Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > Busdatabase på danskebusser.dk

Busdatabase på danskebusser.dk

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-10-21 17:11)| Link 
Hej 
 
Jeg har igennem de sidste par Ă„r arbejdet lidt pĂ„ at fĂ„ afskaffet vognlisterne af papir, og i stedet samle det hele i en database. 
 
Denne database er webbaseret, sĂ„ det var jo egentligt ogsĂ„ nĂŠrliggende at andre kunne fĂ„ lidt glĂŠde af den. Det forelĂžbige resultat kan derfor nu ses pĂ„ http://www.danskebusser.dk . 
 
Databasen er selvfĂžlgelig pĂ„ ingen mĂ„de komplet endnu, da den indtil videre kun indeholder 7704 busser. Jeg tror dog alligevel at nogle mĂ„ske kan fĂ„ lidt glĂŠde af den. 
 
Rettelser, tilfÞjelser og kommentarer er naturligvis meget velkomne; bÄde hvad angÄr indholdet samt opbygningen.

 Finn Jensen (skrevet 2007-10-21 17:59)| Link 
Hej Keld! 
 
Flot! - Det ser rigtig godt ud.  
Et vĂŠrktĂžj, som jeg tror, vi er mange som kommer til at bruge.

 Jan A. Esbersen (skrevet 2007-10-22 11:03)| Link 
Hej. 
Mangler der ikke et par busser i listen over Pan Bus? 
Hvad med vogn 264 og 285?Eller 193+194?

 Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-10-22 11:58)| Link 
BÄde Keld (forhÄbentlig) og vi andre vil nok sÊtte pris pÄ at rettelserne bliver smidt pr. mail til Keld!

 Lars (skrevet 2007-10-23 00:09)| Link 
Ikke sĂ„ dumt endda! - Hvis jeg havde kendt til den eksistens havde jeg selv brugt den til den forespĂžrgsel jeg oprettede for nogle dage siden... 
 
MÄske det ville vÊre en god idé, med en slags sorteringsmulighed, f.eks. efter vognnr. eller reg.nr.

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-10-25 00:47)| Link 
Att.: Jan Esbersen: 
Ja, der mangler nogle busser fra Pan Bus (og mange andre selskaber) i databasen. Jeg skriver sĂ„dan set ogsĂ„ at databasen langt fra er komplet endnu. 
 
Att.: Lars 
Jeg er enig i at sorteringsmulighederne bestemt kunne vÊre bedre, og jeg vil arbejde pÄ at forbedre dette,

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2008-01-13 16:04)| Link 
Nogen har efterlyst en sĂžgefunktion pĂ„ danskebusser.dk. 
 
Det er nu muligt at sÞge pÄ registreringsnumre pÄ http://www.danskebusser.dk/bus/database/soeg.php .

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2008-02-13 01:39)| Link 
SĂ„ nĂ„ede databasen i dag op pĂ„ 10000 busser :-) 
 
En stor tak til alle, der har hjulpet til med at nÄ sÄ langt.

 Thomas de Laine (skrevet 2008-02-13 14:54)| Link 
Tillykke med jubilĂŠet. :-)

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
13. februar 2008

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/680
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.