Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Busulykke...

Busulykke...

 MichaelS (skrevet 2007-09-27 10:07)| Link 
En kvinde blev torsdag morgen dræbt, da hun blev kørt over af en bus. Kvinden blev ramt af bussen, da hun stod pÃ¥ en trafikø i et af Københavns trafik-knudepunkter ved Vesterport.  
 
Ulykken skete foran adskillige vidner i den travle morgentrafik klokken 8.30, da en bybus svingede for langt ud, da den satte i gang. Bussen kom sÃ¥ langt ud, at den ramte trafikøen, hvor en kvinde ventede pÃ¥ at komme over vejen. Bussen fortsatte ind i et trafiklys og videre til højre, hvor en personbil blev ramt.  
 
- Der er flere tilskadekomne, men vi har ikke overblik over hvor mange, siger ordenspolitiets centrale vagtleder til ekstrabladet.dk  
 
Ifølge Ritzau var føreren af personbilen en overgang var klemt fast. Yderligere tre blev kørt pÃ¥ hospitalet med chok.  
 
Politiet er endnu ikke klar til at offentliggøre alder og bopæl pÃ¥ den dræbte, da de pÃ¥rørende ikke er blevet orienteret. 
 
Det drejer sig om bus 2459 pÃ¥ linie 12  

 Bo Johansen (skrevet 2007-09-27 15:56)| Link 
Jeg kan ikke lade være med at tænke, om det indirekte kan være en ulovligt parkeret bil der var skyld i at chaufføren laver for stort udsving?

 Jens (skrevet 2007-09-27 17:08)| Link 
NÃ¥r jeg ser pÃ¥ billedet bagfra bussen, kan jeg ikke lade være med at undre mig over hvor den personbil som man ser pÃ¥ billedet "kysse" højre for-hjørne, kommer fra. 
 
Det ligner helt klart en undvige-ulykke... Jeg mener - for ikke at ramme en bil pÃ¥ højre side, er man blevet presset til at fortsætte ligeud, da man sÃ¥ rammer Øen, er man sÃ¥ chokeret at man mÃ¥ske har sluppet alt. 
 
Kun spekulation, men alligevel 

 MichaelS (skrevet 2007-09-27 20:14)| Link 
I følge TV2 Lorry har chaufføren muligvis skulle undvige en cyklist der kørte overfor rødt (i det nævnte kryds er der seperat cyklistsignal, hvor cyklisterne får rødt inden bilerne gør)

 Bo Johansen (skrevet 2007-09-28 09:33)| Link 
PÃ¥ et billede man blandt andet kan se pÃ¥ http://www.eb.dk kan man se hvordan bussen har kørt over midterhellen, lagt et trafiklys ned og er fortsat over i modkørende vejbane. Utroligt at det ikke gik meget værre. 
 
Det lyder plausibelt at chaufføren er blevet overrasket af en cyklist som i høj fart skulle med over, efter at chaufføren har givet gas, og skal til at fuldføre højresvinget. 
 
Jonckheere har speederrespons som en italiensk sportsvogn og accellererer lynhurtigt med et ordentligt ryk (Begge dele efter min mening meget uhensigtsmæssigt i en bybus), sÃ¥ hvis man reagerer "febrilsk" har man lynhurtigt kørt 10 meter i den forkerte retning, og pløjet alt ned pÃ¥ sin vej. 
 
Håber virkelig at nogen af vidnerne kan bekræfte chaufførens oplysninger, og måske tilmed hjælpe med at finde bemeldte cyklist og stille ham til ansvar.

 Danish Ghauri (skrevet 2007-09-28 20:02)| Link 
Ja meget tragisk det som skete. Min far er fast chauffør, pÃ¥ linie 12, og var bange for at det mÃ¥ske var ham som kørte den pÃ¥gældende bus, men det var det heldigvis ikke. Ja, min far nævner tit, hvor hurtig busserne accelerer, hurtigere end bilerne i trafikken. Det forlyder, at det var en cyklist, som allerede nævnt, som var grunden til undvigemanøvren, og følgende hændelse. .. 
 
Sidder og spekulerer lidt over... 
Hvad kan der forøvrigt vente chaufføren, ? sigtelse for uagtsomt manddrab?,  
 
eller vil, skylden falde på cyklisten, hvis det var grundet undvigelsen af denne det skete...

 Mugge (skrevet 2007-10-01 15:21)| Link 
99% sikkert kommer skylden på chaufføren, sådan er retsystemet i Danmark indrettet, de "bløde" trafikkanter slipper for enhver tiltale, mens dem der slår hårdt må bøde.

 Sennahoj (skrevet 2007-10-01 16:33)| Link 
Nu skal man nok passe pÃ¥ med at blande begreberne "skyld" og "ansvar" sammen. At man som erhvervschauffør altid har det, der lovens forstand kaldes "det objektive ansvar" betyder, at man som udgangspunkt altid er den ansvarlige, hvis ulykken er ude. Men det betyder da bestemt ikke, at man har skylden for ulykken... 
De "bløde trafikanter" har aldrig ansvaret i en ulykke med en "hård" (motoriseret) trafikant, men kan da sagtens have skylden.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
1. oktober 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/662
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.