busserne, er pÃ¥ niveau med fortovskanten, og gør det nemt for bevægelseshæmmede, ældre og børn at stige ud af busserne.  
 
Lys ved dørene, som først slukker nÃ¥r chaufføren sætter bussen i gang, samt en ekstra lukke- og Ã¥bne mekanisme ved dørene sikrer, at kørestolsbrugere og passagerer med barnevogne trygt kan stige af bussen.  
Dertil kommer gode læsbare destinationsskilte, som gør det nemt for lettere synshæmmede og øvrige passagerer at orientere sig om bussens endestation.  
 
Samtlige busser er udstyret med ekstra sikkerhedsudstyr, som øger sikkerheden for sÃ¥vel chauffører som for passagerer og øvrige trafikanter.  
 
Foruden at være forsynet med op til fem indvendige kameraer til forebyggelse af bl.a. voldsepisoder, er samtlige busser udstyret med IDS, Intelligent Driver Support. Systemet registrerer via udvendige kameraer bussens udsving og giver dermed chaufføren, via en indvendig overvÃ¥gningsskærm, et bedre udsyn til blinde og kritiske vinkler i trafikken. 
 
Busserne opfylder Euro 4-emmissionsnormen og nedbringer derfor udslippet af partikler til gavn for omgivelserne. 
 
Indsættelsen af de nye og forbedrede busser, som er pÃ¥ forkant med udviklingen, er et led i Veolia Transports servicekvalitetsambition.  
 

 Kim B10M (skrevet 2006-11-17 17:33)| Link 
Nå der ikke er nogen der roser en, så må man jo gøre det selv! Viola's Pressechef har haft travlt med blyanten.. Det er lige før det lyder som om at Viola har gen-opfundet bussen.. Jeg hører gerne mere om; "Samtlige busser er udstyret med ekstra sikkerhedsudstyr, som øger sikkerheden for såvel chauffører som for passagerer og øvrige trafikanter". Det lyder virkelig spændende. Forøvrigt så er Viola i gang med at renovere deres Volvo B10BLE busser fra Køge anlægget. Busserne bliver renoveret i Maribo hvor et større antal Polske mekanikere har fået til opgave at sætte disse busser i stand. De første fire busser er under renovering : 5009,5100,5110,5111.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2006-11-19 22:11)| Link 
Arbejdet pÃ¥ de fire busser som Kim B10M nævner mÃ¥ hovedsageligt dreje sig om udbedring af karrosseriskader eftersom - frit fra hukommelsen - at alle fire har fÃ¥et lavet den "tekniske renovering", hvormed Veolia hÃ¥ber at kunne højne deres bussers standard, hos Titan i Karlslunde inden for de sidste to mÃ¥neder... 
 
Mvh. 
Morten

 Kim B10M (skrevet 2006-11-19 22:45)| Link 
Bestemt ikke. Der er også tale om teknisk renovering hvor det er nødvendigt på busserne. Viola Køges Volvo B10BLE busser har været repareret hos Titan, det er korrekt, men der er mere arbejde at udføre på dem, og det er man igang med i Maribo lige nu.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-28 02:53)| Link 
6405 sås idag på linje 121, bussen havde mere end tydeligt Voith!

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2006-11-28 14:23)| Link 
Aha... Ved du hvad det nærmere bestemt er de laver pÃ¥ busserne i Maribo? 
 
Morten

 Kim B10M (skrevet 2006-11-28 18:31)| Link 
Busserne bliver gået fuldstændigt igennem for slidtage. Der bliver fortaget kompressionstest på motor, gearkasser bliver testet. Servorør, vandpumper,motorophæng, bøsninger, styrebolte, ankerplader. Varmeblæsemotorer inde i bussen. ALT bliver udskiftet hvis det bærer præg af slidtage. Der er næsten tale om RE-bus om igen.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2006-12-05 18:54)| Link 
Hm, det var egentlig sjovt. Der er flere af de ting du nævner, som vidst laves af Titan... 
Men positivt at der endeligt ofres lidt vedligeholdelse pÃ¥ disse busser! 
 
Morten

 Mugge (skrevet 2006-12-05 19:41)| Link 
Lige lidt til gearkasserne, så vil jeg uden at være ekspert på området mene der er ZF i 6408, kørte med den på 126 i dag, og den havde nogle ZF "lignende" gearskift.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
5. december 2006

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/345
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.