led bus
Michael (skrevet 2007-07-13 19:53) | | Link | hvad er der sket med city-trafik s led busser 2701 - 2702 hvor er de henne |
Sennahoj (skrevet 2007-07-13 20:03) | | Link | De holder hensat på Glostrup-anlægget i Ejby |
Thomas de Laine (skrevet 2007-07-13 20:21) | | Link | Og de bliver erstattet af to Volvo B12BLE-63/Aabenraa (13,7 m) årg. 2003, der kommer retur fra Aalborg. De er oprindeligt leveret til linje 1A. |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-07-13 22:42) | | Link | Det drejer sig om 2715 og 2716, som tidligere har kørt rundt i denne farve: http://dab-silkeborg.dk/billede.php?id=2194 |
Christian Hebell Paulsen (skrevet 2007-07-14 08:55) | | Link | De to busser er overskydende fra metrobus 1, da Aalborg Kommune skar ned i højfrekvensen fra 5 minutters drift til - 7,5 minutters drift. Ændringen trådte i kraft fra 1. juli. |
Frank Pedersen (skrevet 2007-07-14 11:34) | | Link | Og som gammel Udkørselsmand på Naverland skal jeg hilse at sige, at det kun bliver godt med nyt materiel i stedet for "led-ormene". De har godt givet mangen en disponent og mekaniker grå hår på hovedet og bekymringer over deres driftsstabillitet. De to har givet City-Trafik grå skygger over en ellers gloværdig materielkvalitet og har i de seneste år både i Glostrup og på Naverland været ramt af alt fra små nedbrud, motorhavarier til lange vlrkstedsophold. Æret været deres minde! ;-) |
Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2007-07-14 14:07) | | Link | Men stadig kedeligt at man ikke vælger at benytte andre ledbusser, istedet for busser med lavere kapacitet... |
MichaelS (skrevet 2007-07-14 15:15) | | Link | Eneste grund til at ledbusserne kørte var at der på enkelte afgange i Albertslund er brug for så stor kapacitet at en 12m bus ikke kan klare det alene, og der derfor var behov for dublering hvis ikke der var en ledbus. Og så stor forskel på kapaciteten er der nu heller ikke på en ledbus kontra en 13.7m (jvf. http://myldretid.dk/artikler/nr/11) |
Christian Hebell Paulsen (skrevet 2007-07-14 15:35) | | Link | Næh..når en ledbus - iflg. Thomas' artikel - er den dyreste bustype, så må man jo nøjes med den næstbedste løsning. De to B12BLE'ere som man får returneret fra Aalborg er også af en rimelig høj kvalitetsstandard. Til trods for CT's meget ringe komfortstandard af deres busser heroppe, så behandler de altså deres københavner-busser meget flot! |
Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2007-07-14 15:41) | | Link | Jo der er meget stor forskel, det har vi bevist 100 gange... Ã…h, skal jeg nu gøre det igen: Det stÃ¥r ikke til diskusion at der er langt større kapacitet i en ledbus. Den lodret forkerte pÃ¥stand om at 13,7 m er samme længde som 18 m har intet med virkeligheden at gøre. Desuden er der stor forskel pÃ¥ de forskellige typer af ledbusser og 13,7ere. Vores Solaris Urbino 18 ledbusser i Ã…rhus har fx en godkendt kapacitet pÃ¥ 40 Siddepladser, 77 StÃ¥pladser = 117. Vores Volvo B10MA-55/Säffle har 41 plus 74 = 115, Mens en Volvo B12M-65/Aabenraa 13,7 bybus kun har 37 plus 63 = 100. Det vil sige 17 pladser mere! Hvilket er ret mange... Og sÃ¥ er der det med at ledbusser tiltrækker passagere. |
MichaelS (skrevet 2007-07-14 22:28) | | Link | Det kan jo også have noget at gøre med at CT har busserne (13.7) i overskud, istedet for at skulle ud og finde nyt (brugt) materiel. |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|