Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > MOVIACHAUFFØREN.

MOVIACHAUFFØREN.

Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-19 15:02)| Link 
Internetsiden er reklamefinianseret og oprettet p√• igroups.dk af Netbus-Chauff√łr Dan H M√łller. 
url. http://www.webchauffoer.igroups.dk 
Opret brugerlogin og afvent godkendelse fra administratoren. 

Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-19 17:04)| Link 
Allerede 2 nye medlemmer kun 1 time at linket er lagt her p√• forum. 
Det er da ik' så ringe endda.

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-19 17:09)| Link 
Hmmm...man skal v√¶re chauff√łr for at v√¶re med i Webchauff√łr ellers skal man ans√łge om at f√• g√¶stelogin. Jeg synes det lyder ret kompliceret - s√• medmindre nogle kan forklare mig det lidt tydeligere, s√• foretr√¶kker jeg CafeBus. ;-)

Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-19 19:01)| Link 
Ja, man skal v√¶re 3f-medlem og Buschauff√łr i Trafikselskabet Movia for at blive medlem. 
Det er af den simple grund at det er en Hjemmeside/Klub/Forum for Moviachauff√łrer. 
Derfor hedder siden netop "MOVIACHAUFF√ėREN"

Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-06-19 19:52)| Link 
Kaldes det ikke racisme at udelukke folk der ikke er i 3F? (:

Jakob L. N. Christensen (skrevet 2007-06-19 20:00)| Link 
Hmm Cafébus er da også for folk der SIDDER bag rattet...

Jodleren (skrevet 2007-06-20 12:42)| Link 
Fagforeningsidioti! 
Ikke vaerd at kigge paa.

Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-20 16:06)| Link 
TIL JODLEREN........... 
Er dette et sprog man normalt bruger i dette forum.  
Uanset hvad jeg eller andre mener, b√łr vi vel alle benytte et nogenlunde p√¶nt sprog. 
Vi skal være her alle sammen, uden at genere hinanden.

Jens (skrevet 2007-06-24 00:51)| Link 
Du kalder det Movia Chauff√łren, og giver samtidig kun adgang til 3F medlemmer.... der er noget der ikke stemmer

Fjord-Jesper (skrevet 2007-06-24 02:08)| Link 
Så det vil sige at hvis man er Movia Chf. og har eks. Kristelig A-Kasse er man nægtet adgang?

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 08:35)| Link 
Jeg tror den gode hr. Hoffgaard M√łller glemmer en dom ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg sidste √•r. En dom som var ret klar! Ingen diskrimination, tak!

Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-06-24 13:52)| Link 
Rolig nu... 

Medlemmerne af de gule fagforeninger har da selv bevidst valgt at være sat udenfor indflydelse.

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 14:49)| Link 
Mon dog...i s√• fald m√• det v√¶re udenfor LO's indflydelse - som de "ikke-r√łde" medlemmer √•benbart stadig mener er ensformig og gammeldags. Men det fjerner ikke fokus fra den diskriminering som "Moviachauff√łren" udviser i en klar overtr√¶delse af dommen fra Strasbourg.

Thomas de Laine (skrevet 2007-06-24 15:40)| Link 
Jeg kunne t√¶nke mig at h√łre, hvilken dom, der henvises til. :-)

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 16:31)| Link 
Bare for at pr√¶ciserer mine indl√¶g - p√• den korte m√•de. ;-) 
At man opretter et webgroup hvor man som Movia-buschauff√łr kun kan f√• login hvis man er b√•de 3F'er - er problematisk og diskriminerende. 
Det minder meget om de eksklusiv aftaler som blev erkl√¶ret ulovlige i Strasbourg sidste √•r. 

Fint nok at man gerne vil have forum fri for uvedkommende busn√łrders indtr√¶ngen - men en chauff√łr er nu en gang en chauff√łr - om han/hun s√• er medlem af 3F, FOA, Kristelige osv. eller ej.

Thomas de Laine (skrevet 2007-06-24 18:45)| Link 
Jeg kan se dit synspunkt, men den holder ikke i retten. Det er tilladt at lave en service, et forum, et nyhedsbrev osv., der kun er til medlemmer af en bestemt (fag)forening. Det har ikke ret meget med eksklusivaftaler at g√łre! 

Noget helt andet er så, at man måske burde lade være med at annoncere et forum med skrap adgangsbegrænsning i et forum, der er for alle.

Troels Martens (skrevet 2007-06-24 18:46)| Link 
Man kan naturligvis diskutere det moralsk angribelige i, ikke at ville give personer der ikke er medlem af 3F adgang, men rent juridisk er det fuldt lovligt og ikke i strid med dommen "S√łrensen and Rasmussen vs. Denmark" fra Den Europ√¶iske Menneskerettighedsdomstol, der i √łvrigt kan findes p√• domstolens database Hudoc: http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/default.htm

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-24 19:28)| Link 
Jeg ser at vi bund og grund er enige. Måske ikke lige med begrundelsen... "End of discussion!" :-)

Dan Hoffgaard Møller (skrevet 2007-06-24 20:25)| Link 
Jeg kan se at der har v√¶ret gang i den, her i dette forum. Jeg mener nu bestemt ikke at jeg g√łr/har gjort noget forkert/ulovligt. 
Meningen med min side er at det bla. skulle v√¶re et fagligt forum. Derfor er det for 3f-medlemmer og ikke andre. 
Enhver person i dette land har (såvidt mig bekendt) lov til at oprette en hjemmeside, og bestemme hvem der kan blive medlem på siden.

Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-06-25 09:20)| Link 
Ja - Men tr√•den her hedder 'Moviachauff√łren' dog med caps lock. Og det er da at kalde en skinke for oksek√łd hvis du bagefter siger 'N√•√•√•√•rh ja forresten, du skal v√¶re medlem af 3F for at deltage' - For s√• burde tr√•dens navn have v√¶ret 'Er du 3F medlem & chauff√łr i Movia'.. 
Du har ikke gjort noget der er ulovligt, om det så er forkert, ja - det syns jeg det er.

Jakob L. N. Christensen (skrevet 2007-06-25 17:28)| Link 
He he i m√• sgu undskylde men jeg syntes det lyder som om at nogen n√łrder her p√• dette forum er utilfreds med at de ikke kan f√• n√¶sen i alt og i alle fora... Vi chauff√łrer vil nu gerne have sted hvor vi ogs√• kan diskutere vores problemer uden en n√łrd lige skal fort√¶lle hvor fed en Leyland lyder med hul i udst√łdningen... 

P.s Og jow jeg ved godt det lyder godt med s√•dan et hul og en leyland!  

Christian H. Tarrach Paulsen (skrevet 2007-06-25 17:36)| Link 
Jeg er helt enig med dig, Jakob. Det var bestemt ikke for at markere en forn√¶rmelse over ikke at blive inviteret med til "de riges bord". Selvf√łlgelig skal I have et forum for jer selv. Det var bare bem√¶rkningen om at det kun var 3F-chauff√łrer, som klang forkert. :-) 

PS: Jeg er nu ikke meget for hul i udst√łdningen - uanset om det g√¶lder en Leyland eller andre busm√¶rker. ;-)

Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-06-25 20:07)| Link 
Jeg m√• blankt indr√łmme, at jeg har det fint med blot at sprede min uh√łrbare t√•gehornssnak p√• et enkelt forum - Jeg er ligesom Christian blot enig i, at det klinger forkert, at sige KUN 3F medlemmer i et s√•kaldt demokratisk og delvist frit land.

ZF Thomsen (skrevet 2007-06-25 22:41)| Link 
Man kan jo godt undre sig over at Admin ikke har stoppet denne fagforenings debat her p√• siden, da jeg ikke kan se hvad den har med et busdebatforum at g√łre ????.....  

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

Opdateret sidst:
25. juni 2007

Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt

Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/590
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.