Busdatabase på danskebusser.dk
Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-10-21 17:11) | | Link | Hej Jeg har igennem de sidste par Är arbejdet lidt pÄ at fÄ afskaffet vognlisterne af papir, og i stedet samle det hele i en database. Denne database er webbaseret, sÄ det var jo egentligt ogsÄ nÊrliggende at andre kunne fÄ lidt glÊde af den. Det forelÞbige resultat kan derfor nu ses pÄ http://www.danskebusser.dk . Databasen er selvfÞlgelig pÄ ingen mÄde komplet endnu, da den indtil videre kun indeholder 7704 busser. Jeg tror dog alligevel at nogle mÄske kan fÄ lidt glÊde af den. Rettelser, tilfÞjelser og kommentarer er naturligvis meget velkomne; bÄde hvad angÄr indholdet samt opbygningen. |
Finn Jensen (skrevet 2007-10-21 17:59) | | Link | Hej Keld! Flot! - Det ser rigtig godt ud. Et vĂŠrktĂžj, som jeg tror, vi er mange som kommer til at bruge. |
Jan A. Esbersen (skrevet 2007-10-22 11:03) | | Link | Hej. Mangler der ikke et par busser i listen over Pan Bus? Hvad med vogn 264 og 285?Eller 193+194? |
Jef F P Pallavicini (skrevet 2007-10-22 11:58) | | Link | BÄde Keld (forhÄbentlig) og vi andre vil nok sÊtte pris pÄ at rettelserne bliver smidt pr. mail til Keld! |
Lars (skrevet 2007-10-23 00:09) | | Link | Ikke sÄ dumt endda! - Hvis jeg havde kendt til den eksistens havde jeg selv brugt den til den forespÞrgsel jeg oprettede for nogle dage siden... MÄske det ville vÊre en god idé, med en slags sorteringsmulighed, f.eks. efter vognnr. eller reg.nr. |
Keld H. Mikkelsen (skrevet 2007-10-25 00:47) | | Link | Att.: Jan Esbersen: Ja, der mangler nogle busser fra Pan Bus (og mange andre selskaber) i databasen. Jeg skriver sÄdan set ogsÄ at databasen langt fra er komplet endnu. Att.: Lars Jeg er enig i at sorteringsmulighederne bestemt kunne vÊre bedre, og jeg vil arbejde pÄ at forbedre dette, |
Keld H. Mikkelsen (skrevet 2008-01-13 16:04) | | Link | Nogen har efterlyst en sÞgefunktion pÄ danskebusser.dk. Det er nu muligt at sÞge pÄ registreringsnumre pÄ http://www.danskebusser.dk/bus/database/soeg.php . |
Keld H. Mikkelsen (skrevet 2008-02-13 01:39) | | Link | SÄ nÄede databasen i dag op pÄ 10000 busser :-) En stor tak til alle, der har hjulpet til med at nÄ sÄ langt. |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|