Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > MOVIACHAUFFØREN.

MOVIACHAUFFØREN.

 Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-19 15:02)| Link 
Internetsiden er reklamefinianseret og oprettet pÃ¥ igroups.dk af Netbus-Chauffør Dan H Møller. 
url. http://www.webchauffoer.igroups.dk 
Opret brugerlogin og afvent godkendelse fra administratoren. 
 

 Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-19 17:04)| Link 
Allerede 2 nye medlemmer kun 1 time at linket er lagt her pÃ¥ forum. 
Det er da ik' så ringe endda.

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-19 17:09)| Link 
Hmmm...man skal være chauffør for at være med i Webchauffør ellers skal man ansøge om at få gæstelogin. Jeg synes det lyder ret kompliceret - så medmindre nogle kan forklare mig det lidt tydeligere, så foretrækker jeg CafeBus. ;-)

 Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-19 19:01)| Link 
Ja, man skal være 3f-medlem og Buschauffør i Trafikselskabet Movia for at blive medlem. 
Det er af den simple grund at det er en Hjemmeside/Klub/Forum for Moviachauffører. 
Derfor hedder siden netop "MOVIACHAUFFØREN"

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-06-19 19:52)| Link 
Kaldes det ikke racisme at udelukke folk der ikke er i 3F? (:

 Jakob L. N. Christensen (skrevet 2007-06-19 20:00)| Link 
Hmm Cafébus er da også for folk der SIDDER bag rattet...

 Jodleren (skrevet 2007-06-20 12:42)| Link 
Fagforeningsidioti! 
Ikke vaerd at kigge paa.

 Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-20 16:06)| Link 
TIL JODLEREN........... 
Er dette et sprog man normalt bruger i dette forum.  
Uanset hvad jeg eller andre mener, bør vi vel alle benytte et nogenlunde pænt sprog. 
Vi skal være her alle sammen, uden at genere hinanden.

 Jens (skrevet 2007-06-24 00:51)| Link 
Du kalder det Movia Chaufføren, og giver samtidig kun adgang til 3F medlemmer.... der er noget der ikke stemmer

 Fjord-Jesper (skrevet 2007-06-24 02:08)| Link 
Så det vil sige at hvis man er Movia Chf. og har eks. Kristelig A-Kasse er man nægtet adgang?

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 08:35)| Link 
Jeg tror den gode hr. Hoffgaard Møller glemmer en dom ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg sidste år. En dom som var ret klar! Ingen diskrimination, tak!

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-06-24 13:52)| Link 
Rolig nu... 
 
Medlemmerne af de gule fagforeninger har da selv bevidst valgt at være sat udenfor indflydelse.

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 14:49)| Link 
Mon dog...i så fald må det være udenfor LO's indflydelse - som de "ikke-røde" medlemmer åbenbart stadig mener er ensformig og gammeldags. Men det fjerner ikke fokus fra den diskriminering som "Moviachaufføren" udviser i en klar overtrædelse af dommen fra Strasbourg.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-06-24 15:40)| Link 
Jeg kunne tænke mig at høre, hvilken dom, der henvises til. :-)

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 16:31)| Link 
Bare for at præciserer mine indlæg - pÃ¥ den korte mÃ¥de. ;-) 
At man opretter et webgroup hvor man som Movia-buschauffør kun kan fÃ¥ login hvis man er bÃ¥de 3F'er - er problematisk og diskriminerende. 
Det minder meget om de eksklusiv aftaler som blev erklæret ulovlige i Strasbourg sidste Ã¥r. 
 
Fint nok at man gerne vil have forum fri for uvedkommende busnørders indtrængen - men en chauffør er nu en gang en chauffør - om han/hun så er medlem af 3F, FOA, Kristelige osv. eller ej.

 Thomas de Laine (skrevet 2007-06-24 18:45)| Link 
Jeg kan se dit synspunkt, men den holder ikke i retten. Det er tilladt at lave en service, et forum, et nyhedsbrev osv., der kun er til medlemmer af en bestemt (fag)forening. Det har ikke ret meget med eksklusivaftaler at gøre! 
 
Noget helt andet er så, at man måske burde lade være med at annoncere et forum med skrap adgangsbegrænsning i et forum, der er for alle.

 Troels Martens (skrevet 2007-06-24 18:46)| Link 
Man kan naturligvis diskutere det moralsk angribelige i, ikke at ville give personer der ikke er medlem af 3F adgang, men rent juridisk er det fuldt lovligt og ikke i strid med dommen "Sørensen and Rasmussen vs. Denmark" fra Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, der i øvrigt kan findes på domstolens database Hudoc: http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/default.htm

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 19:28)| Link 
Jeg ser at vi bund og grund er enige. MÃ¥ske ikke lige med begrundelsen... "End of discussion!" :-)

 Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-24 20:25)| Link 
Jeg kan se at der har været gang i den, her i dette forum. Jeg mener nu bestemt ikke at jeg gør/har gjort noget forkert/ulovligt. 
Meningen med min side er at det bla. skulle være et fagligt forum. Derfor er det for 3f-medlemmer og ikke andre. 
Enhver person i dette land har (såvidt mig bekendt) lov til at oprette en hjemmeside, og bestemme hvem der kan blive medlem på siden.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-06-25 09:20)| Link 
Ja - Men trÃ¥den her hedder 'Moviachaufføren' dog med caps lock. Og det er da at kalde en skinke for oksekød hvis du bagefter siger 'Nåååårh ja forresten, du skal være medlem af 3F for at deltage' - For sÃ¥ burde trÃ¥dens navn have været 'Er du 3F medlem & chauffør i Movia'.. 
Du har ikke gjort noget der er ulovligt, om det så er forkert, ja - det syns jeg det er.

 Jakob L. N. Christensen (skrevet 2007-06-25 17:28)| Link 
He he i mÃ¥ sgu undskylde men jeg syntes det lyder som om at nogen nørder her pÃ¥ dette forum er utilfreds med at de ikke kan fÃ¥ næsen i alt og i alle fora... Vi chauffører vil nu gerne have sted hvor vi ogsÃ¥ kan diskutere vores problemer uden en nørd lige skal fortælle hvor fed en Leyland lyder med hul i udstødningen... 
 
P.s Og jow jeg ved godt det lyder godt med sÃ¥dan et hul og en leyland!  

 Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-25 17:36)| Link 
Jeg er helt enig med dig, Jakob. Det var bestemt ikke for at markere en fornærmelse over ikke at blive inviteret med til "de riges bord". Selvfølgelig skal I have et forum for jer selv. Det var bare bemærkningen om at det kun var 3F-chauffører, som klang forkert. :-) 
 
PS: Jeg er nu ikke meget for hul i udstødningen - uanset om det gælder en Leyland eller andre busmærker. ;-)

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-06-25 20:07)| Link 
Jeg må blankt indrømme, at jeg har det fint med blot at sprede min uhørbare tågehornssnak på et enkelt forum - Jeg er ligesom Christian blot enig i, at det klinger forkert, at sige KUN 3F medlemmer i et såkaldt demokratisk og delvist frit land.

 ZF Thomsen (skrevet 2007-06-25 22:41)| Link 
Man kan jo godt undre sig over at Admin ikke har stoppet denne fagforenings debat her pÃ¥ siden, da jeg ikke kan se hvad den har med et busdebatforum at gøre ????.....  

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
25. juni 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/590
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.