Information om Morten Halse
Registreret medlem siden 15. juni 2006.
Morten Halse har skrevet følgende indlæg i forummet:
Første dag med gult i Vestsjælland (2008-04-17 20:44) |
Nu kan Arriva også være med når det gælder gule busser i det gamle VT område. Bus 5572 fører sig nu frem på rute 87 og 88 i sin nye gule farve |
ARRIVA 2361/5548 (2008-01-08 20:29) |
På torsdag bliver Arriva 2361/5548 kørt til Arriva i Svendborg, som har overtaget bussen. Bussen er VT farvet og har indtil nu fungeret som reservebus i Ringsted for det tidligere Veolia. |
2008-01-21 10:46 i samme diskussion: |
Nej den bliver ved med at hedde 5548. Og den fortsætter på Fyn i VT farver for den skal bruges som transportbil |
Arriva 7146 omnummeret (2007-10-30 04:50) |
Det er ikke kun Veolia busserne i Hovedstadsområdet som skifter nummer. Det gør alle tidligere Veolia busser som Arriva har overtaget. |
Movia´s 1. udbud (2007-10-19 20:46) |
Til bybusserne i Slagelse vil det være naturligt, at de overtager Veolia´s anlæg på Dalsvinget når Veolia og Arriva flytter sammen på Arriva´s anlæg på Elmedalsvej. Busserne i Ruds Vedby holder nu på en lejet plads hvor City-trafik sikkert kan forsætte med at holde til. Men det her er kun mine tanker. City-trafik har måske andre planer |
2007-12-16 13:47 i samme diskussion: |
Citytrafik har købt Arriva´s anlæg på Elmedalsvej og Arriva beholder anlægget på Dalsvinget |
Movia's køreplaner :-) (2007-09-27 18:33) |
Umiddelbart vil mit gæt være at det drejer sig om to natbuslinjer i Movia Syd som i øjeblikket hedder 975 og 980 men uden N. I Syd har natbusserne linjenummer som starter med 900. 710 og 720-722 hører til i Faxe kommune. |
Veolia er ikke = Arriva (2007-10-19 20:56) |
Nyansatte chauffører får Arriva uniform så det kan være en ny chauffør eller en "rigtig" Arriva chauffør i en Veolia bus |
2007-10-26 18:36 i samme diskussion: |
Movia har tildelt ARRIVA en ny nummerserie til de overtagne Veolia busser i VT området. Indtil nu har jeg kun de nye numre på busserne i Ringsted og Haslev men resten følger senere. Veolia 2361 bliver til ARRIVA 5548 Veolia 3125 bliver til ARRIVA 5549 Veolia 4021 bliver til ARRIVA 5550 Veolia 4022 bliver til ARRIVA 5551 Veolia 7003 bliver til ARRIVA 5554 Veolia 7004 bliver til ARRIVA 5555 Veolia 7005 bliver til ARRIVA 5556 Veolia 7073 bliver til ARRIVA 5557 Veolia 7096 bliver til ARRIVA 5558 Veolia 7077 bliver til ARRIVA 5597 Veolia 7074 bliver til ARRIVA 5509 Veolia 7075 bliver til ARRIVA 5510 Veolia 3063 bliver til ARRIVA 5501 Veolia 3064 bliver til ARRIVA 5502 Veolia 7068 bliver til ARRIVA 5503 Alle busser skulle gerne have nye internnumre og ARRIVA logoer på inden 1. november 07
|
2007-10-28 19:44 i samme diskussion: |
Her følger de nye numre på Veolia´s busser som nu får et Arriva nummer. Veolia 7008 bliver til Arriva 5504 Veolia 7013 bliver til Arriva 5505 Veolia 7045 bliver til Arriva 5506 Veolia 7046 bliver til Arriva 5507 Veolia 7076 bliver til Arriva 5511 Veolia 3090 bliver til Arriva 5541 Veolia 3153 bliver til Arriva 5542 Veolia 7060 bliver til Arriva 5543 Veolia 7095 bliver til Arriva 5544 Veolia 7001 bliver til Arriva 5552 Veolia 7002 bliver til Arriva 5553 Veolia 2851 bliver til Arriva 5559 Veolia 2854 bliver til Arriva 5560 Veolia 4032 bliver til Arriva 5561 Veolia 4071 bliver til Arriva 5562 Veolia 3051 bliver til Arriva 5563 Veolia 7007 bliver til Arriva 5564 Veolia 7043 bliver til Arriva 5565 Veolia 7044 bliver til Arriva 5566 Veolia 7061 bliver til Arriva 5567 Veolia 7062 bliver til Arriva 5568 Veolia 7063 bliver til Arriva 5569 Veolia 7064 bliver til Arriva 5570 Veolia 7065 bliver til Arriva 5571 Veolia 7066 bliver til Arriva 5572 Veolia 7067 bliver til Arriva 5573 Veolia 7071 bliver til Arriva 5574 Veolia 3059 bliver til Arriva 5575 Veolia 3129 bliver til Arriva 5576 Veolia 7006 bliver til Arriva 5577 Veolia 7009 bliver til Arriva 5578 Veolia 7010 bliver til Arriva 5579 Veolia 7011 bliver til Arriva 5580 Veolia 7012 bliver til Arriva 5581 Veolia 7014 bliver til Arriva 5582 Veolia 7015 bliver til Arriva 5583 Veolia 7016 bliver til Arriva 5584 Veolia 7017 bliver til Arriva 5585 Veolia 7018 bliver til Arriva 5586 Veolia 7019 bliver til Arriva 5587 Veolia 7020 bliver til Arriva 5588 Veolia 7023 bliver til Arriva 5589 Veolia 7024 bliver til Arriva 5590 Veolia 7025 bliver til Arriva 5591 Veolia 7026 bliver til Arriva 5592 Veolia 7056 bliver til Arriva 5593 Veolia 7069 bliver til Arriva 5594 Veolia 7070 bliver til Arriva 5595 Veolia 7072 bliver til Arriva 5596' Veolia 7078 bliver til Arriva 5598 Veolia 7079 bliver til Arriva 5599 Veolia 7081 bliver til Arriva 5600 Veolia 7083 bliver til Arriva 5601 Veolia 7084 bliver til Arriva 5602 Veolia 7085 bliver til Arriva 5603 Veolia 7086 bliver til Arriva 5604 Veolia 7087 bliver til Arriva 5605 Veolia 7088 bliver til Arriva 5606 Veolia 7089 bliver til Arriva 5607 Veolia 7094 bliver til Arriva 5608 |
2007-10-30 04:45 i samme diskussion: |
Jeg skal se hvad der kan skaffes frem. Arriva 1644 er tidligere Veolia 6308. |
2007-11-10 13:07 i samme diskussion: |
For at gøre det hele lidt mere spændende så har der indsneget sig en fejl i listen med de nye ARRIVA numre så der er 3 busser i Ringsted som i virkeligheden har fået følgende numre. Veolia 7003 bliver til 5555 7004 til 5556 7005 til 5554. Tidligere Veolia 2851 eller 2854 er hensat med defekt gearkasse og Arriva 8435 kører nu i stedet for |
Movia Flag (2007-05-14 19:09) |
Ja lige præcis. Så nu skal flagene sandelig bruges i Vest og Sydsjælland. |
Movia-busser med EU-flag (2007-05-08 18:50) |
Der er købt EU flag til de tidligere VT og STS busser, så det er nok alle Movia busser som har flag på i morgen |
2007-05-09 05:33 i samme diskussion: |
Movia har givet besked om at der skal køres med dannebrog i venstre side og EU flag i højre side. Og der er kun føbt et EU flag til hver bus. Det er et eksternt firma, som sætter Movia logo på busserne. De starter med busserne i København og arbejder sig ud i resten af området og inden juni skulle alle Movia´s busser gerne have det nye logo på fronten |
300S/400S (suk!!) (2006-11-17 21:29) |
Mon ikke Autokraft gerne vil prøve kræfter med den opgave. Det kunne da være sjovt at se en Setra i HUR farve køre rundt på 300S |
2006-11-18 12:33 i samme diskussion: |
Nu er det slet ikke sikkert at Autokraft vil sætte tyske busser ind hvis de skulle vinde kørsel i HUR. Da Linjebus/Connex var svenskejet købte de også busser som ikke var bygget i Sverige. |
2006-11-29 22:45 i samme diskussion: |
Er alle de Arriva busser, som bliver efterladt i trafikken brudt ned eller kan det tænkes, at de kører i så lange vognløb at der ikke er brændstof nok på bussen ? |
2006-11-30 19:12 i samme diskussion: |
Tørløb kan undgås ved at tanke i tide og nedbrud kan ( næsten ) undgås ved den rette vedligeholdelse. Men mit forrige indlæg var også ment som et spørgsmål. Er der HUR busser som kører et døgn i trafikken fra de kører fra garagen til de kommer hjem igen ? |
Roskilde Festival (2006-07-01 15:15) |
Jeg kunne forestille mig at det sker fordi den pågældende person står med siden til og ikke ser på lågen når den åbnes. Den lille DAF som Combus overtog fra Dito (8052) har også prøvet det men blev til bus igen med samme motor. I Linjebus var der tre DAFfer (6701-6703)som var udsat for det samme hvor motoren ikke overlevede og da de så blev overflyttet til VT området og de blev til 2097-2099 så skete det igen. Så de fik ny motor en gang til. Men så blev lågerne også spærret indefra så det ikke skulle gentage sig igen
|
Nye busser i Køge ? (2006-06-30 17:39) |
Mon ikke det er smag og behag, der afgør om Voith eller ZF er den bedste gearkasse. Personligt har jeg været glad for at køre med Alison som DSB holdt sig til. Men de Mercedes Integro som Connex kører med har ZF og de skifter uden det mærkes og er meget behagelige at køre i. Det er nemt at sidde her og brokke sig over hvad de forskellige selskaber køber af busser men det det er trods alt dem, som betaler for busserne og ikke chaufførerne. |
2006-06-30 23:50 i samme diskussion: |
Igen Jef så er det smag og behag som afgør hvad man kan lide. Jeg er selv meget begejstret for Integro'erne og deres køreegenskaber og andre hader dem. I Connex/Veolia er chaufførerne også uenige om det er Volvo eller Mercedes som er bedst og om lavgulvsmercedes'er er skabt af fanden. Men det er kun Mercedeshadere som råber op om det. Hvis man ser fornuftigt på det, så har alle busmærker og typer deres fordele og ulemper. Så er det kun et spørgsmål om hvad der er flest af |
|