Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Jens

Information om Jens

Registreret medlem siden 4. maj 2005.

Jens har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Andre bustyper på linjen (2008-05-21 09:58)
Spændende læsning, at 6A forlænges til Buddinge til sommer :o) 
 
Hvor præcis er så incitamentet til at beholde en 250S som man i forvejen har fjernet hele passagergrundlaget fra på amager delen ? :o) 
 
250S er en død sild, det er kun at acceptere det og vente på at det sker. 
 
Jens

 300 s og 400 s (2008-04-30 14:19)
Det bliver spændende at se hvor længe Concordia vil kunne drive busdrift i landet, de har jo ikke rigtigt "stordrift" i landet, de har et lille frimærke at garagere på, de har underbudt i en sådan grad at de ikke engang vil kunne betale lønningerne til personalet uden underskud. Jeg tror 300S og 400S vil gå en periode i møde, som vil komme disse linier til skade mere end gavn. Men lur mig om ikke Movia i virkeligheden helst så S busserne forsvinde. Det er ihvertfald hvad "manden på gaden" tror, og med forringelser på de fleste af disse, så skal det jo nok ske.

2008-05-02 12:11 i samme diskussion:
Jo da, "manden på gaden" har små 30 års erfaring med forringelser af busdriften i kraft af permanente omlægninger som gør en linie så urentabel at det bedre vil kunne betale sig at lukke den. 
 
Specielt nu, hvor det er er kommunerne som skal betale, vil der blive kigget endnu mere økonomi. 
 
Hvor mange tror at 250S får lov til at overleve kontraktperioden ud, som den er nu ? 
 
Jeg gør ikke, men jeg ved jo heller ikke noget.... Vel ? ;) 

2008-05-03 08:42 i samme diskussion:
Kan det virkelig betale sig at sende sine beklagelser videre til Movia ? Jeg kender nok som har gjort den slags de sidste 15 år, til at formode at der ligger kassevis af beklagelser over netop at deres buslinie går fra 10min drift til timedrift over 30min drift, til E linie, til nedlæggelse. 
 
Indtil videre har vi set 2 stk S buslinier nedlagt, og jeg tror på at 250 bliver den tredje. Sandsynligvis inden årsskiftet 2010 for med den passagerbelægning den har siden 16/3 kan det slet ikke betale sig at have den. 
 
Det er selvfølgelig en nem måde at slippe af med dobbeltdækkerbusserne, de vil jo også være en torn i øjet på politikerne til klima konferencen i 2009. 
 
Men Movia/HUR/HT er jo kendt for at tage linier som hviler i sig selv, at omlægge dem så grelt at belægningen bliver katastrofal, kun for at lukke dem i sidste ende. Der er så mange eksempler på netop dette at det næsten må være bevist. 
 
Iøvrigt vil jeg klappe i mine små bitte svedige hænder, den dag Movia vælger en "nem" løsning som ellers er gennemprøvet andetsteds, frem for at skulle opfinde krudtet påny. Der går så forfærdeligt mange ressourcer til spilde når man skal udvikle nye aldrig-set-før løsninger, specielt når der andre steder i verden rent faktisk eksisterer velfungerende løsninger (rejsekort). 
 
Ressourcer man ellers kunne kanalisere over hvor der virkelig er brug for dem, nemlig busdrift.

2008-05-03 13:31 i samme diskussion:
Det er endelig lykkedes mig at kæmpe mig igennem det meningsløse vrøvl som man kan læse i ovennævnte artikel. 
 
Når man nu ved, hvordan buspassagerer bliver spurgt til kvaliteten, og hvordan interviewernes humør indvirker på måden der bliver spurgt på, så ved man hvor meget de rundspørger er værd. Det er blandt andet set at en rundspørger kan finde på at stå af ved endestationen for en buslinie, gå hen og tage en hotdog ved pølsevognen, for bagefter at stige op i en anden buslinie (Som tilfældigvis er samme bus som han/hun lige er stået af, blot skiltet om til en anden rute) - udspørge de selvsamme passagerer om bussens stand og chaufførens kørsel, uagtet at chaufføren er den samme. og så få vidt forskellige resultater. 
 
Nu har man altså lullet Arriva i søvn, med et løfte om flere penge hvis de skafffer flere passagerer til en(to) buslinie(r), uden at love nogle direkte tiltag til at få passagerer til linien. Det er jo dejligt omkostningsfrit som forsøg, og når nu forsøgsperioden er overstået, så kan man jo altid sige "vi prøvede" ... Som billist skal der meget mere til end flere busser, for at flytte fra hyggen i sin egen "dagligstue(bilen)" til en stinkende overfyldt bus, hvor man skal kæmpe for at få lov til at siddde ned i fred. 
 
Når man så samtidig ved, at bilen ikke strejker når man har mest brug for den, at den kan parkeres (i de fleste tilfælde) tæt på hvor man skal hen, at den ikke pludselig bliver omlagt fordi man hos trafikselskabet synes at alle max. skal have 600 meter til et stoppested. Så skal der meget til at få ihvertfald mig ud af min bil og over i en gul bus.

 Movias linjeændringer 2008 i Hovedstaden (2008-05-22 12:44)
Sennahoj: 
Nej, men de skal udføre DSB kørslen, hvor de jo har kontrakt på området.

 Busulykke... (2007-09-27 17:08)
Når jeg ser på billedet bagfra bussen, kan jeg ikke lade være med at undre mig over hvor den personbil som man ser på billedet "kysse" højre for-hjørne, kommer fra. 
 
Det ligner helt klart en undvige-ulykke... Jeg mener - for ikke at ramme en bil på højre side, er man blevet presset til at fortsætte ligeud, da man så rammer Øen, er man så chokeret at man måske har sluppet alt. 
 
Kun spekulation, men alligevel 

 Movia udbud A2 (2007-10-18 13:44)
Lige DEN detalje Lars, ved kun Movia - men der går nok et par måneder endnu.

 MOVIACHAUFFØREN. (2007-06-24 00:51)
Du kalder det Movia Chaufføren, og giver samtidig kun adgang til 3F medlemmer.... der er noget der ikke stemmer

 Hvem køber Veolia?? (2007-06-24 00:54)
Finn, undskyld jeg spørger, men hvor mange år har du været i branchen ? 
 
At sætte sin lid til hvad diverse chauffører måtte snakke om i folkelokalerne, er spild af tid og hjerneceller. Der findes ikke et folkefærd hvor man kan få flere høns ud af en fjer end blandt buschauffører.

2007-07-04 15:08 i samme diskussion:
Så er pressemeddelelsen offentlig, Arriva køber Veolia's danske busfortretning. 
 
Læs den i sin fulde udstrækning på Arriva's hjemmeside. 
 
Så får vi se, om de finder på at sælge noget videre, det skulle så ikke være første gang de sælger ikke-rentabel kørsel ud. Ud fra et monopol-hadende trafikselskabs synspunkt er det ovenstående jo nærmest det værste der kunne ske. 
 

 Movia-busser med EU-flag (2007-05-24 14:34)
Sig mig, har du SET hvordan disse logoer er monteret ? 
 
Stort set ALLE sidder uens, og SLET ikke i midten. OG hvad er det lige der mangler i venstre side ? På den måde de er monteret, får man lyst til at tænke der kommer til at skulle stå noget der fremover.

 Veolia Transport forlader Danmark (2007-02-07 12:27)
Ud fra det skrevne, ligner det en udfasning af det danske engagement mere end et salg. Det er spørgsmålet om de har kigget på tal, og fundet ud af at et salg vil koste mere end en glidende udfasning vil. 
 
Det vil under alle omstændigheder være en kostbar affære, at afhænde kontrakterne til anden side, hvis det overhovedet er muligt. 
 
Jens

2007-02-11 12:15 i samme diskussion:
Det ville være mere end almindeligt dumt, ikke at have interesse i at købe ihvertfald dele af Veolia. At skulle opkøbe hele selskabet, ville dog kræve meget stor indsigt i det danske marked, is i maven og en pris som ville gøre købet attraktivt. Har Veolia overhovedet nogle attraktive overskudsgivende kontrakter ? 
 
Den eneste mulige overtager af Veolia i sin nuværende form, må være Arriva - men vil Arriva overhovedet ønske at arve de problemer de frasolgte da Combus blev solgt ? Jeg tvivler ganske meget. 
 
Samtidig vil det så også betyde at Arriva med et slag fordobler sig selv i Danmark. Det tror jeg personligt ikke de ønsker. Meget kan man sige om Arriva, men jeg tror ikke at de ønsker en fordobling af deres aktiviteter, ihvertfald ikke på den måde. 
 
Det er muligt at Swebus ville kunne tænkes at forsøge noget, men ærligt talt. At lade en underskudsgivende forretning overtage en anden underskudsgivende forretning vil kun forlænge pinen lidt. 
 
Alternativt kan man tænke sig, at Veolia's udmelding om det danske marked står så skarpt i lyset, at udenlandske firmaer tænker sig endnu mere om før de prøver. Jeg mener "Det er ikke muligt at tjene penge på busdrift i Danmark" kan stå fuldstændigt alene. Når et ellers succesfuldt selskab som Veolia må melde noget sådant ud, så er det nok ikke helt forkert. 
 
Rent bortset fra det, så mener jeg ikke de "undskyldninger" de kom med i deres pressemeddelelse holder nogen steder henne. De nævnte årsager var kendte faktorer. Alene de 200 LPG Gasbussser de overtog havde ry for at være elendigt vedligeholdt, og meget dyre i drift. 
 
At skulle overtage en "mastodont" som Veolia i Danmark, er ikke nogen lille opgave. Det kan godt være at Partner-Bus har et godt ry i nordsjælland, men lad os lige trække vejret og se hvordan de klarer det i København på landets ubestridt største buslinie. Mit gæt er at det bliver noget af en mundfuld.  
 
Forestil jer så at de går aggressivt ud, og køber hele Veolia - opgaven med at skulle omdanne Veolia til et Partner-filosofisk selskab risikerer at knække halsen på firmaet, samt at slå enhver form for goodwill fra trafikselskaberne ihjel, som de har brugt år på at opbygge. 
 
I sidste ende, kan vi kun læne os tilbage og observere hvad fremtiden bringer. Om ikke andet så bliver det nok interessant. 
 
/Jens

 HURs 19. udbud afgjort (2007-01-23 09:59)
Og så kunne man jo spydigt sige.... "Og hvad ville så være anderledes ?" 
 
Arriva er altså ikke kendt for deres høje kvalitetsniveau, det kan godt være det kommer som en overraskelse for mange, meeeen 
 
Jens 

 Det nye trafikselskab (2006-12-07 13:39)
Nu da det er offentliggjort at navnet er valgt, bliver det mere end spændende at se hvor langt de når med implementeringen. Navnet Movia er både varemærkebeskyttet og copyrighted. 
 
5 sekunders indtastning i nettets suverænt største og mest populære søgemaskine viser både et digital-kamera-produktionsselskab som har brugt navnet siden 1994, og et Slovensk Vinmærke som har været produceret siden 1820. 
 
Things that make you go "hmm...."

2006-12-12 10:10 i samme diskussion:
Det tror jeg du skal læse lidt om i varemærkelovgivningen. 
 
Det ligger helt fast, at domænet movia.dk kan fjernes fra hur's hænder uden anden henvendelse til dk-hostmaster end en email med en indsigelse, af både den belgiske og den slovenske "spiller", da enhver tvist vil komme den til gode som kan dokumentere det bedste tilhørsforhold til navnet. 
 
En EU godkendt varemærkebeskyttelse er nok det allerbedste tilhørsforhold man kan dokumentere i nyere tid. 
 
Om det sker, er op til de respektive firmaers lyst til et slagsmål med baggrund i økonomi.

2006-12-13 10:03 i samme diskussion:
Nu er der en væsentlig forskel på "Medicon" og "Mediconnect", hvilket ikke er tilfældet mellem "Movia" og "Movia" 
 
Nærlæs derfor Stk. 2. og vurder hvad der skal til for at være "velkendt" .... Digital film fra 1994, eller vin fra 1820.. 
 
Der findes med ganske stor sikkerhed folk i filmbranchen som vil mene at Movia er velkendt i deres verden, men der findes sikkert flere vinkendere som finder navnet Movia mere kendt som vinmærke.

2006-12-13 12:29 i samme diskussion:
Hvorvidt "utilbørlig udnyttelse" eller "skade særpræget eller renommeet" finder sted, er vel en subjektiv vurdering, som man som lovgivende/dømmende magt skal passe meget på at bevæge sig ud i, da det vil åbne op for at enhver vil kunne påberåbe sig netop denne klausul. 
 
For at sætte det på spidsen, så ville man i din verden kunne oprette en automobilproducent ved navn MacDonalds, eller et Flyselskab ved navn Coca-Cola, idet produkterne på ingen måde ville kunne forveksles. 
 
Igen, dette er kun ud fra subjektive vurderinger, men hvorvidt en sag ville falde ud i positiv eller negativ retning er på nuværende tidspunkt ikke til at sige.. Man behøver vel blot at tænke på Feta-afgørelsen for at vide man bevæger sig på tynd is. 
 
I min verden må jeg sige at for mig er navnet Movia, for at blive i markedsføringsverden, en om'er. 
 

 Uregelmæssigheder ved Driften på Linie 6A (2006-12-07 12:04)
Idéen med busser som perler på en snor er desværre urealistisk i hovedstadsområdet, indtil trafikmønstret ændrer sig, samt chaufføren får et værktøj som viser ham hvor mange minutter der er imellem hans bagmand, ham selv, og hans formand ... Plus det faktum, at man som Chauffør ikke nødvendigvis mener det er sjovt at skulle have overarbejde hver dag. 
 
Realiteterne er, at kører en bus gennem det indre københavn i eftermiddagsmyldretiden, så vil der opstå forsinkelser på op til 30 minutter.. Det er dog ikke gældende for alle vognløb, da trafik er en dynamisk størrelse, bilkøerne flytter sig fra trafiklys til trafiklys, og man skal være mere end trafikentusiast, for at kunne gennemskue hvad der skal til for at få trafikken til at glide hurtigere. 
 
Tænk den tanke, at hver eneste gang du træder på bremsen i din bil, er du med til at forsinke trafikken. Hvis du kører hjemmefra 1 minut før eller senere end du plejer risikerer du at være medvirkende til en prop i et lyskryds som aldrig har været der før. 
 
Dynamikken i bevægelse er kaotisk, ingen kan forudsige resultatet i yderområderne, af en ændring ved centrum. 
 
Næh, forsinkelserne er der, de kan ikke undgås.

2006-12-07 12:45 i samme diskussion:
Jeg er nu af den opfattelse, at det som chaufføren kan se, er hvor meget han/hun afviger fra sin planmæssige afgang, der er så vidt jeg ved ingen indikation af afstanden mellem busserne. 
 
Jaja, perler på snor, men vognløbene er nu stadig minutsat, det ved passagererne dog ikke.

2006-12-07 15:20 i samme diskussion:
Hvis man så læser videre på side 12. 
 
"Chauffør Lars Svendsen er glad for, at han hele tiden kan følge med i,hvor han er på ruten, og dermed slipper for det såkaldte vogn-pap,som han kalder listen over stoppesteder og afgangstider.  
 
Skærmen viser kun, hvordan han ligger i forhold til køreplanen, men den køreplan kender passagererne ikke. De ved kun, at der skal være et bestemt interval mellem busserne, og det er også en fordel." 
 
Det fortolker jeg således, at chaufføren ikke har en jordisk chance for at sikre sig at der er f.eks. 6 minutter mellem ham og hans respektive for/bagmand. På den anden side er det også en omsonst tanke, da det at der kan opstå propper i midtbyen så ville bevirke at alle på linien skulle holde "udligning". Forestil dig at en bus holder stille ved Svanemøllen, fordi en anden sidder fast ved Kgs. Nytorv. Ikke videre nemt at forsvare overfor passagererne i min verden.

2006-12-12 15:21 i samme diskussion:
Jeg læser skam ikke noget ind i teksten, jeg påpeger netop at det er en omsonst tanke at alle skulle udligne, blot fordi der er propper på en strækning på linien.

 HURs 19.Udbud (2006-12-07 11:44)
Naturligvis stiller Partner bus med nye busser, de har simpelthen ikke materiellet til at kunne løfte driften. 
 
Iøvrigt vil det med al sandsynlighed slet ikke kunne betale sig at bruge brugte renoverede busser. Vi taler om en 6- måske 8-årig kontrakt, hvor vedligeholdelsesskemaerne skal stå og blinke i "high-maintenance" konstant.  
 
Landets suverænt største buslinie - 39 kontraktbusser passer præcis til et Satellit anlæg, sådan som City-Trafik og senest Arriva er kendt for at have. 
 
Vinderen af denne kontrakt, skal påregne et massivt pres, både på materiellet og personalet, men i høj grad også på det faktum, at det stort set er umuligt at skaffe mandskab til branchen for tiden, for ikke at tale om tilladelser til at drive busdrift inden for murene af en hvilken som helst omegnskommune i hovedstadsområdet. 
 
Det, samstillet med at Entreprenørerne med stor sandsynlighed forventer nogle ret svære overenskomstforhandlinger, gør nok at de giver forsigtige bud på alle pakkerne i 19. udbud. 
 
Rygter siger mange ting, de seneste rygter siger i mine ører at Arriva ikke forventer at vinde hverken 15/19 eller 5A, til en ny kontraktperiode. Så kan man jo blot gisne om hvem de tror byder skarpere end dem, Jeg personligt tvivler på både Partner og AK .. 
 
Det er da rigtigt, at et underskud i indkøringsfasen vil kunne opvejes på sigt, men "sigt" skal ikke være 20+ år, som jeg engang hørte en Connex-ping udtale at deres horisont viste. 
 
På dn anden side, Connex (Cornflakes), nu Veolia (Viola) ringer vel bare til Mor og beder om flere penge. Hvor de er anderledes end Combus ved jeg ikke, ud over at det ikke er penge jeg har betalt i skat til andre formål som de sløser med. 
 
(Jeg undskylder for min svæven, jeg begynder at skrive, og ender ret ofte med at tænke langt videre end planlagt, og pludselig ser jeg det på skrift)

 300S/400S (suk!!) (2006-12-15 11:53)
Spørgsmål til Sebastian (#3) 
 
Hvori ligger det urealistiske i at City-Trafik eller Fjord Bus byder på S-Bus linier ? 
 
Mig bekendt er S/A-Busserne noget nær det allermest attraktive for et busselskab, alene på grund af lange vognløb og relativt mange ture (vogntimer). 
 
Vogntimer er alfa og omega for et busselskab.  
 
Visse selskaber anser dog S/A-Busserne som værende attraktive nok til at de vil byde så lavt at det er umuligt at skabe et overskud med mindre man i forvejen driver stordrift i området. 

2006-12-18 10:19 i samme diskussion:
For at give dig en lille idé om emnet i denne tråd, samt min bevæggrund for at svare... Netop i tråd med emnet, så er det meget klart ridset op i #1:  
 
"Hvornår finder man en ordentlig entreprenør til at overtage disse linier. 2008 er bare for længe at vente!" 
 
og i #3:  
 
"City-Trafik og Fjordbus er også gode entreprenører, det er desværre bare meget urealistisk, at de skulle byde på de to linier. SUK!" 
 
Deraf udledes mit svar: 
 
"Hvori ligger det urealistiske i at City-Trafik eller Fjord Bus byder på S-Bus linier ?" 
 
Ganske kort sagt, så drejer emnet sig i mine øjne mere om hvem man hellere så køre S-Bus linier end Arriva, end det at fortælle at bus XXXX blev hentet hjem af Falck i dag. En ganske dagligdags ting iøvrigt.  
 
Med tanke på at de 12-18 meter lange firkantede kasser i de mest grelle tilfælde kører små 2500km om ugen er det forbavsende lidt problemer de har. 
 
De fleste af disse kasser kører med ganske mange forskellige chaufførerer hver dag, hvilket gør det endnu mere sejt at de faktisk kører så mange problemfri km som de nu engang gør. 
 
Men lad os nu komme tilbage til det jeg personligt opfatter som emnet i tråden, nemlig hvem er gode entreprenører og hvem burde overtage linie 300/400S, så kan du, Jef oprette et nyt emne til din Falck bugseringstråd :)

2006-12-18 15:59 i samme diskussion:
Kære Sebastian (Sikken kærlighed :-) 
 
Helt korrekt er der absolut ingen plads på nogen af de eksisterende garageanlæg de forskellige firmaer har til rådighed for tiden. Det har dog ikke afskåret ihvertfald vognmændene fra at byde før, og gør det nok heller ikke i fremtiden. 
 
300S med sine 18 kontraktbusser, og 400S med sine 16, passer jo fint til endnu et satellit anlæg.  
 
Hvem ved hvor det kan placeres... Måske i Lyngby, det ville ihvertfald være strategisk ganske glimrende at søge efter en grund eller alternativt en nedlagt anden vognmandvirksomhed i det område. 
 
Ihvertfald er der ingen grund til at tro, at hverken City-Trafik eller Fjorden afstår fra at byde, blot fordi deres nuværende anlæg er fyldt til bristepunktet.

2006-12-19 14:24 i samme diskussion:
Kære Jef 
 
Uden at skulle eller ville indlede en stor diskussion om hvorvidt tråden her er en bugseringstråd eller ej, så henholder jeg mig til det simple faktum, at under 20% af indlæggene i netop denne tråd har med bugsering at gøre, samt at langt mere end 95% af al den skrevne tekst har at gøre med diskussion om andre ting. 
 
Hvordan du deraf udleder at hovedparten af tråden handler om bugsering af Arriva busser forbigår mig, og sikkert også andre mere stille gemytter. Men pyt nu da - vi skal da nok lade være med at spekulere eller gisne om fremtiden og istedet holde os til de kolde og tørre facts som bugsering af diverse busser er. :)

 Connex og Arriva bytter linjer (2005-05-04 21:49)
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at se resultatet på skrift .... ikke en gennemsnitlig vogntimepris, men en beregningsmodel som viser at den vægtningsgrad HUR har publiceret at de vil bruge, også i virkeligheden er blevet brugt. 
 
For en udenforstående almindelig borger, viser et resultat som det netop fremkomne, og for den sags skyld de forud overståede udbud, at vægtningsgraderne på de påståede 40/35/35 nærmere ligner 135/-35/0.. 
 
Det er ret betænkeligt, at HUR gang på gang vælger "De to store", når det samtidig er de to selskaber som viser den suverænt dårligste performance, men det må vel være fordi de (HUR) budgetterer med kvalitetsbrister, og at de ved at de ikke vil kunne holde budgettet hvis de vælger entreprenører med bedre performance end nu. 
 
Jens

2005-05-04 21:52 i samme diskussion:
Ja... det er naturligvis 40/35/25 ... og ikke den regnefejl ovenfor 
 
JEns

2005-05-04 22:35 i samme diskussion:
Der har nok ikke været særligt mange om buddet i flere tilfælde, det er sikkert sandt nok, især for de tunge byliniers vedkommende. Der har dog været flere end de to som "er kommet til fadet", det er et faktum. Det er også et faktum at _alle_ pakkerne, har haft _mindst_ 3 bydere, hvoraf linierne i "land-kommunerne" temmeligt sikkert har haft flere end det. 
 
For at skulle opveje elendig kvalitet er man nødt til at dumpe prisen. At køre en vogntime for 448,- er ret tæt på at være under omkostningerne for overhovedet at sende bussen på gaden. 
 
At et firma dumper priserne til et niveau, hvor det er direkte uforsvarligt - økonomisk set - overhovedet at lade busserne køre, burde være ulovligt. 
 
Hvor svært er det iøvrigt at holde kontrol med om en entreprenør kører det de skal ? De er store, de er gule, og vejer 10-18 tons - de kan ikke helt skjule sig i gadebilledet.... Og selv Fru Jeppesen på Dag Hammerskjölds Alle ved, at når hun må vente mere end 20 minutter på sin bus, så er der nok et vognløb der ikke kører som det skal... 
 
Næh du..... HUR Passagerer må efterhånden finde sig i, at de skal bumle rundt i nogle gamle skrammelkasser, som i bund og grund er i dårligere stand end de busser vi selv har sendt til Polen i de seneste år. 
 
At fortsætte med Gasdrevne busser er ligeledes økonomisk tåbeligt, da det forhøjer brændstofpriser/brug ganske betragteligt. 
 
I virkeligheden, så bryster HUR sig med at de "højner kvalitetsniveauet"... Samtidig med at de gang på gang vælger diamentralt modsat af hvad de tør sige offentligt.. 
 
Ikke mere plapren.... mene jeg kunne blive ved.. 
 
Jens

2005-05-04 22:50 i samme diskussion:
Hvornår sendte jeg sidst en klage til HUR .... Det er nemt nok, i forgårs .... Eller - jeg ringede og spurgte om de havde hørt om nogen havde stjålet en bus, for ham som kørte linie 69 kørte sådan ..... Jeg er ret pernittengryn i den retning og nægter at accptere at folk kastes rundt i bussen... 
 
Iøvrigt klager jeg ofte, og gør det gerne .. Som kunde vil jeg have hvad jeg har ret til, et velfungerende offentligt transportsystem, men det er kun velfungerende hvis alle led er velsmurte. 
 
Hvor ved jeg det fra ..... Lad mig sige det sådan, jeg kender antallet af tilbud en af byderne har udarbejdet og afleveret. Ud over det, så hverken kan eller vil jeg fortælle offentligt hvor min viden kommer fra... Spørger du i en email, så vil det måske ændre sig :) 
 
Jens

2005-05-04 22:59 i samme diskussion:
Ud over det. 
 
Hvis Fru Jeppesen statistisk set klager 1 ud af 100 gange, så bør man vel samle årets klager, dele dem ud pr. entreprenør og gange antallet med 100, og ud fra det danne sig et billede af hvor stor en grad det er skadeligt at have en rent ud sagt elendig entreprenør til at køre for sig .... 
 
Når et mastodontselskab som Connex bliver taget i at snyde med indberetningerne, så løfter man pegefingeren og siger "fyyh", De lover så bod og bedring, og i næste udbudsrunde forhøjer man deres kørselsandel aneeligt .... Hvor hænger det sammen henne ? ... Ja, jeg spørger bare ... 
 
Jens 

2005-05-05 11:34 i samme diskussion:
"Selv Connex er overrasket" .... Med tanke på at Connex for et lille år siden til et infomøde offentliggjorde at deres strategi var 20 års underskud for at "slå de små af pinden", for derefter at lade buspriserne finde sit eget naturlige niveau .... At priserne gennemsnitligt ligger små 100,- under hvad de gjorde for bare 10 år siden viser jo bare hvor alvorligt de mener deres ord. 
 
Man kan jo så kun gisne om hvor pengene til vedligeholdelse skal komme fra, og stakkels dem som skal overtage en buspark som er vedligeholdt efter den såkaldte højere standard som "Conny Dideriksen" lovede ... 
 
Lavere pris, dårligere service ... det ses jo overalt, ikke kun i busbranchen ... Det er jo stort set dagligt man kommer ud for at skulle acceptere "Ventemuzak" i telefonen. 
 
Var et af formålene med at udlicitere busdrift højere serviceniveau og bedre kvalitet, så har man forfejlet sit mål med flere busparklængder, og undren over passagerflugt må henvises til manglende intelligens. 
 
Jens 

 Ældre City-Trafik-busser (2005-05-05 11:45)
2104 tuller rundt i Aalborg for tiden

 Opdateret sidst:
22. maj 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.