Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > led bus

led bus

 Michael (skrevet 2007-07-13 19:53)| Link 
hvad er der sket med city-trafik s led busser 2701 - 2702 hvor er de henne

 Sennahoj (skrevet 2007-07-13 20:03)| Link 
De holder hensat p Glostrup-anlgget i Ejby

 Thomas de Laine (skrevet 2007-07-13 20:21)| Link 
Og de bliver erstattet af to Volvo B12BLE-63/Aabenraa (13,7 m) rg. 2003, der kommer retur fra Aalborg. De er oprindeligt leveret til linje 1A.

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-07-13 22:42)| Link 
Det drejer sig om 2715 og 2716, som tidligere har krt rundt i denne farve: 
http://dab-silkeborg.dk/billede.php?id=2194

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2007-07-14 08:55)| Link 
De to busser er overskydende fra metrobus 1, da Aalborg Kommune skar ned i hjfrekvensen fra 5 minutters drift til - 7,5 minutters drift. ndringen trdte i kraft fra 1. juli.

 Frank Pedersen (skrevet 2007-07-14 11:34)| Link 
Og som gammel Udkrselsmand p Naverland skal jeg hilse at sige, at det kun bliver godt med nyt materiel i stedet for "led-ormene". De har godt givet mangen en disponent og mekaniker gr hr p hovedet og bekymringer over deres driftsstabillitet. De to har givet City-Trafik gr skygger over en ellers glovrdig materielkvalitet og har i de seneste r bde i Glostrup og p Naverland vret ramt af alt fra sm nedbrud, motorhavarier til lange vlrkstedsophold. 
ret vret deres minde! ;-)

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2007-07-14 14:07)| Link 
Men stadig kedeligt at man ikke vlger at benytte andre ledbusser, istedet for busser med lavere kapacitet...

 MichaelS (skrevet 2007-07-14 15:15)| Link 
Eneste grund til at ledbusserne krte var at der p enkelte afgange i Albertslund er brug for s stor kapacitet at en 12m bus ikke kan klare det alene, og der derfor var behov for dublering hvis ikke der var en ledbus. Og s stor forskel p kapaciteten er der nu heller ikke p en ledbus kontra en 13.7m (jvf. http://myldretid.dk/artikler/nr/11)

 Christian Hebell Paulsen (skrevet 2007-07-14 15:35)| Link 
Nh..nr en ledbus - iflg. Thomas' artikel - er den dyreste bustype, s m man jo njes med den nstbedste lsning. 
 
De to B12BLE'ere som man fr returneret fra Aalborg er ogs af en rimelig hj kvalitetsstandard. Til trods for CT's meget ringe komfortstandard af deres busser heroppe, s behandler de alts deres kbenhavner-busser meget flot!

 Peter Berggrén Brandsen (skrevet 2007-07-14 15:41)| Link 
Jo der er meget stor forskel, det har vi bevist 100 gange... h, skal jeg nu gre det igen: Det str ikke til diskusion at der er langt strre kapacitet i en ledbus. Den lodret forkerte pstand om at 13,7 m er samme lngde som 18 m har intet med virkeligheden at gre. Desuden er der stor forskel p de forskellige typer af ledbusser og 13,7ere. Vores Solaris Urbino 18 ledbusser i rhus har fx en godkendt kapacitet p 40 Siddepladser, 77 Stpladser = 117. Vores Volvo B10MA-55/Sffle har 41 plus 74 = 115, Mens en Volvo B12M-65/Aabenraa 13,7 bybus kun har 37 plus 63 = 100. 
 
Det vil sige 17 pladser mere! Hvilket er ret mange... Og s er der det med at ledbusser tiltrkker passagere.

 MichaelS (skrevet 2007-07-14 22:28)| Link 
Det kan jo ogs have noget at gre med at CT har busserne (13.7) i overskud, istedet for at skulle ud og finde nyt (brugt) materiel.

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
14. juli 2007

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/forum/emne/616
Copyright © 1999-2022 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.