Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Movia-busser med EU-flag

Movia-busser med EU-flag

 Thomas de Laine (skrevet 2007-05-08 18:27)| Link 
I morgen, onsdag 9. maj, er det "Europdagen", der afholdes hvert ĂĄr i anledning af offentliggørelsen af Schuman-erklæringen 9. maj 1950, der anses som første skridt til det, vi nu kender som EU. 
 
Denne gang vil (en del af?) Movia-busserne køre med ét EU-flag og ét dansk flag - lidt ligesom på Dialogdagen 31. marts 2006, hvor busserne kørte med et flag fra ét af en lang række forskellige lande sammen med et dansk flag (se http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=Dialogdag%2031.%20marts%202006).

 Morten Halse (skrevet 2007-05-08 18:50)| Link 
Der er købt EU flag til de tidligere VT og STS busser, så det er nok alle Movia busser som har flag på i morgen

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-05-08 19:59)| Link 
Jamen, det er da dejligt nyt for os hernede i sydstaterne.. Måske Arriva, Næstved har fået taget sig sammen og smidt Movia logo'erne på, så er det jo to fluer med et smæk!

 Peter R (skrevet 2007-05-08 21:03)| Link 
Jeg læste på BT.dk at det udelukkende var EU flag der skulle køres med og ikke danske.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-05-08 21:25)| Link 
Ifølge Movias pressemeddelse fra i dag er det bĂĄde EU-flag og dannebrog: 
 
http://trafikinfo.hur.dk/00802160-D017-4670-93C5-0707D35E69D8.W5Doc?id=DA87B48C-3FFA-4958-AB4B-DB22EB943A7A&mid=C2E84803-4C98-4358-BADF-E607041AC221 
 
Men vi fĂĄr se i morgen...

 Morten Halse (skrevet 2007-05-09 05:33)| Link 
Movia har givet besked om at der skal køres med dannebrog i venstre side og EU flag i højre side. Og der er kun føbt et EU flag til hver bus. 
Det er et eksternt firma, som sætter Movia logo på busserne. De starter med busserne i København og arbejder sig ud i resten af området og inden juni skulle alle Movia´s busser gerne have det nye logo på fronten

 Sennahoj (skrevet 2007-05-09 11:14)| Link 
Netop i dag den 9. maj kan man således "opleve" busser udstyret med både propaganda for EU og Dansk Folkeparti - samtidigt! Tankevækkende...

 Michael (skrevet 2007-05-09 11:22)| Link 
Der flages i anledning af EU -dagen og statsbesøg fra Sverige

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-05-09 14:49)| Link 
Hahaha.. Nå, er det der pengene forsvinder hen? - Hvorfor sender man ikke bare Movia logoerne til entreprenørene som selv sætter dem på?, det er da spild af penge at bryge et ekstrent firma til det.. Det ender sku md man nedlægger en linje pga. det..

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2007-05-09 17:35)| Link 
Mon ikke ogsĂĄ at entreprenørerne forventer en form for betaling, hvis de skulle lade deres folk bruge tid (=penge) pĂĄ at sætte dem pĂĄ? :-)  
Men det var da godt at de ikke nĂĄede at fĂĄ sat HUR-logoerne pĂĄ - dĂ©t havde været spild af penge...! ;-) 
 
Mvh 
Morten

 Thomas de Laine (skrevet 2007-05-09 18:15)| Link 
I de seneste udbud har det været sådan, at entreprenørerne skulle sætte logo på busserne - men først, når der blev givet besked om det. Så det må være entreprenørerne, der betaler.

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2007-05-09 19:20)| Link 
Aha! Det er da muligt det hænger sĂĄdan sammen.  
Men der må der da være én, som kender til de faktiske aftaler - det kunne egentlig være meget sjovt at vide, om det er trafikselskabet eller entreprenørerne selv, der betaler!

 Jørgen Bonne (skrevet 2007-05-09 20:51)| Link 
det er entrepenørerne som betaler

 Sennahoj (skrevet 2007-05-11 13:57)| Link 
Nu er montering af selvklæbende folie jo ikke altid "bare lige" - særligt hvis det skal gøres pænt og ensartet. 
Movia har valgt et firma med speciale og ekspertise i denne opgave. Havde man overladt det til entreprenørernes garageanlæg selv at klare opgaven, havde sandsynligheden for "individuelle løsninger" været stor.

 Jens (skrevet 2007-05-24 14:34)| Link 
Sig mig, har du SET hvordan disse logoer er monteret ? 
 
Stort set ALLE sidder uens, og SLET ikke i midten. OG hvad er det lige der mangler i venstre side ? På den måde de er monteret, får man lyst til at tænke der kommer til at skulle stå noget der fremover.

 Jørgen Krog (skrevet 2007-05-24 16:51)| Link 
Men fordelen ved folien er, at man bare kan klæbe et nyt bomærke over, næste gang der kommer en hovedstadsreform. Først efter en tre-fire stykker bliver laget vel sĂĄ tykt, at man skal til at skrabe af! 
I øvrigt - for nu at komme tilbage til tråden - var det ganske fornøjligt at se STS-busser (sorry Movia-syd-busser) med flag på. Det har jeg, i alle de år jeg boede på Lolland, ikke oplevet før. At man så har måttet ty til at klampe noget uden på tagkanten er noget andet.

 Mugge (skrevet 2007-05-25 18:14)| Link 
Logo'erne SKAL sidde forskudt til højre! 
 
Jeg mener helt bestemt at der var en som uploadede et hold billeder, andetsteds pĂĄ dette forum, af logo'erne

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2007-05-25 20:48)| Link 
Det er vel forskudt til venstre, de skal sidde...!? 
"Pilene" sidder midt pĂĄ fronten og Movia stĂĄr pĂĄ venstre del af bussens front.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-05-25 20:55)| Link 
Hver sin synsvinkel...

 Morten Egeskov Storgaard (skrevet 2007-05-25 22:36)| Link 
Korrekt, Thomas;-)  
Jeg var heller ikke i tvivl om hvad Mugge mente, men jeg ser altid et køretøj fra førerens plads og derfor mĂĄ det blive til venstre. Der er vel trods alt heller ingen, som siger at (normale, danske) busser har døre i venstre side? ;-)  
 
God Pinse!

 Mugge (skrevet 2007-05-27 16:37)| Link 
Jeg forstår godt, Morten's svar på mit indlæg, det kommer sig af at, der i et andet indlæg, i denne tråd stod at logo'erne sad, således at det gav en bar plet til venstre...

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
27. maj 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/555
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.