Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > 300S/400S (suk!!)

300S/400S (suk!!)

 Sennahoj (skrevet 2006-11-17 01:14)| Link 
Arriva-virkelighed p√• linie 300S og 400S en torsdag aften: 
 
Kl. 21.30: 
To Falckbiler sl√¶ber/eskorterer en nedbrudt bus 1457 (Volvo B10BLE-Aabenraa) hjem ad Motorring 4 mellem Taastrup og Ballerup 
 
Kl. 21.35: 
Bus 1008 (Volvo B10LA-S√§ffle) holder forladt ved et stoppested p√• Ring 3 i Ejby og afventer Falck 
 
Hvorn√•r finder man en ordentlig entrepren√łr til at overtage disse linier. 2008 er bare for l√¶nge at vente!

 Frank Sørensen (skrevet 2006-11-17 06:55)| Link 
sporvejsmuseet er et godt bud !! deres vogne er i bedre stand,

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-11-17 10:34)| Link 
City-Trafik og Fjordbus er ogs√• gode entrepren√łrer, det er desv√¶rre bare meget urealistisk, at de skulle byde p√• de to linier. SUK!

 Sennahoj (skrevet 2006-11-17 12:07)| Link 
Her til formiddag er det bus 1979 (Mercedes O.405GN) der holder nedbrudt ved det stoppested i Ejby hvor bus 1008 holdt i g√•r aftes... 

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-17 12:12)| Link 
HUR var til krisem√łde hos Arriva, Ballerup Onsdag D. 8 November hvor man skulle diskutere deres fremtid p√• linje 300S.. Man havde f√•et 150 klager p√• 3 uger, der k√łrte for mange 12 meter busser i forhold til det antal man havde sagt god for.. 
Det ser s√• ud til at HUR af Gud ved hvilken √•rsag IGEN(!) har valgt at tage Arriva, Ballerup til sit bryst og tilgive dem.. 
 
Det er fuldst√¶ndig vildt n√•r HUR s√¶tter s√•dan en h√łj standard for alle entrepren√łrer, at Arriva Ballerup kan f√• lov til at k√łre deres one-bua circus p√• linje 300S.. Det er under alt kritik!

 claus larsen (skrevet 2006-11-17 20:50)| Link 
Jeg kan kun give Jeff ret, men hvorialt-verden kan HUR lige finde en entrepan√łr med 40 ledige busser, til at alene at k√łre 300S, og muligvis 35 busser p√• 400S . 
Vi mangler stadig 6 13,7 M p√• 184. 

 Morten Halse (skrevet 2006-11-17 21:29)| Link 
Mon ikke Autokraft gerne vil pr√łve kr√¶fter med den opgave. Det kunne da v√¶re sjovt at se en Setra i HUR farve k√łre rundt p√• 300S

 dfolmann (skrevet 2006-11-17 22:53)| Link 
Sjovt og sjovt, det er vist som man tager det. 
tror slet ikke setra kan holde til "presset" på en S-rute.

 Ib Thomsen (skrevet 2006-11-17 23:12)| Link 
Tror nu mere det er de entrepen√łre der k√łre i HUR omr√•det der ikke magter opgaven med at holde buserne vedlige, syntes man ser rigeligt til busser der k√łre rundt i HUR omr√•det og mangler vedligholdese. og s√• er det ligemeget om det er Scania, Volvo, MAN eller et helt 4 m√¶rke.

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2006-11-17 23:45)| Link 
P√•standen om at HUR-entrepren√łrerne ikke magter opgaven --- den tror jeg alts√• ikke p√•. Det er da ikke sv√¶rt at have det rette antal topvedligeholdte busser til at klare driften. Det kr√¶ver blot et passende antal reservebusser og et passende antal mekanikere til at vedligeholde busserne. Men dette er jo dyrt... 
 
Problemet er vel n√¶rmere at det er relativt omkostningsfrit at levere en lav kvalitet, hvor der bliver sparet p√• al vedligehold, med efterf√łlgende h√łjere overskud til aktion√¶rerne bag operat√łrerne. 
 
Nu har busdriften v√¶ret i licitation i Danmark i 16 ¬Ĺ √•r, og der har endnu ikke v√¶ret eksempler p√• at noget trafikselskab har opl√łst kontrakten med henvisning til at operat√łren har leveret d√•rlig kvalitet. 
 
S√• hvorfor i alverden skulle operat√łrerne dog s√¶tte sig selv i store udgifter for at h√łjne kvaliteten ? 
 

 Ib Thomsen (skrevet 2006-11-18 00:13)| Link 
Da det jo er Entrepren√łrene der selv har budt p√• den opgave som det p√•g√¶ldene har udbudt, er det vel ogs√• op til entrepren√łren at give det tilbud der passer til virkeligheden, og s√• de kan give buserne den vedligeholdese som de skal have, og f.eks. skifte p√¶re, ruder osv. n√•r disse har behov for dette, kan de ikke give et tilbud hvor de har taget h√łjde for dette, s√• er det i mine √łjne et tegn p√• at de ikke magter den opgave som de har givet et tilbud p√•.

 Ib Thomsen (skrevet 2006-11-18 00:14)| Link 
Da det jo er Entrepren√łrene der selv har budt p√• den opgave som det p√•g√¶ldene trafikselskab har udbudt, er det vel ogs√• op til entrepren√łren at give det tilbud der passer til virkeligheden, og s√• de kan give buserne den vedligeholdese som de skal have, og f.eks. skifte p√¶re, ruder osv. n√•r disse har behov for dette, kan de ikke give et tilbud hvor de har taget h√łjde for dette, s√• er det i mine √łjne et tegn p√• at de ikke magter den opgave som de har givet et tilbud p√•

 Morten Halse (skrevet 2006-11-18 12:33)| Link 
Nu er det slet ikke sikkert at Autokraft vil s√¶tte tyske busser ind hvis de skulle vinde k√łrsel i HUR. Da Linjebus/Connex var svenskejet k√łbte de ogs√• busser som ikke var bygget i Sverige.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-11-18 12:49)| Link 
Nu er det s√•dan, at selskaberne ved udlicitationer ikke byder p√• k√łrslen - De underbyder hinanden.. I det her tilf√¶lde er Arriva et rigtig godt eksempel p√• dette.. 
 
Veolia har ogs√• gjort det, men pr√łver nu med realistiske tilbud, det har gjort at selskabet ikke har vundet noget k√łrsel udover i Lemvig som man har budt p√•.. 
Netbus b√łd med en realistisk timepris p√• 637 kroner p√• en linje som Arriva kun b√łd 470 kroner p√•.. Trafikselskaberne har ikke r√•d til at k√łbe sig til gode vognm√¶nd, derfor v√¶lger de tit de billigeste og lader vognmanden tage sl√¶bet.. Det kan da ogs√• v√¶re derfor at Arriva Ballerup for 27nd gang fik ben√•ding fra HUR's side..

 Peter R (skrevet 2006-11-19 10:30)| Link 
Det jeg har h√łrt fra en bekendt som har k√łrt bus hos arriva og fjordbus, er at arriva slet ikke vedligeholder deres busser, de k√łrer i dem til de bryder sammen. 
I fjordbus skulle busserne jævnligt til eftersyn.

 Sennahoj (skrevet 2006-11-21 00:35)| Link 
Kl. 20.45 er Arriva-bus 1460 (Volvo B10BLE-Aabenraa) set efterladt med haveriblink i n√łdsporet ved sammenfletningen Holb√¶kmotorvejen/Motorring IV ved Taastrup. 
 
 

 Frank Pedersen (skrevet 2006-11-21 22:13)| Link 
...og i dag kl. 10:15, passerede jeg ARRIVA's ledbus nr. 1977 (Mercedes-Benz O.405GN) på linje 300S, der var brudt ned ved Ejby Industrivej og fik hjælp fra en værkstedsvogn!

 Frank Pedersen (skrevet 2006-11-21 22:31)| Link 
Til indl√¶gget fra Ib Thomsen: 
 
Jeg kan delvist give dig ret i, at det er entrepren√łrens pligt at s√łrge for driftsstabilliteten p√• sine busser, men jeg kan bl.a. n√¶vne, at vi i City-Trafik kort tid efter overtagelsen, oplevede alvorlige problemer med de helt spritnye Jonckheere-busser (DAF SB4000). At startermotoren d√łr p√• to busser, at defroster- og air condition-anl√¶gget br√¶nder sammen p√• tre busser og diverse f√łler-fejl p√• handicap-ramper og klemsikringer rammer bredt i busfl√•den kan - p√• s√• nye busser - ikke forudses og det har ofte givet meget sv√¶re situationer, hvor forsinkelser og irritationer for kunder og personale har pr√¶get k√łrslen. 
Jeg ved, at der fra alle sider bliver gjort alt for at udrede problemerne, men det er sv√¶rt, n√•r s√• mange busser br√¶kker ned p√• √©n gang. Til sidst kan man n√¶rmest kun give op.. 
Til historien h√łrer jo tillige at fort√¶lle, at der jo i Danmark ogs√• er mangel p√• arbejdskraft blandt storvognsv√¶rkstederne, s√• busserne bliver langt fra repareret p√• den √łnskelige tid, ganske simpelt fordi, at der mangler mekanikere og andre fagfolk!! 
Med dette indl√¶g √łnsker jeg blot at nuancere billedet af nedbrud p√• en s√•dan m√•de, at man ikke ukritisk kan dunke entrepren√łrene oven i hovedet, n√•r det ikke lige k√łrer kontraktm√¶ssigt korrekt. 
 
Hilsener 
Frank

 Sennahoj (skrevet 2006-11-24 18:57)| Link 
Denne fredag aftens Arriva-virkelighed er bus 1974 (Mercedes O.405GN) som holder efterladt med n√łdblink ved et stoppested i Ejby p√• Ring 3...

 Peter R (skrevet 2006-11-26 11:50)| Link 
Hmm i fredags kl. 9.30.. Holdt 1974 efterladt med n√łdblink p√• stoppestedet "Gladsaxevej" lige f√łr rundk√łrslen i Buddinge, retning Lyngby/N√¶rum.

 MichaelS (skrevet 2006-11-27 20:37)| Link 
Og kan s√• tilf√łje at det her til morgen var turen kommet til 1009, som holdt p√• Ring 3 ved Slotsherrensvej, Retning Lyngby/N√¶rum

 Sennahoj (skrevet 2006-11-29 17:25)| Link 
I eftermiddag holder 1974 (Mercedes O.405GN) efterladt i n√łdsporet p√• motorvejen n√¶r Jyllingevej/Ring 3-krydset... 

 Morten Halse (skrevet 2006-11-29 22:45)| Link 
Er alle de Arriva busser, som bliver efterladt i trafikken brudt ned eller kan det t√¶nkes, at de k√łrer i s√• lange vognl√łb at der ikke er br√¶ndstof nok p√• bussen ?

 Sennahoj (skrevet 2006-11-30 00:51)| Link 
Nedbrud eller t√łrl√łb....? 
Forskellen er vel ens. Begge dele er udtryk for slendrian og manglende overblik. 

 lasse Nordestgaard (skrevet 2006-11-30 13:08)| Link 
Jeg har ikke h√łrt om nogle k√łbenhavnerbusser der er k√łrt t√łr.  
s√• vidt jeg ved er det kun et fyns/jysk udtryk. 
her er det i langt de fleste tilf√¶lde chauff√łrene selv der skal tanke, og den kan nok lidt nemmere "smutte" ved forsinkelser, fyraften, osv , end hvis det er en fast medarbejder der g√łr det hver dag. 
 
En bus skulle da gerne kunne k√łre en hel dag uden at blive tanket, eller ??`? 

 Morten Halse (skrevet 2006-11-30 19:12)| Link 
T√łrl√łb kan undg√•s ved at tanke i tide og nedbrud kan ( n√¶sten ) undg√•s ved den rette vedligeholdelse. 
Men mit forrige indl√¶g var ogs√• ment som et sp√łrgsm√•l. Er der HUR busser som k√łrer et d√łgn i trafikken fra de k√łrer fra garagen til de kommer hjem igen ?

 Mugge (skrevet 2006-11-30 19:45)| Link 
I realiteten, ja, for busserne fra 150S k√łrer hhv. 94N og 95N om natten, busserne fra 300/400S k√łrer 93N om natten, s√• i realiteten, ja s√• kan det godt lade sig give, men tvivler st√¶rkt p√• det. 
 
Både 150S og 300/400S har jo drift til meget sent ud på aftenen.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-11-30 19:52)| Link 
Der er et antal meget lange vognl√łb, der n√¶sten er et d√łgn. Men man beh√łver jo ikke at bes√¶tte dem med samme bus hver dag.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-12-01 00:41)| Link 
Alle vognl√łb er jo planlagt s√•ledes at bussen ikke n√•r at l√łbe t√łr for br√¶ndstof, og selvom busserne k√łrer steder hvor chauff√łren selv skal tanke, s√• g√łr de ogs√• altid det - Der er jo ingen der vil miste sit job pga. man glemte at tanke.. 
 
Men lad os vende tilbage til debatten her, linje 300S/400S..

 Sennahoj (skrevet 2006-12-02 01:59)| Link 
Hele fredag aften har bus 1341 (Volvo B10BLE-Aabenraa) k√łrt p√• 300S. Bussen har hverken bl√• hj√łrner eller tagkantsmarkeringer for linie 300S. Bussen havde endvidere mistet al tryk p√• den bagerste aksel, hvilket dog tilsyneladende ikke forhindrede chauff√łren i at forts√¶tte k√łrslen, selvom der praktisk talt ingen affjedring var.

 Peter R (skrevet 2006-12-08 13:23)| Link 
Her til formiddag pr√¶cis kl. 1108 s√• jeg en sov lille ting. En 13,7m Volvo B10BLE-Aabenraa med bl√• hj√łrner i Buddinge rundk√łrslen retning Buddinge st. Jeg fik desv√¶rre ikke set intern nr., da jeg susede forbi i min bil. Bussen var skiltet "S√¶rk√łrsel" og i forruden stod et papskilt "845 - Gladsaxe Nord". De har √•benbart haft mangel p√• deres sm√• service busser. 
 
Synes da nok at det er lidt voldsomt at sætte en 13,7 m ind der, den kan jo ikke komme ind alle steder på ruten. Specielt når man ser på problemerne med busmangel på 300s/400s.

 Thomas de Laine (skrevet 2006-12-08 13:57)| Link 
Dette fænomen findes også med modsat fortegn, altså servicebus som S-bus. Det sker som faste ekstrature, f.eks. om morgenen på 200S.

 Preben Bødker Nielsen (skrevet 2006-12-08 17:42)| Link 
"Det sker som faste ekstrature, f.eks. om morgenen p√• 200S." 
Disse udf√łres dog IKKE af City-Trafik, som ellers har kontrakten p√• 200S. 
CT k√łrer kun et halvt vogl√łb, som ekstra-k√łrsel. I reglementeret bus.

 Peter R (skrevet 2006-12-13 15:20)| Link 
I morges da jeg kom susende i min bil, og skulle til eksamen p√• DTU, k√łrte jeg forbi en af arrivas servicebusser. Fik ikke set intern nr eller skiltningen, andet end der stod noget med 90, om det var 590 eller 190 ved jeg ikke. Det undrer mig hvad den laver derude, men var lige kommet fra stoppestedet DTU og drejede ned af Niels Koppels Alle mod stoppestedet "DTU bygning 404". F√• √łjeblikke forinden k√łrte jeg forbi dyssels ekstrabus som k√łrer fast om morgenen. Men en servicebus har jeg ved gud aldrig set, i de √•r jeg har g√•et derude.

 Lars Emerslund (skrevet 2006-12-13 21:38)| Link 
hej ja det er rigtigt at du har set en service bus ved dtu den k√łre en fast ekstra tur p√• hverdage p√• linie 190 det har den gjort siden 22/10 da turen blev taget fra de blaa omnibusser  

 claus larsen (skrevet 2006-12-14 10:46)| Link 
Og jeg kan suplere min gode kolega lars med at den samme bus ogs√• k√łre 334 afgangen fra Farum 07:18 mod Holte, det samtidig med 170 ikke skal op om Lyngby storcenter fra d.22/10 har faktisk kostede De Blaa Omnibusser et vognl√łb.

 Sennahoj (skrevet 2006-12-14 13:08)| Link 
Er der en der kan forklare mig sammenh√¶ngen til linie 300S/400S i de seneste 4 indl√¶g? 

 Jens (skrevet 2006-12-15 11:53)| Link 
Sp√łrgsm√•l til Sebastian (#3) 
 
Hvori ligger det urealistiske i at City-Trafik eller Fjord Bus byder p√• S-Bus linier ? 
 
Mig bekendt er S/A-Busserne noget n√¶r det allermest attraktive for et busselskab, alene p√• grund af lange vognl√łb og relativt mange ture (vogntimer). 
 
Vogntimer er alfa og omega for et busselskab.  
 
Visse selskaber anser dog S/A-Busserne som v√¶rende attraktive nok til at de vil byde s√• lavt at det er umuligt at skabe et overskud med mindre man i forvejen driver stordrift i omr√•det. 

 Fjord-Jesper (skrevet 2006-12-15 14:11)| Link 
Tja, Jens du skriver jo noget som passer meget godt..Fjord-Bus er dog urealastisk på 300 & 400S men jeg tror da godt at City-Trafik kunne finde på at byde på 300 & 400S, Men Både Fjord-Bus og City-Trafik har jo S-Busser. City-Trafik 200S, 250S, 500S. Fjord-Bus 600S. Sååå

 claus larsen (skrevet 2006-12-16 10:40)| Link 
Ja det eneste problem City-Trafik og Fjordbus vil have er hvor busserne skal garageres, da der ikke er mere plads, i hverken Slangerup eller Glostrup m.m.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-12-18 02:19)| Link 
Den her tråd er tilpasset emnet "300S/400S", ikke spekulationer om hvorvidt det ene busselskab vil byde på en linje.. Det ville være rart, hvis i til en anden gang, ville starte en ny tråd!

 Jens (skrevet 2006-12-18 10:19)| Link 
For at give dig en lille id√© om emnet i denne tr√•d, samt min bev√¶ggrund for at svare... Netop i tr√•d med emnet, s√• er det meget klart ridset op i #1:  
 
"Hvorn√•r finder man en ordentlig entrepren√łr til at overtage disse linier. 2008 er bare for l√¶nge at vente!" 
 
og i #3:  
 
"City-Trafik og Fjordbus er ogs√• gode entrepren√łrer, det er desv√¶rre bare meget urealistisk, at de skulle byde p√• de to linier. SUK!" 
 
Deraf udledes mit svar: 
 
"Hvori ligger det urealistiske i at City-Trafik eller Fjord Bus byder p√• S-Bus linier ?" 
 
Ganske kort sagt, s√• drejer emnet sig i mine √łjne mere om hvem man hellere s√• k√łre S-Bus linier end Arriva, end det at fort√¶lle at bus XXXX blev hentet hjem af Falck i dag. En ganske dagligdags ting i√łvrigt.  
 
Med tanke p√• at de 12-18 meter lange firkantede kasser i de mest grelle tilf√¶lde k√łrer sm√• 2500km om ugen er det forbavsende lidt problemer de har. 
 
De fleste af disse kasser k√łrer med ganske mange forskellige chauff√łrerer hver dag, hvilket g√łr det endnu mere sejt at de faktisk k√łrer s√• mange problemfri km som de nu engang g√łr. 
 
Men lad os nu komme tilbage til det jeg personligt opfatter som emnet i tr√•den, nemlig hvem er gode entrepren√łrer og hvem burde overtage linie 300/400S, s√• kan du, Jef oprette et nyt emne til din Falck bugseringstr√•d :)

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-12-18 13:54)| Link 
K√¶re Jens. 
 
Det jeg mente er faktisk bare det som Claus også skrev i indlægget næstefter dit, at der simpelthen ikke er plads i nogle af garagerne.

 Jens (skrevet 2006-12-18 15:59)| Link 
K√¶re Sebastian (Sikken k√¶rlighed :-) 
 
Helt korrekt er der absolut ingen plads p√• nogen af de eksisterende garageanl√¶g de forskellige firmaer har til r√•dighed for tiden. Det har dog ikke afsk√•ret ihvertfald vognm√¶ndene fra at byde f√łr, og g√łr det nok heller ikke i fremtiden. 
 
300S med sine 18 kontraktbusser, og 400S med sine 16, passer jo fint til endnu et satellit anl√¶g.  
 
Hvem ved hvor det kan placeres... M√•ske i Lyngby, det ville ihvertfald v√¶re strategisk ganske glimrende at s√łge efter en grund eller alternativt en nedlagt anden vognmandvirksomhed i det omr√•de. 
 
Ihvertfald er der ingen grund til at tro, at hverken City-Trafik eller Fjorden afstår fra at byde, blot fordi deres nuværende anlæg er fyldt til bristepunktet.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2006-12-18 19:24)| Link 
Jens, nogle gange er det ikke hvad man selv opfatter korrekt, der er korrekt.. Hvis du f√łlger emnet kan du ogs√• tydeligt se, at det er blevet til en bugseringstr√•d ;) ..

 Jens (skrevet 2006-12-19 14:24)| Link 
K√¶re Jef 
 
Uden at skulle eller ville indlede en stor diskussion om hvorvidt tr√•den her er en bugseringstr√•d eller ej, s√• henholder jeg mig til det simple faktum, at under 20% af indl√¶ggene i netop denne tr√•d har med bugsering at g√łre, samt at langt mere end 95% af al den skrevne tekst har at g√łre med diskussion om andre ting. 
 
Hvordan du deraf udleder at hovedparten af tr√•den handler om bugsering af Arriva busser forbig√•r mig, og sikkert ogs√• andre mere stille gemytter. Men pyt nu da - vi skal da nok lade v√¶re med at spekulere eller gisne om fremtiden og istedet holde os til de kolde og t√łrre facts som bugsering af diverse busser er. :)

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2006-12-21 09:31)| Link 
K√¶re Jens (Jamen, det er jo snart jul ;-) ) 
 
Det er klart, at de to passer godt til et satellitanlæg og at man jo sagtens kan byde selvom der ikke er mere plads på de eksisterende anlæg. Og du har fuldstændig ret i, at de nok ikke afholder sig fra at byde.

 Kristian Jakobsen (skrevet 2006-12-29 17:28)| Link 
Ja ig√•r skulle jeg med afgang kl 22.10 fra stoppet f√łr glostrup st. Bussen kom til tiden(ledbus) vi k√łrte s√• til glostrup st hvort hvor vi holdt i 7 minutter pga af chaff√łr skifte og da hun enlig kom forklare hun at hun ikke kendte ruten og skulle ha den forklaret f√łrst og k√łrte derefter 40 km i timen hele vejen til ish√łj og ankom s√• alle misse deres s-tog videre derfra. 
 
PS har s-tog sa16 f√•et ny belysning, k√łrte med den hjem ig√•r og har aldrig oplevet lyset var s√• skarpt i et tog om aften, eller kan lokof√łren sku/op ned for spot mv om aften?

 Peter R (skrevet 2007-01-20 16:46)| Link 
Jeg havde en sjov oplevelse i torsdags, da jeg skulle ud til DTU fra Lyngby st. Jeg tog bus 300s (mercedes ledbus 1988). Efter vi havde opsamlet passagerer ved Lyngby Storcenter kunne chf pludselig ikke √•bne ford√łrerne, det resulterede i at han m√•tte lukke folk ind igennem midterd√łrerne.

 Troels Martens (skrevet 2007-01-20 23:55)| Link 
Ja, mens Mercedes - ledbusserne stadig var p√• 250S har jeg da oplevet at "pinden" til at √•bne og lukke d√łrene simpelthen kn√¶kkede af midt p√• turen... 
Chf gloede f√łrst lidt m√¶rkeligt p√• den, nu l√łse, pind han havde i h√•nden, hvorefter han jo desv√¶rre m√•tte bede passagerene om at st√• af og tage den n√¶ste bus...

 Al (skrevet 2007-01-21 21:10)| Link 
Jeg har v√¶ret ude for at afviserpinden kn√¶kkede af p√• en af Volvoerne. Der er √•bentbart nogle chauff√łrer der er lidt for h√•rdh√¶ndede :) .

 Peter R (skrevet 2007-02-07 18:02)| Link 
I dag var det 1008 Volvo B10LA-55/S√§ffle tur til at "g√• kold". Den holdt i venstresvingsbanen i krydset Lundtoftevej/Anker Engelundsvej (i Lyngby ved DTU), med advarselsblink og "IKKE I RUTE". Chauff√łren sad i bussen, det s√• ud som om han rodede efter noget ved instrumentbr√¶ttet ellers var bussen helt tom og motoren slukket.

 Mugge (skrevet 2007-02-12 19:20)| Link 
1008 gik kold, grundet en defekt servopumpe! 
 
I disse dage kan Arriva 1993, 1182, 1183 og 1411 opleves på 400S!

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
12. februar 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/447
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.