Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Information om Steffen Møller Pedersen

Information om Steffen Møller Pedersen

Registreret medlem siden 5. november 2005.

Steffen Møller Pedersen har skrevet følgende indlæg i forummet:

 Ændring af nummer på vogn 3050-3071 (2007-11-02 20:46)
Hej! 
 
Det er måske ikke gået nogen forbi, at Arriva Roskilde har skiftet de to første cifre ud på et par vogne. 
 
Nu står der 12 i stedet for 30 på de fleste. 
 
 
Er der nogen, der ved hvorfor cifrene bliver udskiftet? 
 
 
MVH Steffen

 Ang. Partner Bus´ test-kørsel af A-busser (2007-09-22 19:56)
Hej! 
 
Jeg har i hhv. sidste uge og denne uge set Netbus´ vogn 8447 og 8446 på Roskilde station kl. ca. 16:20. 
 
Som nogle af jer måske ved, hænger der i busser et skilt i vinduet (som man også kan se udefra), hvor der bl.a. står, at Partner Bus testkører busserne frem til midten af oktober. 
 
I den forbindelse har jeg tænkt på, om I ved, på hvilke(n) linje(r) og evt. hvornår de nævnte vogne bliver anvendt? 
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at ta´ en tur med en (eller flere) af dem inden de kommmer til linje 5A. 
 
 
Venlig hilsen Steffen

 Fjordbus vogn 7426 som linje 600S (2007-05-03 20:49)
Hej! 
 
I tirsdags prøvede jeg at køre med Fjordbus´ vogn 7426 til Hillerød. 
 
Det er godt nok en ældre "herre". :-) 
 
 
Jeg har indimellem set den på Ølstykke station, men jeg havde ikke forestillet mig, at den kom til at køre som 600S. 
 
Jeg tænkte på, at grunden til at den kørte var nok, at der mangler den bus, som var med i Ølstykke-ulykken i marts 2007. 
 
 
Hilsen Steffen

 Test af Rejsekort - hvornår? (2007-03-15 19:46)
Som I måske ved, er der blevet installeret Rejsekort-udstyr i et par af de forholdsvis nye busser i Roskilde (vogn 3050 til 3071). 
 
På udstyret står der: "Her afprøver vi Rejskort-systemet" - eller noget i den retning. 
 
Er der nogle der ved, hvornår afprøvningen af Rejsekortet går i gang? 
 
 
MVH Steffen

 HUR/Movia´s realtids-tjenester og modernisering af busserne på linje 123 (2007-02-13 20:32)
Hej! 
 
Er der nogen der ved, hvilket system HUR/Movia´s "næste bus"-tjeneste kører? 
(Tjek den evt. her: http://trafikinfo.hur.dk/be98e4e1-4a92-4739-9d33-0d496b0a9863.W5Doc?mid=E26F12B8-2F63-4C36-BCE6-C698F6971894) 
 
Jeg spørg, fordi at jeg ved, at HUR/Movia skal ha´ et trafikinformations-system fra Hogia (hvis de ikke allerede har fået det). Find det evt. på http://www.hogia.com/ 
 
I NT har de - synes jeg - et smart system, hvor man på et kort kan se, hvor bussen er. Jeg håber, at Movia - i samarbejde med Hogia - indfører det samme på Sjælland og Lolland/Falster. 
 
Jeg har forøvrigt tænkt på, om buschaufføren manuelt skal slå realtids-information til, eller om det sker automatisk? 
 
 
Det er sikkert en (lidt) gammel nyhed, men de fleste af busserne på linje 123 (vogn 1014 til 1029) er blevet istandsat med nye blå sæder. Det er dejligt, for de gamle grå var på en måde ved at være slidte. 
 
 
MVH Steffen

2007-02-13 21:53 i samme diskussion:
Hej Thomas 
 
Hvordan vil du så forklare, at der - sommetider - er realtid på linje 123 og 600S?  
Linje 600S er der dog ikke realtid på i skrivende stund - men jeg ved, at det for det meste virker i de lyse timer, når der er flere afgange. 
 
Se dette lnik, der fører til afgange for linje 123: http://trafikinfo.hur.dk/50A6E576-B4F3-4ACE-A9E8-7AE260F20B83.W5Doc?mid=E26F12B8-2F63-4C36-BCE6-C698F6971894&StopAreaGid=9021200000716000&DirectionOfLineGids=9012200012300000 
 
 
MVH Steffen

 Movia.dk (2007-01-01 20:41)
Er der lagt planer for hvad afløseren for Trafikinfo.dk kommer til at indeholde? 
 
 
MVH Steffen

 3 busser på én tur (2006-11-02 20:02)
Hejsa! 
 
Jeg var i dag - 2. november - med bus 600S (vogn 7472) fra Hillerød kl. 14:05.  
 
Undervejs på turen hørte jeg et forholdsvist højt brag, da bussen kørte indover et bump eller hul i vejen - men jeg tænkte ikke yderligere over det.  
Da bussen var klar til at køre fra et af stoppestederne lidt uden for Hillerød, kunne den ikke hæve sig igen. Chaufføren var ude og se, om han kunne finde fejlen - men nej. 
 
Det endte med, at vi alle måtte ta´ den næste bus 600S (vogn 7478). Den kørte fint....Lige indtil Gørløse, hvor der skete et eller andet, så den ikke kunne køre særlig stærkt (og der var ikke kø eller andet foran, som forhindrede den i at køre i normal hastighed). 
Chaufføren fik den op i omdrejninger igen, men på Slangerup station skulle vi skifte bus - for tredje gang. 
 
De der skulle til Jørlunde, Ølstykke og Jyllinge, skulle skifte til den næste afgang, mens os, som skulle længere end Risø, kunne blive i vogn 7443, som så kørte udenom de førnævnte byer til Risø og videre mod Hundige. Jeg lagde mærke til, at vogn 7443 ikke kunne skilte "600S", så der stod kun 600. 
 
 
Kommentarer, spørgsmål og hvad der ellers måtte være til dette indlæg er naturligvis velkommen. 
 
MVH Steffen

 Tællebus-udstyr eller noget helt andet? (2006-09-25 17:14)
Hejsa! 
 
I dag kørte jeg med bus 600S (vogn 7470). 
 
Ovenover ind og udgangsdørene sidder der nogen "dimser" (ved ikke hvad de kaldes).  
 
Jeg har også set dem i et par andre busser uden at tænke over hvad det er - men i dag kom jeg til at tænke på, om det er passagertælle-udstyr, eller om det er dør-sensorere!? 
 
MVH Steffen

2006-09-25 21:49 i samme diskussion:
Kære Claus Larsen! 
 
Mange tak for det detaljerede svar. 
 
 
Hilsen Steffen

 Arriva starter nyt rullende vandland! (2006-09-22 15:22)
Hej! 
 
Jeg vil lige tilføje, at Fjordbus også har startet et lille rullende vandland. :-) 
 
I går kørte jeg nemlig med bus 600S (vogn 7482).  
 
I Ølstykke sagde et par passagerer, at nogle af sæderne var våde. Chaufføreen konstaterede, at det var aircondition-anlægget, der dryppede. 
 
Han ringede til "en eller anden i Fjordbus", som arrangerede, at der holdte en anden bus (vogn 7477) i Jyllinge, som overtog kørslen.

 HT-busser.dk (2006-07-30 22:09)
Hej Dennis! 
 
Jeg synes, at det er en god side du der har fået "banket op".  
 
Jeg bor i Roskilde, og kan godt nogenlunde huske da Linjebus kørte. 
 
MVH Steffen

 HUR´s (2006-07-25 20:11)
Hejsa! 
 
Jeg følger en del med i HUR´s trafikinformations-strategi, som kan læses her: http://www.hur.dk/kalender/trafikudvalg?MeetingID=724&AgendaIndex=5 
 
 
Jeg har i den forbindelse et spørgsmål: 
 
 
I Nordjyllands Trafikselskab (http://www.nordjyllandstrafikselskab.dk/default.aspx?m=2&i=31) kan man på et kort på nettet se, hvor bussen er, og om den er forsinket. 
 
Ved I, om der er planer om at indføre lignende system i HUR/"det nye selskab"? 
 
 
Jeg glæder mig i øvrigt til at se HUR´s øvrige trafikinformations-tiltag i praksis (dem kan I læse om på øverste link i dette indlæg). 
 
 
Med venlig hilsen Steffen M. Pedersen

 Nye busser i Køge ? (2006-11-14 20:50)
Hvilken type sæder er der i de nye busser i Køge? 
 
Jeg spørg, fordi at sæderne i de "nye" Volvo-busser, som kører i Roskilde, har en plastik bagside - og er altå ikke fuldt polstret. 
 
 
MVH Steffen

 VDF Berkhof Ambassador 200 i Roskilde!? (2006-02-13 19:12)
Hej! 
Dette er mit første indlæg her i forum´et. :-) 
 
Mandag morgen (13. februar) kl. ca. 7:18, er jeg ret sikker på, at jeg på Roskilde station så en VDF Berkhof Ambassador 200, som ifølge artikel her på Myldretid.dk, er på prøve hos Arriva Kokkedal fra december 2005 til februar 2006. Men siden d. 2. december, hvor artiklen er blevet skrevet, så kan den jo sagtens ha´ skiftet garage - til Arriva Roskilde.... 
Det var - desværre - kun et lille glimt, jeg så af den, men jeg mener at der stod "123 Tåstrup st." på den. 
 
Er der nogen, der har set den i Roskilde og/eller kørt med den? 
 
Jeg har i skrivende stund endnu ikke kørt med den, men jeg vil da vildt gerne. 
 
MVH Steffen

2006-02-13 19:52 i samme diskussion:
Hej Thomas! 
Ja, det har jeg så set efter at jeg havde skrevet indlægget - men tak alligevel.

 Opdateret sidst:
2. november 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/vis_bruger.php
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.